abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159360413
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hier ook nog een aardig stukje over deze held:

http://www.bostonmagazine.com/2009/09/in-the-shadow-of-woburn/

It was a bold claim, made all the bolder because environmental law was in its infancy then
Hij heeft o.a. door de Woburn zaak heel veel betekend voor de ontwikkeling van het milieurecht. Dat danken we aan hem.
Hij is niet de enige held, er zijn er een paar. Zo zijn er ook goede ondernemers die zich hard maken voor een verbeterting van de positie van de mensen die slechts een MBO-diploma hebben. Overal zijn er goede en slechte mensen. Dit soort mensen is goud waard, die moet je vooral omarmen als je idealistische doelstellingen hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 17:18:50 #52
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159360504
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Raad eens hoeveel ze per maand betalen voor hun met lood vervuilde water?
Op dit moment (gepubliceerd op 24 januari) $200 per maand!
http://www.news.com.au/te(...)6e119c9fa6bca0f7e122
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanzienlijk gestegen sinds 2014 terwijl bekend is dat het water zwaar vergiftigd is!
Raad eens wat een doorsnee Nederlands gezien per maand aan water betaalt? Ongeveer 20 euro.
http://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-kosten-gas-water-licht
Twee kanttekeningen hierbij: Een gemiddeld Amerikaans huishouden verbruikt ongeveer 2x zoveel water als een Nederlands huishouden. Daarnaast innen de waterbedrijven in de VS vaak ook het rioolrecht en de zuiveringsheffing, wat in Nederland door gemeente en waterschap wordt gedaan.
pi_159360531
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon niet meer inhoudelijk reageren op de suggestieve reactie van Bram, zoals ik doe. Bram (en nog anderen) schrijft geregeld halve waarheden, doet aan beeldvorming en laat altijd het belangrijkste weg, zodat er een totaal verkeerd beeld ontstaat.
Ik ga er maar vanuit dat hij het niet expres doet (en gewoon niet het gehele plaatje kent), maar soms betwijfel ik dat.
Een hoop slecht onderbouwde beschuldigingen. Wees de volgende keer een kerel en richt ze aan de persoon die je beschuldigt in plaats van dat je roddelt!
Ik rijd zoals iedereen hier af en toe een scheve schaats, bij deze draad was dat het geval, maar wat jij hier schrijft slaat nergens op. Het komt weinig voor dat ik het belangrijkste weg laat en aan beeldvorming doet iedereen hier aangezien iedereen hier een bias heeft.
Verder heb ik met Hexagon een prima relatie ook al zou je wellicht anders denken als je enkel deze twee reacties hier leest. Alleen wanneer het over D66 gaat hebben wij grote verschillen van mening maar in het algemeen denken wij over veel dingen hetzelfde.
Niet dat ik verwacht dat het aan jou nuttig besteed is, de reden dat ik hier een scheve schaats reed was omdat ik direct een draad opende nadat ik dit onrecht tegenkwam. Dan kan er een foutje insluipen maar dat heeft niets met de essentie te maken, namelijk dat goed verzorgde NUTS-voorzieningen een groot goed zijn.
Ik zou nu vrij gemakkelijk kunnen scoren door allerlei reacties van jou erbij te halen en hier een uitgebreide analayse op los te laten maar dat doe ik maar niet. Ik speel namelijk wel graag op de bal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-01-2016 17:26:27 ]
#NoDAPL
pi_159360616
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:18 schreef freako het volgende:

[..]

Twee kanttekeningen hierbij: Een gemiddeld Amerikaans huishouden verbruikt ongeveer 2x zoveel water als een Nederlands huishouden.
Ik weet het, daar had ik al rekening mee gehouden, ik had dat alleen niet aangegeven wegens het hele grote verschil. Bovendien zijn dat gemiddeldes (omhoog gestuwt door de 1%'ers en in mindere mate de 10%'ers en heb je zelf ook wel de nodige invloed op (functie van hoe groot je huis is, hoe groot je tuin is, hoe vaak je douchet etc.).

quote:
Daarnaast innen de waterbedrijven in de VS vaak ook het rioolrecht en de zuiveringsheffing, wat in Nederland door gemeente en waterschap wordt gedaan.
Dat is een belangrijke kanttekening, waarvoor dank.
#NoDAPL
pi_159360633
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
dat goed verzorgde NUTS-voorzieningen een groot goed zijn
En wij dienen daarvoor te waken dat dat zo blijft en dat we deze zaken niet ook maar weer aan de grootgraaiers verkwanselen. En dat doe je goed, de mensen een beetje waakzaam houden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_159360664
quote:

[..]

Twee kanttekeningen hierbij: Een gemiddeld Amerikaans huishouden verbruikt ongeveer 2x zoveel water als een Nederlands huishouden. Daarnaast innen de waterbedrijven in de VS vaak ook het rioolrecht en de zuiveringsheffing, wat in Nederland door gemeente en waterschap wordt gedaan.
Die inhoudelijke nuance doe je goed altijd, Bomans. :)
pi_159360709
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die inhoudelijke nuance doe je goed altijd, Bomans. :)
Ook van mij complimenten hiervoor in het algemeen. ^O^
We leren wat bij en het zet ons op scherp.
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 17:28:19 #58
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159360727
Het privatiseren van water is echt wel de domst mogelijke zet die je kunt maken. En de EU zit ongetwijfeld te bedenken hoe dat hier ook kan.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159360799
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:28 schreef Proximo het volgende:
En de EU zit ongetwijfeld te bedenken hoe dat hier ook kan.
Dat zal niemand iets verbazen. De vraag is wel: waarom willen ze dat?
De vrije jongens die hier wel brood in zien hebben dan veel te veel invloed blijkbaar op welke kant de neuzen opstaan. Dat is best zorgelijk en zouden we niet moeten pikken. Alleen hoe doe je zoiets?
pi_159360939
Waar staat dat de waterleveranties geprivatiseerd is? Ik lees overal dat de "City of Flint" (wat neem ik aan vergelijkbaar is met een gemeente) zelf heeft besloten over te stappen naar een andere bron.

Probleem lijkt eerder incompetent bestuur en slechte kwaliteitscontrole. Of lees ik over iets heen?
  zondag 24 januari 2016 @ 17:38:54 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159360953
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is een belangrijke kanttekening, waarvoor dank.
Ook met die kanttekeningen blijft het prijzig trouwens. De VS heeft zijn infrastructuur verwaarloosd de afgelopen decennia, ik neem aan dat daar een groot deel van het geld heen moet.
De Nederlandse waterbedrijven zullen schaalvoordelen hebben omdat Nederland nu eenmaal dichtbevolkt is, en het is hier eenvoudig om water te winnen.
  zondag 24 januari 2016 @ 17:39:06 #62
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159360962
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zal niemand iets verbazen. De vraag is wel: waarom willen ze dat?
De vrije jongens die hier wel brood in zien hebben dan veel te veel invloed blijkbaar op welke kant de neuzen opstaan. Dat is best zorgelijk en zouden we niet moeten pikken. Alleen hoe doe je zoiets?
Winst, en het nep argument over meer concurrentie is lagere prijzen en betere service en blabla.

De voorbeelden dat het niet werkt zijn er plenty, maar ach als er maar winst gemaakt kan worden.
http://www.right2water.eu/nl/node/279

Flint is overigens een ontzettende vervallen teringzooi, ik ben er in 2011 doorheen gereden omdat het wel interessant is, het is een soort klein Detroit. Kapotte wegen, torenhoge schulden, vervallen huizen overal, meen dat het ook de gevaarlijkste stad is inmiddels van de VS
https://www.flickr.com/ph(...)s/72157604901703650/
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159361035
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:38 schreef freako het volgende:

[..]

Ook met die kanttekeningen blijft het prijzig trouwens. De VS heeft zijn infrastructuur verwaarloosd de afgelopen decennia, ik neem aan dat daar een groot deel van het geld heen moet.
Dat zou best kunnen. Het klopt dat de USA gruwelijk haar infrastructuur heeft verwaarloosd, dit hebben de inwoners aan de grootschalige belastingverlagingen te danken sinds dat Raegan de president was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
De Nederlandse waterbedrijven zullen schaalvoordelen hebben omdat Nederland nu eenmaal dichtbevolkt is, en het is hier eenvoudig om water te winnen.
Om dezelfde reden is het internet hier goedkoper. Daarnaast ook omdat het land vlak is (toch wat gemakkelijker :)) en omdat de OPTA oligopolie/monopolievorming heeft voorkomen.
#NoDAPL
pi_159361051
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:38 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt, laatst een docu gezien dat er verschillende dorpen zijn waar geen waterleiding heenloopt maar het water met groter trucks worden bezorgd dagelijks. Dat is goedkoper op korte termijn dan een waterleiding leggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159361075
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:39 schreef Proximo het volgende:

[..]

Winst, en het nep argument over meer concurrentie is lagere prijzen en betere service en blabla.

De voorbeelden dat het niet werkt zijn er plenty, maar ach als er maar winst gemaakt kan worden.

Water - a human right or water - a billion dollar business? Brussels has already decided: water in the future shall belong to the corporations rather than all of us.

Zullen we maar hopen dat dit geen bewaarheid wordt. Het is m.i. onze plicht om hier met al ons ter beschikking staande middelen tegen te strijden.
  zondag 24 januari 2016 @ 17:44:39 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159361093
Als ik dit artikel lees
http://www.theguardian.co(...)isis-what-went-wrong
Is het vooral overheidsfalen op alle niveaus.
quote:
Henry Henderson, midwest director of the Natural Resources Defense Council, said the EPA has authority under the federal Safe Drinking Water Act to take emergency actions in crises like in Flint.

“It’s become painfully obvious that every level of government, including but not limited to the EPA … have felt no urgency about this matter at all,” Henderson said, “have been shockingly lackadaisical, [and] have made inappropriate statements in public in terms of the safety of the situation, which is wildly unsafe.”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159361117
quote:

[..]

Flint is overigens een ontzettende vervallen teringzooi, ik ben er in 2011 doorheen gereden omdat het wel interessant is, het is een soort klein Detroit. Kapotte wegen, torenhoge schulden, vervallen huizen overal, meen dat het ook de gevaarlijkste stad is inmiddels van de VS
Die waarheid laten de marktfundamentalisten vaak weg: iets liberaliseren werkt enkel wanneer de regels van de volledige mededinging opgaan, dus wanneer er voldoende concurrentie mogelijk is. Helaas geldt dat voor lang niet alles. De vraag is of dat ze niet beter weten (politieke ideologie) of dat ze het met opzet doen omdat ze er geld mee verdienen. Roept u maar.
#NoDAPL
pi_159361171
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik dit artikel lees
http://www.theguardian.co(...)isis-what-went-wrong
Is het vooral overheidsfalen op alle niveaus.

[..]

Ja, maar wat zijn de oorzaken van dat overheidsfalen?
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 17:49:50 #69
45206 Pietverdriet
pi_159361187
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die waarheid laten de marktfundamentalisten vaak weg: iets liberaliseren werkt enkel wanneer de regels van de volledige mededinging opgaan, dus wanneer er voldoende concurrentie mogelijk is. Helaas geldt dat voor lang niet alles. De vraag is of dat ze niet beter weten (politieke ideologie) of dat ze het met opzet doen omdat ze er geld mee verdienen. Roept u maar.
De reden waarom overheden zaken als water privatiseren is vooral omdat ze het geld nodig hebben, omdat ze veel te veel geld uitgeven aan andere zaken. De Fransen aan hun grote overheid en sociale systeem, de Amerikanen aan Defensie en oorlogen.
Daarom zijn mensen als ik van mening dat een overheid zich moet beperken tot kerntaken en spaarzaam moet omgaan met haar middelen. Mensen als jij menen dat de overheid de oplossing voor alles is en alles en zijn schoonmoeder moet regelen. Dat kan een overheid helemaal niet.
pi_159361206
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Water - a human right or water - a billion dollar business? Brussels has already decided: water in the future shall belong to the corporations rather than all of us.

Zullen we maar hopen dat dit geen bewaarheid wordt. Het is m.i. onze plicht om hier met al ons ter beschikking staande middelen tegen te strijden.
De macht van de lobby's, dat de EU dat wil is zeer waarschijnlijk een direct gevolg van het continue inbeuken van de lobby's op de politici en de ambtenaren van de EU. Ook talloze hoge ambtenaren van de EU hebben aangegeven dat zij zich zorgen maken om het gemak waarmee de lobby's meedoen aan beleidsvorming. Daarom wijs ik mensen graag op de gevolgen en op hoe dichtbij wij waren geweest bij een aanzienlijk gestegen risico op dit soort incidenten en 100% risico op een hogere prijs en een slechtere kwaliteit.
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 17:51:16 #71
45206 Pietverdriet
pi_159361212
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar wat zijn de oorzaken van dat overheidsfalen?
Het geloof dat de overheid onfaalbaar is en alles moet regelen.
pi_159361231
quote:
Wel fotogenieke plaatjes. Desolaat. Indrukwekkend die steden (of plaatsjes) die gewoon kapot zijn.
pi_159361246
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het geloof dat de overheid onfaalbaar is en alles moet regelen.
Het staat vast dat het ook niet goed is als de overheid deze zaken niet regelt, de relevante vraag is dan ook hoe we ervoor zorgen dat de overheid deze zaken goed regelt.
#NoDAPL
pi_159361393
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het staat vast dat het ook niet goed is als de overheid deze zaken niet regelt, de relevante vraag is dan ook hoe we ervoor zorgen dat de overheid deze zaken goed regelt.
Het huishoudboekje op orde hebben. Daar heeft Piet gelijk in.
Alleen is dat these days een complex gebeuren. Vooral als je te maken krijgt met de kaalslag van de automatisering en de destructieve gevolgen voor de financiėle positie van de inwonende burger.
Ik denk persoonlijk dat dit een onomkeerbaar proces is en dat alles in een hoog tempo slechter gaat worden voor de man in de straat. Enkel een kleine elite profiteert van deze ellende in hun streven om tot de rijkste 62 te behoren.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:01:12 #75
45206 Pietverdriet
pi_159361408
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ophouden de overheid een groot en complex takenpakket te geven en het te beperken tot een beperkte set.
Het is net als ons belasting en subsidiestelsel een enorm gedrocht van schalen, rijkenbelasting, bij en toeslagen, aftrekposten en subsidies.
Gek he dat dit misgaat en er fraude wordt gepleegd?
Daarom zeg ik, alle toe, bijslagen, aftrekposten en subsidies afschaffen en de tarieven vereenvoudigen en verlagen. Dan heb je een enorme besparing op overhead aan toekennende en controlerende ambtenaren en hun IT systemen, gebouwen en processen. Het hele systeem is fraude bestendiger want er valt nauwelijks fraude te plegen. De lastendruk wordt lager omdat de enorme overhead wegvalt.
En allerlei subsidieaanvraag consultants moeten wat productiefs gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')