Heerlijk.quote:
Ook nog minstens 2 zwemmers, namelijk een extra vrouw op 4x200 vrij (bijna zeker Kneppers) en nog een extra man op de 4x200 vrij (Schwietert of Reijns).quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:13 schreef franklop het volgende:
Staan nu dus op 186.
Bron; Bestand TheArt;
Sport Aantal
Atletiek 16
Badminton 3
Boksen 2
Gymnastiek 10
Handbal 14
Handboogschieten 3
Hippische sport 12
Hockey 32
Mountainbike 1
Roeien 34
Schermen 1
Schoonspringen 1
Taekwondo 1
Tafeltennis 2
Triathlon 1
Volleybal 12
Wielrennen - baan 11
Wielrennen - weg 4
Worstelen 1
Zeilen 10
Zwemmen 15
Totaal 186
Daar komt nog een 11x judo bij, zwikje atletiek (bijv estafettes), minstens 6 beachvolleyballers, 1 of 2 golfers, 4 wielrensters, 5 BMX volgens mij, 2 tot 4 tennissers
Dan ga je al richting de 225/230.
De 245 van Peking ga je dan vrijwel zeker niet redden. Hadden we toch echt één van de waterpoloteams, of het dames voetbalelftal voor nodig gehad
Denk dat je maximaal echt rond de 230/235 gaat zitten inderdaad. Mooie afvaardiging welquote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ook nog minstens 2 zwemmers, namelijk een extra vrouw op 4x200 vrij (bijna zeker Kneppers) en nog een extra man op de 4x200 vrij (Schwietert of Reijns).
Verder misschien nog wel 1 of 2 boksers. Gaan nog best wat man naar dat OKT. Jammer genoeg heeft Roy Korving de kleinste kans (want is zijn gewichtsklasse gaat er maar 1), maar hij is wel de beste van de Nederlanders zonder ticket. Max van der Pas heeft denk ik wel een grote kans, als zijn loting op het OKT meezit.
Hoe komt het dat er minder gaan dan in Peking .. volgens mij hebben zich meer ploegen geplaatst denk bv. aan volleybal en handbal?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:13 schreef franklop het volgende:
Staan nu dus op 186.
Bron; Bestand TheArt;
Sport Aantal
Atletiek 16
Badminton 3
Boksen 2
Gymnastiek 10
Handbal 14
Handboogschieten 3
Hippische sport 12
Hockey 32
Mountainbike 1
Roeien 34
Schermen 1
Schoonspringen 1
Taekwondo 1
Tafeltennis 2
Triathlon 1
Volleybal 12
Wielrennen - baan 11
Wielrennen - weg 4
Worstelen 1
Zeilen 10
Zwemmen 15
Totaal 186
Daar komt nog een 11x judo bij, zwikje atletiek (bijv estafettes), minstens 6 beachvolleyballers, 1 of 2 golfers, 4 wielrensters, 5 BMX volgens mij, 2 tot 4 tennissers
Dan ga je al richting de 225/230.
De 245 van Peking ga je dan vrijwel zeker niet redden. Hadden we toch echt één van de waterpoloteams, of het dames voetbalelftal voor nodig gehad
toen nog voetbal, honkbal en softbal. Zijn grote groepenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:34 schreef kavu het volgende:
[..]
Hoe komt het dat er minder gaan dan in Peking .. volgens mij hebben zich meer ploegen geplaatst denk bv. aan volleybal en handbal?
klopt, las het later pasquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:38 schreef kavu het volgende:
In je lijstje staan 2 bij tafeltennis maar dat moeten er 3 zijn
Veterane Li Jiao (43 jaar) verzekerde zich vorig jaar als winnares van de Europese Spelen al voor een olympisch ticket. De 32-jarige Li Jie plaatste zich vorige maand op het OKT in het Zweedse Halmstad.Eerland redde het individueel niet, maar de 22-jarige Schiedamse gaat nu als lid van de ploeg toch mee naar Brazilië. bron NOS
twitter:johnvolkers twitterde op woensdag 25-05-2016 om 13:59:22Het recordaantal Ned deelnemers aan Spelen zou dateren van Peking 2008: 237. Maar laat dat nou Atlanta 1996 zijn: 239 (137 man, 102 vrouw) reageer retweet
We hadden er alleen 245 in Peking.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:13 schreef Snowbomb het volgende:
twitter:johnvolkers twitterde op woensdag 25-05-2016 om 13:59:22Het recordaantal Ned deelnemers aan Spelen zou dateren van Peking 2008: 237. Maar laat dat nou Atlanta 1996 zijn: 239 (137 man, 102 vrouw) reageer retweet
Heerlijk als zo iemand dan zelf alsnog een foute statistiek het internet op slingert.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:13 schreef Snowbomb het volgende:
Waarom mag hij niet meelopen dan? Moeten ze de volgende dag spelen of is er een andere reden?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:40 schreef TheVulture het volgende:
Rojer haakt mogelijk af, want hij wil de openingsceremonie bijwonen en dat wil NOC*NSF niet
quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heerlijk als zo iemand dan zelf alsnog een foute statistiek het internet op slingert.
http://www.sports-reference.com/olympics/countries/NED/
Dames kwamen 1 doelpuntje te kortquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:37 schreef franklop het volgende:
[..]
toen nog voetbal, honkbal en softbal. Zijn grote groepen
En Kraaij dacht ik. Alhoewel Bertens nu mss een beter idee lijkt.quote:
Oh er is ook een mixed toernooi op de OS?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:45 schreef Crocmaz het volgende:
[..]
En Kraaij dacht ik. Alhoewel Bertens nu mss een beter idee lijkt.
Yup, daar doet oa Federer met Hingis aan meequote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:47 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Oh er is ook een mixed toernooi op de OS?
Het tennistoernooi begint volgens mij wel al meteen, de kans is er dat hij dan moet spelen, maar ik vind het altijd zo bekrompen om sporters te verbieden om mee te lopen volgens mij werkt het eerder positief dan negatief om er bij te zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:41 schreef kavu het volgende:
[..]
Waarom mag hij niet meelopen dan? Moeten ze de volgende dag spelen of is er een andere reden?
Precies, het moet toch te onwerkelijk voor woorden zijn om achter je vlag aan het olympisch stadion binnen te lopen? Geef ze dan in elk geval zelf de keuze.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het tennistoernooi begint volgens mij wel al meteen, de kans is er dat hij dan moet spelen, maar ik vind het altijd zo bekrompen om sporters te verbieden om mee te lopen volgens mij werkt het eerder positief dan negatief om er bij te zijn.
De sporters kunnen prima voor zichzelf bepalen of ze wel of niet willen deelnemen aan de ceremonie. Kan me goed voorstellen dat de een zegt, ik wil krachten sparen en blijf in het hotel, waar de ander er juist energie van krijgt.Is niet aan een of andere pief omdat voor een ander te bepalen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het tennistoernooi begint volgens mij wel al meteen, de kans is er dat hij dan moet spelen, maar ik vind het altijd zo bekrompen om sporters te verbieden om mee te lopen volgens mij werkt het eerder positief dan negatief om er bij te zijn.
Ken je Ruud Geels ?quote:
Navratilova gestopt ?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 07:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Yup, daar doet oa Federer met Hingis aan mee
In alle disciplines in het tennis liggen medaillekansen, het vrouwenenkelspel uitgezonderd. Maar in de dubbels en mix beschik je over een wereldtopper en een meer dan behoorlijke adjudantquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:42 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me niks aan. 'Tweede ronde gehaald.'
Besteed het IOC-geld aan wezenlijke doelen.
Wat zonde zegquote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rojer gooit knuppel in hoenderhok;
"Ik wil heel graag meedoen in Rio", aldus Rojer. "De openingsceremonie heb ik nog nooit meegemaakt, dus ik zou graag bij de eens aanwezig willen zijn. Alleen heeft NOC*NSF een regel dat je daar niet naartoe mag als je binnen 48 uur moet spelen."
Ik zou me als Haase ook zo bizar genaaid voelen als Rojer en NOC*NSF beiden niet toegeven.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Ik wil heel graag meedoen in Rio", aldus Rojer. "De openingsceremonie heb ik nog nooit meegemaakt, dus ik zou graag bij de eens aanwezig willen zijn. Alleen heeft NOC*NSF een regel dat je daar niet naartoe mag als je binnen 48 uur moet spelen."
Ik vind het eigenlijk een keus van de sporter zelf, degene weet vaak wel beter hoe hij zich beter kan voorbereiden en of hij niet al te veel beinvloed wordt door een openingsceremonie. Als je volgende ochtend direct match hebt is het inderdaad niet zo handig maar 36h later kan prima.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou me als Haase ook zo bizar genaaid voelen als Rojer en NOC*NSF beiden niet toegeven.
Dat zou het ook echt moeten zijn, zonder twijfel, maar ja...NOC*NSFquote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een keus van de sporter zelf, degene weet vaak wel beter hoe hij zich beter kan voorbereiden en of hij niet al te veel beinvloed wordt door een openingsceremonie. Als je volgende ochtend direct match hebt is het inderdaad niet zo handig maar 36h later kan prima.
Het zou me serieus niet verbazenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:29 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat natuurlijk wel met een sisser aflopen, NOC*NSF gooit twee potentiële medailles echt niet weg om dit soort kinderachtig gedonder... hoop ik
quote:Handboogschutter Sjef van den Berg gaat naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dat laat bondscoach Ron van der Hoff aan de NOS weten. Van den Berg is door de andere Nederlandse schutters niet meer te achterhalen in de interne selectieprocedure.
Dat moet een sporter zelf kunnen bepalen. Of de NOC*NSF nou financieel heeft gesteund of niet, dat doet niet ter zake.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jan van Tongeren niet. Die zat wel in die ploeg die het ticket veiligstelde, maar er zit nu nog een interne selectie bij die de invulling van het team bepaalt. Sjef van den Berg is als enige zeker, Rick van der Ven is quasi zeker en de laatste plaats gaat tussen Mick de Bakker en Mitch Dielemans.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Het handboog recurve team mannen:
http://www.telegraaf.nl/t(...)s_naar_Spelen__.html
Rick van der Ven
Sjef van den Berg
Jan van Tongeren
Dacht is wel zo leuk om daar ook de namen bij te hebben in het overzicht
Oh, ik had uit de nieuwsberichten begrepen dat het team + de schutters individueel geplaatst waren. Blijkbaar niet dan?quote:Op maandag 30 mei 2016 11:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jan van Tongeren niet. Die zat wel in die ploeg die het ticket veiligstelde, maar er zit nu nog een interne selectie bij die de invulling van het team bepaalt. Sjef van den Berg is als enige zeker, Rick van der Ven is quasi zeker en de laatste plaats gaat tussen Mick de Bakker en Mitch Dielemans.
Dat is ook zo, maar de exacte invulling van die plaatsen is nog niet bekend.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh, ik had uit de nieuwsberichten begrepen dat het team + de schutters individueel geplaatst waren. Blijkbaar niet dan?
Daar kom ik ook net achterquote:Op maandag 30 mei 2016 11:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar de exacte invulling van die plaatsen is nog niet bekend.
Erg zuur voor haar. Ze had denk ik sowieso wel in het team gezeten. Nu zullen het wel de zusjes Wevers, Thorsdottir en Van Gerner worden aangevuld met Titarsolej of Volleman.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:40 schreef Max23 het volgende:
Ai, turnster Lisa Top geblesseerd en mist de spelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |