Aldus Bram.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
VNL is ook tegen de doodstraf begreep ik, maar het leek ze electoraal wel gunstig om ervoor te pleiten_!
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Economie en recht lijkt me nuttig voor sociaal vaardige mensen.
Economie en informatica is meer voor nerds.
quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Goede manier om een narcist aan te spreken Friek, maar helaas wordt de POLSC niet geindexeerd in Google.
Wat kut. Ik zie het voor het eerst.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Ketchup, ik kan niet quoten uit het vorige topic, maar ik ken het.Ze zijn echt bloedirritant, maar behalve onuitstaanbaar ook grappig. En die blonde is nog wel lekker ook.
Dit lijkt me flauwekul. Je krijgt tijdens de beroepsopleiding voor advocaten echt geen economie (micro, macro). Volgens mij is er enkel een kantoor die advocaten een bedrijfskundecursus cadeau doet aan Insead maar dat heeft niets met economie te maken. En alle studenten in het mrdrs-traject in Rotterdam geven aan dat rechten wel duidelijk het 'erbij-gedeelte' is aangezien dat ze maar iets 1/5 van de tijd schijnt te kosten.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
In andere woorden; je zou hem keihard doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Ketchup, ik kan niet quoten uit het vorige topic, maar ik ken het.Ze zijn echt bloedirritant, maar behalve onuitstaanbaar ook grappig. En die blonde is nog wel lekker ook.
Hmm, deels. Natuurlijk brengen stages je in contact met je werkgevers.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:49 schreef Nautilus. het volgende:
Stages en relevante werkervaring zijn echt veel belangrijker op je cv, dan een extra master of bachelor. En je verdient er nog geld mee ook.
Ja ok, maar het zou me niets verbazen als hij hierin wel gelijk heeft.quote:
Hoe dat? Hillegersberg en Zuid liggen zo ver uit elkaar als haast maar mogelijk is binnen Rotterdam.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat kut. Ik zie het voor het eerst.
De helft van mijn middelbare school kwam uit Hillegersberg.
Ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
In andere woorden; je zou hem keihard doen.
Ik zat op een categoriaal Gymnasium in het centrum van Rotterdam. Ja zo cool ben ik.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe dat? Hillegersberg en Zuid liggen zo ver uit elkaar als haast maar mogelijk is binnen Rotterdam.Herken je mensen uit die serie trouwens?
Wat ik van die vrienden die een bama in economie en in rechten hebben verneem is dat de juridische kantoren enorm op ze geilen, omdat het aantoont dat ze niet flippen wanneer ze cijfers zien, maar dat het bij alle andere bedrijven waar ze solliciteren (banken, consultancy) eigenlijk geen greintje verschil maakt omdat die rechtenstudie erbij geen indruk maakt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm, deels. Natuurlijk brengen stages je in contact met je werkgevers.
Maar tweede studies kunnen helpen. Niet bij rechten, waar een dubbele master gewoon is, maar bij andere studies - zoals technische - waar een tweede master wat exotischer is.
Oh vandaar.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zat op een categoriaal Gymnasium in het centrum van Rotterdam. Ja zo cool ben ik.
En nee herken geen mensen, maar wel het type mensen.
Nou, dat lijkt mij een stelling die totaal niet klopt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
Jawel, enorm. Daarom een keertje te grazen nemen en er vervolgens bij uit de buurt blijven.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kap jij niet af op de manier waarop ze praten?
O haha zo kan het wel ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel, enorm. Daarom een keertje te grazen nemen en er vervolgens bij uit de buurt blijven.
Als je een tweede studie doet voor je CV kun je er denk ik beter niet aan beginnen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:49 schreef Nautilus. het volgende:
Stages en relevante werkervaring zijn echt veel belangrijker op je cv, dan een extra master of bachelor. En je verdient er nog geld mee ook.
Mijn punt is dat je als commerciële jurist geen jaarrekening op gaat stellen of balansposten gaat berekenen. Puur praktisch bekeken heeft het dan weinig zin om daar colleges over te volgen. Natuurlijk is het wel van belang dat je economische bedrijfsinformatie kunt interpreteren. Die kennis doe je op tijdens je beroepsopleiding advocatuur of NOB (jaarrekeninglezen, pensioenrecht) of gewoon in de praktijk, wat voor mij in ieder geval het beste heeft gewerkt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit lijkt me flauwekul. Je krijgt tijdens de beroepsopleiding voor advocaten echt geen economie (micro, macro). Volgens mij is er enkel een kantoor die advocaten een bedrijfskundecursus cadeau doet aan Insead maar dat heeft niets met economie te maken. En alle studenten in het mrdrs-traject in Rotterdam geven aan dat rechten wel duidelijk het 'erbij-gedeelte' is aangezien dat ze maar iets 1/5 van de tijd schijnt te kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |