Waarom het er zo hard bovenop leggen? Ben je zo onzeker dat alles volgens jouw 'schema' moet verlopen?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Dat ''laten weten dat je haar vaker wilt zien'' kwam gisteren aan de telefoon trouwens naar voren, dankzij dit forum dacht ik er aan om het te zeggen! Dus ik zie haar binnenkort weer. Is er toch nog iets nuttigs uit gekomen ;-)
[..]
Dat is niet wat ik vind, dus zal ik dat ook niet tegen haar zeggen. Ik zit op dit moment nog niet in m'n hoofd met trouwen, ik ben 23, lol, ik sta voor het eerst sinds m'n leven open voor een relatie. Trouwen doe ik wellicht als ik 35 ben.
Normaal gesproken niet meer dan 2 dates, max 3. Daarna heb ik het of er zo hard bovenop gelegd dat ik haar niet meer zie, of het is gebeurd :p Met deze is het anders though, die heb ik op m'n studie ontmoet. Maar dit is dus precies hetgeen wat ik niet wil: logisch onderhandelen over voorwaarden, alsof zij na 3 maanden dan opeens de verplichting zou moeten voelen om seks met me te hebben ofzo
Maar is dat toekomstplaatje voor haar iets wat ze voor het einde van het jaar gefixt moet hebben of zou er een tussenstap mogelijk kunnen zijn?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:18 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
1. Er is nog niet gesekst.
2. Ze zit met haar hoofd al bij huisje boompje beestje, iets waar ik nog lang niet aan toe ben.
Jij vindt dat zo klinken, maar waarom zou je een dergelijke connotatie moeten hangen aan de stelling dat er meer te beleven valt dan hosselen? Je bent er niet nieuwsgierig naar, puur omdat je haar zo tof vindt, maar ook omdat je al de nodige ervaring met hosselen hebt geef je aan. Net zoals dat het emotionele opengooien een ander kopje thee is dan het hosselen met eventuele blauwtjes, dus zo ver ligt het niet uit elkaar als je het nu voor doet komen.quote:[..]
Klopt helemaal. Maar ''Meer zijn dan een hosselaar'' klinkt alsof veel vrouwen daten op zichzelf leeg is. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Op dit moment sta ik er voor open omdat ik het genoeg ervaren heb in single leven. Ik merk dat me emotioneel open gooien nog iets is waar ik aan kan werken. Bovendien ben ik gewoon benieuwd naar hoe het zou zijn en is ze het waard.
Dat valt voor mij onder pua in die zin dat jij op je eigen eilandje op afstand blijft, want waar blijft wat zij wil en zeker als je een relatie wil wat jullie samen willen?quote:[..]
Dit vind ik inzichtelijk. Met chasen bedoel ik overigens geen puadingen, daarmee bedoel ik dat ik de rol aanneem van degene die iets van haar wilt, eenrichtingsverkeer.
Goede instelling, maar juist die feelz zijn hetgeen wat het verschil maakt. Denk niet dat ze jouw brein heeft gehackt, maar dat je nu tegen de beperking van de puafilosofie aanloopt en je idee/filosofie nu iets minder te engineren danwel te hacken blijkt dan je dacht.quote:Twee weken geleden heb ik me het volgende voorgenomen: Geef zo veel mogelijk liefde, geniet er zoveel mogelijk van, leef verder precies je leven zoals je wilt, verwacht niets. Rationeel gezien is het juist, alleen gevoelsmatig is het soms lastig. Ze heeft m'n brein gehackt :p
Hoe laat je merken open te staan en van een vrouw te houden?quote:edit: Over dat vaste beeld van hoe vrouwen zijn, dat heb ik inderdaad. Is erg handig om ze te begrijpen en van ze te houden. Echter, ik sta open voor uitzonderingen op de regel, je hebt me nergens horen zeggen dat alle vrouwen hetzelfde zijn.
Je laat het klinken alsof het een kwestie is van grote dingen opgeven voor de ander, maar dat is denk ik te zwart/wit. Omdat iets uitstellen geen afstel hoeft te zijn en je met de juiste persoon het misschien ook helemaal niet als een offer voelt om dingen anders aan te pakken dan je voor ogen had. Er zit een verschil tussen verlangen dat de ander zijn of haar dromen opgeeft voor de ander en het bijstellen van je toekomstbeeld naar eentje die meer overeenkomstig is voor beide partijen.quote:[..]
Ik zal haar nooit vragen om de dingen op te offeren die het meest belangrijk voor haar zijn, net zoals ik niet vewacht dat ze dat van mij doet. Misschien is het juist wel deze opoffering de reden dat er zo veel wrok in relaties heerst. Ik doe er niet aan mee.
Het gaat er niet alleen om wat jij haar wel of niet geeft, maar ook hoe zij een en ander ervaart en opvat. Exclusiviteit kan in dat opzicht meer een middel dan een doel zijn, net zoals seks dat voor jou is.quote:[..]
Ik geef genoeg aan haar, exclusiviteit is niet één van die dingen.
Confirmation bias misschien? Je gaat er ook vanuit dat zij zo niet kan krijgen wat ze wil, maar dan zit je ook met de aanname dat zij per se jou zo in haar toekomstbeeld wil. Omgekeerd lijk je daar ook niet vies van en zo krijgen jullie beide niet waar je wel heen zou willen. Kun je stellen dat jullie het niet graag genoeg willen om de ander zo een offer te brengen, maar een andere insteek is dus dat je uitgaat van beide samen een toekomst willen en vandaar uit te kijken wat voor mouw daar aan te passen valt. Dat is meer actief werken om samen te kijken naar wat er wel mogelijk is in plaats van leuk om elkaar heen te draaien tot eentje het echt afkapt, waar ook de nodige wrok bij kan komen want ja jeetje, het is toch leuk en waarom evolved het nou niet verder, etc..quote:[..]
Een sterke mening hebben vind ik niet respectloos. Ze mag vinden wat ze vind, ze zal er niet mee bereiken wat ze wilt (of wel, wie weet, odds are against her) Overigens ben ik niet boos op haar om de dingen die ze geloofd, ik vind het gewoon jammer. Die generaliseringen zijn trouwens dingen die ik in eerste instantie gelezen en gehoord heb, en vervolgens keer op keer met eigen ogen zie. Ik geloof er niet voor niets zo sterk in.
Ik denk dat je niet gek genoeg op haar bent om echt open te staan voor een relatie als jij in de jij-modus wil blijven. Zeker niet als je dit verhaal als puur toeval beschouwt en je gewoon nieuwsgierig bent naar hoe een relatie zou kunnen zijn. Niets mis mee, maar voeg dan de daad bij het woord en ga niet gezellig vrijblijvend door te gaan met iets wat je als kansloos beschouwt zolang zij in jouw ogen vooral voor dat huisje boompje beestje gaat en ze niet als eerste zo een flinke handreiking doet, terwijl jullie beide het idee hebben dat er wel meer in zou kunnen zitten. Want dat is een klassiek recept voor wrok kweken, denken dat er meer in zit als de ander maar..quote:[..]
Misschien wel, misschien niet. Ik denk van niet. Ik ga er ook niet op wachten of maanden van m'n leven anders indelen dan hoe ik wil, voor een ''misschien''. Hoe gek ik ook op haar ben, er zijn genoeg vrouwen op de wereld. De keus om te stoppen was overigens niet voor haar, dit was omdat ik me op andere dingen wilden focussen dit jaar en ik minder behoefte voelde om keer op keer weer uit te gaan. Dat ik haar ontmoette en dit hele verhaal is eigenlijk puur toeval, al heeft het zeker invloed op dit moment.
Ik krijg graag gelijk natuurlijk, maar ik zit hier vooral om aan het denken te zetten..quote:[..]
Dingen zijn altijd genuanceerd. Jah dat balletje kan ik terugkaatsen, maar daar heb ik geen behoefte aan. Ik zit hier niet om mezelf te bewijzen of een discussie te winnen.
Snap dat je zoiets als op één lijn zitten kan zien, maar zeker als je constateert dat vrouwen zo anders zijn kan het best moeilijk zijn om op zo een gevoel te komen. Dat zou je jezelf en de ander iets makkelijker kunnen maken door het te bekijken alsof je beide andere talen spreekt zonder waarde-oordeel van ratio erbij te halen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Tja, naar mijn mening doe je dat door tijd met elkaar door te brengen. Niet door er een rationeel gesprek van te maken. Als de rest goed zit komen dit soort dingen gaandeweg vanzelf naar boven.
Leuk voor jouquote:Op zondag 14 februari 2016 09:58 schreef Fripsel het volgende:
Mijn date is een kopje thee aan het zetten terwijl ik wakker zit te worden.![]()
Heel fijn weekend weer
da kind heeft een scooter en moet nog rijlessen nemen...quote:Op zondag 14 februari 2016 10:18 schreef Andromache het volgende:
[..]
Leuk voor jouVraagje: heeft jouw date ook een relatie? Heb je eerder een polyamorie meegemaakt? En hoe werkte dat in praktijk? Kijken jij, date en de andere partner(s) daar hetzelfde tegenaan?
Je bent wel lekker rationeel, hahah. Mag ik vragen wat precies je insteek is met die lange posts? Probeer je me ergens van te overtuigen? Te helpen? Een discussie? Wil je me begrijpen? Dat ik snel aan een vriendin moet om mijn lege single leven invulling te geven? Dat ik haar los moet laten voor haar eigen bestwil?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Maar is dat toekomstplaatje voor haar iets wat ze voor het einde van het jaar gefixt moet hebben of zou er een tussenstap mogelijk kunnen zijn?
[..]
Jij vindt dat zo klinken, maar waarom zou je een dergelijke connotatie moeten hangen aan de stelling dat er meer te beleven valt dan hosselen? Je bent er niet nieuwsgierig naar, puur omdat je haar zo tof vindt, maar ook omdat je al de nodige ervaring met hosselen hebt geef je aan. Net zoals dat het emotionele opengooien een ander kopje thee is dan het hosselen met eventuele blauwtjes, dus zo ver ligt het niet uit elkaar als je het nu voor doet komen.
[..]
Dat valt voor mij onder pua in die zin dat jij op je eigen eilandje op afstand blijft, want waar blijft wat zij wil en zeker als je een relatie wil wat jullie samen willen?
[..]
Goede instelling, maar juist die feelz zijn hetgeen wat het verschil maakt. Denk niet dat ze jouw brein heeft gehackt, maar dat je nu tegen de beperking van de puafilosofie aanloopt en je idee/filosofie nu iets minder te engineren danwel te hacken blijkt dan je dacht.
[..]
Hoe laat je merken open te staan en van een vrouw te houden?
Leef je echt precies zoals je wilt, als je eigenlijk meer wil met haar? Is het liefde om niet te onderzoeken hoe het verder zou kunnen gaan? Is afstand houden en geen verwachtingen hebben begrip tonen voor haar gedroomde toekomst? Hoe kan ze die uitzondering bewijzen te zijn? Moet zij dan door blijven gaan in de vrijblijvende flow die je vanuit liefde bied tot jij er klaar voor bent of..?
Denk dat het meer van begrip en liefde zou getuigen als je daar iets pro-actiever op onderzoek zou uit gaan in plaats van afwachtend blij te zijn met wat je wel krijgt. Zeker ook omdat je aangeeft best meer te willen en je daar overeenkomsten als een betere basis zou kunnen pakken voor iets wat jullie samen willen..
[..]
Je laat het klinken alsof het een kwestie is van grote dingen opgeven voor de ander, maar dat is denk ik te zwart/wit. Omdat iets uitstellen geen afstel hoeft te zijn en je met de juiste persoon het misschien ook helemaal niet als een offer voelt om dingen anders aan te pakken dan je voor ogen had. Er zit een verschil tussen verlangen dat de ander zijn of haar dromen opgeeft voor de ander en het bijstellen van je toekomstbeeld naar eentje die meer overeenkomstig is voor beide partijen.
[..]
Het gaat er niet alleen om wat jij haar wel of niet geeft, maar ook hoe zij een en ander ervaart en opvat. Exclusiviteit kan in dat opzicht meer een middel dan een doel zijn, net zoals seks dat voor jou is.
[..]
Confirmation bias misschien? Je gaat er ook vanuit dat zij zo niet kan krijgen wat ze wil, maar dan zit je ook met de aanname dat zij per se jou zo in haar toekomstbeeld wil. Omgekeerd lijk je daar ook niet vies van en zo krijgen jullie beide niet waar je wel heen zou willen. Kun je stellen dat jullie het niet graag genoeg willen om de ander zo een offer te brengen, maar een andere insteek is dus dat je uitgaat van beide samen een toekomst willen en vandaar uit te kijken wat voor mouw daar aan te passen valt. Dat is meer actief werken om samen te kijken naar wat er wel mogelijk is in plaats van leuk om elkaar heen te draaien tot eentje het echt afkapt, waar ook de nodige wrok bij kan komen want ja jeetje, het is toch leuk en waarom evolved het nou niet verder, etc..
[..]
Ik denk dat je niet gek genoeg op haar bent om echt open te staan voor een relatie als jij in de jij-modus wil blijven. Zeker niet als je dit verhaal als puur toeval beschouwt en je gewoon nieuwsgierig bent naar hoe een relatie zou kunnen zijn. Niets mis mee, maar voeg dan de daad bij het woord en ga niet gezellig vrijblijvend door te gaan met iets wat je als kansloos beschouwt zolang zij in jouw ogen vooral voor dat huisje boompje beestje gaat en ze niet als eerste zo een flinke handreiking doet, terwijl jullie beide het idee hebben dat er wel meer in zou kunnen zitten. Want dat is een klassiek recept voor wrok kweken, denken dat er meer in zit als de ander maar..
[..]
Ik krijg graag gelijk natuurlijk, maar ik zit hier vooral om aan het denken te zetten..
Zoals ik al schreef om aan het denken te zetten.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:53 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Je bent wel lekker rationeel, hahah. Mag ik vragen wat precies je insteek is met die lange posts? Probeer je me ergens van te overtuigen?
Zo judgemental zijn mijn kritische kanttekening niet, dus ik krijg een beetje het gevoel dat ik tegen een imago van anti op moet boksen, ongeacht wat ik schrijf. Ik stel niet dat het single en/of jouw leven leeg is en ik stel ook niet dat je zo maar voor haar even moet beslissen. Dat zou ook nogal haaks staan op het pleiten voor meer een wijmodus en gesprekken, etc. Jullie zijn beide volwassenen, dus dan moet zij zelf ook wel een en ander kunnen beslissen voor zichzelf.quote:Dat ik snel aan een vriendin moet om mijn lege single leven invulling te geven? Dat ik haar los moet laten voor haar eigen bestwil?
Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik raad je wel aan om te proberen wat meer buiten je kader te denken. Omdat ook jij, als man, meer bent dan ratio alleen. Ze heeft niet je brain gehacked, je hebt je feelz ontdekt door haar. En beter neem je die ook mee in het nemen van beslissingen..quote:Dan kan ik misschien wat beter antwoord geven, want dit gaat naar zo'n welles nietes discussie.
Bewonder je moeite! Je conclusie is precies de spijker op de kop.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef om aan het denken te zetten.
[..]
Zo judgemental zijn mijn kritische kanttekening niet, dus ik krijg een beetje het gevoel dat ik tegen een imago van anti op moet boksen, ongeacht wat ik schrijf. Ik stel niet dat het single en/of jouw leven leeg is en ik stel ook niet dat je zo maar voor haar even moet beslissen. Dat zou ook nogal haaks staan op het pleiten voor meer een wijmodus en gesprekken, etc. Jullie zijn beide volwassenen, dus dan moet zij zelf ook wel een en ander kunnen beslissen voor zichzelf.
Daarnaast gaat het ook om je eigen bestwil. Je kan lekker rationeel willen handelen, jezelf niet exclusief opstellen en er niets voor laten schieten, maar dat hoeft bepaalde feelz niet tegen te houden. Doorgaan met het contact haar is bevestiging krijgen op haar leukheid. Spreid je kansen lijkt dan functioneel misschien, tot je merkt dat je vergelijkt en je haar misschien wel het leukste blijft vinden. Hoe langer je met elkaar om blijft gaan, hoe meer het kan gaan kriebelen waarom er geen schot in zit maar loslaten kan steeds moeilijker worden, omdat je stiekem toch wel een beetje gehecht raakt. Dat is lang niet altijd te fixen met GFTOW, vanwege het verschil tussen ratio en feelz. En dan kan een klein zaadje van ja maar waarom nie dan je echt lelijk verrassen.
[..]
Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik raad je wel aan om te proberen wat meer buiten je kader te denken. Omdat ook jij, als man, meer bent dan ratio alleen. Ze heeft niet je brain gehacked, je hebt je feelz ontdekt door haar. En beter neem je die ook mee in het nemen van beslissingen..
weissmans?quote:Op zondag 14 februari 2016 09:58 schreef Fripsel het volgende:
Mijn date is een kopje thee aan het zetten terwijl ik wakker zit te worden.![]()
Heel fijn weekend weer
Dat lijkt me dan weer een al te makkelijke en geen juiste conclusie, want hij schreef dat dit al zo een zes maanden speelt dacht ik..quote:Op zondag 14 februari 2016 16:55 schreef Koral het volgende:
Alsof hij een Return-on-investment berekend met z'n opmerking over max. 2 a 3 dates
Mij of jijzelf?quote:Op zondag 14 februari 2016 13:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef om aan het denken te zetten.
Dat gevoel krijg ik omdat ik in zeer veel van je comments allemaal aannames lees die voor geen kant kloppen. Elke keer dat je pua zegt volgt er iets wat totaal losstaat van de realiteit. Is niet erg hoor, je bent niet de enige, maar daardoor krijg ik inderdaad een ''anti'' beeld van je.quote:[..]
Zo judgemental zijn mijn kritische kanttekening niet, dus ik krijg een beetje het gevoel dat ik tegen een imago van anti op moet boksen, ongeacht wat ik schrijf. Ik stel niet dat het single en/of jouw leven leeg is en ik stel ook niet dat je zo maar voor haar even moet beslissen. Dat zou ook nogal haaks staan op het pleiten voor meer een wijmodus en gesprekken, etc. Jullie zijn beide volwassenen, dus dan moet zij zelf ook wel een en ander kunnen beslissen voor zichzelf.
Daarnaast gaat het ook om je eigen bestwil. Je kan lekker rationeel willen handelen, jezelf niet exclusief opstellen en er niets voor laten schieten, maar dat hoeft bepaalde feelz niet tegen te houden. Doorgaan met het contact haar is bevestiging krijgen op haar leukheid. Spreid je kansen lijkt dan functioneel misschien, tot je merkt dat je vergelijkt en je haar misschien wel het leukste blijft vinden. Hoe langer je met elkaar om blijft gaan, hoe meer het kan gaan kriebelen waarom er geen schot in zit maar loslaten kan steeds moeilijker worden, omdat je stiekem toch wel een beetje gehecht raakt. Dat is lang niet altijd te fixen met GFTOW, vanwege het verschil tussen ratio en feelz. En dan kan een klein zaadje van ja maar waarom nie dan je echt lelijk verrassen.
Les die ik vorig jaar geleerd heb, maar ik ben me ervan bewust dat ik hier zeker nog in kan groeien.quote:[..]
Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik raad je wel aan om te proberen wat meer buiten je kader te denken. Omdat ook jij, als man, meer bent dan ratio alleen. Ze heeft niet je brain gehacked, je hebt je feelz ontdekt door haar. En beter neem je die ook mee in het nemen van beslissingen..
Beide, wat je zou kunnen merken aan het inhaken en doorvragen.quote:
De realiteit is dat jij jouw realiteit als de realiteit beschouwt en ook brengt. Als ik zeg dat er meer is/zou kunnen zijn of dat het misschien ook anders zou kunnen, dan lijkt me dat meer spreken ter aanvulling dan dat ik zeg dat pua kut is. Ik vind het echter niet zo zaligmakend als de gehele waarheid, waarmee ik niets af hoef te doen aan de waarheid die er wel in zit. Zonder volledig met je mee te gaan in jouw beeld, kan ik zeker wel nuttige en positieve dingen erin zien en ook bepaalde dingen eens zijn.quote:[..]
Dat gevoel krijg ik omdat ik in zeer veel van je comments allemaal aannames lees die voor geen kant kloppen. Elke keer dat je pua zegt volgt er iets wat totaal losstaat van de realiteit. Is niet erg hoor, je bent niet de enige, maar daardoor krijg ik inderdaad een ''anti'' beeld van je.
Nee, ik probeer het praktisch bekijken. Als jouw gevoel is dat jij open staat voor en relatie en dan het liefste met haar, dat je dan ervoor gaat om kansen optimaal te benutten. Dat doe je denk ik niet als je passief vrijblijvend gezelligheid blijft geven, terwijl je eigenlijk meer wil. Ook want hoe zou zij moeten weten dat jij wel meer zou willen?quote:Wat je dus als tip geeft is dat ik exclusief met haar ben en dat aan haar laat weten? Daardoor voelt zij zich bevestigd en stel ik me meer open voor kansen om m'n gevoel te volgen ofzo?
Laat die bal dan niet bij haar liggen en pak het pro-actief op, in die zin dat je duidelijkheid en context schept. Wat gaat meer tijd voor verschil maken als jij af zit te wachten op jouw signalen en zij misschien op de hare?quote:Nogmaals, als zij een relatie wil sta ik daar voor open. Echter, tot ik van haar zeer duidelijke signalen krijg dat zij dat ook wil ga ik m'n eigen leven niet aanpassen. Enige manier om daar achter te komen is om meer tijd met haar door te brengen en er inderdaad over te praten.
Wat vindt je er mixed aan? Dat ze (nog) geen aanpassingen doet in haar leven? Misschien heeft zij haar signalen nog niet gezien, om iets aan te (willen) passen?quote:Waar ik mee struggle is mixed signals. Elke keer is het intens epic dat ik haar zie en dat herhaalt ze over whatsapp tegen me. Tegelijkertijd heeft ze het ontzettend druk en gaat ze binnenkort mss wel terug naar polen. Hoe daarmee om te gaan was de insteek van mijn eerste post.
Ik stel dat deze les een ongoing proces gaat zijn zolang je open minded bent..quote:[..]
Les die ik vorig jaar geleerd heb, maar ik ben me ervan bewust dat ik hier zeker nog in kan groeien.
Alsof het zijn verdienste is dat ze nog niet met de benen voor hem wijd is geweest?quote:Op zondag 14 februari 2016 17:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer een al te makkelijke en geen juiste conclusie, want hij schreef dat dit al zo een zes maanden speelt dacht ik..
Ik kan ze best voor je quoten als je wilt, dat maakt het misschien wat duidelijker. Maar oké ik geloof je. Zal het wat beter proberen uit te leggen.quote:Op zondag 14 februari 2016 18:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Beide, wat je zou kunnen merken aan het inhaken en doorvragen.
[..]
De realiteit is dat jij jouw realiteit als de realiteit beschouwt en ook brengt. Als ik zeg dat er meer is/zou kunnen zijn of dat het misschien ook anders zou kunnen, dan lijkt me dat meer spreken ter aanvulling dan dat ik zeg dat pua kut is. Ik vind het echter niet zo zaligmakend als de gehele waarheid, waarmee ik niets af hoef te doen aan de waarheid die er wel in zit. Zonder volledig met je mee te gaan in jouw beeld, kan ik zeker wel nuttige en positieve dingen erin zien en ook bepaalde dingen eens zijn.
Open staan voor een relatie is iets anders dan krampachtig op zoek zijn naar een relatie. Ik zou het zeker erg graag willen omdat ik zo veel voor haar voel, maar het alternatief is ook prima. Daarom hoef ik ook niet te pushen voor die relatie.quote:[..]
Nee, ik probeer het praktisch bekijken. Als jouw gevoel is dat jij open staat voor en relatie en dan het liefste met haar, dat je dan ervoor gaat om kansen optimaal te benutten. Dat doe je denk ik niet als je passief vrijblijvend gezelligheid blijft geven, terwijl je eigenlijk meer wil. Ook want hoe zou zij moeten weten dat jij wel meer zou willen?
Het lijkt me ook geen kwestie om gewoon even neer te leggen van hey, ik ben nu exclusief voor jou en dan er vanuit gaan dat zij zich bevestigd moet voelen. Level met haar en maak er een dialoog van. Vraag haar wat ze er van zou vinden, wat zoiets voor haar betekent en wat haar verwachtingen zijn. Dat is inzicht verkrijgen waar je al dan niet op in kan haken om zo meer dynamiek te creëren.
Ik geloof heilig in proactief streven naar de dingen die je wilt. Vandaar m'n bovenste punten van de dingen die ik nu al doe. Jij denkt duidelijkheid en context scheppen er aan bij kunnen dragen, wat bedoel je daar precies mee?quote:[..]
Laat die bal dan niet bij haar liggen en pak het pro-actief op, in die zin dat je duidelijkheid en context schept. Wat gaat meer tijd voor verschil maken als jij af zit te wachten op jouw signalen en zij misschien op de hare?
Dus inderdaad praat. Geef motivatie en context en vraag het omgekeerd, zodat de kans op een misverstand kleiner is. Wat jij als signalen wil zien en denkt al dan niet op te vangen, is wellicht niet dezelfde taal waarin zij zend en ontvangt..
Deze kant ben ik al vaker opgegaan. Basic antwoord van haar: I don't know. Ze plant niet zoveel, vertrouwt op haar emoties voor beslissingen. De dingen die je zegt zijn wel goede suggesties. Waarschijnlijk gaat het gesprek deze kant uiteindelijk wel op de volgende keer dat ik haar zie.quote:[..]
Wat vindt je er mixed aan? Dat ze (nog) geen aanpassingen doet in haar leven? Misschien heeft zij haar signalen nog niet gezien, om iets aan te (willen) passen?
Als jij echt meer wil, dan kun je misschien eens vragen hoe zoiets zou kunnen werken in de nabije toekomst. Wat stelt ze zich voor bij een toekomst hier te blijven? Houdt ze die drukte aan of zou ze die voor de juiste persoon/situatie misschien enigszins aan kunnen passen? Etc.
Dat geeft context en motivatie wat het al dan niet waard zou maken en dat lijkt me wezenlijk verschillen van de offervraag om hier te blijven voor jou zoals jij een toekomst voor je wil zien.
Sowieso.quote:[..]
Ik stel dat deze les een ongoing proces gaat zijn zolang je open minded bent..
White knight alertquote:Op zondag 14 februari 2016 16:55 schreef Koral het volgende:
[..]
Bewonder je moeite! Je conclusie is precies de spijker op de kop.
Alsof hij een Return-on-investment berekend met z'n opmerking over max. 2 a 3 dates
quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:54 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
I know. Het is iets waar ik nog steeds mee struggle, dus vind het wel grappig dat je het aankaart. Een van de grootste redenen dat ik zo hard val voor dit soort meisjes is dan ook precies omdat ze me meer met m'n gevoel in contact brengen.
Misschien helpt het om te weten dat iedereen dat lastig vindt, het is enorm menselijk om dat eng te vinden. Maar geloof mij maar dat je als je het blijft afschermen je daar echt spijt van gaat krijgen op een later moment. Doe het dan in ieder geval de volgende keer.
Dat is inderdaad intens oppervlakkig, ik zei het om te schetsen hoe erg ik het daar NIET mee eens ben. Het is geen horse-trading.
ah, interpunctie
Het gaat inderdaad niet vanzelf, over dat exact op 1 lijn zitten, dat verwacht ik ook niet. Hosselen gaat ook zeker niet vanzelf. Vrouwen die ik tegenkom hebben soms het beeld dat mannen van nature lekker rondneuken, maar dat wanneer ze lef krijgen ze voor een relatie gaan. In mijn ervaring is het precies andersom. Mensen settelen voor wat ze kunnen krijgen, niet voor wat ze echt willen. Niets wat waardevol is in je leven komt ''vanzelf'', voor beide paden zul je hard moeten werken. En vaak hoe harder je ergens voor gewerkt heb, hoe waardevoller het voor je is. Zowel voor een relatie als single zijn.
Die vlieger gaat niet altijd op en je spreekt jezelf nogal tegen hier. Je wil namelijk niet dat harde werk maar liever dat het meer vanzelf gaat. Dat snap ik dan weer wel, al zal het hoe ouder je wordt gewoon steeds lastiger worden om iemand tegen te komen waarmee het vanzelf gaat. Je ontwikkelt je en dat doen de vrouwen waar jij het over hebt ook. Je persoonlijkheid wordt steeds vaster, ook al werk je eraan. Je wil minder compromissen sluiten, hebt meer moeite je bloot te geven. Waarom niet wat eerder ervaring hiermee op doen? Een relatie hoeft niet voor eeuwig te zijn maar als je nooit iets poogt en doorzet zul je ook geen ervaring ermee opdoen en wanneer je een vrouw tegenkomt voor wie je wél concessies doen wil dat als zodanig herkennen en kunnen afzetten tegen eerdere ervaringen. Het heeft een functie hé, dat iets soms faalt. Dat moet je juist vanuit de PUA filosofie kunnen duiden, daar wordt "falen" ook gezien als iets om van te leren. Ik haal dat er niet voor niets bij, er zit wel degelijk een stukje goede psychologie in maar het sektarische dat volgers ervan tentoonspreiden staat me gewoon heel erg tegen. Blijf je hoofd gebruiken.
Jij gelooft er niet in dat twee mensen samen een relatie aan kunnen gaan terwijl ze vasthouden aan hun eigen fundamentele principes en waarden? Aan de oppervlakte geef en neem je natuurlijk wat, maar op fundamenteel niveau (identiteit, waarden, passies) kan ik me niet voorstellen dat mensen zich op dat niveau aanpassen om iemand anders te pleasen.
Het gaat niet om pleasen en ook zeker niet om het opgeven van je identiteit. Helemaal niet. Ik heb een fijne relatie gehad met iemand die ik politiek gezien soms wel kon lynchen. Maar we kwamen er eigenlijk altijd wel uit samen en vonden het niet belangrijk genoeg om heel veel tijd aan te besteden. Belangrijkste voor mij was dat hij daadwerkelijk wist waar hij over sprak en niet zo'n schaap was en dat schepte voldoende respect om te accepteren dat hij anders dacht. Dit even als voorbeeld, denk echt dat je me verkeerd hebt begrepen. Passies is ook al zoiets; waarom zou je de passies (zolang het niet 24/7 daarom gaat) van een ander dwarsbomen? Heeft ook al niks te maken met geven en nemen. Wat te maken heeft met geven en nemen is accepteren dat daar soms erg veel tijd naartoe gaat en dat je dat dus "neemt" terwijl de ander wellicht op andere momenten "geeft" omdat dat hoog tijd is. En andersom je niet te afhankelijk maken van de ander voor je tijdsinvulling en tijdsbesteding. Dat zijn mi waarden die heel veel mensen belangrijk vinden in een relatie en hebben niet zo heel veel te maken met jezelf opgeven om maar een relatie te hebben maar gewoon met een zekere mildheid om naar de ander te kijken, te accepteren en geaccepteerd te worden. Wat jij noemt van je date is nogal wat, als zij sterke waarde hecht aan (jong) trouwen en een gezin in hoeverre kun jij dat aan haar "geven"? Ik lees veel weerstand en weinig inschikkelijkheid vanuit jou (voor haar kan ik niet spreken want we horen maar één kant van de zaak) en dat is ook je goed recht op jouw leeftijd maar kun je je indenken dat wat jij van en met haar wil dus niet gaat werken zo? Dat je dan toch echt haar iets tegemoet moet komen en niet te vergeten zij jou ook?
Klopt. Opposities attract. Ik val op intens vrouwelijke vrouwen, die zijn vaak compleet het tegenovergestelde va mij, op bijna alle vlakken (aan de oppervlakte dan). Dat heeft veel goede dingen, maar ook mindere dingen. De dingen die het minder maken zijn precies ook de dingen die me zo aantrekken, het komt voort uit hetzelfde onderliggende ding. Als ik mensen begrijp kan ik ze accepteren, ik ben ook heel open minded en zelfs op zoek naar mensen die mijn wereldbeeld uit kunnen dagen om er meer van te kunnen leren.
Nou, dat is een hele mooie instelling die je daar hebt. Hou die vast voor jezelf en bekijk je date eens met die milde blik. Je kunt dan misschien het niet zo krijgen als je het wil maar je kunt wel zorgen dat je met een glimlach aan haar terug kan denken ipv het zo ingewikkeld te maken door dat geanalyseer
Echter, voor sommige dingen vind ik dat een stuk lastiger, omdat ze gewoon niet logisch zijn. Voorbeeldjes:
- Geen risico nemen om jezelf pijn te besparen (en daarmee dus ook intens geluk)
Dat is vast een beetje Freudiaans, of niet? Weet je iedereen vindt het eng om een stap te zetten en er moet er altijd één de moedigste van de twee zijn, los van het feit dat dat nou eenmaal bij de liefde hoort, je kunt je er intens blij maar ook intens gekwetst door voelen.
- Het idee dat seks iets ''slechts'' is, alsof je je moet schamen als je een keer doet waar je je goed bij voelt
Kijk, ik ben het helemaal met je eens dat krampachtig omgaan met seks of het als onderhandelmiddel gebruiken niet erg gezond is. Maar als iemand de keuze maakt om daar een bepaald gewicht aan te hangen is dat zijn/haar goed recht en niet iets om over te oordelen. Je kunt je eventueel ernaar schikken (als het mogelijk is) en verder zijn er geen opties. Het recht van de langzaamste geldt, zolang de langzaamste jou niet vanwege je snelheid veroordeelt.
- Eerst diepe vriendschap opbouwen, dan seks en relatie.
- Het contrast tussen wat vrouwen zeggen dat ze willen, en waar ze emotioneel op reageren.
Seks is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Het is de ultieme expressie van aantrekkingskracht, passie, je stelt jezelf volledig open. Zonder goede seks is er geen passie in een relatie. Voordat ik zeker weet dat dit goed zit kan ik mezelf daarom gewoon niet volledig geven aan een meisje.
Mee eens. Maar als jij je dus pas volledig kan geven als de seks goed zit en een meisje pas als de rest goed zit dan krijg je het dus niet/nooit geheel zoals je het hebben wil. Misschien heb jij het idee dat je je volledig open stelt door passionele seks te hebben maar wat zegt dat verder over in hoeverre jij je verder open stelt? Helemaal niks. Het kan voor de vrouw in kwestie net zo goed één van de vele in-bed-lul-smoezen zijn die ze hoort, dat weet je helemaal niet. Je zult dus moeten aftasten in hoeverre het uitstellen reeël is. Ik herken wel degelijk wat hierin hoor, vind seks ook belangrijk en al helemaal of je daarin op één lijn ligt. Maar dat weet je dus pas als je dóórgaat met iemand, ook na de seks. Vaak moeten mensen ook gewoon even een barriére over wat dat betreft en soms hangt dat samen met een bestendigde relatie, of je het nou leuk vindt of niet.
Met dat islamitische meisje heb ik op deze fundamentele dingen mezelf aangepast, er was niet gesekst, toch was ik exclusief met haar, ik heb het dus al een keer eerder geprobeerd. Veel van geleerd, geen succes.
Misschien moet je het wat meer in Paula van om de hoek zoeken, vooralsnog. Het lijkt of je het vervelend vindt maar eigenlijk kies je wel heel bewust voor vrouwen met wie je erg weinig gemeen hebt. Je zegt dit juist fijn te vinden en dat ze zich onderscheiden hiermee maar het veroorzaakt ook frustraties. Ik denk dat je misschien je "jachtgebied" wat moet verruimen en het iets minder in de extremen zoeken qua vrouwen.
Maargoed, ik kan dit nu allemaal wijs lopen verkondigen hier,s maar ik ben degene die met issues zitJullie blijkbaar niet. Waarschijnlijk ben ik niet helemaal realistisch, maar die onrealistische verwachtingen komen door het feit dat ik al dingen heb meegemaakt die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Op een gegeven moment zet dat verwachtingenpatroon zich door in alle aspecten van je leven.
Het is een aanname om te denken dat anderen deze problemen niet hebben. Echter, jij deelt het jouwe en wij luisteren ernaar en geven zo nodig commentaar of advies of een por. Het gaat dan even niet om ons verhaal.
Dat laatste vraag ik me ook af als ik die zin daarboven lees..quote:Op zondag 14 februari 2016 19:32 schreef Koral het volgende:
[..]
Alsof het zijn verdienste is dat ze nog niet met de benen voor hem wijd is geweest?
Of heb ik iets gemist
Dank, dat vind ik interessant.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ik kan ze best voor je quoten als je wilt, dat maakt het misschien wat duidelijker. Maar oké ik geloof je. Zal het wat beter proberen uit te leggen.
Wat is er krampachtig aan om te onderzoeken waar de mogelijkheden liggen met degene die je er momenteel het meest geschikt voor lijkt? Het is niet dat je koste wat het kost het probeert te laten werken ofzo. Zie het meer als een bredere inventarisatie.quote:[..]
Open staan voor een relatie is iets anders dan krampachtig op zoek zijn naar een relatie.
Jij zou dat pushen vinden, maar voor anderen zou het eruit kunnen zien dat je simpelweg niet gek genoeg op d'r bent om risico's te willen nemen. Bij pushen denk ik meer dat je je zin probeert door te drijven en dat lees ik hier ook niet in. Maar duidelijk zijn in wat het wel waard zou maken om er wel voor te gaan, lijkt me wel een duidelijker signaal naar de ander toe dan pas echt actie te willen ondernemen als jij jouw signaal zou zien zeg maar..quote:Ik zou het zeker erg graag willen omdat ik zo veel voor haar voel, maar het alternatief is ook prima. Daarom hoef ik ook niet te pushen voor die relatie.
Inderdaad ja en die ga je ook nooit voor de volle 100% krijgen, dus waarom zou je daar op willen wachten als je het ook zou kunnen proberen om daadwerkelijk te toetsen wat er wel zou kunnen.quote:Ik geef echter eerlijk toe, als ik zeker zou weten dat ik bepaalde dingen zou kunnen doen zouden werken, zou ik ze direct doen. Die zekerheid heb ik alleen niet, dat is onmogelijk.
Kritisch zijn is goed, maar zoals je zelf al hebt geconstateerd ben je op een aantal punten nog niet uitgegroeid. Met alle respect, maar je huidige filosofie heb je vooral getoetst in de levensfase waar je nu in zit. Door een en ander te ervaren, net zoals anderen hun ervaring hebben. Je bent pas 23 en je gaat nog een pak meer ervaring op doen, dus beter wees je niet zo stellig dat je niet alleen de waarheid hebt maar dat die ook zo voor anderen zou moeten werken.quote:Daarom neem ik dingen mee die hier gepost worden, ik ben er alleen wel kritisch op, zeker als het relaties en vrouwen betreft. De voornaamste reden is dat de meeste meningen over daten en aantrekkingskracht volslagen onzin zijn, ZEKER op dit forum. Het zijn vaak populaire meningen die sociaal vanaf kinds af aan erin gestopt zijn, zonder dat mensen er ooit kritisch over nagedacht hebben of ze getest hebben. Wat vrouwen zeggen dat ze willen is niet waar ze op reageren, dit is een feit.
Nogmaals, die zekerheid ga je ook niet volledig kunnen krijgen en zeker niet als jouw oordeel gebaseerd is op wat jij vindt zoals het zou moeten zijn en je daar nogal aan vast houdt. Omdat je je dan moeilijker kan laten verrassen door zo een uniek afwijkend sneeuwvlokje en je parameters misschien iets zou kunnen aanpassen enzo..quote:Omdat ik dus uberhaupt geen zekerheid heb over wat er gaat gebeuren kan ik het beste op m'n eigen oordeel vertrouwen.
Vast te kort door de bocht, maar ik lees je huidige tactiek als ik wil meer, maar ik doe niets meer tot ik signaal x waarneem en weet dat zij daar x mee bedoelt. In plaats daarvan lijkt het me handiger om in gesprek te gaan over of signaal x voor haar hetzelfde zou zijn en of zij niet op signaal y zit te wachten, waarvan jij misschien helemaal niet weet dat zij dat als y zou zien, etc. Met andere woorden, wat meer je parameters toetsen en kijken of je wel optimaal de signalen interpreteert en afgeeft. Dat belooft en vraagt verder niet zoveel van elkaar, het gaat meer om fine tunen van de communicatie, begrip voor hoe het/jullie werken en eventuele bijbehorende kansen cq mogelijkheden..quote:[..]
Ik geloof heilig in proactief streven naar de dingen die je wilt. Vandaar m'n bovenste punten van de dingen die ik nu al doe. Jij denkt duidelijkheid en context scheppen er aan bij kunnen dragen, wat bedoel je daar precies mee?
Met zo een basic antwoord kun je niet echt werken nee, maar laten we niet voorbij gaan aan wat dat kan betekenen. Vanuit jouw mindset kan ik me voorstellen dat je denkt dat ze niet weet wat ze wil, maar is dat wel zo? Misschien is ze inderdaad geen plannert, maar misschien wacht zij ook op wat zij als signaal ziet voor ze toezeggingen wil doen. Niet geheel ondenkbaar ook, als je haar wat conservatievere achtergrond mee neemt, om af te wachten tot de man zo een geste maakt. Omdat het vanuit haar mindset misschien wel niet als wenselijk geacht wordt dat zij zo eager zich aanbiedt en zo maar even d'r leven om zou willen gooien. Misschien wil ze jou laten jagen of is ze te bang om zich zo kwetsbaar op te stellen. Dat soort context mis je als je er van uit gaat dat ze als vrouw sowieso a gaat zeggen, maar b doet of het überhaupt niet weet en niet kan zeggen. Vanuit die gedachte lijkt het me ook helemaal verdomde moeilijk om je gewenste zekerheid te krijgen. Dan denk ik dat je pas overstag zal kunnen gaan als je echt zo hoteldebotel bent dat je het risico wel wil nemen..quote:[..]
Deze kant ben ik al vaker opgegaan. Basic antwoord van haar: I don't know. Ze plant niet zoveel, vertrouwt op haar emoties voor beslissingen. De dingen die je zegt zijn wel goede suggesties. Waarschijnlijk gaat het gesprek deze kant uiteindelijk wel op de volgende keer dat ik haar zie.
Hoe was het?quote:
Hoe gaat het met jouw relatie?quote:Op maandag 15 februari 2016 00:05 schreef Wimperkruller het volgende:
God, wat een gedoe. Je zou zeggen als iets meer dan 1 alinea nodig heeft dat je het dan maar beter kan afkappen. Of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |