abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 februari 2016 @ 23:27:31 #126
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_159584764
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:21 schreef cofox het volgende:

[..]

Wat meer dankbaarheid verwacht ik wel lever de informatie panklaar aan maar op domme vragen zit ik niet te wachten.
Je kan de vragen die jij dom vindt gewoon negeren en hoeft elkaar niet op deze toon aan te spreken. Dat vinden mensen op een forum en zeker op FOK! best fijn.

Graag zou ik dan ook zien dat je toon wat gematigd wordt. En nogmaals. Als de vraag of opmerking jou niet aan staat kun je het negeren.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159584775
quote:
13s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:19 schreef cofox het volgende:

[..]

Als je overweegt in zo'n project te stappen en je gaat dit soort vragen stellen dan ben je gewoon aan het prijs schieten. Beetje kop of munt investeringen aan het doen kunnen we de beurs gorilla ook weer van stal gaan halen. Dit soort mensen verpesten het voor crowdfunding. Het is wachten tot ze volgend jaar bij Kassa en Radar aanschuiven met hun zielige verhalen over hoe ze zijn opgelicht door GvE etc.
Kom niet zo wijsneuserig over zeg.

Verder zijn er ook mensen die willen een woning willen kopen in het wat lagere segment die wat minder veeleisend zijn over de afwerking van de woning. Verder, als ik de foto's zie, zien de badkamers er overigens prima uit (hopelijk werken ze ook zo).

Je kan heus gelijk hebben dat de beste ondernemer onderuit gaat. Maar het kan ook zo zijn dat hij hier mee rond kan komen (in de toekomst). Zijn verhaal spreekt in ieder geval in zijn voordeel, tjsa, dat hoort ook een beetje bij het CF van nu.
pi_159585018
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:27 schreef carebaer het volgende:

[..]

Kom niet zo wijsneuserig over zeg.

Verder zijn er ook mensen die willen een woning willen kopen in het wat lagere segment die wat minder veeleisend zijn over de afwerking van de woning. Verder, als ik de foto's zie, zien de badkamers er overigens prima uit (hopelijk werken ze ook zo).

Je kan heus gelijk hebben dat de beste ondernemer onderuit gaat. Maar het kan ook zo zijn dat hij hier mee rond kan komen (in de toekomst). Zijn verhaal spreekt in ieder geval in zijn voordeel, tjsa, dat hoort ook een beetje bij het CF van nu.
Zijn verhaal rammelt aan alle kanten ik hoop dat je er geld ingestoken hebt zal een wijze les zijn.
pi_159585081
http://daskapital.nl/2016/02/76_miljard_foetsie_in_chinees.html

In China gaat het ook goed met Crowdfunding :)
pi_159585203
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:37 schreef crowdiefunder het volgende:
http://daskapital.nl/2016/02/76_miljard_foetsie_in_chinees.html

In China gaat het ook goed met Crowdfunding :)
Dit is wel echt een klassieke Ponzi fraude, zo hebben wij ook palminvest etc. gehad. Op zich is de Nederlandse crowdfund markt ook wel gevoelig voor zo'n fraude als je ziet met welk gemak er geïnvesteerd wordt.
pi_159585508
Ik heb ook een toezegging gedaan in het vastgoed project. Enige wat ik mij afvraag is wat hij aan zichzelf overmaakt aan loon. Wellicht gaat ons dat geen fluit uit, maar in deze met de gevraagde lening, is dat naar mijn mening een belangrijke zaak.

Ik heb gemerkt dat startende ondernemingen gewoon even 45K per jaar aan DGA loon overmaken omdat dit zogenaamd een verplicht iets is van de Fiscus. Dat DGA loon kan de eerste paar jaar gewoon naar nihil. Dan drukt het ook niet zo op die cashflow. Als het even tegen zit, en er is vet uitbetaald, dan is het geld zo weg. Dat lees je ook terug in een aantal rapportages van failliete ondernemingen, gefund met CF.
Als je een onderneming start moet je ook geld hebben om te eten en de hypotheek te betalen.. Maar dergelijke situatie kan ook misbruikt worden. Naar mijn mening is het niet meer dan logisch om weinig of niets uit te betalen als er nog geen winst perspectief is. Ookal heb je een berg CF geld gefinancierd.

Het feit dat deze ondernemer ook een fulltime dienstbetrekking bij de overheid heeft, is voldoende voor hem om DGA loon tot een minimum te beperken, aldan niet nul. Aangezien het een soort van korte termijn belegging is. Als panden even niet verkocht worden staat alles stil. Als je dan 6 maanden later 22K+ aan loon hebt betaald als zogenaamde 'kosten'...... Dan gaat het erg krapjes worden.

Discussie over de loonuitbetaling van de DGA binnen CF projecten is hier nog niet veel besproken, tenzij ik het gemist heb. Correct me if i'm wrong, maar betaalde Vinovat niet vooral veel aan zichzelf?

[ Bericht 8% gewijzigd door CRWD op 01-02-2016 23:59:45 ]
pi_159586189
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:50 schreef CRWD het volgende:
Ik heb ook een toezegging gedaan in het vastgoed project. Enige wat ik mij afvraag is wat hij aan zichzelf overmaakt aan loon. Wellicht gaat ons dat geen fluit uit, maar in deze met de gevraagde lening, is dat naar mijn mening een belangrijke zaak.

Ik heb gemerkt dat startende ondernemingen gewoon even 45K per jaar aan DGA loon overmaken omdat dit zogenaamd een verplicht iets is van de Fiscus. Dat DGA loon kan de eerste paar jaar gewoon naar nihil. Dan drukt het ook niet zo op die cashflow. Als het even tegen zit, en er is vet uitbetaald, dan is het geld zo weg. Dat lees je ook terug in een aantal rapportages van failliete ondernemingen, gefund met CF.
Als je een onderneming start moet je ook geld hebben om te eten en de hypotheek te betalen.. Maar dergelijke situatie kan ook misbruikt worden. Naar mijn mening is het niet meer dan logisch om weinig of niets uit te betalen als er nog geen winst perspectief is. Ookal heb je een berg CF geld gefinancierd.

Het feit dat deze ondernemer ook een fulltime dienstbetrekking bij de overheid heeft, is voldoende voor hem om DGA loon tot een minimum te beperken, aldan niet nul. Aangezien het een soort van korte termijn belegging is.

Discussie over de loonuitbetaling van de DGA binnen CF projecten is hier nog niet veel besproken, tenzij ik het gemist heb.
Mijn grootse zorg is zijn cashflow opkopen van vastgoed is leuk maar een 2 ton lening tegen 8,5% die annuitair dient te worden afgelost in 48 maanden dan moet je serieus geld verdienen.

Dat komt neer op een bedrag van ruim 4900 euro per maand aan aflossing en rente waar gaat hij dit van betalen?

Ik zag al dat 1 van zijn knip en plak projecten bijna 6 maanden te koop heeft gestaan. Hij moet echt hoge omloopsnelheden gaan halen met ze projecten wil hij niet in de problemen gaan komen.

Tussen aankoop en verkoop worden er geen inkomsten gegenereerd maar de aflossingen gaan wel gewoon door. Dit wordt gewoon een fiasco!

En zijn zogenaamde renovaties zijn echt van een bedroevend niveau nu ik ze allemaal heb gezien. Het heeft weinig met renovaties te maken, die gozer zit eerder te speculeren dan te investeren en dit keer met jullie geld!

[ Bericht 1% gewijzigd door cofox op 02-02-2016 00:32:37 ]
pi_159586205

[ Bericht 100% gewijzigd door cofox op 02-02-2016 00:16:49 ]
pi_159586380
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:10 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie niet zoveel in de elektronicaboer. Geen hoofdelijke aansprakelijkheid, de zekerheden naar de Rabobank en dat voor maar 5,5% rente. De markt waarin hij zit is op zich wel goed trouwens, maar ik pas toch maar.
Op de matige rente na, vind ik hem toch wel erg aantrekkelijk. Heb een behoorlijk bedrag ingelegd. Je hebt gelijk wat betreft de zekerheden maar bij een dergelijk goed verdienmodel vind ik dat iets minder relevant dan anders. Het grootste risico zit hem vooral in zijn groeitempo, maar dat verklaart tevens de kredietvraag want anders had hij ons helemaal niet nodig gehad :)

Die vastgoedhandelaar vind ik daarentegen een stuk risicovoller al staat daar natuurlijk wel een aardige rente tegenover. Heb ik overgeslagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 02-02-2016 00:30:16 ]
Pecunia non olet
pi_159586667
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:35 schreef cofox het volgende:

[..]

Zijn verhaal rammelt aan alle kanten ik hoop dat je er geld ingestoken hebt zal een wijze les zijn.
Bij welke platformen investeerder jij zelf eigenlijk en hoeveel investeringen heb jij lopen?
pi_159586825
De taal van cofox was misschien in het begin niet altijd even handig, en sommige beweringen kunnen we niet checken (afwerkingsniveau e.d.), maar rondom de doorloopsnelheid heeft ie wel gelijk. Leuk dat deze man iets wil, maar als ie drie huizen koopt en er niet snel vanaf komt, moet ie toch een best potje hebben staan om een half jaar aflossing op te hoesten.
Schip ahoy!
pi_159586867
Plus dat hij als éénpittertje wel erg veel hooi op zijn vork neemt m.i.
Pecunia non olet
pi_159588262
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:18 schreef chmistry het volgende:
Wat mij opviel bij deze en deze, is dat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid wordt geeist door GVE.

Op de site van GVE lees ik dit:

"Welke zekerheden moet ik overleggen om in aanmerking te komen voor een krediet?
Geldvoorelkaar.nl gaat altijd uit van hoofdelijke aansprakelijkheid van de kredietnemer, ook als de kredietnemende partij een onderneming betreft. In dat geval zullen we hoofdelijke aansprakelijkheid verlangen van de bestuurders en/of vennoten. We gaan uit van hoofdelijke aansprakelijkheid omdat er geen overige zekerheden worden gesteld en omdat de ondernemer in kwestie hiermee ook zijn of haar commitment afgeeft voor het welslagen van de onderneming."

Is dit iets nieuws of al eerder voorgekomen? Nu vind ik persoonlijk bij bedragen boven de 3 ton hoofdelijke aansprakelijkheid sowieso een wassen neus, maar als het zo in de FAQ staat, dan moet het ook nageleefd worden lijkt me.
Lijkt mij ook vreemd dat er toch niet altijd sprake is van hoofdelijke aansprakelijkheid
pi_159588476
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 05:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook vreemd dat er toch niet altijd sprake is van hoofdelijke aansprakelijkheid
Nee, dat is niet vreemd en al vaker voorgekomen. Standaard is met hoofdelijke aansprakelijkheid en als dit anders is dan moet het expliciet zijn aangegeven in de pitch. (Ik meen mij ook te herinneren dat het zo staat aangegeven in de algemene voorwaarden maar dat heb ik niet gecontroleerd).
pi_159590267
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 07:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, dat is niet vreemd en al vaker voorgekomen. Standaard is met hoofdelijke aansprakelijkheid en als dit anders is dan moet het expliciet zijn aangegeven in de pitch. (Ik meen mij ook te herinneren dat het zo staat aangegeven in de algemene voorwaarden maar dat heb ik niet gecontroleerd).
Ik kan alleen dit terugvinden in de algemene voorwaarden:

Artikel 22. Aansprakelijkheden
22.1 De Geldnemer(s) zijn tegenover de Investeerders hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van alle verplichtingen uit de Overeenkomst Lening. Indien de Geldnemer of de Investeerder, toegezegde verplichtingen niet nakomt, zal Geldvoorelkaar.nl aanvankelijk bemiddelen met het oog op nakoming van de verplichtingen.
pi_159594663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
De taal van cofox was misschien in het begin niet altijd even handig, en sommige beweringen kunnen we niet checken (afwerkingsniveau e.d.), maar rondom de doorloopsnelheid heeft ie wel gelijk. Leuk dat deze man iets wil, maar als ie drie huizen koopt en er niet snel vanaf komt, moet ie toch een best potje hebben staan om een half jaar aflossing op te hoesten.
Mijn beweringen kan je checken zijn verkochte woning staan gewoon op funda inc. foto's met een zeer slecht afwerkingsniveau. Vandaar dat ene plaatje van de badkamer dat was het minst slechts mislukt om het maar zo te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door cofox op 02-02-2016 14:23:45 ]
pi_159596006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:58 schreef cofox het volgende:

[..]

Mijn beweringen kan je checken zijn verkochte woning staan gewoon op funda inc. foto's met een zeer slecht afwerkingsniveau. Vandaar dat ene plaatje van de badkamer dat was het minst slechts mislukt om het maar zo te zeggen.
Ik heb al twee keer (gisteren en ongeveer een week geleden) geïnformeerd bij welke platformen jijzelf je investeringen doet en hoeveel je er eventueel hebt lopen? Nu moet je natuurlijk zelf weten of je dit wel of niet wil delen maar geen enkele reactie geven is wel een beetje jammer :X
  dinsdag 2 februari 2016 @ 14:49:40 #143
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159596019
Tja Cofox,
Ik zat niet in het project maar ik heb inderdaad 1 huis kunnen vinden op Funda.
En dat huis oogt niet echt gerenoveerd. Maar hij rekent ook 9000euro voor een renovatie.
Dan kan je ook niet veel verwachten denk ik.

Ik zie dat het project al weer vol zit trouwens.
Tot nooit .......
pi_159596207
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:49 schreef Speekselklier het volgende:
Tja Cofox,
Ik zat niet in het project maar ik heb inderdaad 1 huis kunnen vinden op Funda.
En dat huis oogt niet echt gerenoveerd. Maar hij rekent ook 9000euro voor een renovatie.
Dan kan je ook niet veel verwachten denk ik.

Ik zie dat het project al weer vol zit trouwens.
De reactie van cofox zal wel iets zijn van, jammer dat je er geen geld ingestoken hebt zou een wijze les geweest zijn :'(
  dinsdag 2 februari 2016 @ 15:07:43 #145
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159596600
Voor de mensen die die in het glasvezelproject zitten van AGD.
Er staat weer een informatie online in het besloten gedeelte.
Tot nooit .......
pi_159596725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:07 schreef Speekselklier het volgende:
Voor de mensen die die in het glasvezelproject zitten van AGD.
Er staat weer een informatie online in het besloten gedeelte.
Bedoel je de update van vorige week dinsdag of kijk ik er overheen ?
pi_159596912
Funding Circle is weer bijgewerkt, inderdaad 2 projecten A-klasse die niet betaald hebben deze ronde...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de week maar eens mailen naar de status.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 15:35:01 #148
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159597308
Bij regiofund loopt de vastgoedaanvraag niet vol maar leeg: van 9% naar 7% vol.
Je zult daar je geld maar al nagenoeg een maand renteloos hebben staan :{
Jammer dat Eurostolz van AGD het niet gaat redden. Gelukkig voor mij is het 60 dagen lang slechts een toezegging geweest.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 15:42:05 #149
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159597524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:12 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Bedoel je de update van vorige week dinsdag of kijk ik er overheen ?
idd, ik zag hem nu pas.
Tot nooit .......
pi_159597679
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

idd, ik zag hem nu pas.
Bedankt, ik had hem ook gemist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: