abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159542390
110115_195885_fokophetspoormol_fp.png

Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken.

Wat kan je in dit topic plaatsen?
• zaken die je opvallen in een aflevering
• dagboeken van De Mol
• video's/screenshots van opvallende zaken
• een theorie die je ontdekt hebt
• tweets van De Mol (https://twitter.com/IkBenDeMol)

FOK!topics van WIDM 2016
RLS / [WIDM 2016] Algemeen #1 - Laat de voorpret beginnen!
RLS / [WIDM 2016] De kandidaten
RLS / [WIDM 2016] Wie is de Mol? Prono 2016 #1
RLS / [WIDM 2016] Het grote hints en theorieën topic!
RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
RLS / Het mozaïek op de achterkant van het geld.
RLS / [WIDM 2016] De tweets van de Mol
RLS / [WIDM 2016] De WIDM-app
Topicreeks: [WIDM 2016] Livetopics - De uitzendingen & Moltalk van zaterdag!
pi_159542425
En verder.

Laatste twee posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:42 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Zeker niet want in de preview van volgende week zag je dat Cecile de mozaiek had gemaakt en nu denkt te weten wie de mol is. Iemand een screencap van dat beeld want haar mozaiek was aardig compleet namelijk
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik lees dit hier vaker. Hoezo zou hij het dan niet kunnen zijn? Als hij wel de mol is, zit er gewoon een vraag tussen die niemand goed kan hebben, zo erg is dat toch niet?

[..]

Die is leuk gevonden. :Y

[..]

Mwa, die Mol cf Klaas, waarbij de woorden in dezelfde volgorde moeten staan om 'mol cf' en 'Klaas' te maken vind ik te toevallig eerlijk gezegd.
  zondag 31 januari 2016 @ 17:45:30 #3
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_159547305
Die hint met dat toetsenbord waar dan de K L A en S overblijven, is daar ook een uitleg bij? Ik snap 'm niet :')
pi_159548392
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 12:27 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap echt niet dat Klaas zomaar geloofd wordt bij het openen van de kist in de grot. Waarom controleert iemand hem niet? Als de kist leeg is, is er geen man overboord. Als er toch nog geld in de kist blijkt te liggen, dan ben je de winnaar van WIDM. Want je kan het natuurlijk aan de grote klok hangen dat Klaas niet eerlijk is geweest, maar je kan die informatie ook voor jezelf houden. Ik stel me dan voor dat je in de kist kijkt, geld ziet liggen, je van de domme houdt richting de groep, maar ondertussen een sneaky lachje richting Klaas produceert, wetende dat Klaas de mol is (en dat Klaas weet dat jij weet dat hij de mol is).
Ik snap dat ook niet, al blijft het wel een tv programma, dus het zou in principe best kunnen dat regie heeft gezegd 'nu willen we een shot van 1 iemand die het geld uit de kist haalt, wie wil?'
pi_159549604
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:18 schreef Operc het volgende:
En verder.

Laatste twee posts uit het vorige topic:

[..]

[..]

De missende vraag voor Rop: als hij week de mol is dan zou dat moeten betekenen dat alle vragen op hem ingevuld zouden moeten kunnen worden. Dit zou wel een erg grote fout zijn van de productie...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_159549671
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:45 schreef Lemming22 het volgende:
Die hint met dat toetsenbord waar dan de K L A en S overblijven, is daar ook een uitleg bij? Ik snap 'm niet :')
ivm met de zinnen over de linker- en rechterkant van een toetsenbord tijdens het estafettespel
pi_159550297
Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis heeft 35 letters...
pi_159550394
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:09 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

De missende vraag voor Rop: als hij week de mol is dan zou dat moeten betekenen dat alle vragen op hem ingevuld zouden moeten kunnen worden. Dit zou wel een erg grote fout zijn van de productie...
Het is mierenneuken, ik weet het, maar hoezo 'moeten' alle vragen op hem ingevuld kunnen worden? Zolang alle kandidaten even veel vragen over de mol kunnen invullen is er toch niets aan de hand?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 31 januari 2016 @ 19:40:53 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_159550607
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:33 schreef Operc het volgende:

[..]

Het is mierenneuken, ik weet het, maar hoezo 'moeten' alle vragen op hem ingevuld kunnen worden? Zolang alle kandidaten even veel vragen over de mol kunnen invullen is er toch niets aan de hand?
omdat de vragen over de mol gaan.
Zou wat raar zijn als de vraag is, hoeveel geld bracht de mol mee en het goede antwoord er niet tussen zitten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159550936

[ Bericht 53% gewijzigd door syllys op 31-01-2016 19:56:47 ]
pi_159551586
quote:
99s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:40 schreef Nizno het volgende:

[..]

omdat de vragen over de mol gaan.
Zou wat raar zijn als de vraag is, hoeveel geld bracht de mol mee en het goede antwoord er niet tussen zitten.
Het zou raar zijn inderdaad. :Y
Ik vind het alleen niet sterk genoeg om op basis daarvan Rop te elimineren. (Overigens zit ik in een Klaastunnel, dus maakt het voor mij niet heel veel uit. :P)
pi_159551935
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:13 schreef Operc het volgende:

[..]

Het zou raar zijn inderdaad. :Y
Ik vind het alleen niet sterk genoeg om op basis daarvan Rop te elimineren. (Overigens zit ik in een Klaastunnel, dus maakt het voor mij niet heel veel uit. :P)
Mwoah, het lijkt mij dat als iemand de mol is ook alle vragen hierop ingevuld moeten kunnen worden. Mocht Rop een ander bedrag gekregen hebben dan is er jammerlijk geknipt door de regie. Sowieso vind ik dat er dit jaar bij de uitleg van de opdrachten een hoop onduidelijkheid is voor de kijker.

Overigens zit ik op Klaas en Annemieke, met Cécile als goede derde...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_159551943
Wanneer Klaas het geld uit de kist pakt, pakt hij het geld met zn rechter hand en doet hij de kist met zn linker hand dicht. Shot van de boat en de inzittenden, en vervolgens weer een shot van Klaas die opnieuw de kist dicht doet maar dan met zn rechter hand. Lekker stukje editten natuurlijk, waarom moet Klaas 2x die kist dicht doen? Hoe lang zat er tussen die eerste en de tweede keer? Konden de andere kandidaten uberhaupt wel Klaas zien vanaf de boot?
pi_159552238
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:27 schreef opreis het volgende:
Wanneer Klaas het geld uit de kist pakt, pakt hij het geld met zn rechter hand en doet hij de kist met zn linker hand dicht. Shot van de boat en de inzittenden, en vervolgens weer een shot van Klaas die opnieuw de kist dicht doet maar dan met zn rechter hand. Lekker stukje editten natuurlijk, waarom moet Klaas 2x die kist dicht doen? Hoe lang zat er tussen die eerste en de tweede keer? Konden de andere kandidaten uberhaupt wel Klaas zien vanaf de boot?
Daar zat idd een gekke knip, alsof hij het nog een keertje over moest doen.
(Misschien had de cameraman de eerste keer niet goed vast gelegd dat ie geld liet liggen :P )
pi_159553375
Trouwens, er wordt wel meer raar ge edit en gehusseld lees ik op de wieisdemol site. Als je let op de kleding die ze aan hebben dan hebben ze hetzelfde aan bij opdracht 1 als bij opdracht 3, en dat opdracht 2 de dag ervoor moet zijn opgenomen.
Tevens wordt er gesuggereerd op de site dat het stukje dat ze aan het proosten zijn in het appartment (nog voor opdracht 3 voorbij is gekomen in de aflevering) eigenlijk al na de executie, en de eerste opdracht van de volgende aflevering is. Want, Marjolein is daar al niet meer bij.
pi_159553776
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:03 schreef opreis het volgende:
Trouwens, er wordt wel meer raar ge edit en gehusseld lees ik op de wieisdemol site. Als je let op de kleding die ze aan hebben dan hebben ze hetzelfde aan bij opdracht 1 als bij opdracht 3, en dat opdracht 2 de dag ervoor moet zijn opgenomen.
Tevens wordt er gesuggereerd op de site dat het stukje dat ze aan het proosten zijn in het appartment (nog voor opdracht 3 voorbij is gekomen in de aflevering) eigenlijk al na de executie, en de eerste opdracht van de volgende aflevering is. Want, Marjolein is daar al niet meer bij.
Klopt, en dat soort kunstjes gebeuren bij alle programma's eigenlijk wel om allerlei redenen, maar hier let iedereen zo op elk detail dat het iedereen opvalt.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:15:05 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159553805
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:29 schreef PicoMMP het volgende:
Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis heeft 35 letters...
~sen heeft er 38
pi_159554230
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

~sen heeft er 38
Maar dat stond niet op het kaartje
  zondag 31 januari 2016 @ 21:45:07 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159554987
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:25 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Maar dat stond niet op het kaartje
Oke.
Nou ja, de mol heeft meerdere persoonlijkheden,
pi_159558529
Ik zie trouwens ook wel gebeuren dat de briefjes die Klaas wegmoffelt nét degenen zijn waarop op de achterkant (een deel van) zijn gezicht staat.
pi_159558739
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:42 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Zeker niet want in de preview van volgende week zag je dat Cecile de mozaiek had gemaakt en nu denkt te weten wie de mol is. Iemand een screencap van dat beeld want haar mozaiek was aardig compleet namelijk
pi_159558842
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:32 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hmm, ik heb niet echt het idee dat daar een gedetailleerde foto uit tevoorschijn komt. Het lijkt op deze manier (op mijn telefoonscherm) uit maar twee kleuren te bestaan.
Misschien dat er van dichtbij meer detail te zien is.
pi_159562808
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, ik heb niet echt het idee dat daar een gedetailleerde foto uit tevoorschijn komt. Het lijkt op deze manier (op mijn telefoonscherm) uit maar twee kleuren te bestaan.
Misschien dat er van dichtbij meer detail te zien is.
Op het widm forum heeft iemand het mozaïek gemaakt met de foto van Klaas; ook in twee kleuren. Zelfs met één kleur kun je er een gezicht uit halen. Met die pixels is het juist de bedoeling dat je er van veraf naar kijkt.
pi_159565154
De stukken met alleen zwart of alleen beige zijn natuurlijk niet zo interessant. Het zijn de stukken met overgangen waar het om draait. En daar hebben ze er nog maar een paar van zo te zien.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_159566667
Ze zullen de meest essentiele biljetjes wel óf voor laat in de serie bewaren, óf voor de moeilijkste opdrachten. (Of die liggen gewoon ergens apart omdat toch nooit alle biljetten worden gewonnen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')