abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159560595
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De SP kan gigantisch groot worden zodra ze het standpunt innemen dat geen enkele niet-westerse immigrant / illegaal nog welkom is in Nederland.
Niet interessant voor de SP. De SP heeft een redelijke achterban en die ben je dan in één keer kwijt, en die moet je dan nog maar eens opvullen met het zwevende waan-van-de-dag publiek dat je dan aantrekt. Die stemmers die dan wegkomen van een partij waar je geen eens lid van kan worden of dat er überhaupt een interne democratie bestaat binnen die partij.
Nu is dat laatste waarschijnlijk nog niet zo'n punt bij de SP maar diezelfde stemmers hebben bij de vorige verkiezingen de SP na een misser laten schieten voor de VVD of PvdA, hoe wil dat dan blijven plakken? Of überhaupt een nuttige taak uitvoeren voor de ideologie van de SP?

Dat kan niet, want er is geen ideologie onder die stemmers, ze zijn net komen kijken en kunnen ook zo weer weg. En dat is het grote probleem van het populisme. Want dat is het draaien van de SP naar de PVV toe, het zou dan alleen om de stemmen gaan. Er is geen ideologie of denkbeeld, er is een waan, een dag, een uitspraak en een persoon met een vreemd kapsel. Veel plezier met die revolutie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 01:56:14 ]
pi_159560596
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:50 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Zullen de Joden tegen die tijd nog wel daar aan toe komen? De grenzen (muren) tussen het toekomstige internationale erkende Palastina zullen vroeg of laat moeten worden afgebroken. En ik gok dat er tussen die muren nogal veel pissed volk zit. :')
De meeste Israëliërs zijn geen Joden, dat misbruiken ze alleen maar. Dat zien we wel vaker in religies :+ Volgens ons Jodendom mag je geen eens een land stichten.
  maandag 1 februari 2016 @ 01:55:58 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159560600
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:55 schreef Joezi het volgende:

[..]

De meeste Israëliërs zijn geen Joden, dat misbruiken ze alleen maar. Dat zien we wel vaker in religies :+ Volgens ons Jodendom mag je geen eens een land stichten.
"Volgens ons jodendom...."....who gives a fuck...
pi_159560602
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

:?
  maandag 1 februari 2016 @ 01:57:13 #180
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159560610
quote:
6s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Niet interessant voor de SP. De SP heeft een redelijke achterban en die ben je dan in één keer kwijt, en die moet je dan nog maar eens opvullen met het zwevende waan-van-de-dag publiek dat je dan aantrekt. Die stemmers die dan wegkomen van een partij waar je geen eens lid van kan worden of dat er überhaupt een interne democratie bestaat binnen die partij.
Nu is dat laatste waarschijnlijk nog niet zo'n punt bij de SP maar diezelfde stemmers hebben bij de vorige verkiezingen de SP na een misser laten schieten voor de VVD of PvdA, hoe wil dat dan blijven plakken? Of überhaupt een nuttige taak uitvoeren voor de ideologie van de SP?

Dat kan niet, want er is geen ideologie onder die stemmers, ze zijn net komen kijken en kunnen ook zo weer weg. En dat is het grote probleem van het populisme. Want dat is het draaien van de SP naar de PVV toe, het zou dan alleen om de stemmen gaan. Er is geen ideologie of denkbeeld, er is een waan, een dag, een uitspraak en een persoon met een vreemd kapsel. Veel plezier met die revolutie.
SP gaat nooit en te nimmer met de PVV samen...
pi_159560648
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jewish people give a fuck.

En wat heb jij daar op tegen?
pi_159560653
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

jews give a fuck.
"Volgens ons Nederlanders..." who gives a god damn motherfucker!!!!
pi_159560658
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:02 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

De SP staat vooral voor meer asielzoekers, al spreken ze zich niet uit omdat ze anders gedecimeerd worden in de peilingen.

Voor de rest klopt het , elke partij met minder asielzoekers gaat hoog scoren.

VVD is failliet met alle schandalen en de recordaantallen asielzoekers die mogen binnenkomen.

Men is o.a. door de VVD(oofpot) het vertrouwen in de politiek verloren en dat is gevaarlijk.
De SP is inderdaad voor immigratie, ik denk ook dat ze veel zouden winnen als ze kritischer ten opzichten van immigratie worden.

De enige pro-immigratiepartij die wint is GroenLinks. Omdat ze zo diep gezonken waren, en veel mensen Jesse Klaver 'hip' vinden.
pi_159560659
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 01:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

SP gaat nooit en te nimmer met de PVV samen...
Samen als in fusie of regeren?

Dat punt probeerde ik eigenlijk ook niet te maken. Het ging meer om de hypothetische situatie dat de SP een draai naar de PVV zou maken, wat ik net heb proberen te weerleggen.

De laatste zin is een steek naar de PVV, want ik denk zelf dat een populistische partij zonder ideologie geen revolutie kan ontketenen. Puur omdat je geen collectief kunt creëren. Dat heb je gezien bij de LPF, Pim Fortuyn was weg en het ging mis. De PVV probeert het te vermijden door geen interne partij democratie te hebben wat zelfs door de Kamerleden nog wel eens verpruts wordt en weer een schandaal oplevert.

Het is gewoon simpelweg inherent aan het populisme dat kiezers komen en weer verdwijnen, hoe houdt je die dan vast voor een revolutie?
pi_159560673
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:05 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Dat punt probeerde ik eigenlijk ook niet te maken. Het ging meer om de hypothetische situatie dat de SP een draai naar de PVV zou maken, wat ik net heb proberen te weerleggen.

De laatste zin is een steek naar de PVV, want ik denk zelf dat een populistische partij zonder ideologie geen revolutie kan ontketenen. Puur omdat je geen collectief kunt creëren. Dat heb je gezien bij de LPF, Pim Fortuyn was weg en het ging mis. De PVV probeert het te vermijden door geen interne partij democratie te hebben wat zelfs door de Kamerleden nog wel eens verpruts wordt en weer een schandaal oplevert.

Het is gewoon simpelweg inherent aan het populisme dat kiezers komen en weer verdwijnen, hoe houdt je die dan vast voor een revolutie?
Voor een revolutie heb je eenmalig een goede organisatie nodig, daarna is het de macht vasthouden en kunnen er intern best koppen rollen (letterlijk).
pi_159560686
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is alles behalve offtopic, want alleen achterlijken willen een revolutie.
Ja. En wat wil men er mee bereiken? Dat gewoon iq minder dan 70 aan de macht komt. Mensen die geweld en domheid als normaal zien.
  maandag 1 februari 2016 @ 02:14:56 #187
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159560707
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jewish people give a fuck.

En wat heb jij daar op tegen?
Niets, maar wat heeft dit van doen met NL politiek?.....who gives a fuck...
pi_159560709
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor een revolutie heb je eenmalig een goede organisatie nodig, daarna is het de macht vasthouden en kunnen er intern best koppen rollen (letterlijk).
Die ontbreekt en gaat de PVV ook niet creëren.
Daarnaast is geen enkele revolutie ontstaan door een beetje klagen en een beetje stemmen. Daar heb je meer voor nodig.

Ik ben ook benieuwd hoe zo'n revolutie dan eruit zo moeten zien volgens de PVV stemmer. Blijkbaar mogen er volgens jou letterlijk onthoofdingen plaats vinden. Lekker vooruitzicht. Wie gaat dat doen dan? Geert Wilders himself, of de klagers onder NU.nl berichten op Facebook?
Waar zijn de grootschalige demonstraties of acties? Geen enkele revolutie ontstaat zomaar vanuit een rustige dag, en ik zie nog weinig aanstalten van PVV stemmers om er mee te gaan beginnen.

Ook interessant is het feit dat PVV stemmers vaak juist bang zijn dat dit soort praktijken in Nederland voor zullen komen. Blijkt maar weer dat niet iedereen kan redeneren. Blijkbaar is Politieke tegenstanders met geweld belagen OK, nou waarom ga je dan niet meteen naar Syrië?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 02:16:15 ]
  maandag 1 februari 2016 @ 02:16:22 #189
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159560712
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:05 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Er komt geen gewapende revolutie of wat meer van dien onzin.
Een politieke revolutie zou zeer welkom zijn maar je hebt gezien wt er gebeurde met Pim Fortuyn.
pi_159560720
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:15 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Die ontbreekt en gaat de PVV ook niet creëren.
Daarnaast is geen enkele revolutie ontstaan door een beetje klagen en een beetje stemmen. Daar heb je meer voor nodig.

Ik ben ook benieuwd hoe zo'n revolutie dan eruit zo moeten zien volgens de PVV stemmer. Blijkbaar mogen er volgens jou letterlijk onthoofdingen plaats vinden. Lekker vooruitzicht. Wie gaat dat doen dan? Geert Wilders himself, of de klagers onder NU.nl berichten op Facebook?
Waar zijn de grootschalige demonstraties of acties? Geen enkele revolutie ontstaat zomaar vanuit een rustige dag, en ik zie nog weinig aanstalten van PVV stemmers om er mee te gaan beginnen.

Ook interessant is het feit dat PVV stemmers vaak juist bang zijn dat dit soort praktijken in Nederland voor zullen komen. Blijkt maar weer dat niet iedereen kan redeneren.
Ik bedoel dat er binnen een totalitaire beweging koppen mogen rollen, omdat dat nu eenmaal gebeurt binnen zo'n beweging. Ik wil niet te zeggen dat het wenselijk is.

Overigens zie ik de PVV zo'n beweging ook niet runnen. Het gaat in Nederland nog te goed en de PVV is te amateuristisch.
pi_159560726
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Een politieke revolutie zou zeer welkom zijn maar je hebt gezien wt er gebeurde met Pim Fortuyn.
Was dat een revolutie dan? Worden nu wel hele milde revoluties die hier besproken worden.
Denk dat er dan beter een andere term gebruikt kan worden.
pi_159560730
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat verwacht je van een revolutie dan?
  maandag 1 februari 2016 @ 02:21:39 #193
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159560738
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:19 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Was dat een revolutie dan? Worden nu wel hele milde revoluties die hier besproken worden.
Denk dat er dan beter een andere term gebruikt kan worden.
Ja dat was op politiek nivo gezien een enorme revolutie cq aardverschuiving.

En dankzij 1 mongool die zonnodig de trekker moest over halen hebben we nu Wilders en de PVV, wat een aantal graadjes erger is dan P. Fortuyn.
pi_159560740
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja dat was op politiek nivo gezien een enorme revolutie cq aardverschuiving.

En dankzij 1 mongool die zonnodig de trekker moest over halen hebben we nu Wilders en de PVV, wat een aantal graadjes erger is dan P. Fortuyn.
Hij gaf aan wat veel mensen al dachten en vonden. Ook niet heel wonderlijk.
  maandag 1 februari 2016 @ 02:26:04 #195
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159560747
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij gaf aan wat veel mensen al dachten en vonden. Ook niet heel wonderlijk.
Hij was nog vrij coulant tov. asielzoekrs en illigalen.
Ik vind het nog steeds jammer dat hij afgeknald is want de 2de kamer debatten zouden heel wat aantrekkelijker zijn geworden.
pi_159560751
Het gevaar begint bij het jezelf super belangrijk vinden. Dat zie je bij Wilders. Maar ook in de US nu.
pi_159560764
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij was nog vrij coulant tov. asielzoekrs en illigalen.
Ik vind het nog steeds jammer dat hij afgeknald is want de 2de kamer debatten zouden heel wat aantrekkelijker zijn geworden.
Fortuyn had veel meer diepgang dan Wilders, Wilders is toch maar een plat figuur.
pi_159560782
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fortuyn had veel meer diepgang dan Wilders, Wilders is toch maar een plat figuur.
Was toch een beetje een dubieus figuur, ontzettend gaan lopen tieren tegen alles wat Marokkaans is, maar ondertussen wel een Marokkaanse toyboy hebben om zijn lusten op te botvieren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159560789
Al die ontevreden en/of boze burgers kunnen natuurlijk ook in belastingaangifte-staking gaan.
Farts are jazz to assholes
pi_159560798
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Was toch een beetje een dubieus figuur, ontzettend gaan lopen tieren tegen alles wat Marokkaans is, maar ondertussen wel een Marokkaanse toyboy hebben om zijn lusten op te botvieren.
Een journalist vroeg: kent u eigenlijk wel Marokkanen? ''Ik ga ermee naar bed, mevrouw''

Ik vond het humor.

Hoe oud ben jij? Wilders is een one-trick pony vergeleken met Fortuyn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')