Weet je wat het is, woorden hebben ook een betekenis. Je kan de betekenis van 'fascist' niet opeens naar 'mensen die Europa naar de tering helpen door al dat achterlijke volk hier naar binnen te laten' verschuiven, omdat je een mening hebt die een ander niet voorstaat. Dat is nogal dom. Dat heeft weinig met fascisme te maken. Integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. De echte fascisten zijn naar mijn mening het volk die Europa naar de tering helpen door al dat achterlijke volk hier naar binnen te laten.
Waar heb je het over?quote:
Nou inderdaad zeg, geluk zoeken is wel heel achterlijk, je kunt beter zo als jij zwelgen in ellende en klagen over anderen.quote:
Dan kun je Wilders ook geen fascist noemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:17 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Weet je wat het is, woorden hebben ook een betekenis. Je kan de betekenis van 'fascist' niet opeens naar 'mensen die Europa naar de tering helpen door al dat achterlijke volk hier naar binnen te laten' verschuiven, omdat je een mening hebt die een ander niet voorstaat. Dat is nogal dom. Dat heeft weinig met fascisme te maken. Integendeel zelfs.
Wat is er precies fascistisch aan het toelaten van asielzoekers, ervan uitgaande dat je daarop doelt?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. De echte fascisten zijn naar mijn mening het volk die Europa naar de tering helpen door al dat achterlijke volk hier naar binnen te laten.
Weet jij überhaupt wat fascisme is?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
hij heeft ook eens ergens een woordje gelezen en probeert het nu te gebruiken, laat hem tochquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:19 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat is er precies fascistisch aan het toelaten van asielzoekers, ervan uitgaande dat je daarop doelt?
Maar waar trekken we de grens? Je kunt niet zo maar iedereen binnenlaten, half afrika zou het in een AZC beter hebben dan waar ze nu zitten, dat wil niet zeggen dat we dat allemaal maar aan kunnenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, geluk zoeken is wel heel achterlijk, je kunt beter zo als jij zwelgen in ellende en klagen over anderen.
Er zijn meer redenen. Vooral frustraties die voortkomen uit eigen falen, of uit falen van de huidige overheid. Het is ook een partij die het moet hebben van barre (economische) tijden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:15 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Dat is het ook. Iemand die op Wilders wil stemmen heeft of geen greintje verstand in zijn kop, of heeft zich maar al te gemakkelijk voor laten liegen. In het laatste geval heeft het iets triestigs en zal ik het terugnemen. De rest, dat is inderdaad klootjesvolk.
Ja. Maar aangezien Wilders een fascist wordt genoemd, wordt het al in een verkeerde context gebruikt. Dan kun je tegenstanders dus ook fascisten noemen als je zo gaat beginnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Weet jij überhaupt wat fascisme is?
Dat brevet van onvermogen heeft de Europese politiek al wel dik verdiend. Moreel verwerpelijke beslissingen en maatregelen hebben we ook al genoeg gezien en regeringen houden zich niet aan verdragen etc als dat niet uitkomt. ..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zal nooit iemand serieus naar kijken. Je kunt geen mensen zonder proces opsluiten in een AZC, voor het beperken van de vrijheid van verplaatsen heb je een goede grond nodig. Praktisch is het onuitvoerbaar, juridisch is het onuitvoerbaar en moreel is het verwerpelijk en een brevet van onvermogen om mensen preventief te gaan opsluiten.
Niet zozeer het toelaten, maar de manier waarop het wordt gedaan. Propagandatechnieken en censuur om een goed beeld te geven van de asielzoekers. Dat is fascistisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:19 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat is er precies fascistisch aan het toelaten van asielzoekers, ervan uitgaande dat je daarop doelt?
Jazeker wel. Wilders is nationalistisch, anti-democratisch, anti-establishment een demagoog, voorstander van wetgeving die bepaalde bevolkingsgroepen ontsluit op basis van geslacht en/of afkomst,- en zo kan ik nog wel een paar kenmerkde eigenschappen van een fascist noemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan kun je Wilders ook geen fascist noemen.
Vind je de islamisering van Nederland ook een gevaar?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:10 schreef PeteSampras het volgende:
Eén van de vervelende dingen van Wilders (ik kan wel tientallen dingen noemen waarom die man volkomen gestoord en een groot gevaar voor het Vaderland is) is dat de 'oplossingen' die hij aandraagt voor de problemen die hij schetst a) onuitvoerbaar zijn b) helemaal niet het beoogde resultaat zullen hebben c) allemaal héle vervelende neveneffecten hebben. Om kort te gaan is hij of volkomen gestoord - als hij zichzelf gelooft - of een verschrikkelijke leugenaar die dergelijke onzin de wereld in helpt om aan stemmen te komen. Een andere mogelijkheid is er niet.
Wat men weleens schijnt te vergeten als ze het over 'gelukszoekers' hebben, is dat er in Syrië een regering zit die zijn eigen bevolking heeft bestookt met clustbommen, saringas en meer van dat soort narigheid en dat daar een groepering actief is die mensen levend verbrand, lijken achter auto's meesleurt, etc. Dan zou ik ook 'gelukszoeker' worden, als dat hier in mijn straat zou gebeuren. Kijk, zo ziet Aleppo eruit:quote:
Een andere mogelijkheid is dat Wilders gewoon wordt ingezet als afleidingskanaal voor zekere sentimenten in de samenleving, maar tegelijkertijd net iets te gek doet om echt groot te worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:10 schreef PeteSampras het volgende:
Eén van de vervelende dingen van Wilders (ik kan wel tientallen dingen noemen waarom die man volkomen gestoord en een groot gevaar voor het Vaderland is) is dat de 'oplossingen' die hij aandraagt voor de problemen die hij schetst a) onuitvoerbaar zijn b) helemaal niet het beoogde resultaat zullen hebben c) allemaal héle vervelende neveneffecten hebben. Om kort te gaan is hij of volkomen gestoord - als hij zichzelf gelooft - of een verschrikkelijke leugenaar die dergelijke onzin de wereld in helpt om aan stemmen te komen. Een andere mogelijkheid is er niet.
Als je een smartphone hebt ben je volgens de definities van het internet een gelukszoeker.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wat men weleens schijnt te vergeten als ze het over 'gelukszoekers' hebben, is dat er in Syrië een regering zit die zijn eigen bevolking heeft bestookt met clustbommen, saringas en meer van dat soort narigheid en dat daar een groepering actief is die mensen levend verbrand, lijken achter auto's meesleurt, etc. Dan zou ik ook 'gelukszoeker' worden, als dat hier in mijn straat zou gebeuren. Kijk, zo ziet Aleppo eruit:
[ afbeelding ].
Wat is er mis met nationalisme? En anti-democratisch? Hij strijdt juist tegen het huidige kabinet wat alles behalve democratisch te werk gaat. En dat bepaalde bevolkingsgroepen voor veel problemen zorgen (wat overigens gewoon een feit is) betekent nog niet dat je een fascist bent als je tegen dat soort mensen bent. Hij ziet tenminste de ondergang van dit land aankomen en doet er wat aan. Een echte fascist zou die ondergang alleen maar toejuichen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:27 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Jazeker wel. Wilders is nationalistisch, anti-democratisch, anti-establishment een demagoog, voorstander van wetgeving die bepaalde bevolkingsgroepen ontsluit op basis van geslacht en/of afkomst,- en zo kan ik nog wel een paar kenmerkde eigenschappen van een fascist noemen.
Zo'n vijf procent van de Nederlandse bevolking is moslim en het leeuwendeel daarvan zeer gematigd. Het is mij nog nooit overkomen dat ik een meisje met een hoofddoek op straat heb zien lopen en dacht: 'Goh, dat wil ik ook.' Het is me ook nog nooit overkomen dat er een moslim op mij afgestapt is en mij heeft gevraagd: 'Kom je eens bij ons langs in de moskee?' Het is een hetze, het is volksverlakkerij. Het is populistisch gelul van een megalomane gek uit Limburg dat iedereen maar als zoete koek slikt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Vind je de islamisering van Nederland ook een gevaar?
A) Waarom is dit plan onuitvoerbaar? Men moet vreemdelingen de toegang tot onze samenleving kunnen ontzeggen.
B) Het beoogde resultaat is dat de autochtone bevolking minder last heeft van mannelijke asielzoekers. Waarom zou dit resultaat niet totstandkoming komen?
C) Het vervelende neveneffect is dat de mannelijke asielzoeker met goede bedoelingen ook de toegang ontzegd wordt. Daarom moet goed duidelijk gemaakt worden waarom dit beleid gevoerd wordt.
Er zijn ook nevenvoordelen: het wordt ontmoedigd om asiel aan te vragen in Nederland en men gaat hopelijk met een kritischer oog naar de eigen cultuur kijken.
Want alle asielzoekers zijn Syriërs?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Wat men weleens schijnt te vergeten als ze het over 'gelukszoekers' hebben, is dat er in Syrië een regering zit die zijn eigen bevolking heeft bestookt met clustbommen, saringas en meer van dat soort narigheid en dat daar een groepering actief is die mensen levend verbrand, lijken achter auto's meesleurt, etc. Dan zou ik ook 'gelukszoeker' worden, als dat hier in mijn straat zou gebeuren. Kijk, zo ziet Aleppo eruit:
[ afbeelding ].
En diezelfde groepering die dat soort verschrikkelijke dingen uitvoert kan zich probleemloos mengen tussen de echte vluchtelingen. Ik ben van mening dat als je dat soort verschrikkelijke dingen hebt mee gemaakt, je het feit dat je niet uit het AZC mag voor lief neemt als het alternatief is dat je weer terug naar syrie moet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
Iedereen begrijpt waarom gelukszoekers bestaan. Hier is niks mis mee: ik zou ook liever in Nederland of Duitsland asiel aanvragen dan in Bulgarije of Roemenië.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:29 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
Dus de Islamitische wereld bevat heel veel prettige samenlevingen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:32 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Zo'n vijf procent van de Nederlandse bevolking is moslim en het leeuwendeel daarvan zeer gematigd. Het is mij nog nooit overkomen dat ik een meisje met een hoofddoek op straat heb zien lopen en dacht: 'Goh, dat wil ik ook.' Het is me ook nog nooit overkomen dat er een moslim op mij afgestapt is en mij heeft gevraagd: 'Kom je eens bij ons langs in de moskee?' Het is een hetze, het is volksverlakkerij. Het is populistisch gelul van een megalomane gek uit Limburg dat iedereen maar als zoete koek slikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |