houdjemondquote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef houdjemond het volgende:
Ik lig er ook niet wakker van hoor, maar houd gewoon lekker je bek ofzo.
Nee LP en vannelle stel jullie ff niet zo aan joh
Ik weet niet of jullie het ook wel eens zo ervaren hebben maar soms zijn vrienden en familie té begripvol en nemen je alles uit handen ook al zou je het heel graag zelf kunnen en willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Erg herkenbaar allemaal, oordeel hebben ze al klaar, ruilen willen ze niet.
Zo af en toe raakt het je wel. Echte vrienden nemen het serieus (gelukkig). De rest is onwetend of wil het niet serieus weten.
Ik kan het helaas niet lezen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 07:45 schreef Lienekien het volgende:
Interessant artikel in de Volkskrant van vandaag, over chronische pijn.
Linkje (is niet gratis, maar er is wel een gratis probeer optie): http://www.volkskrant.nl/(...)derlanders~a4230365/
Ken dat ja, ik ben ook slecht ter been omdat ik geboren ben met klompvoeten. Is ook geen begrip voor omdat je het niet ziet. Als ik lang loop of moet staan branden mijn voeten heel erg en doet veel pijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet lezen.
Mijn eigen ervaring: ik kan mensen nog steeds niet goed uitleggen waarom ik slecht ter been ben. Het is maar een van mijn vele problemen (hart, nieren, schildklier, diabetes), maar wel een dat het sociale verkeer veel hindert. Ik kan niet zomaar even ergens heen, ik kan niet lang staan, en ik kan niet overal zomaar gaan zitten. Mijn benen zijn beschadigd door buikoperaties, maar er is geen naam voor dus ik moet het steeds maar uitleggen. Dat vind ik niet altijd leuk.
Vallen klompvoeten niet uit te leggen? En hoe beweeg je je dan voort, fiets je veel of heb je een scootmobiel?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:32 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ken dat ja, ik ben ook slecht ter been omdat ik geboren ben met klompvoeten. Is ook geen begrip voor omdat je het niet ziet. Als ik lang loop of moet staan branden mijn voeten heel erg en doet veel pijn.
Alsof je van porselein bent ja. Vreselijk. Toen ik net ziek was belde mijn tante op naar mijn ouders, hoe ze met mij om moest gaan. Wat dacht je van normaal?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 03:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet niet of jullie het ook wel eens zo ervaren hebben maar soms zijn vrienden en familie té begripvol en nemen je alles uit handen ook al zou je het heel graag zelf kunnen en willen.
Heel lief bedoeld uiteraard maar dat heb ik regelmatig meegemaakt.
Niet dat ik dat laat gebeuren maar om aan te dringen om iets te mógen doen vind ik persoonlijk niet zo tof.
En omdat het lief bedoeld is moet je dat ook nog netjes brengen terwijl je eigenlijk bedoeld dat ze zich er niet mee moeten bemoeien.
Jawel maar toch snappen ze het niet. Of ze vergeten het. Ik fiets veel idd en verder gewoon lopen. Kleine stukken gaat prima.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Vallen klompvoeten niet uit te leggen? En hoe beweeg je je dan voort, fiets je veel of heb je een scootmobiel?
Ah oké, je kunt dus nog wel enigszins meekomen. Misschien dat je het juist daardoor uit moet leggen. Mij kost het kleinste stukje al veel inspanning, en ik ben nog steeds aan het leren om mensen eerder om hulp te vragen, bijvoorbeeld om iets weg te zetten of koffie in te schenken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:37 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jawel maar toch snappen ze het niet. Of ze vergeten het. Ik fiets veel idd en verder gewoon lopen. Kleine stukken gaat prima.
Ja, denk ik ook. Lastig he dat je hulp moet vragen! Vind dat zelf ook. Heb je een scootmobiel?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké, je kunt dus nog wel enigszins meekomen. Misschien dat je het juist daardoor uit moet leggen. Mij kost het kleinste stukje al veel inspanning, en ik ben nog steeds aan het leren om mensen eerder om hulp te vragen, bijvoorbeeld om iets weg te zetten of koffie in te schenken.
Ja, hulp vragen vind ik echt een kunst op zichquote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:42 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook. Lastig he dat je hulp moet vragen! Vind dat zelf ook. Heb je een scootmobiel?
Haha dat ken ik! Probeer alles eerst zelf en de volgende dag lig ik voor pampus hehe. Fijn dat je een scootmobiel hebt!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, hulp vragen vind ik echt een kunst op zichIk ben nog altijd geneigd te denken 'ach ik doe het zelf wel even' en dan zit ik later met de brokken omdat ik de boel geforceerd heb. Beetje stom, want ik heb deze problemen al vijf jaar dus je zou denken dat ik er wel een weg in had gevonden. En ja, ik heb een scootmobiel, daar ben ik heel blij mee.
Ja, jij hebt natuurlijk ook weinig energie door je nierproblemen en de dialyse. Voor jou hoop ik echt dat je een nier van iemand kunt krijgen, zodat je weer een beetje een vrij leven krijgt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:50 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Haha dat ken ik! Probeer alles eerst zelf en de volgende dag lig ik voor pampus hehe. Fijn dat je een scootmobiel hebt!
Hoop het ook! Eerst op de wachtlijst komen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, jij hebt natuurlijk ook weinig energie door je nierproblemen en de dialyse. Voor jou hoop ik echt dat je een nier van iemand kunt krijgen, zodat je weer een beetje een vrij leven krijgt.
Ik ben ook aan het afvallen. Veel bewegen en gezond eten en drinken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:36 schreef sararaats het volgende:
Knuffel voor iedereen!
http://www.scootle.nl/sco(...)ds-op-de-scootmobiel
Ik begin last te krijgen met mijn enkels dus moet wel afvallen.
Weet alleen niet goed hoe
Ik wil ook zo'n snelle scootmobiel!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:36 schreef sararaats het volgende:
Knuffel voor iedereen!
http://www.scootle.nl/sco(...)ds-op-de-scootmobiel
Ik begin last te krijgen met mijn enkels dus moet wel afvallen.
Weet alleen niet goed hoe
Om op die lijst te komen, moet je toch eerst nog iets afvallen? Dat lijkt me wel heel motiverend, ik hoop dat het je goed afgaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoop het ook! Eerst op de wachtlijst komen.
Ik hoop het ook ja!
Naar het schijnt val je af van havermoutpap.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wil ook zo'n snelle scootmobiel!
Succes met afvallen. Niet snoepen, geen vette dingen eten. Dan kom je al een heel eind.
Jah, moet nog 10 kilo kwijt dan mag ik de lijst op. Is idd een super motivatie! Het gaat goed. Ben nu 13 kilo kwijt in 6 maand.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Om op die lijst te komen, moet je toch eerst nog iets afvallen? Dat lijkt me wel heel motiverend, ik hoop dat het je goed afgaat.
Dat klinkt gezond, die wraps en havermoutquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:47 schreef sararaats het volgende:
[..]
Naar het schijnt val je af van havermoutpap.
Snoepen deed ik al niet zoveel. Friet is zo lekker maar tegenwoordig eet ik veel wraps met kip en groenten.
Bedankt voor de tips.
Wat doe je aan beweging?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:47 schreef sararaats het volgende:
[..]
Naar het schijnt val je af van havermoutpap.
Snoepen deed ik al niet zoveel. Friet is zo lekker maar tegenwoordig eet ik veel wraps met kip en groenten.
Bedankt voor de tips.
Goed gedaan!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:47 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jah, moet nog 10 kilo kwijt dan mag ik de lijst op. Is idd een super motivatie! Het gaat goed. Ben nu 13 kilo kwijt in 6 maand.
Niet veel. Af en toe wandelen maar zit al met een zwakke enkel.quote:
Jah mag het gewoon hebben. Wel zonder zout natuurlijk. Maar mijn waardes zijn harstikke goed en doe het ook vandaag omdat alles uitgespoeld is. Ben nu bijna klaar met dialyse.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Goed gedaan!
Mag jij frietjes eten? Ik mag dat niet i.v.m. de kalium. Frietjes worden gemaakt van rauwe aardappelen.
Ga zwemmen! Doe ik ook. Je zet geen druk op je gewrichten en je verbrand veel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
Niet veel. Af en toe wandelen maar zit al met een zwakke enkel.
Maar vanaf nu ga ik meer bewegen met Wii Sports. Arme onderbuur hehe.
Wat goed. Al lijken frietjes zonder zout me niet helemaal je van hetquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:54 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jah mag het gewoon hebben. Wel zonder zout natuurlijk. Maar mijn waardes zijn harstikke goed en doe het ook vandaag omdat alles uitgespoeld is. Ben nu bijna klaar met dialyse.
Vind het wel prima zonder zout. Als ik het zelf maak gooi ik er wel wat zout over. Jah heerlijk! Eindelijk die gladheid weg.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat goed. Al lijken frietjes zonder zout me niet helemaal je van het
Dus je mag zo lekker naar huis. Het is mooi weer en de zon schijnt.
Wilde ik allang weer doen dus bij deze!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:55 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ga zwemmen! Doe ik ook. Je zet geen druk op je gewrichten en je verbrand veel.
Goed zo! Lekker baantjes gaan zwemmen. Rustig opbouwen! Ik ben begonnen met een half uurtje, doe het nu anderhalf uur. Als mijn afplakpleister het toelaat. ( moet mijn prikgaatjes afplakken mag niet nat worden)quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:03 schreef sararaats het volgende:
[..]
Wilde ik allang weer doen dus bij deze!
te beginnen bij 25m (1 keer overzwemmen) enz..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:45 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Goed zo! Lekker baantjes gaan zwemmen. Rustig opbouwen! Ik ben begonnen met een half uurtje, doe het nu anderhalf uur. Als mijn afplakpleister het toelaat. ( moet mijn prikgaatjes afplakken mag niet nat worden)
Morgen ga ik weer fitnessen. Dat hou ik ongeveer 40 minuten vol haha. Blijkt wel weer hoe goed zwemmen is
haha ja, dat zei de mama ook altijd toen ik mager was. pak maar wat kilo's van mij.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:08 schreef houdjemond het volgende:
En dan slaap je even 12 uur lang![]()
.
Overtollige kilo's mogen jullie bij mij inleveren, ben ook niet zo groot ( 1.58 ) maar woog op m'n dieptepunt 39 kilo, nu rond de 46 meen ik dus kom maar door.
Fijn dat je zo goed geslapen hebt!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:08 schreef houdjemond het volgende:
En dan slaap je even 12 uur lang![]()
.
Overtollige kilo's mogen jullie bij mij inleveren, ben ook niet zo groot ( 1.58 ) maar woog op m'n dieptepunt 39 kilo, nu rond de 46 meen ik dus kom maar door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja ben nooit dik geweest, maar werkte hiervoor bij de PostNL dus toen was ik gespierd en breed en had bijna een sixpack.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:12 schreef sararaats het volgende:
[..]
haha ja, dat zei de mama ook altijd toen ik mager was. pak maar wat kilo's van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schrik er zelf van eigenlijk![]()
.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nja ben nooit dik geweest, maar werkte hiervoor bij de PostNL dus toen was ik gespierd en breed en had bijna een sixpack.
Nu ben ik echt een stokje met mini-armpjes en beentjes zonder boobs.wat ben jij leuk zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schrik er zelf van eigenlijk![]()
.
ik was altijd een stokje maar die foto is niet digitaal. misschien dat ik ze wel eens scan ofzo.
'volgens mij heb je anorexia' maakte me zo boos héWerewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Ah dat is liefquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:56 schreef vannelle het volgende:
Da's idd een groot verschil!
Voor wat het waard is: ik vind je er nog steeds leuk uit zien hoor.
Oh, die laatste opmerking heeft iemand een klap opgeleverd in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:58 schreef sararaats het volgende:
[..]
wat ben jij leuk zeg.
ik was altijd een stokje maar die foto is niet digitaal. misschien dat ik ze wel eens scan ofzo.
'volgens mij heb je anorexia' maakte me zo boos hé
Ik zwem gewoon heen en weer in een 25 meter bad, geen idee hoeveel meter totaal. doe het gewoon anderhalf uur.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:50 schreef sararaats het volgende:
[..]
te beginnen bij 25m (1 keer overzwemmen) enz..
ik heb mijn zwemdiploma's gehaald tot 800m. ging voor 1500m maar halverwege hebben ze me het zwembad uitgeplukt want totaal op.
ik kan niet goed tegen de chloor van een zwembad maar het zwembad van Zudert is wel heel dichtbij en blijkbaar zit er weinig van dat stinkend gedoe in hehe.
Wat een k.twijf! hopelijk kom je wat aan!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh, die laatste opmerking heeft iemand een klap opgeleverd in het ziekenhuis.
Zat buiten te roken en zo'n kuthoertje " oh jij eet zeker OOK niet en krijgt straks een sonde voor je eetprobleem, ik ook maar ik blijf gewoon lekker overgeven hoor hihi! "
Die heeft een beuk gehad en als mijn bonuspapa er niet bij was nog wel meer..
Achja rustig aan, wat je afvalt door ziekte kost ook 2x zolang voor het er weer aanzit zei mijn diëtiste, en ik mag natuurlijk geen vet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:50 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Wat een k.twijf! hopelijk kom je wat aan!
Oh spannend, wanneer mag je?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:08 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ik "moet" juist aankomen voor de operatie van komende week, zit nu met veel moeite 3 kg bij aan. Ben nooit echt een van de dikste geweest, iets meer staat wel beter
Ben je nu al op het "gewenste" gewicht of moet er nog wat bij?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:08 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ik "moet" juist aankomen voor de operatie van komende week, zit nu met veel moeite 3 kg bij aan. Ben nooit echt een van de dikste geweest, iets meer staat wel beter
allang niet meer gezwommen dus effe wennen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik zwem gewoon heen en weer in een 25 meter bad, geen idee hoeveel meter totaal. doe het gewoon anderhalf uur.
Normaal/gezond ontbijten scheelt al een hoop tegen trek de rest van de dag.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:29 schreef sararaats het volgende:
[..]
allang niet meer gezwommen dus effe wennen.
ik hou jullie zeker op de hoogte.
ik heb altijd honger op de meest rare momenten
Oh ik heb je oproepje voor DM helemaal gemistquote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:10 schreef vannelle het volgende:
Nog even een vraagje van mijn kant:
Ik kreeg meerdere positieve reacties op mijn idee om dingen aan elkaar uit te lenen om de tijd te doden.
Inmiddels heb ik een paar keer aangegeven dat het platform wat ik daar voor zou maken klaar is, heb er zelf al 100+ dvd's op staan.
Geïnteresseerden heb ik gevraagd een dm te sturen maar tot nu toe helemaal niks ontvangen.
Is er daadwerkelijk animo voor of zal ik de stekker er maar uit trekken?
De laatste paar dagen liep dit topic dan ook best wel hard, kan me dat goed voorstellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:11 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh ik heb je oproepje voor DM helemaal gemist.
Ik vind het een leuk gebaar van je, maar ik heb er nog eens over nagedacht en besefte dat ik zelden films rustig uit kan kijken met mijn slechte concentratie. Aan mij is het dus niet echt besteed.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:10 schreef vannelle het volgende:
Nog even een vraagje van mijn kant:
Ik kreeg meerdere positieve reacties op mijn idee om dingen aan elkaar uit te lenen om de tijd te doden.
Inmiddels heb ik een paar keer aangegeven dat het platform wat ik daar voor zou maken klaar is, heb er zelf al 100+ dvd's op staan.
Geïnteresseerden heb ik gevraagd een dm te sturen maar tot nu toe helemaal niks ontvangen.
Is er daadwerkelijk animo voor of zal ik de stekker er maar uit trekken?
Het gaat niet alleen om films.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk gebaar van je, maar ik heb er nog eens over nagedacht en besefte dat ik zelden films rustig uit kan kijken met mijn slechte concentratie. Aan mij is het dus niet echt besteed.
Aha. Nou, dan zal ik er nog eens over nadenken. Een rollator heb ik alquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om films.
Ook boeken, puzzels, voor mijn part een mp3 speler voor als je opgenomen gaat worden of een rollator als je net een ingreep hebt gehad of noem maar op.
Er zijn geen beperkingen qua vraag en aanbod, mag iedereen zelf invullen.
Films waren maar een voorbeeld.
Zie maar joh, als je denkt dat het nuttig voor je is ben je meer dan welkom.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Aha. Nou, dan zal ik er nog eens over nadenken. Een rollator heb ik al
Ik vind het alleen maar mooi dat je tevreden bent met wat je hebt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:00 schreef caroro het volgende:
Vind het superaardig van je vannelle, maar ik kan ff niks verzinnen dat ik nodig zou hebben.
En gezond eten probeer ik altijd wel te doen, maar sinds ik lurk in het dieet-topic, hou ik netjes bij wat ik eet. Ik merk dat ik hierdoor bewuster eet. Moet afvallen, maar dankzij de lyrica lukt dat haast niet.
Erg lief aangeboden maar kan geen verzendkosten betalen helaasquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om films.
Ook boeken, puzzels, voor mijn part een mp3 speler voor als je opgenomen gaat worden of een rollator als je net een ingreep hebt gehad of noem maar op.
Er zijn geen beperkingen qua vraag en aanbod, mag iedereen zelf invullen.
Films waren maar een voorbeeld.
Ik doe mee met de te zwaren. Net als Sylvana 1.58 en 76 kilo. Veel te zwaar met mijn slechte gestel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:00 schreef caroro het volgende:
Vind het superaardig van je vannelle, maar ik kan ff niks verzinnen dat ik nodig zou hebben.
En gezond eten probeer ik altijd wel te doen, maar sinds ik lurk in het dieet-topic, hou ik netjes bij wat ik eet. Ik merk dat ik hierdoor bewuster eet. Moet afvallen, maar dankzij de lyrica lukt dat haast niet.
Ik bied het expres hier aan omdat ik "lotgenoten" graag wil helpen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:57 schreef -sabine- het volgende:
Ik weet ook niets te ruilen, te lenen vannelle. Is het topic FHF iets voor je of wil je het alleen binnen dit frustreert topic houden? Succes.
Jullie zijn ook allemaal zo kleinquote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:57 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik doe mee met de te zwaren. Net als Sylvana 1.58 en 76 kilo. Veel te zwaar met mijn slechte gestel.
Toen mijn alvleesklier ontstoken was, viel ik bijna 20 kilo af in vier maanden. Succes HJM.
Gestopt met roken, nog minder kunnen bewegen (lees 18 tot 20 uur per dag plat) en een verminderd doorzettingsvermogen door de oxy zijn de oorzaak van mijn overgewicht. Ik doe mijn best om af te vallen, maar wat vast mij dat zwaar.
Dankjulliewel voor de succeswensen voor het tentamen. Leren en oxy gaan ook zo lekker hand in hand. Maar ik laat me niet gekmaken. Ik ben blij dat ik deze kans, op afstand leren, heb gecreëerd.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nja ben nooit dik geweest, maar werkte hiervoor bij de PostNL dus toen was ik gespierd en breed en had bijna een sixpack.
Nu ben ik echt een stokje met mini-armpjes en beentjes zonder boobs.Ondergewichtprobleem meldt zich! Mooie foto. Ja, je bent mager. Maar ik zie nog steeds een mooie meid! Wat doe jij eraan om aan te sterken? Hoe voel je je na je operatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schrik er zelf van eigenlijk![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Skeletor. op 25-01-2016 00:02:32 ]
quote:Op zondag 24 januari 2016 00:05 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Ondergewichtprobleem meldt zich! Mooie foto. Ja, je bent mager. Maar ik zie nog steeds een mooie meid! Wat doe jij eraan om aan te sterken? Hoe voel je je na je operatie?
[spoiler] Bij mij komt het ondergewicht door de ziekte van Crohn. Ik weeg ruim twaalf kilo minder dan jij. Tot twee weken geleden had ik Nutridrinks, maar die hielpen dus niet. Sinds twee weken sondevoeding. Ik heb altijd geroepen: dat nooit! Maar het is minder erg dan je denkt. [/spoiker]
Het duurde even bij mij, maar ik begrijp je.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik bied het expres hier aan omdat ik "lotgenoten" graag wil helpen.
FHF is een mooi forum maar niet geschikt voor wat ik bedoel.
Het is niet mijn bedoeling om maar Jan en alleman maar dingen uit te lenen, het gaat me er puur om dat ik, of wij als er meerdere mensen meedoen, mensen in dit topic kunnen helpen de tijd te doden of wellicht nuttige dingen aan elkaar uit te lenen.
Je bent heel goed bezig. Ook heb je een goede motivatie, maar je moet het wel zelf waarmaken. Top!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:09 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben nu 110 kilo. Toen ik begonnen ben met afvallen was ik 123. Veels te zwaar dus. Ben 1.75. mijn streef is op dit moment 100 kilo. En dan gewoon doorgaan natuurlijk
Woensdag mag mij melden. Is niet erg, liever 2x vragen dan nietquote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:12 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh spannend, wanneer mag je?
Misschien heb ik het al gevraagd ( nogsteeds geheugen als een vergiet) maar wat gaan ze precies doen?
Ohja, weet het weer (: .quote:Op zondag 24 januari 2016 12:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Woensdag mag mij melden. Is niet erg, liever 2x vragen dan niet. Vocht in ruggenmerg wat ze eruit gaan halen dmv een drain. Flinke operatie, niet zonder risico's..
Er is geen streefgewicht aangegeven, iedere kg is er één. Veel ongezonde dingen eten (roomboter, volle melk, wel afwisseling en veel groente). Een paar weken niet mogen bewegen ivm breuk hielp ook. Sportte altijd fanatiek, is nu minder..
De drain blijft inwendig in het lichaam (maar buiten het ruggenmerg) en blijft levenslang zitten. Hopelijk komt alles eruit!quote:Op zondag 24 januari 2016 12:58 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ohja, weet het weer (: .
Heftig hoor, heb je nu veel last van je rug? Neem aan dat die drain dan ook een tijdje moet blijven zitten of proberen ze alles er meteen uit te halen?
Hoop ieg dat alles goed gaat
Herkenbaar die volle producten, lukte het een beetje om aan te komen verder of blijft er bij jou ook bijna niks hangen?
Oh dat is aardig permanent.. neem aan dat je er wel alles mee kan doen?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
De drain blijft inwendig in het lichaam (maar buiten het ruggenmerg) en blijft levenslang zitten. Hopelijk komt alles eruit!
Aankomen is drama voor mij, blijft niets hangen. Veel mensen willen op dat vlak ruilen, alleen willen ze de rest niet erbij hebben (zo jammer).
Rug is ook een zorgenkindje ja, veel pijnstilling is en blijft nodig. Volgende aandachtspunt, eerst maar deze operatie door en kijken hoe ik eruit kom. Dank je wel
Wauw, wat een doorzetter ben je, geweldig!quote:Op zondag 24 januari 2016 10:24 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Je bent heel goed bezig. Ook heb je een goede motivatie, maar je moet het wel zelf waarmaken. Top!
Skeletor wat fijn dat die sondevoeding je is meegevallen. Waarom had je er zoveel weerstand tegen?
Ik slik vrij gemakkelijk pillen. Heb een jaar of tien geleden met de pijnbestrijdingsarts overlegd om beduidend minder pijn te hebben in ruil voor veel oxys. En daardoor dan niet meer auto te mogen rijden en duf zijn, dat laatste is mij heel erg meegevallen. Ik doe nu een hbo opleiding en loop niet achter. De tentamenperiode vind ik wel heel zwaar door het reizen en het zitten. Ik heb dan veel meer pijn, wil extra oxynorm slikken, maar daar word ik wel suf van. Hierdoor moet ik zo nu en dan een tentamen over doen.
Het studeren gaat volledig ten koste van mijn sociale leven, maar dat is maar tijdelijk.
Ik slik 180mg, HJM. 5 X 30 oxycontin en 3x2 oxynorm. De 12 uur afgifte merk ik niet, vandaar deze inname.
Euh nee, die kilo's zijn onder jouw laagste gewicht. Vandaar dus die suffe sondevoedingquote:Op zondag 24 januari 2016 00:15 schreef houdjemond het volgende:
[..]lief van je, dankjewel.
12 minder, dus dan weeg je nu rond de 38-40?![]()
Nutridrinkjes hielpen bij mij dus wel, neem er nu dagelijks nog 1, of meer als ik nog een beetje beroerd ben en geen zin heb in eten..
Aangezien ik dus niet aan de ongezonde vette happen en alcohol mag probeer ik het op te krikken met volle roomboter en pindakaas op brood, volle kwark en melk, slagroomvla en ijs.
Klinkt als een berg maar ik kan nog maar kleine porties eten dus zijn echt halve schaaltjes, geen liters per dag.
Verder lig ik het grootste gedeelte van de dag een beetje in mijn bed te hangen/liggen die we in mijn woonkamer voor de tv hebben geschoven. Gaat gelukkig elke dag een beetje beter, als ik teveel heb gedaan nog wel pijn af en toe en soms nog een beetje misselijk maar verder klaag ik niet, behalve over de jeuk van de genezing.
Heb aankomend donderdag mijn controle op de chirurgie-poli dus ben benieuwd.
Heb in het ziekenhuis door complicaties een maaghevel gehad en ik was op dag 2 helemaal paranoïde en over de rooie tot hyperventileren en stikken/kotsen aan toe dus ik peins er niet over, nog liever de hele dag aan de nutridrinkjes.
Trek jij het wel en heb je het gevoel dat het helpt?
Mag/kan je ernaast nog eten of leef je nu puur op de sonde?
Dank je! Het idee, de ongemak, die sneue aanblikquote:Op zondag 24 januari 2016 10:24 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Skeletor wat fijn dat die sondevoeding je is meegevallen. Waarom had je er zoveel weerstand tegen?
Heb je even een PM gestuurdquote:Op zondag 24 januari 2016 15:03 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Euh nee, die kilo's zijn onder jouw laagste gewicht. Vandaar dus die suffe sondevoeding. Ik mag ernaast eten en doe dat ook. Het gaat alleen traag en moeizaam met zo'n sonde in je keel, haha. Ook ben ik erachter dat draadjesvlees eten nu niet zo handig is. Vis en eiergerechten zijn lekker qua structuur. Koekjes, crackers, beschuit etc. zijn nu even niet zo goed. Wellicht went het! Ik vind mezelf enorm stoer, want ik eet vrijwel normaal. Sonde of niet!
Kan me voorstellen dat je na die maaghevel niet aan de sondevoeding wilt. Ik wil geen reclame maken, maar de sonde voor voeding is dunner en meer flexibel. Ook is de voeding licht vergeleken met Nutridrink. Het valt veel minder zwaar! Ik ben nu anderhalve week geleden begonnen. Wat ik merk, is dat het meer energie geeft.
Jij klaagt niet zomaar, je hebt een zware operatie achter de rug. Gefriemel aan je pancreas gaat je niet in de koude kleren zitten. Dat zijn zware ingrepen. Wees vooral lekker lui, geef aan moeheid toe. Het wordt vanzelf beter!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |