Dat schreef ik niet. Jij geeft echter wel aan dat de EU volgens jou blijkbaar per definitie nooit voldoende democratisch kan worden. Dat mag natuurlijk maar dan sta je overduidelijk niet open voor enige discussie. Wel jammer om jezelf vooraf zo te beperken. Maar het voelt vast lekker makkelijk en comfortabelquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als jij de EU voldoende democratisch acht, heeft verdere discussie inderdaad geen zin.
Och, ze hebben voor 2008 ook weinig onderzoek gedaan naar de effecten van de interne markt. Succes met zoeken!quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:43 schreef Konijntjuh het volgende:
Ik vind het overigens wel behoorlijk verdacht dat het CPB geen recente onderzoeks rapporten heeft geplaatst na 2008 ten behoeve van de interne markt.
(In BNW termen te gaan misschien cover upje om de burgers te misleiden met rapporten van het CPB van 2008 dat het goed gaat met de Interne markt)
Maar goed ik ga wel verder op onderzoek uit, excuus Oekelepeer dat ik je aanviel op je bron er zijn geen bronnen makkelijk te vinden die de jaren na 2008 beschrijven over de interne markt.
Ik mag dit toch wel vreemd vinden.
Je houdt krampachtig vast aan de status quo, over makkelijk gesproken. Typisch voor de gemiddelde linkse intellectueel/D66'er die wordt uitgedaagd zijn comfortabele status-quo standpunt te herzien: gewoon de ander wegzetten als simpele ziel om jezelf beter te voelen. Straks nog even zeggen dat ik Geert Wilders napraat, en je eigenwaarde heeft weer een boost gekregen, want 'gelukkig sta jij daar boven'. Ik dacht eerst ook zo, maar begrijp inmiddels: de EU zal nooit van binnenuit veranderen en democratie is me meer waard dan Europese eenwording. Gelukkig zien steeds meer mensen dat in, en dat heeft Brussel alleen aan zichzelf te danken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:51 schreef 99.999 het volgende:
Maar het voelt vast lekker makkelijk en comfortabel.
Jij doet hier de absolute stellingen, ik niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je houdt krampachtig vast aan de status quo, over makkelijk gesproken. Typisch voor de gemiddelde linkse intellectueel/D66'er die wordt uitgedaagd zijn comfortabele status-quo standpunt te herzien: gewoon de ander wegzetten als simpele ziel om jezelf beter te voelen. Straks nog even zeggen dat ik Geert Wilders napraat, en je eigenwaarde heeft weer een boost gekregen, want 'gelukkig sta jij daar boven'. Ik dacht eerst ook zo, maar begrijp inmiddels: de EU zal nooit van binnenuit veranderen en democratie is me meer waard dan Europese eenwording. Gelukkig zien steeds meer mensen dat in, en dat heeft Brussel alleen aan zichzelf te danken.
Soms gebruik je stijlfiguren om duidelijker over te komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij doet hier de absolute stellingen, ik niet.
Zou de (bankencrisis en huizenmarktbubbel) nog van invloed kunnen zijn geweest? Of Griekenland?quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aangezien er sinds 2009 is er niet dusdanig veel veranderd dat het beeld totaal anders wordt.
Zonder een kenner te zijn van de materiequote:Op donderdag 21 januari 2016 12:14 schreef Childofthe90s het volgende:
De EU moet nodig op de schop, worden hervormd en worden gedemocratiseerd. Het is een schande dat het gedachtegoed van een groot deel van de Europese bevolking (en mogelijk de meerderheid) eerst wordt ontkend en vervolgens wordt gedemoniseerd door lieden die al jaren op het pluche zitten en voor hun carrière volledig afhankelijk zijn van de EU (en dan vooral haar geld).
Het EU-parlement is bijna net zo corrupt als het Amerikaans Congres, met z'n 'No Lobbyist Left Behind'-wetten, zoals McCain het ooit omschreef. De opkomst bij Europese verkiezingen is dramatisch laag en een echte keuze is er niet. En dan noemt een aantal hierboven dat de vrijhandel ons zoveel oplevert. Alsof vrijhandel alleen kan bestaan met zo'n inefficiënt gedrocht erboven.
De druppel is wel dat de EU onder aanvoering van Duitsland en de politieke elite uit een aantal andere West-Europese landen de Europese burger wil opzadelen met miljoenen migranten (goedkope arbeid) met op z'n zachts gezegd merkwaardige culturen.
De EU was een mooi idee, maar is totaal uit de hand gelopen en geeft perverse prikkels (Europees belastinggeld) aan hen die het voor haar opnemen.
Daarom sprak ik ook van 30 miljard met een paar miljard meer of minder. Dat is de orde grootte waar we over spreken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zou de (bankencrisis en huizenmarktbubbel) nog van invloed kunnen zijn geweest? Of Griekenland?
twitter:NOS twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 17:45:22De Amerikaanse miljardair George Soros sponsort de campagne voor een 'ja' bij het Oekraïens-referendum: https://t.co/jV1rY7Tf1E reageer retweet
Wat heeft een Amerikaanse speculatiejood te maken met waarop Nederlanders in een referendum willen stemmen? Waarom wil sponsort hij ook de massa-immigratie? Wat is zijn belang daarbij?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:03 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 17:45:22De Amerikaanse miljardair George Soros sponsort de campagne voor een 'ja' bij het Oekraïens-referendum: https://t.co/jV1rY7Tf1E reageer retweet
Precies de reden om tegen te gaan stemmen. Dat land en wij worden echt niet beter van dat verdrag wij moeten de lasten betalen en de winsten gaan naar mensen als Soros.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft een Amerikaanse speculatiejood te maken met waarop Nederlanders in een referendum willen stemmen? Waarom wil sponsort hij ook de massa-immigratie? Wat is zijn belang daarbij?
Zo'n Soros is natuurlijk niet gek, zie zijn speculaties tegen het Britse pond waarmee hij toen meer dan een miljard verdiend heeft. Hij weet dat Europa zal bezwijken onder de huidige migratiestromen. Misschien zit hij wel enorm short op de Euro en denkt hij zo weer een paar miljard bijeen te sprokkelen. Een continent in ruil voor een warme oude dag. Wat boeit het hem!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Precies de reden om tegen te gaan stemmen. Dat land en wij worden echt niet beter van dat verdrag wij moeten de lasten betalen en de winsten gaan naar mensen als Soros.
Iddquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo'n Soros is natuurlijk niet gek, zie zijn speculaties tegen het Britse pond waarmee hij toen meer dan een miljard verdiend heeft. Hij weet dat Europa zal bezwijken onder de huidige migratiestromen. Misschien zit hij wel enorm short op de Euro en denkt hij zo weer een paar miljard bijeen te sprokkelen. Een continent in ruil voor een warme oude dag. Wat boeit het hem!
Wat heeft dit referendum met massa-immigratie te maken?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft een Amerikaanse speculatiejood te maken met waarop Nederlanders in een referendum willen stemmen? Waarom wil sponsort hij ook de massa-immigratie? Wat is zijn belang daarbij?
Hij is ook een warm voorstander van massa-immigratie en de opheffing van de Europese natiestaten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dit referendum met massa-immigratie te maken?
En wat doet zijn religie er toe?
Ligt gewoon aan onze perceptie :vquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is ook een warm voorstander van massa-immigratie en de opheffing van de Europese natiestaten.
Ik denk niet dat hij het Joodse geloof aanhangt.
Hoe multicultureel zou Soros zijn buurt zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:54 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ligt gewoon aan onze perceptie :v
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom bepaald een Nederlands referendum Europees beleid?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Genoeg ruimte voor een tentenkamp in ieder geval :vquote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe multicultureel zou Soros zijn buurt zijn?
Er zijn anders genoeg joden en hun vriendjes die het heel normaal vinden dat 'vluchtelingen' massaal aanmeren en met terroristische middelen en ander geweld de oorspronkelijke bewoners dwingen plaats te maken voor hen en hun religie.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is ook een warm voorstander van massa-immigratie en de opheffing van de Europese natiestaten.
Ik denk niet dat hij het Joodse geloof aanhangt.
Je bent toch stapelgek als je luistert naar een miljardair, laat staan de levensstijl deze hanteert.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:06 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Genoeg ruimte voor een tentenkamp in ieder geval :v
[ afbeelding ]
George Soros also owns a vast estate in Bedford which he bought from the 'Jurrasic Park' author Michael Crichton.
In 2003, he added a 19-room mansion spread over 63 acres to the existing property.
Niet alleen dat;quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Je bent toch stapelgek als je luistert naar een miljardair, laat staan de levensstijl deze hanteert.
Zoiets verwacht ik alleen van de Amerikaan en de Rus.
Waarom moeten wij de troubles van de Oekraïne oplossen. Wat boeit mij dat wat Rusland met de Oekraïne doetquote:
Ik kan het wel lezen maar ik kan maar niet om de gedachte heen of dat alles wat hij zegt nou is om zijn eigen positie te versterken of dat van anderen. Hij is per definitie biased door zijn economische positie en belangen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:22 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Niet alleen dat;
http://www.project-syndic(...)george-soros-2015-09
First, the EU has to accept at least a million asylum-seekers annually for the foreseeable future. And, to do that, it must share the burden fairly – a principle that a qualified majority finally established at last Wednesday’s summit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |