de prijzen in een tuincentrum wel eens bekeken?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoiets als een tuin zou ik altijd doen van de lopende rekening. Daar ga ik geen kapitaal (vermogen) voor aanwenden.
Het tuincentrumquote:Op maandag 1 februari 2016 13:59 schreef fathank het volgende:
[..]
de prijzen in een tuincentrum wel eens bekeken?
Dan moet meer sparen wel kunnen ja. Maar goed, keuzes hè. Een leuk leven is ook wat waard, dan maar wat minder op de bank.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:56 schreef Geralt het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat we hier veel meer geld aan de kant zouden kunnen moeten zetten met salarissen van mij en Brennie die allebei bovenmodaal zijn. De mijne wat meer, maar zij verdient toch ook lang niet slecht.
Tevens wonen we erg goedkoop (400 netto).
Omdat een richtlijn voor onderhoud van een woning gemiddeld 1% van de waarde van de woning is per jaar. Alleen daarvoor zou je dus al 3k opzij moeten zetten. Eigenlijk zou je sparen gewoon als vaste lastenpost moeten zien.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:15 schreef Sedm het volgende:
@miss_dynastie:
Waarom vind je dat weinig? Het zal het ene jaar iets meer zijn dan het andere, maar dit hoop ik elk jaar zonder groot onderhoud over te kunnen houden.
Ik vind het idee van de spaarrekening voor onderhoud eigenlijk wel een hele goede!
geen behoefte om deel af te lossen van de hypotheek (als je die hebt)/ op andere manier geen belasting betalen in box III?quote:Op maandag 1 februari 2016 17:12 schreef Renesite het volgende:
Momenteel 80.000 euro. Voor de zekerheid.!
Ten minste 3 keer netto inkomen. Maar we willen gewoon lekker doorsparen![]()
als we niet verhuisd waren zouden we hier nog wel op zitten.., nu is het weg door verlies eigen woning af te tikken en een en ander uit eigen middelen aan te passen aan het huis (houtkachel ftwquote:
Ach, kan hij dan toch niet meer over inzittenquote:Op maandag 1 februari 2016 13:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wat nou als je morgen onder de trein komt? Dan heb je al die tijd genoeg geld gehad om die Porsche te kopen en erin te rijden, maar nooit gedaan en dan kun je het niet meer.
Dat zou ik ook zeker doen. Vooral als je nu een hypotheek afsluit. Eigen geld bijstorten is zeer lonend, omdat je bij een annuïteitenhypotheek in het begin relatief weinig aflost. En de rente op een spaarrekening is toch ruk.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:15 schreef soepkoe het volgende:
geen behoefte om deel af te lossen van de hypotheek (als je die hebt)/ op andere manier geen belasting betalen in box III?
Ja, dat doen wij nu ook. Officieel hebben we een annuïteitenhypotheek, maar we lossen nu (2e jaar) af als een lineaire.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeker doen. Vooral als je nu een hypotheek afsluit. Eigen geld bijstorten is zeer lonend, omdat je bij een annuïteitenhypotheek in het begin relatief weinig aflost. En de rente op een spaarrekening is toch ruk.
Maar goed, buffertje houden is wel belangrijk natuurlijk.
Dat is wel een heerlijke positie om te sparen ja. Als ik hier de auto de deur uit zou doen kon ik bijna gaan rentenierenquote:Op maandag 1 februari 2016 21:11 schreef hoenders het volgende:
Momenteel rond de 55k, maar geen hypotheek / auto / inrichting. Komt elke maand zo'n 1,5k bij maar als ik besluit te verhuizen of te kopen is die buffer zo weg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |