Oh ja, want de enige oplossing om geen vluchtelingen meer te krijgen is ze allemaal de dood in te jagen. Verder is de keuze dat je of in een sprookjeswereld leeft of ze dood wil. Heb je überhaupt mijn post gelezen?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In dit geval zijn er geen polderoplossingen. Lange tijd hebben mensen zich kunnen verbergen in een sprookjeswereld. Terwijl ze op hun 5000 euro kostende bankstel zitten maken een hoop mensen zichzelf wijs dat ieder mens gelijk is en evenveel recht heeft op van alles en vervolgens staan ze 10 minuten later een 3-gangen maaltijd klaar te maken en is alles weer vergeten.
Nu zal je de keuze moeten maken. Of je stuurt De Vluchteling "terug de dood in" of je vangt heel de wereld op.
Die Belg zegt niet "prik hun bootjes midden op zee lek en kijk toe hoe ze verdrinken" maar "sleep ze terug de zee op en hoe dat verder afloopt is hun eigen risico". Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja, want de enige oplossing om geen vluchtelingen meer te krijgen is ze allemaal de dood in te jagen. Verder is de keuze dat je of in een sprookjeswereld leeft of ze dood wil. Heb je überhaupt mijn post gelezen?
Daar is alles mis mee.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die Belg zegt niet "prik hun bootjes midden op zee lek en kijk toe hoe ze verdrinken" maar "sleep ze terug de zee op en hoe dat verder afloopt is hun eigen risico". Wat is daar mis mee?
Alle bootjes die in de zeeën rondom de EU varen zijn daar puur om vluchtelingen te helpen en ze de EU binnen te krijgen. Welk ander land doet dat?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar is alles mis mee.
Zelfs Australië doet dat niet.
Deze vraag lijkt me off-topic.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alle bootjes die in de zeeën rondom de EU varen zijn daar puur om vluchtelingen te helpen en ze de EU binnen te krijgen. Welk ander land doet dat?
Denk je dat de Australische marine vlak voor de kust van Azië patrouilleert om zoveel mogelijk mensen te redden?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar is alles mis mee.
Zelfs Australië doet dat niet.
In principe wel. Wat niet werk zeggen dat die mensen Australië ook in mogen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Denk je dat de Australische marine vlak voor de kust van Azië patrouilleert om zoveel mogelijk mensen te redden?
Jij denkt dat de Australiërs daar rondvaren en met scherp op mensen en boten schieten ofzo?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Denk je dat de Australische marine vlak voor de kust van Azië patrouilleert om zoveel mogelijk mensen te redden?
Wie heeft het over " met scherp op mensen en boten schieten"? Onze grensbewaking is niks anders dan een reddingsmissie voor elke asielzoeker op de wereld. In wel ander land kom je dat tegen?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Australiërs daar rondvaren en met scherp op mensen en boten schieten ofzo?
In elk ander land waar mensen in gammele bootjes proberen binnen te komen. Wederom, wat denk jij dat Australië doet als er een vluchteling in een karige roeiboot aankomt? Gewoon terug de zee op sturen en maar laten verdrinken ofzo?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wie heeft het over " met scherp op mensen en boten schieten"? Onze grensbewaking is niks anders dan een reddingsmissie voor elke asielzoeker op de wereld. In wel ander land kom je dat tegen?
In Australië dus bijvoorbeeld. Daar worden vluchtelingen gered, op een fatsoenlijke boot gezet, en dan naar Nauru of naar Papoea Nieuw-Guinea gebracht. Ze duwen daar echt geen mensen op gammele bootjes terug de zee op als ze weten dat die mensen kunnen verdrinken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wie heeft het over " met scherp op mensen en boten schieten"? Onze grensbewaking is niks anders dan een reddingsmissie voor elke asielzoeker op de wereld. In wel ander land kom je dat tegen?
Ik weet het ook niet maar ik denk dat de prioriteit voor Australië is om zo weinig mogelijk asielzoekers het land in te laten. Dat komt dan neer op patrouillerende marinebootjes binnen en een klein stukje buiten de territoriale wateren. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze niet vlak voor de kust van Azië bootjes met vluchtelingen naar Australië slepen zoals de EU doet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:00 schreef Igen het volgende:
[..]
In Australië dus bijvoorbeeld. Daar worden vluchtelingen gered, op een fatsoenlijke boot gezet, en dan naar Nauru of naar Papoea Nieuw-Guinea gebracht. Ze duwen daar echt geen mensen op gammele bootjes terug de zee op als ze weten dat die mensen kunnen verdrinken.
Merkel had ze niet moeten stimuleren om naar Duitsland te komen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat Merkel had moeten zorgen dat Duitsland minder welvarend is zodat er geen aantrekkende werking meer van de welvaart uit moet gaan?
Dat schreef ik toch ook niet? Ze slepen ze naar Nauru en Papoea-Nieuw-Guinea (en betalen daar ook voor), dat is wat ik schreef. Of ze sturen ze wel terug. Maar ook dan niet op hun eigen gammele schip dat dreigt te zinken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet maar ik denk dat de prioriteit voor Australië is om zo weinig mogelijk asielzoekers het land in te laten. Dat komt dan neer op patrouillerende marinebootjes binnen en een klein stukje buiten de territoriale wateren. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze niet vlak voor de kust van Azië bootjes met vluchtelingen naar Australië slepen zoals de EU doet.
Niet dat het daarom trouwens ook maar een fractie minder walgelijk is trouwens.quote:Zes weken later kwam nog een historisch keerpunt, toen de regering-Howard 353 asielzoekers aan boord van een boot genaamd SIEV X op weg naar Australië liet verdrinken zonder hulp te proberen te bieden. Het [de regering] gebruikte hun dood daarna schaamteloos om erop te wijzen dat geen enkele asielzoeker moet proberen Australië te bereiken.
https://www.wsws.org/en/articles/2015/05/20/refu-m20.html
Sinds "wir schaffen es" zijn er meer vluchtelingen verdronken dan ooit tevoren. Wat dat betreft doet Australië het een stuk beter. Aangezien jij zoveel mogelijk vluchtelingen wil redden op de zee en daarmee meer vluchtelingen verleidt om die tocht te maken en daardoor meer vluchtelingen verdrinken, zou ik wel eens willen weten hoe je dat voor jezelf goed praat.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:34 schreef Igen het volgende:
Maar okee, ik moet toegeven, ik had het verkeerd.
[..]
Niet dat het daarom trouwens ook maar een fractie minder walgelijk is trouwens.
Ten eerste: cijfers?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sinds "wir schaffen es" zijn er meer vluchtelingen verdronken dan ooit tevoren. Wat dat betreft doet Australië het een stuk beter. Aangezien jij zoveel mogelijk vluchtelingen wil redden op de zee en daarmee meer vluchtelingen verleidt om die tocht te maken en daardoor meer vluchtelingen verdrinken, zou ik wel eens willen weten hoe je dat voor jezelf goed praat.
Wij laten mensen ook principieel doodgaan, in de zorg bijvoorbeeld. Als de kosten al te hoog worden dan krijgen mensen geen behandeling. Niemand heeft het trouwens over mensen doodmaken, alleen over mensen niet helpen, net zoals in de zorg.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste: cijfers?
Ten tweede: het is een verkeerde afweging. Een klassiek dilemma gaat als volgt: een man heeft een tijdbom in een school met 100 kinderen geplaatst, maar wil niet vertellen in welke school. De westerse moraal zegt dat je die man niet mag doodmartelen om uit te vinden om welke school het gaat. Want je gaat niet voor god spelen en afwegen dat zoveel doden door jou toedoen opwegen tegen zo veel andere doden. Je maakt gewoon principieel geen andere mensen dood, punt.
Het praktische effect van beiden is dat de dood rap intreedt. En met mensen doodwensen is in de beschaafde wereld best wat mis....quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die Belg zegt niet "prik hun bootjes midden op zee lek en kijk toe hoe ze verdrinken" maar "sleep ze terug de zee op en hoe dat verder afloopt is hun eigen risico". Wat is daar mis mee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |