abonnement Unibet Coolblue
pi_159469941
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_159469947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:12 schreef Myrr het volgende:
Vanaf wanneer kun je een beetje proberen een langere tijd tussen de nachtvoedingen te krijgen?
pi_159470025
Ik geef al een hele poos geen bv meer, maar ik gok dat het antwoord 'niet' is :+

(Als in, volg je kind het komt vanzelf een keer)
Kwak
pi_159470134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:16 schreef kwakz0r het volgende:
Ik geef al een hele poos geen bv meer, maar ik gok dat het antwoord 'niet' is :+

(Als in, volg je kind het komt vanzelf een keer)
:'(

Naja, vriend biedt net aan vannacht te voeden met afkolfmelk en dan mag ik op de bank slapen. _O_ Benieuwd of ik zelf de 8 uur nog wel vol kan slapen. _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2016 17:22:03 ]
pi_159470193
Ik wilde ook net "niet" zeggen. :') Zou ook willen dat het anders was!
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:31:28 #6
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159470338
Af en toe even uit logeren of inderdaad je partner de fles laten geven is voorlopig de enige manier waarop je kan proberen langer tijd tussen jouw voedingen te krijgen.
Jouw baby is ook nog wel erg jong natuurlijk, Myrr, net een maand oud? Ik geloof dat L 10 weken was toen hij wat langer tijd tussen de voedingen liet (max 5 uur), en toen hij 12 weken was, heeft hij een paar dagen achter elkaar 8 uur achter elkaar geslapen. Dat is daarna nooit meer gebeurd en L is nu 6 maanden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159473074
Ik weet het even niet meer. Op vrije dagen voed ik nog steeds om de drie a vier uur. Ik zie geen honger signalen, is meer een ritme (slapen, wakker, voeden, schone luier, spelen, slapen, wakker etc). Nou spuugt hij erg veel op dagen dat hij live gevoed wordt.

Vanochtend heeft hij om half vijf gegeten, een borst gedronken, en normaal voed ik dan nog even om kwart voor zeven (andere kant) maar dat wilde hij niet. Nou heeft hij om twaalf uur(!!) pas 130 cc gedronken en om half vier nogmaals een zelfde hoeveelheid.
Ik heb hem om zes uur zelf aangelegd, toen heeft hij wel gedronken maar niet van harte. Op werkdagen spuugt hij ook veel minder.

Het lijkt dus alsof G aan vier of vijf voedingen op een dag genoeg heeft. Heel normaal voor kv kindjes van zijn leeftijd geloof ik. Maar waar komt de 10-12 voedingen per dag en een maag inhoud van <100cc dan vandaan, ik heb toch geen abnormale baby?
Ik word er wel onzeker van.

Go kwam nog met advies om slokjes water te geven omdat hij uit gewoonte wakker wordt snachts en niet van honger maar daar vind ik m nog te jong voor..
pi_159474676
Kan het zijn dat zijn maagje wat gerekt is door grotere flesjes? Hij krijgt regelmatig de fles toch?

Is hij misshien wat luier gaan drinken omdat de flesspeen makkelijker gaat?

Ik weet even niet hoe oud hij is...

Misshien een keerbwachten tot hij honer aangeeft dat hij dan beter drinkt en zelf in zijn eigem ritme kan komen?
Kwak
pi_159474755
Wat is het idee achter het advies van die slokjes water, Cassandra?
pi_159474935
Hij kreeg bij mij en op het kdv kleine flesjes van 80-100 cc, de grote flessen krijgt hij maar twee dagen per week. Dan zou ik verwachten dat hij bij mij ook veel honger zou hebben maar soms drinkt hij maar een paar slokken en heeft dan genoeg, een andere keer drinkt hij echt fanatiek twee borsten leeg. En de borstvoeding loopt echt eindelijk goed, geen stress,geen onvrede, alleen veel spugen, maar ik leg m ook wel vaak aan..

L-E ze denkt dat hij wakker wordt van de dorst, niet zo zeer van de honger, en water zou dorst lessen maar niet zijn maag vullen. Ofzo. Mijn moeder had het ook al over water dus het is denk ik echt iets van een vorige generatie.

G is nu ruim vijftien weken trouwens
pi_159475233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:52 schreef DaviniaHR het volgende:
U riep? ;)
Raynaud was inderdaad flink dramatisch. :X
Ik kan je sowieso wollen zoogcompressen aanraden. Dat is wel symptoombestrijding, maar houdt je tepels altijd warm, waardoor de bloedstroom daar op gang blijft en je dus minder (heftige) krampen krijgt.
(En hou je benen warm. Ik kreeg enorme reactie op tocht bij mijn onderbenen. Maar misschien ben ik daarin dam weer gek.)
Verder, direct een ibclc lactatiekundige erbij. En mss nu al een consult om echt in detail te laten uitleggen hoe een goede hap eruit ziet op jouw borst en specifieke tips hoe je de baby het best aan kan leggen, gegeven jouw bouw en cupvorm/maat.
Ik wist alles van gekrulde lipjes en grote hap en zo. En toch ging dat precies helemaal niet goed...

Helpt dit? Anders heb je me op Facebook, dus kunnen we daar ook chatten. :)
Ineens bedacht ik mij ergens niet op gereageerd te hebben :D Zwanger hè :p
Thanks! Ik sta nu idd bij de kraamzorg al in de computer met de vraag zsm een lactatiekundige erbij. En ook in t zh is daar de mogelijkheid voor dus dit keer hopelijk snel iemand erbij.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159475797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:21 schreef Myrr het volgende:

[..]

:'(

Naja, vriend biedt net aan vannacht te voeden met afkolfmelk en dan mag ik op de bank slapen. _O_ Benieuwd of ik zelf de 8 uur nog wel vol kan slapen. _O-
Kijk je uit voor stuwing? Ik moet er niet aan denken om 8 uur te slapen nu :X
pi_159477851
Cassandra; wij halen hier ook geen 10-12 voedingen per dag hoor. Ik snap dat ook niet, want als je uitgaat van om de 3 uur een voeding kom je op 8 en dan wordt er vaak in de nacht wel een voeding overgeslagen ook en zit je op 7..

Ik vind 12 voedingen per dag ook wel absurd veel (al zijn er inderdaad van die bv fanatiekelingen die dat als norm aanhouden). Dan moet je elke 2 uur voeden, ook 's nachts :{ .
Dan ben je er wel snel klaar mee denk ik hoor..

Ik denk dat je gewoon G moet volgen. Zolang hij groeit doe je het prima! W. heeft trouwens een vergelijkbaar ritme als G, maar ik mis soms ook hongersignalen. Ik wacht daar nu meer op; soms doet hij dan nog een extra slaapje of hij speelt na 't wakker worden eerst..
pi_159478095
Nou sillie, wat doe je veroordelend? Om de twee uur komen is niet gek voor bv-kindjes, om de moeders dan af te schilderen als 'fanatiekelingen' vind ik niet tof.
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:59:44 #15
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159478120
Ik voed N. nog wel 12 x per dag, maar dat is 5 minuten of minder per keer. Drie keer 'snachts en de rest overdag. Dus dan valt het best mee.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159478233
Dat zijn harde woorden, sillie.

Wolk drinkt zo vaak wel en ik ga mee in die behoefte. Elk kindje is anders. Ik ben er niet "klaar mee" ( wel een bv fanatiekeling, toegegeven ;) ), je groeit erin mee. Overdag komt ze soms 2 keer in het uur (en dan weer 3 uur niet) en 'snacht ook een keer of 4/5. Dat telt op.
pi_159478345
Hij zit nu vandaag, gerekend van 0.00 op:
04.30
12.00
16.00
18.00
??
Het van half zeven tot 22.00 geslapen, wordt nu wakker.
Niet echt veel voedingen dus, gecombineerd met het feit dat hij op mijn vrije dagen erg veel spuugt.. Denk ik dat ik te vaak voed.

Ik denk dat ik hem een week ga volgen en woensdag ga wegen om te kijken wat zijn lijntje doet. Of gewoon stug door voeden en t spugen voor lief nemen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 januari 2016 @ 22:06:08 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159478406
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:53 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind 12 voedingen per dag ook wel absurd veel (al zijn er inderdaad van die bv fanatiekelingen die dat als norm aanhouden). Dan moet je elke 2 uur voeden, ook 's nachts .
Dan ben je er wel snel klaar mee denk ik hoor..
Ik voed op VERZOEK. Dat betekent .. wanneer mijn kind wil drinken. In het begin was dat wellicht 16 x per etmaal. Nu (met bijna elf maanden) nog slechs een keer of zes? zeven? acht? ik tel de momenten niet eens, ik geniet er alleen maar van. Blij dat ik hem kan voeden, kan troosten, en in slaap kan helpen als dat nodig is.
ben ik lid van de BV-Mafia? Nee, ben ik een BV-fanatiekeling ? Nee .. Wil ik mijn kindje het beste geven? geborgenheid, warmte, troost, voeding en liefde? JA!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 januari 2016 @ 22:08:05 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159478477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij zit nu vandaag, gerekend van 0.00 op:
04.30
12.00
16.00
18.00
??
Het van half zeven tot 22.00 geslapen, wordt nu wakker.
Niet echt veel voedingen dus, gecombineerd met het feit dat hij op mijn vrije dagen erg veel spuugt.. Denk ik dat ik te vaak voed.

Ik denk dat ik hem een week ga volgen en woensdag ga wegen om te kijken wat zijn lijntje doet. Of gewoon stug door voeden en t spugen voor lief nemen..
Juist het feit dat hij nu minder vraagt, zou je moeten doen vertrouwen op je kind. Waarschijnlijk heb je (nog steeds) overproductie, waardoor hij bij live voedingen wel spuugt en bij bv uit de fles niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:11:31 #20
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159478600
Ik heb ook heel lang elke twee uur gevoed en echt niet omdat ik dat zo leuk vond ;) Maar mijn kind groeide niet goed en had die behoefte dus daar ben ik in mee gegaan. Dus Cassandra volg je kind. Als hij aangeeft niet te willen drinken dan is dat prima. Ga niet vergelijken met anderen, er is geen norm.

Vandaag zat er voor het eerst 36 uur tussen de voedingen. Hij "drinkt" nog 1 a 2 keer per dag. Gisterochtend had hij gedronken, gisteravond was ik het vergeten (en hij ook) en vanochtend moest ik naar het werk en was er geen tijd (hij vroeg er ook niet direct om). Dus pas vanavond weer gevoed. En nul komma nul stuwing. Niet eens een beetje volle borsten en hoorde hem ook niet slikken :') meer dan een paar druppels zal er dus niet meer uitkomen. Soms denk ik dat ik net zo goed helemaal kan kappen. Nog even mijn borsten wat rust gingen tot ze over vijf maanden weer aan de slag moeten. Maar Lucas vindt het nog zo fijn, ook al komt er niks meer O+ Ik vind het een lastige keuze. Voeden is nog altijd pijnlijk ook dus heel prettig is het niet voor mij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159478696
Over dat water: dat zou ik niet doen, dan gooi je het principe van vraag en aanbod door elkaar en dat kan je productie nadelig beïnvloeden.
pi_159478729
Bij volledig borstgevoede kinderen kun je echt beter geen water aanbieden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159478736
Ahja, Sillie, de psycholoog die zich laat aanrijden door haar kerel en wiens schoonvader een ton wilde geven aan de baby?

Drie grote korrels zout.

Edit ja ik zit op mijn vileine krukje vandaag

Edit 2 ik ben alles behalve BV fanatiekeling want na 8 weken gestopt. Dus laat mijn chagrijn niet afstralen op de lieve bv mama's hier.
Kwak
pi_159478790
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:14 schreef kwakz0r het volgende:
Ahja, Sillie, de psycholooh die zich laat aanrijden door haar kerel en wiens schoonvader een ton wilde geven aan de baby?

Drie grote korrels zout.
Wait whut? :D Kan iemand voor mij wekelijkse samenvattingen gaan maken van topics waar ik niet meer lees?
pi_159478802
Ik wil ook die schoonvader trouwens.
pi_159478862
Oh ik was absoluut niet van plan om water te geven hoor! Hij krijgt alleen bv.

Misschien moet ik hem ook wat meer volgen inderdaad. Maar keldert mijn productie hier niet flink van? Want van om de drie uur drinken, drinkt hij nu eens in de vier tot zes uur als ik m echt volg. Of zou ik toch nog bij moeten kolfen? Op werkdagen kolf ik om negen uur, twaalf uur en om drie uur, en dan kolf ik ongeveer wat hij op de opvang drinkt. Ik zou echt enorm balen als ik doordat hij minder vraagt, ook minder kan kolfen en nu al moet aanvullen met kv
pi_159478867
Ik ook O+

Mijn kind slaapt al sinds zeven uur. Ik verveel me. Zal ik gaan relacterem? Heb de kolf staan... Zou vijftien maanden te laat zijn?
Kwak
pi_159478900
Cassandra als je overproductie had is minder vragen toch wat je verwacht nu?
Kwak
pi_159479010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh ik was absoluut niet van plan om water te geven hoor! Hij krijgt alleen bv.

Misschien moet ik hem ook wat meer volgen inderdaad. Maar keldert mijn productie hier niet flink van? Want van om de drie uur drinken, drinkt hij nu eens in de vier tot zes uur als ik m echt volg. Of zou ik toch nog bij moeten kolfen? Op werkdagen kolf ik om negen uur, twaalf uur en om drie uur, en dan kolf ik ongeveer wat hij op de opvang drinkt. Ik zou echt enorm balen als ik doordat hij minder vraagt, ook minder kan kolfen en nu al moet aanvullen met kv
Als je kindje goed groeit, goed plast en poept is er geen reden om volledig mee te gaan in zijn of haar vraag.

Kolven is een ander verhaal. Ik haalde per kolfbeurt echt niet eruit wat de baby dronk. Dus voor 2 voedingen moest ik echt wel 3x kolven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 januari 2016 @ 22:21:51 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159479032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:14 schreef Ticootje het volgende:
Bij volledig borstgevoede kinderen kun je echt beter geen water aanbieden.
Michael is nu (bijna) elf maanden en krijgt, naast de pot mee, nog steeds alleeen bv. Héél af en toe een slokje water uit een tuitbeker, maar dan kijkt hij me echt aan van WTF durf je me te geven mens :{w terwijl als oma hem een slokje water geeft het prima is voor hem :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159479057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ook O+

Mijn kind slaapt al sinds zeven uur. Ik verveel me. Zal ik gaan relacterem? Heb de kolf staan... Zou vijftien maanden te laat zijn?
Wat vind je schoonvader daar van?
pi_159479076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:21 schreef DJMO het volgende:

[..]

Michael is nu (bijna) elf maanden en krijgt, naast de pot mee, nog steeds alleeen bv. Héél af en toe een slokje water uit een tuitbeker, maar dan kijkt hij me echt aan van WTF durf je me te geven mens :{w terwijl als oma hem een slokje water geeft het prima is voor hem :')
Ik heb echt geen idee meer vanaf hoe oud ik ook ander drinken ging geven. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 januari 2016 @ 22:23:02 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159479080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien moet ik hem ook wat meer volgen inderdaad. Maar keldert mijn productie hier niet flink van?
ik vermoed dat hij zich juist aan het afstemmen is .. dus gewoon meegaan op zijn ritme als je thuis bent, en op je werk kolven zoals je gewend was.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:23:07 #34
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159479082
Nou, het is denk ik ook niet echt nodig om oude koeien uit de sloot te halen...

Ik heb geen idee op hoeveel voedingen we zitten. Ik tel ze niet en ik let ook niet op de klok. Scheelt een hoop stress. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159479132
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Mariposas het volgende:
Nou, het is denk ik ook niet echt nodig om oude koeien uit de sloot te halen...

Ik heb geen idee op hoeveel voedingen we zitten. Ik tel ze niet en ik let ook niet op de klok. Scheelt een hoop stress. ^O^
Het kostte me 3 kinderen om dat los te kunnen laten. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159479167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef kwakz0r het volgende:
Cassandra als je overproductie had is minder vragen toch wat je verwacht nu?
ik weet niet of ik overproductie had, ik ben twee keer bij de lk geweest, zij baseerden dat op basis van mijn verhaal (onrust tijdens drinken, veel krampjes en groene poep). De eerste keer is G niet nagekeken, pas de tweede keer is zijn tongriempje en lipbandje bekeken. Toen ik vlak voor kerst wilde stoppen met bv heb ik nog een keer een consult verzocht bij totaal iemand anders. Zij heeft als eerste G na gekeken en een borst onderzoek gedaan. Ik bleek heel veel verstoppingen te hebben en G had spruw. Sinds dat laatste consult gaat het voeden als een trein O+ En zijn poep is nog steeds groen, maar ik heb nu geleerd dat dit de groene bv variant is met een gele ondertoon, en niet de overproductie variant. Dus of ik echt ooit overproductie heb gehad, geen idee, maar het blokvoeden en andere tips hebben me niet geholpen, dat was pas na het laatste consult.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 januari 2016 @ 22:25:00 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159479168
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee meer vanaf hoe oud ik ook ander drinken ging geven. :D
ik krijg steeds de vraag: hij mag zeker nog geen sap he? krijgt hij nog steeds niks anders? (drinken) oh dat zou ik niet durven hoor (kleine brokjes kaas geven die hij met heel veel smaak opsmikkelt)

oma's? ze zijn O+ maar soms ook :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:26:03 #38
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159479238
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het kostte me 3 kinderen om dat los te kunnen laten. :D
Ik beken dat ik het s nachts wel doe indien meer dan 3 voedingen. :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159479266
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat vind je schoonvader daar van?
Die wil denk ik ook wel een slokje.
Kwak
pi_159479268
Ik ben gewoon zo blij dat het nu zo fijn gaat O+ dat ik misschien te bang ben dat iets het weer om zeep helpt.. Denk ik..
pi_159479277
Ho, wacht even allemaal, ik bedoel het niet veroordelend.

Voor mij is de hele kern dat je je kind kan volgen in zijn/haar behoefte, als dat 12x per dag is; in mee gaan.
Maar volgens doe je het net zo goed als de behoefte van je kind op 6-8 voedingen ligt. Mijn bezwaar ligt niet tegen zoveel voeden, maar dat als "norm"'aanhouden; dat lijkt me immers niet voor iedereen weggelegd (want zwaar) en niet perse nodig (want behoefte van ieder kind anders).
pi_159479299
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die wil denk ik ook wel een slokje.
Gewoon pannenkoeken van maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159479387
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:26 schreef silliegirl het volgende:
Ho, wacht even allemaal, ik bedoel het niet veroordelend.

Voor mij is de hele kern dat je je kind kan volgen in zijn/haar behoefte, als dat 12x per dag is; in mee gaan.
Maar volgens doe je het net zo goed als de behoefte van je kind op 6-8 voedingen ligt. Mijn bezwaar ligt niet tegen zoveel voeden, maar dat als "norm"'aanhouden; dat lijkt me immers niet voor iedereen weggelegd (want zwaar) en niet perse nodig (want behoefte van ieder kind anders).
De norm voor hele kleintjes is wel minimaal 8. Gewoon omdat die ook last kunnen krijgen van laag suiker als ze er te lang tussen laten zitten. Dus een heel jong kindje die niet minimaal 8x komt drinken moet je wel gewoon even wekken om te drinken.

Bij een paar maanden gaat dat verhaal natuurlijk niet meer op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159479407
Maar waar staat dan dat dat de norm is sillie? Ik vond je eigenlijk best wel veroordelend overkomen.

Ik houd de voedingen van Wolk ook niet bij, maar ik weet dat het er een stuk meer dan 7 zijn. Ook de nachtvoedingen weet ik alleen te tellen als ik bewust terug ga denken, meestal is het de volgende ochtend een waas. Het zijn er meer dan 3 in ieder geval.
pi_159479475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:26 schreef silliegirl het volgende:
Ho, wacht even allemaal, ik bedoel het niet veroordelend.

Voor mij is de hele kern dat je je kind kan volgen in zijn/haar behoefte, als dat 12x per dag is; in mee gaan.
Maar volgens doe je het net zo goed als de behoefte van je kind op 6-8 voedingen ligt. Mijn bezwaar ligt niet tegen zoveel voeden, maar dat als "norm"'aanhouden; dat lijkt me immers niet voor iedereen weggelegd (want zwaar) en niet perse nodig (want behoefte van ieder kind anders).
heb je gelijk in hoor. Ik lees misschien te vaak mee op de fb van lll. Daar wordt al gauw geroepen dat voedingen te weinig zijn en een droomvoeding lijkt haast verplicht.

G groeide overigens in t begin een halve kilo per week, toen 250 gram per week en nu 150 per week ongeveer.
Zijn lijntje boog op de app van het cb iets af maar dat was juist normaal, van explosieve groei boven gemiddeld zakte t lijntje naar gemiddeld. Hij gaat heel erg mee met de groei van de andere twee oktober baby's, van Estrys en Pinq dus ik maak me ook geen zorgen om zijn groei, al vind ik t wel fijn om volgende week even te wegen :)
pi_159479485
Ik heb laatst pannekoekjes gemaakt trouwens, en ingevroren. Vet leuk om te bedenken dat ze dat dan straks kan gaan eten. O+

Wel grappig dat de eerste keer dat ik ooit zelf pannekoeken maakte, meteen met moedermelk is. En zonder ei, want dat had ik niet in huis. :')
pi_159479683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:31 schreef LuDann het volgende:
Ik heb laatst pannekoekjes gemaakt trouwens, en ingevroren. Vet leuk om te bedenken dat ze dat dan straks kan gaan eten. O+

Wel grappig dat de eerste keer dat ik ooit zelf pannekoeken maakte, meteen met moedermelk is. En zonder ei, want dat had ik niet in huis. :')
over ei las ik laatst ook een hele discussie op een fb pagina. Ben alleen de clou vergeten :')
pi_159479715
Haha kwakz0r :D

Maar Cass maar je kind reguleert toch de bv? Dus als ie nog maar om de 4 uur wil komen zal t wel goed zijn toch, ik zou erop vertrouwen dat ie pakt wat ie nodig heeft. Als je productie erdoor keldert, zou ie dan niet weer meer gaan drinken om de productie weer op peil te brengen trouwens?
pi_159479803
Ik heb trouwens twee aparte edoch leuke bv-dingen (vind ik zelf) en de sfeer is nu toch goed ( :') ) dus ik gooi ze er even in:

Ik heb mini gevoed in de kvk tijdens het oprichten van een bedrijf (voor baby's nota bene! later meer nieuws). De man achter de balie vond 't niet meer dan vanzelfsprekend én er is een supertoffe foto van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn man heeft een hapje bv geproefd (van een lepeltje hoor) want hij vond dat hij moest weten wat zijn dochter binnen krijgt :D Hij vond het in dezelfde categorie vallen als rijstepap, zoet en weeïg.
pi_159479998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:29 schreef LuDann het volgende:
Maar waar staat dan dat dat de norm is sillie? Ik vond je eigenlijk best wel veroordelend overkomen.

Ik houd de voedingen van Wolk ook niet bij, maar ik weet dat het er een stuk meer dan 7 zijn. Ook de nachtvoedingen weet ik alleen te tellen als ik bewust terug ga denken, meestal is het de volgende ochtend een waas. Het zijn er meer dan 3 in ieder geval.
Nouja, sorry dan, was zeker niet de bedoeling.
Ik weet niet of die "norm" ergens geschreven staat, maar ik was pas naar een soort borstvoedingscafe hier in de buurt om wat ervaringen uit te wisselen. 'T is voor mij ook allemaal de eerste keer; leek me fijn.
Maar goed; daar kreeg ik dus naar mijn hoofd (van veel ervarener bv'ers dan ik) dat ik écht te weinig voedt en blabla. Daar had ik de balen van toen, dus misschien ben ik daarom wat fel. Dat veroordeel ik trouwens wel; niet hoe vaak je voedt, wat je kind nodig heeft; heeft 'ie nodig klaar, maar zo'n "norm" neerleggen. Ieder kind is anders, ieders behoefte ook.

Edit, ter verduidelijking: 16 keer voeden per etmaal op verzoek vindt ik alleen maar knap, want dat lijkt me verdomd zwaar. Maar anderen aangeven om 's nachts maar elke 2-3 uur een wekker te zetten omdat je 3 maanden oude baby anders geen 10-12 voedingen krijgt (want dat was de norm) vind ik te fanatiek. (En ja, dat "advies" kreeg ik toen ik aangaf dat mijn kind niet vaker "verzoekt" dan eens per 3 uur).

[ Bericht 12% gewijzigd door silliegirl op 29-01-2016 09:48:35 ]
pi_159480124
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha kwakz0r :D

Maar Cass maar je kind reguleert toch de bv? Dus als ie nog maar om de 4 uur wil komen zal t wel goed zijn toch, ik zou erop vertrouwen dat ie pakt wat ie nodig heeft. Als je productie erdoor keldert, zou ie dan niet weer meer gaan drinken om de productie weer op peil te brengen trouwens?
Ja in theorie wel :Y maar dan heb je a) een go die misschien meer geeft dan hij nodig heeft en b) ik heb er zoveel energie en geld in gestoken en geniet er nu zo van dat ik snel bang ben dat ik een hobbel tegen kom :')

Bloesem wat gaaf, het is ook de normaalste zaak van de wereld!
pi_159484021
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Kijk je uit voor stuwing? Ik moet er niet aan denken om 8 uur te slapen nu :X
Mijn borsten hebben daar een oplossing voor; gewoon leeglopen en heel m'n matras en deken zeiknat maken. :') ;(

Slaap op een stapel hydrofieldoeken.

Ik doe straks nog een live voeding en dan pakt vriend die van vijf uur op. O+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 01:31:52 ]
pi_159484437
G heeft van 18.30-00.30 geslapen (man baalde, die was na negen uur thuis, dus die heeft G alleen gezien :+)
Om half een gevoed, toen is ie direct in slaap gevallen, en nu om vier uur weer aan het voeden. Dus ons ritme is echt volledig omgegooid qua voeding haha
pi_159484547
Oke, het idee was leuk maar toch blij dat ik de babyfoon heb aangezet zodat ik kon horen hoe vriend tien minuten lang door open gegooide longen heen kon slapen (en dat nog steeds aan het doen is; slapen). :') Toch voelt het alsnog alsof ik ff pauze heb ondanks dat ik net op de rand van het bed zat. :+


Volgende voeding wordt hij vast wel wakker... Zal ik de speen verstoppen? c_/

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 06:16:08 ]
pi_159484669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:39 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb trouwens twee aparte edoch leuke bv-dingen (vind ik zelf) en de sfeer is nu toch goed ( :') ) dus ik gooi ze er even in:

Ik heb mini gevoed in de kvk tijdens het oprichten van een bedrijf (voor baby's nota bene! later meer nieuws). De man achter de balie vond 't niet meer dan vanzelfsprekend én er is een supertoffe foto van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn man heeft een hapje bv geproefd (van een lepeltje hoor) want hij vond dat hij moest weten wat zijn dochter binnen krijgt :D Hij vond het in dezelfde categorie vallen als rijstepap, zoet en weeïg.
Ik ben heel benieuwd wat je plan is!

Mijn man vind dat hij moest weten hoe de melk smaakt. Als Frits nu niet wil drinken dan test hij ook even of de melk nog goed is.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:12:51 #56
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159484983
Wat een mooie foto, bloesem! O+

- weg-

[ Bericht 68% gewijzigd door Mariposas op 29-01-2016 13:17:10 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159485166
Oh heerlijk Mariposas!
Krijg ook gelijk weer zin in rijden O+ Zondag mag ik weer. Voorlopig laatste keer, ze gaat deze keer erg vroeg met verlof (In 2014 reed ze tot 10 maanden mee) en voor een ander paard weet ik niet of ik wel fut heb om dat end te rijden, misschien als G nog wat groter is.
Maar ik heb een flesje gekolfde melk van de opvang nodig voor het geval G tijdens het poetsen/zadelen/rijden honger krijgt, man geeft dan de fles.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:58:38 #58
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159486336
Is G altijd mee? Kan je hem dan niet vlak van te voren voeden? Vorige week waren we op doorreis, maar normaal laat ik L altijd thuis. Ik voed dan, spring in de auto, en dan ben ik meestal net op tijd thuis voor de volgende voeding.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159486420
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:58 schreef Mariposas het volgende:
Is G altijd mee? Kan je hem dan niet vlak van te voren voeden? Vorige week waren we op doorreis, maar normaal laat ik L altijd thuis. Ik voed dan, spring in de auto, en dan ben ik meestal net op tijd thuis voor de volgende voeding.
Ja hij is altijd mee, voor zover we gaan, dit wordt de derde keer. Stal is een klein uur rijden, nou drinkt hij de laatste tijd niet zo veel, maar om de drie uur voeden red ik dan niet. Man rijdt zelf ook in theorie, gaat in ieder geval graag mee naar stal. We hebben niet altijd een flesje gekolfde melk mee alleen als hij op werkdagen over laat. Dus vanwege de afstand is het dan wel fijn als hij mee is
pi_159486925
Bloesem wat tof! En gefeliciteerd! Nieuwsgierig! :+

@Franny_G: ik ga 4 dgn werken en heb 45-50min reistijd. Ochtendvoeding ligt eraan, als mini op tijd wakker wordt wel. Nu komt ze tussen 5 en 6. Moet 7.15 de deur uit met d'r.

Praktische vraag: Verandert je BH maat mogelijk nog als je stopt met BV?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 10:38:21 #61
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159487086
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:30 schreef hetzusjevan het volgende:

Praktische vraag: Verandert je BH maat mogelijk nog als je stopt met BV?
Ik mag toch hopen van wel... heb nu F, vroeger D en hoop dat ik ooit wel weer eens in mijn oude bh's zal passen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159487217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:38 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van wel... heb nu F, vroeger D en hoop dat ik ooit wel weer eens in mijn oude bh's zal passen...
Hmm bij mij is er juist weinig veranderd qua maat, ik had E en ik heb nu ook voedingsbh's in E. Dus ik hoop eigenlijk niet dat het dalijk 2 cupmaten gaat krimpen bij wijze van, zou slecht zijn voor m'n portemonnee ;(.
pi_159489682
Ik heb 2,5 jaar borstvoeding gegeven en tijdens die periode maar ook erna gevarieerd in maten van D tot F, dus ja, je cupmaat kan zeker veranderen nadat je stopt.
pi_159490017
Ik begon op goede volle B voor mn zwangerschap, tijdens bv periode was hoogtepunten F. Nu mag ik blij zijn met een A cup bij de borst waar hij niet uit wilt drinken, de borst waar hij wel uit drinkt is nu rond de volle C kleine D. ;(
♥ J & S
pi_159498171
Help!

L. moest vanochtend na bij me aan de borst te hebben gedronken overgeven. Een enorme zure plons incluis kokhalzen enzo. De rest van de dag heeft ze afgekolfde melk en kunstvoeding gedronken en heeft ze nergens last van gehad. Toen ik haar net weer live voedde moest ze weer overgeven. Ik gok dat mijn melk dus niet helemaal lekker valt op het moment.

Hoe kan ik hier het best mee omgaan? 24 uur niet live drinken en kolven ofzo? Mijn afgekolfde melk van vandaag gooi ik wel weg geloof ik.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159498472
Goh G is dus niet de enige die spuugt na live voeding. Geen tips hier, wel sterkte, zo sneu, zeker als het echt zuur is
pi_159498540
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:33 schreef Krisvc het volgende:
Help!

L. moest vanochtend na bij me aan de borst te hebben gedronken overgeven. Een enorme zure plons incluis kokhalzen enzo. De rest van de dag heeft ze afgekolfde melk en kunstvoeding gedronken en heeft ze nergens last van gehad. Toen ik haar net weer live voedde moest ze weer overgeven. Ik gok dat mijn melk dus niet helemaal lekker valt op het moment.

Hoe kan ik hier het best mee omgaan? 24 uur niet live drinken en kolven ofzo? Mijn afgekolfde melk van vandaag gooi ik wel weg geloof ik.
Wat rot, heb je iets gegeten of ingenomen waar ze op reageert?
Ik herinner me van infobijeenkomst dat het per voedingsmiddel verschilt wanneer het uit je melk is, maar ik denk dat je met 24 uur wel een eind goed zit..
pi_159499206
Ik denk dat ze niet lekker reageert op de cayennepeper die ik gister heb gegeten. Ze reageert normaal niet op heet eten, maar dit is het enige wat ik kan verzinnen. Al het andere wat ik gister heb gegeten eet ik regelmatig.

Ze ligt nu op bed, zonder fles, want die wilde ze niet. En nu zit ik met een rotgevoel dat ze met honger in bed ligt ofzo. Al zal ze wel geen echte honger hebben, anders zou ze niet slapen gok ik.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159578419
Dat G minder drinkt heeft zijn weerslag op mijn kolven ;( ik heb vandaag net aan twee flesjes gekolfd. Meestal drinkt hij er ook maar twee, dat hoop ik maar, anders moet het aangevuld worden met kv (is geen ramp, ik weet het..)

Woensdag ga ik hem even wegen op het cb. Maar moet zeggen dat sinds ik niet meer zo vaak aanleg, hij niet meer zoveel heeft gespuugd dus blijkbaar heeft hij toch echt voldoende aan die incidentele voedingen. Vandaag op t kdv ook maar twee keer gedronken, en lekker lang geslapen
pi_159578517
Hoe is het gegaan Krisvc? Was het echt de cayennepeper?

Ik zag nog in het vorige topic de vraag van LuDann hoe het flesvoeden kan leiden tot overgewicht.
In basis is het vrij eenvoudig: de fles stroomt makkelijker dan een borst, tenzij therapeutisch gegeven. Doordat de fles makkelijker stroomt, komt het 'vol'signaal een aantal slokken te laat aan, en zit er dus meer in de maag dan normaal. Plus, de zuigreflex wordt vaak aan de fles minder goed bevredigd, waardoor kindjes vaak gaan huilen als de fles leeg is, en verzorgers denken dat er meer in de fles moet. Als je zo structureel voedt, rek je de maag op. Waar deze eerst precies genoeg calorieën te verwerken kreeg, word dat dus structureel te veel. Voeden op schema zorgt er dan ook nog vaak voor dat kindjes niet leren naar hun hongersignaal te luisteren. Dit totaalplaatje kan zorgen voor overgewicht op latere leeftijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 02-02-2016 08:25:39 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159578730
En dit zien ze dan niet op het cb bij het wegen? Dus dat een baby ineens teveel aangekomen is?
pi_159578918
Niet de cayennepeper, waarschijnlijk het eendaagse buikvirus. Ik had hem zaterdag te pakken, man zondag. Dus ik gok dat het puur toeval was dat ze alleen bij de live voedingen over moest geven. Inmiddels weer een blije baby die aan de borst drinkt. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 1 februari 2016 @ 22:08:48 #73
409579 LuDann
All the way
pi_159582421
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:23 schreef Morretje het volgende:
Hoe is het gegaan Krisvc? Was het echt de cayennepeper?

Ik zag nog in het vorige topic de vraag van LuDann hoe het flesvoeden kan lijden tot overgewicht.
In basis is het vrij eenvoudig: de fles stroomt makkelijker dan een borst, tenzij therapeutisch gegeven. Doordat de fles makkelijker stroomt, komt het 'vol'signaal een aantal slokken te laat aan, en zit er dus meer in de maag dan normaal. Plus, de zuigreflex wordt vaak aan de fles minder goed bevredigd, waardoor kindjes vaak gaan huilen als de fles leeg is, en verzorgers denken dat er meer in de fles moet. Als je zo structureel voedt, rek je de maag op. Waar deze eerst precies genoeg calorieën te verwerken kreeg, word dat dus structureel te veel. Voeden op schema zorgt er dan ook nog vaak voor dat kindjes niet leren naar hun hongersignaal te luisteren. Dit totaalplaatje kan zorgen voor overgewicht op latere leeftijd.
Ik had inmiddels Kleintjes een email gestuurd en die zegt hetzelfde inderdaad:

quote:
Een kind heeft een mag ter grootte van zijn/haar vuist. Daar kun je best 160 ml in krijgen, maar dan rekt die maag enorm op. Deze wordt wel weer kleiner, maar rekt vervolgens weer enorm op… etc.
Uiteindelijk blijft de maag groter, groter dan de bedoeling is.
Daarbij krijgt een kind met 3 grote voedingen, 3 x een grote hoeveelheid energie.
Een te grote maag en een gewenning aan weinig frequente grote voedingen, veroorzaken een niet goed functionerend eigen honger-en verzadigingsgevoel. Het werkt op den duur het te veel nemen van eten in de hand. En dus overgewicht op korte en langere termijn.
Van zichzelf neemt een kind niet die grote hoeveelheden.
Dus: 6 x 80 is kindvriendelijker dan 3 x 160.
Zou je echt kindvriendelijk flesvoeden, dan bepaalt het kind de hoeveelheid, een kind kan dat.
Met Therapeutisch flesvoeden valt een hoop te bereiken
https://www.borstvoeding.(...)ezig/flesvoeden.html
pi_159588771
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:29 schreef Omentielvo het volgende:
En dit zien ze dan niet op het cb bij het wegen? Dus dat een baby ineens teveel aangekomen is?
In het geval van babies die met moedermelk gevoed worden waarschijnlijk niet of laat, omdat ze een verkeerde curve gebruiken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 2 februari 2016 @ 08:28:33 #75
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159588807
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 08:24 schreef Morretje het volgende:

[..]

In het geval van babies die met moedermelk gevoed worden waarschijnlijk niet of laat, omdat ze een verkeerde curve gebruiken.
Onze baby krijgt bv, en die steekt nu boven de curve uit (6 mnd). Ze zeggen wel elke keer dat ze te zwaar is.... Maarvis het nu echt zo dat je met bv nooit teveel kan geven?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159588852
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 08:28 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Onze baby krijgt bv, en die steekt nu boven de curve uit (6 mnd). Ze zeggen wel elke keer dat ze te zwaar is.... Maarvis het nu echt zo dat je met bv nooit teveel kan geven?
Aan de borst te veel drinken is alleen in bijzondere gevallen (bijv om pijn weg te drinken, forse overproductie), als je je kleintje op verzoek voed loop je erg weinig kans dat ze zich overeten. Moedermelk in de fles kun je dus wel overvoeden.
Heb je de WHO-curve al eens ingevuld? Ik denk dat het lijntje er dan wel eens minder erg uit zal zien. Wil je die eens posten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:04:10 #77
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159589172
Bij dezen. Bij beide grafieken net over de bovenste lijn. Overigens vond de arts het verder prima, ze is erg sterk. Alleen kan het zijn dat ze rollen hierdoor lastig vindt, omdat haar armen het gewicht niet omhoog kunnen duwen. Lengte is 68,4 cm, dus niet superlang.




[ Bericht 74% gewijzigd door SaskiaR op 02-02-2016 12:41:22 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 13:49:58 #78
409579 LuDann
All the way
pi_159594440
Ik vind het een fantastische grafiek, Saskia. :D Monsterbaby. O+

Ik heb toen ik Wolk vanochtend afzette een heel verhaal gehouden over hoe belangrijk het is dat ze geen te grote voedingen krijgt. Heb allemaal kleine zakjes meegegeven ook. Kijk ik rond een uur of 12 in de app (ik kan daar alle slaapjes en voedingen zien), staat daar dat haar eerste voeding 170 was en een half uur later weer 40.

Ik helemaal pissig opgebeld natuurlijk, 210 is zeg maar de grootste voeding die ze ooit gehad heeft en dat dan meteen na mijn uiteenzetting over kleinere voedingen. Was het gelukkig een foutje. :P Moest 70 staan.

Ze heeft nu 3 voedingen gehad, van 70, 40 en 110. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 02-02-2016 14:16:10 ]
pi_159594947
Is een van deze twee de who-curve Saskia? En ziet haar lengtecurve er vergelijkbaar uit qua vorm?

Goed bezig LuDann, fijn dat er naar je geluisterd is!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 2 februari 2016 @ 14:27:01 #80
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159595367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:08 schreef Morretje het volgende:
Is een van deze twee de who-curve Saskia? En ziet haar lengtecurve er vergelijkbaar uit qua vorm?

Goed bezig LuDann, fijn dat er naar je geluisterd is!
De bovenste is de WHO, ja. Lengte is niet zo extreem, daar zit ze bij beide op de plus 1.
Maargoed, zolang ze zich goed ontwikkelt en vrolijk is vind ik het prima hoor :) Omnomnomnom! :Y)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159618063
Lijkt me ook prima Saskia als het gewoon goed gaat verder!

Ludann fijn dat ze er toch meteen wat mee gedaan hadden.

Soms wil ik er graag vanaf in de nacht, maar wat is het soms ook makkelijk en fijn troosten, als ze niet goed slaapt, als ze ziek is. Zo fijn dat het nog kan. En vanochtend zei ze heel lief 'melk' en dan zo'n gelukkig hoofdje als het dan kan O+
pi_159618775
Gistermorgen heb ik voor het laatst gevoed. Gistermiddag heeft ze nog gevraagd, maar heb ik geweigerd. Sindsdien heeft ze niet meer gevraagd, zelfs net bij het slapen gaan niet... Zullen we de WHO-norm dan nét niet gaan redden?
pi_159624593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:11 schreef WupWup het volgende:
Gistermorgen heb ik voor het laatst gevoed. Gistermiddag heeft ze nog gevraagd, maar heb ik geweigerd. Sindsdien heeft ze niet meer gevraagd, zelfs net bij het slapen gaan niet... Zullen we de WHO-norm dan nét niet gaan redden?
Hoe lang duurt dat nog? En vind je het zelf ok? Bijna de WHO-norm is ook iets om trots op te zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159624985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:11 schreef WupWup het volgende:
Gistermorgen heb ik voor het laatst gevoed. Gistermiddag heeft ze nog gevraagd, maar heb ik geweigerd. Sindsdien heeft ze niet meer gevraagd, zelfs net bij het slapen gaan niet... Zullen we de WHO-norm dan nét niet gaan redden?
Als je nog vriezervoorraad hebt zou ik smokkelen en elke dag een ijsklontje melk in d'r drinken doen. :P

Maar wow, al bijna de WHO norm, wat geweldig. *O*
pi_159626185
Vind je het zelf ok, Wup?

Wat doen jullie met baby's die snel afgeleid zijn tijdens het voeden? Ik kan geen slok water drinken zonder dat hij loslaat, zich omdraait en m'n glas naar z'n mond probeert te brengen. Laatst zat ik in een restaurant, en daar zaten zwarte stippen op de witte muur. Dat was natuurlijk zo interessant dat hij niet normaal kon drinken..

Ik vind het leuk hoor, dat de wereld ontdekken. Maar, rustig voeden is ook fijn!
pi_159626672
Ik doe G een hydrofiel over zijn hoofdje
pi_159645872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Als je nog vriezervoorraad hebt zou ik smokkelen en elke dag een ijsklontje melk in d'r drinken doen. :P

Maar wow, al bijna de WHO norm, wat geweldig. *O*
_O-

Maar, Fokwet :') Ze heeft vanmorgen weer gedronken. Ik zou het overigens prima vinden als ze stopte, 2 jaar is goed. De oudste heeft 2,5 jaar gedronken en toen was ík het zat. Ik heb niet de behoefte om die periode per sé te evenaren ofzo.
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:03:01 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159646982
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Vind je het zelf ok, Wup?

Wat doen jullie met baby's die snel afgeleid zijn tijdens het voeden? Ik kan geen slok water drinken zonder dat hij loslaat, zich omdraait en m'n glas naar z'n mond probeert te brengen. Laatst zat ik in een restaurant, en daar zaten zwarte stippen op de witte muur. Dat was natuurlijk zo interessant dat hij niet normaal kon drinken..

Ik vind het leuk hoor, dat de wereld ontdekken. Maar, rustig voeden is ook fijn!
Sja... vaak kleine beetjes voeden wordt t dan :') Of even een rustige ruimte opzoeken. Totaal onhandig, maar t wordt wel weer rustiger hoor!
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:04:52 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159647030
Haha Wup, wanneer is ze jarig? Hier leek t volgens mij wel 3x alsof de laatste keer geweest was, en dan toch nog weer...
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:29:44 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159647663
Haha Wup O+.

Ik had laatst zoiets stoms, kuiken deed me pijn en toen zei ik dat het borstje nu stuk was. En daar moest hij van huilen en ik ook. En toen liep het zo dat hij die avond en de dag er na niet meer bij mij dronk, en toen was ik heel verdrietig dat 'de laatste keer' misschien wel was geweest en zo rot was gestopt ;(.
En daarna dronk hij de volgende ochtend weer lekker O+.

Ik merk dat ik wel uitkijk naar die 2e verjaardag. Eigenlijk wil ik er mee stoppen, maar vind het dan stom om nét niet aan de WHO norm te komen. Maar na zijn verjaardag gaan we echt wel stoppen, ik ben er enorm klaar mee.... :@.
KuikenGuppy
pi_159648251
Hier de WHO-norm gehaald, maar ik moet zeggen dat ik me eigenlijk niet meer een borstvoedende moeder voel. I drinkt nog wel (al zal de hoeveelheid echt minimaal zijn, want volgens mij heb ik nog maar weinig melk), maar ook heel onvoorspelbaar. Vaak óf 's ochtends óf 's avonds, soms heel kort, soms wat langer. Soms ook een dag niet. Ik ben er eigenlijk ook helemaal niet mee bezig. Ik heb het idee dat zij het vooral knus vindt, en dat ze het vooral wil op momenten dat ze bij mij wil zijn en tot rust wil komen. Het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit, geloof ik. Ik vraag me alleen af wie van ons nu uiteindelijk de knoop zal doorhakken, zij of ik, maar dat vraag ik me al een jaar lang af. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159648743
Het lijkt me heel bijzonder, zo lang voeden, maar ik kan me wel voorstellen dat het op een gegeven moment ook wel klaar is. Het lijkt me prettig als het dan gewoon zachtjes op een einde loopt.

Ik kom even trots grafiekjes showen. We zijn nu ongeveer een maand bezig met proberen het gewicht van Wolk op pijl te krijgen met droomvoedingen, borstcompressie en 3 keer daags borstvoedingsroom geven op een lepeltje. Gelukkig met resultaat. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenste is de grafiek van het CB, de onderste is de WHO curve.
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:23:55 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159650860
Oh wat fijn dat t zoden aan de dijk zet LuDann! ^O^
pi_159651089
Yes LuDann *O* en Wolk *O*
pi_159652276
Bedankt. O+
pi_159653620
Yaaay! Wat fijn ludann!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159653737
Goed bezig dus!!! Wat een geruststelling zal dat zijn *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159655487
Ja, het is zeker een geruststelling! Kennelijk ligt het dus toch aan een probleem zoals overproductie of niet goed op elkaar afgestemd zijn (misschien door stress, heeft toch het feit dat ik 3 weken na haar geboorte weer aan de slag moest nog zijn weerslag). Ik heb het Kleintjes gevraagd, hij weet niet precies waaraan zoiets ligt maar wel dat het vaak bij een tweede kindje beter gaat.

Ik ben wel blij dat we zo op vaste voeding overgaan, want die lepeltjes room gaan er echt niet meer in. Ze wil alles zelf doen maar ze knoeit te veel. Ik heb geen hele voorraden van het spul meer liggen dus helaas kan ik haar niet zelf wat laten aanklooien. Straks kan ik het dan op een stukje brood smeren bijvoorbeeld en ook in de vorm van gewone roomboter kan ze wat extra calorieen binnenkrijgen.

Ik heb nog 1 liter over van de 5 liter melk die in de koelkast lag, ben heel blij dat dit kon zo met die voorraad.
pi_159655993
LuDann *O* wat goed! Zie je wel, helemaal niets mis met je kleine vrolijke lieve babietje! O+
  donderdag 4 februari 2016 @ 20:34:34 #100
409579 LuDann
All the way
pi_159661122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 17:34 schreef Cassandra87 het volgende:
LuDann *O* wat goed! Zie je wel, helemaal niets mis met je kleine vrolijke lieve babietje! O+
Dank je. O+ Ben zo trots op mijn ukje. O+
pi_159661202
Mooi om te zien, LuDann. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159666473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:04 schreef LadyBlack het volgende:
Haha Wup, wanneer is ze jarig? Hier leek t volgens mij wel 3x alsof de laatste keer geweest was, en dan toch nog weer...
13 februari! Bijna-bijna!

LuDann, gaat goed zeg! Wat fijn dat je zo'n resultaat ziet ervan.
pi_159666543
Top, LuDann! Ga zo door samen! :)

J (bijna 10 mnd) drinkt de laatste weken op het kdv zijn fles niet meer leeg (gekolfde melk vers of uit de diepvries, of fv maakt geen verschil). Thuis drinkt hij nog ongeveer elke 4 uur, dus dat houden ze op het kdv ook aan. Hij krijgt intussen wel wat meer binnen van de bijvoeding (1/2 a 1 stuk fruit, 1 snee brood, groenten wisselend) en wil vaak best nog een slokje water als hij de fles of borst niet meer wil.
Kan ik hier in meegaan en de porties melk voor in de fles kleiner maken? Of moet ik me zorgen maken? Wie heeft hier ervaring mee?
pi_159672811
Good busy LuDann! ^O^

Hier een klein probleempje: het kolven op het werk gaat niet zo heel erg lekker. Had gisteren niet genoeg om het de dag erna te redden. Dus het eerste zakje kunstvoeding aangebroken door lief. Maar meneer belieft geen oplosmelk. Niet. (Sabbelsabbel-freeze-"dafuq papa, wat is dit voor gif"-weigert fles en heeft liever honger).

Pffff, ik wil er van alles aan doen om bv te blijven geven, maar ik word schijtzenuwachtig van het idee dat er geen plan B is als het kolven niet lukt. :{
pi_159672817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 06:35 schreef Sara82 het volgende:
Good busy LuDann! ^O^

Hier een klein probleempje: het kolven op het werk gaat niet zo heel erg lekker. Had gisteren niet genoeg om het de dag erna te redden. Dus het eerste zakje kunstvoeding aangebroken door lief. Maar meneer belieft geen oplosmelk. Niet. (Sabbelsabbel-freeze-"dafuq papa, wat is dit voor gif"-weigert fles en heeft liever honger).

Pffff, ik wil er van alles aan doen om bv te blijven geven, maar ik word schijtzenuwachtig van het idee dat er geen plan B is als het kolven niet lukt. :{
Dat was hier ook zo, geen kunstvoeding willen. We hadden nutrilon eerst, maar dat ging er echt niet in. Nog geprobeerd om het te mengen met bv, maar ook daar trapte 'ie niet in.

Maar! Er is hoop; ik heb de nutrilon weggegooid en hero baby gehaald. Dat eerst een keer gemengd (1/3 kv, 2/3e bv) en dat dronk 'ie wel. Toen nog een keer gemengd (1/2 bv, 1/2 kv¤ ging er ook in. Inmiddels drinkt 'ie het ook gewoon "puur" weg.
pi_159673238
Oh, zit daar veel verschil in ja? Het was inderdaad een zakje nutrilon. Eens even kijken of ze Hero ook in miniverpakkingen hebben, want ik wil de "gebruiksdrempel" lekker hoog houden.
pi_159674316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:27 schreef Sara82 het volgende:
Oh, zit daar veel verschil in ja? Het was inderdaad een zakje nutrilon. Eens even kijken of ze Hero ook in miniverpakkingen hebben, want ik wil de "gebruiksdrempel" lekker hoog houden.
Kennelijk voor baby'tjes wel. W. moet echt geen nutrilon, maar Hero gaat erin als zoete koek :P .

Ik heb een pak van 180 gram gekocht; hadden ze gewoon hier bij de drogist. Kostte 2,50 ofzo.
pi_159675721
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 06:40 schreef silliegirl het volgende:
at was hier ook zo, geen kunstvoeding willen. We hadden nutrilon eerst, maar dat ging er echt niet in. Nog geprobeerd om het te mengen met bv, maar ook daar trapte 'ie niet in.
Huh? Je bent toch nog niet aan het werk? Ik dacht dat je nog 100% bv gaf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 06:35 schreef Sara82 het volgende:
Hier een klein probleempje: het kolven op het werk gaat niet zo heel erg lekker. Had gisteren niet genoeg om het de dag erna te redden. Dus het eerste zakje kunstvoeding aangebroken door lief. Maar meneer belieft geen oplosmelk. Niet. (Sabbelsabbel-freeze-"dafuq papa, wat is dit voor gif"-weigert fles en heeft liever honger).

Hier nog geen kv nodig gehad, maar ik zou ook proberen wat Sillie aangaf, of had je dat al gedaan? Mengen met bv ipv volledig kv aanbieden.

En puur uit nieuwsgierigheid (ik moet er maandag over een week ook aan geloven). Hoeveel drinkt jouw kleine man? En hoe vaak kolf je nu?
pi_159676601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:26 schreef Hupje het volgende:
Top, LuDann! Ga zo door samen! :)

J (bijna 10 mnd) drinkt de laatste weken op het kdv zijn fles niet meer leeg (gekolfde melk vers of uit de diepvries, of fv maakt geen verschil). Thuis drinkt hij nog ongeveer elke 4 uur, dus dat houden ze op het kdv ook aan. Hij krijgt intussen wel wat meer binnen van de bijvoeding (1/2 a 1 stuk fruit, 1 snee brood, groenten wisselend) en wil vaak best nog een slokje water als hij de fles of borst niet meer wil.
Kan ik hier in meegaan en de porties melk voor in de fles kleiner maken? Of moet ik me zorgen maken? Wie heeft hier ervaring mee?
Hier ging het net zo. We hebben voor kleinere porties gekozen en we bieden hem de bv nu koud aan. Warm hoeft hij het niet, uit de koelkast wel. :')
pi_159677445
Ik ben bij een lk in dongen geweest vandaag, omdat het kolven niet geheel pijnloos ging en ik vorige week bij vlagen maar 60cc kolfde in totaal.
Bleek mijn borstschelp véél te groot te zijn. Die was me dus door mijn vorige lk aangeraden.
Maar ik heb wel een andere kolf, een die op accu kolft, erg handig bij een gedeelde kolfruimte. Ik kreeg hiermee dezelfde opbrengst in kortere tijd, kan m per borst afzonderlijk instellen en heb voor t eerst de harde schijven in mijn borst leeg gekolfd. Dus nu moet ik tot een jaar voeden om de kosten eruit te halen :')
pi_159679379
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:34 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Huh? Je bent toch nog niet aan het werk? Ik dacht dat je nog 100% bv gaf.

In principe geef ik 100% bv hoor, maar het kwam een keer zo uit dat er een fles gegeven moest en er niet genoeg gekolfd was, dus hadden we er nutrilon in gedaan. Dat was zo'n drama dat ik toen dacht "ja maar wacht even, wat nu als ik een keer niet genoeg kan kolven?". Toen ben ik dus de oefenflesjes wat gaan mengen. Maar hij krijgt nu 2 of 3 keer per week een fles, de rest is live.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:33:21 #112
409579 LuDann
All the way
pi_159680572
Zo Cassandra, jij blijft ook bezig zeg. Wat een wisselend advies steeds! Kost je handen vol geld zo te lezen, ik hoop dat het nu eens goed gaat. Fijn in ieder geval dat je nieuwe kolf zo goed bevalt, wat voor eentje is het?

Sillie, geef je nu nog oefenflesjes en zit daar nutrilon in? Want met het bijvoeden met kunstvoeding help je langzaam maar zeker je productie om zeep. Het is een vicieuze cirkel, je geeft kunstvoeding waardoor je minder produceert, waardoor je weer meer kunstvoeding geeft en je weer minder produceert, etc. Als de flesjes niet nodig zijn zou ik het laten. Met live voedingen kun je goed op elkaar afgestemd raken, met kolven lukt dat veel minder goed.
pi_159680754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:33 schreef LuDann het volgende:
Zo Cassandra, jij blijft ook bezig zeg. Wat een wisselend advies steeds! Kost je handen vol geld zo te lezen, ik hoop dat het nu eens goed gaat. Fijn in ieder geval dat je nieuwe kolf zo goed bevalt, wat voor eentje is het?

Sillie, geef je nu nog oefenflesjes en zit daar nutrilon in? Want met het bijvoeden met kunstvoeding help je langzaam maar zeker je productie om zeep. Het is een vicieuze cirkel, je geeft kunstvoeding waardoor je minder produceert, waardoor je weer meer kunstvoeding geeft en je weer minder produceert, etc. Als de flesjes niet nodig zijn zou ik het laten. Met live voedingen kun je goed op elkaar afgestemd raken, met kolven lukt dat veel minder goed.
Valt mee hoor, 't is niet dat 'ie liters kv opheeft inmiddels. Ik wilde alleen dat 'ie het eventueel KAN drinken als ik er niet ben en er even geen bv voor handen is.
Oefenflessen; afgelopen week eigenlijk niet. Alleen op het kdv (om te wennen) van de week heeft ie flessen op (met gekolfde bv uit de voorraad).
Als ik zelf oefende met kv kolfde ik zelf, en vroor dat dan in, maar dat heb ik misschien 3 keer gedaan in totaal. Voor de rest drinkt 'ie live :)
pi_159681958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:33 schreef LuDann het volgende:
Zo Cassandra, jij blijft ook bezig zeg. Wat een wisselend advies steeds! Kost je handen vol geld zo te lezen, ik hoop dat het nu eens goed gaat. Fijn in ieder geval dat je nieuwe kolf zo goed bevalt, wat voor eentje is het?

Sillie, geef je nu nog oefenflesjes en zit daar nutrilon in? Want met het bijvoeden met kunstvoeding help je langzaam maar zeker je productie om zeep. Het is een vicieuze cirkel, je geeft kunstvoeding waardoor je minder produceert, waardoor je weer meer kunstvoeding geeft en je weer minder produceert, etc. Als de flesjes niet nodig zijn zou ik het laten. Met live voedingen kun je goed op elkaar afgestemd raken, met kolven lukt dat veel minder goed.
heb het er wel voor over als ik daarvoor genoeg melk blijf houden en gekolfd krijg. Ik wil echt zo lang mogelijk bv blijven geven.
Ik heb de Horigen gekocht :)
pi_159682008
Ah op die manier Sillie. Hier weigert ze op sommige momenten zomaar ineens de fles en het volgende moment accepteert ze het wel, heb de vinger er nog niet echt op kunnen leggen waar dit door komt. Vandaag heb ik 150ml weg moeten gooien. ;( Die had ik nog in de koelkast staan, dat geprobeerd te geven ipv een live voeding, maar helaas ze weigerde; krijsen!

Ik heb nu 18 ingevroren flesjes van 150/160ml. *O* Ik ga tot 20 en dan stop ik, want anders heb ik straks geen lege flesjes meer voor op het werk.
pi_159682011
Oefenflesjes bleken hier niet nodig. Ik had kv van etos maar uiteindelijk noodverpakkingen van Nutrilon gehaald omdat ik het zonde vond in geval van nood kv open te maken en dat eens in de maand nodig te hebben. Maar tot nu toe kolf ik net genoeg en houd ik soms zelfs een beetje over. Voor ik ging werken weigerde hij plots de fles, op de opvang heeft hij altijd goed gedronken. Alsof hij wist dat hij nu niet anders kon.
pi_159684079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:34 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Huh? Je bent toch nog niet aan het werk? Ik dacht dat je nog 100% bv gaf.

[..]

Hier nog geen kv nodig gehad, maar ik zou ook proberen wat Sillie aangaf, of had je dat al gedaan? Mengen met bv ipv volledig kv aanbieden.

En puur uit nieuwsgierigheid (ik moet er maandag over een week ook aan geloven). Hoeveel drinkt jouw kleine man? En hoe vaak kolf je nu?
Mjah, maar ik ben inderdaad zo bang dat mijn productie door mengen te laag wordt. Die KV was voor uiterste nood, en was na 3 werkdagen al nodig :'( . (of nou ja, niet dus, hij wachtte liever :) )

Hij drinkt nog wel iets van 8/9 keer per dag. Gekolfd 100 ml per keer. (Is ook niet veul geloof ik he, als ik dat hier zo lees... Maar vol is vol...)

Kolf op het werk 2 keer. 1 keer beide borsten en de laatste keer 1 borst. (Anders heb ik niet genoeg voor als ik thuis ben) opbrengst 150 tot 225 per dag. -O-
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:13:06 #118
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159684432
Heb je al geprobeerd met wat trucjes je kolfopbrengst te verhogen, Sara?
Hier staan wat nuttige tips: https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/afkolven3.html

Ik zou me geen zorgen maken of je wel genoeg hebt na het kolven. Dat reguleert zichzelf wel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:19:17 #119
409579 LuDann
All the way
pi_159684546
Anderhalf keer kolven is ook vrij weinig, ik zou er ook niet genoeg opbrengt van hebben.

Idealiter zou je, wil je je productie op pijl houden, even vaak moeten kolven als je baby normaal gesproken drinkt. Is het mogelijk om een keer extra te kolven? Twee keer (of anderhalf, in jouw geval) is voor de meeste vrouwen niet genoeg.
pi_159684644
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:50 schreef JantinaGr het volgende:
Ah op die manier Sillie. Hier weigert ze op sommige momenten zomaar ineens de fles en het volgende moment accepteert ze het wel, heb de vinger er nog niet echt op kunnen leggen waar dit door komt. Vandaag heb ik 150ml weg moeten gooien. ;( Die had ik nog in de koelkast staan, dat geprobeerd te geven ipv een live voeding, maar helaas ze weigerde; krijsen!

Ik heb nu 18 ingevroren flesjes van 150/160ml. *O* Ik ga tot 20 en dan stop ik, want anders heb ik straks geen lege flesjes meer voor op het werk.
Hier is het volgens mij echt het honger-gehalte. Bij écht honger gaat die fles er zo in, maar bij *ik wil gewoon quality time met mama-*, er zit een
luier-dwars- of *ik ben gewoon moe-*honger hoeft 'ie echt die fles niet.

Ik heb inmiddels een liter of 3 in de vriezer, dus ik kolf al niet meer bewust voor de voorraad. Maar goed, nu slaapt W. 'S avonds ineens al vanaf 19:00 ipv al dat clusteren, dus ik heb elke keer om 21:00 ploftieten :') . Ik probeer er niks aan te doen, maar 't is soms echt niet te doen. Dan kolf ik toch even de druk er af; das opzich ook goed voor de voorraad.

Sara: ik weet niet hoe lang je werkdagen zijn, maar hoeveel voedingen heeft T als je dan weg bent? Als hij 3 keer drinkt bijv. kan jij misschien ook beter 3 keer kolven?
En wat mariposas zegt; je borsten "vullen" snel weer. Volgens mij heb je na een uur weer voldoende voor een voeding..
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:37:27 #121
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159684925
Ik liep vanmiddag de kolfruimte binnen, hebben ze 't helemaal gepimpt! Echt super tof. Stond alleen een bureaustoel en koelkast, nu schilderijtjes, een sidetable en geurdingetjes en een kunststof stoel. Er zijn vrij veel kolvers bij ons op werk. Vind het echt leuk dat ze ons niet als een last zien maar juist alles er aan doen om ons zo goed mogelijk te faciliteren. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159684934
Nou, ik werk dus 's nachts. (23:00 tot 7:00) En 's nachts drinkt hij normaal twee borsten. Ik kolf er nu 3. Niet genoeg dus? Poe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zijn je borsten na een uur weer vol ja? Zo voelt het niet. Weer wat geleerd.
pi_159684954
Wat supertof Mariposas!
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:43:16 #124
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159685079
Oh, dat kolft ook niet echt rustig nee.... Ik kan me voorstellen dat je dan snel-snel wilt zijn. Kan je de pieper zo wegleggen dat je alleen alarm-meldingen hoort?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:47:13 #125
409579 LuDann
All the way
pi_159685170
Wat fijn Mariposas, goed geregeld.

Sara, wanneer krijg je kleine een flesje, alleen 's nachts of ook overdag? En draai je wisseldiensten of werk je altijd op die tijden?
pi_159685584
Dat is inderdaad tof Mariposas!

Ik kan me goed voorstellen dat het niet rustig kolft Sara.
Ik heb een paar keer binnen een uur na het kolven gevoed en dat ging zonder problemen.
Kan het zijn dat je ook een beetje moet wennen aan de situatie waarin je kolft?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:13:39 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159685801
Dat lijkt me ook erg stressvol kolven Sara :{

Ik zou proberen om er thuis ook een soort routine van te maken. Ik kolfde een hele tijd thuis voordat ik naar bed ging. Gewoon elke avond.

Oh en inderdaad, gewoon 2 borsten kolven voor je naar huis gaat. Je kindje krijgt er echt wel wat uit hoor! En anders komt hij even later wel nog een keer. Allemaal gratis extra stimulans ^O^
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:12:39 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159687402
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:29 schreef Burdie het volgende:
Haha Wup O+.

Ik had laatst zoiets stoms, kuiken deed me pijn en toen zei ik dat het borstje nu stuk was. En daar moest hij van huilen en ik ook. En toen liep het zo dat hij die avond en de dag er na niet meer bij mij dronk, en toen was ik heel verdrietig dat 'de laatste keer' misschien wel was geweest en zo rot was gestopt ;(.
En daarna dronk hij de volgende ochtend weer lekker O+.

Ik merk dat ik wel uitkijk naar die 2e verjaardag. Eigenlijk wil ik er mee stoppen, maar vind het dan stom om nét niet aan de WHO norm te komen. Maar na zijn verjaardag gaan we echt wel stoppen, ik ben er enorm klaar mee.... :@.
_O- Zo herkenbaar deze gedachtengang :D Behalve dat de WHO-norm nog 4,5 maand duurt. Maar dat klaar ermee zijn en eigenlijk willen stoppen (want pijn en er komt toch niet echt meer melk) en aan de andere kant toch balen als hij een keer overslaat en toch vinden dat je die twee jaar "moet" halen... :+

Ik denk steeds: die paar maanden kan ik nog wel doorgaan (heb namelijk niet echt de indruk dat Lucas van plan is te stoppen voorlopig) en daarna is er weer een nieuwe beeb natuurlijk. Dus dan zijn de tepels hopelijk nog gewend aan het zuiggeweld :+

Dit was vanmiddag en dan geniet ik toch weer echt even van het moment O+



Wup spannend! Ik hoop dat je hem haalt, is toch een momentje O+ En eerder ook al 2,5 jaar _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:14:18 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159687447
Lieve foto, Chanty O+.
KuikenGuppy
pi_159710851
Cassandra, fijn dat je meer opbrengst hebt met de nieuwe adviezen! Ga je dat ook nog teruggeven aan de vorige lk, dat het geen goed advies was?

Klinkt goed, Mariposas!
Ik hoef de kolfruimte (verbouwde douche) niet meer te delen, maar ben intussen ook het kolven aan het afbouwen.

Mooie foto, Chanty!

Sara, succes. Hopelijk is het een kwestie van wennen.
pi_159750386
Ik heb de laatste nota nog niet betaald zag ik net maar ze zijn nog niet gaan klagen :') ik ga zeker nog wel terugkoppeling geven.

Vandaag voor het eerst op het werk gekolfd met nieuwe kolf. Twee en half uur na de voeding was de opbrengst na tien minuten kolfen, 220cc (gemiddelde normaal 130cc) ik ben dus zeer tevreden!
Hopelijk kan ik nu een voorraad opbouwen, na alle ellende ben ik duurder uit dan twee jaar kv kopen :') maar het geeft me wel moed om voorlopig door te gaan met de bv O+
  maandag 8 februari 2016 @ 12:15:43 #132
409579 LuDann
All the way
pi_159750745
Chanty, wat een schitterende foto! O+

Wat superfijn van de opbrengst Cassandra, wat een verschil zeg. Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn, met alle problemen die je tegen bent gekomen ben je gewoon nog steeds aan het borstvoeden.
  maandag 8 februari 2016 @ 12:54:12 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159751521
Ohhh Chanty, ik heb er heimwee naar, zo'n uitzicht O+

Wel mooi; vandeweek gooide E een fit 's ochtendsvroeg toen ik nog alleen in een onderbroek liep, dus ik nam haar op schoot in voedingshouding en ze werd instant zen O+ (zonder dat ze nou aanhapte ofzo, maar gewoon de geborgenheid blijkbaar!)
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:19:36 #134
409579 LuDann
All the way
pi_159776463
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:54 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhh Chanty, ik heb er heimwee naar, zo'n uitzicht O+

Wel mooi; vandeweek gooide E een fit 's ochtendsvroeg toen ik nog alleen in een onderbroek liep, dus ik nam haar op schoot in voedingshouding en ze werd instant zen O+ (zonder dat ze nou aanhapte ofzo, maar gewoon de geborgenheid blijkbaar!)
Oh, wat heerlijk. O+

Ik had zelf iets soortgelijks gisteravond. Ik was nogal gestressed want moest een deadline halen. Toen ben ik even met haar op bed gaan zitten voeden en ik voelde mezelf helemaal rustig worden. Heb daarna in een uurtje tijd in alle rust die opdracht afgemaakt, gestressed had ik er langer over gedaan.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:22:11 #135
409579 LuDann
All the way
pi_159776516
Oh jongens, zes maanden vandaag. O+ Wie had dat gedacht. Zes maanden borstvoeding!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:26:27 #136
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159776587
Gefeliciteerd Lu! Op naar de WHO-norm :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159776644
*O* voor Lu en Wolk!
pi_159778691
Zes maanden! *O*
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:41:13 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159781171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:19 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh, wat heerlijk. O+

Ik had zelf iets soortgelijks gisteravond. Ik was nogal gestressed want moest een deadline halen. Toen ben ik even met haar op bed gaan zitten voeden en ik voelde mezelf helemaal rustig worden. Heb daarna in een uurtje tijd in alle rust die opdracht afgemaakt, gestressed had ik er langer over gedaan.
Ook heel herkenbaar :Y O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:54:11 #140
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_159781470
Met hoeveel maanden mogen ze koemelk? En wat is het beste na borstvoeding? Hij is 9 maanden, dus dan wat kunstvoeding ook niet echt meer nodig toch?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_159781771
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:47 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn Mariposas, goed geregeld.

Sara, wanneer krijg je kleine een flesje, alleen 's nachts of ook overdag? En draai je wisseldiensten of werk je altijd op die tijden?
Draai bijna alleen nachtdiensten.
Heb altijd weinig eigenlijk, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik tussen de voedingen door kolfde. Maar als ik het ter vervanging doe van een live-voeding scheelt dat maar 20 cc ofzo.

Pieper alleen op alarm kan helaas niet.

Zal het artikeltje ff doorlezen zo.

Mooie foto Chanty! O+
pi_159781823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:54 schreef Vlindur het volgende:
Met hoeveel maanden mogen ze koemelk? En wat is het beste na borstvoeding? Hij is 9 maanden, dus dan wat kunstvoeding ook niet echt meer nodig toch?
Tot de eerste verjaardag is melk de hoofdvoeding, dus als je borstvoeding gaat vervangen, heb je kunstvoeding nodig. Gewone koemelk mag vanaf tien maanden, maar ik zou het alleen incidenteel geven, als extraatje.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:11:47 #143
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_159781865
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Tot de eerste verjaardag is melk de hoofdvoeding, dus als je borstvoeding gaat vervangen, heb je kunstvoeding nodig. Gewone koemelk mag vanaf tien maanden, maar ik zou het alleen incidenteel geven, als extraatje.
Dank je!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:49:51 #144
409579 LuDann
All the way
pi_159782895
Thanks. O+ WHO norm, here we come. :+ Eens zien hoe ver we komen. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Draai bijna alleen nachtdiensten.
Heb altijd weinig eigenlijk, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik tussen de voedingen door kolfde. Maar als ik het ter vervanging doe van een live-voeding scheelt dat maar 20 cc ofzo.

Pieper alleen op alarm kan helaas niet.

Zal het artikeltje ff doorlezen zo.

Mooie foto Chanty! O+
In principe produceren vrouwen 's nachts meer melk. Ik weet alleen niet of dat opgaat als je vooral nachtdiensten draait want ik kan me dan voorstellen dat je ritme dan wat omgedraaid is.

Ik denk dat de stress van je werk een grote invloed uitoefent op je productie. Ik denk dat stressvrij kolven voor een grotere opbrengst zou zorgen. Als dat dus niet kan zou ik proberen om een keer extra te kolven. De meeste baby's drinken 's nachts minder dan overdag (uitzonderingen daargelaten :') ) maar het gaat er uiteindelijk om dat je met kolven kunt bijhouden wat hij drinkt.
pi_159828307
Dat moment dat je productie knudde is omdat je ziek bent geweest en je met heel veel moeite een dag aan voedingen bij elkaar gekolfd hebt en je op de opvang komt en al je bakjes melk niet goed zijn dicht gedaan door je man en je dus een natte tas en lege bakjes hebt,....

:'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159829061
Wat klote Kris. -O-
  donderdag 11 februari 2016 @ 09:57:34 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159829161
Ahhhh Kris! -O-

KuikenGuppy
pi_159834670
Fuck zeg Kris. -O-

Update van het kolffront: vet zenuwachtig naar mijn werk omdat overdag het kolven niet lukte. (60 cc in 3 keer, asteblief zeg.) En er dus maar anderhalve portie in de koelkast stond. (Hij drinkt normaal 2 keer 's nachts.)
Niet nodig, want hoewel hij 3 keer kwam, dronk ie maar 20 cc per keer. ("Ah neuh, weer die fles, ik doe wel alsof ik slaap"). -O-

Het goede nieuws is dat ik vannacht genoeg gekolfd heb voor twee porties. Zelfs een keer 100 uit 1 tet! (Nu nog een baby die het wil, haha)
pi_159853732
Ja, ik geloof dat ik een beetje bemoedigende woorden nodig heb ofzo.

Mijn productie is bal op het moment. Ik doe er zo veel mogelijk aan om hem weer op te krikken en hoop dat dat gaat lukken, maar ik weet het zo net nog niet. Mijn borsten voelen de hele dag leeg. Ze drinkt dan ook de hele dag kleine beetjes, dus wellicht komt het daardoor. Kolven ging gister redelijk (3x 100 over een hele dag), maar vandaag krijg ik er nog geen 30 uit. Komt dat omdat ze zo veel drinkt en er dus gewoon even niks voorhanden is omdat ze zo veel drinkt? Voor nu zijn er in ieder geval kleinere kolfschelpen besteld omdat de M die ik nu heb gewoon echt te groot is geworden, wellicht dat dat nog iets veranderd.

Ik heb het gevoel dat het aflopende zaak is. Rationeel gezien zou ik dat niet erg vinden, ik heb altijd gezegd dat ik wel zou zien hoe lang het nog goed gaat en heb nooit een 'ik wil x maanden voeden' idee gehad. Maar emotioneel doet het meer met me dan ik wil. Het idee dat ik d'r blijf voeden maar ze honger heeft en niet genoeg krijgt vind ik daarentegen nog veel erger. Overigens heb ik geen probleem met kunstvoeding die ze krijgt, daar wordt ze net zo goed groot op. Maar het idee dat de borstvoeding over zou kunnen zijn doet me meer pijn dan ik van tevoren had gedacht.

Dus ik lees heel graag succesverhalen van mamma's die hun teruglopende productie tussen de 6-8 maanden weer op hebben weten te krikken en daarna gelukkig door hebben gevoed. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159854112
Misschien heb je niet meer voldoende productie om haar honger helemaal te stillen, maar als je productie wel stabiel is, kun je doorvoeden zoals je nu doet en het combineren met kunstvoeding (en nu ook bijvoeding, neem ik aan?) Om je productie op peil te houden, wel vaak genoeg aanleggen natuurlijk (altijd eerst aanleggen voordat je iets anders aanbiedt bijv) en kolven als je denkt dat dit nodig is.

Ik denk dat het ook belangrijk is om te bedenken wat bv, naast dat het honger stilt, nog meer voor jullie betekent. Zijn er momenten op de dag dat ze echt heel graag bv wil, van die vaste momentjes waar jullie allebei van genieten? Je zou bijvoorbeeld ook kunnen kijken hoe je die vaste momenten kunt behouden, en dan verder overstappen op kunstvoeding.

Ik heb de indruk dat mijn eigen productie sinds I een jaar oud is nog maar weinig voorstelt, maar toch heb ik op die manier nu al meer dan een jaar toch bv kunnen geven. Omdat ik nog wel genoeg heb om op die momenten dat zij echt behoefte heeft (en dat is dan vooral mamahonger) iets te kunnen bieden, maar voor de honger of dorst doet ze het niet meer. Zo kan ze bijvoorbeeld een kwartier aan de borst liggen, zich losmaken om direct haar waterfles te pakken en even wat water te tanken. :P . Ik zie dat er nog wel melk uitkomt, maar veel zal het dus niet zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:06:36 #151
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159854708
Toen ik laatst een week ziek was, en L daarna ook een paar dagen ziek was en nauwelijks wilde drinken, lag mijn productie ook zowat stil. Ik heb nog nooit zulke slappe borsten gehad (leuk vooruitzicht voor als de bv echt afgelopen is :X). Ik was toen ook een beetje bang dat m'n productie helemaal om zeep was geholpen, maar toen wij allebei weer beter waren kwam het weer terug naar het oude niveau. Ik heb overigens niet extra gekolfd of extra (op mijn verzoek) aangelegd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159854983
Bij mij loopt het nu met 7.5 maand ook terug. Toen ik begon met kolven op mijm werk kwam er per kolfbeurt 2 x 150 uit en ging ik dus met 600 ml huiswaarts :D Those were the days...

Nu haal ik op een dag 300 ml. We teren langzaam in op de vriezervoorraad maar dat is oké. Ik vind het zelf wel erg prettig dat ik me niet zo'n zorgen meer hoef te maken om stuwing als ik eens een uur later ga kolven. Dit is veel rustiger.
pi_159855574
Bij mij liep het in die periode ook terug, met als dieptepunt toen ik twee dagen fulltime heb gekolfd toen ik niet bij N. was. Daarna had ik nog maar zo weinig melk voor haar, maar het was voor mij niet te doen om het weer op te gaan bouwen, aangezien ik dan ook weer op mijn werk zou moeten kolven. Dat wilde ik sowieso niet, omdat ik merkte dat mijn lessen er echt onder leden. Nu zijn we twee maanden verder en krijgt N. bijna volledig kv, met uitzondering van de nacht/vroege ochtendvoeding, dan drinkt ze nog heel zoet bij mij en ik geniet daar zo enorm van. O+ Ik zou het denk ik wel heel erg vinden als het écht voorbij zou zijn, maar dit is voor ons prima zo. O+
pi_159857224
Selvaria, dat is fijn zeg. Ik vind het erg mooi als je toch zo'n moment kunt behouden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:27:44 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159857330
Vergeet niet dat er rond 6 maanden regeldagen zitten, Kris!

Ik vond rond 6 maanden overigens verreweg het zwaarste moment qua bv, daarna ging kuiken al heel snel best veel bijvoeding eten en kwam het voor mijn gevoel weer veel meer in balans. En nu zitten we bijna aan de 2 jaar :). Maar rond 6 maanden had ik ook bijna er de brui aan gegeven ;).

Met kolven ben ik rond 8-9 maanden gestopt, toen kwam er frustrerend weinig meer uit.
KuikenGuppy
  vrijdag 12 februari 2016 @ 13:25:58 #156
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159858570
L van Kris is inmiddels al 7 maanden.

Ik kolf ook minder dan 2 maanden geleden, en stuwing heb ik nooit meer (toevallig laatst wel toen productie weer op gang kwam). Toen ik maandag de hele middag zittingen had heb ik ook niet gekolfd, ging prima.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159858824
Bedankt voor alle reacties!

Ik hoop van harte dat het lukt zoals jullie het zeggen. Ik ben bang dat als ik meer kunstvoeding geef, ze minder vaak bij mij drinkt waardoor m'n productie alleen maar meer terugloopt. Het stukje bijvoeding klopt natuurlijk ook wel. Ze is al van 3x150 en fruithap op een dag opvang naar 2x150, fruithap, groentehap en een boterham gegaan. Maar zelfs die 2x150 krijg ik niet bij elkaar op de meeste dagen. Als ik gewoon 's ochtends en 's avonds live kan blijven voeden op dagen dat ik niet thuis ben, ben ik al hartstikke gelukkig.

Het voelt zo alles of niets. Ik loop ook ergens met het idee dat je pas vanaf 9 maanden je productie met minder kolven/aanleggen in stand kan houden. Weet niet of dat klopt en waar dat vandaan komt.

Ik hou nog even vol in ieder geval en geef d'r lekker een fles kv als ze echt nog honger lijkt te hebben - hoef ik me niet meer schuldig te voelen dat ze honger heeft.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159881108
Zijn hier liefhebbers voor een ketting met het oxitocine-molecuul? Ik wil deze gaan bestellen en kan er makkelijk nog een paar bestellen :) Zit nog te twijfelen of ik deze neem of de 'gouden'.

Over kettingen gesproken: ik heb van mijn ouders voor mijn verjaardag een ketting mogen uitzoeken waar moedermelk in wordt verwerkt O+ Ik heb eerst een kwartier zitten huilen voordat ik ze uberhaupt kon bedanken :')

Verder even niet bijgelezen, want ik ben nog even op socialmedia/forum-vakantie (maar vond dit wel even het vragen waard)
pi_159902399
Oh wauw bloesem wat een mooi cadeau! O+

Afbouw vragen, kan dat ook hier?

Zo ja ;): ik werd net wakker voor een voedmoment en heb echt giga volle borsten en ik voel diverse harde plekken ;(. Heb mini nu aan een kant liggen maar ze krijgt het niet weg dus geen kans dat ze de druk eraf kan drinken aan de andere kant.

Hoe los ik zulke momenten op zonder de productie aan te jagen? Druk eraf kolven + harde plekken eruit masseren of helemaal leeg kolven? Of de kleine toch van beide kanten een beetje laten drinken? Maar dan krijgt ze dus relatief veel voormelk binnen lijkt me, en dan komt ze wss sneller/vaker met alle gevolgen van dien?
pi_159902715
Zusje, ik denk dat ik de druk eraf zou kolven.

Ik moet morgen voor mijn werk op cursus naar een andere locatie en bedacht me vannacht ineens dat ik dan dus daar moet kolven :{. (Ben het kolven aan het afbouwen, maar helemaal zonder lukt nog net niet op zo'n lange dag) Ik zie er tegenop. Bah.
pi_159903059
Hmhm dat heb ik toenstraks idd maar gedaan.. moest toch nog 8 min kolven voor alle harde plekken eruit waren, 80ml uit die ene borst :X. Goed voor m'n vriezervoorraad :').

Ah ja kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Maar gewoon meteen even tegen iemand zeggen als je binnen komt en vragen waar dat kan, dan heb je het maar gehad. En oordopjes mee, muziekje op?
pi_159929678
*O* Stuwing! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159929777
Ik had al weinig productie, maar het is nog veel minder geworden toen S. een halve week de borst weigerde en hooguit 5 min wilde drinken bij mij. Nu drinkt hij weer graag bij mij, maar alleen mijn linkerborst. De rechter staat nu bijna droog :P

Hij krijgt 'volledig' kv, maar a.s. zondag al een half jaar tussendoortjes/voorgerechtjes/toetjes/troost/etc-borstvoeding *O* . En daar ben ik ook best wel trots op! En hij geniet er zo van O+ en ik ook.
pi_159945167
Vraagje :) ik zie een rood plekje op F's (21 mnd) lip, ik hoop zo dat het geen koortsuitslag is :X Zelf heb ik ze af en toe maar als ik er één heb zoen ik hem uiteraard niet.
Maar nu, als dit een koortslip is, kan dat kwaad met drinken??
pi_159945585
Een koortslip kan ook op je borst/tepel overgaan. Als je denkt dat hij een koortslip heeft, kun je overwegen om tijdelijk te kolven tot de blaasjes ingedroogd zijn.
pi_159946153
Vandaag voor het eerst gewerkt! En 2x gekolft. Opbrengst was 450ml. :D
Dochter dronk 2 keer een fles in de tijd dat ik aan het werk was, 270ml in totaal. Onze flesweigeraar dronk vandaag probleemloos. :D Eens zien hoe het de komende dagen gaat.
pi_159946465
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:27 schreef WupWup het volgende:
Een koortslip kan ook op je borst/tepel overgaan. Als je denkt dat hij een koortslip heeft, kun je overwegen om tijdelijk te kolven tot de blaasjes ingedroogd zijn.
Dankje Wup, ik was er al bang voor :X We houden het even heel goed in de gaten dan want herpes op m'n lip vind ik al erg genoeg :@
pi_159957267
Ik heb net op het kdv nog even nagevraagd; ze denken dat hij z'n lip gestoten heeft oid. Koortslippen bij zulke kleintjes zien ze eigenlijk nooit. Dat stelt me wel even gerust!

Hoe moet dat anders 's ochtends als er een dreumes in z'n bed staat, met z'n aap onder z'n arm, en die heel blij roept 'Mek dinkuuhhhhhh' O+
pi_159959666
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb net op het kdv nog even nagevraagd; ze denken dat hij z'n lip gestoten heeft oid. Koortslippen bij zulke kleintjes zien ze eigenlijk nooit. Dat stelt me wel even gerust!

Hoe moet dat anders 's ochtends als er een dreumes in z'n bed staat, met z'n aap onder z'n arm, en die heel blij roept 'Mek dinkuuhhhhhh' O+
Wat ontzettend lief! O+
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:41:55 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159961937
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Hoe moet dat anders 's ochtends als er een dreumes in z'n bed staat, met z'n aap onder z'n arm, en die heel blij roept 'Mek dinkuuhhhhhh' O+
O+ O+ O+.

Wij hebben de avond/nacht voeding afgebouwd, door te zeggen dat "de borstjes" ( :') ) al slapen.
Laatst heb ik, bij wijze van experiment, geinsinueerd dat "de borstjes" misschien in de ochtend een keer uitslapen. Dat werd Drama, stervende zwaan, vijf minuten hysterisch op de grond liggen huilen ;( :'). Met een "oh kijk, ze zijn toch wakker" was het opgelost, maar mên. Volgens mij voed ik op zijn 16e nog :').
KuikenGuppy
pi_159963451
Fazz, wat schattig O+

Haha Burdie, ik denk het ook ja. En dan biedt hij z'n maatjes wellicht ook een slok aan :9

Ik heb inmiddels weer een peuter aan de borst. Ze drinkt niet elke dag meer en vaak hoeft ze maar 1 kant. We zien wel hoe het loopt. :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:45:27 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159963509
Oja Wup, gefeliciteerd met je mini *O* O+ En met de WHO norm *O*.
KuikenGuppy
pi_159963583
Dank!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 14:04:23 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159963829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:42 schreef WupWup het volgende:
Fazz, wat schattig O+

Haha Burdie, ik denk het ook ja. En dan biedt hij z'n maatjes wellicht ook een slok aan :9

Ik heb inmiddels weer een peuter aan de borst. Ze drinkt niet elke dag meer en vaak hoeft ze maar 1 kant. We zien wel hoe het loopt. :)
Dus toch! ^O^

Gefeliciteerd *O*
pi_159966509
Vriend nam gisteren een voedingsbh voor mij mee bij de Lidl voor 5 euro.... Viel alleen ruim te groot!
Iemand interesse in overnemen anders breng ik hem terug. (Het is een 90D maar gok eerder richting 90/95E oid)

Stuur maar een dmmetje bij interesse!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:46:26 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159968673
Wup wat goed *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159977994
Wat goed Wup!

Burd, lees ik nu dat je er eigenlijk wel klaar mee bent? Hoe heb je die avond afgebouwd, een flesje als alternatief?
pi_159984562
Coccinelle wat fijn dat jullie al zes maanden genieten van slokjes tussendoor O+

JantinaGr mooie opbrengst!

Wup gefeliciteerd!

Ik heb G een ander flesje meegegeven. Toevallig past daar meer in. Hij gaat twee keer per week naar de go, en daar kreeg hij al twee keer per dag een grote fles, 150cc per keer. Nu met het nieuwe flesje heeft hij gisteren 1X 170 en 1x 190 gedronken. Het lijkt mij zo veel. Maar steeds als ik er wat van zeg wordt het weggewuifd. Hij heeft het nodig omdat hij vrij groot is, als ze minder geeft blijft hij honger houden. Als ik zeg dat hij op het kdv 120 per keer drinkt zegt ze dat kan je niet vergelijken. En deze hoeveelheden zijn normaal voor een baby van vier maanden, ze heeft al jaren ervaring, is echt beter om minder vaak maar wel meer te drinken. (ja met kv komt dat vaker voor die hoeveelheden, snap nog steeds niet het verschil)

Aan de andere kant voed ik nog steeds op verzoek, hij krijgt voldoende binnen, ik kolf ook nog voldoende tot nu toe. Maar ik vind het wel bloedirritant dat al mijn opmerkingen worden weggewuifd. Verder is ze wel top hoor, en G heeft het echt ontzettend naar zijn zin
pi_159984676
Gefeliciteerd Wup!! *O*
pi_159984828
Cassandra. Welk flesje geef je nu mee dan?
Hier nog steeds de dr. Browns met speen 2.

Wat bedoelt ze met dat je het niet kan vergelijken met het kdv, waar hij 120 ml per keer drinkt? Hij krijgt daar dus 3x in dezelfde tijd?

Op het werk is er toevallig ook iemand met een baby die 2 weken ouder is dan F. die krijgt kv en 5 keer op een dag 200ml flessen. Een heel andere aanpak dan bij F. die nog 7 keer op een dag bv krijgt en max. 150ml weg krijgt als je een fles aanbiedt.

Ik had gisteren weer 450ml gekolft en F. dronk weer 1x 120 en 1x 150, dus tot nu toe ruim 1 voeding meer, die dus de vriezer in gaat. Ik zat even te rekenen: stel dat ik tot ze 6 maanden is elke werkdag 1 voeding meer kolf, dan zou ik tegen die tijd (i.c.m. huidige voorraad) 8 liter vriezervoorraad hebben. :o :D
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:34:05 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159984925
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:11 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat goed Wup!

Burd, lees ik nu dat je er eigenlijk wel klaar mee bent? Hoe heb je die avond afgebouwd, een flesje als alternatief?
's Avonds krijgt hij nu inderdaad een flesje (en eigenlijk wil ik daar ook wel van af, maar I pick my battles :')). Ik zeg dan tegen hem dat "de borstjes" slapen, en dat accepteert hij, mits er als alternatief een fles komt. Laatst heb ik het geprobeerd met een rietjesbeker melk en dat vond hij op zich ook prima, maar een kwartier na het op bed leggen begon hij toch nog om een fles te roepen, dus kennelijk is er toch ook iets van sabbelen wat hij anders mist. Het zal ook wel ;).
We gaan binnenkort ook de ochtenden afbouwen; als mijn man kuiken uit bed haalt, dan vraagt hij er namelijk niet om. We moeten dan onze ochtendroutine wat omgooien, en mijn man haalt dan twee weken lang elke ochtend kuiken uit bed en dan hoop ik dat hij er daarna niet meer naar vraagt.
KuikenGuppy
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:17:12 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159985584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Coccinelle wat fijn dat jullie al zes maanden genieten van slokjes tussendoor O+

JantinaGr mooie opbrengst!

Wup gefeliciteerd!

Ik heb G een ander flesje meegegeven. Toevallig past daar meer in. Hij gaat twee keer per week naar de go, en daar kreeg hij al twee keer per dag een grote fles, 150cc per keer. Nu met het nieuwe flesje heeft hij gisteren 1X 170 en 1x 190 gedronken. Het lijkt mij zo veel. Maar steeds als ik er wat van zeg wordt het weggewuifd. Hij heeft het nodig omdat hij vrij groot is, als ze minder geeft blijft hij honger houden. Als ik zeg dat hij op het kdv 120 per keer drinkt zegt ze dat kan je niet vergelijken. En deze hoeveelheden zijn normaal voor een baby van vier maanden, ze heeft al jaren ervaring, is echt beter om minder vaak maar wel meer te drinken. (ja met kv komt dat vaker voor die hoeveelheden, snap nog steeds niet het verschil)

Aan de andere kant voed ik nog steeds op verzoek, hij krijgt voldoende binnen, ik kolf ook nog voldoende tot nu toe. Maar ik vind het wel bloedirritant dat al mijn opmerkingen worden weggewuifd. Verder is ze wel top hoor, en G heeft het echt ontzettend naar zijn zin
Ik zou toch echt laten weten dat je het niet zo wilt. Het is helemaal niet beter om minder vaak maar meer te drinken. Hoe komt ze daarbij, wat is haar redenatie erachter? :? En wat zou er anders zijn waardoor hij bij het kdv minder drinkt, waarom kan dat niet vergeleken met elkaar worden? Dit is hoe je een maag oprekt en even heel erg kort door de bocht hoe overgewicht ontstaat. Niet alleen voor baby's maar ook voor volwassenen is het gewoon beter om kleinere porties verspreid over de dag te eten/drinken.
Het is misschien normaal voor baby's die flesvoeding krijgen, omdat ook op de verpakking staat wat de 'norm' is. Maar borstvoeding en flesvoeding kun je niet vergelijken met elkaar. Ik zou het echt niet pikken dat zij de grote van de flessen bepaalt. Zeker niet omdat jij weet dat hij tevreden is met kleinere flessen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159985973
Eens met Mari, behalve w.b. fv. Op de verpakking staan die hoeveelheden aangegeven, maar fv op verzoek wordt steeds meer de norm. N. krijgt max. 120-150 cc per voeding (meestal 120) en gewoon wanneer zij het aangeeft. Onze CB-arts (van de nieuwe stempel, Rapley-dragen-fv/bv op verzoek-fan) gaf aan dat fabrikanten het zo op de verpakking zetten om zo veel mogelijk te kunnen verkopen. N. komt bij lange na niet aan 3x 180 cc op het moment bijvoorbeeld en toch groeit ze prima en doet ze het super.

Ik zou het dus ook gewoon aangeven Cassandra! ^O^

Maar waar ik hier eigenlijk voor kwam:
Ik lijk de bv weer wat opgebouwd te hebben waardoor ik 3x op een dag kan voeden en toch niet op mijn werk hoef te kolven. *O* Het zijn maar minibeetjes die ze dan drinkt, maar i.c.m. de vv die ze al krijgt is het genoeg voor N. en het is zo gezellig. O+ Beetje jammer alleen dat ze gisteren grijnzend in mijn tepel beet. _O- Dat is toch wel wat pijnlijker nu ze ook boventanden heeft. ;(
pi_159987096
Idd, babies hebben allemaal dezelfde maaggroote als ze geboren worden, met grote flessen (ongeacht wat er in zit) rek je de maag op. Waardoor je per dag minder vaak een voeding hoeft te geven, en dat is volgens de fabrikant het "gemak" van poedermelk. Je gastouder zit echt fout wat dit betreft en met een beetje pech helpt ze zo je bv om zeep, als G. gewend raakt aan die grote flessen krijg jij zijn buik aan de borst niet meer gevuld, moet je gaan bijvoeden en zie daar...

Selvaria au :X das minder gezellig.. Pink in de buurt houden?

Wup, nog gefeliciteerd! *O*

Burdie, klinkt fijn zo. Grappig he, dat borstjes moeten slapen snappen ze dan best *)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159987762
Dank jullie voor de felicitaties :)

Cassandra, wat de dames voor mij al zeggen. Daarbij, zij is de gastouder, jij neemt een dienst af, je bent betalende klant. Zij heeft zich in deze te schikken, niet jij.
pi_159999992
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:41 schreef Burdie het volgende:

O+ O+ O+.

Wij hebben de avond/nacht voeding afgebouwd, door te zeggen dat "de borstjes" ( :') ) al slapen.
Laatst heb ik, bij wijze van experiment, geinsinueerd dat "de borstjes" misschien in de ochtend een keer uitslapen. Dat werd Drama, stervende zwaan, vijf minuten hysterisch op de grond liggen huilen ;( :'). Met een "oh kijk, ze zijn toch wakker" was het opgelost, maar mên. Volgens mij voed ik op zijn 16e nog :').
Haha. hilarisch. Hier is het ook 'ingewikkeld' als I heeft besloten dat ze 'bosje wil drinkuh' en ik daar geen zin in blijk te hebben. We hebben ook al een paar keer discussie gehad over van wie die bosjes nu eigenlijk zijn. Ik: "Nee I, je kan nu even geen borstje drinken" *Hysterische reactie*. "Nee I, dat gaat nu niet" I: "Mijn bosje!!" Ik: "Nee I, het zijn mijn borstjes en ik wil het nu niet." I: NEEE, MIJ bosje!!" }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160000210
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:16 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Haha. hilarisch. Hier is het ook 'ingewikkeld' als I heeft besloten dat ze 'bosje wil drinkuh' en ik daar geen zin in blijk te hebben. We hebben ook al een paar keer discussie gehad over van wie die bosjes nu eigenlijk zijn. Ik: "Nee I, je kan nu even geen borstje drinken" *Hysterische reactie*. "Nee I, dat gaat nu niet" I: "Mijn bosje!!" Ik: "Nee I, het zijn mijn borstjes en ik wil het nu niet." I: NEEE, MIJ bosje!!" }:| .
Ik snap dat het lastig is en ik ben benieuwd hoe dat bij ons straks gaat als hij kan praten, maar het klinkt toch wel erg schattig O+ Slapende borstjes O+
pi_160000278
:D O+ I en Kuiken en hun borstjes

Wup nog gefeliciteerd!

Hier is het de laatste tijd steeds vaker overdag 'kinkuh'? Incl aan mijn shirt trekken. Bij nee accepteert hij het prima.
's Morgensvroeg en voor het slapen vind ik het nog zo lief hoe blij hij grinnikt en er echt voor gaat liggen op schoot.
Ik geniet nog volop en denk nog niet over afbouwen.
Ben benieuwd hoelang nog door te gaan O+
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:29:03 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160002996
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:28 schreef JantinaGr het volgende:
Ik had gisteren weer 450ml gekolft en F. dronk weer 1x 120 en 1x 150, dus tot nu toe ruim 1 voeding meer, die dus de vriezer in gaat. Ik zat even te rekenen: stel dat ik tot ze 6 maanden is elke werkdag 1 voeding meer kolf, dan zou ik tegen die tijd (i.c.m. huidige voorraad) 8 liter vriezervoorraad hebben. :o :D
Bereid je er maar op voor dat niks voor meerdere maanden hetzelfde blijft ;)

Maar wel hartstikke lekker dat je t nu ruim redt! ^O^
pi_160003798
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:16 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Haha. hilarisch. Hier is het ook 'ingewikkeld' als I heeft besloten dat ze 'bosje wil drinkuh' en ik daar geen zin in blijk te hebben. We hebben ook al een paar keer discussie gehad over van wie die bosjes nu eigenlijk zijn. Ik: "Nee I, je kan nu even geen borstje drinken" *Hysterische reactie*. "Nee I, dat gaat nu niet" I: "Mijn bosje!!" Ik: "Nee I, het zijn mijn borstjes en ik wil het nu niet." I: NEEE, MIJ bosje!!" }:| .
:D

Dat leverde hier ook vaak rare opmerkingen op. Allebei een eigen kant. Maar er werd af en toe wel gewisseld. En dat krijg je dus opmerkingen als "mama, ik ga uit J's borst drinken!" :')
pi_160010434
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

's Avonds krijgt hij nu inderdaad een flesje (en eigenlijk wil ik daar ook wel van af, maar I pick my battles :')). Ik zeg dan tegen hem dat "de borstjes" slapen, en dat accepteert hij, mits er als alternatief een fles komt. Laatst heb ik het geprobeerd met een rietjesbeker melk en dat vond hij op zich ook prima, maar een kwartier na het op bed leggen begon hij toch nog om een fles te roepen, dus kennelijk is er toch ook iets van sabbelen wat hij anders mist. Het zal ook wel ;).
We gaan binnenkort ook de ochtenden afbouwen; als mijn man kuiken uit bed haalt, dan vraagt hij er namelijk niet om. We moeten dan onze ochtendroutine wat omgooien, en mijn man haalt dan twee weken lang elke ochtend kuiken uit bed en dan hoop ik dat hij er daarna niet meer naar vraagt.
Slapende borstjes :D Wel fijn dat dat geaccepteerd wordt. Ik hoop dat het helpt zo met het omgooien van de routine :*

F krijgt ook nog elke avond een fles (200/4) maar die gaat niet standaard op. Het lijkt wel alsof hij vooral in de avond/ochtend veel drinkt (bij mij + fles) en overdag heel weinig. Om de fles te laten vallen lijkt het me dat ik hem meer overdag moet laten drinken. Maar hoe dat voor elkaar te krijgen :?
pi_160013001
Nog gefeliciteerd Wup! *O*

Ik moest lachen om de discussies over van wie de borst nu eigenlijk is, ondanks dat ik snap dat het wel lastig kan zijn.
pi_160026240
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:58 schreef Krisvc het volgende:
*O* Stuwing! *O*
Hoe gaat het nu?

Mijn productie loopt ook terug, ik weet niet waarom. Vandaag echt een gefrustreerde baby aan de borst. Het is vooral dat de toeschietreflex maar niet wil komen en daarna komt er gewoon niet voldoende uit voor haar heb ik het idee. Gisteren kolfde ik net niet genoeg maar ik verwacht morgen een echt slechte opbrengst. Heb het idee dat het vandaag nog minder was dan gisteren maar heb niet gekolfd omdat ik thuis was.

Ik heb ook niet echt tijd voor extra kolven en aanleggen, heb het behoorlijk druk de komende dagen. Maar ik wil de bv echt nog niet opgeven. Ik wil minstens doorgaan tot ze kan praten. :( :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 februari 2016 @ 20:56:08 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160026279
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:54 schreef LuDann het volgende:
Mijn productie loopt ook terug, ik weet niet waarom
hoe oud is wolk nu? ben je al ongesteld?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160026363
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:56 schreef DJMO het volgende:

[..]

hoe oud is wolk nu? ben je al ongesteld?
6 maanden en 1 week. Ik ben 1 keer ongesteld geweest, 2 maanden terug. Toen had ik een enorme productiedip en ben aan de pil gegaan (die ene die kan met bv). Sindsdien geen menstruatie meer gehad en ben niet zwanger. Ik dacht eerst ook aan menstruatie, maar deze dip is sinds een week gaande en ben nog niet ongesteld.

Misschien stress? Ben net met mijn onderzoek begonnen. En het is vooral dus die TSR die maar niet wil komen vaak.
pi_160026381
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu?

Mijn productie loopt ook terug, ik weet niet waarom.
Mijn productie is weer enigszins genormaliseerd. Zit aan de antibiotica en ben ongesteld, dus gok dat dat nog steeds enige invloed heeft. Ik heb in ieder geval niet meer de hele dag lege borsten en een ontevreden kind. :)

Naar wat ik heb begrepen hebben meerdere mamma's tussen de 6 en 8 maanden een terugloop in productie maar komt het weer goed. Zonder aanwijsbare reden zou ik het daar op gooien Lu. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_160026803
Ik heb ook het idee dat mijn productie terugloopt. In het begin kolfde ik zonder problemen Ketels dagelijkse behoefte voor de opvang, nu moet ik al de hele week aanvullen met vriezervoorraad. Ik hoop maar dat het tijdelijk is inderdaad, en/of dat Ketel gewoon minder nodig heeft omdat hij steeds meer vast voedsel krijgt.
pi_160027023
Wat fijn dat het weer bijgetrokken is Kris. :)

Afwachten maar dan. Ik zal zo nog even kolven en van het weekend tussen de bedrijven door wat meer proberen aan te leggen.

Ik hoop dat het bij jou ook weer aantrekt Luna.
pi_160029991
Ik heb even gemaild met Kleintjes en omdat het bij mij vooral (ook) om de TSR lijkt te gaan ga ik proberen een oxytocine spray te regelen bij de huisarts.
pi_160030042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:11 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb ook het idee dat mijn productie terugloopt. In het begin kolfde ik zonder problemen Ketels dagelijkse behoefte voor de opvang, nu moet ik al de hele week aanvullen met vriezervoorraad. Ik hoop maar dat het tijdelijk is inderdaad, en/of dat Ketel gewoon minder nodig heeft omdat hij steeds meer vast voedsel krijgt.
Kan t zijn dat er een menstruatie aankomt?

Ik noem maar een zijstraat...
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:52:22 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160030254
Ik kan mezelf gewoon herhalen.

quote:
3s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:27 schreef Burdie het volgende:
Vergeet niet dat er rond 6 maanden regeldagen zitten, KrisLuDann!

Ik vond rond 6 maanden overigens verreweg het zwaarste moment qua bv, daarna ging kuiken al heel snel best veel bijvoeding eten en kwam het voor mijn gevoel weer veel meer in balans. En nu zitten we bijna aan de 2 jaar :). Maar rond 6 maanden had ik ook bijna er de brui aan gegeven ;).
KuikenGuppy
pi_160030580
Ja, kan hoor Burdie, dat het ook met regelen van doen heeft. We gaan morgen de hoeveelheid in de fles ook ophogen omdat ze daar behoefte aan heeft.

Maar ik kolf ook beduidend (de helft) minder en het is een frustrerende vicieuze cirkel als het niet lukt om een TSR te krijgen. Ik ga dan lopen stressen want gefrustreerde baby en dan lukt het helemaal niet meer. Oxytocine spray kan dit hopelijk doorbreken.
pi_160031268
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kan t zijn dat er een menstruatie aankomt?

Ik noem maar een zijstraat...
Als het goed is niet, want implanon.
pi_160033856
Lekkere opbrengst Jantina! Tijd voor een vrieskist die past bij je plannen! :P

LuDann, wat frustrerend. Hoop dat het zich snel herstelt.

Mja, ff een vraagje: ik heb sinds gisteren pijnlijke borsten. (Alsof je ongesteld moet worden. Beurs en auw.)
Nou ben ik nog sinds de bevslling niet ongesteld geweest, dus dat zou kunnen. Maar nu heeft T een hele rode bilspleet, en toen dacht ik ineens... Oei! Misschien spruw? Hij is ook hangerig, maar hij heeft ook prikjes gehad drie dagen geleden, dus kan het niet helemaal plaatsen. Hij drinkt ook raar, wil geen grote hap nemen en trekt met zijn mond en handjes aan mijn tepel.

Op internet staat dat je bij spruw last hebt van je tepels. Dat heb ik niet. Zie ook geen uitslag in zijn mond. Anyway, klinkt pijnlijke borsten + luieruitslag + raar drinken als spruw tot anyone? (Hou het nog ff op "samenloop van dingetjes" voor nu)

[ Bericht 5% gewijzigd door Sara82 op 19-02-2016 04:54:01 ]
pi_160034864
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 01:46 schreef Sara82 het volgende:
Lekkere opbrengst Jantina! Tijd voor een vrieskist die past bij je plannen! :P

LuDann, wat frustrerend. Hoop dat het zich snel herstelt.

Mja, ff een vraagje: ik heb sinds gisteren pijnlijke borsten. (Alsof je ongesteld moet worden. Beurs en auw.)
Nou ben ik nog sinds de bevslling niet ongesteld geweest, dus dat zou kunnen. Maar nu heeft T een hele rode bilspleet, en toen dacht ik ineens... Oei! Misschien spruw? Hij is ook hangerig, maar hij heeft ook prikjes gehad drie dagen geleden, dus kan het niet helemaal plaatsen. Hij drinkt ook raar, wil geen grote hap nemen en trekt met zijn mond en handjes aan mijn tepel.

Op internet staat dat je bij spruw last hebt van je tepels. Dat heb ik niet. Zie ook geen uitslag in zijn mond. Anyway, klinkt pijnlijke borsten + luieruitslag + raar drinken als spruw tot anyone? (Hou het nog ff op "samenloop van dingetjes" voor nu)
Hier ook spruw gehad zonder pijnlijke tepels, maar wel met slordig drinkende mini die daarnaast een witte tong had. Pijnlijke borsten kan trouwens ook bij spruw horen. Volgens mij had LuDann dit?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:41:35 #206
409579 LuDann
All the way
pi_160035101
Ik had pijnlijke borsten en Wolk had luieruitslag. Omdat gewone zalf en nystatine niet werkte ben ik met een artikel over inwendige spruw (kun je eerder in deze reeks terugvinden, nu even geen tijd om het op te zoeken) naar de huisarts gegaan. Daar een pillenkuur van 2 weken (antischimmelmiddel, weet de naam niet meer) gekregen. Dat hielp uiteindelijk.
pi_160035257
Als je een goede weerstand hebt, kun je kijken of 't met een weekje over is. Als 't erger wordt of niet voorbij gaat, zou ik even naar de huisarts gaan :) Ondertussen alles goed schoonhouden (vaak nieuwe zoogcompressen, tepels goed laten drogen, alles vaak wassen)

Het voelde bij mij alsof m'n borsten eraf brandden en bij elke voeding m'n tepels eraf werden geknipt :X en mini had dikke witte aanslag op haar tong.

Edit: dat middel heet geloof ik fluconazol :)
pi_160038020
Ah LuDann, dan was jij het met het verhaal van de pijnlijke borsten waardoor er gisteren een belletje ging rinkelen. Ik ga het in de gaten houden. Heb zelf een goede weerstand, en zal ff opletten met wat ik eet. En anders snor ik dat artikeltje ff op, thanks!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:52:10 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160070629
Zo dan, ik schrijf weer officieel mee hier O+

Het zijn nog geen denderende opbrengsten, zo'n 8cc per keer :') Maar zoontjelief in de couveuse krijgt daardoor bijna de helft moedermelk dus da's toch mooi meegenomen.

Ik hoop dat de Medela Symphony vanaf dag 1 dit keer zorgt voor een snellere stijging in productie. In elk geval sprong ik een gat in de lucht toen er überhaupt druppels kwamen na een keizersnede bij 37+1 _O_
pi_160070682
Nou, eigenlijk, op de tweede dag post sectio is 8cc echt al best behoorlijk veel!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:59:45 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160070784
Ja? Het lijkt zo niksig als je al eerder flesjes van 100 vol had :')

En hij krijgt inmiddels flesjes van 20cc, dus mja :X bijhouden lukt nog even niet.
pi_160070864
Muh, ja, dat is balen. Morgen of overmorgen heb je stuwing, daarna kun je de vriezer gaan afvullen. Krijgt hij kunstvoeding of donormelk?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 17:10:00 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160071033
Kunstvoeding, de extra calorierijke variant geloof ik.

Ik ben van plan om hem nog heel lang borstvoeding te geven dus heb besloten me niet druk te maken om waar de start mee gemaakt wordt. Zodra hij gaat groeien gaat ie aan de borst :Y)
pi_160071227
8cc :o ik vind 't knap! Ik had steeds amper 1 druppel, na 3 dagen 5cc en thuis plots 30cc (ik had gelukkig geen stress in het ziekenhuis ;) ) Wat sta je er mooi in O+ Mag/kun je hem aanleggen?
pi_160074431
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:41 schreef LuDann het volgende:
Ik had pijnlijke borsten en Wolk had luieruitslag. Omdat gewone zalf en nystatine niet werkte ben ik met een artikel over inwendige spruw (kun je eerder in deze reeks terugvinden, nu even geen tijd om het op te zoeken) naar de huisarts gegaan. Daar een pillenkuur van 2 weken (antischimmelmiddel, weet de naam niet meer) gekregen. Dat hielp uiteindelijk.
Volgens mij is dit de link. Ik had hem destijds naar mezelf gemaild, omdat ik ook met spruw zat in die periode: http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Candida_infectie.pdf
pi_160075084
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:10 schreef LadyBlack het volgende:
Kunstvoeding, de extra calorierijke variant geloof ik.

Ik ben van plan om hem nog heel lang borstvoeding te geven dus heb besloten me niet druk te maken om waar de start mee gemaakt wordt. Zodra hij gaat groeien gaat ie aan de borst :Y)
Lijkt me een prima plan ;)
  zondag 21 februari 2016 @ 00:58:26 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160083370
O hai stuwing :')

Vorige flesje klotste ineens vol met 35cc :Y)

Ik ben zo blij dat ik dit eerder heb gedaan...
pi_160083867
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:56 schreef kazy het volgende:

[..]

Volgens mij is dit de link. Ik had hem destijds naar mezelf gemaild, omdat ik ook met spruw zat in die periode: http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Candida_infectie.pdf
Tnx!
pi_160085485
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:58 schreef LadyBlack het volgende:
O hai stuwing :')

Vorige flesje klotste ineens vol met 35cc :Y)

Ik ben zo blij dat ik dit eerder heb gedaan...
Wat goed!! *O*
pi_160085631
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:58 schreef LadyBlack het volgende:
O hai stuwing :')

Vorige flesje klotste ineens vol met 35cc :Y)

Ik ben zo blij dat ik dit eerder heb gedaan...
Fijn!! O+
pi_160085632
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:58 schreef LadyBlack het volgende:
O hai stuwing :')

Vorige flesje klotste ineens vol met 35cc :Y)

Ik ben zo blij dat ik dit eerder heb gedaan...
Zo, dat redde ik ook niet 3 dagen na een keizersnede hoor, wat fijn! En kleine kindjes en borstvoeding is een geweldige combinatie, weet ik uit ervaring :7
  zondag 21 februari 2016 @ 10:45:38 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160086840
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:58 schreef LadyBlack het volgende:
O hai stuwing :')

Vorige flesje klotste ineens vol met 35cc :Y)

Ik ben zo blij dat ik dit eerder heb gedaan...
Oooh wat super!
  zondag 21 februari 2016 @ 12:54:33 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160089164
En.... inmiddels zit ik dus met 2 kanonnen in mn voedingshemdje, waarbij rechts wat harde bulten zitten die ik niet weggekolfd krijg :X Meemasseren, warme washand, massage onder de douche, het helpt allemaal niet.

Zie ik nog tips over t hoofd? Ik heb geen electrische tandenborstel.

En dus ook een dilemma, hoeveel / hoe vaak kolf ik nou? Ik heb geen zin in het kweken van een productie die mijn kindje straks helemaal niet aan kan. Maar ook niet in een dikke verstopping / borstontsteking :X
pi_160090171
Ho rustig! Je hebt nu vooral bloed- en lymfestuwing, geen melkstuwing. De kans dat je nu harde plekken hebt van melkstase is heel erg klein. Koel je borsten na het kolven of voeden en gebruik paracetamol. Gekneusde koolbladeren zijn ook fijn tegen stuwing.
  zondag 21 februari 2016 @ 13:45:52 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160090301
Ah, dank! Dat had ik even niet onthouden inderdaad. Koelen is een goeie, zal zo even vragen om een koude washand.

En t wordt inderdaad vriezervullen, want inmiddels kolf ik nagenoeg 2 voedingen ineens ):O
  zondag 21 februari 2016 @ 14:03:45 #226
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_160090757
Ik had inderdaad het meeste baat bij gekneusde koolbladeren, hoe gek dat ook klinkt :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_160097889
Krijgt je zoontje nu volledig bv of nog dat calorierijke spul?


Hier een jompel(tje)! 6 maanden gedeeltelijk borstvoeding *O*
  zondag 21 februari 2016 @ 18:32:15 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160098083
Wat fijn! *O*

En ik kolf inmiddels genoeg dus idd volledig moedermelk :)
pi_160099970
vraagje he, LB, hoe doe je dat nu? Kolf je elk moment dat S er om vraagt en dan ongeveer hoeveel hij nodig heeft? Of kolf je als je "vol" voelt even leeg? of kolf je op schema? *voorbereiding*
  zondag 21 februari 2016 @ 20:39:17 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160101511
Ik ben begonnen met gewoon elke 3 uur beide kanten 10 minuutjes. Nu loopt dat soms ivm bezoek of verzorging wat rommelig, en kolf ik nu grofweg elke 3 uur, maar soms eerder als ik uit elkaar klap, of wat later als ik het uithoud en het niet uitkomt (omdat ik bijvoorbeeld S aan de borst mag laten O+ )

Hij mocht t vanmiddag even proberen, en hapte *HAP!* zo aan met zn mini bekkie! O+
Verder weinig succes maar ik was toch heel trots.
pi_160102201
Fijn! Klinkt goed O+ hopelijk groeit hij lekker door zo.
pi_160117096
Wat fijn LadyBlack! En nog gefeliciteerd met je zoontje O+
  maandag 22 februari 2016 @ 15:39:19 #233
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_160119387
Gefeliciteerd Lb! Ik had het helemaal gemist! En wat fijn dat hij nu al volledig moedermelk krijgt :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_160119445
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben begonnen met gewoon elke 3 uur beide kanten 10 minuutjes. Nu loopt dat soms ivm bezoek of verzorging wat rommelig, en kolf ik nu grofweg elke 3 uur, maar soms eerder als ik uit elkaar klap, of wat later als ik het uithoud en het niet uitkomt (omdat ik bijvoorbeeld S aan de borst mag laten O+ )

Hij mocht t vanmiddag even proberen, en hapte *HAP!* zo aan met zn mini bekkie! O+
Verder weinig succes maar ik was toch heel trots.
Goede berichten, wat enorm fijn!!! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 22 februari 2016 @ 15:57:37 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160119865
Hij kan echt al wat drinken aan de borst O+ O+
pi_160123102
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
Hij kan echt al wat drinken aan de borst O+ O+
Ooh O+
pi_160123152
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
Hij kan echt al wat drinken aan de borst O+ O+
Wat super! O+ *O* O+
pi_160124493
Wat een stoere vent LB!
  maandag 22 februari 2016 @ 19:37:19 #239
409579 LuDann
All the way
pi_160126340
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
Hij kan echt al wat drinken aan de borst O+ O+
Wat goed! O+
pi_160126597
Geweldig zeg! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_160127196
Wat een geweldig nieuws LB! *G*
pi_160130099
LB O+
pi_160211742
LB wat goed zeg O+

Oh jongens! Dinsdag werd J 2 jaar!
2 jaar een jongetje aan de borst. Ik had dat nooooit gedacht.

[ Bericht 51% gewijzigd door klaprooss op 26-02-2016 08:50:56 ]
♥ J & S
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:42:48 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160211955
Haalde je zomaar de WHO norm, klappie O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_160212369
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:37 schreef klaprooss het volgende:
LB wat goed zeg O+

Oh jongens! Dinsdag werd J 2 jaar!
2 jaar een jongetje aan de borst. Ik had dat nooooit gedacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
pi_160212456
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:42 schreef Burdie het volgende:
Haalde je zomaar de WHO norm, klappie O+ *O*.
Jaaaa, whut ja! Bizar *O* O+
♥ J & S
pi_160212689
WHO norm voor klaproos *O*
Wat een lieve foto's O+
pi_160222761
Who norm :o Goed zeg! *O*

Heeft er iemand tips? Sinds ik werk krijgt W. flesjes als ik er niet ben, maar drinkt dan echt minimaal. Een krappe 130 ml verdeeld over 4 voedingen :o . Nu gooit 'ie z'n hele ritme om, want 's nachts haalt 'ie dus flink in en drinkt hij elke 2 uur. En 't is nogal een vicieuze cirkel; omdat hij 's nachts zoveel drinkt heeft hij het overdag niet nodig..
Het zal ook wel samenvallen met zijn leeftijd (bijna 4 maanden), maar iemand een tip over hoe ik zijn dag/nachtritme weer wat in het gareel krijg?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 07:48:55 #249
409579 LuDann
All the way
pi_160223139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 05:55 schreef silliegirl het volgende:
Who norm :o Goed zeg! *O*

Heeft er iemand tips? Sinds ik werk krijgt W. flesjes als ik er niet ben, maar drinkt dan echt minimaal. Een krappe 130 ml verdeeld over 4 voedingen :o . Nu gooit 'ie z'n hele ritme om, want 's nachts haalt 'ie dus flink in en drinkt hij elke 2 uur. En 't is nogal een vicieuze cirkel; omdat hij 's nachts zoveel drinkt heeft hij het overdag niet nodig..
Het zal ook wel samenvallen met zijn leeftijd (bijna 4 maanden), maar iemand een tip over hoe ik zijn dag/nachtritme weer wat in het gareel krijg?
Je hebt een redelijke voorraad geloof ik he? Wat je kunt proberen om het te resetten is de room van je melk als extra in de fles te doen. Op die manier krijgt hij ondanks dat hij weinig drinkt wel een hoop calorieën binnen. Hopelijk komt hij dan 'snachts wat minder en wie weet gaat hij dan uiteindelijk overdag weer wat meer drinken. Hier heeft het in ieder geval goed geholpen toen Wolk 8 keer per nacht wilde drinken.

Wat ik doe voor de room (wij geven het nog steeds in elke fles): ik doe 80cc in een bakje waaruit de room makkelijk te scheppen is. Daarvan zet ik een dan een stuk of 5 bakjes gedurende 2 dagen in de koelkast. De room heeft dan voldoende tijd om naar boven te drijven. Ik schep die er dan af en doe de room in een ijsblokjes houder (ongeveer 3/4 vol per blokje is voldoende). Als het ijsblokjes zijn geworden zijn ze makkelijker om bij de fles te doen. Ik doe ze zelf in de moedermelkzakjes van de voedingen die ik nog in de vriezer heb liggen. 1 blokje per voeding (dit staat gelijk aan 3 tot 4 theelepels).
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:39:09 #250
409579 LuDann
All the way
pi_160223546
Klaproos, gefeliciteerd met de WHO norm en zijn verjaardag! *O*
pi_160225218
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 07:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je hebt een redelijke voorraad geloof ik he? Wat je kunt proberen om het te resetten is de room van je melk als extra in de fles te doen. Op die manier krijgt hij ondanks dat hij weinig drinkt wel een hoop calorieën binnen. Hopelijk komt hij dan 'snachts wat minder en wie weet gaat hij dan uiteindelijk overdag weer wat meer drinken. Hier heeft het in ieder geval goed geholpen toen Wolk 8 keer per nacht wilde drinken.

Wat ik doe voor de room (wij geven het nog steeds in elke fles): ik doe 80cc in een bakje waaruit de room makkelijk te scheppen is. Daarvan zet ik een dan een stuk of 5 bakjes gedurende 2 dagen in de koelkast. De room heeft dan voldoende tijd om naar boven te drijven. Ik schep die er dan af en doe de room in een ijsblokjes houder (ongeveer 3/4 vol per blokje is voldoende). Als het ijsblokjes zijn geworden zijn ze makkelijker om bij de fles te doen. Ik doe ze zelf in de moedermelkzakjes van de voedingen die ik nog in de vriezer heb liggen. 1 blokje per voeding (dit staat gelijk aan 3 tot 4 theelepels).
Dank je voor de tip! Heb inderdaad flink wat voorraad dus die kan ik aanspreken voor de room. We gaan het proberen. Ik vind het ook zo sneu dat 'ie honger heeft tot ik thuiskom.. :'(
daarnaast heb ik op werkdagen echt veel opbrengst (zo'n 500-600 ml) en daarvan gaat ook de helft de vriezer in, maar daarvan kan ik ook afromen natuurlijk.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:10:08 #252
409579 LuDann
All the way
pi_160227464
Wel verse melk gebruiken voor de room, ingevroren kun je na ontdooien niet zo lang laten staan. Succes, hoop dat het helpt.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 14:59:02 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160258667
Even hoor; hier had ik weer zo naar uitgekeken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160258727
ploftetten O+

Wat een mooie foto, LB..
  zaterdag 27 februari 2016 @ 15:04:32 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160258774
Dan had je de stuwing moeten zien :')
pi_160258834
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:04 schreef LadyBlack het volgende:
Dan had je de stuwing moeten zien :')
mijn moeder heeft een cup AA normaal gesproken. Nog heeft mijn vader het over m'n moeders borsten na de bevalling van mij. "Pornotieten, joh"... O+
pi_160266198
LB O+!!! Hoe gaat het met live voeden?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:33:04 #258
409579 LuDann
All the way
pi_160268537
LB O+!

Dat is echt iets waar ik nu al naar uit kijk mocht er een volgende baby komen: borstvoeding. Best raar.
pi_160269238
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:33 schreef LuDann het volgende:
LB O+!

Dat is echt iets waar ik nu al naar uit kijk mocht er een volgende baby komen: borstvoeding. Best raar.
Vind ik niet raar, heb ik ook! Deels ook omdat ik nu weet hoe het 'moet' en daardoor hopelijk het startfiasco van de deze keer kan vermijden (en daarmee hopelijk ook het 'zie je wel ik schiet in alles tekort'-gevoel wat maar blijft knagen, waarmee ik trouwens wel hard aan 't werk ben hoor, maar ik neem het mezelf erg kwalijk)

LB die foto O+

Heel anders wat: weet je wat echt niet te doen is? Een mooie (trouw)jurk vinden die geschikt is voor borstvoeding. Er zullen toch wel meer vrouwen zijn die bv geven op hun bruiloft?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:53:18 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160269311
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:31 schreef Phaidra het volgende:
LB O+!!! Hoe gaat het met live voeden?
Nou, ik leg m nu 's avonds aan als ie wat onrustig is nog na een fles, en 's nachts / 's ochtends liggend in bed, maar dan drinkt hij kleine slokjes volgens mij. En heel af en toe een paar achter elkaar.

Het maakt niet zoveel verschil of ik hem eerst aanleg trouwens. Ook bij honger drinkt hij nog niet echt door aan de borst, en ik wil hem nog niet teveel vermoeien.

Maandag heeft mijn lk spreekuur op het cb hier, dus daar loop ik sowieso even langs om een beeld te krijgen van hoe ik dit effectief ga ombuigen naar live voedingen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:10:26 #261
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160269912
Ik denk dat die moeders dun bezaaid zijn, bloesem :D
Wat voor jurk zoek je, echt een trouw- of galajurk of iets informelers? In dat laatste geval zou je aan een overslagjurkje kunnen denken. En wanneer wil je trouwen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160269972
LB O+

Bloesem ik vind jurken sowieso lastig. Ik heb er nog geen gevonden waarbij je discreet kunt voeden. Of je moet er een hemd onder doen maar vind dat ook geen gezicht..

Ik zei vandaag tegen mij man, nog zes weken en ik kan mijn nieuwe mijlpaal kaartje halen!
Jaaaa *O* *O* zegt ie.
Ja en dan mag ik een nieuwe doek *O* *O*
Ja... Zegt ie. :')
Maar beloofd is beloofd. Ongelofelijk hoe hard de tijd gaat, alweer ruim 4,5 maand borstvoeding O+
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:20:00 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160270240
Ik zweer echt bij crossdress jurkjes van King Louie!

En daar heb ik sowieso een hemd onder wegens anders onbehoorlijk cleavage :') Dan dus hemdje omhoog, overslag naar beneden en aanleggen maar! :Y)
pi_160270687
Cassandra bijna een nieuwe doek :D Gaaf hoor, bijna 4.5 maand O+

Hee die cross dresses zijn best leuk! Normaal trek ik gewoon m'n jurk omhoog :@ Maar nu wil ik graag een langere jurk. Ik wil denk ik zoiets O+ Ik heb ook deze gevonden, dat is wel een voedingsjurk, maar die vind ik eigenlijk te simpel voor de gelegenheid.

Ik trouw eerst aankomende juni klein en volgend jaar juli groot (luxe he, twee keer ;) eerst voor een jaar en een dag, dan de verlenging voor het leven). Voor nu wil ik graag een lange, flowy jurk waar ik met gemak m'n borsten uit kan zwiepen :D en voor 't grote feest volgend jaar, nou ja, dat zien we dan wel weer. Hoop dat ik dan nog steeds voed :)
pi_160270859
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou, ik leg m nu 's avonds aan als ie wat onrustig is nog na een fles, en 's nachts / 's ochtends liggend in bed, maar dan drinkt hij kleine slokjes volgens mij. En heel af en toe een paar achter elkaar.

Het maakt niet zoveel verschil of ik hem eerst aanleg trouwens. Ook bij honger drinkt hij nog niet echt door aan de borst, en ik wil hem nog niet teveel vermoeien.

Maandag heeft mijn lk spreekuur op het cb hier, dus daar loop ik sowieso even langs om een beeld te krijgen van hoe ik dit effectief ga ombuigen naar live voedingen.
Hier was het echt een energiedingetje. Aan de borst drinken is zooo zwaar, Sticker viel er standaard van in slaap, en daardoor dronk hij niet effectief. (En wilde snel weer drinken, ook 's nachts, etc etc) Ik weet niet hoe lang het duurde, maar ergens onderweg was hij gewoon sterk genoeg om live te drinken, en the rest is history. Hopelijk heeft de lk nog goede tips!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:38:09 #266
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160270892
Ik vind die eerste wel tof bloesem! Hoop wel dat de hals wijd genoeg is om je borst er uit te wurmen.
Als mini wat ouder is, hoef je misschien niet meer overdag te voeden en ben je dus minder beperkt in je keuze.

Heb het al vaker gepost, maar voor hemd onder jurk kun je een hemdje onder je borst in de lengte knippen (alleen de voorkant), zodat je een gleuf heb, hoef je niet je hele hemd omhoog te trekken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54:25 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160271482
Oh die laatste toevoeging is wel een slimme ja! Want t hele voorpand eraf knippen vond de koukleum in mij zo'n slecht plan :')

L-E thanks! Ik hoop inderdaad dat t niet lang meer duurt voor hij sterk genoeg is.

Mijn peuter zat vanmiddag naast mij ook even te kolven :') Met een dopje van de fles O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160281212
Noh LB O+

Bij momenten wordt hier heel duidelijk dat ik gestopt ben voor Otje er echt aan toe was. Een of twee keer per maand is ze zo moe en verdrietig dat ze echt alleen maar bij mij wil drinken. Vorige week had ik een oververmoeide zwaar verdrietige peuter op schoot die ik moest beloven dat zij ook weer mocht drinken als de baby er is.
pi_160282998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:38 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die eerste wel tof bloesem! Hoop wel dat de hals wijd genoeg is om je borst er uit te wurmen.
Als mini wat ouder is, hoef je misschien niet meer overdag te voeden en ben je dus minder beperkt in je keuze.

Heb het al vaker gepost, maar voor hemd onder jurk kun je een hemdje onder je borst in de lengte knippen (alleen de voorkant), zodat je een gleuf heb, hoef je niet je hele hemd omhoog te trekken.
Ik las dat gisteren idd en vroeg me al af hoe men dat deed, met een een hemdje onder een jurk. Na het voeden dat hemdje weer keurig helemaal naar beneden doen leek me een enorm gedoe. Thuis ok maar in public zag ik dat niet zo voor me.
pi_160288438
Gaat het tepel- speenverwarring verhaal nog steeds op als je baby al 4 maanden is?
We gebruiken nu de brede dr. Browns fles als ik werk, maar binnenkort zullen er nog 2 flessen bij gaan kopen voor de oppas bij oma en de kdv. Nu vroeg ik mij af of de dr. Browns flessen nog steeds een must zijn met deze leeftijd (en vriend vindt het irritant met schoonmaken elke keer). Alle gekolfde moedermelk zit al in medela flesjes, dus zit nu te denken aan de spenen die daar op passen voorlopig...
pi_160290004
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:58 schreef JantinaGr het volgende:
Gaat het tepel- speenverwarring verhaal nog steeds op als je baby al 4 maanden is?
We gebruiken nu de brede dr. Browns fles als ik werk, maar binnenkort zullen er nog 2 flessen bij gaan kopen voor de oppas bij oma en de kdv. Nu vroeg ik mij af of de dr. Browns flessen nog steeds een must zijn met deze leeftijd (en vriend vindt het irritant met schoonmaken elke keer). Alle gekolfde moedermelk zit al in medela flesjes, dus zit nu te denken aan de spenen die daar op passen voorlopig...
Ik denk niet dat tepel/speenverwarring nog voorkomt.. Maar volgens mij kunnen ze nog wel flink hun voorkeur hebben voor type flesspeen... Je zou kunnen proberen of ze een andere speen gewoon pakt natuurlijk, W. doet het niet.
  zondag 28 februari 2016 @ 18:52:51 #272
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160291586
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:58 schreef JantinaGr het volgende:
Gaat het tepel- speenverwarring verhaal nog steeds op als je baby al 4 maanden is?
We gebruiken nu de brede dr. Browns fles als ik werk, maar binnenkort zullen er nog 2 flessen bij gaan kopen voor de oppas bij oma en de kdv. Nu vroeg ik mij af of de dr. Browns flessen nog steeds een must zijn met deze leeftijd (en vriend vindt het irritant met schoonmaken elke keer). Alle gekolfde moedermelk zit al in medela flesjes, dus zit nu te denken aan de spenen die daar op passen voorlopig...
Ik snap het niet, met een Dr browns fles zou tepel-speen verwarring niet voorkomen, maar met een ander soort speen wel?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 28 februari 2016 @ 18:53:57 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160291609
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik snap het niet, met een Dr browns fles zou tepel-speen verwarring niet voorkomen, maar met een ander soort speen wel?
Goede marketing he, van Dr Brown ;).
KuikenGuppy
pi_160292744
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:58 schreef JantinaGr het volgende:
Gaat het tepel- speenverwarring verhaal nog steeds op als je baby al 4 maanden is?
We gebruiken nu de brede dr. Browns fles als ik werk, maar binnenkort zullen er nog 2 flessen bij gaan kopen voor de oppas bij oma en de kdv. Nu vroeg ik mij af of de dr. Browns flessen nog steeds een must zijn met deze leeftijd (en vriend vindt het irritant met schoonmaken elke keer). Alle gekolfde moedermelk zit al in medela flesjes, dus zit nu te denken aan de spenen die daar op passen voorlopig...
Of tepel-speenverwarring uberhaupt voorkomt is de vraag dacht ik gelezen te hebben. Waarschijnlijk maar bij een heel klein percentage babies, maar je weet van te voren niet of jouw baby daarbij hoort, daarom wordt het nog vaak afgeraden.

Aangezien reclame voor flesvoeding niet mag adverteren veel flessenmerken hoe dichtbij de borst ze komen, en soms zelfs dat het hetzelfde is, dat is op zich onzin, tepel-speenverwarring kan ook bij dr brown of medela calma ontstaan.

Dus als je baby er nu geen last van heeft zou ik me niet druk maken.

Een periose flesweigeren komt dan wel weer voor bij sommige kindjes rond die leeftijd.
Kwak
pi_160293238
Ik vraag me af of een van de redenen waarom T 's nachts zo vaak komt (4-8 keer bij 5 maanden) is omdat hij zo weer in slaap sukkelt aan de borst en dan niet genoeg drinkt.

Vannacht ga ik proberen om de eerste nachtvoeding, om een uur of 10 á 11 (ja, dat is hier al een nachtvoeding, anders krijg ik echt niet genoeg slaap) van te voren z'n luier te verschonen, en dan niet in bed voeden maar zittend op de bank. Hebben jullie nog andere idëeen wat ik zou kunnen proberen? T is nu 5 maand (en een week)..
pi_160293406
Ja, ik begreep dat de brede spenen tov de normale / smalle beter zouden aansluiten wanneer je nog borstvoeding geeft, tot nu toe alleen de Avent en Dr. Browns flessen met brede spenen gebruikt.

Maargoed, kwestie van proberen dus :)
pi_160294606
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vraag me af of een van de redenen waarom T 's nachts zo vaak komt (4-8 keer bij 5 maanden) is omdat hij zo weer in slaap sukkelt aan de borst en dan niet genoeg drinkt.

Vannacht ga ik proberen om de eerste nachtvoeding, om een uur of 10 á 11 (ja, dat is hier al een nachtvoeding, anders krijg ik echt niet genoeg slaap) van te voren z'n luier te verschonen, en dan niet in bed voeden maar zittend op de bank. Hebben jullie nog andere idëeen wat ik zou kunnen proberen? T is nu 5 maand (en een week)..
In het begin viel mini ook te snel in slaap bij me. Vanuit het zkh kreeg ik de volgende tips: niet te comfortabel maken, dus mutsje af, sokjes uit, zorgen dat ze niet te lekker warm lag bij me. Handjes friemelen (over de muis van het handje wrijven) en onder het kinnetje wrijven om drinken te stimuleren als ze stopte.

Verder: voeden, als ze niets meer deed verschonen en daar werd ze dan weer een beetje wakker van, en daarna nog een keer borst aanbieden en aanleggen hielp hier ook wel. Verschonen voor het voeden deed ik alleen als ik ze slapend wilde wegleggen ('s nachts met name, zodat ze niet te wakker werd van verschonen).
pi_160312432
Ik breek even in weer. Wat doen jullie tegen tepelkloven? :'( Ik kolf al 4 maanden (kind drinkt niet meer uit de borst) en het begint op te breken. Ik heb eigenlijk alleen onder mn tepels kloven waar een gemiddeld ravijn jaloers op zou zijn. Al het mogelijke denkbare al gesmeerd. Na elke kolfsessie (3 keer per dag) smeer ik dik wolvet of iets dergelijks en plak er een pleister op. Het helpt alleen niet. Ze worden steeds dieper en telkens als ik begin met kolven voelt het alsof mijn tepels uit elkaar worden getrokken. Een enkele keer zelfs met bloed.
Help?
  maandag 29 februari 2016 @ 13:22:43 #279
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_160312513
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:17 schreef Rawedni het volgende:
Ik breek even in weer. Wat doen jullie tegen tepelkloven? :'( Ik kolf al 4 maanden (kind drinkt niet meer uit de borst) en het begint op te breken. Ik heb eigenlijk alleen onder mn tepels kloven waar een gemiddeld ravijn jaloers op zou zijn. Al het mogelijke denkbare al gesmeerd. Na elke kolfsessie (3 keer per dag) smeer ik dik wolvet of iets dergelijks en plak er een pleister op. Het helpt alleen niet. Ze worden steeds dieper en telkens als ik begin met kolven voelt het alsof mijn tepels uit elkaar worden getrokken. Een enkele keer zelfs met bloed.
Help?
Ik zou echt stoppen, maar dat wil je misschien niet horen.. Je vergt al het uiterste door te kolven ipv live te voeden en nu die grote kloven? Auw ;(

Sterkte!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 februari 2016 @ 13:50:01 #280
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160313199
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:17 schreef Rawedni het volgende:
Ik breek even in weer. Wat doen jullie tegen tepelkloven? :'( Ik kolf al 4 maanden (kind drinkt niet meer uit de borst) en het begint op te breken. Ik heb eigenlijk alleen onder mn tepels kloven waar een gemiddeld ravijn jaloers op zou zijn. Al het mogelijke denkbare al gesmeerd. Na elke kolfsessie (3 keer per dag) smeer ik dik wolvet of iets dergelijks en plak er een pleister op. Het helpt alleen niet. Ze worden steeds dieper en telkens als ik begin met kolven voelt het alsof mijn tepels uit elkaar worden getrokken. Een enkele keer zelfs met bloed.
Help?
Heb je wel juiste borstschilden? Lijkt me beter om het probleem bij de bron aan te pakken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160314759
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heb je wel juiste borstschilden? Lijkt me beter om het probleem bij de bron aan te pakken.
Tja mijn naam staat er niet op.. Maw, hoe kan ik dat weten? Ze passen prima, ik kolf er altijd vele mililiters mee (kan er mijn dochter al 4 maanden mee voeden) dus verwacht van wel.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:56:36 #282
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160314858
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:53 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Tja mijn naam staat er niet op.. Maw, hoe kan ik dat weten? Ze passen prima, ik kolf er altijd vele mililiters mee (kan er mijn dochter al 4 maanden mee voeden) dus verwacht van wel.
Op Google kun je hier genoeg over vinden. Bijvoorbeeld:

http://www.moedermelknetwerk.nl/welke_maat_borstschild.html

Kloven zijn een gevolg van niet goed 'aanleggen' of in jouw geval niet goed kolven. Misschien zijn je borsten/tepels wat veranderd van vorm?

Je kan nog Mothermates oid proberen, van die pads iig, maar kloven genezen het beste aan de blote lucht. Na het kolven wat melk op de tepel smeren en dan laten drogen, daarna Lanoline. Ik zou er geen pleisters op doen.
pi_160314891
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:53 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Tja mijn naam staat er niet op.. Maw, hoe kan ik dat weten? Ze passen prima, ik kolf er altijd vele mililiters mee (kan er mijn dochter al 4 maanden mee voeden) dus verwacht van wel.
http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.html

Hier vind je een hulpmiddel om te bepalen of je de juiste maat gebruikt :) (edit: spuit11) Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Zou je eens iemand mee kunnen laten kijken, of heb je die mogelijkheid niet? Anders zou je altijd op facebook in de groep van La Leche League of de groep van Kolven & Borstvoeding je vraag kunnen posten, daar zitten een aantal lactatiekundigen die je op afstand kunnen ondersteunen.

Edit2: bij mij hielp bioforce creme heel goed bij erge kloven :)
pi_160314958
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:56 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Op Google kun je hier genoeg over vinden. Bijvoorbeeld:

http://www.moedermelknetwerk.nl/welke_maat_borstschild.html

Kloven zijn een gevolg van niet goed 'aanleggen' of in jouw geval niet goed kolven. Misschien zijn je borsten/tepels wat veranderd van vorm?

Je kan nog Mothermates oid proberen, van die pads iig, maar kloven genezen het beste aan de blote lucht. Na het kolven wat melk op de tepel smeren en dan laten drogen, daarna Lanoline. Ik zou er geen pleisters op doen.
Bedankt! Alleen dat aan de lucht laten drogen kan natuurlijk niet. Ik kan moeilijk de hele dag met mijn borsten bloot rondlopen :P
  maandag 29 februari 2016 @ 15:00:48 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160314978
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:00 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Bedankt! Alleen dat aan de lucht laten drogen kan natuurlijk niet. Ik kan moeilijk de hele dag met mijn borsten bloot rondlopen :P
Als je thuis bent zou het een optie kunnen zijn. Het werkt wel serieus het allerbeste. Pleisters gaan broeien, en dat wil je juist niet :)

Edit: en het hoeft ook niet de hele dag hoor ;)
pi_160315034
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:00 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Bedankt! Alleen dat aan de lucht laten drogen kan natuurlijk niet. Ik kan moeilijk de hele dag met mijn borsten bloot rondlopen :P
Niet?? ;) Kun je anders vlak na de voeding even tepelschelpen dragen zodat ze kunnen drogen?
pi_160315085
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Als je thuis bent zou het een optie kunnen zijn. Het werkt wel serieus het allerbeste. Pleisters gaan broeien, en dat wil je juist niet :)

Edit: en het hoeft ook niet de hele dag hoor ;)
Nee dat is zo, het blijft nu een soort van zacht en de lanoline trekt in waardoor de huid wit wordt. Als ik dan weer ga kolven scheurt de hele boel zo weer open :'(
pi_160315103
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:02 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Niet?? ;) Kun je anders vlak na de voeding even tepelschelpen dragen zodat ze kunnen drogen?
Tepelschelpen? Nooit van gehoord :P Ik ga inderdaad dan maar proberen even een uurtje bloot te zitten na het kolven met wat lanoline erop.
Het gekke is wel dat dit vrij recent is eigenlijk, ik doe het al zo sinds half november!
pi_160324814
Kun je spruw hebben? Dat maakt je huid broos, waardoor je kloven kunt krijgen. Want als je al vier maanden kolft zonder problemen, niks verandert en dan ineens grand canyons kweekt, is dat op z'n minst opmerkelijk.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:27:09 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160325842
Oh men, ik merk nu pas hoeveel gedoe het begin bij E was.... gelijk bij het eerste aanleggen een kloofje, spruw zichtbaar na 10 dagen (maar waarschijnlijk al eerder aanwezig want elke keer pijn bij t aanleggen). Nu kolf ik voornamelijk, en leg 2x per dag aan ofzo, maar dat gaat allemaal pijnloos :o _O_

Ik ben vandaag langsgegaan bij het lactatiekundig spreekuur op het cb hier, en ik heb echt even weer een fijn houvast O+ Ze vertelde me dat kindjes tot een kilo of 3 het gewoon best zwaar hebben aan de borst, dus dat ik nog even doorkolf tot hij dat gewicht bereik en dan de balans wat laat verschuiven, leek een prima plan :) Verder bevestigde zij wat we hier ook al merkten: dat hij beduidend beter drinkt als hij zichzelf meldt ipv wakker gemaakt te worden voor een fles. Dus we houden grofweg een schema aan van 6 voedingen per etmaal, zodat hij wat meer kan slapen tussendoor.

En ondertussen ligt er 1,5 liter melk in de vriezer wtfbbq :o :') ):O
pi_160326057
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Oh men, ik merk nu pas hoeveel gedoe het begin bij E was.... gelijk bij het eerste aanleggen een kloofje, spruw zichtbaar na 10 dagen (maar waarschijnlijk al eerder aanwezig want elke keer pijn bij t aanleggen). Nu kolf ik voornamelijk, en leg 2x per dag aan ofzo, maar dat gaat allemaal pijnloos :o _O_

Ik ben vandaag langsgegaan bij het lactatiekundig spreekuur op het cb hier, en ik heb echt even weer een fijn houvast O+ Ze vertelde me dat kindjes tot een kilo of 3 het gewoon best zwaar hebben aan de borst, dus dat ik nog even doorkolf tot hij dat gewicht bereik en dan de balans wat laat verschuiven, leek een prima plan :) Verder bevestigde zij wat we hier ook al merkten: dat hij beduidend beter drinkt als hij zichzelf meldt ipv wakker gemaakt te worden voor een fles. Dus we houden grofweg een schema aan van 6 voedingen per etmaal, zodat hij wat meer kan slapen tussendoor.

En ondertussen ligt er 1,5 liter melk in de vriezer wtfbbq :o :') ):O
Dat klinkt fijn zeg! En wooooow die voorraad! Jullie gaan goeeeeed!

Ik wil ook weer!
pi_160326331
Klinkt goed LB!

Ik vond jurkjes juist ideaal om mee te voeden. Jurkjes met overslaghals waar sowieso een hemdje onder moet. Ik trok gewoon mijn hemdje naar beneden om er een (of twee) borst(en) uit te poppen.
pi_160326361
Wat fijn LB! Wat een goede start! Supervrouw! En dat klopt inderdaad, van die drie kilo. Het échte omslagpunt zit vaak zelfs nog ff wat verder als ze van ver moesten komen, bij 3500 gram. Maar je merkt wel hoe het voor jouw baby werkt. Goed bezig!
pi_160326621
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:02 schreef WupWup het volgende:
Kun je spruw hebben? Dat maakt je huid broos, waardoor je kloven kunt krijgen. Want als je al vier maanden kolft zonder problemen, niks verandert en dan ineens grand canyons kweekt, is dat op z'n minst opmerkelijk.
Kan je spruw krijgen als er al 4 maanden geen baby aan heeft gezeten?
pi_160326878
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:45 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Kan je spruw krijgen als er al 4 maanden geen baby aan heeft gezeten?
Yup! Zelfs als man en zonder baby kun je spruw krijgen :)

Tepelschelpen zijn trouwens een soort dekseltjes waardoor o.a. je tepel aan de lucht kan drogen onder je kleding :)

& LB Dat gaat lekker *O*
pi_160333679
Spruw is niks dan een schimmelinfectie, veroorzaakt door de candida albicans. Die dragen we allemaal bij ons, maar als de balans verstoord raakt, kan de schimmel uitgroeien tot een infectie.
pi_160338011
Klinkt als een fijn gesprek bij de LK, LadyBlack! Gaat vast helemaal goedkomen!

Rawedni, zo, dat klinkt echt pijhijhijnlijk... Zou echt even langs een LK gaan joh, met pijn lopen is misschien niet nodig!

Over pijn/spruw gesproken: whatever it was vorige week, het is nu weg. T blijft alleen vrij onrustig aan de borst en lijkt de borst niet leeg te willen drinken. Misschien issie gewoon lui. :7 Ga over twee weken ff langs het CB om te kijken of hij wel goed aankomt, of dat zijn gewicht verder afbuigt. (Was niet veel hoor, de vorige keer, maar onzeker maakt het me wel)
pi_160341678
Sara, kan ook liggen aan de leeftijd. De mijne is nu ook een stuk onrustiger aan de borst en drinkt daardoor op sommige momenten ook niet veel.
pi_160360707
Wat is nu de beroemde vier maanden dip?

G drinkt erg rommelig, het lijkt net alsof hij op mijn tepels kauwt met zijn kaakjes. Het voelt in ieder geval alsof hij met kleine speldjes of mesjes bezig is, en niet altijd. Tegenwoordig als hij iets hoort, draait hij ook zijn hoofd om met mijn tepel nog in zijn mondje. Erg fijn :') :N
Ik hoop dat dat kauwen snel over is want als hij dat blijft doen zie ik mijzelf met tandjes niet doorvoeden ;(
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:42:33 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160361351
Ik had vanmorgen een peuter aan de borst O+.
KuikenGuppy
pi_160363622
Gefeliciteerd Burdie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')