Nee. Meestal bewerkt, bevroren geweest en veel te duur.quote:
Nee hoor. Makro en Hanos krijgen zo'n 2 keer een verse levering per week van Yellowfin Tonijn vanuit de Malediven.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:42 schreef golfer het volgende:
Je zult het in Nederland nergens vers kunnen krijgen. Is altijd ingevroren geweest. Gewoon bij een goede vishandel kopen.
Die zijn aan boord al ingevroren, of denk je dat die tijdens die reis vers blijven?quote:Op maandag 1 februari 2016 12:43 schreef dimmak het volgende:
Nee hoor. Makro en Hanos krijgen zo'n 2 keer een verse levering per week van Yellowfin Tonijn vanuit de Malediven.
idd: een tonijn wordt meteen na vangst en weging ingevroren ongeacht waar het naartoe gaatquote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zijn aan boord al ingevroren, of denk je dat die tijdens die reis vers blijven?
iedere vis die je in nederland koopt is bevroren geweest.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:35 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hanos en Makro hebben het sowieso vers inderdaad.
Heb je een link of locatie? Wil ik weleens checken.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:13 schreef Tanin het volgende:
Op de vismarkt waar de Japanse sushi tenten (en supermarkten) hun tonijn halen is het ook gewoon ingevroren, wordt met een soort enorme houtzaag in plakken gesneden. Aparte gewaarwording, het bezoeken waard.
Euh, nee, er wordt ook vis aangevoerd die niet bevroren is geweest.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:03 schreef fathank het volgende:
[..]
iedere vis die je in nederland koopt is bevroren geweest.
Ik heb het wel een paar keer op de vismarkt gezien van Funchal op Madeira, maar ik weet niet of het loont om heen en weer te vliegen.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:17 schreef vinc81 het volgende:
[..]
Heb je een link of locatie? Wil ik weleens checken.
Hahahah da's wat ver. De twee die ik gesproken heb halen het bij Rotterdam Airport in de buurt, daar schijnt Hanos ook in te kopen. Maar het is wat ver rijden voor mij.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb het wel een paar keer op de vismarkt gezien van Funchal op Madeira, maar ik weet niet of het loont om heen en weer te vliegen.
Je zou het eens kunnen vragen aan de lokale sushi-toko.
Even goed rondkijken op de lokale markt. Dan heb je als het goed is, gewoon goede kwaliteit. Bovendien is alles beter dan de supermarkt-tonijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:23 schreef vinc81 het volgende:
[..]
Hahahah da's wat ver. De twee die ik gesproken heb halen het bij Rotterdam Airport in de buurt, daar schijnt Hanos ook in te kopen. Maar het is wat ver rijden voor mij.
Ik koop liever diepvries bij de supermarkt dan ontdooit op de markt.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Even goed rondkijken op de lokale markt. Dan heb je als het goed is, gewoon goede kwaliteit. Bovendien is alles beter dan de supermarkt-tonijn.
Van je lokale forellenvijver?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, nee, er wordt ook vis aangevoerd die niet bevroren is geweest.
Ik niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik koop liever diepvries bij de supermarkt dan ontdooit op de markt.
Waarom niet? Denk je dat deze beter is?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |