quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:46 schreef BillsGate het volgende:
In retrospect: Het is ook niet zo dat ik ze überhaupt maar 1 ster gegeven heb, ik heb ze een reële (lees: goede) score gegeven voor het product en de snelheid van verwerking.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:37 schreef BillsGate het volgende:
5. Van ontvangen pakket claimen dat ze niet aangekomen zijn, vind ik een stuk asocialer dan een negatieve review achterlaten omdat een product achteraf 2x zo duur uitvalt. Dat is gewoon diefstal.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:01 schreef ZetaOS het volgende:
En waarvan het onduidelijk is of het wel zo illegaal is.
P:s tip de Baofeng UV-3R Erg goed!
Veel kennis hierover heb ik niet, maar dit is wel vaker besproken en ook als je naar gespecialiseerde fora gaat zul je dit onderstreept zien worden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
Hoezo verboden. Als je hem op de PMR frequenties instelt mag je hem gewoon als porto gebruiken hoor.
Dat geeft dan wel weer mogelijkheden; maar als de originele vraagsteller (FreaZ) zegt op zoek te zijn naar een goedkope set walkie-talkies, dan lijkt het mij niet dat hij over een dergelijke licentie beschikt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:26 schreef ZetaOS het volgende:
En wie weet heeft de gebruiker zelfs een N licentie zodat hij de repeater in Hilversum kan openen.
Dit al geprobeerd?quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:21 schreef bd-casemod het volgende:
Ik heb sinds een maand of 2 steeds meer pakketjes die niet overkomen.
Bij het postnl punt ligt dan ook niks, ze landen in nederland en vanaf daar is het spoorloos.
Heb al enkele disputes moeten openen, en o.a bij banggood.
Krijg wel netjes mijn geld terug maar dit is voor beide partijen niet leuk.
Nog meer mensen die er last van hebben?
Had hier eerder helemaal geen last van (70orders) en nu is het zowat elke keer raak.
Hier laatst een laser engraver met PostNL, erg grote doos en niets noppes nadaquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:59 schreef Dromer het volgende:
[..]
Voor mij is vandaag de Xiaomi Yi dashcam verstuurd door Banggood. Met PostNL en dat wordt waarschijnlijk ook dokken. (laatst met een tablet via postnl ook)
Zou je hem wel om kunnen flashen oid, mijne is gelukkig een V1 en oud .quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:28 schreef Iemand91 het volgende:
Why can’t I connect with my Chinese version YI Home Camera?
quote:
The Chinese version YI Home Cam (which is also known as Xiaomi smart camera) is customized for users in mainland China. The languages, features and services are more suitable for mainland Chinese users. It is only officially sold in mainland China and Chinese version cameras manufactured after 1st November 2015 work in mainland China only, otherwise it will fail to pair or fail to connect. To use YI Home Cam in other locations, we suggest to buying international version YI Home Cam.
Dure oplossing, traceercodes bijkopen, Doe het ook wel eens op orders die wat groter zijn en anders zonder komen. Dan kan tenminste zien als ze in NL zijn aangekomen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:21 schreef bd-casemod het volgende:
Ik heb sinds een maand of 2 steeds meer pakketjes die niet overkomen.
Bij het postnl punt ligt dan ook niks, ze landen in nederland en vanaf daar is het spoorloos.
Heb al enkele disputes moeten openen, en o.a bij banggood.
Krijg wel netjes mijn geld terug maar dit is voor beide partijen niet leuk.
Nog meer mensen die er last van hebben?
Had hier eerder helemaal geen last van (70orders) en nu is het zowat elke keer raak.
Babyfoon, huisdieren in de gaten houden, wild in de gaten houden, vogelhuis etc. etc.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:49 schreef RobertNL het volgende:
Zou je hem wel om kunnen flashen oid, mijne is gelukkig een V1 en oud .
Maar ik doe er momenteel niets mee (iemand tips ?)
Ja, dat is eigenlijk het grootste gemis van dat ding; alleen WIFIquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Babyfoon, huisdieren in de gaten houden, wild in de gaten houden, vogelhuis etc. etc.
Alleen jammer dat jij dus geen IR hebt.
Waarschijnlijk is ons Wifi-bereik ontoereikend om in het kippenhok te komen maar anders had ik daar een neer kunnen zetten. Tot twee keer toe zijn een aantal nepeieren spoorloos verdwenen.
waren pakketjes die in de brievenbus paste zonder traceer code, kan dus alleen zien dat die gedepartured is..quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:38 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dit al geprobeerd?
https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Op het moment van schrijven 3 orders, en allen 2 maand onderweg..quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:49 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hier laatst een laser engraver met PostNL, erg grote doos en niets noppes nada
[..]
Zou je hem wel om kunnen flashen oid, mijne is gelukkig een V1 en oud .
Maar ik doe er momenteel niets mee (iemand tips ?)
[..]
Dure oplossing, traceercodes bijkopen, Doe het ook wel eens op orders die wat groter zijn en anders zonder komen. Dan kan tenminste zien als ze in NL zijn aangekomen.
Hoeveel orders ben je ''kwijt'' en hoe lang zijn ze onderweg geweest?
Sorry maar dat is gewoon Bullshit, je dient te weten dat als je een product uit China laat komen er een grote kans is dat je de douanekosten mag aftikken.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:37 schreef BillsGate het volgende:
Mijn eerste knelpunt is dat het bestelde item nu (inclusief de belachelijke verzendkosten) bijna 2x zo duur is geworden dan de oorspronkelijke prijs. Dat zit me dwars. Daar probeer ik wat aan te doen en ik gebruik alleen de middelen die me aangereikt worden door Aliexpress.
