Nee, was mij ook al opgevallen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:11 schreef obligataire het volgende:
Hij mag wel eens wat aan de snelheid van de webwinkel doen; vreselijk traag (of is dat alleen bij mij zo?).
Als jij er een wereld bedrag instopt is het project vol! Dus een beetje minder is beter kunnen wij ook nog mee doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:11 schreef obligataire het volgende:
Hij mag wel eens wat aan de snelheid van de webwinkel doen; nogal traag (of is dat alleen bij mij zo?).
Echt een historie heeft hij nog niet. Eigenlijk een starter. De resultaten van 2015 worden gemakshalve geëxtrapoleerd en daar komt dan een heel mooi plaatje uit. Ik heb geen idee of die groei zich zo doorzet en hoe groot die markt überhaupt is.
Ik durf er wel wat in te investeren maar geen wereldbedrag.
Ik zit ook in DMS. Kan wel bij de risico-classificatie en pitch van DMS. Pagina 1 & 2 van de risico-classificatie bevatten andere gegevens. Pagina 3 (en daarmee ook het eindoordeel) zijn een rechtstreekse kopie van het rapport van DMS. Mogelijk is de A-classificatie dus onjuist.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:07 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, alleen ik kan de pitch van DMS niet inzien. Dat zal wel komen omdat ik niet in het DMS project zit….. Of zitten jullie er ook niet in?
Dat zou vervelend zijn. Ik had in eerste instantie de indruk dat alleen de toelichting niet aangepast was. Nog maar even wachten met geld erin stoppen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:19 schreef Benger het volgende:
Ik zit ook in DMS. Kan wel bij de risico-classificatie en pitch van DMS. Pagina 1 & 2 van de risico-classificatie bevatten andere gegevens. Pagina 3 (en daarmee ook het eindoordeel) zijn een rechtstreekse kopie van het rapport van DMS. Mogelijk is de A-classificatie dus onjuist.
Datum oprichting op pagina 3: oktober 2013 (zelfde als DMS, bij het bedrijfsprofiel staat september 2014quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat zou vervelend zijn. Ik had in eerste instantie de indruk dat alleen de toelichting niet aangepast was. Nog maar even wachten met geld erin stoppen.
Ze doen ff een KoMmetjequote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:26 schreef Benger het volgende:
[..]
Datum oprichting op pagina 3: oktober 2013 (zelfde als DMS, bij het bedrijfsprofiel staat september 2014
Sorry, had ik niet gezien, gaat mij soms echt even te snel hier!quote:Op maandag 1 februari 2016 11:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
o.a. ja. We hebben dit project hier anderhalve week geleden namelijk al besproken.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Klopt had ik ook gezien. Heb al een mailtje gestuurd.
Heb bericht terug. Zitten inderdaad wat fouten in dat document en er wordt aan gewerkt die te herstellen. Vermoedelijk vanavond rond 21.00 uur herstelde document op site..quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:26 schreef Benger het volgende:
[..]
Datum oprichting op pagina 3: oktober 2013 (zelfde als DMS, bij het bedrijfsprofiel staat september 2014
Gecorrigeerd. Het blijft bij een ruime A.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
[..]
Heb bericht terug. Zitten inderdaad wat fouten in dat document en er wordt aan gewerkt die te herstellen. Vermoedelijk vanavond rond 21.00 uur herstelde document op site..
Hij geeft aan dat hij de eerste maand van 2016 al 10.000 euro omzet heeft gedraaid met zijn webshop. De stijging ten opzichte van 2015 lijkt dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef Camogli het volgende:
Tis wel een soort van starter, die JDP. Ik pas: mij te risicovol. De zekerheden zijn misschien wel in orde, maar primair moet de business in orde zijn. Bij een geprognostiseerde omzetexplosie zet ik altijd vraagtekens.
Ja, dat is voor mij op zich ook altijd een rode vlag, maar ook zonder omzetexplosie lijkt het nog wel te doen, al kan hij dan minder winst aan zichzelf uitkeren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef Camogli het volgende:
Tis wel een soort van starter, die JDP. Ik pas: mij te risicovol. De zekerheden zijn misschien wel in orde, maar primair moet de business in orde zijn. Bij een geprognostiseerde omzetexplosie zet ik altijd vraagtekens.
Waar staat dit project?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:49 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja, dat is voor mij op zich ook altijd een rode vlag, maar ook zonder omzetexplosie lijkt het nog wel te doen, al kan hij dan minder winst aan zichzelf uitkeren.
Vind het wel ironisch hoe jij andere mensen durft te beschuldigen van het stellen van domme vragenquote:
Op zich knap. Vraag me alleen af of dit wel allemaal kleine ordertjes zijn aan vreemden of 1 of 2 grote orders aan klanten uit de buurt. Als het eerste het geval is dan kun je wat meer verantwoord extrapoleren bij de tweede kun je er helemaal niets van zeggenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:58 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat hij de eerste maand van 2016 al 10.000 euro omzet heeft gedraaid met zijn webshop. De stijging ten opzichte van 2015 lijkt dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Maar hoe is de verhouding met de winstmarge? Leuk om 10k omzet te draaien, maar als je amper 1k pakt en daar moeten nog allerlei kosten vanaf, dan zegt het niets.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:58 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat hij de eerste maand van 2016 al 10.000 euro omzet heeft gedraaid met zijn webshop. De stijging ten opzichte van 2015 lijkt dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Maar de vraag bij dat laatste is ook of ie dat gaat doen. Hij kan leven van het inkomen van de partner, maar is ondertussen ook afhankelijk van vrijwilligers die en op eigen risico in zijn toko werken. Wat gebeurt er als die lui stoppen? Of geen zin meer hebben?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:49 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja, dat is voor mij op zich ook altijd een rode vlag, maar ook zonder omzetexplosie lijkt het nog wel te doen, al kan hij dan minder winst aan zichzelf uitkeren.
Uiteraard zijn lokatie en afwekingsnivo van belang voor de vraagprijs. Anderzijds wanneer relatief weinig is gespendeerd aan de afwerking kan ook met een lagere vraagprijs worden volstaan. Het risico van wanbetaling schat ik lager in dan jij. Hij kan desnoods over gaan tot verhuur of zakken met de vraagprijs ingeval de verkoop te lang duurt. Een andere optie is om de lening tzt te herfinancieren wat in deze business niet ongebruikelijk is. Verder neemt het onderpand normaliter niet af in waarde.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef cofox het volgende:
[..]
Het probleem zit voornamelijk in het bedrag die hij maandelijks moet terug betalen van 4900 euro per maand. Daar zit het grote risico in dat geld heeft hij niet als hij alles in bakstenen stopt er hoeft maar 1 project te lang te koop te staan en hij gaat nat aan de lopende verplichtingen.
Het opleveringsniveau en de locatie spelen trouwens een hele belangrijke rol bij de verkoop dus dat is ook zeker iets om in de gaten te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is uitzonderlijk slecht nieuws.quote:Op woensdag 3 februari 2016 08:42 schreef Baklapper het volgende:
Nu ondernemer failliet is verklaard, wordt deze claim door de curator helaas niet gehonoreerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |