Mijn punt is dat jij de kennis over een groep toepast op een individu en dat is niet correct.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja moet je zelf weten, ik neem jou ook niet serieus, je komt wat roepen zonder enige argumentatie of onderbouwing. En op individu of op groepsniveau... we hebben het hier over vrouwen, de groep dus, waarbij de grote lijnen hetzelfde zijn. En goed, nu heb ik niet eens zin om de boeken erbij te gaan zoeken. Ik hoef je nergens van te overtuigen, ik geef m'n visie.
Ik zeg nergens dat mensen rationeel zijn, ik stel dat de gedachte dat vrouwen A zeggen maar B willen fout is. Die vrouwen willen ook echt niet worden beïnvloed door een loverboy. Dat ze er toch intuinen heeft niets met "A zeggen, B willen" te maken.quote:Nou, dan zou je atleast moeten weten dat mensen, onbewust veel meer doen dan bewust. Een hele sterke opmerking van pope;
[..]
Vrouwen reageren emotioneel niet hetzelfde op hetgeen ze zeggen te willen. Dat zijn geen PUA wijsheden, dat zijn gewoon feiten die ik in de praktijk ook merk. Ook zou geen enkele vrouw vallen voor een loverboy als je er 1000 vraagt. Nee natuurlijk niet, zij niet... want zij zijn speciaal en zijn daar niet gevoelig voor. Totdat die loverboy (een ster in de juiste emotionele prikkels raken) zijn gang gaat en ineens zit de vrouw in een situatie waar ze van dacht dat ze er nooit zou intrappen... Want neehoor, zij is niet zo.. bij haar werken haar hersenen heel anders, en is zij individueel TO-TAAL wat anders dan de "rest van de vrouwen". Sure thang.
Zo ook de stelletjes die meedoen aan een flutprogramma als Temptation Island; "neehoor, wij zijn anders, het gebeurt ons zeker niet dat we daar voor gaas gaan".. en wat gebeurt er? .... "maar dit zagen we niet aankomen, ons brein werkt heel anders want wij zijn niet menselijk"... ofzo?
Je hebt het punt van dat onderzoek niet begrepen. "Omdat ik haast heb" is een prima reden. Het opmerkelijke was juist dat zeggen "omdat ik iets moet printen" eenzelfde effect had, terwijl dat een onzin reden is. Maar ook daar geldt mijn punt: dat zijn percentages op groepsniveau, dat betekent niet dat als je die reden geeft, een individu opeens 70% kans heeft om je voorrang te geven. Zo werkt statistiek niet.quote:De psyche werkt nou eenmaal op een bepaalde manier. Ik zal je een paar voorbeelden geven, uit hele andere hoek;
Er is een sociaal experiment gedaan waarbij iemand bij een kopieermachine staat, hij moet wat kopieren maar hij staat in de rij.
Toen hij vroeg of hij voor mocht, werd hem bijna in 100% van de gevallen gezegd; nee.
Toen hij vroeg omdat hij voor mocht OMDAT hij haast had.. krijg hij in 70% van de gevallen voorrang.
En dat terwijl zijn rede nergens op slaat... "omdat ik haast heb", maar juist omdat hij een rede gaf, kreeg hij voorrang.
Moet je kijken wat een verschil in resultaat, alleen door dat toe te voegen.
De mens is niet rationeel. Dat weten we, niets bijzonders. Heeft alleen weinig met mijn punt te maken.quote:Ander voorbeeld;
Er is ook een test gedaan met keuzes;
In het eerste geval werd gevraagd of iemand wilde helpen verhuizen.
De uitkomst was 50/50.
Daarna werd een andere groep gevraagd of ze bier of wijn lekkerder vinden... gevolgd door de vraag of ze willen helpen verhuizen.
85% van de ondervraagden zei "ja" op dezelfde verhuisvraag. Dit omdat je hersenen al in keuze-modus staan (bier/wijn?), daarmee zeg je eerder "ja", zoals bleek.
Moraal van de voorbeelden? Als je al zúlke cijfers kan behalen met zulke slechte truukjes, hoe beinvloedbaar denk je dat een brein van een mens is? Als iemand exact weet wat hij of zij doet, en de juiste emoties raakt, val je ervoor.
Nou, nee dus. Want je kunt niets zeggen over het individu op basis van een groep.quote:En ja, er blijven uitzonderingen bestaan, zoals altijd... dat ene individu zal een keer "nee" zeggen bij het kopieer apparaat. En zo werkt ook niet het brein van elke vrouw hetzelfde, maar het gros ervan, werkt wel hetzelfde. Dus werkt het ene truukje niet, kan je er nog 60 proberen... zéér grote kans dat ééntje ervan zal werken, en dan is het doel dus al bereikt.
Ik had ook geen bronnen verwacht, wees gerust.quote:Dus ja, je kan zowel mannen als vrouwen... beter genoemd; mensen, over één kam scheren als het gaat om psychologie. Het is een breed spectrum maar het werkt over het algemeen hetzelfde. Ieder lichaam werkt ook over het algemeen hetzelfde... geestelijk is dat niet veel anders. En natuurlijk word er wel eens iemand geboren met 6 vingers... ik heb het dan ook niet over de absolute "iedereen"... ik heb het over het gros.
edit; en nee, ik ga van die onderzoeken ook geen bronnen opzoeken, doe er je voordeel mee, of niet.
Zucht... hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het niet over een individu heb?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Mijn punt is dat jij de kennis over een groep toepast op een individu en dat is niet correct.
[..]
Ik zeg nergens dat mensen rationeel zijn, ik stel dat de gedachte dat vrouwen A zeggen maar B willen fout is. Die vrouwen willen ook echt niet worden beïnvloed door een loverboy. Dat ze er toch intuinen heeft niets met "A zeggen, B willen" te maken.
[..]
Je hebt het punt van dat onderzoek niet begrepen. "Omdat ik haast heb" is een prima reden. Het opmerkelijke was juist dat zeggen "omdat ik iets moet printen" eenzelfde effect had, terwijl dat een onzin reden is. Maar ook daar geldt mijn punt: dat zijn percentages op groepsniveau, dat betekent niet dat als je die reden geeft, een individu opeens 70% kans heeft om je voorrang te geven. Zo werkt statistiek niet.
[..]
De mens is niet rationeel. Dat weten we, niets bijzonders. Heeft alleen weinig met mijn punt te maken.
[..]
Nou, nee dus. Want je kunt niets zeggen over het individu op basis van een groep.
[..]
Zotezien ook niet nodig, aangezien je mijn print voorbeeld verbetert. (ik heb de afgelopen week 20 uur geslapen totaal over 5 dagen, dus excuus voor mn onscherpte in dit voorbeeld)quote:Ik had ook geen bronnen verwacht, wees gerust.
@ Mods: Sorry voor de offtopic reactie.
Hier vergeet ik op te reageren en je raakt de kern.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:10 schreef Operc het volgende:
De mens is niet rationeel. Dat weten we, niets bijzonders. Heeft alleen weinig met mijn punt te maken.
Ik had het over dit soort onzin:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:18 schreef EggsTC het volgende:
Zucht... hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het niet over een individu heb?
En over dit soort 'statistieken':quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:38 schreef EggsTC het volgende:
Elke vrouw vindt het nice om door een zwaar zelfverzekerde gozer, die ook nog eens een goede body heeft vanwege sportschool en makkelijk met iedereen praat versierd te worden. En het liefst doen ze zelf zo min mogelijk en volgen ze de man (die leidt == sterk).
Allemaal generaliserende onzin, waar mensen in R&P niet echt bij gebaat zijn. Maar goed, ik laat het hierbij aangezien dit niet (meer) over specifieke dating ervaringen gaat zoals bedoeld in de OP.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:18 schreef EggsTC het volgende:
Die prikkels zijn 30% (individueel niet overal hetzelfde, een gemiddelde) gebaseerd op uiterlijk en uitstraling, en 70% op wat je uitricht met je gesprek
Ja en nee. Het is meer een cultuur waarin je wordt opgevoed in polen. Meestal krijgen ze overtuigingen al heel snel van hun familie en vrienden. Deze zijn meestal zeer conservatief qua seks en relaties. Hier in NL is het een stuk liberaler.quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:16 schreef Arduino het volgende:
Is ze trouwens conservatief omdat ze ook nog gelovig is? Dat komt in Polen nog behoorlijk veel voor. Zo ja dan geef ik je echt heel weinig kans op de lange termijn.
Een vriend van mij die toch ook best wel een player was en daarvoor wel vaak leuk nachtje met steeds een ander. Op een geven moment had hij hetzelfde als jij. Hotel de botel op een Poolse. Was wel echt een leuke vrouw maar relaties tussen atheïsten en gelovigen zie ik eigenlijk nooit goed gaan. En er gebeurde hier ook niks.
Ik zou punt voor punt er op in kunnen gaan, maar het lijkt me duidelijk dat we sterk van mening verschillen op vrijwel alles. Ik ben er zeer sterk van overtuigd dat de manier waarop ik dingen zie juist is, jij waarschijnlijk ook van het jouwe. Dit soort discussies heb ik al erg vaak gehad, beide partijen worden er niet blij van. Tis bovendien zo aanvallend. So lets agree to disagree.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nou ja, een en ander komt best berekenend over. Niet dat het niet goed is om na te denken ofzo, maar er komt toch een beetje een pua-smaakje bovendrijven als ik je tekst zo lees..
[..]
Alleen wil je nu nog niet settlen en lijk je lef meer te koppelen aan het niet exclusieve, all is open, dan dat je hard wil gaan werken voor exclusief met een meid die op veel vlakken wel heel goed klikt met je. Ben je dan nog niet verliefd genoeg, moet je nog wat wilde haren kwijt of ..?
[..]
Misschien pleasen ze zichzelf wel door wat water bij de wijn te doen, omdat ze net als de tegenpartij iets over hebben voor wat ze echt willen. Of misschien liever gezegd wie. Niet zo heel erg raar dat als je stapel bent op iemand, dat je concessies wil doen en ook daadwerkelijk doet. Niet om te settlen voor wat ze zo kunnen krijgen, maar om nader tot elkaar te komen. Het is immers tweerichtingsverkeer. Omdat je die ander nu eenmaal graag wil, daar beide aan wil werken en niet zozeer vanwege the availability.
[..]
Zo open minded klink je niet eigenlijk. Komen we zo op terug..
[..]
Jij vindt ze niet zo logisch, dat is iets anders. Terecht noem je het hierboven jouw wereldbeeld, maar trek dat dan ook even consequent door op basis van je vermeende open mindedheid en zeg dan dat je bepaalde dingen niet logisch vindt in plaats van te stellen dat ze het niet zouden zijn.
[..]
Aldus de man die niet exclusief wil gaan. Pro-tip trouwens, je blind staren op intens geluk en pieken kan je blik versmallen. Het leven draait om meer dan cherry picking, maar daar moet je misschien ook even wat ballen voor hebben om het iets hedonistischere pua-leventje eens wat meer on hold te zetten en afstand te nemen van dat soort instant-geluk om eens stil te staan bij wat je nou echt wil. Misschien is dat wel lekker door pua'en, maar misschien merk je dat die go with the flow vrijheid eigenlijk een truukje is dat minder inhoud heeft dan je door de pieken op het eerste gezicht ervaart. Zet dat eens af tegen de gelukkige huwelijken/relaties die zich jarenlang hebben opgebouwd tot een echte samensmelting die zoveel meer is dan passioneel geneuk instant feelz.
[..]
Het impliceert bijna dat ze nu niet doet waar ze zich goed bij voelt, maar misschien bedoel je het niet zo. Misschien is het helemaal niet de insteek dat seks slecht is, maar wil ze een bepaald hard werk zien van de exclusieve one waar ze zich helemaal aan wil geven. Omdat ze wil dat het meer is dan seks alleen enzo..
[..]
Omdat ze meer wil dan gewoon even wat passie tussendoor. Duurzaamheid, op z'n minst het idee daarvan.
[..]
Nou ja, dit blijft natuurlijk een cliché, maar dat heeft ook een beetje te maken met het vast houden aan je eigen wereldbeeld alsof dat het zo maar moet zijn.
[..]
Seks is voor haar ook heel belangrijk. Ze zal zich zowel letterlijk als figuurlijk open moeten stellen om jou binnen te laten. Daarvoor wil ze eerst weten dat het goed zit. Een diepe vriendschap, de wil/het geduld om te wachten om haar serieus te nemen, etc. zullen voor haar belangrijke signalen zijn dat dit goed zit.
Daar lijk je aan voorbij te gaan als je het vanuit je eigen standpunt wil blijven bekijken alsof dat pure logica is en dat van haar afdoet als niet logisch. WIl je een volwassen duurzame relatie aangaan, dan kan het echt helpen om daadwerkelijk open minded te gaan denken, breder dan je eigen kader en te kijken naar hoe jullie beider taal der logica kan fuseren. Die opbouw, elkaar beter leren verstaan, etc. dat is wat jullie nader tot elkaar kan gaan brengen.
[..]
Wat heb je er van geleerd? Wat zou je nu anders doen?
[..]
Je bent door die puameuk erachter gekomen dat je tot op zekere hoogte een bepaalde maakbaarheid hebt. Dat soort korte termijn bevrediging is gaaf, maar zolang je in kadertjes blijft hangen blijf je in die veilige puamodus hangen. Lekker bekend en goed te praten alsof je geen consessies wil doen in je waarden enzo, maar ondertussen veroordeel je die leuke meid wel dat die van haar onlogisch zijn en jou in de weg zitten op weg naar je doel. Kom uit die what's in it for me modus en probeer meer in die wijmodus te komen, als je serieus een shot wil op een duurzame toekomst samen wat je dan eerder zou omschrijven als jullie doel enzo..
Ook al ben je niet exclusief met haar, je zou haar alsnog wel zo kunnen benaderen in plaats van in zo een algemeniserend theorietje te blijven dat ze als vrouwelijke vrouw zo is, doet en zal blijven doen. Dat weerhoudt je van haar echt te benaderen, omdat je een oppervlakkig rapporttruukje gebruikt en aanhoudt voor een connectie die niet voldoende oplevert. Verschuil je niet achter je logica en stel je eens echt kwetsbaar op. Ga samen in rapport en wie weet hoe jij je kan laten verrassen door het verschil..
Echt wauw. Veilige puamodus, als er iets is wat oncomfortabel en uitdagend is is het jezelf keer op keer bloot geven aan een meisje, keer op keer met afwijzing dealen, jezelf keer op keer weer oprapen, tot je uiteindelijk op die momenten komt waarin je dat ene meisje krijgt wat je altijd al gewilt hebt.quote:Je bent door die puameuk erachter gekomen dat je tot op zekere hoogte een bepaalde maakbaarheid hebt. Dat soort korte termijn bevrediging is gaaf, maar zolang je in kadertjes blijft hangen blijf je in die veilige puamodus hangen. Lekker bekend en goed te praten alsof je geen consessies wil doen in je waarden enzo, maar ondertussen veroordeel je die leuke meid wel dat die van haar onlogisch zijn en jou in de weg zitten op weg naar je doel. Kom uit die what's in it for me modus en probeer meer in die wijmodus te komen, als je serieus een shot wil op een duurzame toekomst samen wat je dan eerder zou omschrijven als jullie doel enzo..
De dingen die ik weet komen exact overeen met haar essentie. Oppervlakkig rapporttruukje, alsjeblieft. Lees je eigen stuk eens terug en kijk hoe vaak je iets op mij projecteert terwijl je geen flauw idee hebt wie ik ben (ik kan ze allemaal selecteren op verzoek als je wilt). Toch probeer je een beeld voor mij te defineren over wat ik zou moeten willen en hoe het zou moeten zijn. Ik snap het tot op zekere hoogte wel, maar maak niet de fout om aan te nemen dat wat gemiddeld is ook hetgeen is waar iedereen naar zou moeten streven.quote:Ook al ben je niet exclusief met haar, je zou haar alsnog wel zo kunnen benaderen in plaats van in zo een algemeniserend theorietje te blijven dat ze als vrouwelijke vrouw zo is, doet en zal blijven doen. Dat weerhoudt je van haar echt te benaderen, omdat je een oppervlakkig rapporttruukje gebruikt en aanhoudt voor een connectie die niet voldoende oplevert. Verschuil je niet achter je logica en stel je eens echt kwetsbaar op. Ga samen in rapport en wie weet hoe jij je kan laten verrassen door het verschil..
Dat willen ze inderdaad. Vaak zijn dat alleen saaie knuppels waar ze emotioneel niet van geprikkeld raken. Het eeuwige conflict binnen de vrouw, zie mijn eerdere punt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:58 schreef alors het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat wel kan? Dat dat niet telkens botst? Hoe stel je je kinderen opvoeden hierbij voor? Dat de één zegt 'prima', en de ander zegt, 'nee mag niet'? Kan me voorstellen dat zij het minder ziet zitten dat haar kinderen niet serieus met relaties omgaan bv en jij vindt dat wel prima en moedigt het zelfs aan als ik je zo hoor praten. Gaat je relatie echt stuk op lopen want jullie gaan je beide kapot aan elkaar ergeren.
[..]
Dergelijke vrouwelijke vrouwen die weten wat ze willen die verwachten ook iets traditionelere dingen van mannen. Dat ze serieus zijn en verantwoordelijkheid nemen, dat ze voor hun vrouw en gezin kiezen en hun eigen dingen minder prioriteit geven.
Ik snap dat je dat denkt, maar het heeft met andere dingen te maken die ze me verteld heeft.quote:[..]
Doel je hierbij op haar? Welk risico moet zij nemen volgens jou? Seks hebben met jou? Omdat jij dan krijgt wat je wil?
Geldt het andersom niet ook voor jou? Dat jij het risico zou kunnen nemen om voor haar te gaan en je behoeftes tijdelijk aan de kant te zetten?
Zo ben ik ook opgevoed inderdaad. Het is een mooie overtuiging, vaak is die toekomst helaas wat minder rooskleurig dan je verwacht had.quote:[..]
Of seks zien als iets bijzonders wat je niet met iedereen deelt en pas weggeeft aan iemand die je compleet vertrouwt, een band mee hebt en waar je toekomst mee ziet.
Voor vrouwen, ongetwijfeld. Voor mij, nee.quote:[..]
Omdat jij dan niet meteen krijgt wat je wilt? Zie bovenstaande, niet iedereen ziet seks als iets wat je maar met zoveel mogelijk mensen moet doen.
[..]
Seks is voor iedereen wel belangrijk. Maar een goede band met iemand is veel belangrijker. Ik vraag me af of je dit jezelf niet hebt aangepraat, of dat het gevoed wordt door een angst dat de seks straks tegenvalt. Ik begrijp die angst wel, maar geloof me seks is iets waar je aan kunt werken, dingen samen ontdekken etc. Ik denk dat een goede verstandhouding en normaal fysiek contact veel belangrijker is dan seks.
in totaal 6 maanden gedate, waarvan 2 exclusief. Het kwam van twee kanten, zij werd niet verliefd omdat ik me niet volledig gaf, ik gaf me niet volledig omdat ik nog niet gesekst had met haar, ik had geen seks met haar omdat ze niet verliefd was. Het is maar net vanuit wiens perspectief je het bekijkt waar dan je oordeel heen gaat over wie zich aan had moeten passen. Uiteindelijk werkte het gewoon niet.quote:Eigenlijk is het wel grappig. Voorzichtig zijn met seks heeft een doel. En dat is om types als jij eruit te filteren en serieuze en geduldige types over te houden. Want die laatste zijn vaak veel meer van de lange termijn, verantwoordelijkheid en geven en nemen.
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe ver je met haar was, hoe lang, ouders ontmoet enzo. Maar als je denkt dat je niet kan/wil wachten met seks, je niet wilt binden, haar geen zekerheid kan geven, waarom wil je het dan toch proberen met haar?
Dingen die ik 2 jaar geleden meemaakte bestonden 3 jaar geleden nog niet voor me. Dingen die ik een jaar geleden meemaakte bestonden twee jaar geleden niet voor me. Dingen die ik nu meemaak had ik niet voor mogelijk geacht een jaar geleden. Dus jah, het stelt echt zo veel voor.quote:[..]
Wat zijn die dingen die je hebt meegemaakt? Geen serieuze relaties volgens jezelf, dus allemaal ervaringen met scharrel en seks? Stelde dat allemaal echt zoveel voor? Ik vraag me af of je er uiteindelijk echt gelukkig en tevreden door gaat worden. Op zoek naar het onhaalbare, altijd maar blijven vergelijken en verder zoeken, op zoek naar iets wat niet bestaat.
Mooie postquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja moet je zelf weten, ik neem jou ook niet serieus, je komt wat roepen zonder enige argumentatie of onderbouwing. En op individu of op groepsniveau... we hebben het hier over vrouwen, de groep dus, waarbij de grote lijnen hetzelfde zijn. En goed, nu heb ik niet eens zin om de boeken erbij te gaan zoeken. Ik hoef je nergens van te overtuigen, ik geef m'n visie.
[..]
Nou, dan zou je atleast moeten weten dat mensen, onbewust veel meer doen dan bewust. Een hele sterke opmerking van pope;
[..]
Vrouwen reageren emotioneel niet hetzelfde op hetgeen ze zeggen te willen. Dat zijn geen PUA wijsheden, dat zijn gewoon feiten die ik in de praktijk ook merk. Ook zou geen enkele vrouw vallen voor een loverboy als je er 1000 vraagt. Nee natuurlijk niet, zij niet... want zij zijn speciaal en zijn daar niet gevoelig voor. Totdat die loverboy (een ster in de juiste emotionele prikkels raken) zijn gang gaat en ineens zit de vrouw in een situatie waar ze van dacht dat ze er nooit zou intrappen... Want neehoor, zij is niet zo.. bij haar werken haar hersenen heel anders, en is zij individueel TO-TAAL wat anders dan de "rest van de vrouwen". Sure thang.
Zo ook de stelletjes die meedoen aan een flutprogramma als Temptation Island; "neehoor, wij zijn anders, het gebeurt ons zeker niet dat we daar voor gaas gaan".. en wat gebeurt er? .... "maar dit zagen we niet aankomen, ons brein werkt heel anders want wij zijn niet menselijk"... ofzo?
De psyche werkt nou eenmaal op een bepaalde manier. Ik zal je een paar voorbeelden geven, uit hele andere hoek;
Er is een sociaal experiment gedaan waarbij iemand bij een kopieermachine staat, hij moet wat kopieren maar hij staat in de rij.
Toen hij vroeg of hij voor mocht, werd hem bijna in 100% van de gevallen gezegd; nee.
Toen hij vroeg omdat hij voor mocht OMDAT hij haast had.. krijg hij in 70% van de gevallen voorrang.
En dat terwijl zijn rede nergens op slaat... "omdat ik haast heb", maar juist omdat hij een rede gaf, kreeg hij voorrang.
Moet je kijken wat een verschil in resultaat, alleen door dat toe te voegen.
Ander voorbeeld;
Er is ook een test gedaan met keuzes;
In het eerste geval werd gevraagd of iemand wilde helpen verhuizen.
De uitkomst was 50/50.
Daarna werd een andere groep gevraagd of ze bier of wijn lekkerder vinden... gevolgd door de vraag of ze willen helpen verhuizen.
85% van de ondervraagden zei "ja" op dezelfde verhuisvraag. Dit omdat je hersenen al in keuze-modus staan (bier/wijn?), daarmee zeg je eerder "ja", zoals bleek.
Moraal van de voorbeelden? Als je al zúlke cijfers kan behalen met zulke slechte truukjes, hoe beinvloedbaar denk je dat een brein van een mens is? Als iemand exact weet wat hij of zij doet, en de juiste emoties raakt, val je ervoor. (edit; maar niet de mensen in dit topic vergat ik, die zijn anders... dus ik heb het over de buitenwereld.)
En ja, er blijven uitzonderingen bestaan, zoals altijd... dat ene individu zal een keer "nee" zeggen bij het kopieer apparaat. En zo werkt ook niet het brein van elke vrouw hetzelfde, maar het gros ervan, werkt wel hetzelfde. Dus werkt het ene truukje niet, kan je er nog 60 proberen... zéér grote kans dat ééntje ervan zal werken, en dan is het doel dus al bereikt.
Dus ja, je kan zowel mannen als vrouwen... beter genoemd; mensen, over één kam scheren als het gaat om psychologie. Het is een breed spectrum maar het werkt over het algemeen hetzelfde. Ieder lichaam werkt ook over het algemeen hetzelfde... geestelijk is dat niet veel anders. En natuurlijk word er wel eens iemand geboren met 6 vingers... ik heb het dan ook niet over de absolute "iedereen"... ik heb het over het gros.
edit; en nee, ik ga van die onderzoeken ook geen bronnen opzoeken, doe er je voordeel mee, of niet.
edit2;
Dus idd, vrouwen zeggen wat ze denken te willen... maar in de praktijk blijkt in 9 van de 10 gevallen heel anders.
Klopt grotendeels wel ja. Die kunnen niet tevreden zijn met wat ze hebben, altijd op zoek naar spanning.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 21:53 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Dat willen ze inderdaad. Vaak zijn dat alleen saaie knuppels waar ze emotioneel niet van geprikkeld raken. Het eeuwige conflict binnen de vrouw, zie mijn eerdere punt.
Okay, dan kan ik er verder weinig zinnigs over zeggen.quote:[..]
Ik snap dat je dat denkt, maar het heeft met andere dingen te maken die ze me verteld heeft.
Dat ligt ook deels in je eigen hand. Eerst goed uitzoeken wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar tegenwoordig zijn mensen heel makkelijk met seks en relaties.quote:[..]
Zo ben ik ook opgevoed inderdaad. Het is een mooie overtuiging, vaak is die toekomst helaas wat minder rooskleurig dan je verwacht had.
Hmm oke, ik snap sowieso niet dat je niet exclusief kunt daten en twee maanden wel exclusief daten klinkt niet echt lang. Maar als ik de post hierboven lees dan denk ik niet echt dat je in haar iets bent misgelopen.quote:[..]
Voor vrouwen, ongetwijfeld. Voor mij, nee.
[..]
in totaal 6 maanden gedate, waarvan 2 exclusief. Het kwam van twee kanten, zij werd niet verliefd omdat ik me niet volledig gaf, ik gaf me niet volledig omdat ik nog niet gesekst had met haar, ik had geen seks met haar omdat ze niet verliefd was. Het is maar net vanuit wiens perspectief je het bekijkt waar dan je oordeel heen gaat over wie zich aan had moeten passen. Uiteindelijk werkte het gewoon niet.
quote:[..]
Dingen die ik 2 jaar geleden meemaakte bestonden 3 jaar geleden nog niet voor me. Dingen die ik een jaar geleden meemaakte bestonden twee jaar geleden niet voor me. Dingen die ik nu meemaak had ik niet voor mogelijk geacht een jaar geleden. Dus jah, het stelt echt zo veel voor.
Je bent ''What she says that she wants is not what she really wants'' vergeten. Dat betekent ''Wat ze zegt dat ze wilt is niet wat ze echt wilt''quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:32 schreef Andromache het volgende:
O god, weer een sukkel die interessant gaat lopen doen met Engels.
douchebag = eikel.
guy = gast, kerel
Dank u.
Wtf is dit voor een post? Jij zegt ook noot "shit" omdat je niet "interessant wil doen in het engels"?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:32 schreef Andromache het volgende:
O god, weer een sukkel die interessant gaat lopen doen met Engels.
douchebag = eikel.
guy = gast, kerel
Dank u.
Er zijn grenzen. Ik vind dit zulke idiote woorden om in een Nederlandstalige tekst op te nemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:56 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wtf is dit voor een post? Jij zegt ook noot "shit" omdat je niet "interessant wil doen in het engels"?
Ok.
Ik geef het juist puntsgewijs aan om een en ander concreet te houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 21:32 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ik zou punt voor punt er op in kunnen gaan, maar het lijkt me duidelijk dat we sterk van mening verschillen op vrijwel alles. Ik ben er zeer sterk van overtuigd dat de manier waarop ik dingen zie juist is, jij waarschijnlijk ook van het jouwe. Dit soort discussies heb ik al erg vaak gehad, beide partijen worden er niet blij van. Tis bovendien zo aanvallend. So lets agree to disagree.
Het klopt ook voor geen kant dat ik dat beeld heb.quote:Voor mij is het duidelijk dat je me in een pua-hokje gestopt heb. Dat gaat waarschijnlijk gepaard met het volgende beeld: gebruikt truucjes om meisjes in bed te krijgen, neukt elke week een ander sletje (mijn vriendinnen zouden daar dus echt nooit voor vallen), een gelikt praatje klaar en nul inhoud. Dat beeld mag je van mij hebben, het klopt voor geen kant.
Dat komt dan weer niet zo over vind ik. O.a. door dit:quote:Exclusief zijn met haar zou ik direct doen, voor een relatie sta ik ook open.
Een relatie aangaan lijkt voor jou dan vooral te zijn dat iemand aansluit op jouw logica. Ondanks dat je niet actief achter anderen aangaat en feitelijk exclusief doet, ben je niet exclusief door dit uit te spreken naar haar. Iets wat voor haar misschien juist heel logisch is ter bevestiging van hoe serieus je haar en de relatie neemt.quote:Het is van haar kant een gevoel, helaas kan ik daar niet een paar knoppen indrukken om het te veranderen. Ik geloof persoonlijk ook niet zo in iemand logisch (rationeel) overtuigen over waarom je samen zou moeten zijn. Het is aan of het is niet aan.
Als je zo een sterk gevoel hebt, je exclusief en een relatie wel zou willen proberen, wat houdt je dan tegen nu? Als je haar dat stukje bevestiging en vertrouwen kan geven, kan zij omgekeerd jou misschien weer wat tegemoet komen..quote:Wat ik van de laatste keer geleerd heb? Dat zette me nog wel even aan het denken vanochtend.
1. Vaker je gevoel volgen ipv altijd rationeel zijn.
Dat bedoelde ik juist meer in de lijn van dat persoonlijke groei ook buiten hosselen bereikt kan worden. Juist om trying to be more dan een hosselaar en om je te onderscheiden door te gaan voor wat je echt wil. Als je aangeeft dat je exclusief en een relatie wil, dan wil je meer dan hosselen en daar zul je je goals ook op aan moeten passen dan..quote:Over dat ''hedonistisch pua leventje'' is misschien leuk maar wordt maar eens echt volwassen en krijg eens inhoud, lees ik het volgende ''Just get in line and play along, instead of trying to be more and different''.
Je hebt dan ook geen kut te schaften met andermans al dan niet gebrekkige relaties, omdat je kan werken aan de invulling van de jouwe. Dat kun je echter niet alleen doen en dan is het handig om bepaalde theorie iets minder vast te houden om nader tot elkaar te kunnen komen. Vanuit een positie dat zij niet logisch is of kan zijn, zeker niet als het afwijkt van wat jij als jouw logica beschouwt, geeft een ongelijkheid mee. Als je dat dan doortrekt naar de vrouw in het algemeen, dan ben je juist weer een stapje verder van wat haar nou onderscheidt van de rest van de hormonale kudde lijkt me en dan is het niet zo raar dat het overkomt alsof je niet zo serieus voor een relatie denkt te kunnen/willen gaan misschien vanuit de tegenpartij gezien. Blijf je dan single omdat vrouwen ongeschikt zijn of omdat je misschien niet het maximale eruit probeert te halen met een special someone?quote:50% echtscheidingen tegenwoordig, en als je dan kijkt naar de gemiddelde kwaliteit van de relaties van mensen.... Ik blijf liever eeuwig single dan in een typisch co-dependent relatie zitten, waarin je afhankelijk bent van elkaar voor je goede gevoelens. Bah.
Alleen 'heb' je dat ene meisje dus niet en zit de veiligheid van pua 'm juist in het kader waarmee je vrouwen meta kan handelen in zulke situaties. Je hebt een redelijk vast omlijnd beeld voor ogen van hoe vrouwen zijn, wat ze zouden willen en hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Daar blijk je op individueel niveau niet alles aan te hebben, je geeft zelf aan dat je geen knoppen kan indrukken en dat het voor jou allemaal niet logisch voelt. Als je meer op individueel niveau in zou steken, zou je misschien veel dichterbij kunnen komen, omdat zij bevestigt voelt in wat zij belangrijk vindt en je aangeeft serieus te zijn en wat te investeren. Daar zou een dynamiek kunnen ontstaan van geven en nemen, dichter tot elkaar komen/voelen, etc. Dat lijkt me een stukje kwetsbaarder dan wat je zelf als optie geeft, gewoon blijven chasen als in doorgaan op dezelfde puaweg of gewoon helemaal afkappen. Zelfde doen met min of meer zelfde effect is die veiligheid waar ik op doelde. Bevestiging krijgen dat je kan scoren gaat op een gegeven moment misschien ook niet meer hetzelfde brengen, zeker niet als je naar exclusiviteit en een relatie wil.quote:Hier wil ik nog wel even op ingaan:
[..]
Echt wauw. Veilige puamodus, als er iets is wat oncomfortabel en uitdagend is is het jezelf keer op keer bloot geven aan een meisje, keer op keer met afwijzing dealen, jezelf keer op keer weer oprapen, tot je uiteindelijk op die momenten komt waarin je dat ene meisje krijgt wat je altijd al gewilt hebt.
Denk dat we elkaar niet helemaal snappen dan. Het is goed dat je er geen truukjes op los wil laten om je zin door te drijven, maar het niet respectvolle zit 'm er voor mij in dat jij haar denkwijze als niet logisch afdoet vanuit je eigen referentiekader. Natuurlijk is het clichématige generaliseren tussen man en vrouw en verschillende culturen er niet voor niets, maar het is niet volkomen set in stone allemaal. Het lijkt me niet respectloos om te proberen die afstand te verkleinen om te kijken in hoeverre je een gemeenschappelijke basis kan creëren voor een toekomst samen. Dat is iets anders als de ander iets geven om er iets voor terug te krijgen, wat misbruik zou zijn. Intenties ditdat.quote:Wat jij niet snapt is dat ondanks dat het me intens veel pijn doet dat dit haar overtuigingen en waarden zijn, ik ze wel degelijk respecteer. Dat is dan ook precies de reden waarom ik niet aan compromissen doe. Ik zal haar nooit vragen om iets op te geven wat voor haar zeer belangrijk is, net zoals ik van haar ook niet verwacht dat ze dat voor mij doet. Ik ga een chick niet logisch overtuigen om seks met mij te hebben, dit moet ze zelf willen.
Ik chargeer graag ja, maar wel gebaseerd op hoe een en ander verwoord wordt. Die bal mag je volledig terugkaatsen, maar dan ga je weer voorbij dat wat voor jou als logische definitie is door een ander als heel anders ervaren kan worden.quote:[..]
De dingen die ik weet komen exact overeen met haar essentie. Oppervlakkig rapporttruukje, alsjeblieft. Lees je eigen stuk eens terug en kijk hoe vaak je iets op mij projecteert terwijl je geen flauw idee hebt wie ik ben (ik kan ze allemaal selecteren op verzoek als je wilt). Toch probeer je een beeld voor mij te defineren over wat ik zou moeten willen en hoe het zou moeten zijn. Ik snap het tot op zekere hoogte wel, maar maak niet de fout om aan te nemen dat wat gemiddeld is ook hetgeen is waar iedereen naar zou moeten streven.
Klopt, ik geef ze geen ongelijk. Als je te veel meegemaakt hebt..quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:37 schreef alors het volgende:
[..]
Klopt grotendeels wel ja. Die kunnen niet tevreden zijn met wat ze hebben, altijd op zoek naar spanning.
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt. Vroeger was je ook in veel sterkere mate afhankelijk van elkaar, dus stak je automatisch meer moeite in tijden dat het moeilijker ging. Nu kun je gewoon naar de volgende (met datingsites wordt dat alleen maar aangemoedigd). Familiewaarden worden ook steeds zwakker, vind ik ook jammer.quote:[..]
Okay, dan kan ik er verder weinig zinnigs over zeggen.
[..]
Dat ligt ook deels in je eigen hand. Eerst goed uitzoeken wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar tegenwoordig zijn mensen heel makkelijk met seks en relaties.
Dat echtscheidingspercentage wat je in die andere post noemt is volgens mij 1 op de 3. Maar ik denk dat dat juist te wijten is aan het feit dat mensen totaal zichzelf en vrij willen blijven in een relatie. Die niks van zichzelf kunnen opofferen voor de ander of hun gezin. Die altijd verder kijken waar het gras groener is.
Dit denk ik dus niet. Vanuit mannelijk perspectief dan, vanuit vrouwelijk weet ik het niet. Op het moment dat je veel verschillende vrouwen ontmoet weet je veel beter wat je wilt in een vrouw en wat je niet wilt. Bovendien denk ik dat je als man gewoon je wilde haren kwijt moet, anders zal je altijd blijven twijfelen hoe het geweest zou zijn om.... Eigenlijk is het een kwestie van veel verschillende kanten zien om een betere keuze te kunnen maken. De beste priester is degene die vroeger alles gedaan heeft wat god verboden heeft.quote:Ik denk dat zoiets alleen maar gestimuleerd wordt als je veel scharrelt, je blijft volgens mij dan bewust of onbewust verder kijken en vergelijken. Het leidt volgens mij niet tot betere en duurzamere relaties.
Misgelopen, nee misschien niet. Ik vind het alleen zo jammer om dan zo iets te lezen van haar ex-vriendje. Het had in mijn opinie namelijk nog zo veel mooier kunnen zijn, op het moment dat ze zichzelf niet zo in de weg gezeten had.quote:[..]
Hmm oke, ik snap sowieso niet dat je niet exclusief kunt daten en twee maanden wel exclusief daten klinkt niet echt lang. Maar als ik de post hierboven lees dan denk ik niet echt dat je in haar iets bent misgelopen.
quote:[..]
Gelukkig.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:26 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik geef het juist puntsgewijs aan om een en ander concreet te houden.
[..]
Het klopt ook voor geen kant dat ik dat beeld heb.
1. Er is nog niet gesekst.quote:[..]
Dat komt dan weer niet zo over vind ik. O.a. door dit:
[..]
Een relatie aangaan lijkt voor jou dan vooral te zijn dat iemand aansluit op jouw logica. Ondanks dat je niet actief achter anderen aangaat en feitelijk exclusief doet, ben je niet exclusief door dit uit te spreken naar haar. Iets wat voor haar misschien juist heel logisch is ter bevestiging van hoe serieus je haar en de relatie neemt.
[..]
Als je zo een sterk gevoel hebt, je exclusief en een relatie wel zou willen proberen, wat houdt je dan tegen nu? Als je haar dat stukje bevestiging en vertrouwen kan geven, kan zij omgekeerd jou misschien weer wat tegemoet komen..
Klopt helemaal. Maar ''Meer zijn dan een hosselaar'' klinkt alsof veel vrouwen daten op zichzelf leeg is. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Op dit moment sta ik er voor open omdat ik het genoeg ervaren heb in single leven. Ik merk dat me emotioneel open gooien nog iets is waar ik aan kan werken. Bovendien ben ik gewoon benieuwd naar hoe het zou zijn en is ze het waard.quote:[..]
Dat bedoelde ik juist meer in de lijn van dat persoonlijke groei ook buiten hosselen bereikt kan worden. Juist om trying to be more dan een hosselaar en om je te onderscheiden door te gaan voor wat je echt wil. Als je aangeeft dat je exclusief en een relatie wil, dan wil je meer dan hosselen en daar zul je je goals ook op aan moeten passen dan..
Was meer om te illusteren waar het sociaal geaccepteerde en gepresenteerde pad statistisch gezien naartoe leid. (om niet eens te spreken over datingsitesquote:[..]
Je hebt dan ook geen kut te schaften met andermans al dan niet gebrekkige relaties, omdat je kan werken aan de invulling van de jouwe. Dat kun je echter niet alleen doen en dan is het handig om bepaalde theorie iets minder vast te houden om nader tot elkaar te kunnen komen. Vanuit een positie dat zij niet logisch is of kan zijn, zeker niet als het afwijkt van wat jij als jouw logica beschouwt, geeft een ongelijkheid mee. Als je dat dan doortrekt naar de vrouw in het algemeen, dan ben je juist weer een stapje verder van wat haar nou onderscheidt van de rest van de hormonale kudde lijkt me en dan is het niet zo raar dat het overkomt alsof je niet zo serieus voor een relatie denkt te kunnen/willen gaan misschien vanuit de tegenpartij gezien. Blijf je dan single omdat vrouwen ongeschikt zijn of omdat je misschien niet het maximale eruit probeert te halen met een special someone?
Dit vind ik inzichtelijk. Met chasen bedoel ik overigens geen puadingen, daarmee bedoel ik dat ik de rol aanneem van degene die iets van haar wilt, eenrichtingsverkeer. Twee weken geleden heb ik me het volgende voorgenomen: Geef zo veel mogelijk liefde, geniet er zoveel mogelijk van, leef verder precies je leven zoals je wilt, verwacht niets. Rationeel gezien is het juist, alleen gevoelsmatig is het soms lastig. Ze heeft m'n brein gehackt :pquote:[..]
Alleen 'heb' je dat ene meisje dus niet en zit de veiligheid van pua 'm juist in het kader waarmee je vrouwen meta kan handelen in zulke situaties. Je hebt een redelijk vast omlijnd beeld voor ogen van hoe vrouwen zijn, wat ze zouden willen en hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Daar blijk je op individueel niveau niet alles aan te hebben, je geeft zelf aan dat je geen knoppen kan indrukken en dat het voor jou allemaal niet logisch voelt. Als je meer op individueel niveau in zou steken, zou je misschien veel dichterbij kunnen komen, omdat zij bevestigt voelt in wat zij belangrijk vindt en je aangeeft serieus te zijn en wat te investeren. Daar zou een dynamiek kunnen ontstaan van geven en nemen, dichter tot elkaar komen/voelen, etc. Dat lijkt me een stukje kwetsbaarder dan wat je zelf als optie geeft, gewoon blijven chasen als in doorgaan op dezelfde puaweg of gewoon helemaal afkappen. Zelfde doen met min of meer zelfde effect is die veiligheid waar ik op doelde. Bevestiging krijgen dat je kan scoren gaat op een gegeven moment misschien ook niet meer hetzelfde brengen, zeker niet als je naar exclusiviteit en een relatie wil.
Ik zal haar nooit vragen om de dingen op te offeren die het meest belangrijk voor haar zijn, net zoals ik niet vewacht dat ze dat van mij doet. Misschien is het juist wel deze opoffering de reden dat er zo veel wrok in relaties heerst. Ik doe er niet aan mee.quote:Als deze vrouw zo een effect op je heeft en zich zo onderscheiden heeft van de rest van de hormonale kudde, waarom zou je dan niet kunnen kijken of en waar je elkaar wel tegemoet zou kunnen komen voor een gezamelijk doel? Niks mis met weten waar je dealbreakers liggen, maar co-depency is niet hetzelfde als je idee van toetsen aan de realiteit en wellicht bepaalde dingen bijstellen.
Ik geef genoeg aan haar, exclusiviteit is niet één van die dingen.quote:Je geeft aan dat je nu niet actief achter andere vrouwen aanjaagt. Dat kan voor jou exclusief voelen, maar vermoedelijk gaat zij die exclusiviteit pas ervaren als je dit hardop uitspreekt of misschien beter gezegd afspreekt. Zo bevestig je voor haar een bepaalde serieusheid en dan kan het interessant zijn om te kijken of je na zo een stukje geven ook iets terug krijgt en er een dynamiek ontstaat waarop je samen verder kan borduren..
Een sterke mening hebben vind ik niet respectloos. Ze mag vinden wat ze vind, ze zal er niet mee bereiken wat ze wilt (of wel, wie weet, odds are against her) Overigens ben ik niet boos op haar om de dingen die ze geloofd, ik vind het gewoon jammer. Die generaliseringen zijn trouwens dingen die ik in eerste instantie gelezen en gehoord heb, en vervolgens keer op keer met eigen ogen zie. Ik geloof er niet voor niets zo sterk in.quote:[..]
Denk dat we elkaar niet helemaal snappen dan. Het is goed dat je er geen truukjes op los wil laten om je zin door te drijven, maar het niet respectvolle zit 'm er voor mij in dat jij haar denkwijze als niet logisch afdoet vanuit je eigen referentiekader. Natuurlijk is het clichématige generaliseren tussen man en vrouw en verschillende culturen er niet voor niets, maar het is niet volkomen set in stone allemaal. Het lijkt me niet respectloos om te proberen die afstand te verkleinen om te kijken in hoeverre je een gemeenschappelijke basis kan creëren voor een toekomst samen. Dat is iets anders als de ander iets geven om er iets voor terug te krijgen, wat misbruik zou zijn. Intenties ditdat.
Misschien wel, misschien niet. Ik denk van niet. Ik ga er ook niet op wachten of maanden van m'n leven anders indelen dan hoe ik wil, voor een ''misschien''. Hoe gek ik ook op haar ben, er zijn genoeg vrouwen op de wereld. De keus om te stoppen was overigens niet voor haar, dit was omdat ik me op andere dingen wilden focussen dit jaar en ik minder behoefte voelde om keer op keer weer uit te gaan. Dat ik haar ontmoette en dit hele verhaal is eigenlijk puur toeval, al heeft het zeker invloed op dit moment.quote:Mensen kunnen best van inzicht veranderen en dat kan samenhangen met bepaalde waarden, maar ook met ervaringen als een soort evolutie. Jij had vorig jaar waarschijnlijk ook niet gedacht dat je in zo een situatie met zo een meid zou zitten waarschijnlijk en de reden dat je die nu wel hebt, is omdat je ervoor bent gegaan. In feite heb je al een soort van compromis gedaan, omdat je niet meer achter anderen aangaat en die keuze heb je zelf genomen (vermoedelijk op basis van je gevoel voor haar). Misschien kan zij omgekeerd haar binnen x tijd trouwen en kinderen wel wat meer loslaten als ze merkt dat jij haar in die zin een stukje serieusheid biedt die zij graag wil zien. Die intrinsieke motivatie om water bij de wijn te doen die je samen graag op wil drinken, maakt het diepgaander en kwetsbaarder dan zo een blauwtje bij een onbekende chick lijkt me.
Dingen zijn altijd genuanceerd. Jah dat balletje kan ik terugkaatsen, maar daar heb ik geen behoefte aan. Ik zit hier niet om mezelf te bewijzen of een discussie te winnen.quote:[..]
Ik chargeer graag ja, maar wel gebaseerd op hoe een en ander verwoord wordt. Die bal mag je volledig terugkaatsen, maar dan ga je weer voorbij dat wat voor jou als logische definitie is door een ander als heel anders ervaren kan worden.
Ja maar als jij bereid bent water bij de wijn te doen door te proberen wat met haar op te bouwen, dan kun je haar toch ook vragen hetzelfde te doen in jouw richting? Niet direct de bruiloft te plannen, maar zeggen dat je eerst een paar jaar wil kijken of je goed bij elkaar past.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:18 schreef Pope-of-Dope het volgende:
2. Ze zit met haar hoofd al bij huisje boompje beestje, iets waar ik nog lang niet aan toe ben.
Dat is niet wat ik vind, dus zal ik dat ook niet tegen haar zeggen. Ik zit op dit moment nog niet in m'n hoofd met trouwen, ik ben 23, lol, ik sta voor het eerst sinds m'n leven open voor een relatie. Trouwen doe ik wellicht als ik 35 ben.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:23 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja maar als jij bereid bent water bij de wijn te doen door te proberen wat met haar op te bouwen, dan kun je haar toch ook vragen hetzelfde te doen in jouw richting? Niet direct de bruiloft te plannen, maar zeggen dat je eerst een paar jaar wil kijken of je goed bij elkaar past.
En trouwens, hoe lang kun je wachten op seks? 3 maanden? Ik zou hier ook open over zijn, dat jij het belangrijk vindt dat jullie ook op dat vlak goed bij elkaar passen (heel legitiem overigens, hoor). Wissel standpunten met elkaar uit, práát met elkaar over onder welke voorwaarden je het met elkaar wilt aftasten. Ik heb de indruk dat jullie je allebei ingraven in je overtuigingen over hoe het voor ieder afzonderlijk werkt. Maar hoe werkt het voor jullie samen? Onderzoek dat eens.
Nou ja, misschien klinkt mijn stukje te rationeel, maar ik bedoel er alleen maar mee dat ik jullie toewens dat je in gevoel, wensen, verwachtingen meer naar elkaar toe groeit. Natuurlijk bedoel ik geen contract ofzo. Onder andere door praten kun je gevoelens uitwisselen, hè. En andere intimiteit dan volledige seks.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Dat ''laten weten dat je haar vaker wilt zien'' kwam gisteren aan de telefoon trouwens naar voren, dankzij dit forum dacht ik er aan om het te zeggen! Dus ik zie haar binnenkort weer. Is er toch nog iets nuttigs uit gekomen ;-)
[..]
Dat is niet wat ik vind, dus zal ik dat ook niet tegen haar zeggen. Ik zit op dit moment nog niet in m'n hoofd met trouwen, ik ben 23, lol, ik sta voor het eerst sinds m'n leven open voor een relatie. Trouwen doe ik wellicht als ik 35 ben.
Normaal gesproken niet meer dan 2 dates, max 3. Daarna heb ik het of er zo hard bovenop gelegd dat ik haar niet meer zie, of het is gebeurd :p Met deze is het anders though, die heb ik op m'n studie ontmoet. Maar dit is dus precies hetgeen wat ik niet wil: logisch onderhandelen over voorwaarden, alsof zij na 3 maanden dan opeens de verplichting zou moeten voelen om seks met me te hebben ofzo
Houd jij het maar gewoon op afgelikte boterhammen, die opmerking vond ik scherper.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw, praten over je drijfveren en wat je beweegt en op die manier wederzijds begrip kweken zien als "onderhandelen over de voorwaarden"...
Forum kind, je hebt de reacties niet voor het uitkiezen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:36 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Houd jij het maar gewoon op afgelikte boterhammen, die opmerking vond ik scherper.
Tja, naar mijn mening doe je dat door tijd met elkaar door te brengen. Niet door er een rationeel gesprek van te maken. Als de rest goed zit komen dit soort dingen gaandeweg vanzelf naar boven.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nou ja, misschien klinkt mijn stukje te rationeel, maar ik bedoel er alleen maar mee dat ik jullie toewens dat je in gevoel, wensen, verwachtingen meer naar elkaar toe groeit. Natuurlijk bedoel ik geen contract ofzo. Onder andere door praten kun je gevoelens uitwisselen, hè. En andere intimiteit dan volledige seks.
Het punt is dat dus helemaal niet altijd zo vanzelfsprekend is. Zeker niet als jullie achtergronden en daarmee jullie belevingswerelden, zo ver uit elkaar liggen. Je komt veel sneller nader tot elkaar door dat soort dingen wel gewoon te bespreken, dan maar te hopen dat je door random tijd met elkaar door te brengen, daar vanzelf wel achter komt. Want heel veel van wat er dan wordt gezegd, wordt heel anders ontvangen. Vaak wordt er dan meer geïnterpreteerd en ingevuld dan begrepen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Tja, naar mijn mening doe je dat door tijd met elkaar door te brengen. Niet door er een rationeel gesprek van te maken. Als de rest goed zit komen dit soort dingen gaandeweg vanzelf naar boven.
Goeie, die houd ik in m'n achterhoofd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het punt is dat dus helemaal niet altijd zo vanzelfsprekend is. Zeker niet als jullie achtergronden en daarmee jullie belevingswerelden, zo ver uit elkaar liggen. Je komt veel sneller nader tot elkaar door dat soort dingen wel gewoon te bespreken, dan maar te hopen dat je door random tijd met elkaar door te brengen, daar vanzelf wel achter komt. Want heel veel van wat er dan wordt gezegd, wordt heel anders ontvangen. Vaak wordt er dan meer geïnterpreteerd en ingevuld dan begrepen.
Maar goed, ik begrijp dat jullie elkaar helemaal nog niet zo veel hebben gezien, dus dan is het wel een ander verhaal. Dan begin je niet zo heel makkelijk over die hele zware onderwerpen. Maar aannemen dat het vanzelf wel komt, lijkt mij zonde. Maar ik kan me voorstellen dat het bij haar al anders ligt als je alleen maar aangeeft dat je open staat voor meer dan "leuke dingen doen" en dat je bereid bent serieus met haar te praten. Ongeacht of jullie dat dan ook direct moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |