quote:Op zondag 24 januari 2016 21:42 schreef didi80 het volgende:
[..]Op 29-4-2014 failliet verklaard. Wat raar is dat dit faillissement niet voorkomt op rechtspraak.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt.....ik zeg: Lijkt.....weer een duister verhaal.
Eigenaar is op 16 mei 2013 failliet verklaard. En april 2013 is dit project gestart.
Zou dat kunnen omdat het faillissement is opgeheven? Dat is namelijk al in 2015 gebeurt.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:49 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Op 29-4-2014 failliet verklaard. Wat raar is dat dit faillissement niet voorkomt op rechtspraak.nl
Kloptquote:Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef didi80 het volgende:
[..]
Zou dat kunnen omdat het faillissement is opgeheven? Dat is namelijk al in 2015 gebeurt.
In de faillissementsverslagen die ik vond (laatste februari 2015), staat bovendien:quote:Op zondag 24 januari 2016 21:49 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Op 29-4-2014 failliet verklaard. Wat raar is dat dit faillissement niet voorkomt op rechtspraak.nl
enquote:Tevens was gefailleerde in afwachting van een grote financiering.
Aangezien er verder geen gewag wordt gemaakt van een crowdfunding, heeft a) de onderneming schijnbaar niet het geld ontvangen dat bij GvE opgehaald is, en b) heeft iemand anders het geld ontvangen en de aflossingen gedaan.quote:Alle werkzaamheden in dit faillissement zijn afgerond. Gebleken is dat er geen middelen zijn om de faillissementskosten te voldoen. De curator zal daarom de rechter-commissaris verzoeken dit faillissement voor te dragen voor opheffing ex artikel 16 Fw. Aan preferente en concurrente crediteuren kan geen uitkering worden gedaan.
In mei 2013 is een andere bv van hem failliet verklaardquote:Op zondag 24 januari 2016 21:49 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Zou GvE zich niet gemeld hebben?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:59 schreef gongoozle het volgende:
[..]
In de faillissementsverslagen die ik vond (laatste februari 2015), staat bovendien:
[..]
en
[..]
Aangezien er verder geen gewag wordt gemaakt van een crowdfunding, heeft a) de onderneming schijnbaar niet het geld ontvangen dat bij GvE opgehaald is, en b) heeft iemand anders het geld ontvangen en de aflossingen gedaan.
Vreemde zaak.
Ik neem aan dat de curator zoiets gesignaleerd zou hebben, en ik denk dat GvE destijds nog niet zo actief aan het monitoren was als dat ze nu doen (naar ik vermoed). Het lijkt me echter stug dat GvE niet zelf in de gaten houdt wanneer een leningnemer failliet gaat, maar misschien doen (deden) ze dat inderdaad niet. Zolang het geld binnenkomt is er immers niet aan de hand.quote:
Maar er zijn dus meerdere bv's van deze man failliet gegaan. Kan het zijn dat je een verslag gelezen hebt van een bv die geen lening bij GvE had afgesloten?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:07 schreef gongoozle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de curator zoiets gesignaleerd zou hebben, en ik denk dat GvE destijds nog niet zo actief aan het monitoren was als dat ze nu doen (naar ik vermoed). Het lijkt me echter stug dat GvE niet zelf in de gaten houdt wanneer een leningnemer failliet gaat, maar misschien doen (deden) ze dat inderdaad niet. Zolang het geld binnenkomt is er immers niet aan de hand.
Interessanter is het echter aan wie ze het geld dan wél uitbetaald hebben, en hoe het kan gebeuren dat ze dat overmaken aan een ander persoon/organisatie dan die van de onderneming die de lening heeft uitgezet.
Ik denk het niet, maar kijk zelf maar:quote:Op zondag 24 januari 2016 22:10 schreef didi80 het volgende:
[..]
Maar er zijn dus meerdere bv's van deze man failliet gegaan. Kan het zijn dat je een verslag gelezen hebt van een bv die geen lening bij GvE had afgesloten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:13 schreef gongoozle het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar kijk zelf maar:Wat een raar verhaal. Hier klopt iets nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad heel raar. Is er iemand die in dit project zit en vragen kan stellen aan GvE?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:15 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Hier klopt iets niet
Ben nog even verder aan het zoeken gegaan en kwam via de eerder gelinkte discussie op een andere bedrijfsnaam die begin december failliet gegaan is:quote:Op zondag 24 januari 2016 22:15 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Hier klopt iets niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ook daar geen vermelding van een crowdfunding. Die timing past wel wat beter bij het berichtje wat hier eerder stond, namelijk dat begin december nog een betaling binnen gekomen is.
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef gongoozle het volgende:
[..]
Ben nog even verder aan het zoeken gegaan en kwam via de eerder gelinkte discussie op een andere bedrijfsnaam die begin december failliet gegaan is:Verhaal begint steeds vager te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ook daar geen vermelding van een crowdfunding. Die timing past wel wat beter bij het berichtje wat hier eerder stond, namelijk dat begin december nog een betaling binnen gekomen is.
Nou dat is GvE echt niet al die tijd aan het doorbetalen geweest hoor. Er zullen wel, al dan niet vanuit privé en / of via de deurwaarder betalingen geweest zijn. Zo wie zo verstandig als iemand die er in zit hierover vragen gaat stellen, want een raar verhaal is het wel. Wie pakt het opquote:Op zondag 24 januari 2016 22:23 schreef didi80 het volgende:
[..]
Verhaal begint steeds vager te worden.
Hou je ons op de hoogte, ook als je deze week nog geen reactie ontvangen hebt?quote:Op maandag 25 januari 2016 08:54 schreef najra1990 het volgende:
Ik zit (helaas) in dit project en heb hier vorige week woensdag al over gemaild. Helaas nog geen reactie van GvE ontvangen... ziet er inderdaad niet heel rooskleurig uit...
De partner van mijn schoonmoeder heeft AOW en een aanvullend pensioen.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:04 schreef dbrmnn het volgende:
Een nieuwe op GVE
Afbouwen nieuwbouw
Project:10588 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:3
G-PD percentage:0,16
Creditsafe score:64
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 45.000
Geinvesteerd:¤ 8.500
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
Die tekent mee in hoofdelijke aansprakelijkheidquote:Op maandag 25 januari 2016 11:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
De partner van mijn schoonmoeder heeft AOW en een aanvullend pensioen.
Wat heeft de partner van zijn schoonmoeder te maken met deze lening??
Inwonend en tekenen meequote:Op maandag 25 januari 2016 11:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
De partner van mijn schoonmoeder heeft AOW en een aanvullend pensioen.
Wat heeft de partner van zijn schoonmoeder te maken met deze lening??
Die neem ik ook maar mee.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:04 schreef dbrmnn het volgende:
Een nieuwe op GVE
Afbouwen nieuwbouw
Project:10588 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:3
G-PD percentage:0,16
Creditsafe score:64
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 45.000
Geinvesteerd:¤ 8.500
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
Sorry, ik zag het net. Ik vind het eigenlijk wel mooi, zij willen een lening en de ouders die de woonruimte van hun huren tekenen ook hoofdelijke aansprakelijkheid. Je krijgt volgens mij het geld voor deze investering wel weer terug.quote:
En daarnaast ook nog eens inkomen uit een verhuurpand.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:29 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Sorry, ik zag het net. Ik vind het eigenlijk wel mooi, zij willen een lening en de ouders die de woonruimte van hun huren tekenen ook hoofdelijke aansprakelijkheid. Je krijgt volgens mij het geld voor deze investering wel weer terug.
Eindelijk weer een bij GVE een die ik zie zitten.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En daarnaast ook nog eens inkomen uit een verhuurpand.
Ik pak hem ook wel mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |