Dat gezeur komt nog ooit, heeft hij eindelijk een blonde vriendin, valt hij eigenlijk op brunettes, ziet hij overal jongens met brunettes aan de arm lopen....of iedereen met een kinderwagen terwijl ze zelf maar niet zwanger worden....of iedereen gaat op vakantie maar hij heeft geen geld daarvoor, gaan ze op bezoek bij die mensen met dat mooie vrijstaande boerderijtje terwijl ze zelf in een klein kutflatje wonen.......fuck lifequote:Op zondag 31 januari 2016 11:15 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ik zou ook heel graag een auto met 5 deuren hebben, ik zie ze overal, ik krijg niks achterin, heel naar. Dus ik spaar voor een 5deurs en loop niet continu te janken over andermans auto.
Nee, je spaart niet. Je doet NIKS aan je eigen gedrag of je kijk op dingen. Mijn punt hierboven, als je iets graag wilt, die er wat aan, tot die tijd, niet zo janken.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben al mijn hele leven aan het sparen voor die leuke dame... oh wacht, een vrouw is een geen bezit zonder eigen wil/keuze als een auto of koffiemachine.
Was het maar fuck life zoals het jouwe in plaats fucked in the ass by life #nohommoquote:Op zondag 31 januari 2016 11:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat gezeur komt nog ooit, heeft hij eindelijk een blonde vriendin, valt hij eigenlijk op brunettes, ziet hij overal jongens met brunettes aan de arm lopen....of iedereen met een kinderwagen terwijl ze zelf maar niet zwanger worden....of iedereen gaat op vakantie maar hij heeft geen geld daarvoor, gaan ze op bezoek bij die mensen met dat mooie vrijstaande boerderijtje terwijl ze zelf in een klein kutflatje wonen.......fuck life
Misschien wil je te graag? Maak je telkens heel verkeerde keuzes? Het kan heel pijnlijk zijn om je relatie te beëindigen, zelfs als het je eigen keus is. Van relatie naar relatie hoppen is niet direct iets waar je heel gelukkig van wordt, doorgaans.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat betekend indirect dat een relatie niet werkt en je steeds op zoek bent naar iets anders, tijd investeren e.d. maar je hebt toch elke keer de hoop/verliefdheid fase in 't begin en je kan je blijkbaar makkelijk binden met iemand?
Tja als je zo in het leven staat door jezelf constant aan anderen te spiegelen zal dat een levenslange handicap blijven tot je door krijgt dat je zelf moet gaan leven en gelukkig zijn met dat wat je hebt in plaats van de nadruk te leggen op wat een ander wel heeft, gewoon een beetje nuchter relativeren en de zon gaat vanzelf schijnenquote:Op zondag 31 januari 2016 11:20 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Was het maar fuck life zoals het jouwe in plaats fucked in the ass by life #nohommo
Jouw posts waarin je bepaalde mensen even allemaal over een kam scheert laat dat anders toch echt zo lijken. Met als meest gênante dieptepunt wel dat jij meent commentaar te moeten geven op mensen die ook moeite hebben met die ene te vinden, maar die er wel hard voor werken en wel iets met adviezen doen. Van zulk gedrag krijg ik de kriebels. Sowieso van het jezelf beter boeken dan anderen...quote:Op zondag 31 januari 2016 10:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik voel me niet verheven, ik baal gewoon als een stekker dat ik nog steeds alleen ben terwijl letterlijk iedereen om mij heen inmiddels voorzien is of van relatie naar relatie gaat. Dat maakt je op een gegeven moment wel verbitterd soms.
Denk je dat jij de enige bent die dat gevoel wel eens gehad heeft? Denk dat haast iedereen in z'n periodes als vrijgezel wel eens gedacht heeft "Shit, dat zou ik ook wel willen." Maar ja, dan gaan/gingen we weer door met ons leven want wat er niet is, dat is er nou eenmaal niet en een ander is sowieso niet verantwoordelijk voor jouw geluk.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die zie ik ook wel hoorIk kom er ook voor die film, maar dat wil niet zeggen dat ik er ook eens met iemand samen wil zitten of zo'n hele slechte romcom aan het kijken ben en ondertussen samen met iemand kan knuffelen, hand vasthouden etc. Als single bij zo'n overduidelijke romcom zitten doe je jezelf wat aan, ook al is de film soms best vermakelijk
Welke mensen om je heen doel je dan op?quote:Op zondag 31 januari 2016 10:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik voel me niet verheven, ik baal gewoon als een stekker dat ik nog steeds alleen ben terwijl letterlijk iedereen om mij heen inmiddels voorzien is of van relatie naar relatie gaat. Dat maakt je op een gegeven moment wel verbitterd soms.
Vandaag een bezoekje brengen aan opa en oma... (nee, ik kan er niks uithalen, behalve 60 jaar huwelijk wat ik niet meer ga redden, maar zolang ze nog leven is elke keer bezoeken mooi meegenomen...)quote:Op zondag 31 januari 2016 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
lees nu een paar dagen mee he, maar wat je echt moet doen is je pc afsluiten en de vele uren die je online doorbrengt steken in socialere dingen. Ik weet dat je hiermee niets gaat doen hoor, dus ik zeg 't ook maar eenmalig, maar toch
Niet om lullig te doen, maar ik denk dat Danny dat iets te standaard vindt.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vandaag een bezoekje brengen aan opa en oma... (nee, ik kan er niks uithalen, behalve 60 jaar huwelijk wat ik niet meer ga redden, maar zolang ze nog leven is elke keer bezoeken mooi meegenomen...)
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk als je zelfs bij een bezoekje aan je opa en oma aan dat soort dingen denkt.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vandaag een bezoekje brengen aan opa en oma... (nee, ik kan er niks uithalen, behalve 60 jaar huwelijk wat ik niet meer ga redden, maar zolang ze nog leven is elke keer bezoeken mooi meegenomen...)
Wtf, kijk je nu zelfs al jaloers tegen je opa en oma aanquote:Op zondag 31 januari 2016 11:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
pff, ik was 28 toen ik knorretje leerde kennen. Nee, ik ga 60 jaar huwelijk mogelijk ook niet meer redden, maar ik heb gewoon een prachtgezin. Dan haal ik 60 jaar huwelijk niet. Zoveel mensen halen dat niet. Sleep ik er 30 jaar uit. Of 40. Big dealquote:Op zondag 31 januari 2016 11:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eh. Ik heb een relatie, maar ben 85% van de tijd gewoon alleen hoor. Maar de bioscoop ga ik vooral met vrienden en naar de schouwburg eigenlijk altijd in m'n eentje, omdat niemand die ik ken van dat soort moderne dans houdt. Boodschappen doe ik in m'n eentje, voor mezelf en mijn vriend gaat voornamelijk zonder mij op vakantie (ik ga minder vaak, maar ook zonder probleem zonder hem). Eten doe ik meestal ook alleen, of met vrienden.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het betekend schijnbaar iets, want zowat de hele maatschappij is ingericht op stelletjes. Alles gaat per 2 personen... samen op vakantie, samen dit, samen dat, samen eten.. Eenpersoons worden nog steeds anders behandeld.
Wat is de meerwaarde van jouw relatie dan?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:44 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eh. Ik heb een relatie, maar ben 85% van de tijd gewoon alleen hoor. Maar de bioscoop ga ik vooral met vrienden en naar de schouwburg eigenlijk altijd in m'n eentje, omdat niemand die ik ken van dat soort moderne dans houdt. Boodschappen doe ik in m'n eentje, voor mezelf en mijn vriend gaat voornamelijk zonder mij op vakantie (ik ga minder vaak, maar ook zonder probleem zonder hem). Eten doe ik meestal ook alleen, of met vrienden.
Los van deze persoonlijke anekdote... Ik red me die 85% van de tijd prima. Nergens last van. Ik word nergens anders behandeld. Dat zit echt in je hoofd.
Je bent wel selectief hè, je negeert alle posts met een inhoud. Deze post heeft ook inhoud, maar de vraag die jij stelt, is niet de essentie van het verhaal.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van jouw relatie dan?
Hij is leuk en ik ben graag bij hem. Maar ik heb ook graag mijn eigen leven en dingen en daar past hij niet altijd tussen, dus we zien elkaar niet zo vaak. De meerwaarde is precies dat, meerwaarde. Mijn leven zonder hem: awsumsauce.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat denk jij dat een relatie hebben inhoudt?quote:Op zondag 31 januari 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat zij de scriptie voor hem schrijft terwijl Deezer haar andere hand continu vast heeft.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat denk jij dat een relatie hebben inhoudt?
Gezamelijke facebookaccount, nooit meer ergens alleen heen (waarheen eigenlijk want niet naar vrienden), postnatale siamese tweeling ditdat. Gok ik zo.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dat zij de scriptie voor hem schrijft terwijl Deezer haar andere hand continu vast heeft.
Ik hoor het graag van Deezertjequote:Op zondag 31 januari 2016 13:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dat zij de scriptie voor hem schrijft terwijl Deezer haar andere hand continu vast heeft.
Het vormt een gezondere basis voor een relatie, maar is absoluut geen vereiste hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:53 schreef Fatoeman het volgende:
Hey deezertje, ik kan je een tip geven. Als je niet tevreden bent met jezelf, is er niemand die met je om wilt gaan. Je moet over het algemeen eerst van jezelf houden, voordat een ander van jou kan gaan houden.
quote:Op zondag 31 januari 2016 13:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het vormt een gezondere basis voor een relatie, maar is absoluut geen vereiste hoor.
Perfect omschrevenquote:Op zondag 31 januari 2016 13:14 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hij is leuk en ik ben graag bij hem. Maar ik heb ook graag mijn eigen leven en dingen en daar past hij niet altijd tussen, dus we zien elkaar niet zo vaak. De meerwaarde is precies dat, meerwaarde. Mijn leven zonder hem: awsumsauce.Mijn leven met hem: amazeballs.
![]()
Zit daar verschil in? Misschien wel, misschien niet. Never know enzo. Ik heb hem niet nodig, maar ik vind hem wel idioot geweldig en daarom ben ik bij hem. Bovendien weet ik dat hij altijd in me gelooft, zonder mijn twijfels af te doen als stom of onzeker. En dat geeft me soms net dat extra beetje zelfvertrouwen om toch iets te proberen waarvan ik zelf niet weet of me dat gaat lukken.
Als ik de koorddanser ben, is hij niet het touw, niet de stok, niet de schoenen, maar het vangnet. Dat net wat je vrijwel nooit nodig hebt maar wel alleen al meerwaarde heeft omdat het er is. Gewoon. Voor het geval je het toch nodig hebt. Ofzo.
Er is niemand die tegen jou zegt dat jij niet in je eentje in de bios mag of kan zitten, zelfde geldt voor het terras.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:57 schreef Bananenpap het volgende:
Ik moet Deezertje wel gelijk geven dat de maatschappij voornamelijk gericht is op koppels. Het is sociaal gezien minder geaccepteerd om in je eentje op een terras of in de bioscoop te zitten. Ik kan als single ook wel eens balen dat ik in mijn eentje op een verjaardag kom en daar voor een groot deel koppels aanwezig zijn. Ik zie op Facebook ook al langzaam dat mensen van mijn leeftijd (begin 20) beginnen met trouwen of zwanger worden. Het is niet dat ik daar jaloers op ben, want ikzelf vind het daar nog veel te vroeg, maar het kan je wel wat onzeker maken.
Maar dat betekent niet dat zolang je geen relatie hebt je leven niets voorstelt en maar een beetje stil moet gaan zitten. Je kunt nu wel elke handeling gaan verdommen en je de hele tijd verschuilen achter het feit dat je geen relatie hebt, maar dan hou je jezelf écht voor de gek. Probeer ook een beetje de positieve kanten te zien van je vrijgezellenleven. Je kunt staan en gaan waar en wanneer je wilt, je hoeft met niemand rekening te houden.
Je zou het bijvoorbeeld ook kunnen omdraaien en vaststellen dat je pas een vriendin kunt krijgen wanneer je je leven beetje op orde hebt en je scriptie is afgerond. Iemand die niks doet met zijn leven is niet aantrekkelijk. Zal een vriendin je goed doen? Als het een leuk persoon is waarschijnlijk wel. Ik ken genoeg mensen die 180 graden zijn omgedraaid na het hebben van een eerste vriendin. Maar probeer dat dan als doel te stellen.
En ik vind eerlijk gezegd dat er door de mods ook eens een keuze gemaakt moet worden om die topics van je te sluiten. Je doet hier je verhaal, waar mensen de moeite doen om inhoudelijk te reageren en je negeert alles. Echt volkomen respectloos. Als je selectief gaat reageren moet je hier niet komen.
Ik zeg niet dat het verboden is, ik zeg dat zulke dingen worden beschouwd om met z'n tweeën/groepsverband te doen. Dat valt volgens mij moeilijk te ontkennen. Iemand die in zijn eentje aan een bar zit is een loser en iemand die daar met een vrouw zit heeft het gemaakt.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:03 schreef K44S het volgende:
[..]
Er is niemand die tegen jou zegt dat jij niet in je eentje in de bios mag of kan zitten, zelfde geldt voor het terras.
Dit is nou typisch je zelf een excuus aanpraten om niets te moeten qua sociale activiteiten.
Dat zit dus echt in je eigen hoofd. Ik ga in m'n eentje naar festivals, de bioscoop, uit eten, de schouwburg... En ook vaak zat gewoon met vrienden, maar als die niet kunnen of willen, ga ik alleen. En ik ben echt niet bijzonder genoeg dat ik dan vervolgens iedereen opval hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:08 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verboden is, ik zeg dat zulke dingen worden beschouwd om met z'n tweeën/groepsverband te doen. Dat valt volgens mij moeilijk te ontkennen. Iemand die in zijn eentje aan een bar zit is een loser en iemand die daar met een vrouw zit heeft het gemaakt.
Maar dat ligt misschien ook anders per persoon. Ik zou bijvoorbeeld ook niet zo snel in mijn eentje op stap gaan.
Ondanks dat je er gelijk in hebt, is het ook maar hoe je aan die bar zit.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:08 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verboden is, ik zeg dat zulke dingen worden beschouwd om met z'n tweeën/groepsverband te doen. Dat valt volgens mij moeilijk te ontkennen. Iemand die in zijn eentje aan een bar zit is een loser en iemand die daar met een vrouw zit heeft het gemaakt.
Maar dat ligt misschien ook anders per persoon. Ik zou bijvoorbeeld ook niet zo snel in mijn eentje op stap gaan.
Ik heb nog nooit iemand een loser gevonden omdat hij iets alleen deed. Prima juist, tof als iemand geen ander persoon nodig heeft om lekker uit te gaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:08 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alles wat je niet met een normale vriendschap kan/krijgt. Dus dat je zo gek op elkaar (!) bent dat je veel samen wilt zijn en intiem bent. Samen wonen, eventueel trouwen en kinderen. Alles wat die ene persoon bijzonder maakt dan een willekeurige vriend of vriendin uit je sociale kring. Liefde en leed delen dus. Boven een vriendschap uitstijgend.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat denk jij dat een relatie hebben inhoudt?
Waarom kies je dan alsnog voor de term relatie terwijl hij slechts 15% toevoegt? Wat maakt hem anders dan een andere vriend of vriendin van je sociale kring? Dat je met hem intiem wil zijn en meer deelt dan een andere vriend.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:14 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hij is leuk en ik ben graag bij hem. Maar ik heb ook graag mijn eigen leven en dingen en daar past hij niet altijd tussen, dus we zien elkaar niet zo vaak. De meerwaarde is precies dat, meerwaarde. Mijn leven zonder hem: awsumsauce.Mijn leven met hem: amazeballs.
![]()
Zit daar verschil in? Misschien wel, misschien niet. Never know enzo. Ik heb hem niet nodig, maar ik vind hem wel idioot geweldig en daarom ben ik bij hem. Bovendien weet ik dat hij altijd in me gelooft, zonder mijn twijfels af te doen als stom of onzeker. En dat geeft me soms net dat extra beetje zelfvertrouwen om toch iets te proberen waarvan ik zelf niet weet of me dat gaat lukken.
Als ik de koorddanser ben, is hij niet het touw, niet de stok, niet de schoenen, maar het vangnet. Dat net wat je vrijwel nooit nodig hebt maar wel alleen al meerwaarde heeft omdat het er is. Gewoon. Voor het geval je het toch nodig hebt. Ofzo.
Waarom is het dan perse tof als iemand geen ander persoon nodig heeft om uit te gaan?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:24 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand een loser gevonden omdat hij iets alleen deed. Prima juist, tof als iemand geen ander persoon nodig heeft om lekker uit te gaan.
Heb je wel eens een echte vriendschap gehad?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alles wat je niet met een normale vriendschap kan/krijgt. Dus dat je zo gek op elkaar (!) bent dat je veel samen wilt zijn en intiem bent. Samen wonen, eventueel trouwen en kinderen. Alles wat die ene persoon bijzonder maakt dan een willekeurige vriend of vriendin uit je sociale kring. Liefde en leed delen dus. Boven een vriendschap uitstijgend.
Misschien moet je eerst eens beginnen met een normaal gesprek hebben, dan vrienden maken en dan pas kijken of er iemand rondloopt die potentieel relatiemateriaal is. Een cursus sociale vaardigheden zou je iig goed doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alles wat je niet met een normale vriendschap kan/krijgt. Dus dat je zo gek op elkaar (!) bent dat je veel samen wilt zijn en intiem bent. Samen wonen, eventueel trouwen en kinderen. Alles wat die ene persoon bijzonder maakt dan een willekeurige vriend of vriendin uit je sociale kring. Liefde en leed delen dus. Boven een vriendschap uitstijgend.
Ik vind dat leuk en stoer en getuigen van een zekere sociale vaardigheid en zelfvertrouwen. Misschien omdat ik daar zelf wel moeite mee heb? Zoals gezegd ga ik regelmatig alleen lunchen en uit eten voor mijn werk, daar ben ik ondertussen aan gewend, maar om op zaterdagavond alleen een kroeg in te stappen, heb je wmb echt een stel kloten voor nodig.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom is het dan perse tof als iemand geen ander persoon nodig heeft om uit te gaan?
Ik blijf ook vooral de dingen doen die ik leuk vindt, waaronder bioscoopbezoek. Enkel bij de wat romantischere films heb ik dat gevoel hoor. Maar ook daar ga ik dus gewoon heen.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:24 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand een loser gevonden omdat hij iets alleen deed. Prima juist, tof als iemand geen ander persoon nodig heeft om lekker uit te gaan.
Hoe ga jij kunnen bepalen of het meer is dan een normale vriendschap, als je niet weet wat een normale vriendschap is?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja de gehele basisschool maar die is op een niet leuke manier uitgegaan, kwam door zijn ouders.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:31 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Heb je wel eens een echte vriendschap gehad?
Omdat ik hem ongelooflijk sexy vind, seks met hem wil en graag 's ochtends vroeg door zijn haar kriebel en hem kusjes geef. En ik kan alles met hem bespreken, terwijl ik bij mijn vriendinnen soms niet alles kwijt kan (in totaal wel, maar niet alles bij dezelfde). Bovendien maak ik dus tijd voor hem, de meeste vriendinnen zie ik lang niet zo vaak als hem.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom kies je dan alsnog voor de term relatie terwijl hij slechts 15% toevoegt? Wat maakt hem anders dan een andere vriend of vriendin van je sociale kring? Dat je met hem intiem wil zijn en meer deelt dan een andere vriend.
Absoluut niet waar. Het hebben van een relatie heeft mij keihard gewezen op de eigen minpunten in mijn karakter en mij gedwongen daar aan te werken. Juist heel moeilijk soms. Je wordt echt niet automatisch leuker.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik blijf ook vooral de dingen doen die ik leuk vindt, waaronder bioscoopbezoek. Enkel bij de wat romantischere films heb ik dat gevoel hoor. Maar ook daar ga ik dus gewoon heen.
Dat je leven of jij als persoon met een relatie leuker wordt klopt wel. Gozer hier was altijd chagrijnig en zeikerig net als ik soms ben.. sinds enkele maanden heeft ie een Vriendin en vrijwel iedereen merkt op dat hij nog nooit zo aardig,behulpzaam e.d.geweest is. Het fleurt je wel op en je verandert blijkbaar positief of bent eerder geneigd je aan te passen.
Met vrienden duik je niet het bed in lijkt me, daar bespreek je vooral dingen mee zoals je relatie of interesses. Behalve FWB, maar daar heb ik de looks niet voor of niemand bied het aan...quote:Op zondag 31 januari 2016 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe ga jij kunnen bepalen of het meer is dan een normale vriendschap, als je niet weet wat een normale vriendschap is?
Nooit dus..quote:Op zondag 31 januari 2016 14:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja de gehele basisschool maar die is op een niet leuke manier uitgegaan, kwam door zijn ouders.
Dus op volwassen leeftijd nog nooit een vriendschap gehad? Begin daar nou eens mee. Laagdrempelig en iemand om mee te sparren.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja de gehele basisschool maar die is op een niet leuke manier uitgegaan, kwam door zijn ouders.
Dit, niets zo comfortabel als 'alleen' zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:40 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. Het hebben van een relatie heeft mij keihard gewezen op de eigen minpunten in mijn karakter en mij gedwongen daar aan te werken. Juist heel moeilijk soms. Je wordt echt niet automatisch leuker.
Dan is dat bij hem ook het geval. Punt is dat iedereen nu vind dat hij zichtbaar leuker en blijer in zijn vel zit.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:40 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. Het hebben van een relatie heeft mij keihard gewezen op de eigen minpunten in mijn karakter en mij gedwongen daar aan te werken. Juist heel moeilijk soms. Je wordt echt niet automatisch leuker.
Dit, en bij voorkeur nadat je (bijv, met een cursus) hebt geleerd hoe je iemand aanspreekt zodat diegene niet hard van je wegrent of je een creep vindt. Want ik heb eerder gelezen hoe je mensen wilde aanspreken en ik snap het wel als iemand dan hard wegrent ('is je rode haar echt rood?' dat soort dingen). En zorg dat er een aanleiding toe is, want zomaar persoonlijke vragen stellen werkt averechts kan ik je vertellen.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:41 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Dus op volwassen leeftijd nog nooit een vriendschap gehad? Begin daar nou eens mee. Laagdrempelig en iemand om mee te sparren.
Heeft het niet eerder te maken met het ontbreken van een zekere sociale vaardigheid? Namelijk het hebben van vrienden. Als ik de keuze heb om naar de kroeg te gaan in mijn eentje of met een stel vrienden is de keuze snel gemaakt hoor. Ik vind dat 'independent' gedoe altijd een beetje overdreven. Voor sommige dingen heb je gewoon vrienden nodig.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:33 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ik vind dat leuk en stoer en getuigen van een zekere sociale vaardigheid en zelfvertrouwen. Misschien omdat ik daar zelf wel moeite mee heb? Zoals gezegd ga ik regelmatig alleen lunchen en uit eten voor mijn werk, daar ben ik ondertussen aan gewend, maar om op zaterdagavond alleen een kroeg in te stappen, heb je wmb echt een stel kloten voor nodig.
Geen echte nee, wel gewoon personen waar ik het goed mee kon vinden tijdens mijn studie maar niet echt buiten school wat mee heb afgesproken.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:41 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Dus op volwassen leeftijd nog nooit een vriendschap gehad? Begin daar nou eens mee. Laagdrempelig en iemand om mee te sparren.
Dat is bedoeld om juist onderscheidend over te komen of op een leuke of prikkelende manier een gesprek te starten.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:43 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit, en bij voorkeur nadat je (bijv, met een cursus) hebt geleerd hoe je iemand aanspreekt zodat diegene niet hard van je wegrent of je een creep vindt. Want ik heb eerder gelezen hoe je mensen wilde aanspreken en ik snap het wel als iemand dan hard wegrent ('is je rode haar echt rood?' dat soort dingen). En zorg dat er een aanleiding toe is, want zomaar persoonlijke vragen stellen werkt averechts kan ik je vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |