abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:19:01 #176
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_159650678
DiDa is een weekje weg :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159650850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:@ Wat een vaag verhaal... "Productiefoutje"? :? Maakt die boer het zelf dan of zo?

Wist de boer / verkoper dan niet meer wat hij jullie heeft verkocht? (dus wat jullie nu hebben).
Mijn vriend zei al: "Het was vast een bestelfout van de boer zelf." Maar goed, die boer zal er in het vervolg vast iets beter op letten wat hij besteld.

Gezien het verhaal van mijn vriend was de boer er ook al achter gekomen dat het andere brokjes waren, misschien opmerkingen/klachten van anderen gehad?

Ik heb 'm net ingesteld, de voerbak. Om 15:00 verschuift hij naar de volgende. Ik hoop van harte dat het onze kat niet afschrikt, ze is nogal bang aangelegd. :+
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:27:58 #178
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159651001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 14:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Het zal zeker een week of langer duren voordat die bloeduitstorting in het oog opgelost is.

Je kan die Belgische milieumaatschappij even bellen om te vragen wanneer zij de ratten hebben bestreden. Als dat van de zomer gebeurd is, dan zal zo'n doos al lang leeg moeten zijn. Het zou wel netjes zijn van een Milieu organisatie, dat zij die dozen vervolgens opruimen. Anders is het ook niet goed voor het milieu....
Wat een goed idee, wat ben jij slim ! ^O^ ik geef het meteen door aan mijn zoon die weet namelijk precies waar de lok doos lag.

Hoe zie ik dat het wegtrekt in het oogje ? Verkleurt het of wordt t kleiner ?

Fijne vakantie !! :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:23:08 #179
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_159652714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 14:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Als er al een korst op zit, dan is het waarschijnlijk al vanzelf bezig te genezen, dus dan hoef je er in principe niks aan doen. Wel opletten dat het een frisse roze kleur heeft en steeds kleiner wordt.
Tis donkerbruin (gestold bloed zeg maar). Kleiner wordt het niet, omdat ze het steeds opnieuw stoot. 8)7

Fijne vakantie!
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 februari 2016 @ 23:32:09 #180
22592 crew  Ole
pi_159668947
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Natuurlijk is niet gelijk aan goed of gezond he. In de "natuur" wordt maar een klein deel van katten (zwerfkatten, boerderijkatten enz) ouder dan 6 jaar.

Likken aan de wonden is iets instinctiefs. Speeksel bevat inderdaad een aantal stoffen die wondgenezing bevorderen en zelfs werken tegen bepaalde bacteriën. Alleen is de speeksel niet sterieel en bevat ook eigen mondbacterien, die niet altijd onschadelijk zijn. Daarnaast zorgt het dwangmatig likken tot beschadiging van de wond en verslechtert just de genezing. Dieren in de natuur hebben geen andere keuze dan hun wonden likken, simpel omdat zij niks anders hebben en ook niet in bezit zijn van 2 opponeerbare duimen (ok, behalve primaten en opossums en zulk).

En huiskat heeft daartegen een personeel met 2 opponeerbare duimen en toegang tot andere methodes van wondverzorging, zoals schoon kraanwater (in NL en andere EU landen), wondzalf, wondspray en desnoods een antibioticum als het heel erg wordt.

Conclusie: als het een krasje is, mag er af en toe aan gelikt worden. Puntwonden (zoals diepe wonden van kattennagels en met name van katten-hoektanden), moeten eigenlijk zo lang mogelijk open blijven. Als zij dicht gaan, en er blijft troep achter, dan leidt het tot een abces. Dus likken aan zulke puntwonden is in dat opzicht misschien wel niet zo slecht, maar.... de DiDa heeft dan toch voorkeur voor die wonden gewoon elke dag spoelen met stromend lauw-warm kraanwater en goed laten drogen. Heb ik toch iets meer vertrouwen op dan op een kattentong.

Grote wonden waar de onderliggende structuren bloot liggen: niet laten likken. Vers wond: kijken of het nog gehecht kan worden (het liefst binnen 6 uur na het ontstaan), oude wond moet genezen per secondum (vanzelf door granulatieweefsel, duurt erg lang). Bijtwonden worden vaak of niet gehecht, of gehecht met een drain erin. Dat is dus omdat er allerlei soort fijne bacterien door een beet diep in de weefsels gebracht zijn, die mogen niet worden opgesloten.
Nog bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Het is niet echt een open wond, maar mooi is het ook weer niet. Vorige keer dat hij zo'n wond had kon de DA ook niet heel veel doen. Duurde inderdaad lang voordat het over was.
Ik hou het in elk geval goed in de gaten. Als het gaat ontsteken ga ik meteen bellen. Ik moet toch weer even een keer langs.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_159723875
Hi,

ik heb een vraag. Één van onze klatten plast sinds een half jaar overal in huis tenzij er een bak staat. Nu hebben we uiteindelijk kat-a-lax geprobeerd en dit werkte heel erg goed (maand niet meer in huis geplast) maar nu begint het weer (niet dagelijks).

We hebben contact opgenomen met de dierenarts maar die komt weer met het riedeltje dat drie katten te veel is en dat het hier aan ligt maar de kat-a-lax heeft lange tijd geholpen.

Dus het probleem lijkt de ontlastig te zijn en dat wij op zoek gaan naar een ander laxeermiddel?
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 18:00:32 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_159731774
Hoi dierenarts, (of wie er ook maar tips kan geven)

Mijn kat heeft vandaag een speelmuis opgegeten van ongeveer 8 cm groot plus een lange staart. Wat moet ik doen?
  zondag 7 februari 2016 @ 18:16:36 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159732147
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
Hoi dierenarts, (of wie er ook maar tips kan geven)

Mijn kat heeft vandaag een speelmuis opgegeten van ongeveer 8 cm groot plus een lange staart. Wat moet ik doen?
Ik zou onmiddellijk de analoge dierenarts bellen en het daar voorleggen. Ik heb een kat die soms dingen opeet die daar niet geschikt voor zijn en een muis van 8 cm (en dan ook die staart!) lijkt me flink over de grens.
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 18:18:04 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_159732179
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:16 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik zou onmiddellijk de analoge dierenarts bellen en het daar voorleggen. Ik heb een kat die soms dingen opeet die daar niet geschikt voor zijn en een muis van 8 cm (en dan ook die staart!) lijkt me flink over de grens.
Dankjewel, ga ik doen. Maar ze eet gewoon en is erg levenslustig terwijl ze die muis vanmorgen al opgegeten heeft..
pi_159732230
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dankjewel, ga ik doen. Maar ze eet gewoon en is erg levenslustig terwijl ze die muis vanmorgen al opgegeten heeft..
Gelukkig maar!
En dikke kans dat het zo blijft, maar je vergeeft het jezelf nooit als ze opeens instort omdat die muis toch ergens klem komt te zitten :X

Misschien dat je DA nog iets van laxeermiddelen wil voorschrijven. En die kan je ook beter adviseren over de zaken waar je nu even op moet letten bij poes. Heb wordt in ieder geval poep roeren voor je. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 7 februari 2016 @ 18:20:15 #186
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159732237
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
Toen de mijne bij de dierenarts belandde werd ze ook pas na 24 uur beroerd. Die muis heeft nog een heel eind af te leggen!

En bellen betekent niet dat je er meteen langs moet he. Leg het gewoon voor...

Edit: ze had toen een stukje fleece van een cm of 8 ingeslikt. Het at het op op zondagavond, en het kwam eruit op vrijdagochtend :P
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 18:24:19 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_159732352
Dankjulliewel voor de adviezen. Ik ga bellen.
  maandag 8 februari 2016 @ 09:23:41 #188
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159747988
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
Dankjulliewel voor de adviezen. Ik ga bellen.
En?
pi_159748295
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:20 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Toen de mijne bij de dierenarts belandde werd ze ook pas na 24 uur beroerd. Die muis heeft nog een heel eind af te leggen!

En bellen betekent niet dat je er meteen langs moet he. Leg het gewoon voor...

Edit: ze had toen een stukje fleece van een cm of 8 ingeslikt. Het at het op op zondagavond, en het kwam eruit op vrijdagochtend :P
Onze hond had eens een stuk vitrage opgegeten :') Sta je daar op een strookje gras langs de weg, zit je hond met veel moeite onverteerde bruine vitrage eruit te drukken en ben je nog blij ook dat het er gewoon uitkomt.
Tap tap tap
pi_159748649
Kan een kat "chaggerijnig" worden van "te weinig" eten? (Vindt zij dus.)

We geven haar nu dus 5 keer 14 gram in 24 uur (70 gram per dag dus - brokjes). Binnen een uur nadat de voerbak is gedraait heeft ze het alweer op en heeft ze dus 4 uur niks te eten.

Ze is bijteriger/aanvallender dan normaal en schooit heel erg. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 februari 2016 @ 10:08:39 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159748686
Ik zou niet vijf keer per dag, maar twee hooguit drie keer per dag voeren. Maar ook dan moet de kat er eerst aan wennen dat niet op elk moment brokjes klaarstaan. Dus dat is een kwestie van geduld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159748851
Of je kat afleiden.

Zo bijvoorbeeld
. Ook voor alle andere mollige katten.
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 10:21:09 #193
249559 crew  Lavenderr
pi_159748882
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:23 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

En?
Er zit catnip in de speelmuis en het moet er op de natuurlijke manier uitkomen.
Dus dat wordt poep checken zoals Cat al zei. Vanmorgen was ze heel normaal, nergens last van en heeft goed gegeten :) .
pi_159749717
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niet vijf keer per dag, maar twee hooguit drie keer per dag voeren. Maar ook dan moet de kat er eerst aan wennen dat niet op elk moment brokjes klaarstaan. Dus dat is een kwestie van geduld.
Er zitten 5 vakken in de automatische voeder.
pi_159749892
En dan geef ik ook nog eens teveel, zie ik net op de verpakking. Ze is 4,6 kilo en die zou 40-50 gram per dag mogen. Zou ik haar voeden naar het gewicht wat ik wil dat ze wordt (advies DiDa), dan zou ze zelfs maar max 40 gram mogen (katten van 3 kilo).

Dat kan met onze kat gewoon echt niet, zo weinig.

En als ik maar 3 keer per dag zou voeren, dan zou ze nog langer geen eten hebben en dan gaat mevrouw uit boosheid maar dingen onderplassen... :{

Het ging zó goed na de verhuizing en dat ze 2 dagen met 140 gram (net even gemeten) deed. (Toen nog geen automatische voeder dus.)

Ik vind het echt zwaar klote dat ze het verkeerde voer bij de boer hadden. We hebben nu wel weer een zak met het oorspronkelijke voer (gemengd), maar alsnog eet ze alles gelijk nadat de bak gedraaid is op.

Pfffffffffff.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:45:23 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159750252
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Er zitten 5 vakken in de automatische voeder.
Dat betekent toch niet dat je een kat dus vijf keer per dag moet voeren?
  maandag 8 februari 2016 @ 11:49:51 #197
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_159750312
Had ze eerst altijd voer staan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:54:33 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159750396
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:49 schreef Valerie. het volgende:
Had ze eerst altijd voer staan?
Ja. Een hoeveelheid waar ze eerst twee dagen mee deed, maar nu in een dag opeet. De automatische voeder moet mogelijk maken dat de kat twee dagen alleen kan zijn.

Ik vind eerlijk gezegd de overgang van een kat die 140 gram per dag wegat naar vijf keer per dag een hapje van 15 gram wel erg groot. Als ze plasgedrag gaat vertonen, ben je nog veel verder van huis en dan zou ik eerst maar weer terug naar wat normaal was en dan per dag minder neerzetten.
pi_159755009
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat betekent toch niet dat je een kat dus vijf keer per dag moet voeren?
Nee klopt. Maar wat ik al zei: Dan heeft ze nóg langer geen voer en dan is ze nogal kribbig en haalt uit/bijt je zonder reden, want mevrouw wil eten eten eten.

We hebben dieetvoer geprobeerd. Maar dat was 20 euro voor een zakje van 2/3 kilo(?). Nu 15 euro voor 10 kilo en wij zijn helaas niet de rijksten dat we dieetvoer nog aan kunnen schaffen.

Net om 15:00 heeft ze weer gekregen en het is nu alweer bijna op.

Waarom leert ze niet dat als ze niet alles gelijk opeet dat ze later ook nog wat heeft?

Sorry hoor, maar klein beetje frustratie hier over de kat en haar eetpatroon.

We hebben nu natvoer gekocht. Even kijken hoe we dat precies moeten combineren qua calorieën. (Er staat niks qua calorieën op de verpakking van het natvoer, dus dat is lekker handig.)
pi_159756438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 11:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Clavubactin of Noroclav, denk ik.

[..]

Ach, dat ben ik helemaal vergeten :@ Maar dat verklaart dan ook die terugkerende oorontsteking, denk ik (een dermatoloog of een KNO arts zou dat beter weten...). Demodex is helaas nogal lastig aan te pakken, zeker bij katten... Advocate werkt niet altijd afdoende. Amitraz (ectodex) is giftig voor katten... Ik zou dan aan orale ivermectine denken oid.... Maar het moet dan eerst aangetoond worden of dat idd de oorzaak is.
Op clavubactin reageerde de bacterie niet. Hij heeft novadox gekregen.

Hij heeft ons gisteren wel goed laten schrikken dus nu zijn we aan het bedenken was wijsheid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')