Het is een telefoon van ik meen, uit mijn hoofd, 320 euro.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:06 schreef Hallmark het volgende:
Dus hij is eigenlijk puntgaaf, op het spontaan gesprongen scherm na? Eerste half jaar van de garantie is het hun probleem om te bewijzen dat het jouw fout is.
Hoe duur is het ding?
Op het eerste: Dat zal ik doen. Mocht hij toch rood zijn: is het dan geen fout in het toestel? Ik neem aan dat de schade groter zou zijn dan hij is als hij een uur of op 2 meter diepte in het water ligt. En volgens hun beschrijving zou hij tegen de rest moeten kunnen. Hoewel ik het betwijfel, want ik heb hem neit eens in bad laten vallen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:07 schreef Fokker89 het volgende:
Vraag om foto's van de vochtschade. In de binnenkant van je telefoon zitten stickertjes die rood verkleuren als ze met vocht in aanraking komen.
Daarnaast is aan de buitenkant wel te zien of het valschade is, neem aan dat er nog weinig gebruikerssporen op zitten?
Tsja, 320 euro kán de moeite waard zijn om er werk van te maken, d.w.z. even langs de Rechtswinkel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:09 schreef timmmmm het volgende:
Het is een telefoon van ik meen, uit mijn hoofd, 320 euro.
Wat moet ik dan doen/zeggen? Het is handig om te weten dat het hun probleem is om het te bewijzen, maar als zij zeggen dat dat bewijs sluitend is, en ik vind van niet, wat dan.
Ja dat is dus vrij heftig, die kosten. Als ik geld zou hebben, zou dit allemaal geen probleem zijn, maar dan had ik de reparatie ook makkelijk zelf kunnen dokken. Ik heb al een half jaar moeten sparen van mijn stufi voor ik eindelijk een nieuwe telefoon kon betalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Tsja, 320 euro kán de moeite waard zijn om er werk van te maken, d.w.z. even langs de Rechtswinkel.
Waar het ruwweg op neer zal komen, is dat het zonder zichtbare schade natuurlijk zeer lastig voor hun is. En dat vochtding is bullshit want a) hij is waterdicht en b) heeft niks met scherm te maken.
Dus je kan ze dagvaarden:
https://www.rechtspraak.n(...)1-932f-a37cc7ae3dbb0
Griffie kost iets van 150, en deurwaarder nog eens 80 of zo? Zul je moeten voorschieten.
Nounou, misschien eerst een met het bedrijf er uit zien te komen, dan kun je altijd nog dreigen met een dagvaarding.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Tsja, 320 euro kán de moeite waard zijn om er werk van te maken, d.w.z. even langs de Rechtswinkel.
Waar het ruwweg op neer zal komen, is dat het zonder zichtbare schade natuurlijk zeer lastig voor hun is. En dat vochtding is bullshit want a) hij is waterdicht en b) heeft niks met scherm te maken.
Dus je kan ze dagvaarden:
https://www.rechtspraak.n(...)1-932f-a37cc7ae3dbb0
Griffie kost iets van 150, en deurwaarder nog eens 80 of zo? Zul je moeten voorschieten.
Volgens mij moet een bedrijf in de eerste 6 maanden na aankoop kunnen bewijzen dat het door jou komt, als ze dat niet grondig kunnen zijn ze je gewoon een vervangend toestel schuldig, heb daar wel eens iets over gelezen, maar hoe dat precies zit weet ik niet meer. Je kunt dus altijd vragen om harde bewijzen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op het eerste: Dat zal ik doen. Mocht hij toch rood zijn: is het dan geen fout in het toestel? Ik neem aan dat de schade groter zou zijn dan hij is als hij een uur of op 2 meter diepte in het water ligt. En volgens hun beschrijving zou hij tegen de rest moeten kunnen. Hoewel ik het betwijfel, want ik heb hem neit eens in bad laten vallen.
Er zitten haast geen gebruikssporen op. Hij is voor zover ik weet helemaal gaaf op die kleine barst dus na
dat val en vocht gebruiken ze te pas en te onpas... valt niet te bewijzen vanaf jou kant, dus wss word je lekker genaaid door zequote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:59 schreef timmmmm het volgende:
Saillant detail, het reparatiecentrum van BelSimpel wist me zelfs te vertellen dat het gebruikersschade én vochtschade was. De mobiele telefoon waar het om gaat, samsung galaxy S5 Neo, heeft als kenmerk dat hij een half uur lang waterdicht is tot één meter.
Hoe dan? Ik heb echt het gevoel dat ze me gewoon een slechte telefoon in de maag gesplitst hebben en me nu nog proberen te naaien ook
Dit bedoel ik: https://webwinkelrecht.nl(...)ast-bij-de-verkoper/quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:20 schreef timmmmm het volgende:
Heeft iemand ervaring met dat Dynafix, zijn die lui een beetje betrouwbaar of zijn er meer zaken bekend dat men zich genaaid voelt?
Van hun kant lijkt het me ook erg lastig, aangezien die stickertjes ook maar stickertjes zijn. Ik heb tot nu toe nergens reden gezien om aan te nemen dat die echt als betrouwbare indicator werken. Wel dat ze vrij makkelijk lijken te verkleuren.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
dat val en vocht gebruiken ze te pas en te onpas... valt niet te bewijzen vanaf jou kant, dus wss word je lekker genaaid door ze
Laat ze dan maar bewijzen dat het door jou komt, als er aan de zijkant (buitenkant) geen spoortje te vinden is dan ligt het dus aan het toestel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:25 schreef timmmmm het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zit er als 'relevant document' aan gekoppeld. Zo zien jullie het ontstane barstje in kwestie
Het kan aan mijn geheel partijdige standpunt liggen, maar ik zie een foto waar ed barst onscherp op staat (zodat je niet ziet dat hij van binnenuit is en niet van de buitenkant, zo cynisch ben ik wel) en verder zie je alleen vuil en vinger maar geen enkel spoortje van schadequote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:27 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Laat ze dan maar bewijzen dat het door jou komt, als er aan de zijkant (buitenkant) geen spoortje te vinden is dan ligt het dus aan het toestel.
Je hebt een overeenkomst met de verkoper, ik zou niet die passeren door rechtstreeks naar de fabrikant te gaan. Je kunt dan rechten verspelen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:41 schreef Fer het volgende:
Probeer anders in contact te komen met Samsung, lijkt op een productiefout, met de barst aan de binnenzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |