abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159512663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wij laten mensen ook principieel doodgaan, in de zorg bijvoorbeeld. Als de kosten al te hoog worden dan krijgen mensen geen behandeling. Niemand heeft het trouwens over mensen doodmaken, alleen over mensen niet helpen, net zoals in de zorg.

http://www.elsevier.nl/Bu(...)chtelingen-2739901W/
Hier hebben ze het over 3770 verdronken vluchtelingen in 2015. Oke, een groot gedeelte in de eerste helft van het jaar maar toen was de grootscheepse reddingsoperatie ook al op gang waardoor meer mensen de oversteek waagden.
Je snapt zelf ongetwijfeld ook wel het verschil tussen mensen niet helpen omdat de capaciteit er niet is en mensen niet helpen omdat je een afschrikwekkend voorbeeld wil stellen. :')
pi_159512714
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het praktische effect van beiden is dat de dood rap intreedt. En met mensen doodwensen is in de beschaafde wereld best wat mis....
Hij wenst ze niet dood. Het laat hem onverschillig of ze het redden. Niks bijzonders hoor. Wij hebben nu nog steeds een "het kan me niet schelen dat ze het overleven" beleid. Zo kunnen vluchtelingen niet zo maar het vliegtuig nemen naar Nederland. Zelfs de PVDA doet daar niks aan.
pi_159512768
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij wenst ze niet dood. Het laat hem onverschillig of ze het redden. Niks bijzonders hoor. Wij hebben nu nog steeds een "het kan me niet schelen dat ze het overleven" beleid. Zo kunnen vluchtelingen niet zo maar het vliegtuig nemen naar Nederland. Zelfs de PVDA doet daar niks aan.
Dat jij moord goedpraat mag niks verbazen. Je bent dan ook een vrij ziek figuur.
pi_159512842
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Je snapt zelf ongetwijfeld ook wel het verschil tussen mensen niet helpen omdat de capaciteit er niet is en mensen niet helpen omdat je een afschrikwekkend voorbeeld wil stellen. :')
Nee dat snap ik niet. Als je echt vluchtelingen wil helpen waarom zetten we dan geen veerboten in op de Middellandse Zee en tussen Turkije en Griekenland. Niet om ze terug te sturen maar om ze gewoon allemaal op te halen? Dan verdrinkt er niemand meer en kunnen we er nog veel meer helpen.
pi_159512902
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet.
Tja, dan doe je je username i.i.g. eer aan.
pi_159513111
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij moord goedpraat mag niks verbazen. Je bent dan ook een vrij ziek figuur.
Ik praat moord niet goed. Ik praat niet-helpen goed, of minimaal-helpen goed. Iets wat we al eeuwen doen. In de jaren 80 zag je regelmatig uitgemergelde Ethiopische kinderen en volwassenen op de tv die nog een paar dagen te leven hadden. We hadden er makkelijk honderdduizenden kunnen redden door ze hierheen te halen maar het overgrote gedeelte van Nederland dacht "het kan me niet schelen dat ze verhongeren maar ik wil niet dat er honderdduizenden hierheen gehaald worden". Dus als ik ziek ben dan zijn al onze ouders en grootouders, ook ziek.
pi_159513242
Straks zegt die Belgische minister dat we ook SS moeten in zetten en trainwagons moeten gebruiken om "het gespuis" richting het oosten te vervoeren.
pi_159513357
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik praat moord niet goed. Ik praat niet-helpen goed, of minimaal-helpen goed. Iets wat we al eeuwen doen. In de jaren 80 zag je regelmatig uitgemergelde Ethiopische kinderen en volwassenen op de tv die nog een paar dagen te leven hadden. We hadden er makkelijk honderdduizenden kunnen redden door ze hierheen te halen maar het overgrote gedeelte van Nederland dacht "het kan me niet schelen dat ze verhongeren maar ik wil niet dat er honderdduizenden hierheen gehaald worden". Dus als ik ziek ben dan zijn al onze ouders en grootouders, ook ziek.
Er zijn toen behoorlijke bedragen aan hulp gegeven. De giro 555 actie bracht 8 miljoen op.
https://giro555.nl/acties/

Mensen naar Nederland halen is lang niet altijd een goed idee en als er hongersnood is is het sturen van eten een betere oplossing dan mensen hierheen halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')