Dit dacht ik dus ookquote:Op maandag 1 februari 2016 11:40 schreef nattermann het volgende:
Jezus, allemaal 20/30k spaargeld? Hoe doe je dat? Wat doe ik verkeerd
OT: 3 of 4k, dan houdt het ver op. De rest gaat allemaal op.
Voor 500 euro koop je op marktplaats een prima witgoed-uitzet bij elkaar, mocht alles tegelijk stuk gaan en voor 1000 euro koop je een autootje waar je makkelijk 2 of 3 jaar mee vooruit kunt.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:00 schreef hoas het volgende:
[..]
Te weinig, want vaak gaan er meerdere achter elkaar stuk.
Of je geeft te veel geld uit, of je krijgt te weinig geld binnen.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:40 schreef nattermann het volgende:
Dat moet je ook maar net willen natuurlijk. Als het witgoed stuk gaat, wil ik gewoon een nieuwe kunnen uitzoeken en niet op MP moeten speuren.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor 500 euro koop je op marktplaats een prima witgoed-uitzet bij elkaar, mocht alles tegelijk stuk gaan en voor 1000 euro koop je een autootje waar je makkelijk 2 of 3 jaar mee vooruit kunt.
Natuurlijk is dat (tot op zekere hoogte) een keuze die je maakt. De een geeft zijn geld liever aan nieuwe/mooie/dure spullen in huis uit, de ander heeft geldverslindende hobby, nummer 3 rijdt graag in een dure auto en nummer 4 maakt zijn geld op aan mooie reizen.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:32 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dat moet je ook maar net willen natuurlijk. Als het witgoed stuk gaat, wil ik gewoon een nieuwe kunnen uitzoeken en niet op MP moeten speuren.
Maar wat er boven de belastingvrije voet belegd wordt, telt toch nog steeds bij de belastbaar vermogen mee.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:56 schreef LXIV het volgende:
Ik zou altijd de belastingvrije voet aanhouden als buffer. Wat daarboven komt kun je beleggen of aflossen op je hypotheek of besteden.
Ach ja, als je toch leuk geleefd hebt? Als ik vroegâh niet constant in de kroeg had gestaan had ik nu ook een nieuwe 5-serie kunnen bestellen. Als, als, als...quote:Op maandag 1 februari 2016 12:46 schreef EggsTC het volgende:
Ik geef veelste veel uit aan onzinnige dingen,.. ik heb 10k apart staan. Maar dat had veel meer kunnen zijn. Moet eens een goede inventarisatie maken ervan.
nee je moet minimaal 30k op je bankrekening zettenquote:Op maandag 1 februari 2016 10:00 schreef hoas het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een keuze, maar ik vind ¤2000 buffer, in welke situatie dan ook, wel erg weinig. Een buffer moet ook weer opgebouwd worden nadat alles stuk gaat*.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat (tot op zekere hoogte) een keuze die je maakt. De een geeft zijn geld liever aan nieuwe/mooie/dure spullen in huis uit, de ander heeft geldverslindende hobby, nummer 3 rijdt graag in een dure auto en nummer 4 maakt zijn geld op aan mooie reizen.
Het is alleen iets te zwart-wit om te stellen dat 2000 euro buffer niet genoeg zou zijn.
En wat nou als je morgen onder de trein komt? Dan heb je al die tijd genoeg geld gehad om die Porsche te kopen en erin te rijden, maar nooit gedaan en dan kun je het niet meer.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:56 schreef StretchingKoala het volgende:
Volgens de Mrs veel te veel, maar ik ben vrij veilig.....graag een buffer voor aantal jaar (of een porsche)
Voor 2K kan je heel wat kopen hoor, Het is een buffer, geen spaargeld, kom ik er onder vul ik aan.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:00 schreef hoas het volgende:
[..]
Het is fok hè. Dat betekent niet 'wat heb je echt' , maar meer 'zie mij tof zijn met 20k spaargeld dat ik niet heb, maar niemand die het kan controleren op fok dus haha.'quote:Op maandag 1 februari 2016 11:40 schreef nattermann het volgende:
OT: 3 of 4k, dan houdt het ver op. De rest gaat allemaal op.
Je bent een paar nulletjes vergeten, beste kerel.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:16 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
welkom op Fok! waar iedereen een kinderarm als leuning heeft, een nymfomane heeft als partner en 30k op z'n bankrekening heeft staat![]()
En die zelfde users klagen dat de fok!abbo's te duur zijnquote:Op maandag 1 februari 2016 13:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is fok hè. Dat betekent niet 'wat heb je echt' , maar meer 'zie mij tof zijn met 20k spaargeld dat ik niet heb, maar niemand die het kan controleren op fok dus haha.'
Ik vind trouwens dat alles wat je per direct liquide kan maken bij de buffer op mag tellen. Bijv we; aandelen, maar belegging in huis daarentegen niet. Beleggingen die sterk onder water zijn en je niet wilt verkopen dan ook niet. Levensstijl is ook nogal van groot belang.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:21 schreef longinus het volgende:
[..]
Voor 2K kan je heel wat kopen hoor, Het is een buffer, geen spaargeld, kom ik er onder vul ik aan.
Spaargeld krijg je toch geen rente op.
30K zal hendig comfortabel zijn, maar ik heb dat niet nodig. Mocht ik werkeloos raken dan keert een verzekering tot 2 jaar lang elke maand 400 netto uit. Met WW erbij kan ik dat prima 2 jaar uitzingen zonder ook maar 1 cent van mn spaargeld aan te hoeven raken.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:43 schreef ssebass het volgende:
6 maanden tot een jaar aan netto salaris is comfortabel.
Dit inderdaad. Zelfde hier.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
30K zal hendig comfortabel zijn, maar ik heb dat niet nodig. Mocht ik werkeloos raken dan keert een verzekering tot 2 jaar lang elke maand 400 netto uit. Met WW erbij kan ik dat prima 2 jaar uitzingen zonder ook maar 1 cent van mn spaargeld aan te hoeven raken.
Buiten dat als een auto stuk gaat hoef ik er zo nodig niet een van 10.000+ euro te hebben.
Koelkast/oven/wasmachine/droger/TV etc kost op vandaag de dag geen fluit meer. Mocht eentje stuk gaan dan koop ik die gewoon van de lopende maand aan geld wat er over is. Mochten die allemaal kapot gaan dan heb ik zat aan een paar duizend euro aan de kant. En dat is dan ook wat ik heb nu; een paar duizend aan de kant (+/-4,5)
Nee precies. Ligt een beetje aan de vaste lasten. Als je kinderen hebt die op veertig dingen tegelijk zitten, dure auto, (te) hoge hypotheeklast, af te betalen leningen, etc dan heb je meer nodig. Aan de andere kant zijn dit dan weer de mensen die vaak juist niets meer op hun rekeningen hebben...quote:Op maandag 1 februari 2016 13:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
30K zal hendig comfortabel zijn, maar ik heb dat niet nodig. Mocht ik werkeloos raken dan keert een verzekering tot 2 jaar lang elke maand 400 netto uit. Met WW erbij kan ik dat prima 2 jaar uitzingen zonder ook maar 1 cent van mn spaargeld aan te hoeven raken.
Buiten dat als een auto stuk gaat hoef ik er zo nodig niet een van 10.000+ euro te hebben.
Koelkast/oven/wasmachine/droger/TV etc kost op vandaag de dag geen fluit meer. Mocht eentje stuk gaan dan koop ik die gewoon van de lopende maand aan geld wat er over is. Mochten die allemaal kapot gaan dan heb ik zat aan een paar duizend euro aan de kant. En dat is dan ook wat ik heb nu; een paar duizend aan de kant (+/-4,5)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |