quote:Maarten Hermans did it today. Got the last European ticket to the Rio Olympics. Not Spain, not Belgium, not Swistzerl, not Sweden but Ned! Now he unfortunately has to qualify for the strict Dutch Olympic Committee Criteria in the next months.
Het is ofquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:13 schreef heywoodu het volgende:
Slalomkano:
[ afbeelding ]
Waarom staan zowel top-8 als top-12 bij de aanvullende eisen? Dat slaat toch nergens op?
Nederland heeft op het EK een quota in de K1 gewonnen, maar ik vrees dat de aanvullende eisen niet gehaald zijn en NOC*NSF het startbewijs dus doorschuift.
Hij heeft het al op zijn twitterpagina gezetquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:24 schreef heywoodu het volgende:
Het zal toch niet dat hij zelf denkt dat hij het wel gehaald heeft terwijl het mogelijk niet zo is?twitter:maarten_kano twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 13:05:38Am I dreaming? I still can't believe it. RIO HERE I COME! Thanks for all the support! reageer retweet
Ja, terwijl het dus nog lang niet zeker is dat hij naar Rio mag volgens mij. Het klinkt echt alsof hij het al zeker weetquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is of
eenmaal top-8
of
tweemaal top-12
[..]
Hij heeft het al op zijn twitterpagina gezet
OS Rio de Janeiro 2016
Hij zal wel geen weet hebben van de strenge aanvullende eisen...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, terwijl het dus nog lang niet zeker is dat hij naar Rio mag volgens mij. Het klinkt echt alsof hij het al zeker weet
Dat kan ik me echt totaal niet voorstellen eigenlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij zal wel geen weet hebben van de strenge aanvullende eisen...
Zou me op zich ook weer niet verbazen, zijn wel vergelijkbare gevallen geweest waarbij sporter gewoon zo van overtuigd is dat hij/zij al klaar isquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt totaal niet voorstellen eigenlijk
Maar dan ben je wel echt totaal niet professioneel met je sport bezigquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou me op zich ook weer niet verbazen, zijn wel vergelijkbare gevallen geweest waarbij sporter gewoon zo van overtuigd is dat hij/zij al klaar is
We zullen het komende dagen wel merken op zijn Twitterpaginaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan ben je wel echt totaal niet professioneel met je sport bezig
Hij werd in 2014 een keer vierde in Praag maar heeft verder volgens mij een 20e en 28e plek als twee beste World Cup-resultaten..quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij denkt in ieder geval dat het wel lukt. Vraag me beetje af waarom je denkt bij een World Cup in top-12 te kunnen eindigen als je op EK erbuiten finisht
"Als ik achtste was geworden, dan had ik al een ticket naar Rio kunnen boeken. Nu moet ik nog een keer bij de top-12 komen op een van de volgende WB-wedstrijden om zeker te zijn van deelname aan de Spelen. Maar dat komt wel goed."
12e in het landenklassement gaat het om he, niet individueel. Dus 1 per land telt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij werd in 2014 een keer vierde in Praag maar heeft verder volgens mij een 20e en 28e plek als twee beste World Cup-resultaten..
Prima dat je vertrouwen hebt als sporter, maar je mag ook wel een beetje realistisch zijn.
Oh, dat staat weer eens uitmuntend aangegeven dan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
12e in het landenklassement gaat het om he, niet individueel. Dus 1 per land telt.
Klamer was toch al zeker na de Europese Spelen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:55 schreef heywoodu het volgende:
Voor triatlete Rachel Klamer is het inmiddels definitief gelukt, voor Maaike Caelers definitief niet. Beiden zoals verwacht wel ongeveer![]()
Qua NOC*NSF eisen ja, maar de quotaplaatsen werden pas uitgedeeld op basis van deze laatste wereldranglijst.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Klamer was toch al zeker na de Europese Spelen?
Nou was ze daar denk ik ook al wel een tijdje zeker, wiskundig gezien, maar nu is het in elk geval echt helemaal definitief.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Qua NOC*NSF eisen ja, maar de quotaplaatsen werden pas uitgedeeld op basis van deze laatste wereldranglijst.
Dat laatste bedoelde ik natuurlijk. Je kon haar ook al een jaar opschrijven ja.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou was ze daar denk ik ook al wel een tijdje zeker, wiskundig gezien, maar nu is het in elk geval echt helemaal definitief.
Is de finale al geweest ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:55 schreef franklop het volgende:
Sebastiaan Verschuren mocht al op de 200 vrij, en mag nu ook op de 100 vrij
yup kwartiertje geleden, zilverquote:
Zilver gewonnen of goud verloren ?quote:
Die heeft toch een zware loting ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:14 schreef franklop het volgende:
Als Bertens trouwens morgen wint en op Roland Garros 2 (?) rondjes overleefd dan kan ze zich zelf nog individueel plaatsen voor de Spelen
Zilver gewonnenquote:
Klopt, maar is wel in vorm, Kerber erg wisselvallig. Eerder dit jaar stond ze set voor tegen dr, maar moest opgeven door ziektequote:
franklop klopt. Dan zeg ik: "Binnen."quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:21 schreef franklop het volgende:
Dion Dreesens haalt de limiet op 200 vrij
Helaas, even Dion z'n karretje in de poep rijden.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:50 schreef TheArt het volgende:
Ongelooflijk, de limiet voor Dion telt niet omdat in niet in een individuele 200 is gezwommen. Zal wel weer een regeltje van ome Joop zijn. Echt, wat een gigantische klapjosti is dat geworden. Ik had enig respect voor hem als bestuurder, maar sinds ie bij de KNZB zit, is dat helemaal weg. Wat een pathetische man is het geworden.
Hij was toch de startzwemmer? Dan is het echt tijd voor Joop om te gaanquote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas, even Dion z'n karretje in de poep rijden.
[..]
Voor single moet ze top 40 ongeschoond staan, of top 56 met een kwartfinale in ene premier of GS toernooi.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:58 schreef TheVulture het volgende:
Gaat Kiki Bertens niet richting een nominatie, single of eventueel in een mixed met Rojer en een dubbel met Kraai
Gaat op basis van gecombineerde dubbelranking. Rojer heb je sowieso nodig gezien zijn hoge mannen ranking.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 18:02 schreef TheVulture het volgende:
Zijn Kraai en Rojer sowieso geplaatst voor de Spelen dan?
Lijkt me ook beter, dan kan Kiek gewoon lekker rustig richten op enkelspelquote:Op zaterdag 21 mei 2016 18:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Gaat op basis van gecombineerde dubbelranking. Rojer heb je sowieso nodig gezien zijn hoge mannen ranking.
Bij de vrouwen is Bertens overigens Krajicek voorbij en dat nog zonder punten van vandaag. Geen idee of ze samen hoog genoeg staan om geselecteerd voor de vrouwendubbel te kunnen worden.
VOor de mix zal er dus gekozen moeten worden tussen hun twee samen met Rojer. Maar nogmaals Rojer en Krajicek wilden oorspronkelijk samen gaan.
Goed moment op mijn geüpdatete bestand weer te droppen hier: https://we.tl/SdoeuoLlt0quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Even gekeken welke sporten nog kwalificatiemoment hebben
Atletiek tot 11 juli 2016
Beachvolleybal 12 juni ranking
-Nummerdor/Varenhorst + Brouwer/Meeuwsen en Meppelink/Van Iersel + misschien Van Gestel/Van der Vlist
BMX 30 mei ranking
- kansrijk op 3 heren + 2 dames
Boksen
-Fontijn op WK momenteel
Boogschieten 19 juni World Cup Antalya
- alleen 3 heren (Van der Ven, Van den Berg en Dielemans waarschijnlijk) in team en individueel
- dames vrij matige speelsters, behalve Deden wellicht
Golf 11 juli ranking
- Joost Luiten en wellicht Christel Boeljon
Judo 10 juni ranking
Mountainbiken 24 mei ranking
- Van Houts geplaatst
Roeien 22 - 25 mei Regatta Luzern
Tafeltennis
Team geplaatst, Jiao en Jie geplaatst. Eerland mag enkel meedoen in teamverband
Tennis
- Kiki Bertens kleine kans, Rojer + Krajicek/Bertens
Kano
- Maarten Hermans heeft internationale eis gehaald, maar moet nog aan kwalificatie-eis voldoen
Wegwielrennen
- 4 heren en 4 dames wegwedstrijd (Dumoulin, Mollema en Poels, +1) (Vos, Van der Breggen, van Vleuten, van Dijk)
- 2 heren en 2 dames tijdrit (Dumoulin +1) (Van der Breggen en Van Dijk)
Zeilen
Moment al geweest, heb niet zoveel inzicht van wie mogen gaan
Zwemmen
EK 2016 Londen laatste kwalificatiemoment
Woehquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Goed moment op mijn geüpdatete bestand weer te droppen hier: https://we.tl/SdoeuoLlt0
de wegrenners bij de mannen zijn toch nog niet aangewezen ?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Goed moment op mijn geüpdatete bestand weer te droppen hier: https://we.tl/SdoeuoLlt0
Jazekerquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:54 schreef franklop het volgende:
[..]
de wegrenners bij de mannen zijn toch nog niet aangewezen ?
Is al half doorgesijpeld inmiddels. Daarom heb ik ze er maar bijgezet. Dumoulin, Mollema en Poels zijn wel zeker. Laatste plek gaat tussen Gesink, Kelderman en Kruijswijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:54 schreef franklop het volgende:
[..]
de wegrenners bij de mannen zijn toch nog niet aangewezen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |