abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159423259
Elke dinsdagavond 21:30 uur - RTL4.

De kredietcrisis raakt meer en meer mensen en een groeiend aantal gezinnen glijdt maandelijks verder in het rood. Een Dubbeltje Op Zijn Kant schiet te hulp. Niet door een zak geld op tafel te leggen, maar door gezamenlijk onder de loep te nemen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat de boosdoeners elke maand zijn en welke weg er bewandeld moet worden om weer uit het dal te komen.

Met John Williams en Annemarie van Gaal die de mensen toevallig en uiterst subtiel wijst op de website 'Sloop de Crisis.nl' :')
Tap tap tap
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:30:15 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_159423298
Kijk m blij zijn _O_
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2016 @ 22:30:50 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159423335
Zouden ze het redden?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159423345
Ohja deze _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159423356
2450 inkomsten 900+ pinnen per maand?? 1e helft niet meegekregen :P
Tering
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423390
800 euro van je ouders, dat zijn zowat m'n vaste lasten *droomt verder*
Tap tap tap
pi_159423495
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef CherryLips het volgende:
800 euro van je ouders, dat zijn zowat m'n vaste lasten *droomt verder*
Kreeg die zoon dat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kreeg die zoon dat?
Aflevering van volgende week.
Tap tap tap
pi_159423571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:30 schreef Szura het volgende:
Kijk m blij zijn _O_
:')
Ja het spat er af :N
pi_159423599
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Aflevering van volgende week.
Ohw niet meegekregen even alweer omgeschakeld.
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423607
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:30 schreef Cynix ® het volgende:
Zouden ze het redden?
Ik zag aan zijn gezicht dat hij 560 aflossen wel een beetje veel vond, dus ik heb mijn twijfels erbij.
pi_159423652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zag aan zijn gezicht dat hij 560 aflossen wel een beetje veel vond, dus ik heb mijn twijfels erbij.
Ja idd !! Die kop opdat moment _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef Geerd het volgende:
2450 inkomsten 900+ pinnen per maand?? 1e helft niet meegekregen :P
Tering
Dat is echt buitensporig veel.
pi_159423670
Wat was dat met dat bier dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:36 schreef Geerd het volgende:
Wat was dat met dat bier dan?
Hij is erg gehecht aan zijn biertje, dat wilde hij echt niet missen hoor :N
pi_159423739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is echt buitensporig veel.
Ik kan mij nog een aflevering herinneren, jong stel met zijn 2, per maand nou laat ik het ruim nemen 2k netto per maand elke maand 1000+ bij de action etc met die fotolijstjes wat dat !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij is erg gehecht aan zijn biertje, dat wilde hij echt niet missen hoor :N
Dronk die zoveel dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dronk die zoveel dan?
Niet echt veel, maar wel regelmatig ;)
pi_159423831
Nu naar Extreme verzamelaars kijken op RTL5.
Allemachtig wat heeft die man een rotzooi verzameld :o
pi_159423854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet echt veel, maar wel regelmatig ;)
Die vrouw stond bij zo een licht blauwe verpakking witbier ofzo in het 2 e deel ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Die vrouw stond bij zo een licht blauwe verpakking witbier ofzo in het 2 e deel ?
Ja geloof ik wel ja
pi_159423917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja geloof ik wel ja
Ja 6 euro voor 6 biertjes paar keer per week
Ik zwaai naar dieren.
pi_159423936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja 6 euro voor 6 biertjes paar keer per week
Loopt ook lekker op idd.
pi_159424011
Maar deze aflevering was schijnbaar een herhaling van 25 sept. 2014.
Hoe zou het nu met ze zijn? had voor het eerst eigenlijk echt medelijden met een koppel. Normaal denk ik al gauw van: dit had je kunnen voorkomen...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_159424082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:44 schreef verita het volgende:
Maar deze aflevering was schijnbaar een herhaling van 25 sept. 2014.
Hoe zou het nu met ze zijn? had voor het eerst eigenlijk echt medelijden met een koppel. Normaal denk ik al gauw van: dit had je kunnen voorkomen...
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?
Oke en dan haal je per week wat duurdere biertjes maar kom je nog niet aan 900 euro per maand aan alleen boodschappen etc
Ik zwaai naar dieren.
pi_159424165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Oke en dan haal je per week wat duurdere biertjes maar kom je nog niet aan 900 euro per maand aan alleen boodschappen etc
Ze hadden een lening bij hun zoon van 7900 euro en schulden bij Wehkamp en Neckermann en een lening en pinden ook nog eens voor 900 in de week. Zaten bij elkaar op bijna 50k.
pi_159424179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat hebben ze verteld: zij kocht materiaal voor de nieuwe webwinkel die hun inkomen moest genereren; ik weet uit eigen ervaring dat stof en vulmateriaal teringduur is.

Bovendien hadden ze twee auto's waaronder die oude Volkswagen Transporter :9~ eigenbouw camper die ze 50 euro in de maand kostte
pi_159424224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:48 schreef verita het volgende:

[..]

Dat hebben ze verteld: zij kocht materiaal voor de nieuwe webwinkel die hun inkomen moest genereren; ik weet uit eigen ervaring dat stof en vulmateriaal teringduur is.
Ik had eerste deel gemist ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_159424311
Overigens was het merendeel van de schuld ontstaan door twee fout afgelopen ondernemingen. Waaronder een eigen rijschool samen met hun zoon. De rijschool ging daarna samenwerken met een andere rijschool die hun toen vakkundig de shit in hielp.

[ Bericht 3% gewijzigd door verita op 26-01-2016 23:05:04 (tekst verduidelijkt) ]
pi_159424391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:51 schreef verita het volgende:
Overigens was het merendeel van de schuld ontstaan door twee fout afgelopen ondernemingen. Waaronder een eigen rijschool samen met hun zoon, die vervolgens ging samenwerken met een andere rijschool die hun toen vakkundig de shit in hielp.
Fijne zoon dan :{ :{
Ik zwaai naar dieren.
pi_159424742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:53 schreef Geerd het volgende:

[..]

Fijne zoon dan :{ :{
wow, nee, dan heb ik het verkeerd geschreven, de andere rijschool was daar verantwoordelijk voor. De zoon heeft juist geholpen door 8000 euro van zijn ouders vast af te lossen. Daarom hadden ze ook die schuld bij hun ene zoon.
pi_159424799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:03 schreef verita het volgende:

[..]

wow, nee, dan heb ik het verkeerd geschreven, de andere rijschool was daar verantwoordelijk voor. De zoon heeft juist geholpen door 8000 euro van zijn ouders vast af te lossen. Daarom hadden ze ook die schuld bij hun ene zoon.
Aah, oke.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:54:31 #33
3542 Gia
User under construction
pi_159432328
Maar kopen op rekening bij een postorderbedrijf is ook wel heel stom.

Heb ooit, lang geleden, buren gehad die dat ook deden. Hun hele huis stond vol met alles op afbetaling. De TV, het nieuwste van het nieuwste, werd elke 2 jaar ingeruild voor weer de nieuwste, alsof het een auto was! Was een huurwoning en alleen de man werkte. Ze hadden toen 2 kleine kindjes. Die nu in de 30 zullen zijn.
Benieuwd of die ooit uit de schulden zijn gekomen.

Wij kopen zelf alles cash, behalve een huis. Kunnen we het niet betalen, kopen we het niet.
pi_159432439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:54 schreef Gia het volgende:
Maar kopen op rekening bij een postorderbedrijf is ook wel heel stom.

Heb ooit, lang geleden, buren gehad die dat ook deden. Hun hele huis stond vol met alles op afbetaling. De TV, het nieuwste van het nieuwste, werd elke 2 jaar ingeruild voor weer de nieuwste, alsof het een auto was! Was een huurwoning en alleen de man werkte. Ze hadden toen 2 kleine kindjes. Die nu in de 30 zullen zijn.
Benieuwd of die ooit uit de schulden zijn gekomen.

Wij kopen zelf alles cash, behalve een huis. Kunnen we het niet betalen, kopen we het niet.
Een vriendin van me en haar vriend kochten volgens mij ook van alles op afbetaling, dan hadden ze een dure game-pc op afbetaling, zouden ze twee jaar over doen. Ding was al helemaal naar de kloten voor hij afbetaald was.
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 11:19:11 #35
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159432845
Tsja, dat zijn zo van die basistips die je gewoon ter harte zou moeten nemen:
• Eerst sparen, dan uitgeven.
• Leen nooit voor spullen die niet echt noodzakelijk zijn.
• Als je al moet lenen, zorg dan dat de lening is afbetaald voordat het product waar je voor leende afgeschreven is.

Het ergste is blijven betalen voor spullen die je niet eens meer hebt.
Ik heb het, lang geleden, één keer in mijn leven gedaan, een tweedehands auto op afbetaling. Ik geloof 50 maandtermijnen van 200 gulden. De Auto heb ik na een jaar of 4 weggedaan terwijl hij dus nog niet eens afbetaald was.
Dat nooit, nooit weer! :N
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:29:21 #36
3542 Gia
User under construction
pi_159433110
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:19 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, dat zijn zo van die basistips die je gewoon ter harte zou moeten nemen:
• Eerst sparen, dan uitgeven.
• Leen nooit voor spullen die niet echt noodzakelijk zijn.
• Als je al moet lenen, zorg dan dat de lening is afbetaald voordat het product waar je voor leende afgeschreven is.

Het ergste is blijven betalen voor spullen die je niet eens meer hebt.
Ik heb het, lang geleden, één keer in mijn leven gedaan, een tweedehands auto op afbetaling. Ik geloof 50 maandtermijnen van 200 gulden. De Auto heb ik na een jaar of 4 weggedaan terwijl hij dus nog niet eens afbetaald was.
Dat nooit, nooit weer! :N
Wij hebben zelf ooit een doorlopend kredietlening van mijn ouders afgelost, watze met 100 euro per maand terug betaalden. Later hebben wijzelf ooit bij mijn schoonouders geleend voor een tweedehandsautootje, was echt noodzaak, ging over 1800 euro geloof ik. Hebben we ook netjes terugbetaald.

Lenen tegen hoge rentes moeten mensen nooit doen. Hieronder valt naar mijn mening ook de vusacards e.d. Die heb je alleen nodig als je geld tekort komt, anders kun je gewoon met je bankcard betalen, toch?

Ken overigens iemand die ook diep in de schulden zit en daar niet uit kan komen. Niet geheel eigen schuld, maar deels ook wel. Post van deurwaarders e.d. maakt ze gewoon niet open. Daarbij heeft ze een relatie die regelmatig 50 euro opsnuift en daarnaast elke avond een kratje bier wegwerkt. Haar fiets heeft ie al verpatst. Ze wil niet geholpen worden, en wuift alle goedbedoelde raad weg. Als je haar ziet lopen, verwacht je niet dat het iemand is die zo diep in de shit zit. O.a. door visa e.d.
pi_159433353
CC heb ik genomen voor vakanties boeken en online aankopen (ook ivm verzekering enzo).
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 11:54:55 #38
43556 miss_dynastie
pi_159433642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een vriendin van me en haar vriend kochten volgens mij ook van alles op afbetaling, dan hadden ze een dure game-pc op afbetaling, zouden ze twee jaar over doen. Ding was al helemaal naar de kloten voor hij afbetaald was.
Maar dan zijn ze er ook niet zuinig mee omgegaan, want dat valt in principe nog gewoon binnen de garantietermijn. Maar dat zie je wel vaker bij mensen die dingen hebben waar ze nog niet voor hoeven werken/ waar een ander voor gewerkt heeft, daar zijn sommigen een stuk minder zuinig mee dan met de dingen waar ze zelf voor hebben gespaard.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 12:08:18 #39
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159433921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar dat zie je wel vaker bij mensen die dingen hebben waar ze nog niet voor hoeven werken/ waar een ander voor gewerkt heeft, daar zijn sommigen een stuk minder zuinig mee dan met de dingen waar ze zelf voor hebben gespaard.
Klopt. mijn broer heeft een lease-auto en hij vindt het wel stoer daar zo onachtzaam mogelijk mee om te gaan, alsof hij neerkijkt op 'aardse spulletjes'. Punt is alleen dat hij zo ook omgaat met de auto van een ander, die er wél gewoon voor gespaard heeft en er daarom misschien wél trots en zuinig op is. :{
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 12:11:12 #40
43556 miss_dynastie
pi_159433988
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:08 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Klopt. mijn broer heeft een lease-auto en hij vindt het wel stoer daar zo onachtzaam mogelijk mee om te gaan, alsof hij neerkijkt op 'aardse spulletjes'. Punt is alleen dat hij zo ook omgaat met de auto van een ander, die er wél gewoon voor gespaard heeft en er daarom misschien wél trots en zuinig op is. :{
Ja, sommige leaserijders zijn een klassiek voorbeeld ja. Maar ik heb ook weleens de vraag gehad van iemand in de bijstand of wij niet een pc over hadden, want haar (volwassen, werkloze) zoon had die van hem in elkaar geschopt. Nee, sorry, wij gebruiken onze spulletjes gewoon netjes tot ze versleten zijn, want wij werken wél hard voor ons geld :')
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 12:12:26 #41
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159434018
Wat mij bij het programma, om maar weer eens on topic te gaan, het meest frappeert is dat ik vrijwel nooit enige luxe zie. Nooit een mooie auto op de oprit, nooit een echt mooi ingericht huis, nooit mooie kunst aan de muur. Nooit mooie dure kleding.

Nee, mensen met schulden verzamelen blijkbaar vooral onnodige en onduidelijke rommel. Het gaat hen dus niet om een beter of mooier leven, maar ze denken er niet bij na of kopen frustratie en ellende af. Of ze zijn gewoon te 'simpel' om niet meer uit te geven dan er binnenkomt.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 12:15:36 #42
43556 miss_dynastie
pi_159434079
Vaak zijn dit mensen die niet lijken te kunnen begrijpen dat 20x5 euro ook 100 euro is. Die kopen een hele hoop nutteloze dingen, elke keer dat ze in de stad komen iets te vreten, etc. Alleen al roken kost al gauw minimaal 6-8 euro per dag...
pi_159434708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, sommige leaserijders zijn een klassiek voorbeeld ja. Maar ik heb ook weleens de vraag gehad van iemand in de bijstand of wij niet een pc over hadden, want haar (volwassen, werkloze) zoon had die van hem in elkaar geschopt. Nee, sorry, wij gebruiken onze spulletjes gewoon netjes tot ze versleten zijn, want wij werken wél hard voor ons geld :')
O ik heb ook weleens een printer helemaal naar z'n grootje getrapt hoor :')
Tap tap tap
pi_159434731
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:12 schreef Cynix ® het volgende:
Wat mij bij het programma, om maar weer eens on topic te gaan, het meest frappeert is dat ik vrijwel nooit enige luxe zie. Nooit een mooie auto op de oprit, nooit een echt mooi ingericht huis, nooit mooie kunst aan de muur. Nooit mooie dure kleding.

Nee, mensen met schulden verzamelen blijkbaar vooral onnodige en onduidelijke rommel. Het gaat hen dus niet om een beter of mooier leven, maar ze denken er niet bij na of kopen frustratie en ellende af. Of ze zijn gewoon te 'simpel' om niet meer uit te geven dan er binnenkomt.
Is het dan een soort emotionele koopziekte? Of komt het door gewoontes, dat ze een tijdje geld hebben en gewend zijn aan het uitgavepatroon en niet kunnen/willen aanpassen?
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 13:01:14 #45
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159435250
Nee, het uitgavepatroon van vroeger vasthouden is het volgens mij niet. Menig deelnemer, soms zitten er ook jongeren diep in de schulden, heeft nooit écht geld gehad. De sleur doorbreken, geruisloos van kwaad tot erger glijden, willen hebben wat de buurman heeft, door de media aangepraat krijgen dat het moet kunnen, dat zit denk ik meer in de buurt. Maar ik ben geen kenner, hoor. ;)

Misschien is het ook wel iets van alle tijden. Sommige mensen kunnen nou eenmaal gewoon niet met geld omgaan.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 13:02:56 #46
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159435309
Want hoewel meestal minimaal een van de twee werkeloos of arbeidsongeschikt is, stammen hun schulden vaak al uit een eerdere periode, toen dat nog niet aan de orde was.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:51:49 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_159436721
Ja, valt me ook wel eens op. Nu ben ik misschien nog van het andere uiterste, mijn vriendin en ik verdienen allebei ruim boven modaal en letten op aanbiedingen alsof we in de bijstand zitten :') Maar ik ben me wel heel bewust van de kosten van alles, ook al heb ik het geld wél. Maar van alleen maar spullen kopen en geld uitgeven word je ook niet gelukkig.

Het valt me wel vaker op dat mensen die het geld NIET hebben graag zich luxer willen voordoen dan ze zijn (dure vakanties naar 4-sterren resorts, dikke auto, een huis met een tophypotheek) en dat mensen die WEL geld hebben minder waarde hechten aan luxe zaken (backpackreizen, eenvoudige auto, fatsoenlijk maar niet te groot huis).

Nu ben ik zelf wel aan het sparen voor een leuke auto, maar die koop ik ook pas als de prijs onder een voor mij acceptabel niveau is gezakt ;)
Don't let my username fool you...
pi_159440658
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Gia het volgende:
Hieronder valt naar mijn mening ook de vusacards e.d. Die heb je alleen nodig als je geld tekort komt, anders kun je gewoon met je bankcard betalen, toch?
eh.. nee...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159440682
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:12 schreef Cynix ® het volgende:

mwah... een cola machine is toch wel redelijk een absurde luxe...
of een boot....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 16:19:15 #50
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159440987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

mwah... een cola machine is toch wel redelijk een absurde luxe...
of een boot....
Ja, onzin-dingen dus. Vooral als je het niet kunt betalen.
Die cola-machine kostte in het gebruik iets van 50 euro per week of zo? 8)7 8)7 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')