http://www.transport-onli(...)ss-voor-franse-kust/quote:Bergers naar stuurloos schip de Modern Express voor Franse kust [+video]
Bergers naar stuurloos schip de Modern Express voor Franse kust [+video]
LA ROCHELLE/LA CORUÑA - De bergers van de Nederlandse onderneming Smit Salvage zijn te hulp geroepen om een stuurloos en slagzij makend vrachtschip in de Golf van Biskaje onder controle te brengen. De actie om het 164 meter lange vrachtschip de Modern Express te redden en te voorkomen dat het op de Franse kust slaat, moet vrijdagmiddag beginnen.
Dit hebben de Franse maritieme autoriteiten vrijdag samen met de betrokken rederij besloten. De Modern Express vervoert een grote lading hout, is instabiel geraakt en maakt 50 graden slagzij. De bemanning is dinsdag al onder moeilijke weersomstandigheden van boord gehaald door Spaanse reddingswerkers.
Het grote schip bevindt zich circa 270 kilometer van de Franse kust bij La Rochelle. Franse en Spaanse media meldden dat mensen aan boord van het scheef hangende vaartuig gaan om te kijken hoe het weggesleept kan worden. Er zijn al drie sleepboten ter plaatse.
Zal wel kutweer zijn en zoiets doe je ook niet even zomaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
Ik denk dat dat in dit gevalt niet zo is. Het schip is niet verlaten maar geevacueerd.quote:!
Een schip dat verlaten is op zee is voor de berger.
Ja, de kans dat het een 17e eeuws schip betreft is zo goed als uitgesloten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef witteviool het volgende:
Spookschip, wat klinkt dat romantisch. De romantiek is er echter gauw af als je nagaat dat het vaak om een olietanker of containervaarder gaat.
De Vliegende Hollanderquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, de kans dat het een 17e eeuws schip betreft is zo goed als uitgesloten.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:35 schreef ToT het volgende:
Donderdag is dat ding al tot de nok toe vol met migranten die naar Engeland willen!
bericht van gisterquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
beter weer, meer sleepschepen in de buurt?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
Wat kan het anders dan die twee zijn? Een LNG tanker, FPSO of bulk carrier?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef witteviool het volgende:
Spookschip, wat klinkt dat romantisch. De romantiek is er echter gauw af als je nagaat dat het vaak om een olietanker of containervaarder gaat.
Is het bericht niet eigenlijk van vrijdagochtend?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
beter weer, meer sleepschepen in de buurt?
Wat ik zo lees heeft hij een lading hout en machines aan boord.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Autotransportboot zo te zien
Hout?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik zo lees heeft hij een lading hout en machines aan boord.
Een schip voor autos, voor levend vee, stukgoed, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt over zee vervoerd. Van booreilanden tot diepvriesvis.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat kan het anders dan die twee zijn? Een LNG tanker, FPSO of bulk carrier?
Ja, je weet wel, waar bomen van zijn gemaakt.quote:
In de opquote:
Ik werk in de offshorequote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een schip voor autos, voor levend vee, stukgoed, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt over zee vervoerd. Van booreilanden tot diepvriesvis.
En dat zijn alleen de vrachtschepen, zijn er ook nog trawlers, fabriekschepen, marineschepen, cruiseschepen, etc etc
Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, je weet wel, waar bomen van zijn gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |