Kreeg die zoon dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef CherryLips het volgende:
800 euro van je ouders, dat zijn zowat m'n vaste lasten *droomt verder*
Ik zag aan zijn gezicht dat hij 560 aflossen wel een beetje veel vond, dus ik heb mijn twijfels erbij.quote:
Ja idd !! Die kop opdat momentquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zag aan zijn gezicht dat hij 560 aflossen wel een beetje veel vond, dus ik heb mijn twijfels erbij.
Dat is echt buitensporig veel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef Geerd het volgende:
2450 inkomsten 900+ pinnen per maand?? 1e helft niet meegekregen
Tering
Ik kan mij nog een aflevering herinneren, jong stel met zijn 2, per maand nou laat ik het ruim nemen 2k netto per maand elke maand 1000+ bij de action etc met die fotolijstjes wat dat !!quote:
Dronk die zoveel dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij is erg gehecht aan zijn biertje, dat wilde hij echt niet missen hoor
Die vrouw stond bij zo een licht blauwe verpakking witbier ofzo in het 2 e deel ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet echt veel, maar wel regelmatig
Ja geloof ik wel jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die vrouw stond bij zo een licht blauwe verpakking witbier ofzo in het 2 e deel ?
Loopt ook lekker op idd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja 6 euro voor 6 biertjes paar keer per week
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:44 schreef verita het volgende:
Maar deze aflevering was schijnbaar een herhaling van 25 sept. 2014.
Hoe zou het nu met ze zijn? had voor het eerst eigenlijk echt medelijden met een koppel. Normaal denk ik al gauw van: dit had je kunnen voorkomen...
Ze hadden een lening bij hun zoon van 7900 euro en schulden bij Wehkamp en Neckermann en een lening en pinden ook nog eens voor 900 in de week. Zaten bij elkaar op bijna 50k.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?
Oke en dan haal je per week wat duurdere biertjes maar kom je nog niet aan 900 euro per maand aan alleen boodschappen etc
Dat hebben ze verteld: zij kocht materiaal voor de nieuwe webwinkel die hun inkomen moest genereren; ik weet uit eigen ervaring dat stof en vulmateriaal teringduur is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?
Oke en dan haal je per week wat duurdere biertjes maar kom je nog niet aan 900 euro per maand aan alleen boodschappen etc
Ik had eerste deel gemistquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:48 schreef verita het volgende:
[..]
Dat hebben ze verteld: zij kocht materiaal voor de nieuwe webwinkel die hun inkomen moest genereren; ik weet uit eigen ervaring dat stof en vulmateriaal teringduur is.
Fijne zoon danquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:51 schreef verita het volgende:
Overigens was het merendeel van de schuld ontstaan door twee fout afgelopen ondernemingen. Waaronder een eigen rijschool samen met hun zoon, die vervolgens ging samenwerken met een andere rijschool die hun toen vakkundig de shit in hielp.
wow, nee, dan heb ik het verkeerd geschreven, de andere rijschool was daar verantwoordelijk voor. De zoon heeft juist geholpen door 8000 euro van zijn ouders vast af te lossen. Daarom hadden ze ook die schuld bij hun ene zoon.quote:
Aah, oke.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:03 schreef verita het volgende:
[..]
wow, nee, dan heb ik het verkeerd geschreven, de andere rijschool was daar verantwoordelijk voor. De zoon heeft juist geholpen door 8000 euro van zijn ouders vast af te lossen. Daarom hadden ze ook die schuld bij hun ene zoon.
Een vriendin van me en haar vriend kochten volgens mij ook van alles op afbetaling, dan hadden ze een dure game-pc op afbetaling, zouden ze twee jaar over doen. Ding was al helemaal naar de kloten voor hij afbetaald was.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:54 schreef Gia het volgende:
Maar kopen op rekening bij een postorderbedrijf is ook wel heel stom.
Heb ooit, lang geleden, buren gehad die dat ook deden. Hun hele huis stond vol met alles op afbetaling. De TV, het nieuwste van het nieuwste, werd elke 2 jaar ingeruild voor weer de nieuwste, alsof het een auto was! Was een huurwoning en alleen de man werkte. Ze hadden toen 2 kleine kindjes. Die nu in de 30 zullen zijn.
Benieuwd of die ooit uit de schulden zijn gekomen.
Wij kopen zelf alles cash, behalve een huis. Kunnen we het niet betalen, kopen we het niet.
Wij hebben zelf ooit een doorlopend kredietlening van mijn ouders afgelost, watze met 100 euro per maand terug betaalden. Later hebben wijzelf ooit bij mijn schoonouders geleend voor een tweedehandsautootje, was echt noodzaak, ging over 1800 euro geloof ik. Hebben we ook netjes terugbetaald.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:19 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, dat zijn zo van die basistips die je gewoon ter harte zou moeten nemen:
• Eerst sparen, dan uitgeven.
• Leen nooit voor spullen die niet echt noodzakelijk zijn.
• Als je al moet lenen, zorg dan dat de lening is afbetaald voordat het product waar je voor leende afgeschreven is.
Het ergste is blijven betalen voor spullen die je niet eens meer hebt.
Ik heb het, lang geleden, één keer in mijn leven gedaan, een tweedehands auto op afbetaling. Ik geloof 50 maandtermijnen van 200 gulden. De Auto heb ik na een jaar of 4 weggedaan terwijl hij dus nog niet eens afbetaald was.
Dat nooit, nooit weer!
Maar dan zijn ze er ook niet zuinig mee omgegaan, want dat valt in principe nog gewoon binnen de garantietermijn. Maar dat zie je wel vaker bij mensen die dingen hebben waar ze nog niet voor hoeven werken/ waar een ander voor gewerkt heeft, daar zijn sommigen een stuk minder zuinig mee dan met de dingen waar ze zelf voor hebben gespaard.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een vriendin van me en haar vriend kochten volgens mij ook van alles op afbetaling, dan hadden ze een dure game-pc op afbetaling, zouden ze twee jaar over doen. Ding was al helemaal naar de kloten voor hij afbetaald was.
Klopt. mijn broer heeft een lease-auto en hij vindt het wel stoer daar zo onachtzaam mogelijk mee om te gaan, alsof hij neerkijkt op 'aardse spulletjes'. Punt is alleen dat hij zo ook omgaat met de auto van een ander, die er wél gewoon voor gespaard heeft en er daarom misschien wél trots en zuinig op is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar dat zie je wel vaker bij mensen die dingen hebben waar ze nog niet voor hoeven werken/ waar een ander voor gewerkt heeft, daar zijn sommigen een stuk minder zuinig mee dan met de dingen waar ze zelf voor hebben gespaard.
Ja, sommige leaserijders zijn een klassiek voorbeeld ja. Maar ik heb ook weleens de vraag gehad van iemand in de bijstand of wij niet een pc over hadden, want haar (volwassen, werkloze) zoon had die van hem in elkaar geschopt. Nee, sorry, wij gebruiken onze spulletjes gewoon netjes tot ze versleten zijn, want wij werken wél hard voor ons geldquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:08 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Klopt. mijn broer heeft een lease-auto en hij vindt het wel stoer daar zo onachtzaam mogelijk mee om te gaan, alsof hij neerkijkt op 'aardse spulletjes'. Punt is alleen dat hij zo ook omgaat met de auto van een ander, die er wél gewoon voor gespaard heeft en er daarom misschien wél trots en zuinig op is.
O ik heb ook weleens een printer helemaal naar z'n grootje getrapt hoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, sommige leaserijders zijn een klassiek voorbeeld ja. Maar ik heb ook weleens de vraag gehad van iemand in de bijstand of wij niet een pc over hadden, want haar (volwassen, werkloze) zoon had die van hem in elkaar geschopt. Nee, sorry, wij gebruiken onze spulletjes gewoon netjes tot ze versleten zijn, want wij werken wél hard voor ons geld
Is het dan een soort emotionele koopziekte? Of komt het door gewoontes, dat ze een tijdje geld hebben en gewend zijn aan het uitgavepatroon en niet kunnen/willen aanpassen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:12 schreef Cynix ® het volgende:
Wat mij bij het programma, om maar weer eens on topic te gaan, het meest frappeert is dat ik vrijwel nooit enige luxe zie. Nooit een mooie auto op de oprit, nooit een echt mooi ingericht huis, nooit mooie kunst aan de muur. Nooit mooie dure kleding.
Nee, mensen met schulden verzamelen blijkbaar vooral onnodige en onduidelijke rommel. Het gaat hen dus niet om een beter of mooier leven, maar ze denken er niet bij na of kopen frustratie en ellende af. Of ze zijn gewoon te 'simpel' om niet meer uit te geven dan er binnenkomt.
eh.. nee...quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Gia het volgende:
Hieronder valt naar mijn mening ook de vusacards e.d. Die heb je alleen nodig als je geld tekort komt, anders kun je gewoon met je bankcard betalen, toch?
mwah... een cola machine is toch wel redelijk een absurde luxe...quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:12 schreef Cynix ® het volgende:
Wat mij bij het programma, om maar weer eens on topic te gaan, het meest frappeert is dat ik vrijwel nooit enige luxe zie. Nooit een mooie auto op de oprit, nooit een echt mooi ingericht huis, nooit mooie kunst aan de muur. Nooit mooie dure kleding.
Nee, mensen met schulden verzamelen blijkbaar vooral onnodige en onduidelijke rommel. Het gaat hen dus niet om een beter of mooier leven, maar ze denken er niet bij na of kopen frustratie en ellende af. Of ze zijn gewoon te 'simpel' om niet meer uit te geven dan er binnenkomt.
Ja, onzin-dingen dus. Vooral als je het niet kunt betalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah... een cola machine is toch wel redelijk een absurde luxe...
of een boot....
Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, valt me ook wel eens op. Nu ben ik misschien nog van het andere uiterste, mijn vriendin en ik verdienen allebei ruim boven modaal en letten op aanbiedingen alsof we in de bijstand zittenMaar ik ben me wel heel bewust van de kosten van alles, ook al heb ik het geld wél. Maar van alleen maar spullen kopen en geld uitgeven word je ook niet gelukkig.
Het valt me wel vaker op dat mensen die het geld NIET hebben graag zich luxer willen voordoen dan ze zijn (dure vakanties naar 4-sterren resorts, dikke auto, een huis met een tophypotheek) en dat mensen die WEL geld hebben minder waarde hechten aan luxe zaken (backpackreizen, eenvoudige auto, fatsoenlijk maar niet te groot huis).
Nu ben ik zelf wel aan het sparen voor een leuke auto, maar die koop ik ook pas als de prijs onder een voor mij acceptabel niveau is gezakt
Nou, je kunt ook arbeidsongeschikt zijn en gewoon wel met geld om kunnen gaan, hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:02 schreef Cynix ® het volgende:
Want hoewel meestal minimaal een van de twee werkeloos of arbeidsongeschikt is, stammen hun schulden vaak al uit een eerdere periode, toen dat nog niet aan de orde was.
Natuurlijk. Dat bedoel ik juist ook. Het zit iedereen wel eens tegen, maar lang niet iedereen komt daardoor in de problemen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:32 schreef Gia het volgende:
Nou, je kunt ook arbeidsongeschikt zijn en gewoon wel met geld om kunnen gaan, hoor.
Sommigen wel. Is inderdaad handig op vakantie, maar dat is de creditcard van de bank ook.quote:
Mooi!quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.
Nou ja, in de garage wel, één kleine zonde mag.
[ afbeelding ]
O ik heb ook een cc van de bank.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Sommigen wel. Is inderdaad handig op vakantie, maar dat is de creditcard van de bank ook.
Wij hebben er verder geen en ook niet nodig.
Er zijn ook mensen die gebruiken het hele krediet en schaffen dan gewoon nog een andere creditcard aan, voor nieuwe kleren of een etentje met de kinderen. En dan, alsof je rijk bent, met de card zwaaien naar de ober als je af wil rekenen.
Ik hoef dat allemaal niet.
Ik zeg altijd maar zo: Je moet niet hoger willen schijten dan je kont staat.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:35 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat bedoel ik juist ook. Het zit iedereen wel eens tegen, maar lang niet iedereen komt daardoor in de problemen.
Nee, wij gebruiken die ook eigenlijk nooit. Je kunt toch gewoon pinnen!quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:38 schreef Cynix ® het volgende:
Ik een VISA-card via de ANWB. Alleen bedoeld voor noodgevallen.
En een van de bank ook trouwens, die ik nooit gebruik.
Internetaankopen (ongeveer 90% van mijn aankopen buiten huishoudgeld om) en deze zijn ook standaard verzekerd bij verzending en alle aankopen zijn verzekerd voor 180 dagen inclusief als je het zelf laat vallen en het is stuk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Sommigen wel. Is inderdaad handig op vakantie, maar dat is de creditcard van de bank ook.
Wij hebben er verder geen en ook niet nodig.
Er zijn ook mensen die gebruiken het hele krediet en schaffen dan gewoon nog een andere creditcard aan, voor nieuwe kleren of een etentje met de kinderen. En dan, alsof je rijk bent, met de card zwaaien naar de ober als je af wil rekenen.
Ik hoef dat allemaal niet.
Stoer man😉quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:
Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:32 schreef Gia het volgende:
Nou, je kunt ook arbeidsongeschikt zijn en gewoon wel met geld om kunnen gaan, hoor.
Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Internetaankopen (ongeveer 90% van mijn aankopen buiten huishoudgeld om) en deze zijn ook standaard verzekerd bij verzending en alle aankopen zijn verzekerd voor 180 dagen inclusief als je het zelf laat vallen en het is stuk.
Winkels hebben afschuwelijke ouderwetse openingstijden, zeer beperkte keuze en ik moet bij de kassa altijd wachten. Doe mij maar liever internet met een creditcard.
Dan mis je alleen de verzekeringen en verder is het identiek als je al een creditcard heb.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.
Ik wilde er eerst ook niet aan want huuu schulden en niet meteen betalen en er rekening mee houden en gat in m'n hand en huuuu.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een beautyquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij mij geen Credit Card maar iDeal ik vind het erg fijn en makkelijk via de bank. Bedoel internet met iDeal !quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:
Het is ook heel makkelijk, net zoals met een CC betaling en een extra verzekering erbijquote:Op woensdag 27 januari 2016 18:42 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bij mij geen Credit Card maar iDeal ik vind het erg fijn en makkelijk via de bank. Bedoel internet met iDeal !
Nice! Hier hetzelfde, heb wel een premium merk auto, maar die is inmiddels al bijna 17 jaar oud... Wonen nu een jaar in dit huis, maar hebben nog steeds geen klok aan de muur hangenquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat me raden: jij gaat nooit buiten Europa op vakantie? Een huurauto, ter plekke hotels boeken, een niet geaccepteerde pinpas, allemaal dingen waarbij een cc onmisbaar is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, wij gebruiken die ook eigenlijk nooit. Je kunt toch gewoon pinnen!
Mijn Visa heeft mij al enorm veel wachttijd bespaard bij tolpoortjes in het buitenland, waar je meestal niet met je bankpas kunt betalen. De rij voor contant betalen is meestal véél langer dan de rij voor creditcard houders (in tijd gemeten).quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Lenen tegen hoge rentes moeten mensen nooit doen. Hieronder valt naar mijn mening ook de vusacards e.d. Die heb je alleen nodig als je geld tekort komt, anders kun je gewoon met je bankcard betalen, toch?
Ik vind het heerlijk om niet teveel te betalen voor dingen. Heb geen moeite met geld uitgeven, maar ik voel me serieus heel fijn als ik door de supermarkt loop en dingen met kortingssticker scoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, valt me ook wel eens op. Nu ben ik misschien nog van het andere uiterste, mijn vriendin en ik verdienen allebei ruim boven modaal en letten op aanbiedingen alsof we in de bijstand zittenMaar ik ben me wel heel bewust van de kosten van alles, ook al heb ik het geld wél. Maar van alleen maar spullen kopen en geld uitgeven word je ook niet gelukkig.
Het valt me wel vaker op dat mensen die het geld NIET hebben graag zich luxer willen voordoen dan ze zijn (dure vakanties naar 4-sterren resorts, dikke auto, een huis met een tophypotheek) en dat mensen die WEL geld hebben minder waarde hechten aan luxe zaken (backpackreizen, eenvoudige auto, fatsoenlijk maar niet te groot huis).
Nu ben ik zelf wel aan het sparen voor een leuke auto, maar die koop ik ook pas als de prijs onder een voor mij acceptabel niveau is gezakt
En da's niet eens lekkere cola ook nog 'esquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:19 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, onzin-dingen dus. Vooral als je het niet kunt betalen.
Die cola-machine kostte in het gebruik iets van 50 euro per week of zo?![]()
![]()
En hoe makkelijk haal je daarmee je geld terug als er niet geleverd wordt? Dan ging ik nog eerder voor PayPal...quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je je echt bewust bent van de kosten van alles, dan zou je ook moeten weten dat aanbiedingen voor iemand in de bijstand zelden interessant zijn. Het gaat namelijk vrijwel altijd om A of B merken en dan is de aanbieding heel vaak nog duurder dan het eigen merk...quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
Spreek voor jezelf. Ik heb mij door aanbiedingen nog nooit laten verleiden tot het kopen van spul dat ik normaal nooit zou kopen. We kopen een hele hoop in de aanbieding, maar dat is echt allemaal spul dat we normaal ook gebruiken. En met die eigen merk producten is ook niet altijd waar en dan nog is de kwaliteit of smaak ook niet altijd hetzelfde of is er domweg niets anders van dat product. Als de vaatwastabletten in de aanbieding zijn bij de Lidl en ze zijn bijna op, dan sla ik toch even een voorraadje in. Het is niet zo dat ik dan ineens 3x per dag de vaatwasser aan zet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je je echt bewust bent van de kosten van alles, dan zou je ook moeten weten dat aanbiedingen voor iemand in de bijstand zelden interessant zijn. Het gaat namelijk vrijwel altijd om A of B merken en dan is de aanbieding heel vaak nog duurder dan het eigen merk...
Daarnaast gaan aanbiedingen vaak over zaken die je niet nodig hebt en stimuleren ze dus tot impuls aankopen.
Als ik al een aanbieding zie van iets dat ik normaliter ook gebruik... dan vergelijk ik het altijd met de eigen merk producten en 9 van de 10 keer is dat eigen merk dus toch goedkoper.
Amen! Bij ons ligt de aankoop via internet tussen de 95-98%.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Internetaankopen (ongeveer 90% van mijn aankopen buiten huishoudgeld om) en deze zijn ook standaard verzekerd bij verzending en alle aankopen zijn verzekerd voor 180 dagen inclusief als je het zelf laat vallen en het is stuk.
Winkels hebben afschuwelijke ouderwetse openingstijden, zeer beperkte keuze en ik moet bij de kassa altijd wachten. Doe mij maar liever internet met een creditcard.
Het grootste voordeel vind ik de winkelopeningtijden. Deze zijn 24/7 open op internet, terwijl fysieke winkels open zijn als ik moet werken en de paar uur dat ze daarbuiten open zijn is het zo stervensdruk dat ik daar niet dood gevonden wil worden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:42 schreef verita het volgende:
[..]
Amen! Bij ons ligt de aankoop via internet tussen de 95-98%.
Ik koop ook niet gauw iets alleen omdat het in de aanbieding is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je je echt bewust bent van de kosten van alles, dan zou je ook moeten weten dat aanbiedingen voor iemand in de bijstand zelden interessant zijn. Het gaat namelijk vrijwel altijd om A of B merken en dan is de aanbieding heel vaak nog duurder dan het eigen merk...
Daarnaast gaan aanbiedingen vaak over zaken die je niet nodig hebt en stimuleren ze dus tot impuls aankopen.
Als ik al een aanbieding zie van iets dat ik normaliter ook gebruik... dan vergelijk ik het altijd met de eigen merk producten en 9 van de 10 keer is dat eigen merk dus toch goedkoper.
Snelle Jelle heet bij de Lidl Rappe Japie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:05 schreef Metalfreak het volgende:
En met die eigen merk producten is ook niet altijd waar en dan nog is de kwaliteit of smaak ook niet altijd hetzelfde of is er domweg niets anders van dat product.
Dus jij komt ook bij beiden? Vergelijk de prijzen van wat je bij de Lidl koopt eens met het goedkoopste alternatief bij de AH.. en reken beiden om naar dezelfde eenheid (kilo, liter, stuk). Dan sta je raar te kijken over die zogenaamde dure appie...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:31 schreef Gia het volgende:
En ja, ik weet dat de appie niet goedkoop is, maar ik ben aan bepaalde merkartikelen gehecht. De rest haal ik bij de lidl.
Zal ik es doen. Volgende keer de kassabon van de lidl meenemen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus jij komt ook bij beiden? Vergelijk de prijzen van wat je bij de Lidl koopt eens met het goedkoopste alternatief bij de AH.. en reken beiden om naar dezelfde eenheid (kilo, liter, stuk). Dan sta je raar te kijken over die zogenaamde dure appie...
Kaas van de appie is verrukkelijk lekker van zaanlander ik koop ze aan een stuk ! Heerlijk lekker vers.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:33 schreef Gia het volgende:
Zal ik es doen. Volgende keer de kassabon van de lidl meenemen.
Prijzen van de appie kan ik opzoeken in mijn appie.
Ik weet in elk geval dat kaas bij de lidl veel goedkoper is dan bij de appie.
Koffiebonen idem dito.
Hier willen ze jonge kaas. Nauwelijks verschil in smaak tussen stuk goudse van de appie en milbona goudse. Wel verschil in prijs.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Kaas van de appie is verrukkelijk lekker van zaanlander ik koop ze aan een stuk ! Heerlijk lekker vers.
ik hoef ook niet op de kleintjes te letten. Maar ik heb nooit geen goudse maar van zaanlander. Naar de Lidl ga ik nooit omdat ik geen rijbewijs hebt laat ik boodschappen thuis brengen van de Appie😳 Dus bestel online. Om de twee weken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:23 schreef Gia het volgende:
Hier willen ze jonge kaas. Nauwelijks verschil in smaak tussen stuk goudse van de appie en milbona goudse. Wel verschil in prijs.
Voor mij is het simpel: als smaak of voorkeur geen rol speelt, halen we het bij de Lidl.
Maar soms ook bij de appie, als ik er toch al moet zijn voor mijn merkartikelen.
Gelukkig hoef ik niet zo erg op de kleintjes te letten, dus neem ik het niet zo nauw.
Maar, ga nog wel die prijzen vergelijken, voor de bewustwording.
Kaas eten we hier niet veel (duur) dus dat weet ik zo niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Zal ik es doen. Volgende keer de kassabon van de lidl meenemen.
Prijzen van de appie kan ik opzoeken in mijn appie.
Ik weet in elk geval dat kaas bij de lidl veel goedkoper is dan bij de appie.
Koffiebonen idem dito.
Punt is natuurlijk dat wie écht op de centen let als ware hij/zij in de bijstand (of daar ook echt in zit), niet zo enorm let op kwaliteit; daar ontbreken de centen voor.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Met dien verstande dat de Lidl een veel betere prijs-kwaliteit heeft dan de goedkoopste dingen van AH. Maw: het is misschien soms iets duurder, maar bijna altijd véél beter.
Bij Kruidvat 2 pakken voor 3,99 regelmatig, nog goedkoper en volgens mijn vriendin lekkerder dan de standaard supermarkt koffie (ik drink geen koffie)quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat wie écht op de centen let als ware hij/zij in de bijstand (of daar ook echt in zit), niet zo enorm let op kwaliteit; daar ontbreken de centen voor.
Ik vind die koffie van de Lidl trouwens smerig en die van de AH lekker. Kan ook een kwestie van smaak zijn dus.
Heb bonen, crema, van de lidl. Lekkerder dan welke andere bonen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kaas eten we hier niet veel (duur) dus dat weet ik zo niet.
Maar koffie? Hier een aanbieding van de Lidl 2-8 nov 2015:
[ afbeelding ]
Dat is dan ¤2.99 voor 500 gram.
Standaard prijs bij de AH:
[ afbeelding ]
¤2.19 voor 500 gram...
Ik kan je het antwoord wel geven en je weet denk ik zelf ook wel het antwoord op je laatste vraag.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:02 schreef The_Temp het volgende:
Zou graag een 5-jaar-later uitzending willen zien van dit programma. Vraag me altijd af of die successen nou blijvend zijn.
Mensen die hun hele leven al gewend zijn om op te grote voet te leven en dan in een maandje opeens leren om het met honderd euro per week te doen. Zal best lukken met een tv-programma op je nek, maar vraag me af of het op de lange termijn zo blijft.
Zelfde met de baantjes die ze altijd opeens vinden nadat ze jaren kansloos waren op de arbeidsmarkt. Leuk, een contract van drie maanden nadat John Williams een belletje pleegt, maar ben benieuwd of zoiets dan blijft plakken.
En dan blijkt dat het ook gewoon echt niet werkt wat Annemarie en John in een korte tijd willen veranderen. Want dan heeft ze idd die baan alleen gekregen omdat John erbij stond en is ze in haar proeftijd alweer ontslagen enz.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:22 schreef Cynix ® het volgende:
Ik gok er op dat ze die 5-jaar-later uitzendingen misschien wel eens hebben overwogen, maar er zelf ook achterkwamen dat dat geen feelgood-TV gaat opleveren. Van de meesten zie je al dat de opleving van korte duur gaat zijn.
En dat hoeft niet eens aan de deelnemer te liggen maar kan ook prima bij dat uitzendbureau/bedrijf wegkomen die alleen maar even 'mooi' op TV willen komen door zo iemand aan te nemen maar zodra de camera's wegdraaien de deelnemer weer ontslaat.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En dan blijkt dat het ook gewoon echt niet werkt wat Annemarie en John in een korte tijd willen veranderen. Want dan heeft ze idd die baan alleen gekregen omdat John erbij stond en is ze in haar proeftijd alweer ontslagen enz.
Oh ja dat zeker. Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Of bij de programma makers die voor de 'snelle' oplossing en mooie tv iets willen verkopen wat alleen effect heeft op de schuld maar niet op de vaste uitgaven.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dat hoeft niet eens aan de deelnemer te liggen maar kan ook prima bij dat uitzendbureau/bedrijf wegkomen die alleen maar even 'mooi' op TV willen komen door zo iemand aan te nemen maar zodra de camera's wegdraaien de deelnemer weer ontslaat.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:34 schreef Cynix ® het volgende:
Geboortestickers hangen al 9 maanden op de ramen.
Afghanistan. Het hoeft gelukkig niet óns land te verdedigen.quote:
ditquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Op die leeftijd nog met 500 euro per maand gesponsord worden door je ouders
Als het een studieschuld zou zijn, dan is er niks aan de hand...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
65000 euro schuld![]()
Holy shit wat een last
Te triest voor woorden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Op die leeftijd nog met 500 euro per maand gesponsord worden door je ouders
dacht dat da ook was bij hun.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het een studieschuld zou zijn, dan is er niks aan de hand...
Dit is wel ernstig ja.
?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het een studieschuld zou zijn, dan is er niks aan de hand...
12 ruggen.quote:
studieschuld moet gewoon meegenomen worden in de hypotheek.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:39 schreef luckass het volgende:
startersleninkje want gratis geld, huis kopen, studieschuld
Djeez?quote:
En dan wordt het nog moeilijker om te kopen..quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
studieschuld moet gewoon meegenomen worden in de hypotheek.
RTL he? Er moet wel gewoon een programma gemaakt worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Starterslening is toch een hypotheek?
Waarom wordt deze bij een reguliere 'schuld' geteld?
Dat gebeurt in principe ook. Of je moet het verzwijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
studieschuld moet gewoon meegenomen worden in de hypotheek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
En wat een kneuzen!quote:
je bent niet verplicht om het te noemem omdat het geen schuld is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:42 schreef luckass het volgende:
[..]
Dat gebeurt in principe ook. Of je moet het verzwijgen.
Ik ookquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef Szura het volgende:
Kanker jankerds
Kan me echt kwaad maken om zulke mongolen.
Die ouders ook
zoveel staat niet eens op onze lopende rekeningquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ongelooflijk he...het zou me niet eens lukken zoveel te pinnen.
Nog nét iets minder noodzakelijk dan een cola-machine.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Snoepje5 het volgende:
O dit is een herhaling. De koelkast met touchscreen komt ineens bij me naar boven.
Praat aub niet met zo'n taalquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef Szura het volgende:
Kanker jankerds
Kan me echt kwaad maken om zo'n mongolen.
Die ouders ook
Het moet even pijn doen, hè?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die moesten ze toch verpatsen ... alsof dat zoden aan de dijk zet
Haha die heeft er ook bij gezeten ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nog nét iets minder noodzakelijk dan een cola-machine.
Oh ja, die colamachine. Ook zoiets krankzinnigs.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
die was echt goed, 200 per maand aan cola ofzo hahaquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Mja dat is een beetje een domme oplossing. Die uitgave is al gedaan en draagt verder niet meer bij aan de maandelijkse lasten nu. Die éénmalige injectie van een paar honderd euro gaat natuurlijk niks redden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor zo'n energie slupperend tweedehands tafelmodelquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het zijn simpele zielen van de wereld die de meeste kinderen op de wereld zetten he.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:45 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Trouwens wel knap dat zo'n enorme dooie gast nog 2 kinderen bij elkaar geneukt heeft.
uberhaupt cola drinkenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
die was echt goed, 200 per maand aan cola ofzo haha
Hier ook niet. Na pay day, gaat alles wat ik niet nodig denk te hebben naar de spaarrekening. Met wat er op de betaalrekening staat, moet ik het maar zien te redden die maand.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
zoveel staat niet eens op onze lopende rekening
Coca-Colaquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:46 schreef luckass het volgende:
[..]
uberhaupt cola drinkenpure rotzooi
en er dan nog een machine voor kopen ook
Ja, lekker goedkoop. En wij kijken toch wel.quote:
En ik maar denken dat jij een rijke tata bentquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hier ook niet. Na pay day, gaat alles wat ik niet nodig denk te hebben naar de spaarrekening. Met wat er op de betaalrekening staat, moet ik het maar zien te redden die maand.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:46 schreef WcPot het volgende:
[ afbeelding ]
Zal dit het boodschappen wagentje zijn als ze voor ruim 1600 euro aan boodschappen halen?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:48 schreef WcPot het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij een rijke tata bent
Dit idd. Ik kan voorbeelden noemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het zijn simpele zielen van de wereld die de meeste kinderen op de wereld zetten he.
Nou, dat zou nog best eens kunnen voor sommigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:48 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Nee ze beleven een jaar later weer precies hetzelfde! Bizar he!
hier het zelfde. Had 9 euro over vorige maandquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hier ook niet. Na pay day, gaat alles wat ik niet nodig denk te hebben naar de spaarrekening. Met wat er op de betaalrekening staat, moet ik het maar zien te redden die maand.
Ja, ik mis de 3 honden en 2 katten en de vogelkooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:48 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Dit idd. Ik kan voorbeelden noemen.
Nergens over nadenken en uitkeringen trekken en hele gezinnen met 5 huisdieren onderhouden
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:48 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Nee ze beleven een jaar later weer precies hetzelfde! Bizar he!
Nou inderdaad! Daarom zou ik zo graag 'Dubbeltje 3 jaar later' willen zien!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:48 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou, dat zou nog best eens kunnen voor sommigen.
sloop de crisisquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:49 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]![]()
Maar je verwacht geen herhaling nu toch
En ik maar goed nadenken over een tweede kat want ik hou niks over op het einde van de maand.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:49 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, ik mis de 3 honden en 2 katten en de vogelkooi.
Twee doodzieke huisdieren vlak achter elkaar hier. Word je niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef xzaz het volgende:
Huisdieren kosten overigens niet zo veel. Alleen hoge onverwachte kosten.
Mwoa, 2-3 euro per dag voor een kat toch gauw. En dan doe je niks geks.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef xzaz het volgende:
Wapens van de Intertoysquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef Cynix ® het volgende:
Zou dat knaapje echte wapens in zijn handen gehad hebben?
Dat is toch niet verantwoordt?
200 hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef Isane het volgende:
110 euro per maand voor boodschappen..wat een geld nogdubbele waar wij 2en van leven
Nou aan voer, kattengrind, jaarlijkse inentingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef xzaz het volgende:
hier operatie van hond 600. Maar dat eenmalig in 13 jaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Twee doodzieke huisdieren vlak achter elkaar hier. Word je niet vrolijk van.
Hier ook ongeveer. Twee personen. Exclusief 'weekend-extraatjes' en whisky.quote:
Valt mee. Ik haal wel het dubbele in mijn eentjequote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef Isane het volgende:
110 euro per maand voor boodschappen..wat een geld nogdubbele waar wij 2en van leven
ik zag t verkeerdquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:55 schreef luckass het volgende:
[..]
Valt mee. Ik haal wel het dubbele in mijn eentje.
Ik zit ook bijna op 300 in mijn eentjequote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:55 schreef luckass het volgende:
[..]
Valt mee. Ik haal wel het dubbele in mijn eentje.
tja, keuzes.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:55 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Nou aan voer, kattengrind, jaarlijkse inentingen.
Aantal tientjes paar maand zeker en dat kan veel zijn als je niet veel ruimte hebt.
Niks mis mee toch? als het kan gewoon doenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zit ook bijna op 300 in mijn eentje![]()
Daar zit ik nu ook wel aan ondertussen. Knaagdieren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
hier operatie van hond 600. Maar dat eenmalig in 13 jaar.
Lijkt me ook. Ik kijk wel 1x per week op mn rekening..quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:56 schreef -0- het volgende:
Ik snap niet hoe je niet kan zien hoeveel geld er binnenkomt, je ziet toch op een bankrekening meerdere malen bij +N00 staan?
Je leeft toch naar je inkomenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:57 schreef WcPot het volgende:
[..]
Niks mis mee toch? als het kan gewoon doen
ja, je kijkt op je rekening toch.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:56 schreef -0- het volgende:
Ik snap niet hoe je niet kan zien hoeveel geld er binnenkomt, je ziet toch op een bankrekening meerdere malen bij +N00 staan?
The islandquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:57 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Zou me niks verbazen als die gast binnenkort bij Arie Boomsma in het programma zit...
Als je zelf snijd pak je snel meer variatie, zo´n zakje zit vol goedkope wortel en prei.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Overwegen of het goedkoper is om het zelf te snijden_!
Hij is een zij?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:57 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Zou me niks verbazen als die gast binnenkort bij Arie Boomsma in het programma zit...
Kan ze ook een zittende administratie baan doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:58 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Kan ze in de supermarkt wel hele afstanden lopen?
Ik houd gewoon alles bij in een excelsheet, gelijk invullen nadat ik gepindheb.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:58 schreef xzaz het volgende:
Wij betalen ook contant kan het iedereen aanraden
Mwoa, ik bekijk mijn afschriften regelmatig. Altijd wel wat cash aanwezig, maar alleen voor noodgevallen en kleine dingetjes. Alles cash is toch niet meer van deze tijd?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:58 schreef xzaz het volgende:
Wel verstandig inderdaadquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:59 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik houd gewoon alles bij in een excelsheet, gelijk invullen nadat ik gepindheb.
wij ook. Maar cash gebruiken we voor boodschappen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:59 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens geprobeerd. Een week.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:59 schreef -0- het volgende:
[..]
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:58 schreef xzaz het volgende:
Heb nu toevallig ook een keer cash budget van 60 euro deze week.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:01 schreef roos85 het volgende:
[..]
Doe ik ook.
Pin elke week ¤50,-
Ene week hou ik (ruim) over, andere week niet. Ligt eraan of er mensen komen eten of dat ik dingen moet aanvullen (zoals wasmiddel bijvoorbeeld).
Misschien niet, maar drink dan bronwater of thee of whatever.quote:
iddquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Misschien niet, maar drink dan bronwater of thee of whatever.
Vreselijk hequote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat een onsympathieke mensen..
1x per week een blikje cola bij een waterfiets is meer dan genoegquote:
Tuurlijk, maar dat is symbolisch. Het moet even pijn doen en dit is een soort straf.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:04 schreef WcPot het volgende:
[..]
1x per week een blikje cola bij een waterfiets is meer dan genoeg
Geen Light hè?quote:
Symboolmaatregelen zijn ze goed in jaquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:03 schreef TigerXtrm het volgende:
Ff serieus, en gebruikte koelkast verkoop je voor wat, 500 euro op een goede dag? Nieuwe koelkast kost bijna het zelfde voor een gezin van 4 personen. Nou veel plezier met die 100 euro_!
iddquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:06 schreef -0- het volgende:
Opkopers![]()
Beste manier om heel weinig geld voor je spullen te krijgen.
Hoezo, ze roven de boel niet leeg ofzoquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Opkopers...lager volk bestaat er niet
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Opkopers...lager volk bestaat er niet
onrealistische prijzenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoezo, ze roven de boel niet leeg ofzo
Ze maken gebruik/misbruik van de ellende van anderen. Het is hun beroep, maar heel sympathiek komt het niet over.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoezo, ze roven de boel niet leeg ofzo
En televisie he.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:08 schreef -0- het volgende:
600 euro voor zo´n dikke koelkast, oven, camera
idd jaquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ze is niet sympathiek, maar zij heeft wel gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |