abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159378126
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hou je ons op de hoogte, ook als je deze week nog geen reactie ontvangen hebt?
Vanmiddag komt er een update vanuit GvE
pi_159378875
Ook meegenomen... Zal hij wel een AO verzekering hebben??
pi_159382020
Zitten hier mensen die ook een bijdrage hebben gedaan aan project Blueprint ( GVE ), en al iets gehoord hebben na hun incentive mail van december ?
pi_159382226
Zojuist mail gehad van KoM dat het project Moervast niet doorgaat omdat een grote investeerder zich teruggetrokken heeft.

Dit is de laatste keer dat ik direct betaal bij 90%. Geld ruim 2 weken weg en dan heb je nog niks.
pi_159382319
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:52 schreef iw84t het volgende:
Zojuist mail gehad van KoM dat het project Moervast niet doorgaat omdat een grote investeerder zich teruggetrokken heeft.

Dit is de laatste keer dat ik direct betaal bij 90%. Geld ruim 2 weken weg en dan heb je nog niks.
De Verkoper die 50K had toegezegd? Of de investeerder die de man zelf gevonden had van 45K? Of wordt dit niet verder gespecificeerd?
pi_159382411
We (ik dus ook) hebben hier vanochtend een nieuwe Collin gemist redelijk laag bedrag en aardig goede scores. Zit echter al vol.
Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Vita Bedrijfshulpverlening
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 50.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden
Vita Bedrijfshulpverlening is een sterk groeiende aanbieder van opleidingen, zoals bedrijfshulpverlening (BHV), EHBO, ontruimingsoefeningen en reanimatie met gebruik van AED. Daarnaast maakt Vita BHV ontruimings- en vluchtplannen en voert zij voor klanten controles op EHBO-materialen en blusmiddelen uit. De Collin Credit Score is Ruim voldoende.

.
pi_159382448
Volgens de mail iemand uit het directe netwerk van P. (50K) maar niet de verkoper
pi_159382803
bij reacties van kom wordt aangegeven dat het om twee investeringen gaat. van 45K en 5K. De oude eigenaar had 50K geīnvesteerd... Lijkt me ook raar als de oude eigenaar zich zou terugtrekken...
pi_159383021
Bij Fish Point krijg ik steeds meer het gevoel dat er sprake is van oplichting.

Ze hebben in een zeer korte tijd geld opgehaald bij:

-GVE
-Kapitaal op maat
-Symbid

Totale schade bijna 400.000 ton 1 jaar tijd

Bij symbid hebben 7,5% van de aandelen verkocht voor 100.000 euro daarmee word het bedrijf gewaardeerd op 1,33 miljoen euro complete waanzin _O-

Omzet verwachting over 2015 vestiging Den Bosch 800.000 euro 8)7

De hele aanvraag staat nog online bij Symbid inclusief bullshit verhaal zie link:

https://www.symbid.nl/ideas/5444-fish-point#section-team
pi_159383201
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef cofox het volgende:

-GVE
-Kapitaal op maat
-Symbid

Bij symbid hebben 7,5% van de aandelen verkocht voor 100.000 euro daarmee word het bedrijf gewaardeerd op 1,33 miljoen euro complete waanzin _O-

Omzet verwachting vestiging Den Bosch 890.000 euro 8)7

De hele aanvraag staat nog online bij Symbid inclusief bullshit verhaal zie link:

Om daar aan toe te voegen. Ik heb al vanaf het begin, vlak na de investering via Symbid gevraagd naar de incentive. Kwam nooit een reactie op. Symbid heeft toen nog een keer navraag gedaan, geen respons. Dat was al voordat de negatieve nieuwsberichten kwamen. Ik heb hier dus ook echt geen lekker gevoel bij.
pi_159383397
quote:

-GVE
-Kapitaal op maat
-Symbid

,
Fishpoint is natuurlijk een treurige zaak, maar maak je hier geen vergissing.
Ik kan me niet herinneren dat fishpoint geld heeft opgehaald bij Kapitaal op Maat. Zou je dat kunnen specificeren.
pi_159383446
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
We (ik dus ook) hebben hier vanochtend een nieuwe Collin gemist redelijk laag bedrag en aardig goede scores. Zit echter al vol.
Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Vita Bedrijfshulpverlening
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 50.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden
Vita Bedrijfshulpverlening is een sterk groeiende aanbieder van opleidingen, zoals bedrijfshulpverlening (BHV), EHBO, ontruimingsoefeningen en reanimatie met gebruik van AED. Daarnaast maakt Vita BHV ontruimings- en vluchtplannen en voert zij voor klanten controles op EHBO-materialen en blusmiddelen uit. De Collin Credit Score is Ruim voldoende.

.
Mmm, rente vrij laag, zeker met die kosten structuur van CCF.
pi_159383606
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:26 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Om daar aan toe te voegen. Ik heb al vanaf het begin, vlak na de investering via Symbid gevraagd naar de incentive. Kwam nooit een reactie op. Symbid heeft toen nog een keer navraag gedaan, geen respons. Dat was al voordat de negatieve nieuwsberichten kwamen. Ik heb hier dus ook echt geen lekker gevoel bij.
Ik heb de GvE incentive, na vragen, overigens wel ontvangen (kortingskaartje) met daarbij nog voor 40 euro bonnen om gratis vis te halen. Die 40 euro was extra als excuus voor de late reactie op mijn mail. Daarover bij mij dus geen klachten. Nu nog "even" de lening terug betalen.
pi_159385415
Nieuw op KoM:

Speelparadijs De Ballon

Ik laat deze aan me voorbij gaan.
pi_159385880
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef Popolo het volgende:
Nieuw op KoM:

Speelparadijs De Ballon

Aanvraag is voor uitbreiding met buitenspeelplaats, doch het grootste deel van het geld wordt gebruikt om bestaande leningen af te lossen en om de binnen toestellen te vernieuwen als ik het goed lees.
De buitentoestellen worden bovendien niet aangekocht maar geleased. Dus de operationele kosten zullen toenemen met de kosten van de nieuwe lening maar ook met het leasebedrag voor de buitentoestellen.

Er is wel een behoorlijk eigen vermogen dat voornamelijk in het pand zit. Je kan je wel afvragen of dit pand zijn geld opbrengt als het mis gaat. Pand zal vermoedelijk niet voor veel andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Bovendien is limburg plaats Echt nu niet boeming voor bedrijvigheid.

Voor mij te veel risico ondanks dat mevrouw al 15 jaar in het vak zit.

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-01-2016 17:23:57 ]
pi_159387623
Nu lees ik hierboven een aantal keer dat het hele fishpoint verhaal 'oplichting' is. Zou ik mogen weten wat dit met oplichting te maken heeft? Dat is namelijk nogal een zware beschuldiging om zomaar even te maken.

Ik begin sowieso het gevoel te hebben als er weer iemand falliet gaat iedereen in dit topic meteen weer begint te roepen dat de 'ondernemer een oplichter' is. Het feit dat er een risico in zit is ook de reden dat je aan crowdfunding geld kunt verdienen, maar inderdaad precies ook de reden dat je er net zo goed elke euro die je erin steekt mee kunt verliezen.

Crowdfunding lijkt op dit moment, jammer genoeg, even gezien te worden als de heilige graal op investeringsgebied: "Dat kan toch niet mis gaan?" Precies wat er ook altijd gebeurd als het weer goed gaat op de beurs. Vervolgens als er bij crowdfunding iets falliet gaat is de ondernemer plots de onbetrouwbare oplichter, net als bij de beurs het altijd aan 'de banken', 'de overheid', 'hedgefunds', ... ligt en nooit als de particulier die met dollartekens in de ogen zonder fatsoenlijk alles te analyseren en overwegen erin stapt.

Kijk, ik heb de GVE pitch van Fishpoint nooit goed gekeken omdat ik per definitie niet in iets stap wat met horeca te maken heeft. Maar als je naar de symbid pitch kijkt is deze gewoon volledig compleet. Het verhaal vertelt hoe ze het voor hun zien, met daarbij de geprojecteerde omzet/winst cijfers. Dan heeft iedereen toch zelf een afweging kunnen maken of je er vertrouwen in hebt?

Dus bij deze een voorstel: Kunnen we proberen persoonlijke frustraties een beetje uit dit topic te houden en het bij de feiten te houden? Je weet immers allemaal waar je in stapt, en als je vind dat je niet voldoende weet en je stapt er alsnog in is dat in mijn ogen nog steeds een risico wat je zelf genomen hebt en kun je moeilijk de geldvrager verwijten dat jij bereid bent.

(Dit is overigens richting niemand persoonlijk gericht, het is een algemene opmerking over een gevoel wat me wat begint te bekruipen elke keer als ik dit topic weer open. Fishpoint is ook alleen maar als voorbeeld gebruikt omdat dat een van de recentste faillissementen is waar veel over gesproken wordt..)
pi_159387662
quote:

-GVE
-Kapitaal op maat
-Symbid

quote:

Het betreft hier een start-up, als je je inkoopt in een start-up krijg je nooit een percentage wat het bedrijf op dat moment waard is. (Ze zijn immers nog niks waard). Je rekent dus altijd met toekomstprojecties. Of deze dan wel of niet kloppen, dat kan iedereen zelf beoordelen en kon ook iedereen die er instapte prima doen omdat alle cijfers waarop ze het baseerden gegeven waren. Je moet ook niet vergeten dat professionele partijen die in start-ups investeren niet voor niks 'durfkapitalisten' genoemd worden. Precies een markt waar het principe 'you win some you lose some' geld. 9/10 projecten waar zij in investeren gaan ook over de kop, ze gaan er alleen vanuit dat die ene dan wel zo'n klapper wordt dat ze overall een leuk rendement te pakken hebben.

Omzet verwachting is na opening in Den Bosch en gaat over alle drie de vestigingen die open waren/ze plande open te hebben in 2015. Iets meer dan 250K per vestiging dus, dat is toch niet zo'n heel extreem bedrag voor een snackbar?
pi_159388275
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:24 schreef MT10 het volgende:
Nu lees ik hierboven een aantal keer dat het hele fishpoint verhaal 'oplichting' is. Zou ik mogen weten wat dit met oplichting te maken heeft? Dat is namelijk nogal een zware beschuldiging om zomaar even te maken.

Ik begin sowieso het gevoel te hebben als er weer iemand falliet gaat iedereen in dit topic meteen weer begint te roepen dat de 'ondernemer een oplichter' is. Het feit dat er een risico in zit is ook de reden dat je aan crowdfunding geld kunt verdienen, maar inderdaad precies ook de reden dat je er net zo goed elke euro die je erin steekt mee kunt verliezen.

Crowdfunding lijkt op dit moment, jammer genoeg, even gezien te worden als de heilige graal op investeringsgebied: "Dat kan toch niet mis gaan?" Precies wat er ook altijd gebeurd als het weer goed gaat op de beurs. Vervolgens als er bij crowdfunding iets falliet gaat is de ondernemer plots de onbetrouwbare oplichter, net als bij de beurs het altijd aan 'de banken', 'de overheid', 'hedgefunds', ... ligt en nooit als de particulier die met dollartekens in de ogen zonder fatsoenlijk alles te analyseren en overwegen erin stapt.

Kijk, ik heb de GVE pitch van Fishpoint nooit goed gekeken omdat ik per definitie niet in iets stap wat met horeca te maken heeft. Maar als je naar de symbid pitch kijkt is deze gewoon volledig compleet. Het verhaal vertelt hoe ze het voor hun zien, met daarbij de geprojecteerde omzet/winst cijfers. Dan heeft iedereen toch zelf een afweging kunnen maken of je er vertrouwen in hebt?

Dus bij deze een voorstel: Kunnen we proberen persoonlijke frustraties een beetje uit dit topic te houden en het bij de feiten te houden? Je weet immers allemaal waar je in stapt, en als je vind dat je niet voldoende weet en je stapt er alsnog in is dat in mijn ogen nog steeds een risico wat je zelf genomen hebt en kun je moeilijk de geldvrager verwijten dat jij bereid bent.

(Dit is overigens richting niemand persoonlijk gericht, het is een algemene opmerking over een gevoel wat me wat begint te bekruipen elke keer als ik dit topic weer open. Fishpoint is ook alleen maar als voorbeeld gebruikt omdat dat een van de recentste faillissementen is waar veel over gesproken wordt..)
Wellicht aan toevoegen om niet direct het betreffende platform te beschuldigen van verkeerde voorlichting enz enz
pi_159388406
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:20 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Vanmiddag komt er een update vanuit GvE
En...wat was het verhaal vanuit GvE?
pi_159388738
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef Popolo het volgende:
Nieuw op KoM:

Speelparadijs De Ballon

Deze hebben we toch al eens voorbij zien komen? (niet succesvol volgens mij).
Pecunia non olet
pi_159388952
Weet niet of het hier al gemeld is maar het project moervast gaat niet door. Omdat een grote investeerder uit zijn directe omgeving niet meer mee doet. Wel jammer zag het project wel zitten
pi_159388996
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze hebben we toch al eens voorbij zien komen? (niet succesvol volgens mij).
Klopt ronde zomer in 2015 heeft deze al een keer een poging gedaan via KoM. Eind augustus teruggetrokken vanwege te weinig belangstelling
pi_159389350
http://www.tubantia.nl/re(...)tug-volkje-1.5659969

Dit was toch ook een crowdfund project?
pi_159389440
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:26 schreef MT10 het volgende:

[..]

[..]

Het betreft hier een start-up, als je je inkoopt in een start-up krijg je nooit een percentage wat het bedrijf op dat moment waard is. (Ze zijn immers nog niks waard). Je rekent dus altijd met toekomstprojecties. Of deze dan wel of niet kloppen, dat kan iedereen zelf beoordelen en kon ook iedereen die er instapte prima doen omdat alle cijfers waarop ze het baseerden gegeven waren. Je moet ook niet vergeten dat professionele partijen die in start-ups investeren niet voor niks 'durfkapitalisten' genoemd worden. Precies een markt waar het principe 'you win some you lose some' geld. 9/10 projecten waar zij in investeren gaan ook over de kop, ze gaan er alleen vanuit dat die ene dan wel zo'n klapper wordt dat ze overall een leuk rendement te pakken hebben.

Omzet verwachting is na opening in Den Bosch en gaat over alle drie de vestigingen die open waren/ze plande open te hebben in 2015. Iets meer dan 250K per vestiging dus, dat is toch niet zo'n heel extreem bedrag voor een snackbar?
Durfkapitalisten we hebben het hier over particulieren die hooguit een paar honderd euro investeren. Als dit echte durfkapitalisten waren hadden ze nooit genoegen met zo'n percentage. Echte durfkapitalisten hadden hier nooit hun centjes ingestoken ;(
pi_159389633
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:21 schreef mtv het volgende:
http://www.tubantia.nl/re(...)tug-volkje-1.5659969

Dit was toch ook een crowdfund project?
yep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')