Haha als dit zou uitkomen hahaha, iedereen dooooooooooodquote:Op donderdag 28 januari 2016 09:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, waarom niet het hele jaar dit soort kaartjes
[ afbeelding ]
Balkandroogquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:03 schreef aloa het volgende:
De neerslagsom t/m zondag.
[ afbeelding ]
45 gaat het ook niet worden in Nederland.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha als dit zou uitkomen hahaha, iedereen doooooooooood
Nee maar ff serieus, als het al in zuid limburg, met de grootst, grooootst mogelijke moeite ooit NET een keertje bijna 39 graden is geworden, hoe moet het dan in hemelsgodelievevrouwenaam ooit in de Bilt (die s'zomers sowieso meestal een graad of 3/4 achterloopt op zuid limburg) 45 graden worden???![]()
Volgens mij gewoon fysiek onmogelijk in midden Nederland om dat uberhaupt te halen.
Maar vermakelijk kaartje, dat zeker
Wordt inderdaad lastig. Zijn temperaturen die hedendaags zelfs in zuidelijk Europa zelden worden gehaald. Maar er komt een dag..quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha als dit zou uitkomen hahaha, iedereen doooooooooood
Nee maar ff serieus, als het al in zuid limburg, met de grootst, grooootst mogelijke moeite ooit NET een keertje bijna 39 graden is geworden, hoe moet het dan in hemelsgodelievevrouwenaam ooit in de Bilt (die s'zomers sowieso meestal een graad of 3/4 achterloopt op zuid limburg) 45 graden worden???![]()
Volgens mij gewoon fysiek onmogelijk in midden Nederland om dat uberhaupt te halen.
Maar vermakelijk kaartje, dat zeker
Ik heb zo'n vermoeden dat we dat in ons leven nog wel mee gaan maken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:05 schreef aloa het volgende:
[..]
45 gaat het ook niet worden in Nederland.
Ik hoop een keer 40, maar dat wordt al moeilijk.
Precies. De 40 zou theoretisch, als alles goed valt, na een lange droge periode, een keer in midden/zuid Limburg kunnen vallen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:05 schreef aloa het volgende:
[..]
45 gaat het ook niet worden in Nederland.
Ik hoop een keer 40, maar dat wordt al moeilijk.
Kan, als het een aantal dagen gortdroog weer is, brandende zon en een stroming uit Spanje. Maar meestal gaat het dan weer regenen en dan is het weer net niet gehaald.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. De 40 zou theoretisch, als alles goed valt, na een lange droge periode, een keer in midden/zuid Limburg kunnen vallen.
Plaatsen als Ell en rondom Nijmegen maken op papier nog de meeste kans. Dus dat zal misschien ooit wel eens gaan lukken ja.
40 @ de Bilt zie ik eerlijkgezegd never ever gebeuren
Note to self: Zaterdag in bed blijven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:58 schreef aloa het volgende:
Wat een neerslagsignaal voor zaterdag.
[ afbeelding ]
Ik heb ooit eens een week lang in augustus in New York gezeten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:10 schreef Dven het volgende:
Wil hier de 45 nog wel een keertje meemakenMaar wordt lastig ook inderdaad. Hoogste voor de stad staat op 43.1
2 jaar geleden wel 42.7 gehad meen ik.
Klopt ja. Maar het is een bekend fabeltje dat overal waar het heet wordt maar niet rond de tropen ligt, het wel droge lucht zal zijn. Dat is dus totaal niet het geval. Kijk maar naar de corn belt in Amerika of Zuidoost Europa.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een week lang in augustus in New York gezeten.
Jesus mina dat was ook geen pretje, kwa temperaturen dan
Was niet eens extreem bizar heet, gemiddeld rond de 31 / 33 ... maar met een gi-gantisch hoge luchtvochtigheid continu.
Het voelde min of meer alsof je non stop in een broeikas stond. Zelfs al stond je stil op straat en spande je je nauwelijks in, dan nog gutste het zweet als een waterval van je lijf af
Ohja en zodra je dan een winkel of gebouw binnenliep, stond de airco loeihard aan, waardoor al dat zweet meteen ijskoud op je lichaam werd weggeblazen haha. Heerlijk.
En dan een stroomstoring...wat regelmatig voor komt daar. Dan gaan er veel doden vallen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een week lang in augustus in New York gezeten.
Jesus mina dat was ook geen pretje, kwa temperaturen dan
Was niet eens extreem bizar heet, gemiddeld rond de 31 / 33 ... maar met een gi-gantisch hoge luchtvochtigheid continu.
Het voelde min of meer alsof je non stop in een broeikas stond. Zelfs al stond je stil op straat en spande je je nauwelijks in, dan nog gutste het zweet als een waterval van je lijf af
Ohja en zodra je dan een winkel of gebouw binnenliep, stond de airco loeihard aan, waardoor al dat zweet meteen ijskoud op je lichaam werd weggeblazen haha. Heerlijk.
Hier in Nederland ook idd en al helemaal in de VS met al die vochtige lucht van de Golf van Mexico.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt ja. Maar het is een bekend fabeltje dat overal waar het heet wordt maar niet rond de tropen ligt, het wel droge lucht zal zijn. Dat is dus totaal niet het geval. Kijk maar naar de corn belt in Amerika of Zuidoost Europa.
* DJMO kijkt met puppy-ogen naar Nattekatquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Oja, winterfappers; kijk naar buiten![]()
Ik heb wel een (kring)verjaardag vanmiddag, maar ik kan vast wel wat tijd vindenquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
* DJMO kijkt met puppy-ogen naar Nattekat
Kringverjaardagquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb wel een (kring)verjaardag vanmiddag, maar ik kan vast wel wat tijd vinden
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb wel een (kring)verjaardag vanmiddag, maar ik kan vast wel wat tijd vinden
Klopt inderdaad. Maar zo heb je ook in het zuiden van Zuid-Amerika zulke gebieden. En zelfs in Siberiëquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier in Nederland ook idd en al helemaal in de VS met al die vochtige lucht van de Golf van Mexico.
quote:Considering its small area, Bulgaria has an unusually variable and complex climate. The country lies between the strongly contrasting continental and Mediterranean climatic zones. Bulgarian mountains and valleys act as barriers or channels for air masses, causing sharp contrasts in weather over relatively short distances.
The Balkan Mountains are the southern boundary of the area in which continental air masses circulate freely. The Rhodope Mountains mark the northern limits of domination by Mediterranean weather systems. The area between, which includes the Northern Thracian Plain, is influenced by a combination of the two systems. This combination produces a plains climate resembling that of the Corn Belt in the United States, with long summers and high humidity. The climate in this region is generally more severe than that of other parts of Europe in the same latitude. Because it is a transitional area, average temperatures and precipitation are erratic and may vary widely from year to year.
Average precipitation in Bulgaria is about 630 millimetres per year. Dobrudja in the northeast, the Black Sea coastal area, and small part of the Northern Thracian Plain usually receive less than 500 millimetres. The remainder of the Northern Thracian Plain and the Danubian Plateau get less than the country average. Higher elevations, which receive the most rainfall in the country, may average over 2,540 millimetres per year.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echte FOK!ers kennen dat begrip
Herinner me er niet aanquote:
http://kachelmannwetter.c(...)/20160202-0000z.htmltwitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 28-01-2016 om 11:22:19Der neue Modelllauf ist da: Orkanböen denkbar in der Nacht von Montag auf Dienstag, mal sehen ob Bestätigung morgen. https://t.co/uN4pxzqFmZ reageer retweet
15-18 graden? Dan moet je al meer aan eind april gaan denken. Is nog 3 maanden verquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
Wie wil er nou een koude maart? De winter heeft dan zijn kansen gehad en tegen die tijd mag het langzaam op gaan lopen naar vaste waarden tussen de 15-18 graden.
Overigens :http://kachelmannwetter.c(...)/20160202-0000z.htmltwitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 28-01-2016 om 11:22:19Der neue Modelllauf ist da: Orkanböen denkbar in der Nacht von Montag auf Dienstag, mal sehen ob Bestätigung morgen. https://t.co/uN4pxzqFmZ reageer retweet
Volgens de statistieken is maart toch zo'n 30% warmer dan decemberquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:44 schreef aloa het volgende:
Maart is gewoon een wintermaand, vergelijkbaar met december.
Ik hoop dit jaar weer op maartse buien en graag kouder dan maart 2013![]()
Na maart dan meteen maar de zomer in
Niet mee eens. Maart is een overgangsmaand, waarin winterweer absoluut kán voorkomen, maar ook lentetaferelen en temperaturen tegen de 20 graden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:44 schreef aloa het volgende:
Maart is gewoon een wintermaand, vergelijkbaar met december.
Ik hoop dit jaar weer op maartse buien en graag kouder dan maart 2013![]()
Na maart dan meteen maar de zomer in
Dat wel ja.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens de statistieken is maart toch zo'n 30% warmer dan december
De Russische Strandbeerquote:Op donderdag 28 januari 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt wel alsof de warmte uit Rusland komt
Ik vind die kaartjes altijd een vertekend beeld geven. Zo lijkt het net alsof het bloedheet wordtquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef Dven het volgende:
Waar Oost- en Zuidoost-Europa vorige week nog bitterkoud was, is de winter volgende week vin geen velden of wegen te bekennen. De rest van Europa ook overwegend betrekkelijk warm.
[ afbeelding ]
morgen weer de hele dag stormachtig.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:06 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Stormachtig weer is tegenwoordig 'normaal' ipv een uitzondering
Het zou eigenlijk groen blauw moeten zijn, nu is het inderdaad net of het 40 graden word in midden Europaquote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind die kaartjes altijd een vertekend beeld geven. Zo lijkt het net alsof het bloedheet wordt
Nouja, relatief gezien wordt het dat ookquote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind die kaartjes altijd een vertekend beeld geven. Zo lijkt het net alsof het bloedheet wordt
Misleidende titel idd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:56 schreef MaLo het volgende:
TT is veelbelovend:
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)delijk-te-zien.dhtml
Maar dan lees je in het artikel dat de kans 5-10% is dat je ook daadwerkelijk zulke mooie wolken kunt gaan zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |