abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159341551
Wel kenmerkend voor de stereotypering van de nieuwe generatie. Voorouders werkten hard en hebben rijkdom en faam gemaakt en dan komt in de late 20ste eeuw zo'n op het eerste oog nietsnut uit die alleen maar high en spiritueel wil zijn.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:56:08 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159343805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:59 schreef George_Zina het volgende:
Wel kenmerkend voor de stereotypering van de nieuwe generatie. Voorouders werkten hard en hebben rijkdom en faam gemaakt en dan komt in de late 20ste eeuw zo'n op het eerste oog nietsnut uit die alleen maar high en spiritueel wil zijn.
Als je de familie een beetje had gekend, dan had je dit niet gezegd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:57:26 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159343862
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Precies. Je weet wat de straffen zijn en het dan toch doen :')

Tenzij het inderdaad een valstrik is, wat ook best goed kan.
Hem en zijn achtergrond kennende begrijp ik goed dat hij 2/3 middelen heeft. In gebruikershoeveelheden. Maar zeker geen meth. En zeker niet zulke hoeveelheden. Gelukkig is er een goed team op gezet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:58:25 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159343895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:57 schreef Woestijnvos het volgende:
Lekker voor hem. Moet je maar geen drugs bezitten in dat land.
"Lekker voor hem"

Ik vind het altijd fijn als ik weer herinner hoe twaalfjarigen over het algemeen reageren.
pi_159343994
Hopelijk krijgt hij de doodstraf.
Word wel eens tijd voor een nieuwe internationale rel.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_159346290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:55 schreef StaceySinger het volgende:
ik vraag me af of die jongen wel 100 % bij zijn verstand is ?

Die spoort echt niet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159346424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:02 schreef George_Zina het volgende:
Het is wel een hippiefiguur, niet?
daar is op zich niks mis mee
het lijkt me geen gewetenloze drugsdealer
Eerder een ietwat gestoorde en ontspoorde jongen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 24 januari 2016 @ 08:45:05 #58
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_159349827
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

daar is op zich niks mis mee
het lijkt me geen gewetenloze drugsdealer
Eerder een ietwat gestoorde en ontspoorde jongen
de ene drugsdealer is de andere niet en inderdaad, hij komt wat onnozel over, maar ik weet niet in hoeverre dat nog van invloed is op zijn straf.
  zondag 24 januari 2016 @ 08:58:46 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159349881
quote:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:01 schreef Proximo het volgende:

[..]

Mijn god, die overleeft nog geen week in het gevang daar... :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die spoort echt niet
Nou zeg, een jongen die wat typetjes doet. Boehoe :')
pi_159349898
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die spoort echt niet
Volgens mij doet ie gewoon een stukje theater voor zijn oma. Kijk ook het eind van het filmpje maar even.
  zondag 24 januari 2016 @ 10:36:56 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159350562
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 09:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Volgens mij doet ie gewoon een stukje theater voor zijn oma. Kijk ook het eind van het filmpje maar even.
Klopt. Heeft daar een eigen theatergezelschap. Woont in een soort spiritueel stadje. Drugsgebruik en zeker meth daar niet echt gebruikelijk. E.e.a. wordt ook verklaard in de Telegraaf nu.

quote:
Vrienden en kennissen zijn stomverbaasd over de arrestatie van Djaï Heijn (25) op het Indonesische eiland Bali. „Dit is niets voor hem”, laat een van hen aan De Telegraaf weten. „Hij gebruikt geen drugs. Het lijkt wel alsof hij erin geluisd is.”

De nazaat van grondlegger Albert Heijn van de gelijknamige supermarktketen zit achter tralies omdat hij volgens de Indonesische politie 224 gram marihuana in zijn bezit had. Dat zat in een postpakketje uit Spanje, geadresseerd aan de jongeman. Er hangt hem een forse celstraf boven het hoofd.

„Dit verhaal past echt niet in het beeld dat we hier van Djaï hebben”, vertelt een jonge vrouw die de Nederlander kent uit het Balinese cultuurstadje Ubud. Ze bezoekt regelmatig optredens van Djaïs theatergezelschap. „Hij is enthousiast, creatief en vriendelijk. Bij de lokale bevolking is hij geliefd en gerespecteerd. Ik geloof niet dat hij zo’n groot risico zou nemen.”

Ubud staat in tegenstelling tot andere plekken op Bali niet bekend als een feest- of uitgaansplek. Het is een kleine plaats omgeven door rijstvelden en jungle. Djaï hoort bij een gemeenschap die focust op spiritualiteit, gezond leven en ’zelfverbetering’. In plaats van drugs en alcohol houdt de groep zich bezig met yogaoefeningen en fruitsapjes.

„Wat er nu gebeurt, verdient hij absoluut niet”, reageert een familielid, dat anoniem wil blijven. „Waarom zou Djaï drugs bestellen in Spanje, als het op Bali bij wijze van spreken op elke hoek van de straat relatief makkelijk verkrijgbaar is?”, zegt een verbijsterde kennis. „Hij woonde er al jaren en kende ongetwijfeld de risico’s van drugsgebruik in Indonesië.”

Lokale autoriteiten zeggen dat Heijn inmiddels heeft toegegeven dat de drugs voor hem bedoeld waren. Het zou een ’verlaat kerstcadeautje van een vriend’ zijn geweest.
pi_159350606
Als iedereen uit NL nu gewoon zakjes wiet naar prominente Indonesiërs gaat sturen, wat zou er dan gebeuren?
  zondag 24 januari 2016 @ 10:45:55 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159350649
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:41 schreef Basp1 het volgende:
Als iedereen uit NL nu gewoon zakjes wiet naar prominente Indonesiërs gaat sturen, wat zou er dan gebeuren?
Dan zouden de NL-ers bezoek krijgen van oom agent. Het gaat niet om de wet of rechtvaardigheid, het gaat er om wie de macht heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159350713
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zouden de NL-ers bezoek krijgen van oom agent. Het gaat niet om de wet of rechtvaardigheid, het gaat er om wie de macht heeft.
Als men die zakjes gewoon op een industrieterrein in een brievenbus gooit zadelen ze de Nederlandse justitie op met flink wat werk. :D
  zondag 24 januari 2016 @ 11:01:12 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159350866
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als men die zakjes gewoon op een industrieterrein in een brievenbus gooit zadelen ze de Nederlandse justitie op met flink wat werk. :D
Dat zijn ze wel gewend. 60% van het politiebudget gaat op aan de bestrijding van plantjes.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159355862
Beetje dom om in Indonesië te gaan rommelen met drugs.

quote:

:D :D
pi_159373781
Ik dacht al, hoe komt de Telegraaf aan deze informatie.
Maar het stond drie dagen eerder al in een krant van Djakarta
pi_159377775
Er worden veel zwakzinnigen geronseld, maar volgens mij is deze jongen bij zijn volle verstand en speelt hij typetjes. Dat zou in zijn nadeel kunnen zijn. Indonesie wil nog weleens coulant handelen in gevallen waarbij het gaat om geestelijk beperkte personen.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:14:29 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159377986
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien dat iemand hem een streek flikt? Ik kan me niet voorstellen dat iemand uit die familie het geld echt nodig heeft.
Groot ingekocht voor zichzelf en z'n vriendjes. Ik noem maar een dwarsstraat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 25 januari 2016 @ 12:18:18 #70
157922 fathank
pi_159378066
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Hem en zijn achtergrond kennende begrijp ik goed dat hij 2/3 middelen heeft. In gebruikershoeveelheden. Maar zeker geen meth. En zeker niet zulke hoeveelheden. Gelukkig is er een goed team op gezet.
Gebruikershoeveelden.

Dat doet het leuk in hier in Nederland als je met je pilletje wordt gepakt op een festival. Niet in Indonesië.

Meneer is op z'n zachtst gezegd een beetje dom geweest als hij dit zelf gedaan heeft.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:19:59 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159378107
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Groot ingekocht voor zichzelf en z'n vriendjes. Ik noem maar een dwarsstraat.
Nu staat z'n omgeving niet bepaald bekend om drugsgebruik. Laat staan meth.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:20:42 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159378125
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Gebruikershoeveelden.

Dat doet het leuk in hier in Nederland als je met je pilletje wordt gepakt op een festival. Niet in Indonesië.

Meneer is op z'n zachtst gezegd een beetje dom geweest als hij dit zelf gedaan heeft.
Als hij het zelf heeft gedaan, is een beetje dom zelfs nog een understatement.

Overigens maakt het wel degelijk uit of je met een paar gram wiet wordt gepakt of met een halve kilo meth.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:25:02 #73
157922 fathank
pi_159378236
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Nu staat z'n omgeving niet bepaald bekend om drugsgebruik. Laat staan meth.
Die aardige buurman was ook een goeie peer, totdat het een pedofiel bleek.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Als hij het zelf heeft gedaan, is een beetje dom zelfs nog een understatement.

Overigens maakt het wel degelijk uit of je met een paar gram wiet wordt gepakt of met een halve kilo meth.
Het gaat er vooral om dat smokkel zwaar wordt bestraft in Indonesië. Voor 50 gr heroïne zetten ze je al voor 't vuurpeloton. Nu is dat wel iets meer dan een paar gram wiet, maar nog lang geen halve kilo speed.
pi_159378260
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:05 schreef Fisherman het volgende:
Er worden veel zwakzinnigen geronseld, maar volgens mij is deze jongen bij zijn volle verstand en speelt hij typetjes. Dat zou in zijn nadeel kunnen zijn. Indonesie wil nog weleens coulant handelen in gevallen waarbij het gaat om geestelijk beperkte personen.
Heb je voorbeelden van dat coulant handelen? De laatste executieronde werd er ook een Braziliaan gedood die in deze categorie valt. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je in Bali (soft)-drugs laat opsturen als het voor eigen gebruik is. Het is niet zo moeilijk om het daar te krijgen als ik de verhalen mag geloven.

Verder is het nu zaak om hielen te likken, vooral niet te zeggen dat het Indonesische rechtsysteem corrupt is (Ja het is, vreselijk corrupt) en vooral laten weten dat je het Indonesische recht volkomen respecteert. Als buitenstaanders gaan zeggen wat er mis is, dan worden de politici daar vaak heel onredelijk. Kijk bij de laatste executieronde waar Australie en Brazilie met handelsboycotten dreigden en ambassadeurs terug riepen, terwijl de Filipijnen ongeveer op hun knieen gingen voor Marie-Jane Veloso. Veloso leeft nu nog, terwijl er zeker ook een goede zaak te maken was voor de Braziliaan en het hoger beroep van de Australiers was behandeld door een rechter die bewezen corrupt was (en daar later voor veroordeeld is).
  maandag 25 januari 2016 @ 12:28:57 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159378331
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Die aardige buurman was ook een goeie peer, totdat het een pedofiel bleek.

Hij woont in een spiritueel hippiedorp waar men liever quinoa eet (of een maandje vast) en rozenwater drinkt ipv meth gebruikt.

quote:
Het gaat er vooral om dat smokkel zwaar wordt bestraft in Indonesië. Voor 50 gr heroïne zetten ze je al voor 't vuurpeloton. Nu is dat wel iets meer dan een paar gram wiet, maar nog lang geen halve kilo speed.
Wanneer je via een postordertje een halve kilo drugs binnen wilt halen, valt dat dan niet onder smokkelen (= illegale middelen de grens overbrengen) ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')