Omdat je jezelf niet van de domme moet houden. Bijna iedere leeftijdsgenoot wil leuke aandacht en de andere helft doet t ook daadwerkelijk. Bovendien geen enkele enkele garantie dat je na je studie wel dingen inhaalt of opeens op je pad komt... Dus als je een beetje geëxperimenteerd hebt durf je meer te ondernemen of weet je dat het goed zit.. Niets ergers dan eindelijk je lucky day en dan beschamend stuntelen...quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is zo'n achterstand nou eigenlijk belangrijk?
Gelukkig moet je veel samenwerken op het hbo, heb je verplicht sociaal contact. Uni kan je echt maanden alleen vertoeven als ik t hoor (ook daar gelukkig wel groepjes)quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:48 schreef netchip het volgende:
[..]
Als ik over anderhalf jaar ga beginnen aan m'n bachelors dan ga ik ook keihard studeren, en ik ben niet een onsociaal persoon. Het wordt gewoon keihard werken en hoge cijfers scoren zodat ik na m'n bachelors een leuke en goede master kan doen. Natuurlijk gaat het sociale aspect niet wegvallen, maar hardwerken != geen sociaal leven hebben.
Ja, dat is echt het einde van de wereld. Er bestaat niets ergers. Heel logisch dus om je studie te vergooien en een grote schuld te daarvan over te houden, dat is echt veel minder erg.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je jezelf niet van de domme moet houden. Bijna iedere leeftijdsgenoot wil leuke aandacht en de andere helft doet t ook daadwerkelijk. Bovendien geen enkele enkele garantie dat je na je studie wel dingen inhaalt of opeens op je pad komt... Dus als je een beetje geëxperimenteerd hebt durf je meer te ondernemen of weet je dat het goed zit.. Niets ergers dan eindelijk je lucky day en dan beschamend stuntelen...
Als je maar blijft hangen in je wensgedachten, kom je uiteindelijk nog steeds nergens.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je jezelf niet van de domme moet houden. Bijna iedere leeftijdsgenoot wil leuke aandacht en de andere helft doet t ook daadwerkelijk. Bovendien geen enkele enkele garantie dat je na je studie wel dingen inhaalt of opeens op je pad komt... Dus als je een beetje geëxperimenteerd hebt durf je meer te ondernemen of weet je dat het goed zit.. Niets ergers dan eindelijk je lucky day en dan beschamend stuntelen...
Buiten dat het niks met je scriptie sleur te maken heeft, maar je hebt het steeds maar over experimenteren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Schuld is pas over enkele jaren, het is meer ieder jaar 2000 euro lappen voor noppes.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:17 schreef DoubleDip het volgende:
Heb je nou uiteindelijk nog wat aan je scriptie gedaan?
En toevoeging: je weet dat je de keuze maakt tussen :
1) Je scriptie afmaken, geen studieschuld hebben, een baan kunnen zoeken en op jezelf en beter in je vel zitten (en dan wellicht wat sociale contacten opdoen);
2) In de 'sleur' blijven, alleen maar zeuren over hoe kut je leven is, je studie niet afmaken, een studieschuld van 10.000+ euro hebben en verder niks bereiken omdat je zonodig eerst 'een vriendin moet'?
Dus, welke van deze twee kies je? De keuze is aan jou.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Schuld is pas over enkele jaren, het is meer ieder jaar 2000 euro lappen voor noppes.
2000 euro is veel, zeker als je eigenlijk nog maar 1-2 maanden nodig hebt voor een scriptie en wat opdrachten. Bedenk eens wat voor leuks je met dat geld zou kunnen doen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Schuld is pas over enkele jaren, het is meer ieder jaar 2000 euro lappen voor noppes.
Ontzettend niet relevante informatie en ook helemaal niet relevant voor je keuze.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij was toch nog bezig DoubleDip? Ja vandaag meer dan 2 uurtjes.. UB is rustig hier. En ik voel me niet zo alleenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:37 schreef DoubleDip het volgende:
Nou ik ben benieuwd. Hoe veel uur ga je vandaag aan je scriptie zitten? Meer dan 2 hoop ik? Check dat eerste topic nog eens, dat staat echt vol met tips over hoe je het een en ander kan aanpakken.
Ik heb zelf eigenlijk drie dingen gedaan om mijn scriptie af te ronden:
1) Het schrijven ervan als een fulltime baan zien. Acht uur per dag en niet die lullige twee uurtjes want zo kom je er dus nooit.
2) Op een rustige plek gaan zitten zonder afleiding (deed je geloof ik al, heel goed. Niet in de UB gaan zitten!)
3) Als ik geen zin had mezelf een schop onder mijn kont geven en gewoon gaan. Geen excuses, geen gejank, gewoon gaan met die banaan. Voor je het weet is ie af en ben je uit de sleur.
Volgens mij heb ik deze tips al lang en breed gegeven, maar nog ff op een rijtje. Succes vandaag.
Oh en dit nog:
[..]
2000 euro is veel, zeker als je eigenlijk nog maar 1-2 maanden nodig hebt voor een scriptie en wat opdrachten. Bedenk eens wat voor leuks je met dat geld zou kunnen doen.
Ik snap dat het lastig is met je autisme, maar je moet niet zo systematisch denken. Het leven gaat gewoon door na het studeren. Het is niet zo dat voordat je klaar bent eerst een x-aantal meiden moet hebben gehad. Ik snap niet waarom je al die irrelevante dingen er steeds bij haalt. Iedereen zegt hier dat je je school af moet maken en je krijgt daarin genoeg advies.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het kost wel meer dan dat. Alle tijd die je nu verdoet met deze vertraging had je ook kunnen fulltime werken. Maak daar maar meer 20.000 - 25.000 euro van die je nu misloopt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dream on. Het laatste is grote onzin, maar als je op die manier blijft denken, gaat niks je verder lukken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:08 schreef krulbrullie het volgende:
Zelfs een deel van deze lieden hebben het al gedaan:
http://www.refdag.nl/kerk(...)et_huwelijk_1_719662
Nog even de relevantie van dit topic onderschreven:
http://www.rug.nl/news/2011/02/029_eggens
Bij de mannen wordt hun lichaamsbeeld er na een eerste seksuele ervaring beter op, hoewel dit daarna afneemt:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-op-zelfbeeld.dhtml
Dit voordeel is ook aan mij voorbij gegaan, anders had ik ipv achten gewoon negens gehaald:
http://www.nu.nl/wetensch(...)tert-prestaties.html
De studies waar een paar van deze nieuwsberichten op zijn gebaseerd, kan ik niet terugvinden aangezien die niet exact vermeld staan. En ook al zou ik ze vinden, dan zijn ze mogelijk alleen toegankelijk voor studenten van een universiteit.
Maar het komt erop neer dat in mijn geval een licht getinte vriendin met donker haar en donkerkleurige ogen zou hebben betekend dat ik op mijn 22e een PhD aan MIT of Harvard was begonnen. In werkelijkheid begin ik als 25-jarige maagd misschien aan een PhD aan Wageningen of Utrecht, daargelaten dat dit ook uitstekende universiteiten zijn. Maar ik veronderstel dat dit het verschil is tussen een eenzame maagd en een echte man.
Tja, daarom zeggen ze ook altijd dat het leuk is zolang het leuk isquote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:04 schreef gebakken-koekje het volgende:
Tja daar ben ik ook bang voor, dat een relatie niet lang gaat duren bij Deezer maar hij ziet totaal niet in dat een relatie meer nodig heeft dan wat hij kan bieden en daar niet aan kan of wil werken
Je mist echt totaal het punt dat ze wil maken, maar dat is op zich wel in lijn met haar boodschap.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, daarom zeggen ze ook altijd dat het leuk is zolang het leuk isEn de eerste periode van 'verliefdheid' 't meest..
Weinig mensen die na jaren nog elke dag verliefd zijn (al zou het wel zo moeten zijn toch?
)
Dat een relatie voor de lange termijn geen oplossing is voor mij?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:31 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je mist echt totaal het punt dat ze wil maken, maar dat is op zich wel in lijn met haar boodschap.
Jij gaat ervan uit dat je een langdurige relatie gaat krijgen. Dat wordt nou juist betwijfeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, daarom zeggen ze ook altijd dat het leuk is zolang het leuk isEn de eerste periode van 'verliefdheid' 't meest..
Weinig mensen die na jaren nog elke dag verliefd zijn (al zou het wel zo moeten zijn toch?
)
Precies, dit.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat je een langdurige relatie gaat krijgen. Dat wordt nou juist betwijfeld.
Sommige relaties ontstaan maar gaan al snel als een nachtkaars uit omdat de ene afknapt op de andere. Omdat die andere eigenschappen blijkt te bezitten die op het eerste gezicht niet zo erg leken. Claimerig gedrag, bijvoorbeeld. Of slecht kunnen luisteren.
Kortdurige relatie verwacht ik eerlijk gezegd ook, maar dat is toch al beter dan niets? Samen even het gevoel hebben dat de wereld weer een beetje mooier is geworden?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat je een langdurige relatie gaat krijgen. Dat wordt nou juist betwijfeld.
Sommige relaties ontstaan maar gaan al snel als een nachtkaars uit omdat de ene afknapt op de andere. Omdat die andere eigenschappen blijkt te bezitten die op het eerste gezicht niet zo erg leken. Claimerig gedrag, bijvoorbeeld. Of slecht kunnen luisteren.
En wanneer die kortstondige relatie eindigt? Denk je dat je je dan beter voelt?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Kortdurige relatie verwacht ik eerlijk gezegd ook, maar dat is toch al beter dan niets? Samen even het gevoel hebben dat de wereld weer een beetje mooier is geworden?
Dan weet je dat je nog in de markt ligt, er toe doet, meer ervaring/zelfvertrouwen etc.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:53 schreef sibella2 het volgende:
[..]
En wanneer die kortstondige relatie eindigt? Denk je dat je je dan beter voelt?
Dat gevoel ga jij niet krijgen, want jij bent namelijk alleen op zoek naar een relatie. Niet naar dat ene meisje waar je vlinders van in je buik krijgt, die voor jou heel bijzonder is en waardoor de zon een beetje meer gaat schijnen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Kortdurige relatie verwacht ik eerlijk gezegd ook, maar dat is toch al beter dan niets? Samen even het gevoel hebben dat de wereld weer een beetje mooier is geworden?
Neeeeeee. Als jij straks na twee weken en twee keer seks gedumpt wordt, dan is je zelfvertrouwen nog lager en nog meer smoesjes om je scriptie niet af te ronden.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan weet je dat je nog in de markt ligt, er toe doet, meer ervaring/zelfvertrouwen etc.
En wat je niet in een relatie zoekt of juist wel, waar je aan moet werken etc.
Dat ligt eraan waar ze op afknapt. Het kan je zelfvertrouwen ook een flinke deuk geven.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan weet je dat je nog in de markt ligt, er toe doet, meer ervaring/zelfvertrouwen etc.
En wat je niet in een relatie zoekt of juist wel, waar je aan moet werken etc.
Niet waar, anders zou ik allang bezet zijn toch. Altijd nog wanhoperige meisjes te vinden die te dom zijn om te poepen bij wijze van spreken (die gevoelig zijn voor loverboys, daddy issues hebben etc.)quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat gevoel ga jij niet krijgen, want jij bent namelijk alleen op zoek naar een relatie. Niet naar dat ene meisje waar je vlinders van in je buik krijgt, die voor jou heel bijzonder is en waardoor de zon een beetje meer gaat schijnen.
Jij wil een meisje, welk dan ook, zodat je een relatie hebt.
Dat gaat je niet dat gevoel opleveren.
Dan heb je iig 2 keer seks gehad...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:57 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Neeeeeee. Als jij straks na twee weken en twee keer seks gedumpt wordt, dan is je zelfvertrouwen nog lager en nog meer smoesjes om je scriptie niet af te ronden.
Liefdesverdriet is zelfs voor de mensen met zelfvertrouwen een bitch, laat staan voor degenen zonder.
Je score is nog altijd nul. Kun je jezelf wel voorhouden dat je voor een bepaalde categorie meisjes gaat, maar dat zegt dan ook nul komma nul.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet waar, anders zou ik allang bezet zijn toch. Altijd nog wanhoperige meisjes te vinden die te dom zijn om te poepen bij wijze van spreken (die gevoelig zijn voor loverboys, daddy issues hebben etc.)
Okee , iets duidelijker. Je komt nu een leuk meisje tegen. 2 leuke dagen samen, twee keer seks, vervolgens zegt ze: "Ik wil je niet meer zien, je bent claimerig, ongemotiveerd en de sex is beroerd." Denk je dat je dan sneller je scriptie af hebt dan in het huidige tempo?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan heb je iig 2 keer seks gehad...Ik ga voor mijn gevoel juist harder werken omdat ik diegene niet wil teleurstellen. Mezelf stel ik toch al steeds teleur dus een dag langer aan de scriptie tja.. tel maar weer op
Maar hoe belanden sommige mensen dan in een (foute) relatie zonder 't te weten of moeite te doen? Zij zegt dat ik ELK meisje aanneem, maar ik heb toch ook een bepaalde voorkeur hoor, en da's echt niet alleen qua uiterlijk maar ook qua niveau.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je score is nog altijd nul. Kun je jezelf wel voorhouden dat je voor een bepaalde categorie meisjes gaat, maar dat zegt dan ook nul komma nul.
Dan ga je er al vanuit dat het meisje gelijk seks wilt. Dat is mij nog nooit overkomen...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:05 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Okee , iets duidelijker. Je komt nu een leuk meisje tegen. 2 leuke dagen samen, twee keer seks, vervolgens zegt ze: "Ik wil je niet meer zien, je bent claimerig, ongemotiveerd en de sex is beroerd." Denk je dat je dan sneller je scriptie af hebt dan in het huidige tempo?
Jij gaat een meisje nemen dat je kunt krijgen. Dat is niet per definitie succes gegarandeerd.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar hoe belanden sommige mensen dan in een (foute) relatie zonder 't te weten of moeite te doen? Zij zegt dat ik ELK meisje aanneem, maar ik heb toch ook een bepaalde voorkeur hoor, en da's echt niet alleen qua uiterlijk maar ook qua niveau.
Voor elke relatie zijn toch 2 mensen nodig? Als ik volgende week verder wil met mijn date maar haar valt 't tegen...tja dan ben je klaar. Ik zeg echt niet tegen iedereen ja omdat ze met mij een relatie wilt. Dan maak ik er desnoods een FWB vanquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gaat een meisje nemen dat je kunt krijgen. Dat is niet per definitie succes gegarandeerd.
Ben je nou zo dom of doe je zo dom? Denk je dat je in staat bent om liefdesverdriet te hebben? Denk je dat je tijdens liefdesverdriet goed aan je scriptie kan werken?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan ga je er al vanuit dat het meisje gelijk seks wilt. Dat is mij nog nooit overkomen...dus alleen daarom al niet zo teleurgesteld denk ik. En 2 dagen op al maanden vertraging kom ik wel overheen hoor.
Nee, je neemt niet elk meisje aan, want er is geen meisje dat wil! Ongeacht je voorkeur.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar hoe belanden sommige mensen dan in een (foute) relatie zonder 't te weten of moeite te doen? Zij zegt dat ik ELK meisje aanneem, maar ik heb toch ook een bepaalde voorkeur hoor, en da's echt niet alleen qua uiterlijk maar ook qua niveau.
Heb je al eens nee gezegd?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor elke relatie zijn toch 2 mensen nodig? Als ik volgende week verder wil met mijn date maar haar valt 't tegen...tja dan ben je klaar. Ik zeg echt niet tegen iedereen ja omdat ze met mij een relatie wilt. Dan maak ik er desnoods een FWB van
Ik heb vrijwel iedere dag liefdesverdriet als ik weer dagenlang lul met iemand op de app en tinder en er uiteindelijk geen date komt of geen real life klik. Liefdesverdriet is niet echt natuurlijk, maar wel flinke teleurstelling. Je moet ook reeel blijven: na 2 dagen iemand kennen verwacht ik echt geen blijvertje van een relatie in huis te hebben.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:10 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je zo dom? Denk je dat je in staat bent om liefdesverdriet te hebben? Denk je dat je tijdens liefdesverdriet goed aan je scriptie kan werken?
Hier ben ik het zo niet mee eens. Als iemand mijn type niet is wordt het niks, hooguit een FWB maar dan zoek ik dus verder ondertussen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je neemt niet elk meisje aan, want er is geen meisje dat wil! Ongeacht je voorkeur.
Zodra er één meisje is dat lichtelijk aangeeft te willen, ga je ervoor, daarvan ben ik overtuigd. Ongeacht wat voor type het is. En dus ga je niet die vlinders en 'we kunnen de hele wereld aan samen' ervaren.
Een teleurstelling is een wereld van verschil met liefdesverdriet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel iedere dag liefdesverdriet als ik weer dagenlang lul met iemand op de app en tinder en er uiteindelijk geen date komt of geen real life klik. Liefdesverdriet is niet echt natuurlijk, maar wel flinke teleurstelling. Je moet ook reeel blijven: na 2 dagen iemand kennen verwacht ik echt geen blijvertje van een relatie in huis te hebben.
Fijn dat je in een relatie wel realiteitszin hebt. Is toch vooruitgang. Ik hoop voor je dat je nooit liefdesverdriet krijgt, want dat is wel even iets anders dan je tinderdate die niet terugappt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel iedere dag liefdesverdriet als ik weer dagenlang lul met iemand op de app en tinder en er uiteindelijk geen date komt of geen real life klik. Liefdesverdriet is niet echt natuurlijk, maar wel flinke teleurstelling. Je moet ook reeel blijven: na 2 dagen iemand kennen verwacht ik echt geen blijvertje van een relatie in huis te hebben.
Ik heb wel eens dates gehad die echt tegenvielen qua hoe ze in het echt was dus heb ik zelf niks meer ondernomen ja. Dus afgekapt tijdens daten telt dan als nee zeggen.quote:
Tuurlijk, zoals je al heel lang zoekt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier ben ik het zo niet mee eens. Als iemand mijn type niet is wordt het niks, hooguit een FWB maar dan zoek ik dus verder ondertussen.
Voor een FWB moet je wel erg leuk zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier ben ik het zo niet mee eens. Als iemand mijn type niet is wordt het niks, hooguit een FWB maar dan zoek ik dus verder ondertussen.
Al die teleurstellingen al jarenlang maken wel één groot liefdesverdriet onderhand of je niet makkelijk open te stellen 'want het zal toch wel weer mislukken'quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een teleurstelling is een wereld van verschil met liefdesverdriet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |