Je moet het natuurlijk wel relatief zien i.p.v. absoluut. Maar ik neem aan dat je dat ook al door had en gewoon moeilijk doet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Nederlanders maken een nog veel groter deel uit van onze samenleving. In absolute zin zijn zij de veelplegers in zedenmisdrijven. Wat nu?
Ik ben even het artikel kwijt, en ik heb geen zin om het opnieuw te zoeken. Maar als je googelt op cijfers van huiselijk geweld en seksueel misbruik zie je dat Nederlanders daar het grootste deel van uitmaken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:25 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk wel relatief zien i.p.v. absoluut. Maar ik neem aan dat je dat ook al door had en gewoon moeilijk doet.
En dus is het een reden om alles wat hun handjes niet thuis kan laten te importeren. Duidelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik ben even het artikel kwijt, en ik heb geen zin om het opnieuw te zoeken. Maar als je googelt op cijfers van huiselijk geweld en seksueel misbruik zie je dat Nederlanders daar het grootste deel van uitmaken.
Dat seksueel geweld is juist meer onder allochtonen, had ik al eens een bronnetje van geplaatst. Huiselijk geweld ook maar Nederlanders staan daar alleen maar hoger in de statistieken omdat de Nederlandse vrouw mondiger is en sneller naar de politie stapt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik ben even het artikel kwijt, en ik heb geen zin om het opnieuw te zoeken. Maar als je googelt op cijfers van huiselijk geweld en seksueel misbruik zie je dat Nederlanders daar het grootste deel van uitmaken.
De manier van bekendmaken was slecht.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:08 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Nou ja, als het een goed plan is, maar de bewoording en de bekendmaking ervan niet, hoe kan ik dat dan anders begrijpen?
Vooral blijven geloven dat Nederlanders in dezelfde mate seksueel geweld beoefenen. Droom zacht, maar schrik niet op als straks de pleuris uitbreekt door ongelimiteerde massa-immigratie.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:33 schreef Drinky het volgende:
En denken dat Nederlandse mannen hun handen wel thuis kunnen houden is geloven in sprookjes. Nee, dit is gewoon populistisch geblaat van een idioot voor het vee. Dat het overgrote deel van iedere bevolkingsgroep uit domme schapen bestaat is altijd al bekend geweest, helaas hebben ze nu gekke herders die andere schapen in wolfskleren stoppen.
Geloof me, als we de zedenzaken in Nederland net zo zouden uitvergroten zou het lijken alsof wij een land van verkrachters en geweldenaren zijn. Mensen die zich niet kunnen gedragen horen m.i. geen asiel te krijgen, maar op nou iedereen op een grote hoop te gooien en bij voorbaat als crimineel te behandelen zijn wij geen haar beter dan islamitische extremisten met hun "achtergestelde geloof". Ach, kijk maar eens Die Welle, mischien begrijp je dan wat er hier speelt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En dus is het een reden om alles wat hun handjes niet thuis kan laten te importeren. Duidelijk.
Niet in dezelfde mate, in grotere mate. Mijn moeder heeft jaren als maatschappelijk hulpverlener gewerkt en de meeste klanten die zij, en andere kantoren in de provincie, kregen waren Nederlanders, mensen waarvan je het niet zou verwachten. Te denken aan bankdirecteurs, ceo's en weet ik het. Ik zal straks wel het document voor je opzoeken zodat je het zelf kan lezen, alhoewel ik betwijfel of je een reactie met enige feitelijke inhoud kan formuleren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Vooral blijven geloven dat Nederlanders in dezelfde mate seksueel geweld beoefenen. Droom zacht, maar schrik niet op als straks de pleuris uitbreekt door ongelimiteerde massa-immigratie.
In het vorige topic was een onderzoek geplaatst door iemand die ook dacht dat Nederlanders net zo erg waren qua zedendelicten, terwijl vervolgens bleek dat Nederlanders in veel mindere mate zedendelinquenten zijn dan bijvoorbeeld Antillianen en Marokkanen. Sterker nog, in bepaalde gevallen pleegden Marokkanen minstens 5 keer vaker zedendelicten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:40 schreef Drinky het volgende:
[..]
Niet in dezelfde mate, in grotere mate. Mijn moeder heeft jaren als maatschappelijk hulpverlener gewerkt en de meeste klanten die zij, en andere kantoren in de provincie, kregen waren Nederlanders, mensen waarvan je het niet zou verwachten. Te denken aan bankdirecteurs, ceo's en weet ik het. Ik zal straks wel het document voor je opzoeken zodat je het zelf kan lezen, alhoewel ik betwijfel of je een reactie met enige feitelijke inhoud kan formuleren.
In relatieve zin zijn de Antillianen juist de veelplegers. Dit heb ik al meerdere malen gepost! En wat nu?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:25 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk wel relatief zien i.p.v. absoluut. Maar ik neem aan dat je dat ook al door had en gewoon moeilijk doet.
Die staan inderdaad bovenaan ja. Maar dat is mijn punt niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:56 schreef Falco het volgende:
[..]
In relatieve zin zijn de Antillianen juist de veelplegers. Dit heb ik al meerdere malen gepost! En wat nu?
Wat is je punt dan wel?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:10 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Die staan inderdaad bovenaan ja. Maar dat is mijn punt niet.
Lezen is bijzonder makkelijk, net zoals het aanslaan van een pedant toontje. Wat men echt bedoelt is niet altijd even duidelijk. Dus verklaar je nader als je wilt. In de geest van gedeelde kennis en zo.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:14 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dat had ik al eerder gezegd, lezen is niet moeilijk hoor.
Dan denk je maar even na ik hoef je niet alles voor te kauwen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Lezen is bijzonder makkelijk, net zoals het aanslaan van een pedant toontje. Wat men echt bedoelt is niet altijd even duidelijk. Dus verklaar je nader als je wilt. In de geest van gedeelde kennis en zo.
Er zijn maar een aantal bevolkingsgroepen die daarin de boventoon voeren. En zelfs dan zegt het alleen iets over de etniciteiten die hier verblijven, niet over de desbetreffende etniciteit in het algemeen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Vooral blijven geloven dat Nederlanders in dezelfde mate seksueel geweld beoefenen. Droom zacht, maar schrik niet op als straks de pleuris uitbreekt door ongelimiteerde massa-immigratie.
Dit is zo'n beetje het meest luie, onintelligente en internetheldheldhaftige antwoord wat men kon verwachten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:33 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dan denk je maar even na ik hoef je niet alles voor te kauwen.
Het valt me altijd op dat bedachtzame lui zelden iemand anders vragen om ergens over na te denken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is zo'n beetje het meest luie, onintelligente en internetheldheldhaftige antwoord wat men kon verwachten.
Ik ga er maar van uit dat je gewoon geen punt hebt met betrekking tot Wilders' punt om alle mannelijke moslims preventief op te sluiten, welke ingaat tegen ik weet niet hoeveel wetten en regels.
Dit geeft maar weer aan dat je geeneens de moeite hebt genomen om erachter te komen waar ik het überhaupt over had. Over luiheid gesproken zeg.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is zo'n beetje het meest luie, onintelligente en internetheldheldhaftige antwoord wat men kon verwachten.
Ik ga er maar van uit dat je gewoon geen punt hebt met betrekking tot Wilders' punt om alle mannelijke moslims preventief op te sluiten, welke ingaat tegen ik weet niet hoeveel wetten en regels.
Kan je dat bronnetje nog een keer plaatsen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:58 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dit geeft maar weer aan dat je geeneens de moeite hebt genomen om erachter te komen waar ik het überhaupt over had. Over luiheid gesproken zeg.
Het is ook beter om ze allemaal; mannen, vrouwen en kinderen, "op te sluiten".quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:51 schreef Strani het volgende:
Treurige zaak, en nog treuriger dat zo veel mensen hier mee akkoord gaan. Het is toch totaal niet houdbaar om dan maar alle mannen op te sluiten? Een uitstekend voorbeeld van een draconische maatregel, is het.
Ook ik heb flinke kritiek op de manier waarop Europa met de vluchtelingenstroom omgaat (vooral met het feit dat vluchtelingen niet meer als 'tijdelijk' worden gezien) maar mensen, laten we wel onze hersenen een beetje blijven gebruiken.
Dat komt omdat ze dan officieel nog niet in Nederland zijn, maakt het eventueel uitzetten makkelijker.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Is vast ook de schuld van Wilders.
Dat in Wilders' voorstel artikel 1 van de Grondwet niet gerespecteerd wordt omdat ie alleen een bepaalde groep wil opsluiten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Toeristen die hierheen vliegen zonder geldig visum hebben ook maar beperkte bewegingsvrijheid op Schiphol. Wat is het probleem?
Tijdens grote festivals zoals carnaval ben ik het daarmee eens. Ter bescherming van iedereen. In ieder geval voorlopig even, nu is de situatie op het punt van ontploffen dus beter even geen olie op het vuur gooien.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is ook beter om ze allemaal; mannen, vrouwen en kinderen, "op te sluiten".
Het gaat niet om regeltjes. Het gaat hier om menselijkheid. PVDA en CU stonden dat soort onmenselijke, fascistische praktijken gewoon toe.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:17 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze dan officieel nog niet in Nederland zijn, maakt het eventueel uitzetten makkelijker.
Sorry, ik dacht dat je een serieuze bijdrage probeerde te leverenquote:Op woensdag 20 januari 2016 02:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om regeltjes. Het gaat hier om menselijkheid. PVDA en CU stonden dat soort onmenselijke, fascistische praktijken gewoon toe.
Ik ben serieus. Als de vraag is of het wettelijk mogelijk is dan zijn we snel uitgepraat. De tegenstanders hebben het tot nu toe vooral afgewezen omdat het onmenselijk zou zijn. Ze hebben weer ruim de gelegenheid genomen om Wilders te demoniseren om dit plan maar het grappige is dat tijdens het kabinet waarin PVDA en CU zaten asielzoekers ook gewoon opgesloten werden. Het was nog erger zelfs. Tijdens het kabinet waarin PVDA en CU zaten werden zelfs vrouwen en kinderen opgesloten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je een serieuze bijdrage probeerde te leveren
quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Realisten-Schreeuwend Goedvolk: 10-0
Game, set and match.![]()
Next.
Wat meneer Wilders wil, is specifiek islamitische mannen vastzetten. Wilders wil hen anders behandelen dan vrouwen en kinderen. De vraag is niet: 'Kan je asielzoekers vastzetten' of 'moet je asielzoekers vastzetten' (wat ik inderdaad niet zulk verstandig beleid vind), de vraag is: doet Wilders er goed aan een hele groep mensen te isoliseren omdat het mannen en moslims zijn?' Dat doet hij niet. Het gaat hier om de gelijke behandeling, niet zozeer welke behandeling. Dat is een hele andere discussie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Als de vraag is of het wettelijk mogelijk is dan zijn we snel uitgepraat. De tegenstanders hebben het tot nu toe vooral afgewezen omdat het onmenselijk zou zijn. Ze hebben weer ruim de gelegenheid genomen om Wilders te demoniseren om dit plan maar het grappige is dat tijdens het kabinet waarin PVDA en CU zaten asielzoekers ook gewoon opgesloten werden. Het was nog erger zelfs. Tijdens het kabinet waarin PVDA en CU zaten werden zelfs vrouwen en kinderen opgesloten.![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-meer-in-cel.dhtml
Oooooohhhhhhhh vandaar dat er naar concentratiekampen verwezen werd. Jullie maken je zorgen om de rechten van volwassen mannen tov van vrouwen en kinderen. Ik begrijp het. Het zijn altijd die mannen die ondergeschikt zijn aan vrouwen en kinderen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:40 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wat meneer Wilders wil, is specifiek islamitische mannen vastzetten. Wilders wil hen anders behandelen dan vrouwen en kinderen. De vraag is niet: 'Kan je asielzoekers vastzetten' of 'moet je asielzoekers vastzetten' (wat ik inderdaad niet zulk verstandig beleid vind), de vraag is: doet Wilders er goed aan een hele groep mensen te isoliseren omdat het mannen en moslims zijn? Dat doet hij niet.
Weet je wat het is? Ik kijk graag naar mensen van persoon tot persoon. Zo heb ik bijvoorbeeld nergens naar concentratiekampen verwezen. Dus waarom mij dat in de voeten word geschoven is me een raadsel. Weet je wat het is? Of iemand nu man, vrouw of kind is,- het zou fijn zijn als ze allemaal beschermd zouden worden tegen mogelijke willekeur van de overheid.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oooooohhhhhhhh vandaar dat er naar concentratiekampen verwezen werd. Jullie maken je zorgen om de rechten van volwassen mannen tov van vrouwen en kinderen. Ik begrijp het. Het zijn altijd die mannen die ondergeschikt zijn aan vrouwen en kinderen.
Ik zei ook niet dat jij het was. Het zijn vaak dezelfde mensen. Zien, lezen of horen Wilders en de Godwins vliegen je om je oren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:46 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Ik kijk graag naar mensen van persoon tot persoon. Zo heb ik bijvoorbeeld nergens naar concentratiekampen verwezen. Dus waarom mij dat in de voeten word geschoven is me een raadsel. Weet je wat het is? Of iemand nu man, vrouw of kind is,- het zou fijn zijn als ze allemaal beschermd zouden worden tegen mogelijke willekeur van de overheid.
Het was meneer Godwin erom te doen dat men geen vergelijkingen met Hitler zou maken wanneer die ongepast zouden zijn. In de zin van: 'Wat, eet je geen vlees? Weet je wie ook een vegatariër was? Hitler.' Dat is dusdanig doorgeslagen dat wanneer je iemand typeert als een fascist het bijna niet meer serieus genomen wordt, omdat men dan gaat roepen: 'Oh, daar komen de Godwins weer!'quote:Op woensdag 20 januari 2016 03:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat jij het was. Het zijn vaak dezelfde mensen. Zien, lezen of horen Wilders en de Godwins vliegen je om je oren.
Wel apart van de verkrachters dan, hoop ik voor ze.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen probleem. Dan worden de vrouwen en kinderen ook opgesloten.
Vooral blijven denken dat het niet zo is. 1 op de 3 vrouwen had met seksueel geweld te maken in haar jeugd. En dat was een statistiek uit 1995. En 80% van de daders was een bekende.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar dan ook de Christenen en Joden en Amerikanen enzovoort.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen probleem. Dan worden de vrouwen en kinderen ook opgesloten.
Liever gewoon niemand opsluiten op basis van afkomst/religie. Lijkt me een fijnere maatschappij.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar dan ook de Christenen en Joden en Amerikanen enzovoort.
Daar is iedereen het wel over eens. Behalve de moslimhaters van de PVV.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Liever gewoon niemand opsluiten op basis van afkomst/religie. Lijkt me een fijnere maatschappij.
Niks uit je verhaal heeft te maken met etnische/religieuze achtergrond of de mate waarin die groep seksueel geweld beoefent.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vooral blijven denken dat het niet zo is. 1 op de 3 vrouwen had met seksueel geweld te maken in haar jeugd. En dat was een statistiek uit 1995. En 80% van de daders was een bekende.
Omdat zo'n voorstel geen schijn van kans maakt, en dat weet hij.quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hij zit toch in de tweede kamer ? Kan hij toch een initiatief wetsvoorstel doen ? Waarom doet hij dat niet ?
Maar er is geen enkeltje terug. Alles wat we hier binnen halen gaat niet vrijwillig terug en verdwijnt illegaal in de criminaliteit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Er moet gewoon een regel komen, in de fout? Enkeltje terug, niks geen langlopende procedures, aanpassen of anders oprotten.
Je vergeet een paar dingen. De groep die op Schiphol daadwerkelijk wordt opgesloten is klein, veel kleiner dan de groep die binnenkomt. In theorie zit je 2 dagen op Schiphol, wordt daarna het verzoek in behandeling genomen en gaan ze naar een Proces Opvanglocatie. Dat is geen gevangenis, daar mag je gewoon rondlopen. Ter Apel is bijvoorbeeld ook een POL.quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Next.
Ahum.... Steeds meer vluchtelingen vertrekken vrijwilligquote:Op woensdag 20 januari 2016 10:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar er is geen enkeltje terug. Alles wat we hier binnen halen gaat niet vrijwillig terug en verdwijnt illegaal in de criminaliteit.
Goed, misschien had ik me specifieker moeten uitdrukken. Als een asielzoeker tegen zijn zin wordt verzocht te vertrekken zal die in de regel niet gaan. Er is niet voor niets een bed-bad-brood regeling opgezet in een aantal steden. Mensen die in de illegaliteit verdwijnen rest weinig keuze dan een crimineel bestaan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ahum.... Steeds meer vluchtelingen vertrekken vrijwillig
Waar haal je dat vandaan? Staat nergens.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Goed, misschien had ik me specifieker moeten uitdrukken. Als een asielzoeker tegen zijn zin wordt verzocht te vertrekken zal die in de regel niet gaan. Er is niet voor niets een bed-bad-brood regeling opgezet in een aantal steden. Mensen die in de illegaliteit verdwijnen rest weinig keuze dan een crimineel bestaan.
Jij refereert naar economische gelukzoekers die teleurgesteld zijn in hun verwachtingen en daarom besluiten terug te keren. Goede zaak. Dat bevestigd dat een sobere opvang goede resultaten biedt.
Zolang we daar nog zelf over gaan, bepaalt dit onze grenzen. Hoef je niet eens hekken te plaatsen, versobering zet de sluizen vanzelf dicht. Door onze ligging zullen we bovendien minder last hebben van illegale nachtelijke doorreizers dan de landen op de route.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat bevestigd dat een sobere opvang goede resultaten biedt.
Ik heb het in een andere reactie ook al opgeschreven. Het betreft Irakezen, het land waar IS delen van heeft veroverd en waar mensen vluchten voor het geweld.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Staat nergens.
Zegt weinig, tenzij je het te graag wilt zien. In Irak worden delen door IS veroverd, wat vluchtelingen veroorzaakt, maar delen worden ook weer op IS heroverd. Beetje aan veel verandering onderhevig lokaal. De conclusie dat het dus allemaal maar economische migranten zijn is me veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb het in een andere reactie ook al opgeschreven. Het betreft Irakezen, het land waar IS delen van heeft veroverd en waar mensen vluchten voor het geweld.
Als je vlucht voor geweld dan zoek je veiligheid en dan spelen economische motieven een secundaire rol. Als je hier bent voor economische motieven dan is veiligheid een secundaire voorwaarde. Je hebt het over Irakezen die vrijwillig terugkeren naar het land waar juist veel vluchtelingen vandaan komen omdat de verwachtingen in Nederland tegen vielen. Dat zegt dan toch genoeg over het werkelijke motief om naar het rijke Nederland te komen?
Mijn definitie van een vluchteling is iemand die vlucht voor oorlogsgeweld. Niet iemand die daaraan wil deelnemen. Bovendien heb ik nergens opgeschreven dat het allemaal economische migranten zijn. Maar het valt toch moeilijk meer te ontkennen dat er veel bij zitten waarbij het economische motief het hoofddoel is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zegt weinig, tenzij je het te graag wilt zien. In Irak worden delen door IS veroverd, wat vluchtelingen veroorzaakt, maar delen worden ook weer op IS heroverd. Beetje aan veel verandering onderhevig lokaal. De conclusie dat het dus allemaal maar economische migranten zijn is me veel te kort door de bocht.
Op zich niets mis mee. Wij emigreren er zelf ook op los om economische redenen. Het grote verschil is alleen dat wij nergens aan een infuus kunnen gaan hangen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Mijn definitie van een vluchteling is iemand die vlucht voor oorlogsgeweld. Niet iemand die daaraan wil deelnemen. Bovendien heb ik nergens opgeschreven dat het allemaal economische migranten zijn. Maar het valt toch moeilijk meer te ontkennen dat er veel bij zitten waarbij het economische motief het hoofddoel is.
Raar dan toch dat de DT&V zoveel mensen terugstuurt, die cijfers zullen wel verzonnen zijn door de politiek correcten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Goed, misschien had ik me specifieker moeten uitdrukken. Als een asielzoeker tegen zijn zin wordt verzocht te vertrekken zal die in de regel niet gaan. Er is niet voor niets een bed-bad-brood regeling opgezet in een aantal steden. Mensen die in de illegaliteit verdwijnen rest weinig keuze dan een crimineel bestaan.
Jij refereert naar economische gelukzoekers die teleurgesteld zijn in hun verwachtingen en daarom besluiten terug te keren. Goede zaak. Dat bevestigd dat een sobere opvang goede resultaten biedt.
Er zullen al zoveel incidenten al in de doofpot gestopt zijn waarvan wij het bestaan niet van af weten..quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Raar dan toch dat de DT&V zoveel mensen terugstuurt, die cijfers zullen wel verzonnen zijn door de politiek correcten.
De Grieken doen het al jaren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:11 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Op zich niets mis mee. Wij emigreren er zelf ook op los om economische redenen. Het grote verschil is alleen dat wij nergens aan een infuus kunnen gaan hangen.
Idee is wel leuk, uitvoering valt tegen..quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
’Nep-Nederlanders opsluiten’
AMSTERDAM -
Kamerlid Öztürk van de politieke partij Denk heeft net als Wilders een videoboodschap gemaakt. Hij pleit alleen niet voor het opsluiten van mannelijke asielzoekers, maar voor het opsluiten van Nederlanders die vluchtelingen aanvallen.
De videoboodschap van de ex-PvdA’er is op exact dezelfde locatie opgenomen als het item van Wilders, namelijk in de oude zaal van de Tweede Kamer. Verder valt op dat Öztürk meerdere malen exact dezelfde woorden gebruikt als Wilders.
“Duizenden Nederlandse mannen hebben de afgelopen tijd onschuldige vluchtelingen aangevallen, vernederd, bespuugd en bekogeld”, zegt Öztürk. Die mensen noemt hij 'nep-Nederlanders'. De parlementariër spreekt van een ‘racistische kruistocht tegen alles wat anders is.’
In de video maakt het Kamerlid verwijzingen naar de uit de hand gelopen protesten tegen de komst van asielzoekerscentra in Steenbergen, Geldermalsen en Heesch.
Volgens Öztürk is Wilders de grote boosdoener: “Overal waar Wilders zijn angstsoldaten laat opdraven brengen ze angst en terreur bij vluchtelingen. Overal bedreigen ze lokale bestuurders en ondermijnen ze de fundamenten van onze democratische rechtsstaat.”
Wilders heeft nog niet gereageerd op de videoboodschap. Hij heeft wel commentaar op een artikel op de voorpagina van het Brabants Dagblad. De krant opent met het nieuws dat de PVV-leider afstand neemt van de relschoppers in Heesch. “Bizar dat dit nieuws is. Alsof ik ooit voor geweld was”, twittert de partijleider.
Bron
![]()
![]()
Dan mogen ze Öztürk dus ook opsluiten. Zelf is hij de grootste Nep-Nederlander en kontenlikker van Erdogan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
Kamerlid Öztürk van de politieke partij Denk heeft net als Wilders een videoboodschap gemaakt. Hij pleit alleen niet voor het opsluiten van mannelijke asielzoekers, maar voor het opsluiten van Nederlanders die vluchtelingen aanvallen.
De videoboodschap van de ex-PvdA’er is op exact dezelfde locatie opgenomen als het item van Wilders, namelijk in de oude zaal van de Tweede Kamer. Verder valt op dat Öztürk meerdere malen exact dezelfde woorden gebruikt als Wilders.
“Duizenden Nederlandse mannen hebben de afgelopen tijd onschuldige vluchtelingen aangevallen, vernederd, bespuugd en bekogeld”, zegt Öztürk. Die mensen noemt hij 'nep-Nederlanders'. De parlementariër spreekt van een ‘racistische kruistocht tegen alles wat anders is.’
In de video maakt het Kamerlid verwijzingen naar de uit de hand gelopen protesten tegen de komst van asielzoekerscentra in Steenbergen, Geldermalsen en Heesch.
Volgens Öztürk is Wilders de grote boosdoener: “Overal waar Wilders zijn angstsoldaten laat opdraven brengen ze angst en terreur bij vluchtelingen. Overal bedreigen ze lokale bestuurders en ondermijnen ze de fundamenten van onze democratische rechtsstaat.”
Wilders heeft nog niet gereageerd op de videoboodschap. Hij heeft wel commentaar op een artikel op de voorpagina van het Brabants Dagblad. De krant opent met het nieuws dat de PVV-leider afstand neemt van de relschoppers in Heesch. “Bizar dat dit nieuws is. Alsof ik ooit voor geweld was”, twittert de partijleider.
Bron
![]()
![]()
Het zegt genoeg dat een derde in die tijd al slachtoffer was van een bekende uit haar omgeving.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:39 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niks uit je verhaal heeft te maken met etnische/religieuze achtergrond of de mate waarin die groep seksueel geweld beoefent.
Heb je een bron van dat onderzoek?quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het zegt genoeg dat een derde in die tijd al slachtoffer was van een bekende uit haar omgeving.
Het wordt druk in de gevangenissen als het zo doorgaat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:10 schreef Infection het volgende:
Dan mogen ze Öztürk dus ook opsluiten. Zelf is hij de grootste Nep-Nederlander en kontenlikker van Erdogan.
Hij is zeker geestelijk niet helemaal uit de zandbak. Spugen, stenen gooien en vernederen is typisch iets uit zijn cultuur. Wij negeren ze gewoon.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
Bron
![]()
![]()
het bekt gewoon lekkerder denk ik, zie Keulen bijv.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:10 schreef bigtukker het volgende:
Waarom moeten mensen bij voorbaat beschuldigd worden van verkrachting?
Heb ik iets gemist? Duizenden mensen die asielzoekers bespugen en vernederen? Hebben de media weer dingen in de doofpotten gestopt!?quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
Bron
![]()
![]()
Dat is typisch iets dat de PVV-aanhang doet. En in brievenbussen pissen natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Spugen, stenen gooien en vernederen
quote:Op woensdag 20 januari 2016 02:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Next.
Deze kerel doet gewoon een mislukte poging om Wilders na te doen. Maar dan het tegenovergestelde zeg maar...quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Duizenden mensen die asielzoekers bespugen en vernederen? Hebben de media weer dingen in de doofpotten gestopt!?
Wat wil deze vent
Heb geen bron bij de hand. Maar als je wat Google doet krijg je wel een hoop bronnen. Alleen van de afgelopen 5 jaar.quote:
Goh, je meent het.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Deze kerel doet gewoon een mislukte poging om Wilders na te doen. Maar dan het tegenovergestelde zeg maar...
Hij praat in PVV stijl.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij is zeker geestelijk niet helemaal uit de zandbak. Spugen, stenen gooien en vernederen is typisch iets uit zijn cultuur. Wij negeren ze gewoon.
Deze man kan erbij opgesloten worden.
Uit jouw woorden blijkt toch dat het een geslaagde poging is, anders zou je dat niet kunnen schrijven.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Deze kerel doet gewoon een mislukte poging om Wilders na te doen. Maar dan het tegenovergestelde zeg maar...
Mwah. Het is duidelijk dat hij op een PVV-toon praat, maar hij komt niet heel geloofwaardig over.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Uit jouw woorden blijkt toch dat het een geslaagde poging is, anders zou je dat niet kunnen schrijven.
Waarschijnlijk omdat hij duidelijk op een PVV-toon praat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah. Het is duidelijk dat hij op een PVV-toon praat, maar hij komt niet heel geloofwaardig over.
Bij Wilders klinkt het tenminste nog overtuigend.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij duidelijk op een PVV-toon praat.
Dingen roepen die niet kunnen klinken nooit overtuigend. Vooral als je vervolgens geen commentaar wil geven op de vraag hoe dit te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Bij Wilders klinkt het tenminste nog overtuigend.
In Australië is het beleid om iedereen zonder geldige visa vast te houden. Het land hanteert een scherp, maar eerlijk asielbeleid, waar wij nog veel van kunnen leren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:09 schreef Toefjes het volgende:
In welke landen gebeurt preventief opsluiten op basis van afkomst, geslacht of dat soort zaken nog meer eigenlijk? Wel benieuwd met welke landen wij ons kunnen vergelijken straks
Asielzoekers dumpen ze daar ook nog wel eens op eilanden in de buurt. Kost meer dan ze binnenhalen, maar ach, dan hoeven die arme Australiërs tenminste geen negers en moslims te zien! Dat zou pas erg zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In Australië is het beleid om iedereen zonder geldige visa vast te houden. Het land hanteert een scherp, maar eerlijk asielbeleid, waar wij nog veel van kunnen leren.
Dat kan ook niet want hij doet Wilders na, als hij een geloofwaardig verhaal houdt lijkt hij niet op Wilders.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah. Het is duidelijk dat hij op een PVV-toon praat, maar hij komt niet heel geloofwaardig over.
Als we het asielbeleid van Australië gaan hanteren zijn we zo het tienvoudige kwijt. En volgens mij waren de hoge kosten juist één van de grootste bezwaren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In Australië is het beleid om iedereen zonder geldige visa vast te houden. Het land hanteert een scherp, maar eerlijk asielbeleid, waar wij nog veel van kunnen leren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Asylum_in_Australia
Dit is gewoon een brallerige brainfart zonder verdere uiteenzetting hoe die zijn plan denkt te bewerkstelligen. Overigens heeft Wilders daar erg veel last van: dingen in het luchtledige roepen en daardoor erg onduidelijk overkomen. Denk maar aan het 'minder, minder'-gebeuren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Bij Wilders klinkt het tenminste nog overtuigend.
De vraag was op basis van ras, geslacht etc. Maar, strenge rakkers die Australiërs. Gelukkig dat ze in deze tijden wel bereid zijn meer vluchtelingen op te nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Asylum_in_Australia
De opvang is daar inderdaad overzees, wat een vermogen kost. Gelukkig is het voor ons meer doenbaar om vluchtelingenkampen in de regio op te zetten en mensen daar te huishouden, wat een fractie kost van iedereen in Europa opnemen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Asielzoekers dumpen ze daar ook nog wel eens op eilanden in de buurt. Kost meer dan ze binnenhalen, maar ach, dan hoeven die arme Australiërs tenminste geen negers en moslims te zien! Dat zou pas erg zijn.
Wij kennen al vele vormen van positieve discriminatie in onze samenleving. Wellicht is het mogelijk om iedereen te verbieden onze samenleving te betreden als asielzoeker zonder vergunning en in vorm van positieve discriminatie vrouwen en kinderen wel toelaten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De vraag was op basis van ras, geslacht etc. Maar, strenge rakkers die Australiërs. Gelukkig dat ze in deze tijden wel bereid zijn meer vluchtelingen op te nemen.
Positieve disciminatie noemen ze bewust zo, omdat discriminatie iets negatiefs is, maar dat het men dan toch incidenteel gebruikt om bepaalde groepen een iets grotere kans te gunnen op iets. Positieve discriminatie is juist geen vrijbrief om negatieve discriminatie in te kunnen voeren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:02 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De opvang is daar inderdaad overzees, wat een vermogen kost. Gelukkig is het voor ons meer doenbaar om vluchtelingenkampen in de regio op te zetten en mensen daar te huishouden, wat een fractie kost van iedereen in Europa opnemen.
[..]
Wij kennen al vele vormen van positieve discriminatie in onze samenleving. Wellicht is het mogelijk om iedereen te verbieden onze samenleving te betreden als asielzoeker zonder vergunning en in vorm van positieve discriminatie vrouwen en kinderen wel toelaten.
Maar positieve discriminatie voor de een, valt altijd negatief uit voor een ander. Ze zijn allebei even onwenselijk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Positieve disciminatie noemen ze bewust zo, omdat discriminatie iets negatiefs is, maar dat het men dan toch incidenteel gebruikt om bepaalde groepen een iets grotere kans te gunnen op iets. Positieve discriminatie is juist geen vrijbrief om negatieve discriminatie in te kunnen voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |