Op basis van verschijnselen en bloedonderzoek is het eigenlijk zo goed als zeker dat het geen rattengif was. Maar 100% garantie heb je er natuurlijk nooit... Je weet niet wat Fonzie daar lopen op te eten... Trouwens, als er een lege doos rattengif lag, betekent het dat de camping-eigenaar die korrels op de camping gestrooid heeft? Misschien de camping eigenaar voor de zekerheid vragen wanneer hij het heeft gebruikt en waar?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef deedeetee het volgende:
De da belde me daarnet om te vertellen dat alle andere testen goed waren. Hij zegt dat we mogelijkheden hebben.
Of we stoppen als de vitamine K op is en namen na 2 dagen bloed af om te kijken hoe de stolling is. Of we geven hem gewoon nog eens 2 weken vitamine K want als hij het rattengif dat in de lege verpakking zat heeft binnen gekregen moet hij 4 weken ipv 2 weken vitamine K blijven slikken.![]()
Om die arme Fonzie nu nog eens in zijn pootje te laten prikken voor die bloedtest vind ik erg naar.Testen kost ook geld. Dan kan ik mss beter gewoon die pillen in hem blijven stoppen.
Hoewel ik zelf helemaal niet geloof dat hij rattengif op heeft. De da gaf toe dat zij zaterdag wrs gewoon thc heeft binnengekregen. Landbouwgif leek hem nu ook niet meer waarschijnlijk. En dat de symptomen niet door rattengif zijn veroorzaakt is hem nu ook duidelijk.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb de automatische voerbak besteld. Maar kan met geen mogelijkheid de zak vinden die wij altijd voor de kat hebben qua brokjes.
Ik heb dus ook geen idee wat dat merk voorschrijft voor het gewicht wat de kat moet wegen (rekening houdend met de snelheid van gewichtsverlies).
Blijkbaar een zeer onbekend merk (wat dat merk ook moge zijn). Ik koop het bij een boer.
Mijn vriend was trouwens eergister weer even naar die boer gegaan en hij had weer de normale brokjes die we altijd hadden. Die waar ze gewoon 2 dagen mee deed. "Produktiefoutje", volgens de boer.
Aww gecondoleerd met je caafquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja hoi
Ik had altijd twee caviaberen bij elkaar, die samen waren opgegroeid. Toen er vorig jaar 1 doodging bleef er dus ook 1 achter. In die periode kwam ik iemand tegen met een nestje cavia's waar ik een beertje van overnam als gezelschapscavia.
Die twee samen waren een goed koppel. Maar nu is afgelopen vrijdag de oudste cavia doodgegaan en nu zit ik met de jonge cavia 'over'
Door gezondheidsredenen aan mijn kant zie ik het niet zitten er nu weer een jonge cavia bij te zoeken. Ik zoek dus een huisje voor Ruby. Het is een man, leverkleurig met rode oogjes, ongecastreerd. Zou je het zien zitten om te proberen of ze matchen?
Ik dacht dat bij oren de voorkeur gaat naar een CT scan, maar ik kan het mis hebben. (CT scan is wel een stuk goedkoper dan een MRI scan)quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij zijn gisteren voor controle met Rossi naar de DA geweest. Oren zijn weer schoon nog t/m vrijdag ab kuur afmaken. Hun gaan overleggen met de kno arts. Ik heb aangegeven eigenlijk geen mri meer te willen. Vorige keer heeft dat ons echt heel veel geld gekost en kwam eruit dat hij gescheurde trommelvliezen had. Ik heb geen idee wat ze nu nog op een mri en of ct scan kunnen zien. Een operatie moet dan heel diep in zijn oren de vraag is of dat een reële optie is.
Heb jij nog een idee wat de oorontsteking telkens kan triggeren?
Het is geen camping. Ze hebben gewoon met een tentje bij het water gestaan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Op basis van verschijnselen en bloedonderzoek is het eigenlijk zo goed als zeker dat het geen rattengif was. Maar 100% garantie heb je er natuurlijk nooit... Je weet niet wat Fonzie daar lopen op te eten... Trouwens, als er een lege doos rattengif lag, betekent het dat de camping-eigenaar die korrels op de camping gestrooid heeft? Misschien de camping eigenaar voor de zekerheid vragen wanneer hij het heeft gebruikt en waar?
Hoe is met Fonzie's oogje?
Anyway, extra vitamine K in de gebruike dosering gedurende 2 of 4 weken kan geen kwaad. Extra vet (kaas) dat je geef met die vit. K kan misschien wel kwaad voor zijn slanke lijn.Dus je moet dan iets minder zijn normale voer geven.
Als je zeker wil weten dat het geen rattengif geweest is, dan moet je idd of stoppen met vit. K en 2 dagen laten de bloedstolling laten bepalen. Of gewoon 4 weken doorgaan met vit. K, maar dan zou je eigenlijk alsnog eerst stoppen en dan de bloedstolling laten bepalen, want het gif kan soms lang nawerken.
Heb je met je DA overlegd over een optie: nu stoppen met vit K en helemaal geen bloedstolling meer controleren? Je DA moet er natuurlijk wel achter staan.
Tenzij je dat mannetje laat castreren en eerst een paar weekjes apart zet? (zodat hij geen sperma meer heeft, zeg maar). Maar dan moet het natuurlijk de liefde op het eerste gezicht zijn, anders begin je er niet aan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Aww gecondoleerd met je caaf![]()
Maar aangezien mijn probleemcaaf een zeugje is, lijkt me dat niet zo'n beste combi
Dank je voor je uitgebreide antwoord.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij oren de voorkeur gaat naar een CT scan, maar ik kan het mis hebben. (CT scan is wel een stuk goedkoper dan een MRI scan)
Ik neem aan dat er ook (meerdere malen?) een kweek is afgenomen voor bacteriën/gisten? Wat kwam er uit? (nou zijn gisten en bacterien veel vaker een probleem bij een hondenoor dan bij een kattenoor...)
Wat kan het veroorzaken? Auto-immuun? (dus een steriele ontsteking die telkens terug komt). Heeft hij nog andere huidproblemen?
Allergie? Dan zou je eigenlijk ook andere huidproblemen verwachten...
Poliep in het oor/keel? Maar poliepen aan beide kanten lijkt mij onwaarschijnlijk... En je zou het moeten zien op een scan/ oor onderzoek, lijkt mij.
Chronische verkoudheid/ niesziekte / voorhoofdsholte ontsteking? Niest hij vaak? Snot?
Misschien een anatomische (al dan niet aangeboren) afwijking in beide oren? Dat buizen van Eustachius in bedrukking liggen of misschien zijn bulla tympanica (dat is een benig onderdeel van het oor binnen de schedel) zijn afwijkend? Dan zouden zij ook moeten zien op een scan, lijkt mij...
Een systemische ziekte (zeer onwaarschijnlijk dat het zich alleen maar in de oren manifesteert, maar alles kan)?
Vriendin van me heeft ook een beertje van 4,5 dat alleen zit en ze wil er ook geen nieuwe meer bij. Ik pas nu een paar weken op hem maar ik heb niet echt een klik met hem (van mijn kant, ik heb hem niet bij de rest gezetquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Tenzij je dat mannetje laat castreren en eerst een paar weekjes apart zet? (zodat hij geen sperma meer heeft, zeg maar). Maar dan moet het natuurlijk de liefde op het eerste gezicht zijn, anders begin je er niet aan.
Dat is niet zo`n handige oplossing dan inderdaadquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Aww gecondoleerd met je caaf![]()
Maar aangezien mijn probleemcaaf een zeugje is, lijkt me dat niet zo'n beste combi
Clavubactin of Noroclav, denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:16 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dank je voor je uitgebreide antwoord.
Ik weet niet wat er uit de kweek precies gekomen is. Wel dat hij toen andere ab kreeg novu...???
Ach, dat ben ik helemaal vergetenquote:Uit de vorige mri/ct kwamen geen poliepen oid.
Wel is hij wit en heeft regelmatig last van demodex kati.
En als je gewoon 2 kooien naast elkaar schuift, zodat zij elkaar wel kunnen zien en ruiken?quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft ook een beertje van 4,5 dat alleen zit en ze wil er ook geen nieuwe meer bij. Ik pas nu een paar weken op hem maar ik heb niet echt een klik met hem (van mijn kant, ik heb hem niet bij de rest gezet). Het is een lief beestje en ik vind het sneu dat hij alleen zit, maar z'n anaalklieren zitten al verstopt enzo en ik voel me wel een kreng maar na al dat gesodemieter de afgelopen drie maanden zit ik eigenlijk niet weer op gehannes te wachten
Zo'n castratie neemt ook risico's met zich mee en ik heb geen verstand van de nazorg. Ik zie alweer gebeuren dat dat ook misgaat.
(m'n andere castraten komen/kwamen kant en klaar uit de opvang)
Ik kreeg op het caviaforum de tip om ze eerst alledrie in 1 kooi te zetten met gaas ertussen, kijken of ik ze dan wel kan koppelen. Het zou geen goede permanente oplossing zijn, want het is een kooi van 1.40 bij 70 en als ik die doormidden hak vind ik het te klein worden.
Is het plotseling ontstaan en heel duidelijk?quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:47 schreef Debsterr het volgende:
Hoi dierenarts,
Ik heb een vraagje over mijn kat Herman. Herman is een flinke jongen (grof gebouwd) met ook wel een beetje neiging tot overgewicht. Naar ons idee is hij momenteel niet te dik maar mager is 'ie ook zeker niet.
Als hij ligt te slapen of gewoon languit ligt te chillen, horen we hem wel eens snurken en snuiven, zijn ademhaling is sowieso altijd wel hoorbaar. Ook gaat hij wel eens met z'n kin omhoog ergens op liggen (zijn neus ligt dan hoger dan zijn lijf zeg maar). Kan dit een indicatie van luchtwegproblemen zijn?
Normaal komen we 1x per jaar bij de dierenarts voor inentingen e.d., afgelopen jaar zijn we niet geweest omdat we ook niet op vakantie gingen. Hij komt verder niet buiten, alleen in ons kleine stadstuintje. We hebben nog nooit iets gehoord over zijn ademhaling.
Nee het is niet plotseling ontstaan, naar mijn idee heeft hij het altijd al wat gehad. En je hoort 'm inderdaad ook als 'ie wakker is. Verder geen genies (afgezien van de incidentele proest nadat hij onder de bank is doorgekropenquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Is het plotseling ontstaan en heel duidelijk?
Hoor je hem ook ademhalen als hij wakker is?
Als dat alleen tijdens het slapen gebeurt, dan is het toch mogelijk dat de kat last heeft van extra gewicht, waardoor hij makkelijker kan snurken. Net als bij mensen met overgewicht, zeg maar. Het is dan wel verstandig om de kat in stapjes laten afvallen (zie tips elders aan het begin van dit topic).
Overigens is het verstandig om elke kat minimaal eens in 3 maanden te wegen en het gewicht te noteren. Zo kan je zien of de kat toch ongemerkt aankomt of afvalt. Als je met de kat doelbewust aan het afvallen ben, moet je de kat 1 x week wegen.
Als je de kat duidelijk hoort ademhalen terwijl hij wakker is, of hij benauwd is, neusuitvloeiing heeft en/of niest, of hoest, moet je een afspraak maken bij je analoge DA. Het is sowieso verstandig om 1x per jaar een APK te laten doen bij de DA, of je het nou combineert met de inenting of niet. Heb je een lastige bange kat? Er is vast en zeker een DA praktijk in de buurt die thuisbezoeken aflegt.
Ik heb een zelfgemaakte flat, twee kooien boven elkaar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En als je gewoon 2 kooien naast elkaar schuift, zodat zij elkaar wel kunnen zien en ruiken?
Castratie valt wel mee qua grootte van een ingreep en de nazorg valt ook mee. Maar er zitten natuurlijk altijd een klein risico verbonden aan narcose.
Hmm... dan is een probleem in de luchtwegen niet uitgesloten... Astma bijvoorbeeld komt bij poezels toch geregeld voor...quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee het is niet plotseling ontstaan, naar mijn idee heeft hij het altijd al wat gehad. En je hoort 'm inderdaad ook als 'ie wakker is.
Dan toch binnenkort een APK bij de DA, en goed naar de longen /luchtwegen laten luisteren. En proberen af te vallen (alle kleine beetjes helpen) is altijd een goed plan.quote:Verder geen genies (afgezien van de incidentele proest nadat hij onder de bank is doorgekropen) of vochtigheid of iets.
Ik zal hem sowieso eens wegen, wellicht dat we dan eerst eens moeten proberen toch wat gewicht er af te krijgen. Gelukkig is dit de makkelijke van de 2, die gaat gewoon liggen kroelen bij de dierenarts dus het is geen ramp als we met 'm op bezoek moeten.
Thanks, gaan we mee aan de slag!quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm... dan is een probleem in de luchtwegen niet uitgesloten... Astma bijvoorbeeld komt bij poezels toch geregeld voor...
[..]
Dan toch binnenkort een APK bij de DA, en goed naar de longen /luchtwegen laten luisteren. En proberen af te vallen (alle kleine beetjes helpen) is altijd een goed plan.
Als er al een korst op zit, dan is het waarschijnlijk al vanzelf bezig te genezen, dus dan hoef je er in principe niks aan doen. Wel opletten dat het een frisse roze kleur heeft en steeds kleiner wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Cavia Lexie heeft weer een dikke korst op dr neus, omdat ze tijdens het popcornen ergens tegenaan is geklapt. Kan ik daar gewoon honingzalf of echinaforce op smeren?, (Foto is niet gelukt).
De opvangen zitten vol, dus dit is een goede zaak.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb een zelfgemaakte flat, twee kooien boven elkaar.
Ik ben op dit moment nog het meest geneigd om een wat oudere castraat uit de opvang te halen van een jaar of 2, 3.Maar ja, dan blijf ik aan de gang.
Oh, maar dat is toch een lokdoos? Het zit toch vast aan een boom? Daar kan Fonzie met zijn neus toch nooit binnen komen? Ok, misschien met zijn tong als hij heel veel moeite zou doen...quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is geen camping. Ze hebben gewoon met een tentje bij het water gestaan.
Het oogje lijkt niet veel te veranderen. Mss dat het vlekje een beetje slinkt maar dat is ook moeilijk te zien want de pupil staat wijd open en hij zit niet stil als je wilt kijken. Het wordt in geen geval groter.
Foto's van de verpakking van het gif.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn zoon dacht dat hij er net zijn neus in zou kunnen steken. Was ongeveer zo breed als zijn snuitje is dacht hij. Maar ik zie er niks inzitten alleen wat rommel. Ik dacht dat dit allang leeg was.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh, maar dat is toch een lokdoos? Het zit toch vast aan een boom? Daar kan Fonzie met zijn neus toch nooit binnen komen? Ok, misschien met zijn tong als hij heel veel moeite zou doen...
Het zal zeker een week of langer duren voordat die bloeduitstorting in het oog opgelost is.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn zoon dacht dat hij er net zijn neus in zou kunnen steken. Was ongeveer zo breed als zijn snuitje is dacht hij. Maar ik zie er niks inzitten alleen wat rommel. Ik dacht dat dit allang leeg was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriend zei al: "Het was vast een bestelfout van de boer zelf." Maar goed, die boer zal er in het vervolg vast iets beter op letten wat hij besteld.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Wat een vaag verhaal... "Productiefoutje"?
Maakt die boer het zelf dan of zo?
Wist de boer / verkoper dan niet meer wat hij jullie heeft verkocht? (dus wat jullie nu hebben).
Wat een goed idee, wat ben jij slim !quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het zal zeker een week of langer duren voordat die bloeduitstorting in het oog opgelost is.
Je kan die Belgische milieumaatschappij even bellen om te vragen wanneer zij de ratten hebben bestreden. Als dat van de zomer gebeurd is, dan zal zo'n doos al lang leeg moeten zijn. Het zou wel netjes zijn van een Milieu organisatie, dat zij die dozen vervolgens opruimen. Anders is het ook niet goed voor het milieu....
Tis donkerbruin (gestold bloed zeg maar). Kleiner wordt het niet, omdat ze het steeds opnieuw stoot.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als er al een korst op zit, dan is het waarschijnlijk al vanzelf bezig te genezen, dus dan hoef je er in principe niks aan doen. Wel opletten dat het een frisse roze kleur heeft en steeds kleiner wordt.
Nog bedankt voor je uitgebreide antwoord!quote:Op maandag 1 februari 2016 17:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Natuurlijk is niet gelijk aan goed of gezond he. In de "natuur" wordt maar een klein deel van katten (zwerfkatten, boerderijkatten enz) ouder dan 6 jaar.
Likken aan de wonden is iets instinctiefs. Speeksel bevat inderdaad een aantal stoffen die wondgenezing bevorderen en zelfs werken tegen bepaalde bacteriën. Alleen is de speeksel niet sterieel en bevat ook eigen mondbacterien, die niet altijd onschadelijk zijn. Daarnaast zorgt het dwangmatig likken tot beschadiging van de wond en verslechtert just de genezing. Dieren in de natuur hebben geen andere keuze dan hun wonden likken, simpel omdat zij niks anders hebben en ook niet in bezit zijn van 2 opponeerbare duimen (ok, behalve primaten en opossums en zulk).
En huiskat heeft daartegen een personeel met 2 opponeerbare duimen en toegang tot andere methodes van wondverzorging, zoals schoon kraanwater (in NL en andere EU landen), wondzalf, wondspray en desnoods een antibioticum als het heel erg wordt.
Conclusie: als het een krasje is, mag er af en toe aan gelikt worden. Puntwonden (zoals diepe wonden van kattennagels en met name van katten-hoektanden), moeten eigenlijk zo lang mogelijk open blijven. Als zij dicht gaan, en er blijft troep achter, dan leidt het tot een abces. Dus likken aan zulke puntwonden is in dat opzicht misschien wel niet zo slecht, maar.... de DiDa heeft dan toch voorkeur voor die wonden gewoon elke dag spoelen met stromend lauw-warm kraanwater en goed laten drogen. Heb ik toch iets meer vertrouwen op dan op een kattentong.
Grote wonden waar de onderliggende structuren bloot liggen: niet laten likken. Vers wond: kijken of het nog gehecht kan worden (het liefst binnen 6 uur na het ontstaan), oude wond moet genezen per secondum (vanzelf door granulatieweefsel, duurt erg lang). Bijtwonden worden vaak of niet gehecht, of gehecht met een drain erin. Dat is dus omdat er allerlei soort fijne bacterien door een beet diep in de weefsels gebracht zijn, die mogen niet worden opgesloten.
Ik zou onmiddellijk de analoge dierenarts bellen en het daar voorleggen. Ik heb een kat die soms dingen opeet die daar niet geschikt voor zijn en een muis van 8 cm (en dan ook die staart!) lijkt me flink over de grens.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
Hoi dierenarts, (of wie er ook maar tips kan geven)
Mijn kat heeft vandaag een speelmuis opgegeten van ongeveer 8 cm groot plus een lange staart. Wat moet ik doen?
Dankjewel, ga ik doen. Maar ze eet gewoon en is erg levenslustig terwijl ze die muis vanmorgen al opgegeten heeft..quote:Op zondag 7 februari 2016 18:16 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik zou onmiddellijk de analoge dierenarts bellen en het daar voorleggen. Ik heb een kat die soms dingen opeet die daar niet geschikt voor zijn en een muis van 8 cm (en dan ook die staart!) lijkt me flink over de grens.
Gelukkig maar!quote:Op zondag 7 februari 2016 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankjewel, ga ik doen. Maar ze eet gewoon en is erg levenslustig terwijl ze die muis vanmorgen al opgegeten heeft..
Toen de mijne bij de dierenarts belandde werd ze ook pas na 24 uur beroerd. Die muis heeft nog een heel eind af te leggen!quote:Op zondag 7 februari 2016 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
Dankjewel, ga ik doen. Maar ze eet gewoon en is erg levenslustig terwijl ze die muis vanmorgen al opgegeten heeft..
En?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
Dankjulliewel voor de adviezen. Ik ga bellen.
Onze hond had eens een stuk vitrage opgegetenquote:Op zondag 7 februari 2016 18:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Toen de mijne bij de dierenarts belandde werd ze ook pas na 24 uur beroerd. Die muis heeft nog een heel eind af te leggen!
En bellen betekent niet dat je er meteen langs moet he. Leg het gewoon voor...
Edit: ze had toen een stukje fleece van een cm of 8 ingeslikt. Het at het op op zondagavond, en het kwam eruit op vrijdagochtend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit catnip in de speelmuis en het moet er op de natuurlijke manier uitkomen.quote:
Er zitten 5 vakken in de automatische voeder.quote:Op maandag 8 februari 2016 10:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niet vijf keer per dag, maar twee hooguit drie keer per dag voeren. Maar ook dan moet de kat er eerst aan wennen dat niet op elk moment brokjes klaarstaan. Dus dat is een kwestie van geduld.
Dat betekent toch niet dat je een kat dus vijf keer per dag moet voeren?quote:Op maandag 8 februari 2016 11:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Er zitten 5 vakken in de automatische voeder.
Ja. Een hoeveelheid waar ze eerst twee dagen mee deed, maar nu in een dag opeet. De automatische voeder moet mogelijk maken dat de kat twee dagen alleen kan zijn.quote:
Nee klopt. Maar wat ik al zei: Dan heeft ze nóg langer geen voer en dan is ze nogal kribbig en haalt uit/bijt je zonder reden, want mevrouw wil eten eten eten.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat je een kat dus vijf keer per dag moet voeren?
Op clavubactin reageerde de bacterie niet. Hij heeft novadox gekregen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Clavubactin of Noroclav, denk ik.
[..]
Ach, dat ben ik helemaal vergetenMaar dat verklaart dan ook die terugkerende oorontsteking, denk ik (een dermatoloog of een KNO arts zou dat beter weten...). Demodex is helaas nogal lastig aan te pakken, zeker bij katten... Advocate werkt niet altijd afdoende. Amitraz (ectodex) is giftig voor katten... Ik zou dan aan orale ivermectine denken oid.... Maar het moet dan eerst aangetoond worden of dat idd de oorzaak is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |