abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159575151
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd. Maar ja, dan moet ineens het rentebedrag voor alle uitstappers van de eerste lichting ineens voldaan worden, dat zal wel een bottleneck zijn. Het is veel eenvoudiger om er gewoon niet over te spreken en de investeerders in hun sop te laten gaarkoken. :{
Een zeer relevante discussie! Als Cf volwassen wil zijn, dan ook volwassen condities. Nu zijn de risico's zeer groot en blijken de zekerheden boterzacht t.o.v. bijv. banken, die gewoon boter bij de vis willen (onderpand). Maar ja, gelet op het snelle volstorten van de meest risicovolle projecten, is het blijkbaar weer eerst wachten op de grote knal. De vele 2e en 3e cf-tranches gaan nog wel vuurwerk opleveren...
pi_159575466
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:35 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik heb alleen een vraag, hij is getrouwd dus dan zou zijn vrouw toch ook mee moeten tekenen??
Ha ha, goede vraag. Heb al een fiasco-project gehad waarbij partner wél meetekende, maar na op de fles gaan bleek dat er geen gemeenschap van goederen was. Partner was n.b. ook actief in de mislukte business. Dus voor de Cfers fluiten naar de centen
pi_159575660
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:52 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

Ha ha, goede vraag. Heb al een fiasco-project gehad waarbij partner wél meetekende, maar na op de fles gaan bleek dat er geen gemeenschap van goederen was. Partner was n.b. ook actief in de mislukte business. Dus voor de Cfers fluiten naar de centen
Dat snap ik niet als de partner wel meetekent maar als er geen gemeenschap van goederen is, is de partner toch gewoon verantwoordelijk voor de hele lening de partner heeft toch getekend!
pi_159575837
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat snap ik niet als de partner wel meetekent maar als er geen gemeenschap van goederen is, is de partner toch gewoon verantwoordelijk voor de hele lening de partner heeft toch getekend!
Meegetekend in het gve-contract betekent niet mee-verantwoordelijk
pi_159576249
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:06 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

Meegetekend in het gve-contract betekent niet mee-verantwoordelijk
Jij zegt het dus het zal wel uitgezocht zijn maar ik blijf het vreemd vinden. Er wordt toch een krabbel gezet onder een contract.Kan jij uitleggen waar het precies in zit?
pi_159576296
Wat mij opviel bij deze en deze, is dat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid wordt geeist door GVE.

Op de site van GVE lees ik dit:

"Welke zekerheden moet ik overleggen om in aanmerking te komen voor een krediet?
Geldvoorelkaar.nl gaat altijd uit van hoofdelijke aansprakelijkheid van de kredietnemer, ook als de kredietnemende partij een onderneming betreft. In dat geval zullen we hoofdelijke aansprakelijkheid verlangen van de bestuurders en/of vennoten. We gaan uit van hoofdelijke aansprakelijkheid omdat er geen overige zekerheden worden gesteld en omdat de ondernemer in kwestie hiermee ook zijn of haar commitment afgeeft voor het welslagen van de onderneming."

Is dit iets nieuws of al eerder voorgekomen? Nu vind ik persoonlijk bij bedragen boven de 3 ton hoofdelijke aansprakelijkheid sowieso een wassen neus, maar als het zo in de FAQ staat, dan moet het ook nageleefd worden lijkt me.
pi_159576382
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:48 schreef aborren het volgende:
Nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13291

Vastgoed, korte looptijd (48mnd) & hoge rente (8,5%). Ik denk dat ie voor 20u vanavond vol zit :)

Wat denken "wij" op Fok hiervan?
Zie er aardig uit. In Engeland is dit soort business een beetje een volkssport, met zelfs verschillend tv-programma's die de kopers volgen van veiling tot oplevering. Grootste risico's zijn m.i. het kopen van een woning met onverwacht serieuze gebreken (al vindt de geldvrager zichzelf heel goed in het vermijden daarvan), of een verbouwing die ernstige vertraging oploopt.

Die electronica is ook wel aardig, lijkt het...

Hmmm, toch maar weer eens meedoen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Incitatus3 op 01-02-2016 19:25:38 ]
pi_159576616
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als de partner meetekent als directeur (werknemer) is ze niet automatisch persoonlijk aansprakelijk, tenzij het bijvoorbeeld een vof is en ze is vennoot. Bij BVs is degene die tekent ook niet aansprakelijk. Daarom wordt er vaak een persoonlijke garantieverklaring gevraagd.
pi_159576643
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Jij zegt het dus het zal wel uitgezocht zijn maar ik blijf het vreemd vinden. Er wordt toch een krabbel gezet onder een contract.Kan jij uitleggen waar het precies in zit?
Volgens het vaste incassoburo bleek de handtekening van meneer niet relevant...
pi_159576703
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:27 schreef Benger het volgende:

[..]

Als de partner meetekent als directeur (werknemer) is ze niet automatisch persoonlijk aansprakelijk, tenzij het bijvoorbeeld een vof is en ze is vennoot. Bij BVs is degene die tekent ook niet aansprakelijk. Daarom wordt er vaak een persoonlijke garantieverklaring gevraagd.
idd, behoudens laatste, werd er maar een persoonlijke garantverklaring gevraagd
pi_159576778
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:41 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

Een zeer relevante discussie! Als Cf volwassen wil zijn, dan ook volwassen condities. Nu zijn de risico's zeer groot en blijken de zekerheden boterzacht t.o.v. bijv. banken, die gewoon boter bij de vis willen (onderpand). Maar ja, gelet op het snelle volstorten van de meest risicovolle projecten, is het blijkbaar weer eerst wachten op de grote knal. De vele 2e en 3e cf-tranches gaan nog wel vuurwerk opleveren...
Ik ben inderdaad ook benieuwd. Nu is het nog hosanna terwijl de 'vroege' generatie de eerste defaults al merkt. De massa die nu in vele gevallen er onvoorbereid in springt zal het over een jaar voor het eerst gaan merken, dan gaat er wel druk op de markt komen. Maar uiteindelijk trek je als investeerder aan het kortste eind.
Het is niet voor niets dat ik er al mee ben gestopt. Geinig spelletje en zo lang het goed gaat is het prima, maar met al die lijken die uit de kast komen bij diverse projecten is voor mij de lol er vanaf.
Schip ahoy!
pi_159578110
Ik zie niet zoveel in de elektronicaboer. Geen hoofdelijke aansprakelijkheid, de zekerheden naar de Rabobank en dat voor maar 5,5% rente. De markt waarin hij zit is op zich wel goed trouwens, maar ik pas toch maar.
pi_159582090
Toch maar een klein bedragje in de vastgoedhandelaar. Zit er iemand van ons voor 2500+ in? Dan kan die ons hier af en toe updaten [;)]

2 x 30.000 bij de electronica-handel. Lijkt me afgesproken werk tussen bekenden. Moet je er toch behoorlijk vertrouwen in hebben, of kunnen spreiden in dit soort bedragen...

Een incentive was bij die laatste ook wel leuk geweest. Maar waarom zou je, als ie binnen een paar uur vol komt?
pi_159582672
Een incentive is altijd leuk, ik moet bekennen dat ik er een aantal heb maar nooit 'ingewisseld'.
Wat ik wel mis is een persoonlijk berichtje van de leningnemer.
Tot nu toe nog maar 1 zo'n berichtje gehad van al mijn investeringen. Mogen ze van mij wel vaker doen.
pi_159582736
Wel raar de jaarrekening van dutch elektronics van 2014 is nog niet gedeponeerd volgens het rapport. Nu weet je alleen hoe het in 2013 was. Volgens mij is het ook verplicht dit te doen. Bij maximaal uitstel is dit 31 januari van het volgende jaar. Volgens het KVK. Uitdraai GvE is 17-1. Toeval?

edit: volgens KVK is hij nu wel gedeponeerd voor 2014. Iemand zin t te kopen? Zit niet in het project, maar ben wel erg nieuwsgierig ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door brulaap112 op 01-02-2016 22:26:56 ]
pi_159582861
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:01 schreef Incitatus3 het volgende:
Toch maar een klein bedragje in de vastgoedhandelaar. Zit er iemand van ons voor 2500+ in? Dan kan die ons hier af en toe updaten [;)]

Helaas niet, lijkt me best interessant om te volgen.
pi_159583021
Op Voordegroei staat ook een net project van Lifeguard. Ben geen voorstander van een aflossingsvrije lening, verder toch besloten er een klein bedragje in te stoppen,
pi_159583060
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:23 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Helaas niet, lijkt me best interessant om te volgen.
Als iemand mij renteloos 2500 Euro wil lenen voor de duur van de looptijd, dan wil ik best inleggen en in de gaten houden :P
pi_159583757
In de Randstad zijn veel partijen actief die zich richten op het verkopen van turn key huizen. Ik heb het zelf ook een aantal keer gedaan vanuit privé het rendement ligt rond de 10% per woning.

Een woning compleet renoveren daar gaat een hoop geld inzitten en tegenwoordig eist men ook een hoogafwerkingsniveau. Het plaatsen van nieuwe kozijnen met dubbelglas ligt al rond 12K. Gemiddelde investering per woning ligt tussen 30 en 50K.

Deze meneer richt zich op onderkant van de markt het opleveringsniveau is echt bedroevend wat ik zie op de foto. Wat hij doet heeft weinig met renoveren te maken en dat is ook onmogelijk met een budget van 9K per woning voor een renovatie. Met dit budget zet je nog geen kozijnen laat staan het vervangen van de elektra of nieuwe keuken.

Hieronder links van aantal professionele partijen die actief zijn in Den Haag en Rotterdam op het gebied van turn key woningen

http://www.oranje-makelaardij.nl/

http://www.woongold.nl/

Mijn advies hier heel ver vandaan blijven dit gaat op zeker fout
pi_159583978
quote:
13s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:53 schreef cofox het volgende:
In de Randstad zijn veel partijen actief die zich richten op het verkopen van turn key huizen. Ik heb het zelf ook een aantal keer gedaan vanuit privé het rendement ligt rond de 10% per woning.

Een woning compleet renoveren daar gaat een hoop geld inzitten en tegenwoordig eist men ook een hoogafwerkingsniveau. Het plaatsen van nieuwe kozijnen met dubbelglas ligt al rond 12K. Gemiddelde investering per woning ligt tussen 30 en 50K.

Deze meneer richt zich op onderkant van de markt het opleveringsniveau is echt bedroevend wat ik zie op de foto. Wat hij doet heeft weinig met renoveren te maken en dat is ook onmogelijk met een budget van 9K per woning voor een renovatie. Met dit budget zet je nog geen kozijnen laat staan het vervangen van de elektra of nieuwe keuken.

Hieronder links van aantal professionele partijen die actief zijn in Den Haag en Rotterdam op het gebied van turn key woningen

http://www.oranje-makelaardij.nl/

http://www.woongold.nl/

Mijn advies hier heel ver vandaan blijven dit gaat op zeker fout
Zal toch ook van de VVE afhangen, dit zijn appartementen.
pi_159584058
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:01 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Zal toch ook van de VVE afhangen, dit zijn appartementen.
Jij moet hier zeker niet ingaan investeren hoe durf je zo een vraag te stellen
pi_159584372
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:03 schreef cofox het volgende:

[..]

Jij moet hier zeker niet ingaan investeren hoe durf je zo een vraag te stellen
Pardon? Je lijkt de passende toon voor op dit forum nog niet te hebben gevonden. Anderen waarschuwen voor wat jij minder goede investeringen vindt? Prima! Maar op deze manier...
pi_159584504
@cofox:
Ik vind de negatieve en agressieve manier waarop je je mening hier ventileert ongepast.
Het zou fijn zijn als je voortaan op een positievere manier een bijdrage levert aan dit forum.
pi_159584561
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:13 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Pardon? Je lijkt de passende toon voor op dit forum nog niet te hebben gevonden. Anderen waarschuwen voor wat jij minder goede investeringen vindt? Prima! Maar op deze manier...
Als je overweegt in zo'n project te stappen en je gaat dit soort vragen stellen dan ben je gewoon aan het prijs schieten. Beetje kop of munt investeringen aan het doen kunnen we de beurs gorilla ook weer van stal gaan halen. Dit soort mensen verpesten het voor crowdfunding. Het is wachten tot ze volgend jaar bij Kassa en Radar aanschuiven met hun zielige verhalen over hoe ze zijn opgelicht door GvE etc.
pi_159584582
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:13 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Wat meer dankbaarheid verwacht ik wel lever de informatie panklaar aan maar op domme vragen zit ik niet te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')