Ik denk dat de vis van de marktkraam waar ik al 20 jaar mijn vis koop bij de jongen die al net zo lang een vriend is, beter is dan die van de supermarkt ja.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet? Denk je dat deze beter is?
Ja, ik heb het zelf gezien.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zijn aan boord al ingevroren, of denk je dat die tijdens die reis vers blijven?
Natuurlijk niet. Er is genoeg verse vis te koop.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:03 schreef fathank het volgende:
iedere vis die je in nederland koopt is bevroren geweest.
Alle tonijn, ook de mooie rode die je hier koopt of bij sushi tenten op je bord krijgt, is bevroren geweest. Deze kleur komt puur door de reactie met zuurstof, en hoe snel de vis aan boord na vangst bevroren wordt, hoe beter de kleuring bij ontdooien. Wat daar trouwens ook bij helpt, is vis niet onder folie leggen bij ontdooien maar gewoon open en bloot (of met speciaal papier). En op zilveren bord, schijnt ook goed te zijn, maar ik weet niet of dat bewezen is.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:44 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ja, ik heb het zelf gezien.
Bovendien, als je tonijn invriest verliest het haar rode kleur.
Je kan hem roder krijgen door hem te behandelen met rook en koolmonoxide.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:49 schreef vinc81 het volgende:
[..]
Alle tonijn, ook de mooie rode die je hier koopt of bij sushi tenten op je bord krijgt, is bevroren geweest. Deze kleur komt puur door de reactie met zuurstof, en hoe snel de vis aan boord na vangst bevroren wordt, hoe beter de kleuring bij ontdooien. Wat daar trouwens ook bij helpt, is vis niet onder folie leggen bij ontdooien maar gewoon open en bloot (of met speciaal papier). En op zilveren bord, schijnt ook goed te zijn, maar ik weet niet of dat bewezen is.
Nee, tonijn word gevangen, zo snel mogelijk verwerkt en op transport gezet.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:49 schreef vinc81 het volgende:
[..]
Alle tonijn, ook de mooie rode die je hier koopt of bij sushi tenten op je bord krijgt, is bevroren geweest. Deze kleur komt puur door de reactie met zuurstof, en hoe snel de vis aan boord na vangst bevroren wordt, hoe beter de kleuring bij ontdooien. Wat daar trouwens ook bij helpt, is vis niet onder folie leggen bij ontdooien maar gewoon open en bloot (of met speciaal papier). En op zilveren bord, schijnt ook goed te zijn, maar ik weet niet of dat bewezen is.
Deze worden met grote trawlers gevangen en inderdaad meteen in gevroren. Op een ander deel van die markt heb je ze ook vers. De Yellowfin die de Hanos en Makro verkopen komen uit de Malediven. Daar worden ze met kleine bootjes gevangen en meteen verwerkt.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Vismarkt in Tokio, diepgevroren tonijn op swerelds duurste vismarkt.
Verwerkt als diepgevroren?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Deze worden met grote trawlers gevangen en inderdaad meteen in gevroren. Op een ander deel van die markt heb je ze ook vers. De Yellowfin die de Hanos en Makro verkopen komen uit de Malediven. Daar worden ze met kleine bootjes gevangen en meteen verwerkt.
Gerookt en met koolmonoxide behandeld?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee gesneden als loins, verpakt en naar Nederland gevlogen.
Nee, puur natuur.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gerookt en met koolmonoxide behandeld?
Je weet dat het gebeurt als tonijnimporteur mag ik hopen?quote:
quote:Op maandag 1 februari 2016 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat het gebeurt als tonijnimporteur mag ik hopen?
Voor welke importeur werk je? Als die tonijn van hen naar Nederland wordt gevlogen op koeltempratuur, en niet bevroren:quote:Op maandag 1 februari 2016 14:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee gesneden als loins, verpakt en naar Nederland gevlogen.
En dat is maar goed ook. Want je Wilt die parasieten niet krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zijn aan boord al ingevroren, of denk je dat die tijdens die reis vers blijven?
Hoe spreek je jezelf tegen, les 1.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:08 schreef vinc81 het volgende:
1. ben ik kritisch en denk ik niet dat het echt kwaliteit is
2. wil ik het weleens proberen
Je kunt kritisch zijn, en er toch voor open staan om het tegendeel bewezen te krijgen. In dit geval van toepassing, ik laat me graag verrassen.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe spreek je jezelf tegen, les 1..
Ontdooid. Dat zie je zo.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:10 schreef dimmak het volgende:
De VERSE levering van vanmorgen.
[ afbeelding ]
Welke dagen wordt dat aangeleverd bij de Hanos?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:10 schreef dimmak het volgende:
De VERSE levering van vanmorgen.
[ afbeelding ]
Nee, alleen haring moet voor de wet ingevroren zijn geweest.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook. Want je Wilt die parasieten niet krijgen.
Mits goed behandeld niets mis met ingevroren vis. Dus gewoon bij een goede visboer waar ze voldoende verkopen en de boel netjes op ijs ligt.
Blauwvin is sowieso niet te krijgen. En tori ook niet. Te duur voor Nederland.
Ik meen dat het zelfs verboden is om niet ingevroren vis in de winkel te leggen.
Hanos krijgt het op maandag en donderdag geloof ik. Die kopen het bij een andere fabriek.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke dagen wordt dat aangeleverd bij de Hanos?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |