abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 17:50:30 #76
230491 Zith
pls tip
pi_160664139
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:05 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Als je bepaalt dat de cutoff ergens is, kan je niet achteraf de regels nog aanpassen! waarom onderzoek doen als je je niet aan je eigen regels houdt?
Dat kan prima. er moet immers ook brood op de plank komen. Zolang hij geen cijfers gaat vervalsen mogen anderen er van vinden wat ze willen (ie. geen hoge significantie, maar een knipoog naar een bepaalde richting).

Niemand zal hem serieus nemen als hij zegt dat 0.11 significant is, maar het is prima wetenschap om resultaten te laten zien met 0.11 p-values en aan te geven dat het niet significant is maar dat het eventueel in een bepaalde richting kan wijzen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zith op 14-03-2016 17:56:43 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_160664587
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat kan prima. er moet immers ook brood op de plank komen. Zolang hij geen cijfers gaat vervalsen mogen anderen er van vinden wat ze willen (ie. geen hoge significantie, maar een knipoog naar een bepaalde richting).

Niemand zal hem serieus nemen als hij zegt dat 0.11 significant is, maar het is prima wetenschap om resultaten te laten zien met 0.11 p-values en aan te geven dat het niet significant is maar dat het eventueel in een bepaalde richting kan wijzen.
Zij, maar verder ongeveer dit ja. Ik ga echt niet zeggen dat het bijna significant is, helemaal significant, whatever. Maar als een resultaat niet significant is, kan het nog steeds wel interessant zijn. Als je een bepaald effect verwacht en je krijgt een p van 0.98 is dat ook ontiegelijk interessant. En dat een verschil niet significant is, betekent niet dat er helemaal geen verschil (in de steekproef) is. Of is een gemiddelde van 23 opeens gelijk aan een gemiddelde van 28 omdat de p waarde niet onder de Alpha zit?
Your opinion of me is none of my business.
pi_160667110
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:09 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Zij, maar verder ongeveer dit ja. Ik ga echt niet zeggen dat het bijna significant is, helemaal significant, whatever. Maar als een resultaat niet significant is, kan het nog steeds wel interessant zijn. Als je een bepaald effect verwacht en je krijgt een p van 0.98 is dat ook ontiegelijk interessant. En dat een verschil niet significant is, betekent niet dat er helemaal geen verschil (in de steekproef) is. Of is een gemiddelde van 23 opeens gelijk aan een gemiddelde van 28 omdat de p waarde niet onder de Alpha zit?
Je kan alleen eigenlijk niets zeggen over of dat verschil ruis is of niet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160669224
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:09 schreef Sarasi het volgende:
Of is een gemiddelde van 23 opeens gelijk aan een gemiddelde van 28 omdat de p waarde niet onder de Alpha zit?
er is geen bewijs dat het verschil verklaard kan worden door de in jouw model opgenomen variabelen, dat kan je er zeker over zeggen als de gemiddelden van de groepen die je in jouw test vergeleek 23 en 28 zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Dit kan zeker, maar de tendens had je ook kunnen baseren op eerder onderzoek.
"en je probeert dit goed te praten onder een confirmation bias."

Als je zegt dat je tevreden bent met een p<.05 dan is bij een p>.05 je 0-hypothese niet verworpen.

quote:
Dat kan prima. er moet immers ook brood op de plank komen.
Een niet significant verschil is ook een significante bijdrage aan de wetenschap
pi_160669851
Wat moet ik doen als ik bij mijn chi-square teveel cellen heb met een expected count less than five? Ik las dat bij meer dan 20% de resultaten niet valide zijn? Bij sommige variabelen is het bij mij 60%.
pi_160670130
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:11 schreef carmiie het volgende:
Wat moet ik doen als ik bij mijn chi-square teveel cellen heb met een expected count less than five? Ik las dat bij meer dan 20% de resultaten niet valide zijn? Bij sommige variabelen is het bij mij 60%.
Cellen samenvoegen als dat kan, anders houdt het op.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160670543
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Cellen samenvoegen als dat kan, anders houdt het op.
Hoe doe ik dat? :o
pi_160671011
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:33 schreef carmiie het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat? :o
Als je bv geinteresseerd bent in verschil man-vrouw en schrijfkleur rood-blauw op een bepaalde uitkomst, je test beperken tot verschil kleur (of verschil gender).
Verder valt er helaas weinig te doen. (nou lijkt het me ook dat of dezelfde rij erg laag is in je experiment dus 98% - 2% voor groep 1 en 97% - 3% voor groep 2, en dan kun je zelfs zonder test wel zien dat er geen effect is, of juist het tegenovergestelde 99-1 voor groep 1 en 1-99 voor groep 2 en dan heb je eigenlijk ook niet echt een test meer nodig).
pi_160671406
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als je bv geinteresseerd bent in verschil man-vrouw en schrijfkleur rood-blauw op een bepaalde uitkomst, je test beperken tot verschil kleur (of verschil gender).
Verder valt er helaas weinig te doen. (nou lijkt het me ook dat of dezelfde rij erg laag is in je experiment dus 98% - 2% voor groep 1 en 97% - 3% voor groep 2, en dan kun je zelfs zonder test wel zien dat er geen effect is, of juist het tegenovergestelde 99-1 voor groep 1 en 1-99 voor groep 2 en dan heb je eigenlijk ook niet echt een test meer nodig).
Aahh zo, ik snap het, thanks! :) Wel jammer dat er weinig aan te doen valt ;(
pi_160671579
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:53 schreef carmiie het volgende:

[..]

Aahh zo, ik snap het, thanks! :) Wel jammer dat er weinig aan te doen valt ;(
Bijdraaien? :p
pi_160678491
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Kun je iets meer uitleg geven? Snijpunt van wat met wat? Zou iig te toetsen moeten zijn.
Ik heb een prijsmeter-analyse gedaan voor verschillende versies van producten.

De snijpunten, prijs in euro's, wil ik toetsen.
Aldus.
pi_160679847
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:11 schreef carmiie het volgende:
Meer data verzamelen.
pi_160829972
Ik ben een dataset aan het maken met SPSS. Niet super moeilijk, maar ik loop echter tegen één probleem aan. Het gaat hier om een patiëntenbestand met verschillende parameters. Deze patiënten hebben een bepaalde operatie ondergaan en sommige patiënten hebben hier naderhand complicaties van ondervonden. Ik heb echter de grootste moeite om deze complicaties op een efficiëntie manier in SPSS te zetten. Sommige patiënten hebben namelijk meerdere complicaties gehad.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1) Één variabele Complicaties aanmaken, alle verschillende complicaties labelen. Dit werkt dus niet omdat sommige patiënten bijv. zowel een fistel als een abces kunnen hebben. Ik kan complicaties combineren onder één label (0 = fistel, 1 = abces, 2 = fistel en abces bijv.), maar dan krijg ik dubbel zoveel labels als dat ik complicaties heb en dat gaat echt een gigantische lijst worden.
2) Voor elke complicatie een variabele aanmaken. Dit werkt op zich wel, maar ik heb nu al 17 complicaties in mijn dataset staan (er staan nu 25 patiënten in, het worden er waarschijnlijk honderden). Ik verwacht dat dit aantal nog enigszins zal groeien. Er moet toch een andere manier zijn om te voorkomen dat ik met een monster van een dataset eindig, haha.
3) Complicaties groeperen binnen variabelen. Ik heb eerst geprobeerd om te groeperen naar een variabele maag-darmkanaal complicaties, cardiale complicaties, pulmonale complicaties en etc. Echter, zoals ik hierboven al heb beschreven, sommige mensen hebben bijv. zowel een fistel als een abces (beide maag-darmkanaal complicaties), ik loop op deze manier weer tegen probleem 1 aan. Vervolgens heb ik 4 variabelen aangemaakt, Complicaties 1 t/m 4 met allemaal dezelfde labels. Dit werkt niet, als ik een statistische analyse wil doen dan krijg ik vier verschillende tabellen met dezelfde complicaties in groepjes verspreid over al deze tabellen. Dit is prima voor frequenties, maar niet als ik er meer geavanceerde dingen mee wil doen.

Kortom, is er een manier om deze complicaties op een efficiënte manier in SPSS te krijgen of moet ik toch echt losse variabelen maken?
pi_160830177
Wat is het maximale aantal complicaties bij een patiënt? Stel dat dat er 10 zijn, dan maak je tien variabelen aan met alle complicaties per variabele zoals je bij (1) gedaan hebt. De vorm die je kiest hangt mogelijk samen met de analyses die je wil doen, iets om rekening mee te houden.
Aldus.
pi_160830857
Ik zat te denken aan logistic regression en ik heb n.a.v. jouw post zojuist het halve internet ondersteboven gekeerd en ik kom er dus achter dat je a) één dependent variable kunt aangeven, b) deze variable maar twee catagorieën kan hebben, wat dus waarschijnlijk betekent dat ik mijn complicaties als losse variabelen in SPSS moet zetten wil ik er wat mee kunnen, haha. Dus volgens mij ben ik er zo wel uit.
pi_160831917
Je kan, ten behoeve van de logistische regressie, categoriale variabelen hercoderen naar dummies. Dat kan SPSS automatisch geloof ik. Tip: lees je ook nog even in over vrijheidsgraden.
Aldus.
pi_160832847
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:56 schreef Paprikachipjes het volgende:
Ik zat te denken aan logistic regression en ik heb n.a.v. jouw post zojuist het halve internet ondersteboven gekeerd en ik kom er dus achter dat je a) één dependent variable kunt aangeven, b) deze variable maar twee catagorieën kan hebben, wat dus waarschijnlijk betekent dat ik mijn complicaties als losse variabelen in SPSS moet zetten wil ik er wat mee kunnen, haha. Dus volgens mij ben ik er zo wel uit.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou precies je dependent variabele moet worden. Kun je dat nog eens toelichten?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 22:10:40 ]
pi_160834157
De complicaties worden de dependent variables. Dus wat ik zou kunnen doen is kijken wat de invloed is van bijv. roken op het ontwikkelen van een abces postoperatief (= complicatie). Roken zou dan mijn independent variable worden (0 = nooit, 1 = ja, 2 = gestopt), het ontwikkelen van een abces mijn dependent variable (0 = nee, 1 = ja).

Dat hercoderen ziet er inderdaad wel interessant uit. Ik zal me er eens in verdiepen.
pi_160842562
Ik heb een dataset met een aantal dummy variabelen (STATA) en ik vraag mij af hoe je uit een regressie output kunt afleiden of het handig is om bepaalde dummy variabelen met elkaar te combineren. En als er dummy variabelen gecombineerd worden welke restricties er getest moeten worden. Weet iemand dit toevallig? Wat betreft het testen van restricties dacht ik aan een joint restrictie.. maar ik kan het fout hebben.

Alvast bedankt. :)
pi_160846223
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:48 schreef Paprikachipjes het volgende:
De complicaties worden de dependent variables. Dus wat ik zou kunnen doen is kijken wat de invloed is van bijv. roken op het ontwikkelen van een abces postoperatief (= complicatie). Roken zou dan mijn independent variable worden (0 = nooit, 1 = ja, 2 = gestopt), het ontwikkelen van een abces mijn dependent variable (0 = nee, 1 = ja).

Dat hercoderen ziet er inderdaad wel interessant uit. Ik zal me er eens in verdiepen.
Wow, dan krijg je dus een ontelbare hoeveelheid dv's als je een lange lijst met complicaties hebt. Ik weet niet of het relevant is maar je zou ook nog een Poisson regression kunnen uitvoeren om te kijken welke factoren een invloed hebben op het aantal bijwerkingen dat iemand krijgt.
pi_161133531
Weet iemand hoe ik een bepaalde excel data file het beste in eviews kan importeren?

Ik heb op de y-as de verschillende identifiers (in mijn geval bedrijven) en op de x-as de datum (in mijn geval een periode van ongeveer 300 dagen) en voor de rest een variabele per worksheet (6 variabelen en dus 6 worksheets totaal). Normaal moet je bij eviews (volgensmij) op de y-as zowel de datum als de identifiers zetten om het correct te kunnen importeren, maar in mijn geval was het niet mogelijk het op deze manier te downloaden en dan zou het bovendien redelijk onleesbaar worden vanwege het grote aantal datums en bedrijven.

Als iemand me een linkje kunnen sturen die ongeveer beschrijft hoe ik dit het beste kan aanpakken zou ik dit ook erg op prijs stellen uiteraard! Volgensmij betreft mijn dataset 'unstacked panel data', maar dat weet ik niet zeker. Heb uiteraard al op google gezocht maar vind geen relevante resultaten.

Bij voorbaat dank!
pi_161282001
Ik ga voor mijn scriptie kijken naar het volgende onderwerp:
Scoren leerlingen die op een basisschool 8 jaar Frans hebben gehad beter op Frans in de 1e klas dan leerlingen die de taal niet hebben gehad, rekening houdend met de algemene cognitie?
Er zijn 5 leerlingen die Frans hebben gehad in verschillende klassen. Van alle leerlingen uit deze klassen heb ik het gemiddelde van Frans en van Nederlands, geschiedenis en wiskunde (voor de algemene cognitie) om te kunnen vergelijken.
Ik dacht dat ik een independent t-test moest doen, maar dan kan ik niet controleren op algemene cognitie. En ik kan toch niet zomaar de gegevens van alle klassen samenvoegen zonder te kijken naar het gemiddelde van elke specifieke klas?
Wie kan mij helpen?
pi_161282174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:32 schreef ulq het volgende:
Weet iemand hoe ik een bepaalde excel data file het beste in eviews kan importeren?

Ik heb op de y-as de verschillende identifiers (in mijn geval bedrijven) en op de x-as de datum (in mijn geval een periode van ongeveer 300 dagen) en voor de rest een variabele per worksheet (6 variabelen en dus 6 worksheets totaal). Normaal moet je bij eviews (volgensmij) op de y-as zowel de datum als de identifiers zetten om het correct te kunnen importeren, maar in mijn geval was het niet mogelijk het op deze manier te downloaden en dan zou het bovendien redelijk onleesbaar worden vanwege het grote aantal datums en bedrijven.

Als iemand me een linkje kunnen sturen die ongeveer beschrijft hoe ik dit het beste kan aanpakken zou ik dit ook erg op prijs stellen uiteraard! Volgensmij betreft mijn dataset 'unstacked panel data', maar dat weet ik niet zeker. Heb uiteraard al op google gezocht maar vind geen relevante resultaten.

Bij voorbaat dank!
Omdat het zo lomp is als niemand op je vraag reageert: Sorry, ik had voor je post nog nooit van eviews gehoord, dus geen flauw idee hoe je daar kunt importeren. Misschien eens kijken naar of er online wat te vinden is over .csv bestanden importeren? (Je kunt een Excel bestand heel makkelijk opslaan als .csv en soms geeft dat wat meer opties.)
pi_161282225
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:31 schreef jufsaar het volgende:
Ik ga voor mijn scriptie kijken naar het volgende onderwerp:
Scoren leerlingen die op een basisschool 8 jaar Frans hebben gehad beter op Frans in de 1e klas dan leerlingen die de taal niet hebben gehad, rekening houdend met de algemene cognitie?
Er zijn 5 leerlingen die Frans hebben gehad in verschillende klassen. Van alle leerlingen uit deze klassen heb ik het gemiddelde van Frans en van Nederlands, geschiedenis en wiskunde (voor de algemene cognitie) om te kunnen vergelijken.
Ik dacht dat ik een independent t-test moest doen, maar dan kan ik niet controleren op algemene cognitie. En ik kan toch niet zomaar de gegevens van alle klassen samenvoegen zonder te kijken naar het gemiddelde van elke specifieke klas?
Wie kan mij helpen?
Dus als ik het goed begrijp heb je twee groepen:
1. 5 leerlingen die Frans hebben gehad.
2. Gruwelijke veel leerlingen (meerdere klassen) die geen Frans hebben gehad.

Klopt dat?

In dat geval is je grootste probleem dat je slechts 5 leerlingen hebt die Frans hebben gehad. Die groep is te klein om iets zinvols over te kunnen zeggen.

Als je de klas waartoe iemand behoort wil analyseren dan kom je al snel uit op multilevel analyses, maar ik zou me kunnen voorstellen dat, gezien de rest van je project, dat dermate hooggegrepen is dat je begeleider je dat niet aan wil doen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:16:41 #100
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161282813
Operc heeft gelijk, wat je wilt doen valt abstract / technisch te doen, maar niet met de data die je hebt.

Een simpelere, minder juiste versie valt ook niet echt te doen, maar kun je in ieder geval wel runnen (zou de resultaten alleen niet vertrouwen) en dat is gewoon opdelen in wel of niet frans als groepen. Andere scores meenemen als covariaat in Anova en dat gebruiken.
pi_161304079
Mensen, ik vul data in in STATA.

Heb nu twee variabelen gemaakt, maar als ik vervolgens "summarize" in tik dan geeft STATA aan dat er voor beide variabelen 0 observaties zijn terwijl ze er toch echt staan. Bijvoorbeeld de variabele "Year" aangemaakt en vervolgens staat daaronder (in de data editor) 1950 t/m 2010.

Dit is de eerste keer dat ik zelf data in het programma gooi. Wat kan ik verkeerd doen? Hulp is zeer welkom.
pi_161304202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:15 schreef Kaas- het volgende:

Heb nu twee variabelen gemaakt, maar als ik vervolgens "summarize" in tik dan geeft STATA aan dat er voor beide variabelen 0 observaties zijn terwijl ze er toch echt staan. Bijvoorbeeld de variabele "Year" aangemaakt en vervolgens staat daaronder (in de data editor) 1950 t/m 2010.

Dit is de eerste keer dat ik zelf data in het programma gooi. Wat kan ik verkeerd doen? Hulp is zeer welkom.
Ik gebruik geen STATA dus het is een wilde gok, maar zijn de variabelen nog hoofdlettergevoelig misschien? En is het type variabele juist? (Dat je niet stiekem string hebt terwijl het integer moet zijn.)
pi_161305969
quote:

Ook ik ken srata niet, maar heb wel eens gehad dat de vorm van de data in de kolommen verkeerd ingesteld was een p die manier gaf de software dan aan dat er geen observaties waren...
Whatever...
pi_161327085
Ik heb een vraag omtrent een schaal (SPSS).

Ik onderzoek de relatie tussen Facebookgebruik, zelfbeeld en eetgedrag. Nu onderzoek ik eetgedrag met behulp van de Eating Attitudes Test 26 (EAT-26). Deze bestaat uit drie delen:
(A) Gewicht en lengte (waar ik BMI van heb gemaakt),
(B) 26 vragen
(C) 4 gedragsvragen variërend van (nooit, 1x per maand of minder, 2-3x per maand, 1x per week, 2-6x per week en 1x per dag of meer) en 2 extra (heftige) vragen waar alleen (ja of nee) kan worden beantwoord.
De scoring voor die 26 vragen heb ik al verwerkt via Transform - Recode zodat ik op een totaal van 20 of meer kom wat problematisch eetgedrag blijkt. Dit staat op: http://www.eat-26.com/scoring.php. Maar er staat verder geen score bij de overige delen, behalve dan kruisjes bij wat problematisch gedrag is. Hoe kan ik (A) BMI en (C) de vragen waarbij een andere score wordt gehanteerd, dan samenvoegen met de 26 vragen? Ik moet toch uiteindelijk op een schaal komen, namelijk eetgedrag.

Mijn dank zal groot zijn.
pi_161327447
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:26 schreef Eefje_ het volgende:
Ik heb een vraag omtrent een schaal (SPSS).

Ik onderzoek de relatie tussen Facebookgebruik, zelfbeeld en eetgedrag. Nu onderzoek ik eetgedrag met behulp van de Eating Attitudes Test 26 (EAT-26). Deze bestaat uit drie delen:
(A) Gewicht en lengte (waar ik BMI van heb gemaakt),
(B) 26 vragen
(C) 4 gedragsvragen variërend van (nooit, 1x per maand of minder, 2-3x per maand, 1x per week, 2-6x per week en 1x per dag of meer) en 2 extra (heftige) vragen waar alleen (ja of nee) kan worden beantwoord.
De scoring voor die 26 vragen heb ik al verwerkt via Transform - Recode zodat ik op een totaal van 20 of meer kom wat problematisch eetgedrag blijkt. Dit staat op: http://www.eat-26.com/scoring.php. Maar er staat verder geen score bij de overige delen, behalve dan kruisjes bij wat problematisch gedrag is. Hoe kan ik (A) BMI en (C) de vragen waarbij een andere score wordt gehanteerd, dan samenvoegen met de 26 vragen? Ik moet toch uiteindelijk op een schaal komen, namelijk eetgedrag.

Mijn dank zal groot zijn.
Kun je vraag C niet als robustnesscheck inbouwen. Dus je doet eerst je onderzoek op basis van B. Dan doe je het nogmaals met C. Of ik zou BMI als moderator beschouwen. Ik denk namelijk niet dat een BMI alles zegt over problematisch eetgedrag. Een skinny bitch kan toch net zo goed een problematische eter zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 14:54:40 ]
pi_161359533
quote:

Probeer de volgende dingen/commando's:

-count.

-inspect [variabele namen]

Zoals hierboven ook al gezegd wordt, kijk of je geen hoofdletters hebt gebruikt en of het wel numerieke variabelen zijn. Alle commando's zijn hoofdlettergevoelig.

Kopieer de data naar excel en importeer het dan als nieuwe dataset.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_161922064
Mijn kennis van statistiek is uitermate belabberd, maar toch durf ik wat vraagtekens bij het volgende experiment te zetten. Gaarne jullie input.

Men doet 22 operaties op patienten, en na die operatie voert men een meting met een speciaal instrument uit op de wond. Die meting wordt na een week herhaald, en na een maand na de operatie, twee maanden na de operatie, drie maanden na de operatie en vier maanden na de operatie. Tijdens ieder meetpunt kijkt de dokter mee, en geeft een oordeel over de kwaliteit van de wond. Of de wond netjes geheeld is ("good"), of dat er een lelijk litteken is ("moderate"), of dat er complicaties zijn ("poor").

Op basis van die metingen worden ROC curves gemaakt. Wat men namelijk wil weten, is of de metingen met dat speciale instrument in een vroeg stadium kunnen voorspellen of er later complicaties zullen zijn.

Die ROC curves blijken erg onbetrouwbaar te zijn voor data die direct na de operatie is verzameld, of die een week na de operatie is verzameld.

Maar na 1 maand blijkt dat in 6 van de 9 gevallen dat het apparaat een rood sein gaf, er tussen maand 1 en 4 idd. een complicatie is opgetreden. In 1 van de 13 gevallen dat het apparaat aangaf dat alles ok was, is er in die periode ook een complicatie opgetreden.

Kun je op basis van zo weinig metingen uberhaupt ROC curves maken, en zo ja, hoe betrouwbaar is zo'n curve dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 04-05-2016 15:18:43 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 16 mei 2016 @ 16:10:30 #108
428862 Plausibel
Écht waar!
pi_162246318
Hallo mensen!
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met mijn vraag.

Ik doe een onderzoekje met een dataset waarin respondenten uit vier landen zitten.
Er is een variabele die ik heb bewerkt, en uiteindelijk omgezet naar een dichotome variabele. Dit heb ik per land gedaan, omdat de oorspronkelijke categorieen in de verschillende landen niet met elkaar te vergelijken waren.
Ik heb nu dus vier dichotome variabelen, per land. Elke respondent komt dus ook maar één keer voor in al deze vier variabelen.
Nu wil ik er eigenlijk weer één variabele van maken. Iedereen heeft nu eenzelfde score (1 of 0), dus ik denk dat dit wel mogelijk is.
Maar hoe moet ik dit doen?

Ik werk trouwens met SPSS Syntax, dus als iemand er ook nog eens een syntax code voor zou weten zou ik helemaal gelukkig zijn.... :D
Regenboog, regenboog
gelukkig ben je krom,
anders heette je regenstreep,
en dat klinkt toch wel zo stom
  maandag 16 mei 2016 @ 16:28:21 #109
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162246842
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:10 schreef Plausibel het volgende:
Hallo mensen!
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met mijn vraag.

Ik doe een onderzoekje met een dataset waarin respondenten uit vier landen zitten.
Er is een variabele die ik heb bewerkt, en uiteindelijk omgezet naar een dichotome variabele. Dit heb ik per land gedaan, omdat de oorspronkelijke categorieen in de verschillende landen niet met elkaar te vergelijken waren.
Ik heb nu dus vier dichotome variabelen, per land. Elke respondent komt dus ook maar één keer voor in al deze vier variabelen.
Nu wil ik er eigenlijk weer één variabele van maken. Iedereen heeft nu eenzelfde score (1 of 0), dus ik denk dat dit wel mogelijk is.
Maar hoe moet ik dit doen?

Ik werk trouwens met SPSS Syntax, dus als iemand er ook nog eens een syntax code voor zou weten zou ik helemaal gelukkig zijn.... :D
recode naar 1-2 op de dv van het land, geef ze 0 op de dv's die ze niet hebben en tel dan de 4 kolommen op voor de overkoepelende dv?
pi_162270833
Mijn statistiekkennis is nogal weggezakt, dus vandaar de volgende vraag:

Ik wil het effect van de verandering van een variabele onderzoeken. Ik heb in principe twee tijdsperiodes: zeg maar bijvoorbeeld oktober - december 2011 - 2013 (dus 3 tijdsperiodes) en 2012 en 2013 helemaal (dus 2 tijdsperiodes). Je moet dit onderzoek zien als een experiment.

Tussentijds is (dit is een voorbeeldje) 3x het loon gestegen. Stel ik zou willen onderzoeken of dit effect heeft op de arbeidsproductiviteit, hoe pak ik dit dan aan? Voor een panel analysis is de tijdsperiode te kort. Hoe kan ik het beste het effect van deze variabele over de tijd onderzoeken? En als ik wil weten of er verschil is tussen mannen en vrouwen?

Bedankt!
pi_162270893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:50 schreef Bravoo het volgende:
Mijn statistiekkennis is nogal weggezakt, dus vandaar de volgende vraag:

Ik wil het effect van de verandering van een variabele onderzoeken. Ik heb in principe twee tijdsperiodes: zeg maar bijvoorbeeld oktober - december 2011 - 2013 (dus 3 tijdsperiodes) en 2012 en 2013 helemaal (dus 2 tijdsperiodes). Je moet dit onderzoek zien als een experiment.

Tussentijds is (dit is een voorbeeldje) 3x het loon gestegen. Stel ik zou willen onderzoeken of dit effect heeft op de arbeidsproductiviteit, hoe pak ik dit dan aan? Voor een panel analysis is de tijdsperiode te kort. Hoe kan ik het beste het effect van deze variabele over de tijd onderzoeken? En als ik wil weten of er verschil is tussen mannen en vrouwen?

Bedankt!
Begrijp ik het goed dat je hoogstens 3 periodes hebt met verschillende lonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2016 15:54:31 ]
pi_162270942
Ja dat klopt inderdaad.
pi_162271048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:56 schreef Bravoo het volgende:
Ja dat klopt inderdaad.
Maar wel genoeg observaties per tijdsperiode?
pi_162271080
Oh sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik heb rond de 1300 bruikbare observaties (totaal circa 1600).
pi_162271131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:01 schreef Bravoo het volgende:
Oh sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik heb rond de 1300 bruikbare observaties (totaal circa 1600).
Heb je al gewoon een regressie gedraaid met als moderator geslacht?
pi_162271204
Nee, ik heb nog niets uitgevoerd. Voor het scriptievoorstel moet ik de methode beschrijven, dus ik probeer erachter te komen welke statistische analyse ik precies moet uitvoeren.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 19:32:17 #117
230491 Zith
pls tip
pi_162276760
Drukke dag gehad dus misschien zeg ik domme dingen, MCH zal dat dan wel laten weten.

Fixed effects? Elk persoon telt dan 2x als observatie met de verschillen tussen 2011-2012 en 2012-2013 als input. Al kan je dan niet dingen als geslacht doen omdat deze niet veranderen.

Heb je ook personen die geen opslag kregen? Dan Difference in differeces? Groepen 2011-2012 en 2012-2013,maak een dummy (periode) waarbij het eerst jaar 0 is en het tweede 1, maak een dummy voor opslag of niet tussen periode 0 en 1. Zet dit allemaal onder elkaar, dus elke persoon twee keer. Doe de regressie op output = periode, opslag, periode*opslag, (ln)salaris (en andere variabelen die je hebt). De interactie is waar je dan naar kijkt. Is die significant en positief dan heeft het krijgen van een opslag een positie effect op de output van de komende periode.

___

Maar wellicht is er een reden waarom mensen opslag krijgen, bijvoorbeeld omdat ze de periode ervoor heel erg productief waren? Dan zou je bijvoorbeeld de productiviteit van de periode ervoor als lag kunnen toevoegen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Zith op 17-05-2016 19:41:10 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_162293594
Hi,

Ik ben momenteel bezig met analyse van robuustheid resultaten. Nu wil ik outliers eruit filteren/ervoor controllen, maar zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb daarom een aantal vragen

1. Wat is het verschil tussen outliers en influential factors, en waar kan ik me beter op focussen?

2. Mahalanobis concentreert zich alleen op multivariate outliers. Moet ik nog iets doen met dependent variable?

3. Winsorizen: er wordt vaak gesproken over winsorizen op 5% level aan beide kanten. Moet dit worden gedaan voor zowel X als Y variabele?

4. Welke outlier detection/removal technique gebruiken jullie altijd. Ik zie bijv ook nog: Leverage, Cook's, Trimming, Hat's, Likelihood, etc.

5. Hoe zit het met outliers van indicator variables/dummies. Bijv Mahalanobis haalt 1 hele variabele weg die 4x voorkomt. Is dit wel juist? Of moet ik alleen outliers checken op niet-dummies?

Thanks in advance!
pi_162293926
Hoezo ga je na je uitkomsten en tijdens je robustness checks pas kijken naar je outliers?
pi_162304513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:16 schreef MCH het volgende:
Hoezo ga je na je uitkomsten en tijdens je robustness checks pas kijken naar je outliers?
Omdat het geen psychologisch onderzoek is, maar waargebeurde financial events. Dan kan ikk niet zeggen: oh die is me wat te hoog, dan negeer/corrigeer ik die.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:24:27 #121
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162305165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Omdat het geen psychologisch onderzoek is, maar waargebeurde financial events. Dan kan ikk niet zeggen: oh die is me wat te hoog, dan negeer/corrigeer ik die.
Is dit voor een scriptie oid of moet het echt een paper worden uiteindelijk? In dat tweede geval zou ik, als het niet al te laat is, eerst je plan opstellen, dit vastleggen en dan pas naar de data kijken. Nu loop je het risico (on)bewust je uitkomsten te beinvloeden.

Wat je moet gebruiken ligt heel erg aan het type data en kan ik weinig over zeggen op basis van de beperkte informatie.
pi_162306188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Is dit voor een scriptie oid of moet het echt een paper worden uiteindelijk? In dat tweede geval zou ik, als het niet al te laat is, eerst je plan opstellen, dit vastleggen en dan pas naar de data kijken. Nu loop je het risico (on)bewust je uitkomsten te beinvloeden.

Wat je moet gebruiken ligt heel erg aan het type data en kan ik weinig over zeggen op basis van de beperkte informatie.
Ik beinvloed niet.

Cook's Distance <1 voor alle observations
Winsorizing 5% geeft tevens geen verandering in results.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:53:49 #123
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162306376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:49 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ik beinvloed niet.

Cook's Distance <1 voor alle observations
Winsorizing 5% geeft tevens geen verandering in results.
Wat had je gedaan als het wel een verschil zou maken?
pi_162306747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:53 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat had je gedaan als het wel een verschil zou maken?
Ook gerapporteerd. Mn initiele event window geeft ook insignificantie.

Mn p-value neemt wel af van <0.05 naar <0.10 na winsorizen, de ander blijft constant.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:19:28 #125
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162307450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:02 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ook gerapporteerd. Mn initiele event window geeft ook insignificantie.

Mn p-value neemt wel af van <0.05 naar <0.10 na winsorizen, de ander blijft constant.
Ja dan moet je nu dus beslissen wat je hoofdconclusie is / wat de beste methode is (met of zonder winsor) terwijl je al weet wat dat voor je uitkomsten doet...
pi_162308289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja dan moet je nu dus beslissen wat je hoofdconclusie is / wat de beste methode is (met of zonder winsor) terwijl je al weet wat dat voor je uitkomsten doet...
Ik zie geen enkele reden om vooraf te winsorizen. Waarom zou je dat doen?
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:51:38 #127
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162308837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:39 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden om vooraf te winsorizen. Waarom zou je dat doen?
Niet van te voren doen, van te voren bepalen of je het gaat doen of niet.
pi_162333468
Ik heb een vraag omtrent Stata.

Ik heb een data base met verschillende regios en verschillende jaren.

Ik heb een model waar de GDP wordt beinvloed door Investments, Labor force, Unemployment, Educatie, Internet variabelen (internet penetratie) en populatie density.

Dit is een panel set analyse en ik moet uitzoeken wat het effect is van de internet variabelen.

Echter weet ik niet wat de juiste stappen zijn die ik moet ondernemen.

Graag zou ik beginnen alle variabelen naar growth variabelen te zetten. Echter kom ik er gewoon niet uit icm data panel set.

Als iemand hier goed is in STATA contacteer mij dan alsjeblieft.
pi_162335697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:26 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

Ik heb een model waar de GDP wordt beinvloed door Investments, Labor force, Unemployment, Educatie, Internet variabelen (internet penetratie) en populatie density.

Dit is een panel set analyse en ik moet uitzoeken wat het effect is van de internet variabelen.

Graag zou ik beginnen alle variabelen naar growth variabelen te zetten. Echter kom ik er gewoon niet uit icm data panel set.

Dit is nou niet echt een specifieke vraag over STATA. Denk dat je in plaats van op "stata", moet gaan googlen op "statistiek".
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_162339281
Bedankt voor je reactie.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 13:04:02 #131
428862 Plausibel
Écht waar!
pi_162377293
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

recode naar 1-2 op de dv van het land, geef ze 0 op de dv's die ze niet hebben en tel dan de 4 kolommen op voor de overkoepelende dv?
Dankjewel voor je meedenken!
Ik heb uiteindelijk één van de variabele gekopieerd, en deze met behulp van een serie if-jes gehercodeerd.
Erg omslachtig, maar uiteindelijk is het goed gekomen :)
Regenboog, regenboog
gelukkig ben je krom,
anders heette je regenstreep,
en dat klinkt toch wel zo stom
pi_162377516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:26 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

Ik neem aan dat dit voor je bachelor scriptie is? (Gezien het scriptie topic.) Aangezien je geen enkel idee lijkt te hebben wat je moet doen lijkt het me handig als je je statistiekboeken raadpleegt, aangezien mensen hier best willen helpen, maar niet alles gaan voorkauwen. :)
pi_162382933
Goedemiddag. Ik ben bezig mijn resultaten in te voeren in SPSS. Ik heb het boek Handleiding SPSS voor mij liggen maar heb een vraag.

Mijn enquête bestaat uit 30 vragen. Bij een aantal vragen kan het voorkomen dat je door het geven van een antwoord de eerstvolgende vragen overslaat (omdat je daar door het antwoord niet meer voor in aanmerking komt) en verder gaat bij bijv. 5 vragen verder op. Dan kom je dus met een vijftal vragen te zitten die blanco blijven. Hoe voer ik dit in in SPSS?

Moet ik het desbetreffende vakje voor de 'overgeslagen' vragen in de Data View helemaal leeg laten?

Ik zal het verduidelijken met een eenvoudig voorbeeld, stel:
Vraag 1: Naam
Vraag 2: Antwoord
Vraag 3: Krijg je zakgeld (Ja, ga naar vraag 4 - Nee, ga naar vraag 5)
Vraag 4: Hoeveel zakgeld krijg je?
Vraag 5: Waar geef je je zakgeld aan uit?

Dus, iemand vult bij vraag 3 'Nee' in en gaat dus naar vraag 5 en slaat vraag 4 over. Wat vul ik in SPSS in als 'antwoord' bij vraag 4 voor deze respondent?

[ Bericht 26% gewijzigd door carebaer op 21-05-2016 17:43:49 ]
pi_162383361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:36 schreef carebaer het volgende:
Goedemiddag. Ik ben bezig mijn resultaten in te voeren in SPSS. Ik heb het boek Handleiding SPSS voor mij liggen maar heb een vraag.

Mijn enquête bestaat uit 30 vragen. Bij een aantal vragen kan het voorkomen dat je door het geven van een antwoord de eerstvolgende vragen overslaat (omdat je daar door het antwoord niet meer voor in aanmerking komt) en verder gaat bij bijv. 5 vragen verder op. Dan kom je dus met een vijftal vragen te zitten die blanco blijven. Hoe voer ik dit in in SPSS?

Moet ik het desbetreffende vakje voor de 'overgeslagen' vragen in de Data View helemaal leeg laten?

Ik zal het verduidelijken met een eenvoudig voorbeeld, stel:
Vraag 1: Naam
Vraag 2: Antwoord
Vraag 3: Krijg je zakgeld (Ja, ga naar vraag 4 - Nee, ga naar vraag 5)
Vraag 4: Hoeveel zakgeld krijg je?
Vraag 5: Waar geef je je zakgeld aan uit?

Dus, iemand vult bij vraag 3 'Nee' in en gaat dus naar vraag 5 en slaat vraag 4 over. Wat vul ik in SPSS in als 'antwoord' bij vraag 4 voor deze respondent?
?
pi_162384631
quote:
Super, precies wat ik bedoelde. Kan dus n.v.t. gebruiken! :)
pi_162399615
Inmiddels heb ik alle gegevens/variabelen ingevuld. Stuit ik weer op een probleem.

Ik heb op den duur een vraag waar mensen een bedrag moeten invullen, en ik heb deze gezet op ratio-niveau. Maar het kan ook voorkomen dat de vraag n.v.t. is op iemand.

Hoe kan ik er voor zorgen dat er een 'code' n.v.t. komt te staan bij iemand die de vraag niet hoeft in te vullen, maar wel een getal voor de mensen die een bedrag invullen?
  zondag 22 mei 2016 @ 11:38:31 #137
95123 Operc
Nr. 40
pi_162399828
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:30 schreef carebaer het volgende:
Inmiddels heb ik alle gegevens/variabelen ingevuld. Stuit ik weer op een probleem.

Ik heb op den duur een vraag waar mensen een bedrag moeten invullen, en ik heb deze gezet op ratio-niveau. Maar het kan ook voorkomen dat de vraag n.v.t. is op iemand.

Hoe kan ik er voor zorgen dat er een 'code' n.v.t. komt te staan bij iemand die de vraag niet hoeft in te vullen, maar wel een getal voor de mensen die een bedrag invullen?
Ik zou ze gewoon leeglaten eigenlijk. Dan kun je een missing value instellen voor de mensen die die vraag onterecht hebben leeggelaten (in de variable view). :)
pi_162400027
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou ze gewoon leeglaten eigenlijk. Dan kun je een missing value instellen voor de mensen die die vraag onterecht hebben leeggelaten (in de variable view). :)
Oke. Is het onmogelijk om nominale + ratio antwoorden te combineren in één vraag?
  zondag 22 mei 2016 @ 11:50:33 #139
95123 Operc
Nr. 40
pi_162400136
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:46 schreef carebaer het volgende:

[..]

Oke. Is het onmogelijk om nominale + ratio antwoorden te combineren in één vraag?
SPSS zal een variabele altijd als één soort variabele zien en in die zin kun je nominaal en ratio niet combineren. Je kunt wel bij ratio een extra code/label aanmaken dat bijvoorbeeld 99 niet van toepassing betekent, maar de vraag is een beetje wat je er aan hebt. Als je de cel leeglaat kun je gewoon de analyses doen met de beschikbare data en als je NVT invult moet je die toch weer uitsluiten van je analyse later. Daarnaast kun je het percentage NVT gewoon berekenen met het antwoord op de vraag die de NVT als gevolg heeft.
pi_162400620
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:50 schreef Operc het volgende:

[..]

SPSS zal een variabele altijd als één soort variabele zien en in die zin kun je nominaal en ratio niet combineren. Je kunt wel bij ratio een extra code/label aanmaken dat bijvoorbeeld 99 niet van toepassing betekent, maar de vraag is een beetje wat je er aan hebt. Als je de cel leeglaat kun je gewoon de analyses doen met de beschikbare data en als je NVT invult moet je die toch weer uitsluiten van je analyse later. Daarnaast kun je het percentage NVT gewoon berekenen met het antwoord op de vraag die de NVT als gevolg heeft.
Ik snap het. Zou je me kunnen vertellen waar ik die uitzondering toevoeg? Als leek met SPSS vind ik het toch wel handig om in het overzicht van de data die extra nvt toe te voegen
  zondag 22 mei 2016 @ 12:15:29 #141
95123 Operc
Nr. 40
pi_162400822
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:09 schreef carebaer het volgende:

[..]

Ik snap het. Zou je me kunnen vertellen waar ik die uitzondering toevoeg? Als leek met SPSS vind ik het toch wel handig om in het overzicht van de data die extra nvt toe te voegen
Je kiest voor NVT een waarde uit die niet in die variabele voorkomt als 'echte' waarde. Dus stel dat je ratio variabele scores heeft tussen 0 en 10, dan kun je vanaf 11 een willekeurige waarde kiezen. Die waarde vul je in bij de cellen die NVT zijn in die variabele. Vervolgens kun je in Variable View in het kopje Values aangeven wat elke waarde betekent. Dus stel 11 is NVT, dan kun je dat daar invullen en toevoegen.

Als je dan in je Data View NVT wil zien in plaats van 11, klik je op het icoontje met '1' en 'A' met een pijl ertussen, dan zie je de labels die je aan de values hebt gegeven in plaats van de getalletjes. (En je kunt er wel mee blijven rekenen.)
pi_162401080
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Je kiest voor NVT een waarde uit die niet in die variabele voorkomt als 'echte' waarde. Dus stel dat je ratio variabele scores heeft tussen 0 en 10, dan kun je vanaf 11 een willekeurige waarde kiezen. Die waarde vul je in bij de cellen die NVT zijn in die variabele. Vervolgens kun je in Variable View in het kopje Values aangeven wat elke waarde betekent. Dus stel 11 is NVT, dan kun je dat daar invullen en toevoegen.

Als je dan in je Data View NVT wil zien in plaats van 11, klik je op het icoontje met '1' en 'A' met een pijl ertussen, dan zie je de labels die je aan de values hebt gegeven in plaats van de getalletjes. (En je kunt er wel mee blijven rekenen.)
Ah het werkt net als bij nominaal en ordinaal zie ik inderdaad, je kan het gewoon toeveogen. Thanks!
pi_162438293
Eindelijk kan ik mijn data is kruistabellen gaan analyseren en in mijn rapport zetten. Nu kom ik weer een probleem tegen. Wat is SPSS toch een fijn programma... ;)

Als ik een kruistabel kopieer en in word plak, valt het rechterdeel van de tabel buiten de breedte van het word bestand. Ik kan 'm ook niet verkleinen. Hoe zorg ik er voor dat het tabel schaalt met word zodat hij volledig leesbaar is?

Ik heb het zowel geprobeerd met kopiëren plakken als met exporteren naar word. Beide manieren zorgen voor dezelfde problemen. Sterker nog: zodra ik het exporteer naar word worden de tabellen in tweeën gesplitst in sommige gevallen.
pi_162438339
Maak je eigen tabel. SPSS output in je scriptie. :N

Dus even exporteren naar excel.
pi_162438368
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:44 schreef MCH het volgende:
Maak je eigen tabel. SPSS output in je scriptie. :N

Dus even exporteren naar excel.
Ah helaas. Ik heb vannacht de deadline voor concept en hierna heb ik nog 2 weken voor definitief. Dan heb ik aan tijd om alles netjes te maken, maar voor nu wil ik de tabellen zo snel mogelijk naar word hebben. Dan eerst maar even met printscreen denk ik.. :(

Edit: Ik vind het toch wel vreemd dat SPSS of Word het niet zo maken dat dit makkelijk te kopiëren en te plakken is, sinds efficiëntie in onze samenleving zo belangrijk is :)
pi_162438485
Focus je nu maar op de deadline. Dan maak je het voor de finale versie allemaal mooi.
pi_162438661
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:46 schreef carebaer het volgende:

[..]

Ah helaas. Ik heb vannacht de deadline voor concept en hierna heb ik nog 2 weken voor definitief. Dan heb ik aan tijd om alles netjes te maken, maar voor nu wil ik de tabellen zo snel mogelijk naar word hebben. Dan eerst maar even met printscreen denk ik.. :(

Edit: Ik vind het toch wel vreemd dat SPSS of Word het niet zo maken dat dit makkelijk te kopiëren en te plakken is, sinds efficiëntie in onze samenleving zo belangrijk is :)
Stiekem is SPSS echt een bizar slecht programma, alleen omdat het zo wordt aangeleerd valt het niet zo op. :P Dat er in SPSS eigenlijk nooit fatsoenlijke tabellen/grafieken uit komen rollen en sommige simpele zaken als power-analyses niet gedaan kunnen worden vind ik onbegrijpelijk.
pi_162438804
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:51 schreef MCH het volgende:
Focus je nu maar op de deadline. Dan maak je het voor de finale versie allemaal mooi.
Doe ik. Bedankt voor je hulp en vlotte reactie!
pi_162438916
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:57 schreef Operc het volgende:

[..]

Stiekem is SPSS echt een bizar slecht programma,

[...]

Eens, ik probeer ook zoveel mogelijk in R te doen. Maar vandaag ben ik weer zielsgelukkig met SPSS en de fantastische restructure-functie.
Aldus.
pi_162439689
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 17:05 schreef Z het volgende:

[..]

Eens, ik probeer ook zoveel mogelijk in R te doen. Maar vandaag ben ik weer zielsgelukkig met SPSS en de fantastische restructure-functie.
Wat doet dat ook alweer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')