Wat gebeurt er dan met die kinderen? Worden ze opeens homo als ze een gelukkig stel zien?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Niks mis met homo's of homohuwelijk oid maar zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen. Zeker omdat er ook kinderen langs kunnen komen dat gaat gewoon te ver.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen
quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen.
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
Zoenende mannen zijn fucking goorStel dat je kinderen hebt, hoe moet je dat uitleggen?
Dat komt omdat je jaloers bentquote:Op woensdag 20 januari 2016 17:59 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met die kinderen? Worden ze opeens homo als ze een gelukkig stel zien?
Alle slobberende stelletjes in het openbaar vind ik goor, maar om alle haat dan meteen op homo's te focussen...
Bijna nietquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?
Niet vaak, 4 keer per jaar misschien. Maar elke keer dat een kind zoiets moet zien is er een te veel. En nogmaals, verder niks tegen dat soort mensen maar we moeten niet alles maar normaal gaan vindenquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
Bijna nietMaar wanneer het gebeurd tja ik vind het gewoon niet kunnen. En dat hebben wel meer mensen
Kortom, vrijwel nooit, maar zodra het kan wel gelijk je mening dumpen om maar aan te geven hoe geweldig heteroseksueel je bent en dat homo's maar vies zijn...quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:01 schreef Calcio het volgende:
Niet vaak, 4 keer per jaar misschien. Maar elke keer dat een kind zoiets moet zien is er een te veel. En nogmaals, verder niks tegen dat soort mensen maar we moeten niet alles maar normaal gaan vinden
Het huwelijk betekent voor mij meer dan 2 of meer mensen die elkaar graag zien.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Niks mis met homo's of homohuwelijk oid maar zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen. Zeker omdat er ook kinderen langs kunnen komen dat gaat gewoon te ver.
Amper, desalniettemin is het goed dat zo'n wet er komt. Wellicht zou je zonder het verbod op exhibitionisme ook amper naakte mannen of vrouwen tegenkomen op straat, maar daar is er toch ook een wet voor. De frequentie van hoe vaak iets voorkomt is niet van belang om dat in wetten om te gieten, wel of het binnen de sociale normen van een samenleving past.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat mogen we ons afvragen, TS.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
Ik draag vrijheid hoog in het vaandel
Dat is lekker jouw probleem.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
Zoenende mannen zijn fucking goorStel dat je kinderen hebt, hoe moet je dat uitleggen?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:09 schreef berko13 het volgende:
Amper, desalniettemin is het goed dat zo'n wet er komt.
Ben je het daar dan ook mee eens? Zoenende mannen moeten 2 weken de bak in, bekkende vrouwen zijn geen gevaar dus mogen wel tongen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
he added the new law would not affect women because they believed ‘women are more reasonable’.
Dan zeg je dat die twee mannen van elkaar houden zoals papa en mama van elkaar houden. Niet zo moeilijk, heur. Als die uitleg jou zwaar valt, dan heb jj een probleem; niet het zoenende stel en ook niet jouw kinderen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Dat is natuurlijk een gekke uitleg die ik niet begrijp, ook bij vrouwen zou dit tot de privsfeer moeten behoren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:11 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Ben je het daar dan ook mee eens? Zoenende mannen moeten 2 weken de bak in, bekkende vrouwen zijn geen gevaar dus mogen wel tongen?
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor achtergrond je hebt? Nederlands? Kom je uit een buitenlandse cultuur?quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:21 schreef berko13 het volgende:
Dat is natuurlijk een gekke uitleg die ik niet begrijp, ook bij vrouwen zou dit tot de privsfeer moeten behoren.
Die moraal hoeft niet aangepast te worden; vrijheid is het sleutelwoord. Niemand wordt er slechter van als homo's dezelfde rechten hebben als hetero's.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:14 schreef Confetti het volgende:
Ik vind dat de Staat de verplichting heeft om richting te geven aan de geldende waarden en normen in het land.
De seksuele moraal is natuurlijk niet in beton gegoten en aan veranderingen onderhevig. Maar dat betekent niet dat een kleine minderheid die moraal even kan aanpassen ten koste van een grote meerderheid die dat niet wil.
Minderheden zullen zich altijd meer moeten aanpassen aan de meerderheid dan andersom. Voor LHBT'ers geen uitzondering.
Waarom moet de minderheid aan het kortste eind trekken? Misschien moet de meerderheid beseffen dat iedereen het recht heeft vrij te leven. En kinderen? Die leg je gewoon uit dat die twee mensen van elkaar houden. Wat is er mis met een beetje liefde tonen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
Goede zaak of niet?
Voor mij als rechtse conservatief is het een dubbeltje op zijn kant.
Ik draag vrijheid hoog in het vaandel, echter moeten de afweging gemaakt worden of iets maatschappelijk aanvaardbaar is.
Net zoals bijvoorbeeld een blote vrouwentepel maatschappelijk niet aanvaardbaar is, zijn volgens mij uitingen van niet-traditionele samenlevingsvormen in het openbaar ook niet wenselijk.
Dus ja; goede maatregel, homo's moeten vrij kunnen leven (Jezus zei: "verwerp de zonde, niet de zondaar"), tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen kinderen niet in verwarring gebracht te verworden. Een volwassene zal zoiets makkelijker kunnen plaatsen dan een kind.
Conservatieve katholieke Vlaming.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor achtergrond je hebt? Nederlands? Kom je uit een buitenlandse cultuur?
Dat papa en papa van elkaar houden en het normaal is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
Vrijheid eindigt natuurlijk waar sociale normen beginnen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die moraal hoeft niet aangepast te worden; vrijheid is het sleutelwoord. Niemand wordt er slechter van als homo's dezelfde rechten hebben als hetero's.
Ah duidelijk...quote:
Heb je door hoe hypocriet jij bent?quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:43 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vrijheid eindigt natuurlijk waar sociale normen beginnen.
Ik wil niet op de trein zitten naast een naakt persoon, ook niet als die persoon beweert dat hij hierdoor in zijn vrijheid geschaad wordt.
Hoezo?quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je door hoe hypocriet jij bent?
Jij bent als gelovige ook een minderheid. En jij durft te beweren dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.quote:
Dit heeft niet zozeer met religie te maken want Nederland is een seculier land, en toch is het verboden dat mensen zich naakt op straat begeven. Als absolute vrijheid het argument is om zoenende homokoppels te tolereren, moeten we ook de exhibitionisme wetgeving in vraag durven stellen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij bent als gelovige ook een minderheid. En jij durft te beweren dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
Jij bent tegen homoseksualiteit omdat je gelovig bent. Dat heb je al vaak genoeg duidelijk gemaakt. Ik geef niks om jouw religie of jouw heilige boek. En toch vind ik dat je het recht en de vrijheid hebt om je leven zo in te vullen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dit heeft niet zozeer met religie te maken want Nederland is een seculier land, en toch is het verboden dat mensen zich naakt op straat begeven. Als absolute vrijheid het argument is om zoenende homokoppels te tolereren, moeten we ook in de exhibitionisme wetgeving in vraag durven stellen.
Je maakt een denkfout. Het gaat hier niet om absolute vrijheid, en een kus tussen twee mensen van hetzelfde geslacht staat mijlenver van naaktheid in het openbaar. Dat jij desondanks de twee op een lijn stelt, zegt alleen maar iets over jou.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:
[..]
Als absolute vrijheid het argument is om zoenende homokoppels te tolereren, moeten we ook de exhibitionisme wetgeving in vraag durven stellen.
Toch is die grens best moeilijk aan te geven. Wij zijn waarschijnlijk een van de meest cultureel vrije samenlevingen die je kan vinden, terwijl in andere landen een shirt of overhemd met korte mouwen in het openbaar al aardig tegen de normgrenzen aanschurkt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. Het gaat hier niet om absolute vrijheid, en een kus tussen twee mensen van hetzelfde geslacht staat mijlenver van naaktheid in het openbaar. Dat jij desondanks de twee op een lijn stelt, zegt alleen maar iets over jou.
Ik denk niet dat het willekeurig is. Ik denk dat we niet geconfronteerd willen worden met de verregaande kwetsbaarheid die een naakt lichaam is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch is die grens best moeilijk aan te geven. Wij zijn waarschijnlijk een van de meest cultureel vrije samenlevingen die je kan vinden, terwijl in andere landen een shirt of overhemd met korte mouwen in het openbaar al aardig tegen de normgrenzen aanschurkt.
Waarom zouden we publieke naaktheid moeten verbieden? Best willekeurig eigenlijk.
Ik kan ook wel verzinnen waarom het ooit is ingevoerd. Maar ik bedoel met 'willekeurig' dat er geen universeel geldige set regels is waaraan je kan afmeten wat wel en niet zou moeten mogen. Hier is naaktlopen verboden en bovendien sociaal absoluut niet geaccepteerd, maar in tribaal Afrika is dat geen probleem. Daar zijn wellicht dingen die we hier triviaal vinden, absoluut ongehoord.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het willekeurig is. Ik denk dat we niet geconfronteerd willen worden met de verregaande kwetsbaarheid die een naakt lichaam is.
Ik vind dat allemaal de moeite waard om over na te denken, maar ik zie niet goed wat kleding of het ontbreken daarvan te maken heeft met het publiekelijk zoenen van homo's. Die naaktheid is er door TS bijgesleept om een mijns inziens gemankeerd punt te maken.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan ook wel verzinnen waarom het ooit is ingevoerd. Maar ik bedoel met 'willekeurig' dat er geen universeel geldige set regels is waaraan je kan afmeten wat wel en niet zou moeten mogen. Hier is naaktlopen verboden en bovendien sociaal absoluut niet geaccepteerd, maar in tribaal Afrika is dat geen probleem. Daar zijn wellicht dingen die we hier triviaal vinden, absoluut ongehoord.
Het is moeilijk te bepalen wat wel en niet kan. In de jaren '50 waren rokken tot boven de knie een onmogelijkheid, maar nu niet meer. Het is cultureel bepaald en daarom ook aan verandering onderhevig. Dat naaktlopen nu niet kan, maakt nog niet dat het nooit zou moeten kunnen. Om dat voorbeeld maar te blijven gebruiken.
Er is een, deels cultureel en deels juridische, lijn die een scheiding maakt tussen dingen die wel en niet in het openbaar worden geaccepteerd. Die lijn zal er altijd zijn, en om dat punt te maken wordt er iets genoemd dat in ieders beleving altijd "aan de andere kant van de lijn" zal liggen. De vraag is, aan welke kant zoenende homo's thuis horen. En dat kan per sociale groep verschillen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat allemaal de moeite waard om over na te denken, maar ik zie niet goed wat kleding of het ontbreken daarvan te maken heeft met het publiekelijk zoenen van homo's. Die naaktheid is er door TS bijgesleept om een mijns inziens gemankeerd punt te maken.
Daar heb je een punt. Verder is het een kwestie van hunkeren naar aandacht van onze anti-homo TS. Niet voor de eerste keer trouwens.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:58 schreef Heilwasser het volgende:
Rusland is een soeverein land. Wat zij beslissen is onze zaak niet. Ze willen graag een dictatuur met orthodoxe insteek.
Ik vind het nogal vergezocht en veelzeggend dat TS een vergelijk met naaktheid maakt. En verder ben ik heel simpel, want ik denk dat er uiteindelijk niets boven maximaal haalbare vrijheid gaat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een, deels cultureel en deels juridische, lijn die een scheiding maakt tussen dingen die wel en niet in het openbaar worden geaccepteerd. Die lijn zal er altijd zijn, en om dat punt te maken wordt er iets genoemd dat in ieders beleving altijd "aan de andere kant van de lijn" zal liggen. De vraag is, aan welke kant zoenende homo's thuis horen. En dat kan per sociale groep verschillen.
Er zit nog wel een discriminatiekantje aan natuurlijk. Waarom zouden man en vrouw wel mogen zoenen, maar man en man niet? Dat compliceert de discussie.
Dan is dus de vraag waarom publieke naaktheid niet onder die maximaal haalbare vrijheid zou vallen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vergezocht en veelzeggend dat TS een vergelijk met naaktheid maakt. En verder ben ik heel simpel, want ik denk dat er uiteindelijk niets boven maximaal haalbare vrijheid gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |