Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Nice OP. DrSnuggle, privechauffeur regio Dubai. Veel plezier daar!
Ik zat gisteren de hele dag in de UB en vandaag weer. Grote voordeel: als ik deze twee weken alles haal, heb ik volgend blok alleen m'n these en een stage, dus ruime flexibiliteit om wat te hiken.
Succes dan, vanaf vrijdag. Tenzij er iets over een uitgesteld tijdvak in je contract staat, wat me niet zou verbazen. Dan wens ik je alvast succes voor over drie maanden.
Als in je contract staat dat je werkgever de betaling mag uitstellen, mag hij dat bij een maandloon hoogstens een kwartaal doen. Overigens, indien er niets over loonbetaling in je contract staat, hoeft het loon over december pas 31 januari binnen te zijn. Dus dan mag je ook nog even wachten.
*noot: volgens mij. Te lui om te checken maar volgens mij zat het zo.
Als in je contract staat dat je werkgever de betaling mag uitstellen, mag hij dat bij een maandloon hoogstens een kwartaal doen. Overigens, indien er niets over loonbetaling in je contract staat, hoeft het loon over december pas 31 januari binnen te zijn. Dus dan mag je ook nog even wachten.
*noot: volgens mij. Te lui om te checken maar volgens mij zat het zo.
Ik denk sowieso dat het niet bevorderlijk is voor de werkrelatie om hen in gebreke te stellen.
Los daarvan, wat wil je krijgen voor je rente? 3 cent?
Overigens is het hier ook gestort (ING).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Deze week bedoel je? Het is de bestverkopende auto geweest van het einde van 2015. Sinds november heb ik er elf nieuwe van mogen afleveren. Denk dat inmiddels de meeste mensen hier wel een (nieuwe) 308SW hebben gereden.
Op maandag 18 januari 2016 17:47 schreef br210 het volgende: Morgen m'n eerste rit voor AR rijden. Peugeot 308 station van Lievelde naar Groningen. Iemand wel eens een 308 gereden?
Rijdt wel lekker, heb niet t idee dat t lang mee gaat
Op maandag 18 januari 2016 17:54 schreef br210 het volgende: (Helaas) geen nieuwe, is er eentje uit 2009. Oke, zullen er dus vast en zeker wel meer volgen in de komende tijd.
Die staat hier op de oprit, dus vaak genoeg gereden rijdt mooi, maar de benzine versie draait veel toeren met 130
Op maandag 18 januari 2016 18:48 schreef DrSnuggle het volgende: Ik zal t.z.t. nog wat leuk beeldmateriaal aanleveren. Ik ben daarstraks van het vliegveld opgepikt in een nieuwe Maserati Quattroporte
Prima ritje gehad in de Mini vandaag, geen verkeerde auto om te winnen! De mensen waren er super blij mee, leuk om hem dan te mogen afleveren
Die Gerard maakt even een grapje over gebreke stellen en rente en iedereen er heel serieus op antwoorden enzo.
Joh, meen de da?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 18 januari 2016 18:48 schreef DrSnuggle het volgende: Ik zal t.z.t. nog wat leuk beeldmateriaal aanleveren. Ik ben daarstraks van het vliegveld opgepikt in een nieuwe Maserati Quattroporte
Mag evt per PM, maar wat ga je hier nu mee winnen?
Als ik nu even objectief kijk ga je een hele hoop leuke wagens rijden en interessante mensen leren kennen. Ik weet niet of je al klaar bent met school oid maar ik zou geen jaar uit Nederland weg kunnen als ik voor dezelfde keuze stond..
Op maandag 18 januari 2016 21:21 schreef Drowzz het volgende: Hè, krijg ik een sms voor wissel regio leeuwarden, bel ik de noodlijn (zoals in de sms staat) hoor ik niks meer terug
Wie heeft t ritje gestolen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 18 januari 2016 18:48 schreef DrSnuggle het volgende: Ik zal t.z.t. nog wat leuk beeldmateriaal aanleveren. Ik ben daarstraks van het vliegveld opgepikt in een nieuwe Maserati Quattroporte
Is er dan ook een kamer/huis voor jou geregeld voor de hele periode? En waarom sturen ze chauffeurs uit Nederland daarheen? Lijkt me wel een hele leuke ervaring.
Op maandag 18 januari 2016 18:48 schreef DrSnuggle het volgende: Ik zal t.z.t. nog wat leuk beeldmateriaal aanleveren. Ik ben daarstraks van het vliegveld opgepikt in een nieuwe Maserati Quattroporte
Vertel eens wat meer. Hoe oud ben je, heb je een opleiding afgerond, doe je een tussenjaar, hoeveel ga je verdienen, waar ga je wonen, hoe ziet je werkrooster eruit, hoe ziet het contract eruit (mag je ontslag nemen met maand opzeg termijn?), moet je 24/7 in pak, zie je er al uit als Jason Statham in Transporter et cetera! Doorstroom mogelijkheden?
Nou hier klopt er weer geen snars van de loonstrook: 2 keer nachttoeslag niet toegevoegd, 1 keer benzine niet, 74 uur werktijd terwijl het 85,5 uur moet zijn. Nou is gedeelte van die uren wrs bij "reiskostenvergoeding" beland, in combinatie met mijn eigen gereden km's. Maar dat bedrag is dan weer te laag. Überhaupt een raadsel hoe ze aan die 74 uur werktijd komen, heb 43,5 uur gewerkt en 42 uur gereisd. Morgen de administratie maar lastig gaan vallen .
Overigens staan mijn OV-kosten dan weer niet onder "reiskostenvergoeding" maar onder "onkostenvergoeding"
Dat zou ik liever hebben, lange dagen maken is fijn.
Klopt liever 12 uur op een dag werken en de dag erna vrij dan twee keer 6 uur in twee dagen.
Morgen tentamen, daarna nog 1. Dan twee weken vrij. Hoop dan veel te kunnen werken en eens een mooie rit te pakken, tot nu toe valt t allemaal maar een beetje tegen (qua voertuig en bestemming) haha.
- 6d per week in wisseldiensten 12u / dag - 960 euro per maand (netto of bruto?!) - tickets vergoed - huur en ziektekosten vergoed - pak/kostuum (één?) van de zaak - gedeelde kamer met collega's in villa - 20 vakantiedagen per jaar
Lijkt mij super vet om in dikke auto's te rijden maar 6 dagen per week, 12 uur per dag werken voor 960 per maand dat is echt drie euro per uur ofzo. Hopelijk krijg je dikke bonussen van die sheiks want hoewel PC'en in premium executive cars vet is, gaat dat natuurlijk ook routine worden na een paar weken. Zeker als je dat 12 uur per dag moet doen! Hoewel ik denk dat je 12 uur beschikbaar moet zijn? Lijkt mij niet dat je constant 12 uur aan het rijden bent? Ook nog stadsverkeer, Dubai is echt een probleemstad wat betreft verkeer. Je kunt die bakken toch niet even in sport mode zetten en aangezien je PC'ed zal je toch een beetje "netjes" moeten rijden.
Het klinkt superleuk maar uitgaande dat je 600 per maand overhoudt (en dat is denk ik ruim), kan je dus 7200 euro sparen in een jaar en dat is denk ik ruim ingeschat. Je kunt ook niet echt andere dingen doen omdat je maar één dag in de week vrij bent, maar je zult toch kleren et cetera nodig hebben.
Toen ik die functie zag dacht ik "dit lijkt mij tof voor een jaar na mijn studie", maar nu ik er zo over nadenk weet ik niet of het écht wat is.
Wat denken jullie? En DrSnuggle wat denk jezelf? Je hebt natuurlijk al besloten, maar ben wel benieuwd wat jouw vooruitzicht is.
- 6d per week in wisseldiensten 12u / dag - 960 euro per maand (netto of bruto?!) - tickets vergoed - huur en ziektekosten vergoed - pak/kostuum (één?) van de zaak - gedeelde kamer met collega's in villa - 20 vakantiedagen per jaar
Lijkt mij super vet om in dikke auto's te rijden maar 6 dagen per week, 12 uur per dag werken voor 960 per maand dat is echt drie euro per uur ofzo. Hopelijk krijg je dikke bonussen van die sheiks want hoewel PC'en in premium executive cars vet is, gaat dat natuurlijk ook routine worden na een paar weken. Zeker als je dat 12 uur per dag moet doen! Hoewel ik denk dat je 12 uur beschikbaar moet zijn? Lijkt mij niet dat je constant 12 uur aan het rijden bent? Ook nog stadsverkeer, Dubai is echt een probleemstad wat betreft verkeer. Je kunt die bakken toch niet even in sport mode zetten en aangezien je PC'ed zal je toch een beetje "netjes" moeten rijden.
Het klinkt superleuk maar uitgaande dat je 600 per maand overhoudt (en dat is denk ik ruim), kan je dus 7200 euro sparen in een jaar en dat is denk ik ruim ingeschat. Je kunt ook niet echt andere dingen doen omdat je maar één dag in de week vrij bent, maar je zult toch kleren et cetera nodig hebben.
Toen ik die functie zag dacht ik "dit lijkt mij tof voor een jaar na mijn studie", maar nu ik er zo over nadenk weet ik niet of het écht wat is.
Wat denken jullie? En DrSnuggle wat denk jezelf? Je hebt natuurlijk al besloten, maar ben wel benieuwd wat jouw vooruitzicht is.
Dat is inderdaad de juiste functie. Ik heb vrijwel direct besloten dat ik het wil aangezien ik met de studie vast kwam te lopen. Ik zie dit als een kans wat zeer goed op je CV komt te staan en (hopelijk) kom ik na een jaar gemotiveerd terug om de studie nog af te ronden.
Ik weet dat ik hier niet rijk ga worden, maar de kans die je krijgt is gewoon heel mooi. Dure auto's rijden in een voor mij geweldige locatie. Daarbij zal je niet de minste personen in je auto kunnen krijgen en kom je op unieke locaties.
Dan nog de vraag: waarom Nederlanders? Chauffeurs in Dubai komen uit India of Pakistan, dat zijn (heb ik gisteren in de praktijk ervaren) niet de beste chauffeurs, ook communicatief zijn ze wat minder. Dus heeft de baas besloten meer chauffeurs uit Nederland en/of Duitsland te halen.
Locatie waar ik verblijf, op dit moment in een hotel, maar er worden panden opgeknapt voor ons.
Hopelijk heb ik bij deze de vragen beantwoord.
Edit: 12 uur per dag werken wordt waarschijnlijk 8 uur, daarnaast is het dat je standby staat en niet continu aan het werk bent.
En vergeet de overige belastingen niet, iets waar je je hier bijna geen zorgen over heoft te maken. En nogmaals, ik verwacht hier ook niet rijk te worden maar doe dit voor de ervaring en omdat het leuk werk is op een interessante locatie.
Op dinsdag 19 januari 2016 12:55 schreef br210 het volgende: Prima 1e rit gehad in de peug. Nu in de kou 45min wachten op de bus aangezien deze maar 1x p/u rijdt
Daarom maak ik altijd een globale schatting hoe laat ik op het afleveradres verwacht te zijn, en hoe laat de bus gaat. Als daar 30 minuten verschil in zit, stop ik onderweg ergens 20 minuten bij een tankstation voor een kop koffie
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Daarom maak ik altijd een globale schatting hoe laat ik op het afleveradres verwacht te zijn, en hoe laat de bus gaat. Als daar 30 minuten verschil in zit, stop ik onderweg ergens 20 minuten bij een tankstation voor een kop koffie
Dat idee kreeg ik ook in mijn hoofd, helaas stond ik toen al te wachten in een sneeuwbui. Hopelijk morgen weer een rit, dan maar even wat beter plannen
Op dinsdag 19 januari 2016 17:19 schreef Amoeba het volgende: Topcrimineel Moebs is gepakt hoor. 4 km/u te hard in een ritje Eindhoven - Eindhoven per Polo 1.2TDI van 21 september
Op dinsdag 19 januari 2016 17:19 schreef Amoeba het volgende: Topcrimineel Moebs is gepakt hoor. 4 km/u te hard in een ritje Eindhoven - Eindhoven per Polo 1.2TDI van 21 september
Vraagje voor de AR'ers hier: Rond welk tijdstip word je meestal gemaild voor een rit? Anders kan ik andere plannen maken voor morgen Bij de sollicitatie zeiden ze "de avond van te voren". Gisteren kreeg ik rond 17.30 een mailtje.
Op dinsdag 19 januari 2016 19:05 schreef br210 het volgende: Vraagje voor de AR'ers hier: Rond welk tijdstip word je meestal gemaild voor een rit? Anders kan ik andere plannen maken voor morgen Bij de sollicitatie zeiden ze "de avond van te voren". Gisteren kreeg ik rond 17.30 een mailtje.
Ben voor morgen al rond 17:00 gemaild. Andere dag was het een keer om 18:00. Denk dat je nu niet meer gemaild gaat worden.
Op dinsdag 19 januari 2016 19:05 schreef br210 het volgende: Vraagje voor de AR'ers hier: Rond welk tijdstip word je meestal gemaild voor een rit? Anders kan ik andere plannen maken voor morgen Bij de sollicitatie zeiden ze "de avond van te voren". Gisteren kreeg ik rond 17.30 een mailtje.
Meestal rond etenstijd, maar in november-december ben ik ook wel eens gemaild rond 9 uur
Op dinsdag 19 januari 2016 17:19 schreef Amoeba het volgende: Topcrimineel Moebs is gepakt hoor. 4 km/u te hard in een ritje Eindhoven - Eindhoven per Polo 1.2TDI van 21 september
Op dinsdag 19 januari 2016 19:05 schreef br210 het volgende: Vraagje voor de AR'ers hier: Rond welk tijdstip word je meestal gemaild voor een rit? Anders kan ik andere plannen maken voor morgen Bij de sollicitatie zeiden ze "de avond van te voren". Gisteren kreeg ik rond 17.30 een mailtje.
Met drukte komt 8-9 uur nog wel eens voor, maar vandaag niet denk ik (ook niks gehoord). Je kunt je beschikbaarheid trouwens op elk moment weer uitzetten
Morgen eindelijk weer eens wat kilometers maken zonder daarna weer ruim twee uur naar huis te moeten vanuit OV. Het heeft z'n charme en sommige mensen zullen vast zeggen "lekker uren maken", maar als je voor de zoveelste keer op de buurtbus in Waalwijk staat te wachten, wil ik wel een keertje 'gewoon' naar huis.
Oh ja, morgen ophalen in Houten en brengen naar Em Es Tee Er Zachte Gee (da's Mastrig) en dan vanuit diezelfde metropool elders een rit terug naar Almere. Geen droomauto's (Cliootje en Golfje), maar wel lekkere ritten. Bovendien hoef ik pas om 10 uur in Houten te zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
10 uur ophalen, wat een droom. Ik moet zo een i3 ophalen om 8.00, en voor 11.00 in Groningen hebben staan. Ik hoop dus maar dat er een range extender op zit, anders wordt dat onderweg opladen. Daarna vanuit Grunn door naar Tiel per fiesta en dan 3 uur OV'en naar huis.
Dat is inderdaad de juiste functie. Ik heb vrijwel direct besloten dat ik het wil aangezien ik met de studie vast kwam te lopen. Ik zie dit als een kans wat zeer goed op je CV komt te staan en (hopelijk) kom ik na een jaar gemotiveerd terug om de studie nog af te ronden.
Ik weet dat ik hier niet rijk ga worden, maar de kans die je krijgt is gewoon heel mooi. Dure auto's rijden in een voor mij geweldige locatie. Daarbij zal je niet de minste personen in je auto kunnen krijgen en kom je op unieke locaties.
Dan nog de vraag: waarom Nederlanders? Chauffeurs in Dubai komen uit India of Pakistan, dat zijn (heb ik gisteren in de praktijk ervaren) niet de beste chauffeurs, ook communicatief zijn ze wat minder. Dus heeft de baas besloten meer chauffeurs uit Nederland en/of Duitsland te halen.
Locatie waar ik verblijf, op dit moment in een hotel, maar er worden panden opgeknapt voor ons.
Hopelijk heb ik bij deze de vragen beantwoord.
Edit: 12 uur per dag werken wordt waarschijnlijk 8 uur, daarnaast is het dat je standby staat en niet continu aan het werk bent.
Gaaf dat je gegaan bent! Succes. Ben benieuwd naar de foto's.
Dat is inderdaad de juiste functie. Ik heb vrijwel direct besloten dat ik het wil aangezien ik met de studie vast kwam te lopen. Ik zie dit als een kans wat zeer goed op je CV komt te staan en (hopelijk) kom ik na een jaar gemotiveerd terug om de studie nog af te ronden.
Ik weet dat ik hier niet rijk ga worden, maar de kans die je krijgt is gewoon heel mooi. Dure auto's rijden in een voor mij geweldige locatie. Daarbij zal je niet de minste personen in je auto kunnen krijgen en kom je op unieke locaties.
Dan nog de vraag: waarom Nederlanders? Chauffeurs in Dubai komen uit India of Pakistan, dat zijn (heb ik gisteren in de praktijk ervaren) niet de beste chauffeurs, ook communicatief zijn ze wat minder. Dus heeft de baas besloten meer chauffeurs uit Nederland en/of Duitsland te halen.
Locatie waar ik verblijf, op dit moment in een hotel, maar er worden panden opgeknapt voor ons.
Hopelijk heb ik bij deze de vragen beantwoord.
Edit: 12 uur per dag werken wordt waarschijnlijk 8 uur, daarnaast is het dat je standby staat en niet continu aan het werk bent.
Mooi man! Lijkt me een erg interessante functie. Sowieso al super tof dat je in allerlei exclusieve auto's mag rijden (ooit een keer Bentley Continental GT gereden, man man man ik zou er bijna een moord voor doen om nog een ritje erin te maken), maar een jaar in een totaal ander deel van de wereld wonen lijkt me ook heel leerzaam. Succes ermee en kom maar op met het beeldmateriaal!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Pff moest om 17:00 afleveren dus zat om 15:00 rustig nabij de afleverlocatie te lunchen, krijg ik een telefoontje van een ietwat geërgerde planster dat ik had moeten bellen om door te geven dat ik al aanwezig was.
Ik bel voor elke poep en een scheet om dingen door te geven of overleggen, maar als er staat "OM 17:00 afleveren" en daar achter expliciet "niet eerder ivm <X>", dan ga ik toch niet bellen
Vooral omdat er bij stond dat ik niet eerder mocht afleveren, was ook de eerste keer in bijna twee jaar
Okay, okay, ik weet het, die was verschrikkelijk. Ik heb al mijn bussen vandaag gemist, dus zit nu al bijna een half uur in een bushokje in Tiel. Naar planning pas na 6 uur thuis. Wel 10 uur schrijven dus, maar ik wil vooral gewoon naar huis nu
Edit: kut kut kut. De bus had 5 minuten vertraging dus ik ging m'n aansluiting op de trein missen. Ik sprint het station op in een poging hem nog te halen, zie ik de conducteur een trein tegen houden om de busgangers aan te laten sluiten. Dus ik spring er in, en op het moment dat hij weg rijdt zie ik dat ik in de verkeerde trein zit. Die die ik had moeten halen was al weg kennelijk. Dus ik reis nu over Utrecht en ben om 7 uur thuis
[ Bericht 40% gewijzigd door SytseH op 20-01-2016 15:53:08 ]
Nog een Audi A6 Allroad Quattro naar Deurne moeten brengen, wederom de 313pk versie . Even langs huis gereden en m'n moeder in de Jaaaaagggg geduwt en even naar het afleveradres gereden. CP wilde me nog naar het station brengen maar mijn Jagtaxi stond al klaar.
Ik ben toch maar een administratieoverzicht aan het aanleggen voor mijn gewerkte uren omdat ik zo vaak lees dat het bij jullie fout gaat. Nu is dat dus kennelijk ook bij gebeurd... Ik heb 3 uur te veel uitbetaald gekregen van EW in december. Hoe kan dat? Bij jullie ook gebeurd?
Ah je zal vast mijn uren hebben gekregen, stort je het geld ff op mijn rekening?
Het kan zijn dat ze het positief hebben afgerond. Ik weet niet hoe vaak je hebt gewerkt en hoeveel uur per keer. Je krijgt ook nog je vergoeding voor oa bellen, postzegels etc.
Nee, dit is voor de vergoedingen. Volgens mijn eigen administratie (afgerond op kwartieren, klopt alle andere maanden wel) heb ik 49 en een kwart uur gewerkt, volgens mijn loonstrook 52 en een kwart. 3 uur is ook zoiets wat niet door een afrondingsverschil kan komen, maar ook niet door een extra werkdag.
Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij CarClass, wat valt onder Mobiliteitsdiensten. Ik ga op voor de functie privéchauffeur.
Heeft iemand van jullie ervaringen met deze bedrijven of via via iets gehoord? Ik kan er namelijk niet veel over vinden op Google.
Worden bij jullie de uren die jullie met de OV maken ook betaald? of lees ik dat nou verkeerd? Lijkt me makkelijk uren maken dan?
Alvast bedankt!
ewd
Hey ewd,
Ik werk naast mijn functie als hiker bij Easy Way ook als privéchaufffeur bij Mobiliteitsdiensten. Ik had mijn sollicitatiegesprek in oktober in Utrecht. De rijtest stelt niet zo veel voor (15 minuten, Seat Ibiza). Verder ben je al zo goed als aangenomen als je wordt uitgenodigd, zolang je je niet als een dwaas gedraagt.
Je krijgt bij MD al je OV-uren vergoed, min het eerste en laatste half uur tot je huis. Stel je bent maar een kwartier onderweg naar je klant, dan krijg je dus niks vergoed, stel je bent drie kwartier onderweg, krijg je een kwartier, enzovoort.
Het is inderdaad makkelijk uren maken, maar daar is het loon ook naar. Ik krijg als 21-jarige 6,79 per uur. Ik heb wel eens werkdagen gehad waar ik 7 uur wachttijd op een klant had. Dan is het inderdaad gewoon lekker doorverdienen, eten op kosten van de zaak en een beetje betaald studeren.
Vandaag om 7.30 de deur uit, een uur reizen, een Upje van Uden naar Veghel brengen (10 minuten), 7 uur wachten en het Upje weer terug naar Uden brengen. Ga maar gewoon ergens in Veghel studeren. Die 7 uur moet ik straks gewoon invoeren als pauze toch? Bah, ik ben echt geen ochtendmens.
Op donderdag 21 januari 2016 07:45 schreef Evalyne het volgende: Vandaag om 7.30 de deur uit, een uur reizen, een Upje van Uden naar Veghel brengen (10 minuten), 7 uur wachten en het Upje weer terug naar Uden brengen. Ga maar gewoon ergens in Veghel studeren. Die 7 uur moet ik straks gewoon invoeren als pauze toch? Bah, ik ben echt geen ochtendmens.
Als pauze? Jij bent gek? Zij willen toch dat jij wacht en dat ding weer terug brengt?
Als pauze? Jij bent gek? Zij willen toch dat jij wacht en dat ding weer terug brengt?
Moet ik die 7 uur gewoon 'doordeclareren' dan? Technisch gezien zou ik ook iets anders kunnen gaan doen, of terug naar huis. Als ik het betaald krijg is het top natuurlijk, maar ik dacht dat dit gewoon pauze was. Het is officieel geen wisselrit namelijk.
Moet ik die 7 uur gewoon 'doordeclareren' dan? Technisch gezien zou ik ook iets anders kunnen gaan doen, of terug naar huis. Als ik het betaald krijg is het top natuurlijk, maar ik dacht dat dit gewoon pauze was. Het is officieel geen wisselrit namelijk.
Uh, bij ew kan je sws geen pauze doen toch? Wat zeggen anderen hier van?
Op donderdag 21 januari 2016 10:32 schreef trolley het volgende: Was gezellig in Leeuwarden vanochtend, met nog vier andere hikers om 8 uur auto's ophalen
Meer mensen die vandaag door EW gebeld zijn en dat ze niet anoniem belden? Ik ben twee keer gebeld vandaag, en twee keer gewoon met nummerherkenning. Als dit zo blijft voortaan
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik werd vanmiddag ook gebeld met nummer herkenning, hopelijk blijft dat gewoon zo. Vandaag wel weer drama met de trein. Nu onderweg van eindhoven naar den Bosch per bus.
Op donderdag 21 januari 2016 16:12 schreef trolley het volgende: Meer mensen die vandaag door EW gebeld zijn en dat ze niet anoniem belden? Ik ben twee keer gebeld vandaag, en twee keer gewoon met nummerherkenning. Als dit zo blijft voortaan
Vanochtend om 9 uur nog als privé-nummer. Waarom doen ze dat eigenlijk?
Op donderdag 21 januari 2016 16:12 schreef trolley het volgende: Meer mensen die vandaag door EW gebeld zijn en dat ze niet anoniem belden? Ik ben twee keer gebeld vandaag, en twee keer gewoon met nummerherkenning. Als dit zo blijft voortaan
Laatst met één van de telefonisten over gesproken, die zei inderdaad al dat ze af gingen stappen van het privé-nummer. Blijkbaar hebben ze dat nu gedaan
Laatst met één van de telefonisten over gesproken, die zei inderdaad al dat ze af gingen stappen van het privé-nummer. Blijkbaar hebben ze dat nu gedaan
Dat werd wel tijd ook.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'