Dus er is hoop.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:49 schreef RobertNL het volgende:
Hier laatst een laser engraver met PostNL, erg grote doos en niets noppes nada
Als ik dat zo allemaal lees van hem, ben ik een lieve koper.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:55 schreef Puntje013 het volgende:
Sorry maar dat is gewoon Bullshit, je dient te weten dat als je een product uit China laat komen er een grote kans is dat je de douanekosten mag aftikken.
Als je daar achteraf over gaat zeiken en geld terug wil zien van de verkoper ben je gewoon een zielig bezig in mijn ogen.
Ho ho, hij bedoelde het allemaal niet zo, want hij is zelf ook zelfstandig ondernemerd.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:55 schreef Puntje013 het volgende:
[..]
Sorry maar dat is gewoon Bullshit, je dient te weten dat als je een product uit China laat komen er een grote kans is dat je de douanekosten mag aftikken.
Als je daar achteraf over gaat zeiken en geld terug wil zien van de verkoper ben je gewoon een zielig bezig in mijn ogen.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:48 schreef shiznuts het volgende:
Kweenie. Maar that's the game. Ik geef ook altijd aan wat ik wil als dat significante invloed zou hebben. Maar ik vind niet dat je mag verwachten dat een serieus bedrijf standaard fraude gaat lopen plegen. Dus het is all on you. Sterker nog... ik vind het al heel wat dat ze nog compensatie bieden. Zoals het systeem behoort te werken, heeft het dat nu ook gedaan. De uitzondering moeten al die andere keren zijn, al is dat voor jou in de praktijk de standaard. Dat moet je gewoon in je achterhoofd houden. Ik heb ook weleens onwillende partijen gehad die ik vooraf gevraagd had iets op een bepaalde manier te zenden... die wilden dat niet. Nou ja, ok, dan niet, stuur echter toch maar op dan en dan zien we wel. Such is life.
Dit.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:16 schreef Kenzi het volgende:
[..]
dus jij maakt het zelf mee vanaf de andere kant en vind het dan wel leuk (getuige de "lol") om het zelf ook maar te doen?
Zij houden zich netjes aan de regels betreffende exporteren en jij eist dan een vergoeding voor iets wat je eigen risico was. een risico wat je van te voren had kunnen bedenken bij bestellen uit China.
wacht, dus je klaagt er nu over dat er GEEN postfraude is gepleegd?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:29 schreef BillsGate het volgende:
Lol, mail gehad van de aliexpress shop waar ik die camera controller besteld had.
Ik had ze bij de feedback maar 2 sterren gegeven omdat ik het nogal lomp vond om de originele waarde in puntgrootte 40 buiten op de doos te printen (met als resultaat hoge douanekosten).
Mailt de verkoopster: "Ja, dat doen we eigenlijk altijd zo. Als je dat niet gewild had, had je dat maar aan moeten geven bij je bestelling. Wil je nu a.u.b. je feedback aanpassen?"
Ik mail gisteren terug dat ik dat bij alles wat ik uit China bestel dat nog nooit meegemaakt heb, en dat ik graag een oplossing zie voor de extra kosten die ik nu heb moeten maken.
Vandaag weer antwoord. Ze verkopen eigenlijk alleen maar B2B en die willen altijd de originele factuur, in plaats van een fictieve douanefactuur. Maar ze kan me een whopping $10 op mijn paypal terug storten, nadat ik de feedback aangepast heb. Meer kan ze niet betalen, want dan gaat het ten koste van haar commissie.
Maar de feedback moet wel echt beter, want anders krijgt ze op haar lazer van de directie. (shop heeft nog niet zoveel sales, mijn negatieve feedback trekt het gemiddelde cijfer flink omlaat).
Ik heb haar maar teruggemaild dat ik die $10 eerder een belediging vind dan een oplossing, en dat ik op zijn minst de helft van de douaneleges terug wil krijgen ($ 41,08), voordat ik mijn feedback aanpas.
Ben benieuwd of ze daarmee akkoord gaat. En of het wegwerken van een negatieve recensie haar die drie tientjes waard is.
Mooi he, en dan ook nog een vergoeding willen omdat je daardoor kosten hebt gemaaktquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
wacht, dus je klaagt er nu over dat er GEEN postfraude is gepleegd?
quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:52 schreef BillsGate het volgende:
Oké, ik heb de boel dus gewoon verkeerd geïnterpreteerd en verkeerd aangepakt.
Prima. Dan ga ik rechtzetten wat ik krom gemaakt heb.
Mensen maken fouten en schatten dingen verkeerd in. Ik ook. Bedankt voor het daarop wijzen.
Sportieve reactie .quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:52 schreef BillsGate het volgende:
Oké, ik heb de boel dus gewoon verkeerd geïnterpreteerd en verkeerd aangepakt.
Prima. Dan ga ik rechtzetten wat ik krom gemaakt heb.
Mensen maken fouten en schatten dingen verkeerd in. Ik ook. Bedankt voor het daarop wijzen.
Dan mag je inderdaad niet spreken van vertraagde pakketten!quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:40 schreef MacorgaZ het volgende:
Vertraagde pakketjes?
25 februari op AliExpress een fietslampje besteld en vandaag binnengekregen
Wat andere dingen besteld op 18 januari eergisteren en gisteren, dus wat dat betreft is alles toppie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |