http://www.transport-onli(...)ss-voor-franse-kust/quote:Bergers naar stuurloos schip de Modern Express voor Franse kust [+video]
Bergers naar stuurloos schip de Modern Express voor Franse kust [+video]
LA ROCHELLE/LA CORUŅA - De bergers van de Nederlandse onderneming Smit Salvage zijn te hulp geroepen om een stuurloos en slagzij makend vrachtschip in de Golf van Biskaje onder controle te brengen. De actie om het 164 meter lange vrachtschip de Modern Express te redden en te voorkomen dat het op de Franse kust slaat, moet vrijdagmiddag beginnen.
Dit hebben de Franse maritieme autoriteiten vrijdag samen met de betrokken rederij besloten. De Modern Express vervoert een grote lading hout, is instabiel geraakt en maakt 50 graden slagzij. De bemanning is dinsdag al onder moeilijke weersomstandigheden van boord gehaald door Spaanse reddingswerkers.
Het grote schip bevindt zich circa 270 kilometer van de Franse kust bij La Rochelle. Franse en Spaanse media meldden dat mensen aan boord van het scheef hangende vaartuig gaan om te kijken hoe het weggesleept kan worden. Er zijn al drie sleepboten ter plaatse.
Zal wel kutweer zijn en zoiets doe je ook niet even zomaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
Ik denk dat dat in dit gevalt niet zo is. Het schip is niet verlaten maar geevacueerd.quote:!
Een schip dat verlaten is op zee is voor de berger.
Ja, de kans dat het een 17e eeuws schip betreft is zo goed als uitgesloten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef witteviool het volgende:
Spookschip, wat klinkt dat romantisch. De romantiek is er echter gauw af als je nagaat dat het vaak om een olietanker of containervaarder gaat.
De Vliegende Hollanderquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, de kans dat het een 17e eeuws schip betreft is zo goed als uitgesloten.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:35 schreef ToT het volgende:
Donderdag is dat ding al tot de nok toe vol met migranten die naar Engeland willen!
bericht van gisterquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
beter weer, meer sleepschepen in de buurt?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
Wat kan het anders dan die twee zijn? Een LNG tanker, FPSO of bulk carrier?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef witteviool het volgende:
Spookschip, wat klinkt dat romantisch. De romantiek is er echter gauw af als je nagaat dat het vaak om een olietanker of containervaarder gaat.
Is het bericht niet eigenlijk van vrijdagochtend?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
beter weer, meer sleepschepen in de buurt?
Wat ik zo lees heeft hij een lading hout en machines aan boord.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Autotransportboot zo te zien
Hout?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik zo lees heeft hij een lading hout en machines aan boord.
Een schip voor autos, voor levend vee, stukgoed, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt over zee vervoerd. Van booreilanden tot diepvriesvis.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat kan het anders dan die twee zijn? Een LNG tanker, FPSO of bulk carrier?
Ja, je weet wel, waar bomen van zijn gemaakt.quote:
In de opquote:
Ik werk in de offshorequote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een schip voor autos, voor levend vee, stukgoed, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt over zee vervoerd. Van booreilanden tot diepvriesvis.
En dat zijn alleen de vrachtschepen, zijn er ook nog trawlers, fabriekschepen, marineschepen, cruiseschepen, etc etc
Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, je weet wel, waar bomen van zijn gemaakt.
Dan is het dus geen autoschip maar een houtschip.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk in de offshore
[..]
Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren?
Waar haal je vandaan dat het een autoschip is?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk in de offshore
[..]
Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren?
Hihahoquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan is het dus geen autoschip maar een houtschip.
http://gcaptain.com/listi(...)biscay/#.Vq00hLLhCUkquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat het een autoschip is?
Een RORO dus, geen auto transportschipquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hihaho
[..]
http://gcaptain.com/listi(...)biscay/#.Vq00hLLhCUk
https://www.vesselfinder.(...)31688-MMSI-356187000
Ze moeten een plan bedenken he of wou je zo even zonder plan te werk gaan?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom pas vrijdagmiddag een poging doen
Ja, ze zijn niet in compartimenten verdeeld. Als er eenmaal water binnen komt is het niet meer te redden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:29 schreef Spanky78 het volgende:
Die roro dingen staan er wel om bekend wat minder stabiel te zijn. Ik zou er nu niet graag aan boord gaan. ..
Dan is "mijn"(vlak voor verdwijning heb ik een expeditie reis met het schip naar Antarctica gemaakt) spookschip toch leuker. Daarvan wordt nu gezegd dat het stuurloos ronddobbert ergens in de Atlantische oceaan met als enige matrozen kannibalistische ratten....quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef witteviool het volgende:
Spookschip, wat klinkt dat romantisch. De romantiek is er echter gauw af als je nagaat dat het vaak om een olietanker of containervaarder gaat.
Wat is het verschil dan?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een RORO dus, geen auto transportschip
Is er laatst een geborgen uit de euro geul. Baltic ace.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, ze zijn niet in compartimenten verdeeld. Als er eenmaal water binnen komt is het niet meer te redden.
Bij een auto transport zijn de autos de lading, denk aan Toyotas gemaakt in Japan, bij een RORO kan dat ook, maar vaak ook vracht in trailers die direct in de haven van het schip gereden kan worden. Beide zijn in principe Roll On Roll Off, een auto transport schip een specifieke versie.quote:
Als er een schip op zee vergaat en het is niet direct hier voor de kust of een enorme olieramp hoor je er nauwelijks tot niets van in de mediaquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Is er laatst een geborgen uit de euro geul. Baltic ace.
Gefeliciteerd, op zaterdag om half 12 pak je me op een detail.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij een auto transport zijn de autos de lading, denk aan Toyotas gemaakt in Japan, bij een RORO kan dat ook, maar vaak ook vracht in trailers die direct in de haven van het schip gereden kan worden. Beide zijn in principe Roll On Roll Off, een auto transport schip een specifieke versie.
Ik heb jaren op tallships en cruiseschepen gewerkt. Wat keihard werken aangaat kunnen we elkaar een hand gevenquote:
Zoentje eropquote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, op zaterdag om half 12 pak je me op een detail.
Ik zit gewoon op kantoor hoor.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb jaren op tallships en cruiseschepen gewerkt. Wat keihard werken aangaat kunnen we elkaar een hand geven
Landrot!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit gewoon op kantoor hoor.
Ooh, interessant, hoe heet dat schip dan??quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:34 schreef ETA het volgende:
[..]
Dan is "mijn"(vlak voor verdwijning heb ik een expeditie reis met het schip naar Antarctica gemaakt) spookschip toch leuker. Daarvan wordt nu gezegd dat het stuurloos ronddobbert ergens in de Atlantische oceaan met als enige matrozen kannibalistische ratten....
quote:In 1976 voer de MV Lyubov Orlova voor de eerste keer uit. Dit schip – vernoemd naar de Russische filmster Lyubov Orlova – was gebouwd om Antarctische cruises te maken. Dan moet je denken aan cruises voor expeditieleden. Tot 2010 heeft de MV Lyubov Orlova vele expedities naar het Antarctisch gebied gefaciliteerd. Na bijna 35 jaar trouwe dienst zou de MV Lyubov Orlova in de haven van St. John’s (Newfoundland) ontmanteld worden. Deze ontmanteling ging gepaard met vele problemen; naar alle waarschijnlijkheid wilde geen enkele partij de bijbehorende kosten betalen. Om de een of andere – nog altijd onduidelijke – reden kwam de MV Lyubov Orlova in open water terecht. In 2013 dreef dit spookschip rond op de Noord Atlantische Oceaan. Hoewel men dacht dat het daar is vergaan, gingen er begin 2014 berichten dat de MV Lyubov Orlova op koers lag naar de kust van Engeland. En nog bijzonderder, het schip zou vol zitten met kannibalistische ratten! Wel goed om er bij te vertellen dat het verhaal in “The Sun” te lezen was. Serieuze media melden al snel dat het om een nonsensverhaal ging.
Klopt. Maar in dat geval beur je iets tussen de 10% en 20% van de totale waarde.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in dit gevalt niet zo is. Het schip is niet verlaten maar geevacueerd.
Werkt dat zo? Maar dan zoudn goedkope schepen toch niet geborgen worden?quote:Op zondag 31 januari 2016 10:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Klopt. Maar in dat geval beur je iets tussen de 10% en 20% van de totale waarde.
Ook niet geheel vervelend.
Er zijn geen goedkope schepen die het bergen waard zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:35 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Werkt dat zo? Maar dan zoudn goedkope schepen toch niet geborgen worden?
Is het tegenwoordig niet zo dat er gewoon een prijs afgesproken word? Bootje bergen kost ¤???,- moeilijk bootje bergen kost meer. Gevaarlijk bootje kost nog meer?
Toen de costa concordia geborgen werd heeft smit hier toch ook vooraf een prijs voor aangegeven?
Waarom zou je een autoschip leeg terug laten varen?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk in de offshore
[..]
Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren?
Ik vaar regelmatig op een klein schip. ... wel op de Noordzee. Heerlijk. Overigens ook hard werken op een klein schip ☺quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Landrot!
Ik ook al twintig jaar
Heb je wel gevaren? Ik mis het nog vaak, de oceaan is zo mooi, zo indrukwekkend
Ze gaan meestal vol met auto's richting Afrika en volgeladen met hout terug.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk in de offshore
[..]
Ja, je weet wel, waarom zou je dat op een autoschip vervoeren?
wat is zo mooi aan een eindeloze watermassa?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Landrot!
Ik ook al twintig jaar
Heb je wel gevaren? Ik mis het nog vaak, de oceaan is zo mooi, zo indrukwekkend
De desolaatheid en de dynamiek. Maar goed, vond de Sahara ook prachtigquote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
wat is zo mooi aan een eindeloze watermassa?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |