Kreeg die zoon dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef CherryLips het volgende:
800 euro van je ouders, dat zijn zowat m'n vaste lasten *droomt verder*
Ik zag aan zijn gezicht dat hij 560 aflossen wel een beetje veel vond, dus ik heb mijn twijfels erbij.quote:
Ja idd !! Die kop opdat momentquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zag aan zijn gezicht dat hij 560 aflossen wel een beetje veel vond, dus ik heb mijn twijfels erbij.
Dat is echt buitensporig veel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef Geerd het volgende:
2450 inkomsten 900+ pinnen per maand?? 1e helft niet meegekregen
Tering
Ik kan mij nog een aflevering herinneren, jong stel met zijn 2, per maand nou laat ik het ruim nemen 2k netto per maand elke maand 1000+ bij de action etc met die fotolijstjes wat dat !!quote:
Dronk die zoveel dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij is erg gehecht aan zijn biertje, dat wilde hij echt niet missen hoor
Die vrouw stond bij zo een licht blauwe verpakking witbier ofzo in het 2 e deel ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet echt veel, maar wel regelmatig
Ja geloof ik wel jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die vrouw stond bij zo een licht blauwe verpakking witbier ofzo in het 2 e deel ?
Loopt ook lekker op idd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja 6 euro voor 6 biertjes paar keer per week
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:44 schreef verita het volgende:
Maar deze aflevering was schijnbaar een herhaling van 25 sept. 2014.
Hoe zou het nu met ze zijn? had voor het eerst eigenlijk echt medelijden met een koppel. Normaal denk ik al gauw van: dit had je kunnen voorkomen...
Ze hadden een lening bij hun zoon van 7900 euro en schulden bij Wehkamp en Neckermann en een lening en pinden ook nog eens voor 900 in de week. Zaten bij elkaar op bijna 50k.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?
Oke en dan haal je per week wat duurdere biertjes maar kom je nog niet aan 900 euro per maand aan alleen boodschappen etc
Dat hebben ze verteld: zij kocht materiaal voor de nieuwe webwinkel die hun inkomen moest genereren; ik weet uit eigen ervaring dat stof en vulmateriaal teringduur is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe kwamen ze aan die 43k schuld dan?
Oke en dan haal je per week wat duurdere biertjes maar kom je nog niet aan 900 euro per maand aan alleen boodschappen etc
Ik had eerste deel gemistquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:48 schreef verita het volgende:
[..]
Dat hebben ze verteld: zij kocht materiaal voor de nieuwe webwinkel die hun inkomen moest genereren; ik weet uit eigen ervaring dat stof en vulmateriaal teringduur is.
Fijne zoon danquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:51 schreef verita het volgende:
Overigens was het merendeel van de schuld ontstaan door twee fout afgelopen ondernemingen. Waaronder een eigen rijschool samen met hun zoon, die vervolgens ging samenwerken met een andere rijschool die hun toen vakkundig de shit in hielp.
wow, nee, dan heb ik het verkeerd geschreven, de andere rijschool was daar verantwoordelijk voor. De zoon heeft juist geholpen door 8000 euro van zijn ouders vast af te lossen. Daarom hadden ze ook die schuld bij hun ene zoon.quote:
Aah, oke.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:03 schreef verita het volgende:
[..]
wow, nee, dan heb ik het verkeerd geschreven, de andere rijschool was daar verantwoordelijk voor. De zoon heeft juist geholpen door 8000 euro van zijn ouders vast af te lossen. Daarom hadden ze ook die schuld bij hun ene zoon.
Een vriendin van me en haar vriend kochten volgens mij ook van alles op afbetaling, dan hadden ze een dure game-pc op afbetaling, zouden ze twee jaar over doen. Ding was al helemaal naar de kloten voor hij afbetaald was.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:54 schreef Gia het volgende:
Maar kopen op rekening bij een postorderbedrijf is ook wel heel stom.
Heb ooit, lang geleden, buren gehad die dat ook deden. Hun hele huis stond vol met alles op afbetaling. De TV, het nieuwste van het nieuwste, werd elke 2 jaar ingeruild voor weer de nieuwste, alsof het een auto was! Was een huurwoning en alleen de man werkte. Ze hadden toen 2 kleine kindjes. Die nu in de 30 zullen zijn.
Benieuwd of die ooit uit de schulden zijn gekomen.
Wij kopen zelf alles cash, behalve een huis. Kunnen we het niet betalen, kopen we het niet.
Wij hebben zelf ooit een doorlopend kredietlening van mijn ouders afgelost, watze met 100 euro per maand terug betaalden. Later hebben wijzelf ooit bij mijn schoonouders geleend voor een tweedehandsautootje, was echt noodzaak, ging over 1800 euro geloof ik. Hebben we ook netjes terugbetaald.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:19 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, dat zijn zo van die basistips die je gewoon ter harte zou moeten nemen:
• Eerst sparen, dan uitgeven.
• Leen nooit voor spullen die niet echt noodzakelijk zijn.
• Als je al moet lenen, zorg dan dat de lening is afbetaald voordat het product waar je voor leende afgeschreven is.
Het ergste is blijven betalen voor spullen die je niet eens meer hebt.
Ik heb het, lang geleden, één keer in mijn leven gedaan, een tweedehands auto op afbetaling. Ik geloof 50 maandtermijnen van 200 gulden. De Auto heb ik na een jaar of 4 weggedaan terwijl hij dus nog niet eens afbetaald was.
Dat nooit, nooit weer!
Maar dan zijn ze er ook niet zuinig mee omgegaan, want dat valt in principe nog gewoon binnen de garantietermijn. Maar dat zie je wel vaker bij mensen die dingen hebben waar ze nog niet voor hoeven werken/ waar een ander voor gewerkt heeft, daar zijn sommigen een stuk minder zuinig mee dan met de dingen waar ze zelf voor hebben gespaard.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een vriendin van me en haar vriend kochten volgens mij ook van alles op afbetaling, dan hadden ze een dure game-pc op afbetaling, zouden ze twee jaar over doen. Ding was al helemaal naar de kloten voor hij afbetaald was.
Klopt. mijn broer heeft een lease-auto en hij vindt het wel stoer daar zo onachtzaam mogelijk mee om te gaan, alsof hij neerkijkt op 'aardse spulletjes'. Punt is alleen dat hij zo ook omgaat met de auto van een ander, die er wél gewoon voor gespaard heeft en er daarom misschien wél trots en zuinig op is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar dat zie je wel vaker bij mensen die dingen hebben waar ze nog niet voor hoeven werken/ waar een ander voor gewerkt heeft, daar zijn sommigen een stuk minder zuinig mee dan met de dingen waar ze zelf voor hebben gespaard.
Ja, sommige leaserijders zijn een klassiek voorbeeld ja. Maar ik heb ook weleens de vraag gehad van iemand in de bijstand of wij niet een pc over hadden, want haar (volwassen, werkloze) zoon had die van hem in elkaar geschopt. Nee, sorry, wij gebruiken onze spulletjes gewoon netjes tot ze versleten zijn, want wij werken wél hard voor ons geldquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:08 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Klopt. mijn broer heeft een lease-auto en hij vindt het wel stoer daar zo onachtzaam mogelijk mee om te gaan, alsof hij neerkijkt op 'aardse spulletjes'. Punt is alleen dat hij zo ook omgaat met de auto van een ander, die er wél gewoon voor gespaard heeft en er daarom misschien wél trots en zuinig op is.
O ik heb ook weleens een printer helemaal naar z'n grootje getrapt hoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, sommige leaserijders zijn een klassiek voorbeeld ja. Maar ik heb ook weleens de vraag gehad van iemand in de bijstand of wij niet een pc over hadden, want haar (volwassen, werkloze) zoon had die van hem in elkaar geschopt. Nee, sorry, wij gebruiken onze spulletjes gewoon netjes tot ze versleten zijn, want wij werken wél hard voor ons geld
Is het dan een soort emotionele koopziekte? Of komt het door gewoontes, dat ze een tijdje geld hebben en gewend zijn aan het uitgavepatroon en niet kunnen/willen aanpassen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:12 schreef Cynix ® het volgende:
Wat mij bij het programma, om maar weer eens on topic te gaan, het meest frappeert is dat ik vrijwel nooit enige luxe zie. Nooit een mooie auto op de oprit, nooit een echt mooi ingericht huis, nooit mooie kunst aan de muur. Nooit mooie dure kleding.
Nee, mensen met schulden verzamelen blijkbaar vooral onnodige en onduidelijke rommel. Het gaat hen dus niet om een beter of mooier leven, maar ze denken er niet bij na of kopen frustratie en ellende af. Of ze zijn gewoon te 'simpel' om niet meer uit te geven dan er binnenkomt.
eh.. nee...quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Gia het volgende:
Hieronder valt naar mijn mening ook de vusacards e.d. Die heb je alleen nodig als je geld tekort komt, anders kun je gewoon met je bankcard betalen, toch?
mwah... een cola machine is toch wel redelijk een absurde luxe...quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:12 schreef Cynix ® het volgende:
Wat mij bij het programma, om maar weer eens on topic te gaan, het meest frappeert is dat ik vrijwel nooit enige luxe zie. Nooit een mooie auto op de oprit, nooit een echt mooi ingericht huis, nooit mooie kunst aan de muur. Nooit mooie dure kleding.
Nee, mensen met schulden verzamelen blijkbaar vooral onnodige en onduidelijke rommel. Het gaat hen dus niet om een beter of mooier leven, maar ze denken er niet bij na of kopen frustratie en ellende af. Of ze zijn gewoon te 'simpel' om niet meer uit te geven dan er binnenkomt.
Ja, onzin-dingen dus. Vooral als je het niet kunt betalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah... een cola machine is toch wel redelijk een absurde luxe...
of een boot....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |