abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7415190
quote:
Op woensdag 18 december 2002 20:39 schreef M.ALTA het volgende:
Wat moet ik nou met al mijn geld ?
Uitgeven aan goede doelen .
It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 18 december 2002 @ 20:45:30 #152
5097 Mass
Back in town
pi_7415285
quote:

[..]

Nou ik wel.

Ik schaam mij dat ik miljonair ben.

Ik wil 72% inkomstenbelasting betalen, maar dat mag ik niet van Zalm.

Waar moet ik met al dat vieze stomme rotgeld heen ?

Al die vieze Euro's. Het bederft mijn humeur.

Ik wil schone straten en rustige wegen, ik wil vrolijke mensen om mij heen. Ik wil s'avonds veilig en gezellig door de stad lopen.
Ik wil dat mijn zoontje fatsoenlijk onderwijs krijgt. Ik wil dat mijn Oma aardige thuisverzorgsters heeft die Nederlands spreken.

Wat moet ik met al die vieze vuile shit-Euro's ?

Ik kan niet eens meer gaan stappen met mijn vrienden, want die zijn
of burn-out of ze moeten overwerken.

Ik wil rustig gaan winkelen in Amsterdam, kan niet want de wegen zijn verstopt en de treinen rijden niet.

Alle mensen zijn zo haastig; hebben geen tijd meer om met mij een praatje te maken.

Ja, en de SP zal het wel allemaal even oplossen...kom nou toch...
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_7419257
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:59 schreef evert het volgende:

[..]

en blijft dat overeind nu er nieuwe prognoses zijn? er moet 10 miljard gevonden worden!

aiii dat wordt hard zoeken... ik heb hier geen kant en klaar antwoord op, dat geef ik heel eerlijk toe. maar ten 1e hoeft dat begrotingstekort van mij geen ijzeren wet te zijn, dat halen we in in vette jaren, en daar gaan we lekker overheen in magere jaren. goed, dat linkse partijen dat zeggen en rechtse niet, dat wisten we al, maar het is wel een deel vh antwoord.
(en de europese commissie mag van mij het boompje in met zijn regeltjes...)
verder zullen we toch ivm de enorme scheefgroei die is ontstaan, het geld meer bij de hoge inkomens weg moeten halen dan bij de lage, omdat je van een kale kip niet plukken kan... nou goed, het kan wel, je kunt ook rechts zijn en beweren dat een arbeider geen auto of tv nodig heeft... (maar dat is dan weer slecht voor de auto- en tv-verkopertjes dus voor de economie...)
verder zijn die prognoses zo slecht nog niet, ze hebben 't nog altijd over zo'n 2% economische groei voor de komende jaren, dat is toch netjes? (waarom moet die economie eigenlijk altijd groeien, als we al zo rijk zijn... ok dit is te offtopic...)

en nog een laatste gedachte: ont-privatiseren levert ook geld op, lijkt me. als een bedrijf commercieel moet draaien, moet het winst maken. dat doet het door mensen te ontslaan (meer armoe), minder service te bieden (meer onvrede) en/of door hogere prijzen te vragen (meer armoe). als ze gewoon kiet mogen/moeten draaien, stijgt vanzelf de koopkracht...
zoals ik zei, dat is maar een gedachte, ik ben nl. een complete nul op 't gebied van economie. maar zit er misschien een kern van waarheid in?

donderdag 19 december 2002 @ 01:04:33 #154
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7420350
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:46 schreef eti_ het volgende:

en nog een laatste gedachte: ont-privatiseren levert ook geld op, lijkt me. als een bedrijf commercieel moet draaien, moet het winst maken. dat doet het door mensen te ontslaan (meer armoe), minder service te bieden (meer onvrede) en/of door hogere prijzen te vragen (meer armoe). als ze gewoon kiet mogen/moeten draaien, stijgt vanzelf de koopkracht...
zoals ik zei, dat is maar een gedachte, ik ben nl. een complete nul op 't gebied van economie. maar zit er misschien een kern van waarheid in?

maar als een bedrijf weer een overheidsinstantie wordt, wat is dan het kostenplaatje? en verhoogd dit echt de efficientie? gezondheidszorg bewijst dat overheid niet garant staat voor efficientie.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 19 december 2002 @ 01:05:16 #155
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7420361
en, als de KPN nog staatsbedrijf was met monopolie, was het telefoneren echt nog een stuk duurder.
pi_7423602
quote:
Op donderdag 19 december 2002 01:05 schreef evert het volgende:
en, als de KPN nog staatsbedrijf was met monopolie, was het telefoneren echt nog een stuk duurder.
tja het telefoneren was duurder maar KPN had oo niet op de rand van een faillisement gestaan. In begie is Belgacom ook nog steeds een staatsbedrijf en dat doet het prima.

En zoals bij de NS (en de britse spoorwegen) te zien is het verzelfstandigen/privatiseren van staatsbedrijfen nou niet bepaald altijd een geslaagd idee.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 19 december 2002 @ 20:00:05 #157
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7433959
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

In begie is Belgacom ook nog steeds een staatsbedrijf en dat doet het prima.

maar geen monopolie meer op de mobiele markt, dus dat is iets anders dan telecommunicatie helemaal in staatshanden te houden en dus monopolie
  zondag 22 december 2002 @ 23:59:08 #158
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_7490564
Ik stem op SP.. omdat... weet ik veel..

het komt me allemaal heel symphatiek over.

Een rijke en sterke economie is ook alleen maar relatief.

Ik hecht meer waarde aan een sociale maatschappij. waar hebzucht en egoisme niet zo belangrijk zijn.

Ik leef liever in een maatschappij waar 10 mensjes redelijk gelukkig zijn, dan in een maatschappij waar 9 heel gelukkig maar 1 diep bedroefd.

maandag 23 december 2002 @ 10:31:24 #159
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7495248
Ik quote mezelf even in een ander topic:
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 19:11 schreef LuQas het volgende:

Nog meer nutteloze SP standpunten:

- boete's naar draagkracht heffen....
- het gedwongen spreiden van allochtonen door het land
- geen steun geven aan vredesoperaties, ook niet als het land daar zelf om vraagt.
- de SP is tegen de nieuwe euthanasiewet
- tegen het vergroenen van belastingen

Kortom: Groenlinks is genuanceerd, de SP is meer Jan met zijn boerenpummels

Tis toch achterlijk om boete's naar draagkracht te heffen?? Zo maak je criminaliteit een stuk laagdrempeliger en dat is zeker niet de bedoeling.
Afrika Paprika
pi_7496102
quote:
Op maandag 23 december 2002 10:31 schreef LuQas het volgende:
[..]

Tis toch achterlijk om boete's naar draagkracht te heffen?? Zo maak je criminaliteit een stuk laagdrempeliger en dat is zeker niet de bedoeling.

Ze zullen het niet voor de 'armen' goedkoper maken om de wet te overtreden, maar voor de 'rijken' duurder. Dus ben je rijk dan betaal je 5.000 euro voor het rijden door rood, en ben je arm dan betaal je voor diezelfde overtreding 150 euro ofzo. In Finland werkt het al zo, daar heeft wel eens iemand een boete van een half miljoen gehad voor te hard rijden!
  maandag 23 december 2002 @ 11:45:35 #161
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7496141
quote:
Op maandag 23 december 2002 11:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze zullen het niet voor de 'armen' goedkoper maken om de wet te overtreden, maar voor de 'rijken' duurder. Dus ben je rijk dan betaal je 5.000 euro voor het rijden door rood, en ben je arm dan betaal je voor diezelfde overtreding 150 euro ofzo. In Finland werkt het al zo, daar heeft wel eens iemand een boete van een half miljoen gehad voor te hard rijden!

hier is ook al een ander topic over en ik blijf het een belachelijk idee vinden.
een overtreding is een overtreding. punt uit. en als een ww'er zonder achterlicht rijdt of een directeur, ze moeten betalen.
immers, je weet van tevoren dat je dat risico loopt. dus het is je eigen schuld, net als te hard rijden (niemand vraagt dat toch van je)
  maandag 23 december 2002 @ 15:29:51 #162
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7499721
quote:
Op maandag 23 december 2002 10:31 schreef LuQas het volgende:
[..]

Zeer sterk argument.

Voorstel:

Combinatie: vast tarief boete/strafmaat + % naar inkomen/draagkracht

Hiermee schrik je iedere crimineel af.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7503115
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:30 schreef evert het volgende:
MENSEN lees de HP de tijd van deze week!
Hoe ziet het eruit als de SP voor het zeggen krijgt.
Mijn god, dan wil ik niet in Nederland leven.
Wat een drama.

Kortom, lees de HP en kom tot inkeer.

Heb je een link van dat artiekel? Ik hou wel van horror verhalen.
To hell with Kyoto!
  maandag 23 december 2002 @ 18:48:22 #164
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7503436
quote:
Op maandag 23 december 2002 18:30 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Heb je een link van dat artiekel? Ik hou wel van horror verhalen.

Horror ?

Het is in ieder geval geen suiker-zoet struisvogel-CDA program

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7503740
quote:

[..]

Nou ik wel.

Ik schaam mij dat ik miljonair ben.

Ik wil 72% inkomstenbelasting betalen, maar dat mag ik niet van Zalm.

Waar moet ik met al dat vieze stomme rotgeld heen ?

Al die vieze Euro's. Het bederft mijn humeur.

Ik wil schone straten en rustige wegen, ik wil vrolijke mensen om mij heen. Ik wil s'avonds veilig en gezellig door de stad lopen.
Ik wil dat mijn zoontje fatsoenlijk onderwijs krijgt. Ik wil dat mijn Oma aardige thuisverzorgsters heeft die Nederlands spreken.

Wat moet ik met al die vieze vuile shit-Euro's ?

Ik kan niet eens meer gaan stappen met mijn vrienden, want die zijn
of burn-out of ze moeten overwerken.

Ik wil rustig gaan winkelen in Amsterdam, kan niet want de wegen zijn verstopt en de treinen rijden niet.

Alle mensen zijn zo haastig; hebben geen tijd meer om met mij een praatje te maken.

Oh en dit hierboven is zeker niet suikerzoet? En winkelen in Amsterdam kan je ook vergeten als de SP aan de macht komt, dan zijn er alleen nog maar staatswinkels waar iedereen de zelfde kleertjes kan kopen met kledingbonnen die door die zelfde staat verstrekt worden.

En aan die lege wegen heb je dan ook niets want als die leeg zijn laat ome Jan jou daar echt niet als enige rond rijden in je max 100 pk auto. (als ie benzine tegen die tijd al niet ghelemaal heeft verboden)

To hell with Kyoto!
  maandag 23 december 2002 @ 21:43:19 #166
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7506950
quote:
Op maandag 23 december 2002 19:01 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Oh en dit hierboven is zeker niet suikerzoet? En winkelen in Amsterdam kan je ook vergeten als de SP aan de macht komt, dan zijn er alleen nog maar staatswinkels waar iedereen de zelfde kleertjes kan kopen met kledingbonnen die door die zelfde staat verstrekt worden.

Markt-filosofie ?
quote:
En aan die lege wegen heb je dan ook niets want als die leeg zijn laat ome Jan jou daar echt niet als enige rond rijden in je max 100 pk auto. (als ie benzine tegen die tijd al niet ghelemaal heeft verboden)
Ome Jan ? Oh Marijnesse.
Lege wegen:.................. een mooi toekomst beeld.

We hebben idd helemaal geen benzine nodig.
Allemaal onzin, er is voldoende alternatieve energie.

pi_7509311
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:59 schreef Daniel.San het volgende:
Ik stem op SP.. omdat... weet ik veel..

het komt me allemaal heel symphatiek over.

Een rijke en sterke economie is ook alleen maar relatief.

Nee hoor.

Politieke partijen hebben door hun gescherm met cijfertjes doen vergeten dat economie over het meeste basische gaat van de mens: het vervullen van behoeftes.

En wat doet jou geloven dat SP stemmen mensen minder egoistisch en minder zelfzuchtig maakt?

Kan iemand me DAT NOU GODVERDOMME EENS EEN KEER UITLEGGEN.

Ik begrijp het namelijk niet. Als ik jou geen huursubsidie wil geven en jij stemt SP waardoor ik nog meer moet geven krijg ik echt niet opeens een ingeving ofzo hoor. Sorry.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_7509472
quote:
Op maandag 16 december 2002 01:30 schreef Lamon het volgende:
O ja, ik weet het weer!
Omdat ik een godvergeten tyfushekel heb aan al die semi-intellectuele mongolen die het lef hebben mijn samenleving te overspoelen met hun ik-cultuur. Hun God-was-vast-een-econoom-filosofietjes, dat zich pertinent als hoogste goed in hun kleine IT-breintjes heeft vastgezogen.
God was geen econoom. Dat was Adam.
quote:
Het geneuzel over het feit dat Nederland vooruit moet. Stilstand is achteruitgang, economisch gezien dan.

Voor mijn part wordt Nederland het eerste West-europese ontwikkelingsland van deze eeuw.

Ik wil geen welvaart meer, als het ten koste gaat van ieder greintje 'menselijkheid' (..de definitie van deze term is behoorlijk relatief aan het worden vandaag de dag), als ik mijn vrienden niet meer begrijp, en geen mensen meer kan vinden die onder de term ideologie iets anders verstaan dan '..een tweede auto en een eigen huis zonder hypotheek.'

En SP stemmen verandert de manier waarop mensen denken?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 21:38:51 #169
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7828461
Even koud oefenen:

1,2,3,4,5,6 ...... JA LIJST 6.

vrijdag 10 januari 2003 @ 22:33:08 #170
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7829554
quote:
Waarom SP stemmen?

O ja, ik weet het weer!
Omdat ik een godvergeten tyfushekel heb aan al die semi-intellectuele mongolen die het lef hebben mijn samenleving te overspoelen met hun ik-cultuur. Hun God-was-vast-een-econoom-filosofietjes, dat zich pertinent als hoogste goed in hun kleine IT-breintjes heeft vastgezogen.
Het geneuzel over het feit dat Nederland vooruit moet. Stilstand is achteruitgang, economisch gezien dan.

Voor mijn part wordt Nederland het eerste West-europese ontwikkelingsland van deze eeuw.
Ik wil geen welvaart meer, als het ten koste gaat van ieder greintje 'menselijkheid' (..de definitie van deze term is behoorlijk relatief aan het worden vandaag de dag), als ik mijn vrienden niet meer begrijp, en geen mensen meer kan vinden die onder de term ideologie iets anders verstaan dan '..een tweede auto en een eigen huis zonder hypotheek.'

YES!!!!!!!! (soms kun je beter mensen quoten dan zelf proberen de boel te verduidelijken)
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7831197
>want ik durf wel te stellen dat er anders over een jaar of tien weer een groepering als de Taliban aan de macht zal zitten.

vergeet dan niet dat die door de VS in het zadel zijn geholpen.... Ik ben het zat dat partijen als VVD en CDA bush zijn reet zitten te likken.

Verder krijg ik ook steeds meer een gruwelhekel aan al die topmanagers die maar geld lopen te graaien zodat ze voor de 6e keer op vakantie kunnen en een 3e,4e auto aanschaffen waardoor de wegen nog voller worden en het milieu nog sneller naar de klote. Door het "we want more" (zoals door Yoop van 't hek zo mooi is verwoord) van al die rechtse ballen gaat de wereld alleen nog maar eerder naar de kloten dan die nu al aan het gaan is. En ook al werken ze 60 uur per week ervoor en hebben ze geen tijd om het uit te geven. Kan je toch beter voor wat minder geld 32-40 uur gaan werken zodat de werkgever geld heeft om iemand anders ook nog een baan te bieden. Oftewel 60 uur werken voor een topsalaris is puur egoisme om dat ikke zo belangrijk ben en omdat "ik" perse de nieuwste mercedes als 3e auto moet hebben en omdat ik pietje dit niet gun....

De hele aarde tergt onder het "we want more" principe en zal daar zeer waarschijnlijk aan ten onder gaan....

ik ben zoals ook al door anderen opgemerkt voor een rustiger, socialer en milieuvriendelijkere leefomgeving en die krijg je absoluut niet als het aan rechts ligt.. nee want stel je voor dat de economie wat langzamer gaat groeien ipv van de bomen...

dit relaas was misschien niet erg genuanceerd en geeft wel mijn mening weer hopelijk....

zaterdag 11 januari 2003 @ 01:11:50 #172
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7832464
quote:
Waarom SP stemmen?

Moeilijk, het partijprogramma van deze partij veroorzaakt een remming in onze economische groei, de meest idealistische standpunten van de partij zijn moeilijk realiseerbaar en economisch bekeken soms behoorlijk onverstandig, als deze partij aan de macht is zal dit ook niet veel goeds betekenen voor de positie van Nederland binnen de wereld vanuit een economisch standpunt gezeten..

..dus waarom ga ik in hemelsnaam op een partij stemmen die iedere vorm van realisme met een korrel zout neemt, economische progressie nauwelijks stimuleert en mijn huidige financiele positie wel eens ernstig zou kunnen laten verslechteren op langere termijn?

O ja, ik weet het weer!

Iedereen schermt maar met economische feitjes en afgekeken rekensommen. Natuurlijk moet je dan op alles behalve een partij als de SP stemmen. De SP is in de meest ideologische vorm een partij die liever een heel land arm ziet, dan 90% rijk en 10% die droog brood eet.
Dat standpunt valt sociaal-economisch niet te verdedigen, het is een puur ideologisch standpunt.
Het is een partij voor dromers, en ik ga met gepaste trots dat knopje, bedoeld voor de enkele naievelingen die hun 'prioriteiten' nog niet zo goed op een rijtje hebben als de rest van overconsumerend Nederland, indrukken volgende maand..

Een protest stem dus. Gezien je motivatie kun je misschien beter niet stemmen.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7832844
Idealisme inruilen tegen realisme?

Liever gelukkig blijven dromen in plaats van de depressief makende werkelijkheid aanvaarden.

Blijven geloven in de mens... hoe dom sommigen dat ook mogen vinden.

tabula rasa
pi_7833446
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:11 schreef Juan Zueco het volgende:
Een protest stem dus. Gezien je motivatie kun je misschien beter niet stemmen.

J.

Dat is jouw conclusie. Ik bepaal straks zelf wel of ik mijn motivatie om op dat knopje te drukken de juiste vind om die moeite toch te nemen, dankuwel.

Trouwens, mocht de SP ooit gaan regeren, dan doen ze dat heus niet alleen. Er bestaat geen enkele partij waar ik voor de volle 100% achter sta, daar hebben we gelukkig coalities voor in Nederland.

pi_8053727
Ik had net daarom een hevige discussie met iemand die Sp ging stemmen.

damn...

Ik zou er zelf nooit op stemmen, eerder VVD.

Ik werd uitgemaakt voor egoist, en weet ik het wat allemaal, mensen moeten gelijke kansen hebben.....waarom?
Ik bedoel....iedereen werkt hard voor zijn eigen centen, en als je veel centjes hebt mag je zelf weten of je het uit gaat geven aan een daklozenfonds toch?

Als je een echte Sp' er bent dan koop je toch iedere dag 10 daklozenkranten? Ik zal er verder geen last van hebben.
Als je dat niet doet (of iets in die zin) dan ben je hypocriet bezig door te zeggen dat je voor iedereen het beste wil.

Het gesprek was op msn, en ik heb hem tijdelijk geblokkeerd, die hoef ik even niet te spreken

Billie Holiday is Lady Day!
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2003 @ 20:15:29 #176
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8053887
De filosofie van de SP sluit het beste aan bij mijn eigen, simpel.

Kapitalisme heeft geen toekomst en geeft geen uitzicht op een stabiele wereld, socialisme is de enige weg.

pi_8053927
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 20:15 schreef NorthernStar het volgende:
De filosofie van de SP sluit het beste aan bij mijn eigen, simpel.

Kapitalisme heeft geen toekomst en geeft geen uitzicht op een stabiele wereld, socialisme is de enige weg.

hoe komt iedereen aan die onzin?
toch fijn, die welvaart?
  woensdag 22 januari 2003 @ 20:37:10 #178
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8054458
Ik stem SP, omdat het in mijn ogen de enige beetje Socialistische Partj is die we in Nederland hebben.

Socialisme betekend voor mij dat iedereen evenveel recht heeft op een gelukkig leven, op onderwijs, zorg, vervoer, werk noem het maar op. Natuurlijk is er verschil, verschil in klasse, inkomen, niveau, milieu, noem het maar op, maar zonder Socialistisch tegenwicht drijven straks rijk en arm verder uitelkaar en dat komt niet ten goede van de algeheme welvaart en de economie.

Ik vind het ook van belang dat ieder kind een eerlijke kans moet hebben om zich te kunnen ontwikkelen, om ook 2 keer per week te kunnen sporten, om ook veilig te kunnen spelen in de buurt en om ook later te kunnen studeren. Het mag niet zo zijn dat de 'stand' van je ouders grotendeels jouw toekomst doet bepalen.

Ik hoorde het vandaag Agnes Kant nog zeggen in een of ander kinder programma, 350.000 kinderen in Nederland zijn arm. Arm in de zin dat, de inkomsten amper genoeg zijn om fatsoenlijk te kunnen eten, nieuwe kleding, schoolspullen en buitenschoolsvermaak zoals sporten. Deze kinderen hebben ook recht op een gelukkig leven en ja helaas, dat hangt voor een aanzienlijk deel van geld af.

We leven samen in een maatschappij waarin belastig wordt betaald. Van dat geld kunnen we een hele hoop voorzieningen treffen, subsities verstrekken, dingen doen voor de burgers, voor zij die het nodig hebben. je zou er als burger eigenlijk trots op moeten zijn dat je belasting betaald, dat je bij kunt dragen aan een betere welvaart, dat van jouw geld kinderen straks extra studifinancieren krijgen zodat ze toch die studie die ze graag willen doen kunnen betalen of noem het maar op.

Ik vind dat de mensen die het meer kunnen missen, die meer verdienen daar meer aan bij moeten dragen en zich ook trots zouden moeten voelen dat ze met hun goede salaris meer kunnen doen voor het land. Dat besef is bij bijna niemand meer terug te vinden en dat vind ik zo jammer.

Natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat degene die meer verdient, uiteindelijk ook zelf meer geld in de knip moet overhouden, je werkt er tenslotte hard voor, maar het gezeur van mensen die bang zijn erop achteruit te gaan, omdat ze meer belasting moeten betalen slaat natuurlijk nergens op. Wie meer verdient bruto, houdt evengoed meer over netto. Je hoeft bij socialisme echt niet bang te zijn voor de portomonnee, want zij die het beter hebben die bleven het evengoed beter houden en dat is hun goed recht.

Ik kan zo wel een tijdje door gaan (en ik ben ook nog een hele hoop zaken vergeten zie ik), maar dat is voor mij toch wel een belangrijke reden om op de SP te stemmen. Je leeft tenslotte met elkaar en niet in je eentje.

pi_8061327
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 20:37 schreef Vork het volgende:
je zou er als burger eigenlijk trots op moeten zijn dat je belasting betaald, dat je bij kunt dragen aan een betere welvaart, dat van jouw geld kinderen straks extra studifinancieren krijgen zodat ze toch die studie die ze graag willen doen kunnen betalen of noem het maar op.
Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country !!!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 23 januari 2003 @ 03:08:03 #180
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8061398
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:54 schreef MadScientist het volgende:
Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country !!!
Heeft weinig zin als iedereen een "ikke, ikke en de rest kan stikken" (lees: VVD-) mentaliteit heeft.
pi_8061482
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:08 schreef Farzin het volgende:

Heeft weinig zin als iedereen een "ikke, ikke en de rest kan stikken" (lees: VVD-) mentaliteit heeft.

ja daarom vond ik het ook wel leuk om te posten, omdat iedereen (en VVDers ws. ook) JFK een groot leider vind. dit is wel een van zijn meest rake quotes vind ik
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_8067638
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 20:17 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

hoe komt iedereen aan die onzin?
toch fijn, die welvaart?

Voordat je je af gaat vragen hoe iedereen aan die 'onzin' komt, kan je beter even bedenken of het wel onzin is. Jouw welvaart is inderdaad fijn, maar óf je moet toegeven dat je gewoon oprecht puur egocentrisch bent óf je hebt niet door dat de halve wereld verhongert, vernedert en uitgebuit wordt... Blijf vooral naar je eigen naveltje kijken, dan merk je er helemaal NIKS van...
Keep the stupid sentence please
pi_8070638
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 14:56 schreef VivaLaRevolution het volgende:

[..]

je moet toegeven dat je gewoon oprecht puur egocentrisch bent

dat zal het zijn
  donderdag 23 januari 2003 @ 17:41:41 #184
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8070690
quote:
Die twee zijn anders prima te combineren.
pi_8071465
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 17:41 schreef Lithion het volgende:

[..]

Die twee zijn anders prima te combineren.

Je zou zeggen dat het een paradox is.
Marktwerking is ook zoiets. In principe heel mooi, net als het communisme, maar het werkt zonder een andere macht die het beteugeld gewoon niet. Maar ja, die macht heeft ook weer macht en is dus ook weer een gevaarlijk punt.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_33059137
Interessant topic.

Wat mij persoonlijk ergert aan de SP is dat ze overal commentaar op hebben maar zelf nauwelijks iets ondernemen om het hier en nu een beetje beter te maken. Natuurlijk, men voert wel eens actie, men heeft een klaaglijn waar men zijn ei kan deponeren, maar daar blijft het dan ook bij.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:41:56 #187
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33059261
linkse ideologie is gewoon tegenstrijdig
niet direct voorbeelden maar wel vaak genoeg opgemerkt en gecount
quote:
Marktwerking is ook zoiets. In principe heel mooi, net als het communisme, maar het werkt zonder een andere macht die het beteugeld gewoon niet.
martkwerking sluit een macht niet uit hoor. Niemand zegt dat het anarchie is, zo proberen tegenstanders het echter wel te brengen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33059304
Omdat ik uit Oss kom.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:44:57 #189
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33059351
quote:
ahum kuch kuch kuch

die ikke ikke ikke ideologie heeft links ook, alleen iets anders verpakt. Het zijn dan vaak individuele groepen die op andermans kosten willen leven. Een soort collectief ikke ikke ikke.

ikke ikke ikke is mensen eigen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33059532
Iedereen die werkelijk nog gelooft dat socialisme uiteindelijk toch beter is 'voor de armen' moet dit stuk 'ns aandachtig lezen. Een vlijmscherpe analyse waar geen speld tussen te krijgen is.

http://www.meervrijheid.nl/ph-antisocialistisch.htm

Socialisme zorgt juist voor armoede, het bereikt exact het tegenovergestelde van wat ze zegt te willen bereiken, overal en elke keer weer.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:52:22 #191
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33059622
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Iedereen die werkelijk nog gelooft dat socialisme uiteindelijk toch beter is 'voor de armen' moet dit stuk 'ns aandachtig lezen. Een vlijmscherpe analyse waar geen speld tussen te krijgen is.

http://www.meervrijheid.nl/ph-antisocialistisch.htm

Socialisme zorgt juist voor armoede, het bereikt exact het tegenovergestelde van wat ze zegt te willen bereiken, overal en elke keer weer.
en de leiders weten dat, die armoede rechtvaardigt namelijk hun bestaan, zij komen immers op voor de armen, die armen moeten dus niet verdwijnen, voor wie moeten ze anders opkomen.
pi_33069277
Bij de vorige verkiezingen heb ik SP gestemd, voornamelijk omdat ik andere partijen om principiële redenen heb weggestreept. Ik stem uit principe niet op partijen die geloof aan politiek koppelen, dus een streep door CDA, ChristenUnie en SGP. Ook stemde ik uit principe niet op PvdA of D66, omdat zij samen met VVD een ongewenste gemeentelijke herindeling hebben doorgevoerd in de regio waarin ik woon. LPF was simpelweg geen optie, GroenLinks slaat me iets te ver door in milieubewustzijn en op one-issue partijen als de Partij voor de Dieren weiger ik te stemmen. De SP bleef dus als minst slechte optie over. Ik heb er vooral op gestemd vanwege het sociale gezicht, en om ervoor te zorgen dat er links van de PvdA een wezenlijke groep kiezers zit.

Of ik straks weer SP stem, weet ik nog niet. Ik zou bij voorkeur sociaal-liberaal stemmen, maar een dergelijke partij hebben we in Nederland niet echt. D66 is sowieso geen optie, omdat ze een door mij ongewenste conservatieve regering van CDA & VVD mogelijk hebben gemaakt, met alle gevolgen van dien. Tot nu toe (met nadruk op de vorige drie woorden) ben ik, tot mijn eigen verbazing, het meest gecharmeerd van het programma van Peter R de Vries. Mocht die dus meedoen aan de verkiezingen, dan bestaat er een kans dat ik erop stem. Ook omdat de SP soms niet meer realistisch is. Zie kwestie Irak (tegen oorlog zijn, veel te eenzijdige belichting) of kwestie Schipholbrand (waarbij de SP vooroploopt om aan te kaarten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Overal gebeuren tragische ongelukken, overal is wel eens brand).
pi_33069906
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Damn ik ben gaan lezen, en gestopt na de 2 alinea, nog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen, mischien dat men dat stuk ook in ONZ kan plaatsen

Dan zal ik voor die 2 alineas maar eens een schroevendraaier er tussen zetten.
quote:
bij het socialisme parasiteert een kolossaal leger nietnuttende armen op een klein groepje produktieve rijken.
Nietnuttende armen die aan het werk zijn, zijn wel nuttig.
quote:
Socialisme (of het zich nou communisme noemt, of zich verschuilt achter de bedrieglijke term sociaaldemocratie; het komt allemaal op hetzelfde neer, laten we wel wezen) is niets anders dan feodalisme, maar dan op zijn kop gezet
HIer ben ik maar opgehouden met lezen als iemand zo maar beweerd dat socialisme gelijk te scharen is met communisme.
pi_33070529
Ik ben het met Basp1 eens: als je communisme en sociaal-democratie over één kam scheert heb je van politiek weinig tot niets begrepen.
pi_33071595
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:41 schreef dVTB het volgende:
of kwestie Schipholbrand (waarbij de SP vooroploopt om aan te kaarten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Overal gebeuren tragische ongelukken, overal is wel eens brand).
Ik vind niet dat de SP hier de plank heeft misgeslagen.
Ministers horen te weten dat wanhopige gevangenen tot radicale akties als brandstichting kunnen overgaan. En dus moeten de cellencomplexen gegarandeerd brandveilig zijn.

Lijkt me dan toch wel een uitglijder als een beginnend brandje zich zo snel kan uitbreiden en de bewaking zo slecht functioneerde. Terecht dat de SP met grote kritiek kwam.

edit: heb een stukje over Irak maar weggelaten, geen zin in een Irak-discussie maar kort samengevat blijkt de SP achteraf het meest realistisch te zijn geweest over de gevolgen van een weinig doordachte brute-force aanpak van het Saddam-probleem.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaveM op 14-12-2005 14:20:54 ]
pi_33072012
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Damn ik ben gaan lezen, en gestopt na de 2 alinea, nog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen, mischien dat men dat stuk ook in ONZ kan plaatsen
tuurlijk, steek je kop maar in het zand en lees vooral niet verder, stel je voor dat er nog 'ns wat zinnigs in zou staan
quote:
Nietnuttende armen die aan het werk zijn, zijn wel nuttig.
Ze doelt hierbij juist op het kolossale leger inproduktieven dat een socialistisch systeem oplevert, als je verder had gelezen had je dat begrepen.
quote:
HIer ben ik maar opgehouden met lezen als iemand zo maar beweerd dat socialisme gelijk te scharen is met communisme.
Beide systemen zijn gebaseerd op het principe van het weghalen van geld bij 'de rijken' en dit uit te delen aan 'de armen'. Dat de een dat nog iets rigoreuzer wil dan de ander doet daar niets aan af.

En beweert is met een 't'.

Heb je ook nog kritiek die wél hout snijdt ?
pi_33073262
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:14 schreef DaveM het volgende:

Ik vind niet dat de SP hier de plank heeft misgeslagen.
Ministers horen te weten dat wanhopige gevangenen tot radicale akties als brandstichting kunnen overgaan. En dus moeten de cellencomplexen gegarandeerd brandveilig zijn.

Lijkt me dan toch wel een uitglijder als een beginnend brandje zich zo snel kan uitbreiden en de bewaking zo slecht functioneerde. Terecht dat de SP met grote kritiek kwam.

edit: heb een stukje over Irak maar weggelaten, geen zin in een Irak-discussie maar kort samengevat blijkt de SP achteraf het meest realistisch te zijn geweest over de gevolgen van een weinig doordachte brute-force aanpak van het Saddam-probleem.
DaveM, het heeft inderdaad niet zo heel veel zin om hier al die discussies over te doen. Kiezen op een politieke partij is namelijk een persoonlijke overweging. Jij vindt dat de SP de plank niet missloeg door vooraan te staan bij het protest na de Schipholbrand. Ik gebruik de woorden 'plank misslaan' niet, maar vind dat de SP daar niet had moeten gaan staan. Ze moeten hun werk in de kamer doen: de ministers op hun verantwoordelijkheden aanspreken.

Wat de kwestie Irak betreft: zonder dat ik hier wil beweren dat het allemaal zo'n geweldig idee was, zitten er wel twee kanten aan de zaak. De SP deed me iets te erg voorkomen alsof er nooit een wrede agressor was die naar de naam Saddam Hussein luistert en duizenden, tienduizenden doden op z'n geweten heeft. Ik heb in de Irak-kwestie altijd aangegeven dat ik de materie te lastig vind om zo maar even snel voor- of tegenstander van oorlog te zijn. Wat ik *wel* vaststelde, is dat sommige tegenstanders (onder wie de SP) compleet voorbijgaan aan 35 jaar onderdrukking van de bevolking en alle misdaden tegen de menselijkheid die onder Saddam's regime zijn gepleegd.
pi_33073447
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Beide systemen zijn gebaseerd op het principe van het weghalen van geld bij 'de rijken' en dit uit te delen aan 'de armen'. Dat de een dat nog iets rigoreuzer wil dan de ander doet daar niets aan af.
Onzin. Sociaal-democratie streeft weliswaar enige inkomensnivellering na, maar is verder een compleet ander systeem dan communisme. Communisme is gestoeld op volledige gelijkheid en belangrijker: op geen enkele politieke keuze. Sociaal-democratie, het woord zegt het al, gaat uit van democratie als basis.
pi_33074611
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
tuurlijk, steek je kop maar in het zand en lees vooral niet verder, stel je voor dat er nog 'ns wat zinnigs in zou staan
[..]

Ze doelt hierbij juist op het kolossale leger inproduktieven dat een socialistisch systeem oplevert, als je verder had gelezen had je dat begrepen.
[..]

En beweert is met een 't'.

Heb je ook nog kritiek die wél hout snijdt ?
De SP roept al jaren dat men wat aan de zogenaamde inkomensval moet gaan doen dat het tenminste rendabel wordt voor mensen met een uitkering om te gaan werken. Dus mensen op een sociale manier motiveren om weer werk te gaan zoeken, dat men dan netto ook nog eens 100 tot 200 euro per maand meer gaat overhouden dan de uitkeringstrekkers.

Elke belastingsysteem is gebaseerd op het geld weghalen bij de mensen met inkomsten en dat onder de samenleving te verdelen zodat er een gemeenschap met meerwaarde ontstaat. In de optiek van de mensen van meer vrijheid is de enige vrijheid een economische vrijheid, dat er dan nog meer problemen in een samenleving gaan onstaan daar gaat men gewoon aan voorbij.

En hout kan je niet snijden, daarvoor gebruikt een arbeider normaal gesproken een zaag.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:17:01 #200
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33074679
quote:
Ik heb er vooral op gestemd vanwege het sociale gezicht
achter het masker zit een verrot van jaloezie stinkend hooefd
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:33 schreef dVTB het volgende:
Ik ben het met Basp1 eens: als je communisme en sociaal-democratie over één kam scheert heb je van politiek weinig tot niets begrepen.
ahum

socialisme = communsime, maar dan via de democratische weg
IMO weinig verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')