Als je klasgenoten al klaar zijn dan is dat een goede reden om ook snel klaar te willen zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vast wel, maar die ken ik niet.
Van mijn opleiding/klas zijn ze volgens mij allemaal al klaar of werken niet op school eraan.
[..]
Jij hebt ook veel tijd om te FOK!ken blijkbaar.
Vrije tijd is nu het enige wat mij op de been houdt... Juist geen tijd besteden aan dingen die toch niet vlotten, ontwikkelen wat je wél leuk vindt/kan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef j1nxnl het volgende:
8 uur per dag == werk dus scriptie == GEEN social activiteit
8 uur per dag == slapen == GEEN social activiteit
De rest mag je besteden als vrije tijd en als jij in die vrije tijd aan je social skill wilt werken, SUPER, best, mag je zelf weten.
Bovenstaande schema telt voor 99% van de mensen, van hoe hun leven eruit ziet. Waarom vind jij dat je (nu al) bij die 1% behoort?
Zo'n klas is er niet, al nagevraagd bij afstudeerbegeleider en decaan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:37 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als je klasgenoten al klaar zijn dan is dat een goede reden om ook snel klaar te willen zijn.
Voor de rest: wat motorbloempje zegt. Ja ik post ook redelijk wat op FOK!, maar tussendoor zit ik gewoon aan de studie hoor. Zou jij ook eens moeten proberen.
Ga anders eens naar een scriptiebegeleidingsklas, dan blijf je gemotiveerd en heb je iets om naar uit te kijken. Bovendien ontmoet je andere studenten met het zelfde probleem.
Als dat waar is dan zeg ik het ook nog maar eens een keertje, weet niet of het al gezegt is maar; Zoek eens profesionele hulp.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vrije tijd is nu het enige wat mij op de been houdt... Juist geen tijd besteden aan dingen die toch niet vlotten, ontwikkelen wat je wél leuk vindt/kan.
Hou nou toch eens op over dat daten! Daar gaat het totaal niet over.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zo'n klas is er niet, al nagevraagd bij afstudeerbegeleider en decaan.
Daten/een relatie met iemand die in dezelfde fase zitten kan helpen. Weet je wat je allebei doormaakt, elkaar motiveren, samen aan de slag etc. Zie het om me heen veel gebeuren.
Waarom ophouden? Je moet toch nastreven wat je wilt? En waarschijnlijk zal ik dan ook inzien dat het niet echt bijdraagt aan mijn scriptie, maar wel aan mijn state of mind. Er is alleen een FB-groep voor heel de opleiding, maar als je aangeeft dat je samen wilt werken / motiveren kom je over als lulletje van de klas (en ex-klasgenoten weten dat je nog steeds niet klaar bent)quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:44 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op over dat daten! Daar gaat het totaal niet over.
En als er niet zo'n klas is dan kan je toch iets opzetten? hebben jullie geen prikbord waar oproepjes op staan of een of ander interactief bord online voor studenten met oproepjes/hulpvragen enz?
Spreek deze woorden eens hard op uit. Hoor je jezelf?quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom ophouden? Je moet toch nastreven wat je wilt? En waarschijnlijk zal ik dan ook inzien dat het niet echt bijdraagt aan mijn scriptie, maar wel aan mijn state of mind. Er is alleen een FB-groep voor heel de opleiding, maar als je aangeeft dat je samen wilt werken / motiveren kom je over als lulletje van de klas (en ex-klasgenoten weten dat je nog steeds niet klaar bent)
Weet ik ook. Aan de ene kant probeer ik me daar niet op te focussen, maar aan de andere kant kom ik overal happy people tegen, zeker op mijn leeftijd zijn veel mensen die samen lopen of praten in een relatie en als jij dat niet hebt heb je het gevoel wat te missen, wordt je ook deels aangepraat i know. En het kost mij dan heel veel moeite om alsnog te denken dat ik er vrienden mee kan worden als de persoon mij aardig lijkt of gewoon een praatje te maken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:59 schreef gebakken-koekje het volgende:
Omdat er meer in het leven is dan daten en dat een vriendin echt niet al je problemen op gaat lossen
Jezelf met anderen vergelijken is wel het domste wat je kan doenquote:Op donderdag 28 januari 2016 16:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weet ik ook. Aan de ene kant probeer ik me daar niet op te focussen, maar aan de andere kant kom ik overal happy people tegen, zeker op mijn leeftijd zijn veel mensen die samen lopen of praten in een relatie en als jij dat niet hebt heb je het gevoel wat te missen, wordt je ook deels aangepraat i know. En het kost mij dan heel veel moeite om alsnog te denken dat ik er vrienden mee kan worden als de persoon mij aardig lijkt of gewoon een praatje te maken.
Best wel een belangrijke levensles. Je kunt altijd wel ergens afgunstig op zijn namelijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:20 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Jezelf met anderen vergelijken is wel het domste wat je kan doen
Als je op anderen focust ben je niet met jezelf bezig.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Best wel een belangrijke levensles. Je kunt altijd wel ergens afgunstig op zijn namelijk.
Leef je eigen leven.
Ja, maar ........quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:29 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Als je op anderen focust ben je niet met jezelf bezig.
Maar zoals gewoonlijk praten we hier tegen een muur.
Heb je dat filmpje wat ik postte wel goed bekeken?quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom ophouden? Je moet toch nastreven wat je wilt? En waarschijnlijk zal ik dan ook inzien dat het niet echt bijdraagt aan mijn scriptie, maar wel aan mijn state of mind. Er is alleen een FB-groep voor heel de opleiding, maar als je aangeeft dat je samen wilt werken / motiveren kom je over als lulletje van de klas (en ex-klasgenoten weten dat je nog steeds niet klaar bent)
Op zoek wel.. Ben er ook dagelijks uit om onder de mensen te komen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ze aanspreken zou dan wel handig zijn jaquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:35 schreef syndroom het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden, die obsessie van het krijgen van een vriendin zit zo diep dat het ook zijn studieloopbaan beïnvloed. Waarom neemt deezer geen initiatief om vooruitgang te boeken? Ik zie hem al zeker een half jaar aangeven dat hij graag een vriendin wil, maar opzoek gaan en dames uitvragen wil hij geen moeite voor doen.
Snapt iemand het nog?
Het is iets wat hij vooral zichzelf heeft aangepraat. Want waarom is het vinden van een vriendin juist nu zo belangrijk? Hij is aan de laatste fase van zijn studie bezig, hij kan het einde al ruiken. Als hij het al zo ver heeft kunnen schoppen waarom breekt het nu dan opeens op en kan hij niet meer functioneren totdat hij een vriendin gevonden heeft?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:35 schreef syndroom het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden, die obsessie van het krijgen van een vriendin zit zo diep dat het ook zijn studieloopbaan beïnvloed. Waarom neemt deezer geen initiatief om vooruitgang te boeken? Ik zie hem al zeker een half jaar aangeven dat hij graag een vriendin wil, maar opzoek gaan en dames uitvragen wil hij geen moeite voor doen.
Snapt iemand het nog?
Omdat hij dan zijn studententijd niet forever alone hoeft af te maken en niet alles verloren is gegaan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het is iets wat hij vooral zichzelf heeft aangepraat. Want waarom is het vinden van een vriendin juist nu zo belangrijk? Hij is aan de laatste fase van zijn studie bezig, hij kan het einde al ruiken. Als hij het al zo ver heeft kunnen schoppen waarom breekt het nu dan opeens op en kan hij niet meer functioneren totdat hij een vriendin gevonden heeft?
Veel mensen hebben aan het eind van hun studie wel een leuke relatie om daar op voort te bouwen en samen een nieuwe fase ingaan van het echte leven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Omdat hij dan zijn studententijd niet forever alone hoeft af te maken en niet alles verloren is gegaan.
En veel mensen ook nietquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Veel mensen hebben aan het eind van hun studie wel een leuke relatie om daar op voort te bouwen en samen een nieuwe fase ingaan van het echte leven.
En veel ook niet. Ik kwam ook als vrijgezel van het mbo.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Veel mensen hebben aan het eind van hun studie wel een leuke relatie om daar op voort te bouwen en samen een nieuwe fase ingaan van het echte leven.
Bullshitquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En veel mensen daarvan zal het ook niet lukken.. Dat wil ik voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |