Niet echt nee, maar ik vertrouwde wel op die generator van Runnersworld eigenlijk. Dit is het schema dat er uit kwam.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:53 schreef YUR het volgende:
Een marathonschema met slechts 2 trainingen per werk klinkt toch ook niet echt logisch he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ben ook maar een n00b op sportgebied
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 11:58:35 ]
Ja het verschilt natuurlijk per persoon en hoeveel je al aankan, maar ik zou zeggen dat 4x voor de meeste recreanten het optimum is, dan kun je veel kilometers maken zonder dat elke training uren hoeft te duren. Maar sommige mensen hebben liever wat meer hersteltijd of alternatieve trainingen en dan zal 3x ook voldoende zijn, en anderen lopen het liefst elke dag. Ik deed voor mijn eerste marathon meestal 4, soms 3 looptrainingen en voor de tweede meestal 5.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope. Maar ik ga dit vanaf komende week wel weer doen, want dit voelt niet helemaal goed. Zondag mijn LDL en dan op dinsdagen gewoon een klein uurtje op rustig tempo in het schema invoegen of zo.
Overigens is het schema in het blad ook totaal weer anders. Volg je dat schema (10 weken), dan moet je 5 dagen waarvan 1 dag optioneel aan de bak.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar ik vertrouwde wel op die generator van Runnersworld eigenlijk. Dit is het schema dat er uit kwam.En wat voor variabelen moest je ingeven bij het aanmaken van het schema?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ben ook maar een n00b op sportgebiedF means you're fucked
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar ik vertrouwde wel op die generator van Runnersworld eigenlijk. Dit is het schema dat er uit kwam.Oke not to rain on your parade maar ik vind dit echt één van de raarste schema's die ik ooit gezien heb. De ene week een duurloop, de andere week intervallen, terwijl dat eigenlijk allebei vaste onderdelen van de training zijn. Daarnaast is het hoogste WEEKtotaal wat je in trainingen haalt 40km en dan moet je ineens op één dag 42km gaan doen? Is dit zo'n sportrusten schema of zo, waar komt dit vandaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ben ook maar een n00b op sportgebiedIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Tssskkk... ze hebben de generator verwijderdquote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:58 schreef YUR het volgende:
[..]
En wat voor variabelen moest je ingeven bij het aanmaken van het schema?
Runnersweb.nl, maar de generator is nu pleite. Waarschijnlijk waren ze het er zelf ook niet zo mee eens.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke not to rain on your parade maar ik vind dit echt één van de raarste schema's die ik ooit gezien heb. De ene week een duurloop, de andere week intervallen, terwijl dat eigenlijk allebei vaste onderdelen van de training zijn. Daarnaast is het hoogste WEEKtotaal wat je in trainingen haalt 40km en dan moet je ineens op één dag 42km gaan doen? Is dit zo'n sportrusten schema of zo, waar komt dit vandaan?
Je moet er wel wat voor over hebben hequote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
In de Runnersworld van januari staat een schema voor 10 weken. Die ziet er een stuk realistischer uit. Ik haak daar wel op in en degene waar ik nu mee bezig ben gaat de digitale prullenbak in.
Heb nu alleen de komende 10 weken minder of geen ruimte voor krachttraining en dat vind ik wel ff minder.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:09 schreef dapluiz het volgende:
Gisteren met een achter gezien iets te volle maag weer eens 5 km gelopen, om te kijken of ik wat sneller ben geworden en wat blijkt, een PR van 27:07!![]()
![]()
Best trots op mezelfZal alleen zondag iets langzamer gaan denk ik
5x willen trainen per week is niet er niets voor over willen hebben hequote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Je moet er wel wat voor over hebben he
Je gaat nu van 2 naar 5?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
5x willen trainen per week is niet er niets voor over willen hebben he
Seconde langzamer dan ikquote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:09 schreef dapluiz het volgende:
Gisteren met een achter gezien iets te volle maag weer eens 5 km gelopen, om te kijken of ik wat sneller ben geworden en wat blijkt, een PR van 27:07!![]()
![]()
Best trots op mezelfZal alleen zondag iets langzamer gaan denk ik
Ik loop pas 2 weken 2x per week. Daarvoor een lange periode 3 keer. En 5 is het advies. 1 training daarvan is optioneel.quote:
Reden waarom ik het in de voorbereiding op de HM bij drie trainingen laat. Vind krachttrainingen toch iets te belangrijk. Dat is ook weer twee maal per weer, waarvan een met een aanzienlijk deel benen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
In de Runnersworld van januari staat een schema voor 10 weken. Die ziet er een stuk realistischer uit. Ik haak daar wel op in en degene waar ik nu mee bezig ben gaat de digitale prullenbak in.
Heb nu alleen de komende 10 weken minder of geen ruimte voor krachttraining en dat vind ik wel ff minder.
Oke, ik zou echt heel voorzichtig zijn met die 5e training. Liever fietsen of zo, want 5x trainen betekent dat je sowieso 3 dagen achter elkaar loopt en dat is een heel pittige belasting als je dat niet gewend bent.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik loop pas 2 weken 2x per week. Daarvoor een lange periode 3 keer. En 5 is het advies. 1 training daarvan is optioneel.
Ik heb het schema in eerste instantie niet helemaal goed begrepen. Het bestaat uit 5 trainingen per week. 1 daarvan is optioneel gemarkeerd en kun je laten vallen (wat ik dus zal doen). Dan heb je nog een groen gemarkeerde en die wordt aangeraden, maar kun je eventueel ook laten vallen. Deze zal ik proberen te doen, maar mocht het te gek worden, dan skip ik ook die.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, ik zou echt heel voorzichtig zijn met die 5e training. Liever fietsen of zo, want 5x trainen betekent dat je sowieso 3 dagen achter elkaar loopt en dat is een heel pittige belasting als je dat niet gewend bent.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het schema in eerste instantie niet helemaal goed begrepen. Het bestaat uit 5 trainingen per week. 1 daarvan is optioneel gemarkeerd en kun je laten vallen (wat ik dus zal doen). Dan heb je nog een groen gemarkeerde en die wordt aangeraden, maar kun je eventueel ook laten vallen. Deze zal ik proberen te doen, maar mocht het te gek worden, dan skip ik ook die.
Ik snap je puntquote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]Klinkt verstandig! Wat Luna zegt, 5x trainen is goed voor je conditie maar als je spieren nog niet helemaal hersteld zijn van de vorige dag kun je beter een alternatieve training gaan doen. En goed luisteren naar je lichaam sowieso. Wat is de langste duurloop die je nu gedaan hebt?
Ik heb het gered met tijdenlang 1 training per weekquote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:53 schreef YUR het volgende:
Een marathonschema met slechts 2 trainingen per werk klinkt toch ook niet echt logisch he?
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb het gered met tijdenlang 1 training per week(2014 en 2015 ook regelmatig)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |