Wilders is een fascist. Dat is nu eenmaal een politieke stroming en zijn partij heeft daar alle trekjes van. Het is jammerlijk dat iemand voor fascist uitmaken gelijk wordt gezien als een typering die alleen maar als oogmerk heeft te beledigen en daarom niet serieus genomen hoeft te worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
In beide gevallen slaat de vergelijking nergens op.
De Islamitische wereld gaat er pas op vooruit als men zich daar realiseert dat hun geloof in de weg van vooruitgang zit. Niet vanzelf door Netflix of bier. Zij gaan pas ontwikkeling doormaken als de Islam vernieuwd wordt. Tot die tijd blijft elk Islamitisch land een hel voor grote groepen mensen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:49 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wat ik verwacht is dat het bestaan van vrouwen, homo's, joden, Christenen en afvalligen daar in de komende tientallen jaren stukken beter zal worden. Ik ben er werkelijk van overtuigd dat je in plaats van bommen en granaten je beter iedereen een Netflixabonnement en blikje bier kan geven. Dan komt dan vanzelf wel goed.
Zeg dat niet te snel, onze rechtstaat is allang nil tegenover de EU grondwet die wij als volk hebben verworpen maar hoogverraad plegers hebben daar geen boodschap aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:49 schreef idefixide het volgende:
[..]
Ook al zou hij mandaat krijgen dan zouden de grondrechten (in onze rechtstaat) er een stokje voor steken. Maar dat snapt hij zelf ook wel. Hij kan veel roepen omdat hij weet dat de rest zijn plannen flink af zal remmen maar hij kan hiermee goede sier blijven maken bij zijn achterban.
Op basis waarvan verwacht je dat? En alcohol is in sommige moslimlanden nog steeds verboden dus een blikje bier gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:49 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wat ik verwacht is dat het bestaan van vrouwen, homo's, joden, Christenen en afvalligen daar in de komende tientallen jaren stukken beter zal worden. Ik ben er werkelijk van overtuigd dat je in plaats van bommen en granaten je beter iedereen een Netflixabonnement en blikje bier kan geven. Dan komt dan vanzelf wel goed.
Leer de definitie van fascisme, ik bespaar je de moeite: politiek door middel van geweld. Zolang wilders niet oproept tot mensen aan de haren hun huis uit te sleuren oid is het geen fascist. Wel is het een israelische trekpop en een populist.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wilders is een fascist. Dat is nu eenmaal een politieke stroming en zijn partij heeft daar alle trekjes van. Het is jammerlijk dat iemand voor fascist uitmaken gelijk wordt gezien als een typering die alleen maar als oogmerk heeft te beledigen en daarom niet serieus genomen hoeft te worden.
Als een man iemand aanrandt, dan kan en zal (naar ik hoop) hij daarvoor gestraft worden. Als een vrouw dat doet, dan ook. Alle andere mannen en vrouwen, die niemand aan hebben gerand, die hebben daar geen reet mee te maken. Hen straffen voor iets wat iemand anders met een of andere overeenkomstigheid gedaan heeft, slaat nergens op. Zo kan ik nog wel twintig willekeurige groepen aanwijzen waar een dader een bepaalde overeenkomstigheid mee heeft en die groep daar dan verantwoordelijk voor houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:50 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Wel in de zin van gedrag, als mannelijke gelukzoekers zich misdragen hoort zoiets van kracht te worden, natuurlijk kun je niet per definitie alle mannen maar opsluiten, dat is inderdaad onhaalbaar en vrij tiranniek.
Die verkrachtende dronken moslims in Keulen dachten daar kennelijk anders over.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Op basis waarvan verwacht je dat? En alcohol is in sommige moslimlanden nog steeds verboden dus een blikje bier gaat niet gebeuren.
Wilders is geen (neo)fascist. Wilders trekt de democratie totaal niet in twijfel: hij is zelfs voor referenda. Bovendien is de PVV ethisch gezien progressief: voor het homohuwelijk, abortus en euthanasie. Daarnaast is Wilders uitermate pro-Israël. De stroming van de PVV heeft dan ook een naam: het nationaal-populisme.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wilders is een fascist. Dat is nu eenmaal een politieke stroming en zijn partij heeft daar alle trekjes van. Het is jammerlijk dat iemand voor fascist uitmaken gelijk wordt gezien als een typering die alleen maar als oogmerk heeft te beledigen en daarom niet serieus genomen hoeft te worden.
Dat lijkt me een zeer beperkte en onjuiste definitie, maar toch. Om het oorspronkelijke idee van Wilders er bij te halen: hij wil mensen op laten sluiten, omdat het Islamistische mannen zijn. Hoe had hij dat willen bewerkstelligen? Dat kan alleen onder dreiging van geweld. Dat kan alleen in de vorm: 'Jij gaat nu mee, want anders zwaait er wat.', net zoals dat het geval is als ik betrapt word tijden een inbraak. Wilders wil hier het geweldsmonopolie van de overheid gebruiken voor politieke doeleinden. Hij wil het man en moslim zijn strafbaar stellen. Is dat geen fascisme?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:53 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Leer de definitie van fascisme, ik bespaar je de moeite: politiek door middel van geweld. Zolang wilders niet oproept tot mensen aan de haren hun huis uit te sleuren oid is het geen fascist. Wel is het een israelische trekpop en een populist.
Een democratie is iets heel anders dan zo nu en dan referenda organiseren. Dat doen ze in Cuba ook. De bouwstenen van de democratie, zoals bescherming tegen willekeur van de overheid, scheiding der machten, en dergelijke dingen, daar denkt Wilders heel anders over. Bepaalde ethische standpunten, zoals die over het homohuwelijk, abortus en dergelijke, heeft weinig te maken met of je nu een fascist bent of niet. En wie pro-Israël is, kan ook prima een fascist zijn. Fascisme en anti-semitisme hebben in de kern niets met elkaar te maken. Nu was er wel een hele bekende fascist die het niet zo op Joden had, maar toch. Wilders is behoorlijk anti-Islam. Hetzelfde probleem met een ander smaakje. Maar goed, laten we ons niet verliezen in hoe we de politiek die Wilders bedrijft nu precies moeten noemen. Het wordt er allemaal niet minder walgelijk op.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wilders geen (neo)fascist. Wilders trekt de democratie totaal niet in twijfel: hij is zelfs voor referenda. Bovendien is de PVV ethisch gezien progressief: voor het homohuwelijk, abortus en euthanasie. Daarnaast is Wilders uitermate pro-Israël. De stroming van de PVV heeft dan ook een naam: het nationaal-populisme.
Realiseer je je overgens wel dat moslims ook in Nederland ongestoord aan discriminatie wegens geslacht doen ?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:44 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Voluit luidt het: 'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Wat dus niet kan (hoewel we in Nederland niet aan de grondwet mogen toetsen), is mannelijke asielzoekers anders behandelen dan vrouwlijke asielzoekers, of islamitische asielzoekers anders dan christelijke of ongelovige.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wat men weleens schijnt te vergeten als ze het over 'gelukszoekers' hebben, is dat er in Syrië een regering zit die zijn eigen bevolking heeft bestookt met clustbommen, saringas en meer van dat soort narigheid en dat daar een groepering actief is die mensen levend verbrand, lijken achter auto's meesleurt, etc. Dan zou ik ook 'gelukszoeker' worden, als dat hier in mijn straat zou gebeuren. Kijk, zo ziet Aleppo eruit:
[ afbeelding ].
Als jij even één definitie van fascisme kan geven waar iedereen het mee eens is zullen heel veel wetenschappers je dankbaar zijn. Daadwerkelijk geweld is lang niet in alle definities een noodzaak.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:53 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Leer de definitie van fascisme, ik bespaar je de moeite: politiek door middel van geweld. Zolang wilders niet oproept tot mensen aan de haren hun huis uit te sleuren oid is het geen fascist. Wel is het een israelische trekpop en een populist.
Waarom zou je het eerste artikel van de grondwet willen aanpassen om te mogen discrimineren? Of je bent een goede trol, of je hebt echt een gigantische hersenkronkel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dit is juridisch wel uit te vogelen.
Hij maakt onderscheid op basis van geslacht: mannen worden niet toegelaten en vrouwen wel. Dit onderscheid komt al heel veel voor in vorm van positieve discriminatie.
Het gemiddelde mannen/vrouwen hockey team ookquote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Realiseer je je overgens wel dat moslims ook in Nederland ongestoord aan discriminatie wegens geslacht doen ?
Ik ben benieuwd of hij voor referenda blijft, mocht hij premier worden. De partij heeft zich wel vernoemd naar het fenomeen vrijheid, maar juist de vrijheid lijken ze niet heel veel mee op te hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wilders is geen (neo)fascist. Wilders trekt de democratie totaal niet in twijfel: hij is zelfs voor referenda. Bovendien is de PVV ethisch gezien progressief: voor het homohuwelijk, abortus en euthanasie. Daarnaast is Wilders uitermate pro-Israël. De stroming van de PVV heeft dan ook een naam: het nationaal-populisme.
Daar waar nu de grens ligt vind ik wel prima hoor. Ik sta open voor suggesties die enigszins realistisch zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar waar trekken we de grens? Je kunt niet zo maar iedereen binnenlaten, half afrika zou het in een AZC beter hebben dan waar ze nu zitten, dat wil niet zeggen dat we dat allemaal maar aan kunnen
Ik raad je aan om eens de websites te bezoeken van neofascistische en neonazistische clubs als de N-VU, Voorpost, het N-SA en de Duitse NPD. Het partijprogramma van de PVV verschilt enorm met de uitgangspunten van die clubs. Bovendien stemmen neofascisten, die veelal antisemieten zijn, absoluut niet op de PVV vanwege het Israël-standpunt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:02 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Een democratie is iets heel anders dan referenda organiseren. De bouwstenen van de democratie, zoals bescherming tegen willekeur van de overheid, scheiding der machten, en dergelijke dingen, daar denkt Wilders heel anders over.
Ja. Net zoals dat er een hoop niet-moslims zijn die ook ongestoord aan discriminatie wegens geslacht doen. En een hoop moslims die discrimineren op leeftijd. En een hoop niet-moslims die dat ook doen. Discriminatie is een probleem dat in elke samenleving, in elke groepering wel terug te vinden is. Laten we daar dus vooral niet aan mee gaan doen door zelf moslims te discrimineren.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Realiseer je je overgens wel dat moslims ook in Nederland ongestoord aan discriminatie wegens geslacht doen ?
Los ervan dat Wilders nooit premier wordt, zijn referenda een speerpunt van de PVV.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of hij voor referenda blijft, mocht hij premier worden. De partij heeft zich wel vernoemd naar het fenomeen vrijheid, maar juist de vrijheid lijken ze niet heel veel mee op te hebben.
Nee, een kwestie van de moeite nemen om je "rechten" op te eisen. Daar gaat Geert en de PVV nog flink "last" van ondervinden. Je kan niet stellen dat moslims nu erg bezig zijn met het opeisen van hun rechten. Het is echt niet zo dat enkel de plichten wel eens worden nagelaten. Daar gaan veel plannen die de PVV erdoor heen zou willen loodsen op spaak. Als hun plannen niet al sneuvelen in het "nep-parlement" zelf.quote:
Daarom is het ook zo goed dat veel moslims kennismaken met onze wereld en zien dat het anders kan. Die mensen die terugkeren kunnen dan een andere boodschap uitdragen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De Islamitische wereld gaat er pas op vooruit als men zich daar realiseert dat hun geloof in de weg van vooruitgang zit. Niet vanzelf door Netflix of bier. Zij gaan pas ontwikkeling doormaken als de Islam vernieuwd wordt. Tot die tijd blijft elk Islamitisch land een hel voor grote groepen mensen.
Dat is hij wel. Hij wil een bepaalde dominante staatscultuur waaraan mensen zich moeten conformeren en waarbij dus de minderheid gedwongen worden persoonlijke vrijheden in te leveren voor de cultuur die door de staat wordt goedgekeurd. Het is een typische fascist en zeker nu hij steeds meer de normen van de rechtsstaat ter discussie stelt wordt dat steeds duidelijker.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wilders is geen (neo)fascist. Wilders trekt de democratie totaal niet in twijfel: hij is zelfs voor referenda. Bovendien is de PVV ethisch gezien progressief: voor het homohuwelijk, abortus en euthanasie. Daarnaast is Wilders uitermate pro-Israël. De stroming van de PVV heeft dan ook een naam: het nationaal-populisme.
Die vrijheid is bedoeld voor mensen die het met hem eens zijn. De rest heeft pech.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of hij voor referenda blijft, mocht hij premier worden. De partij heeft zich wel vernoemd naar het fenomeen vrijheid, maar juist de vrijheid lijken ze niet heel veel mee op te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |