Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:24 schreef L-E het volgende:
Blij om te lezen dat Eva niet kan puzzelen SparkHier lukt dat dan wel, maar kleuren en vormen, waarvan ik ook hier las dat ze 'dat echt wel kennen', hell no. Hij kan wel Pokemon herkennen trouwens, maar daar scoor je niet mee op de Cito later he
En individueel extra verdieping aanbieden is natuurlijk een goede optie om verveling tegen te gaan, zoals je al zegt. Ik ken Dalton niet, maar volgens mij is het op scholen redelijk gebruikelijk tegenwoordig om naar het niveau van het individu te kijkenquote:
Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.
Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Ticootje het volgende:
Bram liep met een pop bij de cb arts. Dus die vraagt bram: is de pop een jongen of een meisje.
Bram: ja.. * zucht, kijk verveeld, dat weet ik toch niet??!
Ja. Dat dus. Je ligt soms echt in een deuk wat voor onzin daar uitkomt.quote:
Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Mij lijkt even extra kleuteren ook heel fijn voor een kind ja. Eva is van eind mei dus dat is helaas niet zo lang.
Ik ben trouwens om dezelfde reden geen fan van klassen laten overslaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat sociaal emotioneel goed is voor een kind. Dan liever gewoon meedraaien plus extra verdieping. Basisschool waar we gisteren gingen kijken had dat wel heel mooi, daar waren jongens bezig een hut van bamboe te maken in de plusklas. Maar ze mochten niet zomaar bouwen, vooraf moesten ze een realistische bouwtekening maken en inschatten hoe lang ze bezig waren, hoeveel materiaal nodig was enz. Jongens waren heel druk en heel trots op wat ze maakten
Ja? Vond het ook heel leuk om te bekijken, het hoeft natuurlijk ook niet allemaal leren uit een boekje te zijn. Het was ook oprecht een hele fijne school, ben benieuwd of de rest daar nog aan kan tippenquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:11 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.
Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Cwen het volgende:
[..]
Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.
Ik zie de dingen anders, denk ik. En ik kreeg toch even het gevoel dat daar geen ruimte voor was. Dat vind ik heel erg jammer.
Dit klinkt logisch!quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.
Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.
En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dat klinkt logisch inderdaad, interessant.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.
Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.
En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dat snap ikquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:20 schreef Loj het volgende:
Maar het allerbelangrijkste is: kijk naar het kind... Uitzonderingen bevestigen de regel.
Dat is het ook, en soms maak je ook een "fout".quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig!
De wisselwerking gaat vaak gewoon goed he.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Observeren zonder een oordeel te hebben, of iets te projecteren, echt alleen maar kijken, dat is inderdaad supermoeilijk, voor iedereen. Ik probeer het wel bij I. ook.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar hebben jullie nog gesprek met de psz gehad?quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |