Ik ben er vrij zero positief van dat hij dat is.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik wist niet dat hij homo was, ik zei een keer flikker op, janken dat ie deed![]()
althans als dit die postbode zonder respect voor andermans eigendom is.
quote:Op maandag 25 januari 2016 14:25 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik ben er vrij [b]zero positief[/b] van dat hij dat is.
Lekker ludiek.
Ik vraag me af of jij het concept 'humor' wel begrijpt.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef GhpH het volgende:
En nu gaat iederen zoals verwacht toch zwart het voordeel geven, ookal zijn beide plaatjes voor de grap gemaakt.
Meth, not even once?
Je bedoelt: Left, not even once!
Maar srs waarom zou je opzettelijk iemand willen kwetsen en dat willen verdedigen met jouw naar eigenzeggen verworven recht op racistische humor en tegelijkertijd het collectief pijnleiden van een complete volksstam ontnemen en zelfs ontkennen?quote:
Lekker ludiek toch.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:29 schreef zeer het volgende:
[..]
Maar srs waarom zou je opzettelijk iemand willen kwetsen en dat willen verdedigen met jouw naar eigenzeggen verworven recht op racistische humor en tegelijkertijd het collectief pijnleiden van een complete volksstam ontnemen en zelfs ontkennen?
Afgaande op dat katoenveld (blackpeoplemeet oid)? Jup.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij het concept 'humor' wel begrijpt.
Heb ik gezegd mensen te willen kwetsen. Nee, het is om mensen aan het lachen te maken. Er zijn ook zwarten die gelachen hebben met dat plaatje van blackpeoplemeet. Raar he.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:29 schreef zeer het volgende:
[..]
Maar srs waarom zou je opzettelijk iemand willen kwetsen en dat willen verdedigen met jouw naar eigenzeggen verworven recht op racistische humor en tegelijkertijd het collectief pijnleiden van een complete volksstam ontnemen en zelfs ontkennen?
Het te willen is niet hetzelfde als het willens en wetens doen. En dat laatste is wel iets wat je maar vaak genoeg tentoonspreid.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:42 schreef GhpH het volgende:
[..]
Heb ik gezegd mensen te willen kwetsen. Nee, het is om mensen aan het lachen te maken. Er zijn ook zwarten die gelachen hebben met dat plaatje van blackpeoplemeet. Raar he.
Haha wat?quote:Het moment dat jij een grap als offensief opvat ligt de hele verantwoording bij jou en bij niemand anders.
Verschil is wel dat de blanken niet al generaties lang geraped worden door overheersers.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:46 schreef GhpH het volgende:
Humor die gericht is op de blanken en onze stereotypes zoals "tatas be like" kan ook wel een grijns op mn gezicht toveren. Zelfspot is toch ook zo erg he.
Wat een enge wereld waarin lachen en meningsuiting steeds maar beperkt worden omdat mensen het als offensive zien
En dan word ik beticht van facisme....FOK! is helaas de Nederlandse Tumblr (geworden)...
quote:Op maandag 25 januari 2016 14:49 schreef zeer het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de blanken niet al generaties lang geraped worden door overheersers.
Tenzij je het over joden hebt, en die grapjes vallen ook niet zo vaak.
Er lijkt dus toch enige historische context te zijn.
Oftewel kort samengevat: De wet omtrent racisme is ongelijk en zwarten horen voorrang te krijgen op blanken als het om racisme gaat PLUS er zijn blijkbaar wetten over humor.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:48 schreef zeer het volgende:
[..]
Het te willen is niet hetzelfde als het willens en wetens doen. En dat laatste is wel iets wat je maar vaak genoeg tentoonspreid.
[..]
Haha wat?En wie bepaalt wat een grap is dan? Arbeit macht Frei scanderen tijdens de herdenking in Auswitz voor de grap? Foto's van brandende napalm slachtoffers met glitters? Of gewoon alles waarover mensen zich in jouw brein niet gekwetst over mogen voelen omdat het volgens jouw eigen zeggen te lang geleden is en dus niet meer pijn doet?
Je gaat gewoon voorbij aan de gevoelens van mensen die je niet kent en oordeelt daarmee over situaties die je niet kent en al helemaal niet doorgrond. Natuurlijk plukken negers geen katoen meer maar de nigger bestaat in Amerika nog wel degelijk. Zwarte Amerikanen hebben meer kans op gevangenschap/drugs/wapens etc etc. Er zijn dus sociaal economische verschillen die te maken hebben met de huidskleur. Iedere suggestie dat dit iets te doen heeft met hun genetische achtergrond is racisme en dus is het cirkeltje weer rond.
Maar om een lang verhaal kort te maken ben jij er in ieder geval helemaal ok mee dat er iemand gekwetst is zodat jij kunt lachen?
Dus als ik iets grappigs bedoel is het goed?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:55 schreef GhpH het volgende:
[..]
[..]
Oftewel kort samengevat: De wet omtrent racisme is ongelijk en zwarten horen voorrang te krijgen op blanken als het om racisme gaat PLUS er zijn blijkbaar wetten over humor.
Humor gaat om de bedoeling van de bedenker en de boodschap die hij daarmee wil overbrengen. Bijvoorbeeld blackpeoplemeet is dan donkere humor volgens sommige definities... Maar dat is een grap maken uit een slecht verleden. Dat jij dat als offensive ziet maakt geen reet uit als het niet de bedoeling is van de poster is om offensive maar ludiek te zijn.
Als iemand opzettelijk zegt zwarten te haten, dan is het racisme. Niet als het kernelement humor is.
Als jij dat leuk vindt moet je dat doen.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:56 schreef zeer het volgende:
[..]
Dus als ik iets grappigs bedoel is het goed?
Ik kan met een gerust hart antisemitische grappen maken in Auswitz?
Terwijl ik weet dat ik daar op z'n minst de dood van 1,1 mln mensen mee bagatelliseer en weet ik veel hoeveel miljoen mensen mee beledigd?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als jij dat leuk vindt moet je dat doen.
quote:Op maandag 25 januari 2016 15:03 schreef zeer het volgende:
[..]
Terwijl ik weet dat ik daar op z'n minst de dood van 1,1 mln mensen mee bagatelliseer en weet ik veel hoeveel miljoen mensen mee beledigd?
'Ik bedoelde het grappig dus ondanks dat je hele familie vergast is moet je maar niet zo offenced zijn'
Je hebt echt een heel raar ethisch kompas jongenquote:Op maandag 25 januari 2016 15:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
[..]
[..]
Trouwens, wat je hier zegt heeft van weinig invloed met waar we over bezig waren want geen enkele zwarte in Amerika heeft iemand gekend die onder slavernij werkte in Amerika.
Ik weet ook wel dat racisme bestaat. Echter dien je black on white racism even hard te straffen ongeacht de historie van blanken of zwarten die eraan vooraf is gegaan. Volgens die logica zou je nu vrouwen meer moeten betalen omdat ze vroeger in de geschiedenis onderbetaald werden. Compensatiedrang lost niks op. Voor de wet ben je gelijk en blijf je gelijk. Ongeacht je blank wit of smurf bent.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:08 schreef zeer het volgende:
[..]
Je hebt echt een heel raar ethisch kompas jongen.
De ongelijke behandeling van zwarten in Amerika is niet gestopt na de Burgeroorlog hoor. Maar ik merk aan alle kanten dat het allemaal veel te ingewikkeld voor je begint te worden. Ik hoop dat je ooit eens los komt van die rare houding van je.
neequote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:55 schreef zovty het volgende:
[..]
Denk ut niet. Als jij je moeder stelselmatig kuthoer noemt en ze is het zat zal de rechter je zo gedwongen uit huis laten plaatsen.
de oneerlijke behandeling van blanken door niet blanken ook niet, so fucking whatquote:Op maandag 25 januari 2016 15:08 schreef zeer het volgende:
[..]
Je hebt echt een heel raar ethisch kompas jongen.
De ongelijke behandeling van zwarten in Amerika is niet gestopt na de Burgeroorlog hoor. Maar ik merk aan alle kanten dat het allemaal veel te ingewikkeld voor je begint te worden. Ik hoop dat je ooit eens los komt van die rare houding van je.
Nee dat kan hij nietquote:Op maandag 25 januari 2016 14:19 schreef zeer het volgende:
Kun je ook zo lachen over grappen over flikkers trouwens?
inderdaad dat is ook niet goedquote:Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
de oneerlijke behandeling van blanken door niet blanken ook niet, so fucking what
Uptight. Of bedoel je iets als op dijhoogte?quote:Op maandag 25 januari 2016 18:23 schreef zeer het volgende:
Je zou denken dat 'ie up thight is, o nee wacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |