abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159401841
@Scary

Wat al die jaren voorging qua studie aan de scriptie is wel zwaarder geweest, ook individueel. Dus het niveau kan ik wel aan, ook later in het veld. Alleen loop ik nu tegen het bureaucratische en zelfmotiveringsprobleem aan. Ik mis de discipline en maak/evalueer mijn leven op voor ik in de volgende fase terecht kom en concludeer dat ik veel te weinig heb geleefd. Iedere dag braaf naar school maar verder helemaal niets van het leven heb gemaakt of geleerd qua sociaal gebeuren hoe de wereld werkt. Daar betaal ik nu de boete voor. Met terugwerkende kracht kan je geen vriendschappen, relaties of andere dingen opbouwen.
pi_159401917
Ik dacht dat je naar de bieb ging? Ga eens werken dan. Als je hier blijft rondhangen gebeurt er niks.
pi_159401919
"A man is not old until regrets take the place of dreams. "
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:12:40 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_159401962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:10 schreef habitue het volgende:
"A man is not old until regrets take the place of dreams. "
Ik heb spijt dat ik dit topic opende, ben ik nu oud ;(
pi_159401988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:12 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik heb spijt dat ik dit topic opende, ben ik nu oud ;(
Nouja zo'n topic van Deezertje lezen kost wel een jaar van je leven sowieso.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159402008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:10 schreef DoubleDip het volgende:
Ik dacht dat je naar de bieb ging? Ga eens werken dan. Als je hier blijft rondhangen gebeurt er niks.
Jij dus ook lol.

Maar mijn ouders zien wel degelijk dat ik al bijna twee jaar in een sleur zit en niet aansluit bij de maatschappij (sociaal, maar dus ook door uitstelgedrag diploma en niet in het werkproces te komen zoals leeftijdsgenoten). En das kut voor hun maar nog kutter voor mij juist omdat ik zoveel probeer dat te doorbreken: sporten, afspraken op school maken, naar een stille ruimte gaan etc. Maar mijn hoofd blokkeert steeds, de wil is er de kracht niet.
pi_159402047
Deze gaat om 6 uur ofzo weer open. Tot die tijd lekker aan je scriptie werken. Succes.
Ja doei.
pi_159438380
En weer open.
Ja doei.
pi_159439528
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:06 schreef Deezertje het volgende:
@Scary

Wat al die jaren voorging qua studie aan de scriptie is wel zwaarder geweest, ook individueel. Dus het niveau kan ik wel aan, ook later in het veld.
Het mentale niveau wel, maar HBO-niveau overall impliceert dat je discipline hebt enzo om door te werken.

quote:
Alleen loop ik nu tegen het bureaucratische en zelfmotiveringsprobleem aan. Ik mis de discipline en maak/evalueer mijn leven op voor ik in de volgende fase terecht kom en concludeer dat ik veel te weinig heb geleefd.
Daar zeg je het dus zelf al, geen zelfmotivatie. Het is een slap excuus dat je te weinig hebt "geleefd" in het verleden om nu net zo hard te blijven stagneren.

quote:
Iedere dag braaf naar school maar verder helemaal niets van het leven heb gemaakt of geleerd qua sociaal gebeuren hoe de wereld werkt. Daar betaal ik nu de boete voor. Met terugwerkende kracht kan je geen vriendschappen, relaties of andere dingen opbouwen.
Dit is je boete nog niet, die bouwt gewoon nog verder op zolang je blijft struisvogelen in je "gemiste" verleden terwijl het heden net zo hard aan je voorbij gaat. Prima dat je gewoon nog niet wil afstuderen, maar zeg dan gewoon dat jij er niet klaar voor bent en neem de gevolgen aan, terwijl je werkt aan een plan b. Maak een bucketlist en ga die dingen doen voor jezelf, om je beter te voelen enzo. Dat gaat je meer gespreksvoer en uitstraling geven dan krampachtig vast te houden aan je studentenstatus, terwijl je eigenlijk gewoon niet studeert en toe blijft kijken hoe ook je heden door je vingers glipt hoe hard je je hand ook dichtknijpt.
pi_159439636
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:15 schreef Deezertje het volgende:
Maar mijn ouders zien wel degelijk dat ik al bijna twee jaar in een sleur zit en niet aansluit bij de maatschappij (sociaal, maar dus ook door uitstelgedrag diploma en niet in het werkproces te komen zoals leeftijdsgenoten). En das kut voor hun maar nog kutter voor mij juist omdat ik zoveel probeer dat te doorbreken: sporten, afspraken op school maken, naar een stille ruimte gaan etc. Maar mijn hoofd blokkeert steeds, de wil is er de kracht niet.
Gelul, als je de scriptie makkelijker vindt dan wat er vooraf ging, mis je die kracht niet. Volgens mij mis je gewoon de wil omdat je niet voor je gescoord hebt afscheid wil nemen van je studentenstatus.
pi_159441298
Hoeveel uur heb je vandaag aan je scriptie gewerkt, Deezer?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159442336
Dus je gaat pas aan de slag als je een vriendin hebt? Kan nog lang duren, zeker als ze erachter komt dat je niks afmaakt. Niks zo onsexy als een afhankelijke opgever. Als je toch bezig bent met uitstellen, stel die vriendin dan ook maar uit. En van uitstel....komt afstel ;) forever alone
pi_159443264
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is inmiddels een retorische vraag ben ik bang. Al hoop ik dat het dat binnenkort niet meer is, maar dat zal wel een illusie zijn.
Dit dus.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:17:56 #14
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159444456
Ik hoop dat Deezertje nu toch de moeite doet als de wiedeweerga aan zijn scriptie te gaan.
Het lijkt me ook niet goed voor je zelfvertrouwen als die scriptie steeds maar niet afgerond wordt en het als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt.

Aan de slag Deezer! :W.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_159445105
http://365dagensuccesvol.(...)oe-ga-ik-daarmee-om/

Deze is wel erg toepasselijk op dit moment...
pi_159451151
Ja, goede site inderdaad voor Deezertje
pi_159460644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:45 schreef DoubleDip het volgende:
http://365dagensuccesvol.(...)oe-ga-ik-daarmee-om/

Deze is wel erg toepasselijk op dit moment...
Thanks. Gisteren gekeken! Veel open deuren, maar ook wel waar soms. Grootste probleem is dat ik mijzelf heb aangepraat dat ik op dit moment nergens meer bij hoor in 't leven. Is misschien wel zo, maar het is ook niet dat iedereen mij haat, ze gaan simpelweg niet met mij om omdat ze dat ook niet verplicht zijn. Daardoor wil ik 'perfect' leven en alles van te voren uitdenken om leuk over te komen. Alles moet goed zijn: perfect kapsel, uiterlijk, opmerkingen etc. Dat werkt averechts: juist daardoor ben je niet meer spontaan. Ik heb nu het gevoel mij elke dag te moeten bewijzen, fout dus. Staat mooi hier, maar wordt tijd dat ook eens te gaan doen. Scriptie aan gewerkt gisteren en vandaag weer. Vanavond naar de film als beloning.
pi_159461256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks. Gisteren gekeken! Veel open deuren, maar ook wel waar soms. Grootste probleem is dat ik mijzelf heb aangepraat dat ik op dit moment nergens meer bij hoor in 't leven. Is misschien wel zo, maar het is ook niet dat iedereen mij haat, ze gaan simpelweg niet met mij om omdat ze dat ook niet verplicht zijn. Daardoor wil ik 'perfect' leven en alles van te voren uitdenken om leuk over te komen. Alles moet goed zijn: perfect kapsel, uiterlijk, opmerkingen etc. Dat werkt averechts: juist daardoor ben je niet meer spontaan. Ik heb nu het gevoel mij elke dag te moeten bewijzen, fout dus. Staat mooi hier, maar wordt tijd dat ook eens te gaan doen. Scriptie aan gewerkt gisteren en vandaag weer. Vanavond naar de film als beloning.
Hoeveel uur heb je aan je scriptie gewerkt de laatste paar dagen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159461323
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoeveel uur heb je aan je scriptie gewerkt de laatste paar dagen?
Effectief iets van 4 uurtjes, maar veel info heb ik al. Moet worden uitgebreid en 'leesbaar' geschreven worden en dat vergt concentratie en geen last van conflicterende gedachten. Nu gaat 't al beter.
pi_159461751
Wat is dat studeren toch ook een mooi "beroep" :Y

4 uurtjes in twee dagen. God wat ga jij het straks zwaar krijgen met minimaal 8 uur per dag. ~O>
pi_159463437
Deezer, lees ook eens het boek The Four Agreements van Don Miguel Ruiz. Perfect boek voor hoe jij je nu voelt en ik hoop dat je er wat uithaalt. :)
pi_159464907
Iemand trouwens nog tips om een gesprekje aan te knopen met leeftijdsgenoten? Jullie weten dat ik slecht ben / hekel heb aan small talk, het kan mij eigenlijk niet zo boeien :P. Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten en als dat niet mogelijk is halen ze wel een situatie die een bekende heeft meegemaakt om toch maar ergens over te kunnen praten... Dus vragen stellen helpt al vaak. Ze houden het gesprek vaak op gang door de meest nutteloze dingen met elkaar te bespreken.

Maar mijn eerdere vragen/opmerkingen om een gesprek te starten waren vaak niet grappig (roken, kleding, uiterlijk) of handig. Als ik iemand in een kort rokje zie terwijl het daar te koud voor is, wie ben ik om er dan wat over te zeggen? Ze heeft er zelf voor gekozen die ochtend toch? Komt weer zo betuttelend over.

[ Bericht 9% gewijzigd door Deezertje op 28-01-2016 14:19:33 ]
pi_159465426
Volgens mij moet je dan hier zijn.

Over je scriptie: goed dat je er aan hebt gewerkt, maar zie een studiedag gewoon als een werkdag. Dus niet een paar uurtjes maar gewoon van 9 tot 17 uur er aan zitten, ook in het weekend. Met die paar uurtjes gaat die scriptie voor juni niet klaar zijn.
pi_159465445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:24 schreef DoubleDip het volgende:
Volgens mij moet je dan hier zijn.

Over je scriptie: goed dat je er aan hebt gewerkt, maar zie een studiedag gewoon als een werkdag. Dus niet een paar uurtjes maar gewoon van 9 tot 17 uur er aan zitten, ook in het weekend. Met die paar uurtjes gaat die scriptie voor juni niet klaar zijn.
Wel want ik heb het grootste gedeelte al gedaan.

En als 'gewoon' contact niet lukt ben ik aangewezen op het geforceerde via bepaalde apps, da's ook niet altijd even handig.
pi_159465632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wel want ik heb het grootste gedeelte al gedaan.

En als 'gewoon' contact niet lukt ben ik aangewezen op het geforceerde via bepaalde apps, da's ook niet altijd even handig.
Als je een groot deel al hebt gedaan dan vind ik het wel raar dat je hier al een jaar mee zit. Dan is het afmaken toch niet zo moeilijk? Ik neem aan dat de rest van je studie klaar is, dus juist nu heb je alle tijd voor je scriptie en kan je daarna op zoek naar een leuke baan (en iets voor jezelf, en heel misschien een relatie).

Hoe ga je dat doen dan als je werkt? Ga je dan twee uurtjes werken en vind je het dan wel genoeg? Denk niet dat je baas daar blij mee is eigenlijk. Beter kom je nu alvast in het ritme, dan is de overstap straks bij een baan niet zo groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')