abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159478334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:24 schreef L-E het volgende:
Blij om te lezen dat Eva niet kan puzzelen Spark :D Hier lukt dat dan wel, maar kleuren en vormen, waarvan ik ook hier las dat ze 'dat echt wel kennen', hell no. Hij kan wel Pokemon herkennen trouwens, maar daar scoor je niet mee op de Cito later he :P
Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.

En ja, ik ben erg van het cognitieve. Zit zelf ook erg in m'n hoofd, dus dat is niet gek.
En ja, ik zou het fijn vinden als ze haar op de psz meer stimuleren op sociaal gebied, of creatief gebied of whatever. Maar dat lijkt helemaal onmogelijk, dus tja... Nergens is tijd voor. Zolang ze maar niet opvalt is het goed. Dat zint me niet, maar het is niet op te lossen nu.
Home is where the O+ is...
pi_159478367
Luuk zal volgens zn leeftijd ws maar 1,5 jaar kleuteren, maar ik gok dat hij het toch 2,5 jaar gaat doen.
Sofie is van eind oktober en kleutert dus ook korter. Zij heeft t nu echt wel nodig om straks naar groep 3 te gaan. Ze leest boekjes op m3 niveau en schrijft al aardig wat. Ze krijgt nu ook extra uitdaging in haar werkjes omdat ze zich anders gaat vervelen.

Kleuren kent Luuk goed, zelfs wat nuances in het licht en donker. Geen idee of hij vormen kent.

Hij kent wel overduidelijk het verschil tussen jongens en meisje. Hij was vanmorgen WOEST op me. Normaliter zorgt mijn man voor Luuk in de ochtend, maar vanmorgen moest hij al de deur uit voor de kinderen wakker waren.

Luuk begin met roepen om papa, maar toen ik boven kwam was het mis:
" nee mama, papa moet mij doen"
"mogen geen meisjes op mijn kamer"
"jij bent een meisje, meisjes zijn STOM en niet op mijn kamer"
"ga weg meisje, ik wil papa"
"ik wil niet meer met jou trouwen, jij bent een meisje, ik wil met papa trouwen, papa is een jongen"

Toen kwam z'n zus ook nog eens op het tumult af

"ga weg sies, jij bent ook al een meisje, meisjes zijn STOM sies"
*poef* nu is het weg
pi_159478371
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok. Dit onthou ik wel even.
En individueel extra verdieping aanbieden is natuurlijk een goede optie om verveling tegen te gaan, zoals je al zegt. Ik ken Dalton niet, maar volgens mij is het op scholen redelijk gebruikelijk tegenwoordig om naar het niveau van het individu te kijken :)
pi_159478413
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.

Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.
pi_159478527
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.
Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.
Ik zie de dingen anders, denk ik. En ik kreeg toch even het gevoel dat daar geen ruimte voor was. Dat vind ik heel erg jammer.
pi_159478534
Bram liep met een pop bij de cb arts. Dus die vraagt bram: is de pop een jongen of een meisje.
Bram: ja.. * zucht, kijk verveeld, dat weet ik toch niet??!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159478581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Ticootje het volgende:
Bram liep met een pop bij de cb arts. Dus die vraagt bram: is de pop een jongen of een meisje.
Bram: ja.. * zucht, kijk verveeld, dat weet ik toch niet??!
:D wat heerlijk! Wijsneus
E.
pi_159478603
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:10 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

:D wat heerlijk! Wijsneus
Ja. Dat dus. Je ligt soms echt in een deuk wat voor onzin daar uitkomt.
pi_159478609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Mij lijkt even extra kleuteren ook heel fijn voor een kind ja. Eva is van eind mei dus dat is helaas niet zo lang.
Ik ben trouwens om dezelfde reden geen fan van klassen laten overslaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat sociaal emotioneel goed is voor een kind. Dan liever gewoon meedraaien plus extra verdieping. Basisschool waar we gisteren gingen kijken had dat wel heel mooi, daar waren jongens bezig een hut van bamboe te maken in de plusklas. Maar ze mochten niet zomaar bouwen, vooraf moesten ze een realistische bouwtekening maken en inschatten hoe lang ze bezig waren, hoeveel materiaal nodig was enz. Jongens waren heel druk en heel trots op wat ze maakten O+
Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159478693
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.
Ja? Vond het ook heel leuk om te bekijken, het hoeft natuurlijk ook niet allemaal leren uit een boekje te zijn. Het was ook oprecht een hele fijne school, ben benieuwd of de rest daar nog aan kan tippen :D
E.
pi_159478754
Hihi, die Luuk.

Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.

En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
pi_159478865
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Cwen het volgende:

[..]

Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.
Ik zie de dingen anders, denk ik. En ik kreeg toch even het gevoel dat daar geen ruimte voor was. Dat vind ik heel erg jammer.
Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.
pi_159478892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.

Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.

En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dit klinkt logisch!
pi_159478965
Maar het allerbelangrijkste is: kijk naar het kind... Uitzonderingen bevestigen de regel :) .
pi_159479022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.

Dat klinkt logisch inderdaad, interessant.
E.
pi_159479066
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.
Dat snap ik :).
pi_159479098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:20 schreef Loj het volgende:
Maar het allerbelangrijkste is: kijk naar het kind... Uitzonderingen bevestigen de regel :) .
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cwen op 28-01-2016 22:29:02 ]
pi_159479318
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig!
Dat is het ook, en soms maak je ook een "fout".
Maar met de kennis van een leerkracht en de inzichten van de ouders kom je wel heel ver :)

Hihi zo lijkt het net alsof leerkrachten geen inzichten hebben en de ouders geen kennis :@ :')
pi_159479590
quote:

[..]

Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
De wisselwerking gaat vaak gewoon goed he.
Lijkt soms misschien niet omdat we vaak de mindere dingen hier vertellen (doe ik ook).

En nu ga ik slapen... Morgen ook weer een oudergesprek (over een kind dat aangeeft dat ze uitdaging mist ;) )
pi_159479800
Mijn kind heeft de beste juf van de wereld. Ze snapt hem, ze ziet hem, ze is net zo begaan met zijn welzijn als wij. Als je een goede leerkracht treft, dan heb je een gemeenschappelijk doel, dat communiceert heel fijn!

Morgen is ze jarig, Oudste ging heel ziek naar bed vanavond maar hij wil morgen toch even naar school om het kado en de kaart te brengen. Dat is belangrijk! O+
pi_159479869
quote:

[..]

Observeren zonder een oordeel te hebben, of iets te projecteren, echt alleen maar kijken, dat is inderdaad supermoeilijk, voor iedereen. Ik probeer het wel bij I. ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159480237
quote:

[..]

Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar hebben jullie nog gesprek met de psz gehad?
pi_159480324
En inderdaad, de leerkracht kan zo bepalend zijn

pi_159480522
Volgens mij ben ik de enige die lentezoet niets aan vindt ;(

Weten jullie hoe je echo's goed kan bewaren, zonder dat ze vervagen?
pi_159480706
Foto van maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')