abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer maandag 8 februari 2016 @ 06:49:40 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159747017
quote:
3s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, moet je dan op zoek naar een e-sigaret die gebruik maakt van coils die uit keramiek bestaan. Volgens mij worden er steeds meer gemaakt. Het enige merk waarmee ik bekend ben die zoiets heeft is Vaporesso.

Google maar een beetje rond :P.
Kangertechkomt binnenkort met een keramische coil voor de subtanks.
  Official ESF Kreviewer maandag 8 februari 2016 @ 06:53:25 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159747022
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 03:28 schreef Rnie het volgende:
Hey allen!

Ik rook +- 12 jaar intensief (rond de 30 zware shaggies per dag). Compleet stoppen is voor mij geen mogelijkheid op dit moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wil ik aanzienlijk minderen wat betreft de "loze" momenten. Ik wil dit vervangen door een e-cig. Ik heb nog nooit een hijsje genomen van een e-cig, laat staan eentje aangeschaft.

Ik heb even een aantal vraagjes wat betreft electronisch roken....

Hoe zit het met het "gevoel" van een hijsje? Bij een normaal shaggie voel je de warmte over je longen, dit geeft een "fijn gevoel". Hoe zit het met de e-cig?
In hoeverre compenseert een e-cig het gevoel met normaal roken? Moet ik heel de godganse dag aan dat ding lurken wil ik het bevredigende gevoel krijgen?

Als ik de OP lees wordt ik niet wijzer wat betreft de aanschaf van zo'n ding....waar kan ik het best beginnen?

Alvast bedankt!
Throathit is wel even wennen. Het is anders, maar dat is puur wennen. Ik heb ook nog een tijdje doorgerookt maar pakte steeds minder vaak een sigaret.

Voor advies: staat al behoorlijk wat in dit topic. Beginnerssetjes zijn kut, maar wel goedkoop.
Wio je meteen goed, ga dan voor iets als een subtank met een betere box zoals een evic mini. (Details over aanschaf staan wel in het topic ergens)
  maandag 8 februari 2016 @ 07:34:31 #103
256666 leeell
I know you're lonely
pi_159747140
Wat Krea zegt, ik ging ook van 42 sigaretten per dag naar steeds minder. En ik kan nu zeggen dat ik 3 maanden gestopt ben met roken. Het is ff wennen, vooral die beginnersdingen waren Kut. Maar ik heb nu de e vic en die is geweldig :), hiervoor had ik de mvp 3.0, ook goed en daarvoor de joytech e-grip, die is vooral klein en handig.

Orienteer je een beetje door t topic door te lezen en succes
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_159761301
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 06:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Throathit is wel even wennen. Het is anders, maar dat is puur wennen. Ik heb ook nog een tijdje doorgerookt maar pakte steeds minder vaak een sigaret.

Voor advies: staat al behoorlijk wat in dit topic. Beginnerssetjes zijn kut, maar wel goedkoop.
Wio je meteen goed, ga dan voor iets als een subtank met een betere box zoals een evic mini. (Details over aanschaf staan wel in het topic ergens)
Ik heb even een Youtube reviewtje bekeken van die evic mini. Godsklere, wat een rook komt er van dat ding af :') Een hookah tent is er niks bij...

Het punt is, ik zie niemand op een fatsoenlijke manier inhaleren als een normale sigaret/shaggie. Betekend dit dat je direct moet inhaleren als je een hijs neemt? Zoja, dan zie ik haast tot geen meerwaarde aan een e-cig. ....

Aangezien ik op de +-30 shaggies op een dag zit en dit nog nooit heb geprobeert.....Hoe zouden jullie mij kunnen overhalen om toch voor de elektrische variant van nicotine-inname te kiezen?
Ik krijg nog geld van je.
  maandag 8 februari 2016 @ 19:33:11 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159761812
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:17 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik heb even een Youtube reviewtje bekeken van die evic mini. Godsklere, wat een rook komt er van dat ding af :') Een hookah tent is er niks bij...

Het punt is, ik zie niemand op een fatsoenlijke manier inhaleren als een normale sigaret/shaggie. Betekend dit dat je direct moet inhaleren als jre een hijs neemt? Zoja, dan zie ik haast tot geen meerwaarde aan een e-cig. ....

Aangezien ik op de +-30 shaggies op een dag zit en dit nog nooit heb geprobeert.....Hoe zouden jullie mij kunnen overhalen om toch voor de elektrische variant van nicotine-inname te kiezen?
Nee, want je kunt hem domweg lager zetten en de airflow dichtgooien, desnoods in combinatie met een oldskool driptip met een kleinere doorlaat.. Mouth to lung hits doe je vaak met een sig-a-like, beginners setje, en daarvandaan stappen heel veel mensen over op een boxmod met een ékte tank, óf ze roepen 'ik vind het niks' en gaan weer lekker peuken halen.

Je moet klaar zijn met roken als je wilt beginnen met dampen, en je moet ook uit je hoofd zetten dat het een vervanger moet gaan worden voor je peuken, want dat is het niet. Je inhaleert iets en dat blaas je uit, en daar houdt serieus élke vergelijking ook meteen op. Smaak is anders, throathit is anders, manier van inhaleren is anders, je gaat je piepje in de ochtend missen, die verrukkelijke asbakkensmaak in je smoel ga je missen, en je omgeving gaat niet meer denken dat je een uur in de wind stinkt naar sigarettenrook, daar moet je ook maar tegen kunnen,

WIJ kunnen jou niet overtuigen. Je bent klaar met roken en je gaat dampen. Als dat niet je insteek is, moet je lekker blijven paffen. , en als ik jou zo 'hoor' zit je voor jezelf nu al redenen te verzinnen om te blijven roken, en dan is het een kansloze missie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † maandag 8 februari 2016 @ 19:56:01 #106
230491 Zith
pls tip
pi_159762633
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:17 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik heb even een Youtube reviewtje bekeken van die evic mini. Godsklere, wat een rook komt er van dat ding af :') Een hookah tent is er niks bij...

Het punt is, ik zie niemand op een fatsoenlijke manier inhaleren als een normale sigaret/shaggie. Betekend dit dat je direct moet inhaleren als je een hijs neemt? Zoja, dan zie ik haast tot geen meerwaarde aan een e-cig. ....

Er is een reden waarom men in 99% van mouth-to-lung (eerst in mond, dan over de longen) naar direct naar longen gaat.. het is fijner (maar bij normale sigaret niet te doen). Het hoeft niet, doe dan de airflow omlaag en neem een atomizer coil die weinig energie verbruikt.
quote:
Hoe zouden jullie mij kunnen overhalen om toch voor de elektrische variant van nicotine-inname te kiezen?
We zijn geen lobby club he, je doet dit uiteindelijk voor jezelf. Wil je geen 7 EUR p/dag meer uitgeven, een betere conditie, je longen besparen en lekkerdere smaken dan verbrandde autobanden inademen... dan kan je gaan vapen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159763036
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:17 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik heb even een Youtube reviewtje bekeken van die evic mini. Godsklere, wat een rook komt er van dat ding af :') Een hookah tent is er niks bij...

Het punt is, ik zie niemand op een fatsoenlijke manier inhaleren als een normale sigaret/shaggie. Betekend dit dat je direct moet inhaleren als je een hijs neemt? Zoja, dan zie ik haast tot geen meerwaarde aan een e-cig. ....

Aangezien ik op de +-30 shaggies op een dag zit en dit nog nooit heb geprobeert.....Hoe zouden jullie mij kunnen overhalen om toch voor de elektrische variant van nicotine-inname te kiezen?
Ik heb vorige jaar 2 verstokte rokers over gehaald om het dampen eens te proberen, beide zijn gestart met een 'iStick 30W + Nautilus Mini set', en ze dampen nu nog steeds. Beide hebben geen behoefte meer om te roken.

Je hoeft hiermee niet perse meteen te inhaleren, mouth to long, net zoals bij een normale sigaret gaat hiermee prima.
BlaBlaBla
  maandag 8 februari 2016 @ 20:29:06 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_159763597
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:17 schreef Rnie het volgende:

[..]

Aangezien ik op de +-30 shaggies op een dag zit en dit nog nooit heb geprobeert.....Hoe zouden jullie mij kunnen overhalen om toch voor de elektrische variant van nicotine-inname te kiezen?
Roken, dat is een mix van nicotine binnen krijgen en de gewoonte van het iets in je handen hebben, de handelingen e.d.
Met de ecig kan je je nicotine verslaving geweldig mee afbouwen. Je kan ejuice dampen wat je zware shag op Belinda Light doet lijken :') Aan de andere kant is het zoals dat al is gezegd natuurlijk niet 1:1 hetzelfde als roken, maar als je je daar overheen weet te zetten ben je zo van die ranzige peuken af :9
Mai pben rai~!
pi_159764778
Ik kan van een vriendin de vapeonly aura mini krijgen. Kan er niet veel reviews van vinden, heeft iemand hier ervaring mee?
  maandag 8 februari 2016 @ 21:01:41 #110
24329 KNAK
ff w88,......
pi_159764916
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:57 schreef Pindasoepje het volgende:
Ik kan van een vriendin de vapeonly aura mini krijgen. Kan er niet veel reviews van vinden, heeft iemand hier ervaring mee?
https://www.youtube.com/results?search_query=Vapeonly+aura+mini

Staan behoorlijk wat reviews op YT :)
Mai pben rai~!
pi_159767051
Zat van de week een documentaire van nightwish te kijken (finse zweedse metalband) en de basgitaar speler zat aan een e-sig te lurken en in de film trowaways komt de e-sig ook een paar keer in beeld :)
pi_159771494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:57 schreef Sorella het volgende:
Zat van de week een documentaire van nightwish te kijken (finse zweedse metalband) en de basgitaar speler zat aan een e-sig te lurken en in de film trowaways komt de e-sig ook een paar keer in beeld :)
de zangeres is tegenwoordig een nederlandse ;)
toffe band.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_159773034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:43 schreef marc0871 het volgende:

[..]

de zangeres is tegenwoordig een nederlandse ;)
toffe band.
Onze floor :)

Er mag hier in huis geen nightwish meer gedraaid worden, sommige nummers blijven in mijn hoofd zitten ;(
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 februari 2016 @ 08:36:23 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159773235
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:33 schreef Sounddragon het volgende:
WIJ kunnen jou niet overtuigen. Je bent klaar met roken en je gaat dampen. Als dat niet je insteek is, moet je lekker blijven paffen. , en als ik jou zo 'hoor' zit je voor jezelf nu al redenen te verzinnen om te blijven roken, en dan is het een kansloze missie.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Er valt niets te overtuigen. Maar, in principe is iedereen klaar met roken en doen we het omdat we verslaafd zijn. Denk dat 95% vandaag nog zou stoppen als er een magisch pilletje was.
Dus ik denk niet dat het een kansloze missie is. Ik ben ook rustig begonnen met een pakje shag in de zak en een lekkend beginnerssetje in de hand.
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2016 @ 09:17:40 #115
230491 Zith
pls tip
pi_159773535
Hoop powermetal fans hier zie ik _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159785529
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:17 schreef Zith het volgende:
Hoop powermetal fans hier zie ik _O_
soms.
nightwish is wel goed
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_159785565
Niet echt een metal fan maar wat marc zegt, nightwish ^O^ *O*
pi_159787720
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:01 schreef KNAK het volgende:

[..]

https://www.youtube.com/results?search_query=Vapeonly+aura+mini

Staan behoorlijk wat reviews op YT :)
Het zag er allemal op youtube goed uit. Vriendin is zwnager dus vroeg of ik hem wilde hebben. Ze had hem nog niet gebrukikt na het kopen omdat ze eerst haar sigaretten op wilde maken en toen bleek ze zwanger te zijn. Vandaag geprobeerd met een 6 mg Jamaican Fruits van American Stars maar jeetje wat is dat heftig zeg!! Het is veel zwaarder dan een sigaret. Ik had
Zelf eerst een Puff avatar maar die vond ik toen dr tijd te licht en ben toen weer normaal gaan roken.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:19:04 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159788472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:17 schreef Zith het volgende:
Hoop powermetal fans hier zie ik _O_
Omdat ik niet wist, ik geluisterd 3 seconden. Geen fan hier.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:23:16 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159788625
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:57 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Het zag er allemal op youtube goed uit. Vriendin is zwnager dus vroeg of ik hem wilde hebben. Ze had hem nog niet gebrukikt na het kopen omdat ze eerst haar sigaretten op wilde maken en toen bleek ze zwanger te zijn. Vandaag geprobeerd met een 6 mg Jamaican Fruits van American Stars maar jeetje wat is dat heftig zeg!! Het is veel zwaarder dan een sigaret. Ik had
Zelf eerst een Puff avatar maar die vond ik toen dr tijd te licht en ben toen weer normaal gaan roken.
Hoe bedoel je 'zwaarder'? De hijsen die ik met de dripper pak zou ik met een zwaar shaggie niet doen hoor, en ik kan wel wat hebben :+
Sommige liquids zijn nogal sterk op je keel, throathit noemen we dat, maar dat kan met een ander flesje zomaar helemaal andersom zijn ;) Ook het PG (propyleenglycol) gehalte telt mee, een liquid met meer VG (Vegetable Glycol) is vaak veel 'vriendelijker' op de keel om te inhaleren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159791396
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'zwaarder'? De hijsen die ik met de dripper pak zou ik met een zwaar shaggie niet doen hoor, en ik kan wel wat hebben :+
Sommige liquids zijn nogal sterk op je keel, throathit noemen we dat, maar dat kan met een ander flesje zomaar helemaal andersom zijn ;) Ook het PG (propyleenglycol) gehalte telt mee, een liquid met meer VG (Vegetable Glycol) is vaak veel 'vriendelijker' op de keel om te inhaleren.
Het voelde zeg maar net aan als mijn eerste hijs ooit van een sigaret. Ging meteen hoesten met zo een zware shag hoest :s nu rook ik normaal altijd pall mall click en is dat best licht. Of ik inhaleer niet goed maar ik heb dat ding maar weer weggelegd want ik vond het echt niks.

Het flesje wat ik heb heeft deze inhoud;

: VG: 57.5% PG: 27,5% Aroma's: 5% Gedemineraliseerd water 10%
  dinsdag 9 februari 2016 @ 21:48:37 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159792050
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:35 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Het voelde zeg maar net aan als mijn eerste hijs ooit van een sigaret. Ging meteen hoesten met zo een zware shag hoest :s nu rook ik normaal altijd pall mall click en is dat best licht. Of ik inhaleer niet goed maar ik heb dat ding maar weer weggelegd want ik vond het echt niks.

Het flesje wat ik heb heeft deze inhoud;

: VG: 57.5% PG: 27,5% Aroma's: 5% Gedemineraliseerd water 10%
Je nam een haaltje zoals je van een sigaret doet. Mouth to lung, dus eerst in je mond en dan doorhalen naar je longen. Als ik dat doe met mijn esig, ga ik ook hoesten ;)
Probeer het nog eens, zet het ding op een laag pitje, airflow een beetje dicht en haal de damp in één keer je longen in.. heb je er helemaal geen last van, probeer maar. Ow, enne... niet praten tijdens het uitblazen, dat werkt ook niet :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159792097
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:35 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Het voelde zeg maar net aan als mijn eerste hijs ooit van een sigaret. Ging meteen hoesten met zo een zware shag hoest :s nu rook ik normaal altijd pall mall click en is dat best licht. Of ik inhaleer niet goed maar ik heb dat ding maar weer weggelegd want ik vond het echt niks.

Het flesje wat ik heb heeft deze inhoud;

: VG: 57.5% PG: 27,5% Aroma's: 5% Gedemineraliseerd water 10%
damp heeft een hogere dichtheid dan rook. dat is even wennen ;)
bij mijn eerste trekje van mijn eerste e-sigaret moest ik ook hoesten. van de eerste hijs van een dripper ging ik haast over mijn nek.

met de drippers en de sub-ohm tank die ik nu gebruik, haal ik inmiddels veel grotere wolken damp door mijn longen en ik heb nergens meer last van.

ik ben wel van 12, via 6, naar 3mg nicotine gegaan. kan ook schelen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door marc0871 op 09-02-2016 21:55:45 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:18:09 #124
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_159802206
Yay! Kanger TopTank binnen, gelijk schoongemaakt, geprimed en gevuld, zit er een Ni200 coil in!
Dus die d'r uit, Kanger Clapton coil erin (had ik al ff liggen, maar geen zin om een perfectly good OCC coil niet helemaal uit te gebruiken), primen, effe wachten en vapen maar.
Valt me niet tegen, die nieuwe topfill tank van Kanger!
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 23:43:46 #125
230491 Zith
pls tip
pi_159825253
Ben trouwens zeer, zeer tevreden met de Cubis atomizer. Las veel klachten hier maar zit er nu al 3 dagen op de 0.5 ohm te lurken en het is een echt zachte vape.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')