abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159367574
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:42 schreef didi80 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt.....ik zeg: Lijkt.....weer een duister verhaal.
Eigenaar is op 16 mei 2013 failliet verklaard. En april 2013 is dit project gestart.
Op 29-4-2014 failliet verklaard. Wat raar is dat dit faillissement niet voorkomt op rechtspraak.nl
pi_159367728
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:49 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Op 29-4-2014 failliet verklaard. Wat raar is dat dit faillissement niet voorkomt op rechtspraak.nl
Zou dat kunnen omdat het faillissement is opgeheven? Dat is namelijk al in 2015 gebeurt.
pi_159367847
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef didi80 het volgende:

[..]

Zou dat kunnen omdat het faillissement is opgeheven? Dat is namelijk al in 2015 gebeurt.
Klopt

Uit rechtspraak.nl
Alleen de gegevens van faillissementen, surseances van betaling en schuldsaneringen natuurlijke personen die zijn uitgesproken nà 1 januari 2005 zijn in het CIR opgenomen. Tot zes maanden na beëindiging van een insolventie zijn de betreffende gegevens nog in het CIR te raadplegen.
pi_159367857
quote:

[..]

In de faillissementsverslagen die ik vond (laatste februari 2015), staat bovendien:

quote:
Tevens was gefailleerde in afwachting van een grote financiering.
en

quote:
Alle werkzaamheden in dit faillissement zijn afgerond. Gebleken is dat er geen middelen zijn om de faillissementskosten te voldoen. De curator zal daarom de rechter-commissaris verzoeken dit faillissement voor te dragen voor opheffing ex artikel 16 Fw. Aan preferente en concurrente crediteuren kan geen uitkering worden gedaan.
Aangezien er verder geen gewag wordt gemaakt van een crowdfunding, heeft a) de onderneming schijnbaar niet het geld ontvangen dat bij GvE opgehaald is, en b) heeft iemand anders het geld ontvangen en de aflossingen gedaan.

Vreemde zaak.
pi_159367882
quote:

[..]

In mei 2013 is een andere bv van hem failliet verklaard
pi_159367910
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:59 schreef gongoozle het volgende:

[..]

In de faillissementsverslagen die ik vond (laatste februari 2015), staat bovendien:

[..]

en

[..]

Aangezien er verder geen gewag wordt gemaakt van een crowdfunding, heeft a) de onderneming schijnbaar niet het geld ontvangen dat bij GvE opgehaald is, en b) heeft iemand anders het geld ontvangen en de aflossingen gedaan.

Vreemde zaak.
Zou GvE zich niet gemeld hebben?
pi_159368060
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:01 schreef didi80 het volgende:

[..]

Zou GvE zich niet gemeld hebben?
Ik neem aan dat de curator zoiets gesignaleerd zou hebben, en ik denk dat GvE destijds nog niet zo actief aan het monitoren was als dat ze nu doen (naar ik vermoed). Het lijkt me echter stug dat GvE niet zelf in de gaten houdt wanneer een leningnemer failliet gaat, maar misschien doen (deden) ze dat inderdaad niet. Zolang het geld binnenkomt is er immers niet aan de hand.

Interessanter is het echter aan wie ze het geld dan wél uitbetaald hebben, en hoe het kan gebeuren dat ze dat overmaken aan een ander persoon/organisatie dan die van de onderneming die de lening heeft uitgezet.
pi_159368130
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:07 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de curator zoiets gesignaleerd zou hebben, en ik denk dat GvE destijds nog niet zo actief aan het monitoren was als dat ze nu doen (naar ik vermoed). Het lijkt me echter stug dat GvE niet zelf in de gaten houdt wanneer een leningnemer failliet gaat, maar misschien doen (deden) ze dat inderdaad niet. Zolang het geld binnenkomt is er immers niet aan de hand.

Interessanter is het echter aan wie ze het geld dan wél uitbetaald hebben, en hoe het kan gebeuren dat ze dat overmaken aan een ander persoon/organisatie dan die van de onderneming die de lening heeft uitgezet.
Maar er zijn dus meerdere bv's van deze man failliet gegaan. Kan het zijn dat je een verslag gelezen hebt van een bv die geen lening bij GvE had afgesloten?
pi_159368203
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:10 schreef didi80 het volgende:

[..]

Maar er zijn dus meerdere bv's van deze man failliet gegaan. Kan het zijn dat je een verslag gelezen hebt van een bv die geen lening bij GvE had afgesloten?
Ik denk het niet, maar kijk zelf maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159368279
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:13 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Ik denk het niet, maar kijk zelf maar:

SPOILER
Wat een raar verhaal. Hier klopt iets niet
pi_159368314
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:15 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Inderdaad heel raar. Is er iemand die in dit project zit en vragen kan stellen aan GvE?
pi_159368462
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:15 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ben nog even verder aan het zoeken gegaan en kwam via de eerder gelinkte discussie op een andere bedrijfsnaam die begin december failliet gegaan is:

SPOILER
Maar ook daar geen vermelding van een crowdfunding. Die timing past wel wat beter bij het berichtje wat hier eerder stond, namelijk dat begin december nog een betaling binnen gekomen is.
pi_159368499
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Ben nog even verder aan het zoeken gegaan en kwam via de eerder gelinkte discussie op een andere bedrijfsnaam die begin december failliet gegaan is:

SPOILER
Maar ook daar geen vermelding van een crowdfunding. Die timing past wel wat beter bij het berichtje wat hier eerder stond, namelijk dat begin december nog een betaling binnen gekomen is.
Verhaal begint steeds vager te worden.
pi_159373694
[/quote]
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:23 schreef didi80 het volgende:

[..]

Verhaal begint steeds vager te worden.
Nou dat is GvE echt niet al die tijd aan het doorbetalen geweest hoor. Er zullen wel, al dan niet vanuit privé en / of via de deurwaarder betalingen geweest zijn. Zo wie zo verstandig als iemand die er in zit hierover vragen gaat stellen, want een raar verhaal is het wel. Wie pakt het op :P ?
pi_159374218
Ik zit (helaas) in dit project en heb hier vorige week woensdag al over gemaild. Helaas nog geen reactie van GvE ontvangen... ziet er inderdaad niet heel rooskleurig uit...
pi_159374324
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:54 schreef najra1990 het volgende:
Ik zit (helaas) in dit project en heb hier vorige week woensdag al over gemaild. Helaas nog geen reactie van GvE ontvangen... ziet er inderdaad niet heel rooskleurig uit...
Hou je ons op de hoogte, ook als je deze week nog geen reactie ontvangen hebt?
pi_159376380
Een nieuwe op GVE

Afbouwen nieuwbouw
Project:10588 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:3
G-PD percentage:0,16
Creditsafe score:64
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 45.000
Geinvesteerd:¤ 8.500
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
pi_159376883
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:04 schreef dbrmnn het volgende:
Een nieuwe op GVE

Afbouwen nieuwbouw
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
De partner van mijn schoonmoeder heeft AOW en een aanvullend pensioen.

Wat heeft de partner van zijn schoonmoeder te maken met deze lening??
pi_159376899
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Die tekent mee in hoofdelijke aansprakelijkheid
pi_159376902
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Inwonend en tekenen mee
pi_159376903
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:04 schreef dbrmnn het volgende:
Een nieuwe op GVE

Afbouwen nieuwbouw
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Die neem ik ook maar mee.
pi_159376936
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:27 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Inwonend en tekenen mee
Sorry, ik zag het net. Ik vind het eigenlijk wel mooi, zij willen een lening en de ouders die de woonruimte van hun huren tekenen ook hoofdelijke aansprakelijkheid. Je krijgt volgens mij het geld voor deze investering wel weer terug.
pi_159377581
dat denken meer mensen... hij zit ondertussen al weer vol ;)
pi_159377582
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:29 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Sorry, ik zag het net. Ik vind het eigenlijk wel mooi, zij willen een lening en de ouders die de woonruimte van hun huren tekenen ook hoofdelijke aansprakelijkheid. Je krijgt volgens mij het geld voor deze investering wel weer terug.
En daarnaast ook nog eens inkomen uit een verhuurpand.

Ik pak hem ook wel mee
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159378003
quote:
99s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]

En daarnaast ook nog eens inkomen uit een verhuurpand.

Ik pak hem ook wel mee
Eindelijk weer een bij GVE een die ik zie zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')