Doen we onvrijwillig al he.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten we niet een crowdfund actie voor haar beginnen dan?
Apartment (1 bedroom) Outside of Centre 1,820.00 $quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij was mij al voor![]()
¤6800 bruto inderdaad, een krappe 4K netto inderdaad.
Met alleen de huur ben je er natuurlijk niet, alles is duurder in NY.
http://www.numbeo.com/cos(...)&city=New+York%2C+NY
https://www.expatistan.com/cost-of-living/new-york-city
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Vind ik allemaal even vreemd eigenlijk.quote:Dat je van je wachtgeld een boek schrijft over je coming-out bijvoorbeeld. Of in Spaanse zon vrijwilligerswerk doen.
Deelt lekkere kat uit aan mede-Marokkaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:41 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
CARSON CITY – Wassila Hachchi, voormalig Tweede Kamerlid van D66, doet vrijwilligerswerk in de Verenigde Staten. Ze deelt folders uit voor presidentskandidaat Hillary Clinton. Amerika-correspondent Dagmar Galama van TIJM Magazine trof haar in Carson City (Nevada) en schoot onderstaande plaat.
Hachchi nam bovendien even de tijd om uitleg te geven over haar huidige situatie. “Mijn werkzaamheden bestaan voor een derde uit folders rondbrengen, een derde kiezers bellen en een derde streven naar af kunnen zien van wachtgeld, ” aldus de oud-D66’er.
Op de vraag of het niet raar is dat een oud-politicus van de Nederlandse staat betaald krijgt om in een ander land een presidentskandidaat aan de overwinning te helpen, antwoordde Hachchi: “Dat lijkt me niet. Ik kan wel gekkere dingen bedenken. Dat je van je wachtgeld een boek schrijft over je coming-out bijvoorbeeld. Of in Spaanse zon vrijwilligerswerk doen. Dat zou pas echt vreemd zijn.”
http://tijmmagazine.nl/hachchi-hillary/
Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:41 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
CARSON CITY – Wassila Hachchi, voormalig Tweede Kamerlid van D66, doet vrijwilligerswerk in de Verenigde Staten. Ze deelt folders uit voor presidentskandidaat Hillary Clinton. Amerika-correspondent Dagmar Galama van TIJM Magazine trof haar in Carson City (Nevada) en schoot onderstaande plaat.
Hachchi nam bovendien even de tijd om uitleg te geven over haar huidige situatie. “Mijn werkzaamheden bestaan voor een derde uit folders rondbrengen, een derde kiezers bellen en een derde streven naar af kunnen zien van wachtgeld, ” aldus de oud-D66’er.
Op de vraag of het niet raar is dat een oud-politicus van de Nederlandse staat betaald krijgt om in een ander land een presidentskandidaat aan de overwinning te helpen, antwoordde Hachchi: “Dat lijkt me niet. Ik kan wel gekkere dingen bedenken. Dat je van je wachtgeld een boek schrijft over je coming-out bijvoorbeeld. Of in Spaanse zon vrijwilligerswerk doen. Dat zou pas echt vreemd zijn.”
http://tijmmagazine.nl/hachchi-hillary/
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:41 schreef StaceySinger het volgende:
en een derde streven naar af kunnen zien van wachtgeld,
Gewoon een soort Speld inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.
Ja, wat heeft ze gedaan dan, 3 maanden officiersopleiding?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef LXIV het volgende:
Hachchi laat zich altijd enorm voorstaan op haar tijd op het KIM en als officier. Uit zeer betrouwbare bron (eerste hand) weet ik wel dat ze op het KIM echt volledig gefaald heeft en dat iedereen daar het bizar vond dat ze niet van de opleiding af hoefde te gaan.
Verder weet ik niets van deze mevrouw, behalve dat ze toch wel heel lekker is.
En nog een slechte ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.
Edit: Ik lees nu pas het bericht (keek alleen naar de foto), het is gewoon een grap natuurlijk.
nep zooi dusquote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Edit: Ik lees nu pas het bericht (keek alleen naar de foto), het is gewoon een grap natuurlijk.
https://pbs.twimg.com/media/B_lGrLNWAAAEMbp.jpgtwitter:
Lekker goed voor het obesitasprobleem. Meer betalen voor slechter voedsel.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Plaatje met gemiddelde huurprijzen in NY http://ny.curbed.com/arch(...)oods_for_renters.php
Onder de $2500/maand heb je niks in Manhattan of in de populairdere buurten van Brooklyn.
Wat verderop in Brooklyn heb je wel wat voor onder de $2000 maar of een labiel figuur als Wassila in die wat mindere buurten kan en wil wonen is maar de vraag.
In de appartementen in NY zit vaak amper een keuken, bijna iedereen gaat uit eten/take out, dus dat komt er nog bovenop.
Sterker nog, op 23 januari:quote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:22 schreef StaceySinger het volgende:
Raadsels zijn er ook over haar nieuwe baan. Ze zegt betaald werk bij Clinton te gaan doen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Daar heb je een werkvergunning voor nodig, en een Amerikaans BSN-nummer; zo’n aanvraag duurt maanden. Misschien gaat ze als vrijwilliger naar de VS, maar waar betaalt ze dat dan van? Van haar wachtgeld? Dan zou de presidentscampagne van Clinton mede gefinancierd worden met Nederlands belastinggeld
http://www.rtlnieuws.nl/c(...)/het-raadsel-hachchi
Ze hopen natuurlijk dat Hachchi alsnog afziet van haar wachtgeld en zo gezichtsverlies bespaart voor D66 (en haarzelf uiteraard).quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Kenzi het volgende:
’heroverweegt’ , 'waarschuwing', 'nog enige weken respijt' ...
zo lekker politiek en definitief ook. oftewel ze doen geen reet en ze kan gewoon op wachtgeld blijven teren..
Met die nog enkele weken zit je aan de 3 maanden, en dat is nou net het moment waarop ze aan haar sollicitatieplicht zal moeten gaan voldoen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Kenzi het volgende:
zo lekker politiek en definitief ook. oftewel ze doen geen reet en ze kan gewoon op wachtgeld blijven teren..
Alsof het D66-bestuur daar invloed op heeft, wat een onzin.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Kenzi het volgende:
Ik gok voor hondenquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens verbaast het mij ook niet als ze idd overspannen is of ergens bang voor is.
Dat zou me niet verbazen... ik vind het ook echt heel raar dat er zo'n hap uit haar arm genomen is nadat ze kamervragen had gesteld over die in Nederland getrainde honden in Israël ingezet worden.quote:
Want spinnen hebben ook een hap uit haar arm genomenquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien ook wel voor spinnen?
Ze is zo overspannen en in de war dat ze voor Clinton moet flyeren?quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:
Overigens verbaast het mij ook niet als ze idd overspannen is of ergens bang voor is.
Clinton past natuurlijk beter in haar straatje dan de rest... maar ik denk dat ze gewoon ergens voor op de vlucht is, en of dat nou alleen fysiek is of ook geestelijk maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze is zo overspannen en in de war dat ze voor Clinton moet flyeren?
Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met die nog enkele weken zit je aan de 3 maanden, en dat is nou net het moment waarop ze aan haar sollicitatieplicht zal moeten gaan voldoen.
Ik snap wel dat ze het nog even de kans geven, soms moeten dingen ook even een kans hebben, maar de boodschap die nu afgegeven wordt lijkt me duidelijk genoeg.
Dat kan ook nog.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ze daarvoor haar verantwoordelijkheden als gekozen volksvertegenwoordiger naast haar neerlegt. En vervolgens gaat ze het ook nog eens uitzoeken op kosten van de rest van Nederland.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Maar geef haar dan een wajong uitkering ofzo ipv een dik pak wachtgeld.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ze is wel al een jaar of 35 hè. Dan mag je toch verwachten dat je al wel wat verantwoordelijkheid kan dragen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat is ook D66 en de kiezer aan te rekenen. De partij heeft Hachchi op een kandidatenlijst gezet. Vervolgens is ze via democratische weg gekozen en heeft ze een zetel gekregen. Dus nu heeft ze rechten en daar mag ze aanspraak op maken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ze daarvoor haar verantwoordelijkheden als gekozen volksvertegenwoordiger naast haar neerlegt. En vervolgens gaat ze het ook nog eens uitzoeken op kosten van de rest van Nederland.
Geen enkele partij zal accepteren dat een gekozen raadslid zomaar halverwege het jaar vertrekt en nauwelijks aangeeft waarom. En volgens de letter van de wet heeft ze recht op wachtgeld, maar dat wachtgeld hiervoor niet bedoeld is, en dat ze D66 hiermee nog verder in diskrediet brengt, dat moge duidelijk zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:24 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat is ook D66 en de kiezer aan te rekenen. De partij heeft Hachchi op een kandidatenlijst gezet. Vervolgens is ze via democratische weg gekozen en heeft ze een zetel gekregen. Dus nu heeft ze rechten en daar mag ze aanspraak op maken.
Dat het verder een raar mens is en dat ze haar verantwoordelijkheden negeert klopt, maar dat maakt geen verschil hier. Zoveel kamerleden nemen hun verantwoordelijkheid niet overigens. De consequenties voor haar zijn dat ze dus waarschijnlijk uit de partij wordt gezet en wie weet wat nog meer.
Dat klopt. Maar er zijn echt heel veel huichelaars die hun plichten niet nakomen na te zijn gekozen. Hachchi is speciaal omdat ze opeens verdween en nu gaat folderen in een ander land.quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen enkele partij zal accepteren dat een gekozen raadslid zomaar halverwege het jaar vertrekt en nauwelijks aangeeft waarom. En volgens de letter van de wet heeft ze recht op wachtgeld, maar dat wachtgeld hiervoor niet bedoeld is, en dat ze D66 hiermee nog verder in diskrediet brengt, dat moge duidelijk zijn.
Dat gedruppel van de afgelopen weken... door de knieën en de volle straal in onze bakkes.quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:55 schreef Perrin het volgende:
Ongegeneerd pissen over het ambt van volksvertegenwoordiger
Mevrouw verdiende dus Eur 11.300,- per maandquote:Dat komt neer op 60 procent van haar salaris. Elke maand ontvangt Hachchi daardoor zo'n 6.800 euro.
Als Kamerlid? Is dat zo vreemd?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:11 schreef leolinedance het volgende:
wtf klopt dit?
http://www.elsevier.nl/Ne(...)6-royement-2770065W/
[..]
Mevrouw verdiende dus Eur 11.300,- per maand![]()
![]()
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inkomen_tweede_kamerlidquote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Lijkt me niet, zeker als het bruto is.
Met onkostenvergoedingen en vakantiegeld e.d. kom je misschien nog wat hoger uit. Het is zeker geen vetpot.quote:¤ 7705,12 bruto per maand sinds 1 januari 2016.
11300 * 12 (of 13?) = minstens Eur 135k ex. onkostenvergoedingen etc.quote:
Geen vetpot.. hm ik zou wel ruilen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inkomen_tweede_kamerlid
[..]
Met onkostenvergoedingen en vakantiegeld e.d. kom je misschien nog wat hoger uit. Het is zeker geen vetpot.
Bruto hé. Daar gaat sowieso nog een hele hap belastingen vanaf. D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten, en het volk vond D66 goed genoeg om een substantiële hoeveelheid zetels binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
11300 * 12 (of 13?) = minstens Eur 135k ex. onkostenvergoedingen etc.
Toch wel als onervaren 35 jarige he. Als je kijkt naar haar ervaring en positie in de 2e kamer (of binnen de D66) vind ik het heel heel veel geld.
Ze kan niet eens een fatsoenlijke brief schrijven.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bruto hé. Daar gaat sowieso nog een hele hap belastingen vanaf. D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten, en het volk vond D66 goed genoeg om een substantiële hoeveelheid zetels binnen te krijgen.
Als je verder bedenkt dat Kamerlid (in ieder geval bij de kleinere partijen) een van de banen met de hoogste werkdruk is vind ik het echt geen hoog bedrag.
Het gaat ook niet direct over het bedrag. Het gaat nu over dat iemand dat bedrag krijgt voor iets dat totaal niets met onze samenleving te maken heeft maar wel betaald wordt. Straks staat een PVV man op onze kosten voor Trump folders uit te delen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bruto hé. Daar gaat sowieso nog een hele hap belastingen vanaf. D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten, en het volk vond D66 goed genoeg om een substantiële hoeveelheid zetels binnen te krijgen.
Als je verder bedenkt dat Kamerlid (in ieder geval bij de kleinere partijen) een van de banen met de hoogste werkdruk is vind ik het echt geen hoog bedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |