Ik zou het niet weten, ik achtervolg mensen niet om te kijken of ze misschien nog meer fouten maken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen maken sommige mensen er wel erg veel en lijkt het ze erg weinig te deren...
quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:34 schreef Charleville het volgende:
Hebben jullie wel is in een ruzie gehandeld waar je achteraf later spijt van had?
Laat ik even beginnen dat ik een auto freak ben, en ik heb op dit moment mijn droom auto, waar ik erg trots en zuinig op ben.
Ik ben in Drenthe bij mijn opa, ik had hier even in de wasbox mijn auto gewassen, omdat hij redelijk vies geworden van een blubber weg in het bos.
Ik reed op een 50km per uur weg, tussen 2 sportvelden in, ik naderde een kruising de auto stond stil, en toen ik bijna de kruising over ging (gewoon rechtdoor), stak hij over.
Met piepende banden kon ik stoppen, was ik een halve seconde te laat geweest had ik een aanrijding.
Ik dacht dat de automobilist zou stoppen, maar dat deed hij niet, zonder om te kijken draaide hij naar links de anderen kant op, ik was woest, zeer woest.
Ik draaide ook snel om, en heb hem ingehaald en min of meer op een parkeerstrookje gedwongen te stoppen.
Ik stapte uit en weet je wat die lompe Drentse stugge boer zei?
''Ja ie reed te harde ik kon het niet inschatt'n zo hard als oe reed''.
Ik ontplofte en schreeuwde letterlijk GODVERDOMME ACHTERLIJKE BOER IK REED GEWOON 50 HOE DURF JE ME TE BESCHULDIGEN''
En werd echt agressief, ik zag dat hij helemaal wit werd van de schik, en met trillende stem zei hij alleen sorry sorry en begon te huilen aan z'n ogen te zien, hij pakte een zakdoekje van katoen en veegde z'n tranen weg, ik kon hier moeilijk mee omgaan, ik zei niets meer, stapte de auto in en reed terug naar de stoplichten en ik zag in m'n ooghoek, dat hij nog steeds op die parkeerplaats stond.. Zo geschrokken was hij blijkbaar...
Dit was totaal niet mijn bedoelingen, ik had gewoon verwacht dat de bestuurder ook een grote mond zou geven (Zo gaat dat hier in Rotterdam) , maar ik was even vergeten dat die Drentenaren een stuk sneller schrikken en minder hard zijn als bij ons... En nu voel ik mij echt kut door dit incident, de man was een jaar of 70. Ik wou ook niet boos worden, maar omdat hij na het ''bijna ongeluk'' niet eens stopte of excuses aanbood, en daarna zei dat ik te hard reed, dat was eigenlijk het moment dat ik ontplofte.
Zo'n man gaat dit ook rustig beweren bij de politie als je echt een aanrijding hebt..
Dit dus,quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:16 schreef Tunafish het volgende:
[..]
[..]
Of Rotterdammers zijn gewoon opgefokt, arrogant en asociaal, als ik dit zo lees. Foutjes gebeuren, dan ga je niet achter iemand aan en ze de huid volschelden. Ze daarna nog eens tussen de regels door watjes noemen getuigt niet van veel respect voor de medemens.
Als hij je nou daadwerkelijk had geraakt en dan direct was weggescheurd, dan is het een ander verhaal. Dit is gewoon een onschuldige inschattingsfout, dat heb je soms.
Ik achtervolg mensen ook niet, maar sommige kom je wel eens vaker tegen...quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik achtervolg mensen niet om te kijken of ze misschien nog meer fouten maken.
Ik begrijp sowieso niet waar veel automobilisten het idee vandaan halen dat het prima acceptabel is om te bumperkleven bij een motor. Het is al achterlijk bij een auto omdat je jezelf mooi in de kofferbak boort, maar bij een motor rij je iemand gewoon omver. Zeker op de snelweg teken je dan gewoon praktisch het doodsvonnis van die motorrijder. Hou gewoon een beetje afstand, zo moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:13 schreef Henkerbedenker het volgende:
Vandeweek met de motor naar mn werk want auto bij garage. Slecht weer. Rij ik dus met flink afstand op mn voorganger. Was er zo een knulliflge mini cooper (s?) die dacht dat ie er rechts langs kon, vlak voor een vrachtwagen dus mij afsnijdend. Ff gas bij gegeven dus vervolgens hangt ie vlak op mn achterband. Vervolgens na de vrachtwagen naar rechts gegaan om m te laten passeren. En (2baans weg veel vrachtautos) weer naar links om een vrachtauto in te halen met weer een flinke ruimte. Zat ie lekker op de bumper van zn voorganger te kleven totdat ik eraf moest. Lekker opgeschoten man! Gefeliciteerdmet je oversized 'mini'. Nare is, als er voor m wat gebeurt en de auto voor hem remt zit hij sowieso achterin. Terwijl je kan zien dat de auto voor je ook niet harder kan want het is gewoon druk toch kleven... /rant
Aan de andere kant zie ik motoren datzelfde vaak doen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef Tunafish het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waar veel automobilisten het idee vandaan halen dat het prima acceptabel is om te bumperkleven bij een motor.
'maar zij doen het ooh-ook' is natuurlijk geen argument hé...quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:19 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie ik motoren datzelfde vaak doen.
Dat snap ik net zo min, en maakt het niet ineens minder gevaarlijk wanneer een auto bij een motor kleeft.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:19 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie ik motoren datzelfde vaak doen.
Ik ben een hardrijder als de rust op de weg het toelaat (Ik rijd altijd voor de spits), maar heb genoeg geduld (kan mij totaal niet storen aan vaart minderen tenzij het een doelbewuste opvoed-actie is) toch heb ik zelf door dat ik ook vaak zo'n behandeling krijg, en dan gaan mensen traag naar de rechterbaan, of ze tikken de rem even aan. Soms geven ze zelfs gas even bij als je ze eindelijk voorbij kan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:57 schreef Descendent het volgende:
[..]
'maar zij doen het ooh-ook' is natuurlijk geen argument hé...![]()
Vaak bepaald type mensch dat bumperkleeft; de 'gehaaste mensch' zullen we t maar noemen...
Wat ik overigens nog irritanter vind dan dat gekleef zijn van die 'opduwers'... Komen met een bloedgang aanscheuren op de linkerbaan en remmen dan pas op t laatste moment net niet in de kont van hun voorganger.... Wat denken ze Daar nou mee te bereiken?
Dan kun je juist beter wat harder doorrijden, dan kun je ook buiten de auto van het leven genieten.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga rustig naar rechts zodra ik dat normaal kan op de plek waar ik het wil, en dan gooi ik ook niet ineens het stuur naar rechts. Ik heb echt geen zin meer om me op te laten jutten, het leven is te kort
Je moet rijden zo hard je wil en kan. Daar zit de inschatting die ik moet maken bij het uitrollen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, opvoeden, 'je wacht maar even' denk ik dan. Ik ga niet te hard rijden omdat er iemand zo graag langs wil.
Ben ik wel met je eens, maar vanmorgen had ik er één voor me in de trajectcontrole 80 km/u. Hij rijdt 78 km/u op de meest linkerstrook (van de drie). Helemaal rechts rijdt in de verte een auto. Middenstrook is vrij, ook in de verte geen auto's. Ik kom er aan met 85 km/u op de cruisecontrol en ga ervan uit dat-ie naar rechts gaat. Gaat die gast natuurlijk (quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, opvoeden, 'je wacht maar even' denk ik dan. Ik ga niet te hard rijden omdat er iemand zo graag langs wil.
Maar jij gaat, als er iemand achterop komt lopen, niet even extra van je gas af, even de rem aan tikken als iemand die zijn gas los laat, anticiperend op jij die naar links komt, vlak bij is enzo toch?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, opvoeden, 'je wacht maar even' denk ik dan. Ik ga niet te hard rijden omdat er iemand zo graag langs wil.
Ik weet niet wat hier staatquote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar jij gaat, als er iemand achterop komt lopen, niet even extra van je gas af, even de rem aan tikken als iemand die zijn gas los laat, anticiperend op jij die naar links komt, vlak bij is enzo toch?
Nogmaals proberen. Je hebt van die mensen die gaan naar links met 90-100 km/h waar je 130 mag. Dan kom ik met 130 achterop rijden en laat ik mijn gas los. Als ik er dan bijna ben, gaan ze even remmen of ook hun gas los laten als ze naast iemand rijden. Verder net even extra lang links blijven hangen terwijl er al zat ruimte is rechts en dan bij voorkeur ook nog even het gas loslaten.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet niet wat hier staatIk ben halverwege even de zin kwijt, maar nee, ik tik nooit even de rem aan om anderen achter me te pesten
Misschien een enkele keer als er voor me iets gebeurt en ik het gas loslaat, en ik de auto achter me wel heel hard op me af zie komen.
Klinkt alsof ze vinden dat je er te dicht op rijdt. Misschien kun je wat eerder vaart minderen?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nogmaals proberen. Je hebt van die mensen die gaan naar links met 90-100 km/h waar je 130 mag. Dan kom ik met 130 achterop rijden en laat ik mijn gas los. Als ik er dan bijna ben, gaan ze even remmen of ook hun gas los laten als ze naast iemand rijden. Verder net even extra lang links blijven hangen terwijl er al zat ruimte is rechts en dan bij voorkeur ook nog even het gas loslaten.
Misschien kunnen zij dan wat beter hun spiegels gebruiken? Ik ga van mijn gas af zodra zij naar links komen, vaak al 100en meters voordat er daadwerkelijk wat op rechts rijdt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:58 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze vinden dat je er te dicht op rijdt. Misschien kun je wat eerder vaart minderen?
Blijkbaar schrikken ze van je. Jij ziet blijkbaar prima wat je doet, maar deze mensen missen dat overzicht omdat het achter hen gebeurt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Misschien kunnen zij dan wat beter hun spiegels gebruiken? Ik ga van mijn gas af zodra zij naar links komen, vaak al 100en meters voordat er daadwerkelijk wat op rechts rijdt.
Ik ook en ik los het vaak ook anders op. Gewoon naar rechts en dat gat dat zij maken gebruiken. De mazzel. Het punt is namelijk:quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:02 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Blijkbaar schrikken ze van je. Jij ziet blijkbaar prima wat je doet, maar deze mensen missen dat overzicht omdat het achter hen gebeurt.
Dat 'opvoeden' is bloedirritant en gevaarlijk, maar blijkbaar lok jij het regelmatig uit. Dan kun je ook je eigen rijgedrag heroverwegen. Aan de 'opvoeders' ga je niks veranderen, die zitten vast in hun overtuiging dat ze gelijk hebben.
Nee, gewoon iemand die vindt dat hij ook links mag rijden en 100 wel hard zat is en dat de rest van de wereld zich maar aan moet passen aan hem, want alle anderen rijden te hard en dat mag niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:09 schreef ErkendFokker het volgende:
Zou het een engelsman zijn?
Dit was overigens ook de eerste keer dat ik iemand rechts in wilde halen en dat het ook echt makkelijk paste.
Vond het vooral debiel dat hij meteen weer naar links ging om schuin achter mij te rijden. Alsof hij dat deed om een punt te maken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, gewoon iemand die vindt dat hij ook links mag rijden en 100 wel hard zat is en dat de rest van de wereld zich maar aan moet passen aan hem, want alle anderen rijden te hard en dat mag niet.
En is het nog rechts inhalen als jij gewoon keurig rechts houdt en daarbij "toevallig" iemand voorbij gaat?
Laat dat alsof maar weg. Schoolmeesters zijn de meest vervelende medeweggebruikers. Jij doet, in hun ogen, iets fout en overtreed in hun ogen een regel (wat vaak niet eens zo is) en dat zul je weten ook. Dat zij daarbij 100 andere regels overtreden én vaak ook nog bewust gevaar creëren, dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:21 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Vond het vooral debiel dat hij meteen weer naar links ging om schuin achter mij te rijden. Alsof hij dat deed om een punt te maken.
Er reed vanmorgen linksachter mij een zwarte Clio Estate met één werkende koplamp. Moeilijk te zien op zwart asfalt in het donker. Hoe maak je zo iemand nou duidelijk dat één van zijn koplampen het niet doet?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:11 schreef ErkendFokker het volgende:
Oja, en een troela die zonder licht reed, en ik reed achter haar dus ik sein even. Ging de binnenverlichting in de auto aan.
Dus ik sein nog een paar keer. Ook mensen die haar tegemoet reden knipperden al met hun lampen.
Misschien was ze met de make-up bezig of op zoek naar een CD? Maar ze was iig niet met de weg bezig
Overigens was het een golf plus, dus misschien een oudere die ineens het lichtknopje niet meer kon vinden
Ik lees mee. Kom ze dagelijks tegen...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er reed vanmorgen linksachter mij een zwarte Clio Estate met één werkende koplamp. Moeilijk te zien op zwart asfalt in het donker. Hoe maak je zo iemand nou duidelijk dat één van zijn koplampen het niet doet?
Niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er reed vanmorgen linksachter mij een zwarte Clio Estate met één werkende koplamp. Moeilijk te zien op zwart asfalt in het donker. Hoe maak je zo iemand nou duidelijk dat één van zijn koplampen het niet doet?
Zoals zo'n beetje alle auto's uit de VAG-stal, linksonderin, bij de deur.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:11 schreef ErkendFokker het volgende:
Oja, en een troela die zonder licht reed, en ik reed achter haar dus ik sein even. Ging de binnenverlichting in de auto aan.
Dus ik sein nog een paar keer. Ook mensen die haar tegemoet reden knipperden al met hun lampen.
Misschien was ze met de make-up bezig of op zoek naar een CD? Maar ze was iig niet met de weg bezig
Overigens was het een golf plus, dus misschien een oudere die ineens het lichtknopje niet meer kon vinden
Ook met snelheden boven de 200 km/h moet je gewoon de rechter rijstrook gebruiken...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:52 schreef delano.888 het volgende:
Mijn irritatie van vandaag, Nederlanders op de Duitse snelweg. Damn. Van 200 naar 90 in korte tijd omdat mensen het gewoon echt niet snappen.
(tekst is zo omdat ik soms op Reddit kom)
Als ik met 200 naar rechts was gegaan was ik zelf vol op die vrachtwagen geklapt. Zo werkt het niet. Als er iemand achter me sneller had gewild was ik uiteraard naar rechts gegaan zoals het hoort, maar in dit geval was iedereen juist ontzettend traag.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook met snelheden boven de 200 km/h moet je gewoon de rechter rijstrook gebruiken...
Dat NL klopt perfect bij jou. Gelukkig staat exact je probleem in je eerste zin.
Als je ziet hoe.vlot ze de trucks voorbij gaan, is dat toch wel 120-130.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:52 schreef delano.888 het volgende:
Mijn irritatie van vandaag, Nederlanders op de Duitse snelweg. Damn. Van 200 naar 90 in korte tijd omdat mensen het gewoon echt niet snappen.
(tekst is zo omdat ik soms op Reddit kom)
Ja mee eens, het was misschien geen 90, maar moest wel flink remmen, wat ik onderschat had.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je ziet hoe.vlot ze de trucks voorbij gaan, is dat toch wel 120-130.
Het lijkt alleen langzaam als je met 200 aankomt.
Die tweede auto ging naar links op het moment dat jij begon met versnellen nadat de eerste auto naar rechts was gegaan. En hij ging netjes na z'n inhaalactie naar rechts. Volgens mij deed hij niets fout.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja mee eens, het was misschien geen 90, maar moest wel flink remmen, wat ik onderschat had.
Maar dan nog, je ziet me (snel) aankomen in de spiegel, dan heb je 2 opties vind ik, zelf ook snel inhalen en mij zo mij mogelijk hinderen (die 2e auto had daar echt wel de kracht voor als hij wilde) of gewoon even wachten tot ik voorbij ben. Maar 2x op zo'n kort stukje vond ik erg irritant. Duitsers doen dit overigens nooit, die kijken wel in hun spiegels.
Die eerste kun je over twisten. Het snelheidsverschil is zo groot dat lastig inschatten is in je achteruitkijkspiegel. Die tweede doet echt helemaal niets verkeerd. Die is al naar links als jij amper die ander voorbij bent. Kwestie van anticiperen van jouw kant, iets minder hard optrekken, en hij is alweer naar rechts zonder dat jij van je gas hoeft. Als jij 70 km harder wilt rijden dan de adviessnelheid dan kom je zulke zaken tegen. Dan zul jij daar op in moeten spelen en niet van anderen verwachten dat ze dan ook maar dat soort snelheden gaan rijden om jou niet lastig te vallen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja mee eens, het was misschien geen 90, maar moest wel flink remmen, wat ik onderschat had.
Maar dan nog, je ziet me (snel) aankomen in de spiegel, dan heb je 2 opties vind ik, zelf ook snel inhalen en mij zo mij mogelijk hinderen (die 2e auto had daar echt wel de kracht voor als hij wilde) of gewoon even wachten tot ik voorbij ben. Maar 2x op zo'n kort stukje vond ik erg irritant. Duitsers doen dit overigens nooit, die kijken wel in hun spiegels.
Grotendeels mee eens, maar het voelde voor mij alsof beide auto's met ~90 inhaalde, en op een weg waar ook mensen met 200 voorbij komen vind ik dat niet super slim van beide. Zeker die Mercedes had echt wel iets meer gas bij kunnen geven vind ik. Maar goed dat is mijn mening maar.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die eerste kun je over twisten. Het snelheidsverschil is zo groot dat lastig inschatten is in je achteruitkijkspiegel. Die tweede doet echt helemaal niets verkeerd. Die is al naar links als jij amper die ander voorbij bent. Kwestie van anticiperen van jouw kant, iets minder hard optrekken, en hij is alweer naar rechts zonder dat jij van je gas hoeft. Als jij 70 km harder wilt rijden dan de adviessnelheid dan kom je zulke zaken tegen. Dan zul jij daar op in moeten spelen en niet van anderen verwachten dat ze dan ook maar dat soort snelheden gaan rijden om jou niet lastig te vallen.
Stel jij had 250 gereden, nog gevaarlijker en asocialer van die twee Nederlandse wegpiratenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar het voelde voor mij alsof beide auto's met ~90 inhaalde, en op een weg waar ook mensen met 200 voorbij komen vind ik dat niet super slim van beide. Zeker die Mercedes had echt wel iets meer gas bij kunnen geven vind ik. Maar goed dat is mijn mening maar.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als ik met 200 naar rechts was gegaan was ik zelf vol op die vrachtwagen geklapt. Zo werkt het niet. Als er iemand achter me sneller had gewild was ik uiteraard naar rechts gegaan zoals het hoort, maar in dit geval was iedereen juist ontzettend traag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |