Kostendingetje. De isolatie is behoorlijk duur, duurder dan ik had verwacht. En daar komt best nog een dure vergunning bij dan. Dat snoept een behoorlijk gedeelte van het budget weg wat er is op dit moment. En dat is goed hoor, maar ik ben er voor mezelf wel uit dat ik het dat waarschijnlijk niet waard vind.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom wil je eigenlijk geen vergunning aanvragen voor het veranderen van je buitenmuur? Het gegeven dat dat vergunningsplichtig is wil niet zeggen dat ze er moeilijk over doen![]()
Als buitenstaander klinken de prioriteiten als doorslaande buitenmuur, bevroren leiding (een nachtje vorst is genoeg zoals derLudolf zegt), vloer en plafond in je hal.
Het is het goedkoopst en snelst als je alles tegelijk laat uitbesteden maar dat hoeft natuurlijk niet perse. Je kunt vast een paar ramen overslaan voor nu of wel je dak ophogen maar nog geen terras aanleggen bijvoorbeeld.
Ik denk dat je iets kleinschaliger moet denken.
Maar welstand vergunningen zijn vaak niet de goedkoopste vergunningenquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom wil je eigenlijk geen vergunning aanvragen voor het veranderen van je buitenmuur? Het gegeven dat dat vergunningsplichtig is wil niet zeggen dat ze er moeilijk over doen![]()
De kozijnen zijn zomer 2014 gedaan, dus dat is niet van toepassingquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wat een welstandsvergunning kost. En hoe dat in verhouding staat tot de kosten van het hele plan.
Maar goed, er zullen dus prioriteiten binnen de prioriteiten gekozen moeten worden. Lastig hoor. Ik kan me voorstellen dat dat met die leiding in de herfst pas van belang wordt als je nu kunt ingrijpen als het gaat vriezen.
Dan wellicht iets laten uitvoeren waarna je zelf flink aan de slag kunt. Dan blijf je bezig maar zijn de kosten lager. Lekker kozijnen verven dit voorjaar? Dat merk je gelijk op je stookkosten zodat je geld overhoudt voor andere klussen.
Huh, alle kozijnen vervangen stond toch op je wishlist?quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:44 schreef Puala het volgende:
[..]
De kozijnen zijn zomer 2014 gedaan, dus dat is niet van toepassing![]()
Maar er komt vast een goeie keuze uit
Glas inderdaad. Uitbesteed staat er op de offerte "compleet afgewerkt" dus dat is niet schilderenquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Huh, alle kozijnen vervangen stond toch op je wishlist?
Oh nee, je wilt het glas laten vervangen. Kan dat zonder verven?
Ik zei afgelopen najaar tegen een glaszetter dat ik zelf het kozijn wel zou vervangen nadat hij bij het inmeten van glas constateerde dat het kozijn rot was. Hij antwoordde "dan zet je het glas er toch ook zelf in?". Dat was eigenlijk goed te doen.. Was wel een makkelijke plek moet ik erbij zeggen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Glas inderdaad. Uitbesteed staat er op de offerte "compleet afgewerkt" dus dat is niet schilderen![]()
Die gasten verdienen goud geld voor heel weinig werk. Hier met een bevriende timmerman nieuwe kozijnen en glas erin gezet en ik was voor een schijntje klaar. Die hele glas en kozijnen bussiness is pure vastgoedmaffia, ze zullen ook op iedere manier proberen je een poot uit te draaien.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:50 schreef tux87 het volgende:
[..]
Ik zei afgelopen najaar tegen een glaszetter dat ik zelf het kozijn wel zou vervangen nadat hij bij het inmeten van glas constateerde dat het kozijn rot was. Hij antwoordde "dan zet je het glas er toch ook zelf in?". Dat was eigenlijk goed te doen.. Was wel een makkelijke plek moet ik erbij zeggen.
Een gesubsidieerde lening heb ik naar gekeken, maar zijn er nog meer mogelijkheden dan?quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:33 schreef Barrah het volgende:
Heb je ook gekeken naar (gemeentelijke) subsidieregelingen, financieringsmogelijkheden en belastingvoordelen voor isolatie en dergelijke? Misschien dat dit nog uitmaakt voor je keuzes.
Het klinkt ideaal om een deel van de kosten van het waterdichtmaken van je muur terug te kunnen krijgen onder het mom van het isoleren van je woning. En wie weet doet de gemeente ook minder moeilijk over een vergunning als het om het duurzamer maken van je woning gaat
Schrijf ze allemaal op en weeg ze af tegenover elkaar, dat lucht op.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:45 schreef Puala het volgende:
Ik heb in mijn pieker-buien echt al 1001 oplossingen bedacht![]()
Hier even neuzen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Een gesubsidieerde lening heb ik naar gekeken, maar zijn er nog meer mogelijkheden dan?
Goede reden voor gebakquote:Op maandag 8 februari 2016 13:58 schreef Puala het volgende:
Een jaar terug ging 's avonds mijn bank de woonkamer in
Feestjequote:Op maandag 8 februari 2016 13:58 schreef Puala het volgende:
Een jaar terug ging 's avonds mijn bank de woonkamer in
Gebakmeet bij Paula? Die bbq bij Makrolon duurt nog wel even volgens mijquote:
Niet alleen gebak, ook koffie.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gebakmeet bij Paula? Die bbq bij Makrolon duurt nog wel even volgens mij
neem jij je Jura mee?quote:
Heb je de laatste tijd wel eens naar buiten gekeken wat voor weer het is?quote:Op maandag 8 februari 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het ook zulk weer in je garage dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:28 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Heb je de laatste tijd wel eens naar buiten gekeken wat voor weer het is?
Die bunker is prima geïsoleerdquote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:28 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Oehquote:
Jup, dat was het. Aan de binnenkant van mijn ogen op die bankquote:
Neuh niet zo nodig. T is allemaal niet af. Kies dan eerst Gieliovd maar uit, die is verder met zijn huisquote:Op maandag 8 februari 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heerlijk weer johquote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:28 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Die woont nog verder weg volgens mijquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Neuh niet zo nodig. T is allemaal niet af. Kies dan eerst Gieliovd maar uit, die is verder met zijn huis
Valt mee, 3 kwartier was t geloof ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die woont nog verder weg volgens mij
Ja maar jij hebt connecties met een bakkerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Neuh niet zo nodig. T is allemaal niet af. Kies dan eerst Gieliovd maar uit, die is verder met zijn huis
Kloptquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:33 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt connecties met een bakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt
Iewl, chocolade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb liever fruit![]()
![]()
Of dezehoewel daar wel iets van chocolade op zit.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik loop voor beide niet warm, sorryquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iewl, chocolade.
Ik heb liever fruit![]()
[ afbeelding ]
Of dezehoewel daar wel iets van chocolade op zit.
[ afbeelding ]
Als je zaterdag gebak bent gehad moet het maandag best weer kunnen. Als iedereen maar één keer per jaar gebak zou eten, was dat niet best voor de bakkersquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:04 schreef Puala het volgende:
[..]
OehIk kreeg gister foto's door van gebak. Dat zag er goed uit
en dan krijg je als opmerking "ja jij had zaterdag al"
Ik heb geloof ik nu meer gebakjes op dan heel vorig jaarquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je zaterdag gebak bent gehad moet het maandag best weer kunnen. Als iedereen maar één keer per jaar gebak zou eten, was dat niet best voor de bakkers
Hihi, dat gevoel ken ik! Ik vind dat we best een gebakmeet kunnen doen... in wiens huis dan ookquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik nu meer gebakjes op dan heel vorig jaar
Jaaaa!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hihi, dat gevoel ken ik! Ik vind dat we best een gebakmeet kunnen doen... in wiens huis dan ook
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt
OehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik bak wel mijn beroemde cherrydarkchocolatebrownies... Lactosevrij, wel te verstaan. Bij wie meeten we? ';)quote:
Oh Schwarzwalder Kirsch kun je me echt wakker voor makenquote:
En waar liep het mis? Moet ik tips vragen voor je?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh Schwarzwalder Kirsch kun je me echt wakker voor maken
Mijn pogingen om het zelf te maken zijn tot dusverre gefaald.
Presentquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hihi, dat gevoel ken ik! Ik vind dat we best een gebakmeet kunnen doen... in wiens huis dan ook
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:04 schreef Puala het volgende:
[..]
OehIk kreeg gister foto's door van gebak. Dat zag er goed uit
en dan krijg je als opmerking "ja jij had zaterdag al"
[..]
Jup, dat was het. Aan de binnenkant van mijn ogen op die bank
De fotos die je stuurde echt geniaalquote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:42 schreef Puala het volgende:
Gut gut gut. 20 cm loze ruimte achter het reservoir. Ik snap ineens waarom dat platteau boven de pot zo idioot breed was. En waarom iedereen zn benen in zn nek moest leggen
Ja en ductape. De enige dingen die t nóg erger hadden kunnen maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:12 schreef akatar het volgende:
wees blij dat hij "pur" nog niet ontdekt had......
Ja. Voldoende ruimte. Ik zet hem 20 cm naar achter en hou nog 8 cm over. Ik vind het een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:20 schreef Nixxor het volgende:
Zien zien zien!
En het is natuurlijk altijd belangrijk om voldoende speling te houden voor het waterpas stellen van het frame. 20 cm lijkt me ruim voldoende
Maar van de andere kant bekeken, je kunt nu zonder veel moeite je wc een stuk ruimer maken!
Was zeker omdat ie dan het gat van een normale WC kon gebruiken?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:46 schreef Puala het volgende:
Oh en foto's;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:12 schreef akatar het volgende:
wees blij dat hij "pur" nog niet ontdekt had......
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:46 schreef Puala het volgende:
Oh en foto's;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gelukkig wel een origineel Geberit frame en niet zo'n zelfbouw pakketje van de GPK.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:46 schreef Puala het volgende:
Oh en foto's;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vanavond wel gebak, maar ga er niet zo'n eind voor reizen hoor.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:31 schreef Gieliovd het volgende:
Zei iemand gebak bij Gieliovd?
Ik ben alleen thuis dit weekend dus kom gerust langs met gebak. Ik heb koffie![]()
tis maar een klein stukkie van hierquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vanavond wel gebak, maar ga er niet zo'n eind voor reizen hoor.
Volgens mij missen er ook twee draadeinden aan de bovenkant om get ding aan de muur te zettenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:55 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Gelukkig wel een origineel Geberit frame en niet zo'n zelfbouw pakketje van de GPK.
Wel weer jammer van de aansluiting, die zwarte bocht in een closetsok![]()
Ook dat nog eens, inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:25 schreef tux87 het volgende:
[..]
Volgens mij missen er ook twee draadeinden aan de bovenkant om get ding aan de muur te zetten
Nee om er bij te kunnen heb ik die moeten slopen. Alles was dol en kapot gedraaid qua schroeven. Dus het systeem waarmee dat zat heb ik er uit gebroken. Zal het morgen eens fotograferen. Was ook weer een mooie oplossingquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:25 schreef tux87 het volgende:
[..]
Volgens mij missen er ook twee draadeinden aan de bovenkant om get ding aan de muur te zetten
Vertel, hoe moet dat dan? Want ik heb t as is terug geplaatst eigenlijk. De zwarte buis is 80mm en de afvoer 110. Dus die afvoer nogwattus is als verkleining. Ze verkopen m ook zo bij de bouwmark (dat heb ik dan wel gecontroleerd).quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:55 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Gelukkig wel een origineel Geberit frame en niet zo'n zelfbouw pakketje van de GPK.
Wel weer jammer van de aansluiting, die zwarte bocht in een closetsok![]()
Die witte closetsok is bedoeld om een wc-pot ter verbinden met de rioolbuis. Oorspronkelijk is bij jouw frame een verloop geleverd, van 90 naar 110.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Vertel, hoe moet dat dan? Want ik heb t as is terug geplaatst eigenlijk. De zwarte buis is 80mm en de afvoer 110. Dus die afvoer nogwattus is als verkleining. Ze verkopen m ook zo bij de bouwmark (dat heb ik dan wel gecontroleerd).
Hmm die heb ik niet. Is dit heel erg?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:21 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die witte closetsok is bedoeld om een wc-pot ter verbinden met de rioolbuis. Oorspronkelijk is bij jouw frame een verloop geleverd, van 90 naar 110.
[ afbeelding ]
Dit is dan het eindresultaat
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |